Stelling van de dag

DeletedUser79458

Guest
Spread zijn dominantie gaat behalen op rimnoobjes in plaats van op de tegenpartij. In mijn optiek devalideer je daar je je winst mee, ook de kans (kwantitatief groot voordeel) om wat 'grote jongens' een keer te kloppen laten jullie schieten.

Om nog een beetje leven in de brouwerij te brengen op dit dode forum zou ik graag over deze stelling willen discusseren. Het klopt inderdaad dat Spread inderdaad zich vooral focust op de rim omdat dat nog helemaal open ligt. Wat is jullie mening?
 
Reactiescore
2.444
Om nog een beetje leven in de brouwerij te brengen op dit dode forum zou ik graag over deze stelling willen discusseren. Het klopt inderdaad dat Spread inderdaad zich vooral focust op de rim omdat dat nog helemaal open ligt. Wat is jullie mening?

Ja het is inderdaad ontzettend rustig op W73.....
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
In mijn optiek heeft Spread als enige top stam met het breken van Cacturn, Wurm, TBiQ en het kortwieken van TLDR en daarbij het wegspelen van POV, Apex en Exitus gewoon offensief bewezen sterk in z'n schoenen te staan.

Een laag overwinnings percentage bied de kans om al die terrein winst om te zetten in een makkelijkere sluiting, een percentage waar Roald prima een verhoging voor zou kunnen aanvragen als hij denkt dat wij het te makkelijk binnen slepen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Om nog een beetje leven in de brouwerij te brengen op dit dode forum zou ik graag over deze stelling willen discusseren. Het klopt inderdaad dat Spread inderdaad zich vooral focust op de rim omdat dat nog helemaal open ligt. Wat is jullie mening?

We spelen voor de winst of we spelen niet. Als de tegenstander een bericht maakt dat ze niet meer voor de winst spelen dan is mijn motivatie direct weg.
 
Reactiescore
614
In mijn optiek, we kunnen nu 1k edels op tldr gooien en daarna act wegbeuken omdat ze niet actief zijn en dan helemaal openliggen.

Wat bereiken we daarmee? Nog meer gezeur over edelspam en accounts uit imago die toch niet meer gaan deffen omdat de motivatie weg is en ze hier simpelweg geen zin in hebben.

Er zijn zat accounts weggespeeld en ik twijfel er niet aan dat er weer een account sneuvelt wanneer er weer een degelijke massa + opvolging opgezet zou worden. Maar icm bovenstaande is dat verspilde moeite.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Ach je kan komen zeuren dat we nu niet op de core accounts knallen, maar wij hebben ons allang bewezen had Imago beter gedeffed op de flank accounts hadden ze zich nu niet in deze situatie bevonden. Hoe wij onze winst binnenslepen bepalen we zelf wel, maar als de behoefte er dusdanig is dat TLDR een 2.0 krijgt en weeral 100 dorpen verliest met een massa zal ik eens polsen binnen de gelederen hoe dit fiasco herhaald kan worden.
 
Reactiescore
2.444
Om nog een beetje leven in de brouwerij te brengen op dit dode forum zou ik graag over deze stelling willen discusseren. Het klopt inderdaad dat Spread inderdaad zich vooral focust op de rim omdat dat nog helemaal open ligt. Wat is jullie mening?

Ik begrijp volledig dat account's momenteel hun motivatie kwijt zijn doordat de wereld gespeeld is, het zijn vaak de saaiste fases in het spel. Persoonlijk had ik wel verwacht dat er nog een drive geweest was om de kern pijn te doen, het was voor mij wellicht toch een puntje van eer geweest om aan te tonen dat jullie overal konden presteren. Maar begrijp al te goed dat een winst een winst is en iedereen snel weer door wilt.

Desondanks is niet heel Spread bezig met de rim Savior of the North, Oelewapper en in mindere mate Kratje Grolsch zijn al een week in aanval op mijn account. En ik kan daar niks anders dan complimenten geven voor de manier waarop, vriendelijk contact en gewoon wat leuk offen en deffen.
 
Reactiescore
201
In mijn optiek, we kunnen nu 1k edels op tldr gooien en daarna act wegbeuken omdat ze niet actief zijn en dan helemaal openliggen.

Wat bereiken we daarmee? Nog meer gezeur over edelspam en accounts uit imago die toch niet meer gaan deffen omdat de motivatie weg is en ze hier simpelweg geen zin in hebben.

Er zijn zat accounts weggespeeld en ik twijfel er niet aan dat er weer een account sneuvelt wanneer er weer een degelijke massa + opvolging opgezet zou worden. Maar icm bovenstaande is dat verspilde moeite.


Hoe bedoel je inactief, ik log toch echt elke dag om vlaggen te farmen hoor! :eek2::tongue:
 

Deleted User - 487973510

Guest
Mij lijkt het wel leuk eigenlijk om een massa op AOD te zien :engel: kunnen we ze eindelijk eens aan t werk zien!
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Op alle vorige werelden die ik won hebben we namelijk wel altijd de tegenpartij zo goed als volledig geslacht. Laten we wel wezen; Imago heeft uitsluitend Guided by the light verloren een een ruime honderd dorpen bij cabbage/tldr. Vijf imago accounts eindigen de wereld in de plus. Vind ervan wat je wilt, maar het is niet gebruikelijk. Belangrijke kanttekening is wel dat mijn referentiekader altijd hogere dominantieeisen had.

Maar laten we even suggereren dat Imago nu aan de winnende hand was, dan had ik die 51% nooit willen behalen zolang een Savior of the North nog overeind staat. Maargoed, dat ben ik hè. Het staat jullie volledig vrij om dat anders te doen, net zoals het mij vrij staat om dat als devalidering te zien. Snap ook niet waarom men er zo salty op reageert. Wat Absurd al zei; ook in Imago/Pit speelt men gewoon nog actief (zie de transfer van schedel naar Pit bijv.).

Wat Power dan zegt; dat een massa van spread gegarandeerd weer accounts zou breken is gewoonweg arrogant. Ja, veel Spread massa's waren heel succesvol. Echter is het ook gewoon een feit (ondanks de hoge inzet daar) dat alle massa's steeds op de zwakste / zwakkere accounts kwamen aan de flanken, met zwakkere / mindere bemanning, ongunstigere fronten, minder betrouwbare buren en ondertussen is de meerderheid nog nooit getest- zelfs niet in een blitzje. Je hebt in geen enkel scenario garantie op succes, dat is afhankelijk van véél te veel factoren.

Ik ben niet echt uit op discussie, zie het meer als uitnodiging om nog eens wat te laten zien. Zelf ga ik ook niet stilzitten tot het einde - ookal valt er niets meer te winnen :smile: Altijd gezegd dat ik altijd de eerste tot de laatste dag speel, zal hier niet anders zijn.
 
Reactiescore
614
Op alle vorige werelden die ik won hebben we namelijk wel altijd de tegenpartij zo goed als volledig geslacht. Laten we wel wezen; Imago heeft uitsluitend Guided by the light verloren een een ruime honderd dorpen bij cabbage/tldr. Vijf imago accounts eindigen de wereld in de plus. Vind ervan wat je wilt, maar het is niet gebruikelijk.

Wat Power dan zegt; dat een massa van spread gegarandeerd weer accounts zou breken is gewoonweg arrogant. Ja, veel Spread massa's waren heel succesvol. Echter is het ook gewoon een feit (ondanks de hoge inzet daar) dat alle massa's steeds op de zwakste / zwakkere accounts kwamen aan de flanken, met zwakkere / mindere bemanning, ongunstigere fronten, minder betrouwbare buren en ondertussen is de meerderheid nog nooit getest- zelfs niet in een blitzje. Je hebt in geen enkel scenario garantie op succes, dat is afhankelijk van véél te veel factoren.

En nu even inhoudelijk zonder eromheen te draaien. Guided is weg, TLDR heeft zich terug naar zijn oude puntenaantal/iets daarboven(?) geinternd na een riant aantal dorpen verlies. Daarnaast ben je meerdere Pit accounts verloren en laten we nu eerlijk zijn, als het allemaal in imago had gepast hadden ze in imago gezeten. Dus lijkt het me wel zo eerlijk om ze voor 1x ook te zien als je stamgenoten, als Schedel namelijk ook naar Pit kan dan kunnen we er vrij zeker van zijn dat heel Pit naar Imago was gekomen als dat had gepast qua aantal leden.

Dit komt er dus op neer dat: Zowel Guided als Cabbage zo goed als compleet zijn weggespeeld (cabbage heeft nu een mega rim cluster en klein frontclustertje), TLDR riant dorpverlies heeft geleden en om je tegemoet te komen zal ik maar zeggen dat TLDR stand heeft gehouden. Daarnaast zijn meerdere Pit en daarmee dus ook Imago accounts weggespeeld.

Last but not least, je geeft aan dat de zwakke accounts zijn weggespeeld. Daarmee heeft Spread dus tactisch zijn doelwitten gekozen, aanvallen uitgevoerd en toegewerkt naar het uiteindelijke doel 51% dominantie. Dan kan jij er van vinden wat je wil, maar die aanpak is overduidelijk effectiever dan in de core blijven aanvallen en geen tot amper winst boeken (relatief gezien)

Terugkomend op mijn zogenaamde arrogantie: ik reflecteer enkel terug op het verleden en de vorige aanval op TLDR. De omstandigheden voor TLDR zijn er enkel slechter op geworden, meer front, minder actieve stam (ja want een deel farmt enkel vlaggen zie de reactie van aod op dit forum) en Spread is enkel groter geworden. Als het voorheen al niet lukte daar, zal het naar alle waarschijnlijkheid nu ook niet lukken daar het totaalbeeld gewoon een stuk ongunstiger is.

PS: Verder ook totaal niet uit op discussie, maar ik irriteer me af en toe o.a. mateloos aan het feit dat Pit niet eens erkent wordt als mede-stamgenoten en prestaties worden afgedaan als simpel omdat de ‘zwakke’ accounts zijn aangevallen. Dit terwijl het uitzoeken van targets gewoon deel is van tactiek en wanneer jullie dit beter hadden gedaan jullie hoogstwaarschijnlijk ook meer winst hadden behaald.
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Laten we wel wezen; Imago wilde initieel nooit met Pit (noch wie dan ook) in zee. Kijk alleen naar het feit dat we een oorlog met Pit aangingen terwijl Spread op één stond (met veel groter oppervlakte) en we daar ook mee in oorlog lagen. De (winnende) oorlog stopzetten voor een BG was noodzakelijk om nog kans te houden zonder noemenswaardige concessies. Als we dat niet hadden gedaan, had Spread al 51% kunnen halen zonder dat ze Imago ooit hadden hoeven aanvallen.

Prima dat je Pit tot Imago rekent met die redenatie maar Pit was nooit 'mijn premade' het waren 'niet mijn uitverkorenen' en hebben ook niet onder 'mijn leiding' gespeeld. De teams zijn nooit gekeurd, er is nooit gekeken of het team zou functioneren, capabel genoeg was omdat Pit gewoon een hele andere insteek had. Dus nee, je vergelijking gaat gewoon niet op - met alle respect voor Pit natuurlijk. Zelfs Guided en TLDR behoorde eigenlijk niet tot de premade. De enige premader met schade is Cabbage Guy waarvan het gehele team het liet afweten en nieuwgevonden spelers het moesten opknappen terwijl ze slechts enkele dagen op het account zaten, overigens, dat vijftal in de plus, zat wel bij de originele 8. Ik benadruk nog even dat ik totaal niet trots ben op wat dan ook, maar ik stel wel vast dat men het allemaal afdoet als een bende falers maar dat is gewoon niet accuraat - niet als je kijkt naar de feiten. Het is inmiddels allang bevestigd dat er genoeg premaders opgestapt zijn / inactief raakten en vv kracht te matig was - het is geen succesverhaal dat ziet ieder kind. Maar van individueel falen is bij niemand, behalve team cabbage, sprake (op dit moment!).

Ingaande op je derde alinea; het lijkt mij overduidelijk dat het effectiever is om op de zwakste accounts te treffen. Ik had met alle liefde op de flanken willen drukken als gehele stam, maar we hadden daar simpelweg niet de activiteit, wilskracht of middelen om het daar ook zo te doen. Daarbij hebben wij geen gebruik gemaakt van het diehard feeden van een outsider of over het overstacken van noobs op laag moraal om een strategische zone veilig te stellen. Dit hadden we allebei prima kunnen doen, maar het paste niet in het fair play plaatje. Een keuze, niet één waar men zich voor zou moeten schamen.

Ingaande op je laatste alinea; Toon het dan aan, ik denk dat je daar een verkeerde inschatting maakt. Het edelspammen was voor velen een nieuwe strategie waar een andere manier van voorbereiding bij past. Cabbage kampte met een nieuw team, TLDR met omstandigheden (en vooral één Mien die 20 uur per dag moest strijden) en Guided gewoon met een grotendeels gerunned team en vooral keiveel verkeerde stacks. De frontlinie, zo een dikke 50 dorpen stonden hartstikke dik stacked - maarja edelspam komt erachter en Jelle moest daar de boel even opknappen en maakte daar ook wat foute inschattingen. Lang verhaal kort - aanvallend blijven verrassen is moeilijk. Ook is er een dikke kans dat we op een ander doelwit geen problemen hebben qua bemanning/buren/voorwerk. Je kunt niet hetzelfde trucje eindeloos blijven uithalen, net zoals sommige Spreaders edelspam konden deffen, kan een deel (hoe groot of klein laat ik in het midden) diezelfde edelspam evengoed of misschien wel beter deffen. Het is arrogant om te stellen dat Spread defensief tot dingen in staat zou zijn en niemand van Imago dat zou kunnen - vind je zelf niet? Imago als geheel heeft de wereld niet gewonnen, maar dat maakt niet dat sommige individuen nog altijd tot de huidige tw-top behoren - volgens mij laten velen dit ook weer zien of zullen dit nog wel laten zien.

Ja, kwantitatief is de boel nog ongunstiger nu. Echter zal zowel Spread moeite hebben met volledige deelname van alle accounts in dit tijdperk net zoals Imago dat zal hebben met vv schema's en bemanningen. Hoe zwaar het aan beide kanten gaat wegen, dat valt te bezien. Toch blijf ik bij mijn punt dat het dat het te gemakkelijk is om te stellen dat een volgende massa sowieso wel succesvol geweest zou zijn (ongeacht het doelwit). Voorbeeld op eigen account: is zijn maar twee dagen per week dat ik niet zou kunnen nolifen, tref je een van die dagen dan ben ik volledig afhankelijk van het team. Is de datum rot voor alle buren, krijgen we het zwaar. Zien we de massa aankomen of niet? hoeveel recap edels heb ik op dat moment? Het is gewoon te afhankelijk van veel te veel factoren - dat valt gewoon niet te ontkennen.

Sorry, mijn respons is langer geworden dan beoogd. Beknopt schrijven blijft moeilijk als de context omvangrijk en relevant is.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
614
Het boeit niet of je initieel wel of niet met Pit wilde. Je bent met Pit gegaan, Pit hoort bij jullie door een bewuste keuze. Oftewel na die keuze behoort ook Pit tot jullie collectief en dat collectief is accounts verloren. Eerlijk gezegd zou ik niet bij Pit (Imago) willen horen op dit moment en simpelweg gewoon niet eens worden erkend door iemand waarmee ik samen heb gespeeld/moet spelen.

Ik heb nergens gezegd dat Spread defensief in staat is dingen te doen die Imago niet kan. Hoewel het verleden uitwijst dat Spread beter heeft gedeft, maar nogmaals dit heb ik hiervoor niet aangehaald? Ik heb wel aangehaald dat Imago in het verleden overduidelijk niet in staat is geweest dit goed te deffen.

Vandaar dat ik de situatie ook globaal nam en enkel heb gekeken naar factoren die vaststaan. Zelfs op een dag dat heel TLDR (ik neem dit acc omdat ik daar net ook op doelde) zou kunnen spelen, ze voldoende recapedels hebben etc. is het gewoon lastiger dan voorheen oa door groter front en grotere tegenstander en toen was het al ‘te lastig’, vandaar mijn conclusie.
 
Laatst bewerkt:

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Nounou hoog niveau responsen hoor. Zal ik net zo een kinderachtig respons schrijven Valentijn? Net zoals jij verwijst naar wereld 59 Vix-V terwijl Savethewhalemarryanobese - een overloper uit Chill - was die bij mijn gratie de stam in werd gehaald en een geringe invloed heeft gehad op het volledige verloop van de wereld. Maar wel als een van de 4 accounts pronkt op je AF pagina.

Beetje flauw nietwaar? Ik houd het hier weer voor gezien als dit het discussieniveau weer is :wink:.
 
Reactiescore
1.363
Roaldje haal die banaan er eens uit janknoob. Jullie kunnen voor geen ene flikker aanvallen, anders stonden jullie ook niet extreem achter. Jullie farmden/roofden niet int begin. Ook die premade lui van jou, die er vanaf het begin er waren, konden er 0 van. N gedeelte is ook weer nooberig gerunned. Als je zo'n goeie leider was, had jij ook die zwakke punten aangepakt. Net zoals wij de onze, wij zijn ook niet perfect. Stam is n geheel, niet de "core" of wtf jij allemaal weer lult. Je gaat ermee in zee, dus t hoort bij jou mn jongn. Niet zo huiliehuilie doen flippo. Je bent gewoon keihard gerekt door deze awesome kerel die je keihard hebt afgewezen. Karma is a bitch.
 
Bovenaan