Golden Awards

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Ligt er natuurlijk aan. Ik denk dat Tyrant deze week het grootste probleem heeft erkent: er is een leider nodig. We hebben het in eerste instantie zonder geprobeerd, maar we merkten dat daardoor sommigen dingen gewoonweg niet direct opgepakt werden en te lang bleven liggen.
Mijn aanbod blijft staan??? Leider Rob hihi
 
Reactiescore
2.878
Als leider dien je altijd op zoek te zijn naar oplossingen, gevaren preventief in kaart te brengen, ook daadwerkelijk op deze gevaren inspelen en een zo goed mogelijke positie voor jouw stam creëren. Het is niet enkel iedereen te vriend houden en zorgen dat men je mag.

Geloof dat Baken heeft gepoogd dit te doen? Kreeg vanochtend toch 10-15 treintjes over de vloer.. Hoe dit afgelopen was als Cacturne niet flopte en we niet hadden doorgepakt op Interdictum en Yoda? Dan hadden dit misschien 15-20 treinen geweest en een dozijn clears extra. Vind dat je hem nu echt te kort doet. Niet iedereen heeft het geluk om van te voren een overmacht te creeren op het moment van een massa. Had Baken beter gepresteerd als er nog 1-2 rim recruits waren? Waarschijnlijk wel ja, denk zelfs dat tot 24 uur voor de massa Baken de overmacht had. Toch liep het fout.. kan gebeuren.

EDIT: Kan me ook vinden in @Absurd. zijn gebreken. Er zijn keuzes gemaakt die ik persoonlijk niet had gemaakt maar hem afschilderen als slechtste leider waar je eerst de leiding van CS met de grond gelijk hebt gemaakt is niet terecht. Of ben je dat alweer vergeten?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
32
Leuk om te lezen dat het stamplaatje van Defect gewaardeerd word.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Goed, dan zal ik maar aftrappen met een lijst waarbij ik alles probeer te onderbouwen!

Beste speler: Ik ga hier zelf twee accounts neerzetten, namelijk Qui Intus Diaboli en The American Sniper. Qui Intus had ik tot vrij recent nog geen echte indruk van. Weinig hoeven doen op de wereld om de dorpen te kunnen krijgen en rustig de top 10 binnengewerkt, tot vandaag. Gigantisch grote ODD stijging gekregen en daarmee succesvol de eerste echt grote massa van de wereld afgeslagen. Ik heb nog geen rapportjes gezien, maar gezien de ODD stijging vind ik het sowieso knap! Wat betreft The American Sniper: een latere rekruut van Tyrant. Een team waar ik zelf respect voor heb, en hebben al heel vroeg in deze wereld een degelijke massa gekregen waar ze zelf weinig deff konden krijgen van de stam, omdat de stam Tyrant toen pas nét opgezet was. Perfect getime'de massa dus van de tegenstander, maar ongelooflijk goed gedefft.

Beste stam: Ik ben van mening dat er op dit moment nog niet echt een stam is die er met kop en schouder bovenuit steekt. Help! lijkt zich langzaam te formeren en we zien daar nu langzaam de structuur van de stam ontstaan, hoewel er natuurlijk wel de nodige vermoedens waren: maar altijd fijn om bevestiging te zien. Tyrant heeft een cluster dat nog erg breed is, maar wel een aantal capabele teams in de stam. Baken laat zien dat het een stam is die niet vies is van een vroege massa, hoewel de massa niet succesvol bleek te zijn. Die is, omdat het zo vroeg in de wereld is, een dure grap van Baken. Wat wordt hun volgende stap? Kunnen ze hiervan herstellen?

De beste stam speler: Hier wil ik ook twee spelers nomineren, REOL en schedel. Het account REOL heeft zich nu al in Tyrant laten zien als een fijne stamspeler, die de vooruitgang van de stam op #1 heeft staan: en niet alleen maar in eigen belang denkt. Voor de rest zit ik natuurlijk niet in de stam met schedel, maar ik ken ze van w73 als heel fijne gasten, die een perfecte balans laten zien tussen wat goed is voor de stam en wat goed is voor het account. Ze kunnen wel de nodige discussie geven, maar daar zit altijd een kern van waarheid in: heb ze ervaren als heel competente gasten.

Het grootste ego: ik ga hier zonder twijfel Melvin voor nu zetten. Het is misschien een spelletje dat je speelt, maar je dikke nek past alleen op de oudere werelden die net iets groter waren en daarmee ruimte genoeg gaven! :biggrin:

Beste leider: Voor nu geen mening, ik heb nog geen bijzondere acties gezien van welke leider dan ook. De wereld is nog te jong hiervoor.

Slechtste leider: Ik hoor heel slechte verhalen van de leiding van Defect, Are You Serious?. Het is natuurlijk maar één versie die ik hoor, hoewel ik het vanuit meerdere accounts hoor: maar hij zorgt voor de nodige frustraties binnen de stam. Ik denk dat je dit als leider niet kunt permitteren.

Meest onderschatte stam: Hier ga ik Baken zetten. Na de actie van vandaag zullen ze in de ogen van mensen waarschijnlijk in waardigheid dalen. Ik denk dat we, ondanks de massa, daarmee deze spelers tekort doen. Het zijn capabele spelers die zeker kunnen spelen: ik ben benieuwd hoe ze nu verder gaan.

Meest overschatte stam: Ik denk dat op dit moment geen enkele stam overschat wordt.

Meest overschatte speler: Ik denk dat op dit moment tevens geen enkele speler wordt overschat.

Meest onderschatte speler: Mystery of Ambiguity stond gisteren opeens top 25. Een account die heel stilletjes, zonder stam, opeens de top 25 binnenloopt. Wie zijn deze spelers? Ik ben benieuwd welke stappen ze gaan maken op deze wereld!

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Naast spelers die op dit moment in Tyrant zitten, ben ik van mening dat Help! een capabele stam lijkt. Hier zitten veel spelers in die ik niet ken, wat ook grotendeels te maken heeft met het feit dat ik tussen w47 en w73 amper gespeeld heb (w52 daarbuiten gelaten). De stam werkt al een lange tijd goed samen en zet mooie massa's op, ik zou het zeker interessant vinden om daarin te zitten!

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Op dit moment heb ik nog steeds geen goede dunk van spelers zoals Man0war, ItsNelis95 en 19Chicco91, wat volledig te maken heeft met het voorval dat op w73 gebeurd is. Ik ben wel van mening dat mensen een tweede kans verdienen, maar dan moeten ze dat wel eerst verdienen. Op dit moment zou ik daar dus zeker niet mee in de stam willen zitten.

Mooiste spelers naam: De naam Deceiver of the Nine blijft een vette naam, ben er jaloers op!

Mooiste stam naam: Hier komt toch helaas mijn eigen bedachte stamnaam, Oligarchy. Ik vind de naam van de stam Help! te cringe, hoewel het zwaardje op het profiel weer veel goed maakt!

Het tofste topic: Het topic Het begin van wereld 76, potentieel topniveau? was een topic dat mooi was om te zien. Mooi overzicht van René van het begin van de wereld, en daarmee was de eerste vorm van p&p wel losgebarsten op het w76 forum. Chapeau!

Het domste topic: Abuser van de dag, er zijn zoveel abusers tegenwoordig in allemaal verschillende vormen. De een doet het met Premium Punten, de ander doet het met grondstoffen laten versturen vanaf buuraccounts. De meeste blijven toch onder de radar.

Favoriete forum poster: Ik heb een aantal favoriete posters vanzelfsprekend, zoals Vitalise, Dream Team., Dutchgangster: alle bekenden. Maar iemand die er wel uitsprong laatst is het account Boy Meets World. Beetje zelfde manier van posten als ik vaak doe (en ook alleen maar zin in heb): kort maar krachtig. Geen gezwets, geen gezwam, gewoon straight to the point. Lekker.

Minst favoriete forum poster: Too Hot For This Planet is een forumposter die ik niet sterk vind. Er zitten duidelijk veel frustraties bij deze posters en daar is dan ook wel begrip voor. De poster lijkt echter niet open te staan voor wat anderen zeggen en zit redelijk vast in zijn eigen tunnelvisie, wat jammer is. Ik denk dat het dan al kwalitatief betere posts zouden worden.

Dikste wannabe op het forum: purpletail. Kom gewoon weer eens spelen i.p.v. lijp op het forum te doen. Of speel je? Dan neem ik het terug. :biggrin:

Mooiste profiel foto van spelers: Ik vind een aantal accounts een mooie profiel foto hebben. Azure Nebula, Qui Intus Diaboli, The Prophecy. en A Lesson in PP Abusing.

Lelijkste profiel foto van spelers: huh, heb ik nu een award verzonnen? Ja, want die simps van Abusing the Law moeten even deze nominatie krijgen.

Mooiste profiel foto van stammen: zonder twijfel Tyrant, panda revolution forever!

Mooiste actie van de wereld: Tot nu toe denk ik dat dit de actie van Help! op Interdictum. is. Klasse actie!

Meest belovende speler voor de toekomst: Hier moet ik wel The Prophecy. nomineren. Horen op dit moment waarschijnlijk bij de stam Help!, maar ze hebben in onze rim gelegen. Ze groeien heel hard, farmen heel hard mee en gaan nu ook weer hard. Ben benieuwd of ze daadwerkelijk bij Help! horen.

Meest belovende stam voor de toekomst: Dit zijn voor nu de stammen die ik op bij beste stam heb genoemd.

Grootste blunder: In het begin hadden we op een gegeven moment dat ik 2,5k LC kwijt was. Ik kon het nergens vinden. Had ik het per ongeluk meegestuurd op Rooftocht? Nee dat kan toch niet? Dat zou ik niet doen? Om vervolgens tot de conclusie te komen dat het van 08.00 tot 14.00 in het veroverde dorp als ondersteuning heeft gestaan..

Voor wie heb je nu echt respect: Ik heb respect voor een aantal mensen, maar ik denk op dit moment het meeste voor Jeremy, Elko, Emile en Steven.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Dit is wel al vanaf w27 een binnenkopper geworden. Dit is zonder twijfel Jeremy, met wie ik al samenspeel sinds w27 op verschillende accounts samen, of samen in de stam.

Ik wil graag nog meedelen dat: Ik weet dat dit een grote shock voor iedereen gaat zijn, echt waar. Ik kon het ook niet geloven, maar toen ik goed keek: het was echt gebeurd. Ga er even goed voor zitten oké? Echt heel goed? Zit je klaar? Laurens heeft rooftochten gedaan.

Ok ja nee wij zijn geen vrienden meer
 
Reactiescore
702
Dikste wannabe in het spel: Interdictum. Eerst al je dorpen kwijt spelen en dan barbs rondom je dorpen gaan edelen. Dan spring je toch met een rimjump achter de stam Help?! en leg je ze op termijn in een beroerde positie. Echt weer een strategische zet waar niet bij nagedacht is.

Ik geef je gelijk dat dat het beste is om te doen om te overleven. Alleen dat is niet de insteek met wat we nu aan het doen zijn, We hebben namelijk geen zin om ergens in de rim opnieuw te beginnen. overigens hadden we geeneens fatsoenlijke off troepen om die voor onze edels te zetten. Dus dan had je met een klein dorpje waar je niks aan hebt in de rim gelegen. Tenzij je melvin heet. dan fix je wel een intern in de rim of een paar clears van anderen :). Maar zoals gezegt daar hebben we helemaal geen zin in.

Eigenlijk is het heel simpel, We zijn gewoon verslagen door echt een mooie aanval (Is al gezegt maar nog niet door mij dus bij deze), We proberen nu het zo lang mogelijk te rekken en kijken wat er mogelijk is zonder een jump te maken. dat die kans nihil of haast niet mogelijk is weten we zelf ook wel. Maar we gaan het toch proberen. Want we hebben/hadden nog 4 dorpen dus waarom die zomaar opgeven he.....

Mocht er morgen een nieuwe aanval komen op ons en ze pakken de 2a3 grootste dorpen dan is het klaar en gaat het account op delete en worden de geedelde bb's gewoon weer bb's.
 
Reactiescore
2.064
@Kyuka draait alles bij jou om iemand in de rim te laten herstarten achter de vijandige stam? Misschien je manieren van spelen aanpassen, want je zet jezelf en je stam Tyrant alleen maar in een negatiever daglicht!
 
Reactiescore
2.064
Slechtste leider: Kyle van Absurd heeft absoluut niet van zijn fouten geleerd en heeft zichzelf en zijn stam nu alweer in een matige positie gewerkt. Snap echt niks van zijn beleid. Op W71 heb ik een positie gelegen zoals jij op W73 en W76 weer gaat krijgen. Het belangrijkste is dat je zoveel mogelijk de rim dominantie van je tegenstander Help?! dwars zit. Door dit te doen zorg je ervoor dat ze niet volle focus op jou kunnen leggen en dwars door je heen gaan bashen met een flinke overmacht. Gebruik rimjumps, groei links om ze heen en haal banden aan met spelers in hun rug. Alleen op deze manier kan je ervoor zorgen dat je kans blijft maken.

Dikste wannabe in het spel: Interdictum. Eerst al je dorpen kwijt spelen en dan barbs rondom je dorpen gaan edelen. Dan spring je toch met een rimjump achter de stam Help?! en leg je ze op termijn in een beroerde positie. Echt weer een strategische zet waar niet bij nagedacht is. Baken transformeert zichzelf gewoon in een halve core stam door de mogelijkheid om achter Help?! te springen en hun tweede cluster in een beroerde positie te leggen voorbij te laten gaan.

Ik wil graag nog meedelen dat: Lees dit lijstje nogmaals @Absurd.

Bij melvin draait alles om de RIM van zijn voornaamste tegenstander. Wat we op W71 en 73 ook hebben gezien, door spelers in de RIM van Hi Ho en Imago neer te leggen en daar uiteindelijk te gaan VV'en/sterke spelers op te laten spelen. Wat Melvin hier mooi aangeeft in zijn Golden Awards lijstje is dat bij hem alles om de RIM van de tegenstander draait.

Ja dan jump je toch naar de RIM van de tegenstander Help (toevallig zijn voornaamste vijand)! Groei Links en rechts en haal banden aan met alle spelers in hun rug?

Alleen dit laatste zinnetje al is waar het juist niet om draait in tribalwars, deze zin slaat gewoon alles. Dit heeft meer te maken met vies spel.
 
Reactiescore
5.686
Bij melvin draait alles om de RIM van zijn voornaamste tegenstander. Wat we op W71 en 73 ook hebben gezien, door spelers in de RIM van Hi Ho en Imago neer te leggen en daar uiteindelijk te gaan VV'en/sterke spelers op te laten spelen. Wat Melvin hier mooi aangeeft in zijn Golden Awards lijstje is dat bij hem alles om de RIM van de tegenstander draait.

Ja dan jump je toch naar de RIM van de tegenstander Help (toevallig zijn voornaamste vijand)! Groei Links en rechts en haal banden aan met alle spelers in hun rug?

Alleen dit laatste zinnetje al is waar het juist niet om draait in tribalwars, deze zin slaat gewoon alles. Dit heeft meer te maken met vies spel.
Jij wilde ook VV’e in mijn rim op 71? Vv-maatjes René en Melvin.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Bij melvin draait alles om de RIM van zijn voornaamste tegenstander. Wat we op W71 en 73 ook hebben gezien, door spelers in de RIM van Hi Ho en Imago neer te leggen en daar uiteindelijk te gaan VV'en/sterke spelers op te laten spelen. Wat Melvin hier mooi aangeeft in zijn Golden Awards lijstje is dat bij hem alles om de RIM van de tegenstander draait.

Ja dan jump je toch naar de RIM van de tegenstander Help (toevallig zijn voornaamste vijand)! Groei Links en rechts en haal banden aan met alle spelers in hun rug?

Alleen dit laatste zinnetje al is waar het juist niet om draait in tribalwars, deze zin slaat gewoon alles. Dit heeft meer te maken met vies spel.

En calamity is niet later deze wereld gestart om een stuk rim veilig te stellen ?? :')
 
Reactiescore
2.064
Jij wilde ook VV’e in mijn rim op 71? Vv-maatjes René en Melvin.

Alleen om je te helpen maat!
Nee ik heb nooit een VV gepakt in een RIM op w71, ook nooit intentie gehad :O
 
Reactiescore
5.686
Alleen om je te helpen maat!
Nee ik heb nooit een VV gepakt in een RIM op w71, ook nooit intentie gehad :O
Ik heb andere verhalen gehoord, maar lijkt me niet zaak voor hier.
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.277
Wil hier even inhaken, er is een verschil in '' in de rim groeien'' of ''bewust in de vijand zijn rim groeien''.

Nuja, calamitys ligging is tactisch erg sterk.

Of dat bewust in toekomstige rim vijand is geweest kan en wil ik niet zeggen. Maar je zou het kunnen denken
 
Reactiescore
319
Waarom de premade van René proberen zwart te maken? Dat is zo laag...
 
Bovenaan