Het begin van wereld 76, potentieel topniveau?

Reactiescore
805
Beetje omgekeerde wereld of niet? Een stam gaat besluiten om een speler te stabben zonder dat die het weet, en hebben het al eerder met een andere speler gedaan op een smerige manier. Ik zou een NAP dan niet direct meer vertrouwen.
Niet echt hoe ik er naar kijk. Hoezo "plannen ze een stab" in jou ogen? Er staat toch duidelijk in die PM: Clears en edels klaarhouden voor ALS Murus overstapt.

Edit: Eveneens herhaal ik men punt, als je een stam verlaat om direct naar de vijand te gaan is het minste wat je kan doen een NAP aanbieden, schenden ze deze of gaan ze er niet op in sla je zelf terug en is er geen vuiltje aan de lucht.
 
Reactiescore
1.892
Eerlijkheid word gewaardeerd.

CS heeft duidelijk aangegeven enkel aan te vallen bij een leave, anders was er niks aan de hand. Dan is dit stabben om een potentiele stab te voorkomen, right?

Wat was er mis met om 23:50 aangeven dat je naar Tyrant gaat om vervolgens om 08:00 vol def te staan. Niet netjes, wel mogelijk..
Wat je nu met deze post eigenlijk zegt is dat Murus in CS had moeten blijven zitten omdat zijn stamgenoten destijds iets over hun hoofd hadden? Zoals Illuminated al in zijn post aanhaalde waren ze al langer ontevreden over het beleid in CS en bepaalde discutabele handelingen vanuit zowel de leiding als 'normale' leden. Vervolgens krijgen ze een dergelijke PM toegestuurd die notabene is geschreven door eigen stamgenoten. De saamhorigheid en het vertrouwen in CS hingen al aan een zijden draadje en door die PM is dat draadje gewoon geknapt. Als je dan al weet dat je geen toekomst meer ziet in CS en besluit om te leaven, in combinatie met de wetenschap dat je stamgenoten edels en clears klaar hebben staan voor het moment dat je de daad bij het woord voegd, is het niet meer een potentiele stab maar simpelweg een onvermijdbare stab. Voor CS is het uiteraard vervelend dat hun plannetje in duigen is gevallen omdat ze zijn gepakt met notabene hun eigen idee, maar daar vraag je in mijn optiek gewoon om als je dergelijke PM's verspreid over huidige stamgenoten. Dat is beneden alle peil en dan moet je ook niet klagen als het backfired.
 
Reactiescore
2.444
Too Hot was geen heilige maria. De actie die de emmer deed overlopen was de PM over et Murus. Door deze PM hebben we besloten om Tyrant te joinen. Dit is niet geheel vlekkeloos gegaan en dat zullen wij ook niet ontkennen. We hebben geen NAP aangeboden toen we leavde. De reden hiervan is, is dat wij PM contact tussen leden van CS hebben ontvangen waarin te zien is dat iedereen clears en edels moest sparen voor et Murus voor als hij leavde. Hieruit blijkt dat ze sowieso geen intentie hadden om een NAP te respecteren.

Het was voor iedereen die de tw community enigszins volgt natuurlijk geheel duidelijk dat et Murus Kyuka achterna zou gaan en Tyrant zou joinen. Dat is Too Hot hier ook duidelijk gemaakt op het AF door meerdere posters. Ik was persoonlijk dan ook erg verbaasd dat jullie niet direct vertrokken toen Kyuka dat deed, maar wellicht dat jullie vrees hadden voor jullie eigen account gezien de ligging in het stammencluster. Maar goed het is niet vreemd dat Too Hot dan rekening houd met een leave van jullie account naar een vijandige stam, zeker gezien hoe duidelijk het als buitenstaander was dat ook jullie over zouden stappen.

Een actie plannen op een huidig stamlid is natuurlijk een ontzettend vreemde situatie maar ook een situatie die niet voorgekomen was als zowel jullie als Kyuka wat eerlijker tegenover CS waren geweest en ze niet gebruikt hadden om de start door te komen.
 
Reactiescore
5.686
Niet echt hoe ik er naar kijk. Hoezo "plannen ze een stab" in jou ogen? Er staat toch duidelijk in die PM: Clears en edels klaarhouden voor ALS Murus overstapt.

Edit: Eveneens herhaal ik men punt, als je een stam verlaat om direct naar de vijand te gaan is het minste wat je kan doen een NAP aanbieden, schenden ze deze of gaan ze er niet op in sla je zelf terug en is er geen vuiltje aan de lucht.
NAP aanbieding was in zekere zin netter geweest ben ik met je eens. Echter zeg je zelf al dat er een planning klaar stond met de bijbehorende clears en edels als ze zouden leaven. Uit dit kun je natuurlijk makkelijk opmaken dat ze geen NAP zouden accepteren. Evenals alle opmerkingen die al gegeven zijn door de leider dat die een NAP alleen maar gunstig voor de andere partij vind. Persoonlijk vind ik dat Murus genoeg bewijzen had om een assumptie te trekken dat zij de NAP niet aan zouden nemen. Wellicht hadden ze deze toch moeten geven, om naar buiten uit ook schoon te blijven.
 
Reactiescore
1.892
Een actie plannen op een huidig stamlid is natuurlijk een ontzettend vreemde situatie maar ook een situatie die niet voorgekomen was als zowel jullie als Kyuka wat eerlijker tegenover CS waren geweest en ze niet gebruikt hadden om de start door te komen.
Ik denk dat de afgelopen wel duidelijk is geworden dat dit één grote klucht is. Ook als je transparant bent over je intenties tegenover CS word je gewoon gestabt. Zoek het CS lid ThomasDeTrein. maar eens op in de ranglijst. Oh, wacht...
 
Reactiescore
805
NAP aanbieding was in zekere zin netter geweest ben ik met je eens. Echter zeg je zelf al dat er een planning klaar stond met de bijbehorende clears en edels als ze zouden leaven. Uit dit kun je natuurlijk makkelijk opmaken dat ze geen NAP zouden accepteren. Evenals alle opmerkingen die al gegeven zijn door de leider dat die een NAP alleen maar gunstig voor de andere partij vind. Persoonlijk vind ik dat Murus genoeg bewijzen had om een assumptie te trekken dat zij de NAP niet aan zouden nemen. Wellicht hadden ze deze toch moeten geven, om naar buiten uit ook schoon te blijven.
Of een NAP al dan niet aangenomen word maakt ook niets uit in deze situatie. Als je het niet aanbied doe je toch net hetzelfde als het zogenaamde plan van hen? :p

Zeker het leaven midden van de nacht toont aan dat dit een plan was dat niet op 1 2 3 beslist is en dus met de intentie om het zo te doen zonder de optie NAP aan te bieden. Wederom val ik in herhaling maar dat ze hem gingen aannemen lijkt het niet direct op maar dan nog blijft het proper om het aan te bieden.
 
Reactiescore
2.444
Ik denk dat de afgelopen wel duidelijk is geworden dat dit één grote klucht is. Ook als je transparant bent over je intenties tegenover CS word je gewoon gestabt. Zoek het CS lid ThomasDeTrein. maar eens op in de ranglijst. Oh, wacht...

Oh deze hele situatie zet niemand in een goed daglicht, zowel CS niet als Kyuka en Et Murus. Ik vermeld alleen dat ik het geen vreemde keuze vind rekening te houden met een leave van Et Murus gezien het voor iedereen hier overduidelijk was dat ook hij naar Tyrant zou gaan. Ik vind het dan ook bijzonder vreemd dat ze als account nog langer in CS bleven dan Kyuka.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Voor een stab zijn ze in |CS| sowieso wel te porren. Dit bericht kreeg ik toen ik een spelertje wilde edelen..:

F7D3D674-8185-42D8-9DB5-38FE077AB9DA.jpeg
 
Reactiescore
1.892
Oh deze hele situatie zet niemand in een goed daglicht, zowel CS niet als Kyuka en Et Murus. Ik vermeld alleen dat ik het geen vreemde keuze vind rekening te houden met een leave van Et Murus gezien het voor iedereen hier overduidelijk was dat ook hij naar Tyrant zou gaan. Ik vind het dan ook bijzonder vreemd dat ze als account nog langer in CS bleven dan Kyuka.
Dat beweer ik ook nergens. Jij kwam echter met het statement dat deze hele situatie zich niet had voorgedaan als Kyuka transparant was geweest en dat is gewoon feitelijk onjuist. Aangetoond en wel.
 
Reactiescore
805
Voor een stab zijn ze in |CS| sowieso wel te porren. Dit bericht kreeg ik toen ik een spelertje wilde edelen..:
Als een vijandige stam iets vuils gedaan heeft moet je dat ook doen? Dat maakt je geen haar beter en geeft je al zeker geen recht om hen daarop te gaan judgen.

Dat plus dat je nu de aandacht probeert weg te trekken van de effectieve situatie/discussie.
 
Reactiescore
2.444
Dat beweer ik ook nergens. Jij kwam echter met het statement dat deze hele situatie zich niet had voorgedaan als Kyuka transparant was geweest en dat is gewoon feitelijk onjuist. Aangetoond en wel.

Nja technisch gezien is dat niet waar, als zowel Kyuka als Murus transparant en eerlijk waren geweest dan hadden ze niet in CS gezeten en had deze situatie zich nooit voorgedaan.
 
Reactiescore
805
Dat beweer ik ook nergens. Jij kwam echter met het statement dat deze hele situatie zich niet had voorgedaan als Kyuka transparant was geweest en dat is gewoon feitelijk onjuist. Aangetoond en wel.
Waarom zou dat onjuist zijn, als ze eerlijk waren geweest vanaf het begin waren ze nooit in CS terecht gekomen?
 
Reactiescore
604
Nja technisch gezien is dat niet waar, als zowel Kyuka als Murus transparant en eerlijk waren geweest dan hadden ze niet in CS gezeten en had deze situatie zich nooit voorgedaan.

Op w71 gedaan. Geen lokale stam maar gewoon stam waarmee ik was gestart. Eindresultaat 17 spelers op me.. met allemaal een 1/4e clear terwijl ik net 4 dorpen had
 
Reactiescore
2.878
NAP aanbieding was in zekere zin netter geweest ben ik met je eens. Echter zeg je zelf al dat er een planning klaar stond met de bijbehorende clears en edels als ze zouden leaven.

Bekijk de ODD van Murus is. Er stond helemaal niets klaar. :')

Wat je nu met deze post eigenlijk zegt is dat Murus in CS had moeten blijven zitten omdat zijn stamgenoten destijds iets over hun hoofd hadden?

Nee dat stel ik niet. Stel enkel dat als ze niets gedaan hadden er niets gebeurd was. Ze hadden de dialoog aan kunnen gaan. Ze hadden kunnen leaven en niet aanvallen maar def uit Tyrant kunnen vragen. Een stab is pas een stab wanneer hij gepleegd wordt.

Voor CS is het uiteraard vervelend dat hun plannetje in duigen is gevallen omdat ze zijn gepakt met notabene hun eigen idee, maar daar vraag je in mijn optiek gewoon om als je dergelijke PM's verspreid over huidige stamgenoten. Dat is beneden alle peil en dan moet je ook niet klagen als het backfired.

Onzin, CS was nooit van plan te handelen als Murus niet zou leaven. Ze waren nooit van plan hem te kicken om hem te edelen waar Murus wel leavede en toesloeg.
 
Reactiescore
1.892
Nja technisch gezien is dat niet waar, als zowel Kyuka als Murus transparant en eerlijk waren geweest dan hadden ze niet in CS gezeten en had deze situatie zich nooit voorgedaan.
Waarom zou dat onjuist zijn, als ze eerlijk waren geweest vanaf het begin waren ze nooit in CS terecht gekomen?
Het enige wat ik hier hoor zijn speculaties die niet hardgemaakt kunnen worden. Als ik ik in Dubai was geboren was ik nu misschien wel oliesjeik geweest. Kan ik dat met zekerheid zeggen? Nee. Datzelfde geldt voor jullie punt. Dus laten we stoppen met speculeren over zaken die we niet met 100% zekerheid kunnen zeggen en het bij de feiten houden.
 
Reactiescore
1.278
Gezien de ontwikkelingen van vanmorgen hebben wij besloten om hier ook gelijk op te reageren en onze “denkwijze” kenbaar te maken aan de buitenwereld.

Toen de wereld startte zaten we nog niet in de premade, vandaar dat et Murus Magnificum niet de rimpositie heeft die bijna alle leden van Tyrant hebben. Dit bracht ons in een positie om een lokale stam te joinen, uiteindelijk werd dit CS.

Het beleid binnen CS sloeg letterlijk nergens op. Random spelers werden gerecruit zonder overleg, er werden leden ontslagen die vervolgens dezelfde morgen een trein kregen, de "zusterstam" die letterlijk werd ontslagen en opgeedeld.


Too Hot was geen heilige maria. De actie die de emmer deed overlopen was de PM over et Murus. Door deze PM hebben we besloten om Tyrant te joinen. Dit is niet geheel vlekkeloos gegaan en dat zullen wij ook niet ontkennen. We hebben geen NAP aangeboden toen we leavde. De reden hiervan is, is dat wij PM contact tussen leden van CS hebben ontvangen waarin te zien is dat iedereen clears en edels moest sparen voor et Murus voor als hij leavde. Hieruit blijkt dat ze sowieso geen intentie hadden om een NAP te respecteren.

De reden dat we om 08:00 hebben geblitzt is omdat de 24ste .ThomasDeTrein werd gekickt en vervolgens kreeg hij de volgende ochtend al een trein van een CS lid. Wij wilde niet achter de feiten aanlopen en hebben zelf actie ondernomen.

Bekijk bijlage 23419
Bekijk bijlage 23420



Bekijk bijlage 23417

Hebben niet gezegd dat we 100% zouden blijven.

Wesley moet eerlijk bekennen dat mij dit een beetje tegenvalt allemaal. Dat Murus en Kyuka met elkaar in verband staan is nu eenmaal logisch na een gezamenlijk w71 en 73. De paraatheid die bij CS is gevormd na het leaven van Kyuka komt daardoor ook echt niet uit de lucht vallen. Dat men uit voorzorg, om het zekere af te wachten, dan de middelen spaart is misschien apart voor een stam. Maar ook wel logisch als je vertrouwen enorm wordt aangetast door te horen dat men alleen voor het onderkomen in je stam zit.

Dan leave je en dat moet je helemaal zelf weten, maar waarom bied je dan geen NAP aan? Het is geheel aan een stam om een NAP te respecteren en bij de eerste de beste aanval die je krijgt kan je hier natuurlijk op anticiperen. Het is dan ook geen verplichting voor een stam om een NAP te accepteren, maar iets dat een leaver aanbied. Zodat men niet ineens verrast wordt en zich proper kan voorbereiden op het veranderen van de stamstructuur.
Maar om dan maar geen NAP aan te bieden, omdat je dit beter uitkomt. En zelfs nog een stamgenoot, die zich terecht compleet safe waant, in het holst van de nacht aanvalt is er natuurlijk ruim over. Dit heeft natuurlijk niks meer met fairplay te maken, maar is gewoon simpelweg een stab. Of hoe wil je dit anders ten opzichte van Moby benoemen?

Ik snap dat de continuïteit van je account bij je hoog zit, maar dit zou geen reden mogen zijn om concessies te doen aan je morele waarden. Soms heb je nu eenmaal pech, qua ligging, edeltargets of stam. Maar hiermee zou je toch moeten dealen met de faire mogelijkheden voor handen, hiervan kan je geen spelers zoals moby de dupe van laten zijn.
 
Reactiescore
1.892
Nee dat stel ik niet. Stel enkel dat als ze niets gedaan hadden er niets gebeurd was. Ze hadden de dialoog aan kunnen gaan. Ze hadden kunnen leaven en niet aanvallen maar def uit Tyrant kunnen vragen. Een stab is pas een stab wanneer hij gepleegd wordt.
Dat hadden ze inderdaad kunnen doen. Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, maar alles bij elkaar nemend kan ik ze echt niet blamen dat zij anders hebben besloten. De 'waarom' hierachter heb ik al uitvoerig toegelicht in m'n vorige post, waar je verder niet echt heel inhoudelijk op ingaat en ik heb weinig zin om in herhaling te vallen.

Onzin, CS was nooit van plan te handelen als Murus niet zou leaven. Ze waren nooit van plan hem te kicken om hem te edelen waar Murus wel leavede en toesloeg.
Dat dacht ThomasDeTrein. ook. Kijk eens wat er met hem is gebeurd. Vrij logisch dus dat team Murus daar geen vertrouwen in had en het daar niet op heeft gegokt.
 
Reactiescore
2.444
Het enige wat ik hier hoor zijn speculaties die niet hardgemaakt kunnen worden. Als ik ik in Dubai was geboren was ik nu misschien wel oliesjeik geweest. Kan ik dat met zekerheid zeggen? Nee. Datzelfde geldt voor jullie punt. Dus laten we stoppen met speculeren over zaken die we niet met 100% zekerheid kunnen zeggen en het bij de feiten houden.

Er is helemaal niks mis met speculeren en discussiëren, als hier alleen feiten besproken werden kon je 95% van het AF afschaffen. Ik vind het dan ook echt een bijzonder slechte vergelijking geen idee hoe je daarbij komt haha. Als Murus en Kyuka eerlijk en transparant waren geweest in de start hadden ze niet in CS gezeten en dan had deze situatie zich ook niet voorgedaan. Lijkt me geen hele vreemde aanname.

Dat stammen in de startfase gebruikt worden om de start door te komen vind ik persoonlijk al jammerlijk, al wordt het altijd al gedaan op tw. Maar de manier waarop laat hier toch wel een zure nasmaak na, zeker doordat Murus nog langer binnen CS blijft dan Kyuka.
 
Reactiescore
1.892
Er is helemaal niks mis met speculeren en discussiëren, als hier alleen feiten besproken werden kon je 95% van het AF afschaffen. Ik vind het dan ook echt een bijzonder slechte vergelijking geen idee hoe je daarbij komt haha. Als Murus en Kyuka eerlijk en transparant waren geweest in de start hadden ze niet in CS gezeten en dan had deze situatie zich ook niet voorgedaan. Lijkt me geen hele vreemde aanname.

Dat stammen in de startfase gebruikt worden om de start door te komen vind ik persoonlijk al jammerlijk, al wordt het altijd al gedaan op tw. Maar de manier waarop laat hier toch wel een zure nasmaak na, zeker doordat Murus nog langer binnen CS blijft dan Kyuka.
Ik zeg gelukkig nergens dat er helemaal niet gespeculeerd mag worden. Enkel dat speculeren over aannames die niet eens relevant zijn totaal geen waarde hebben voor de huidige discussie. Ik kan je wel een ander feit geven waarover je kunt speculeren: je aanname klopte in eerste instantie al niet. Et Murus zat namelijk al in CS voordat hij onderdeel werd van de premade. Dus dan komen we weer terug bij het punt dat ik twee posts geleden al maakte: ook als ze transparant waren gweest hadden ze gewoon in CS gezeten en was de kans op het voordoen van deze hele situatie gewoon zeer aannemelijk.
 
Reactiescore
2.477
Ach, jullie begrijpen ook wel dat deze actie tergend laag is en zelf neigt naar mislijkmakend. Murus heeft altijd aangegeven loyaal te zijn naar CS toe en dat ze niets met Kyuka en co te maken hebben, echter weten we allemaal dat deze allanger bij Tyrant hoort. CS wist dat zelf ook natuurlijk maar gaven Murus het voordeel van de twijfel, dat CS alsnog de voorzorgen neemt op een eventuele leave vind ik niet meer dan normaal. Om de voorzorgen van CS te gebruiken om dit goed te praten maakt het enkel nog lachwekkender. Een NAP-aanbod of op zijn minst een afscheidspost had op zijn plaats geweest, zodat CS toch enigszinds kon reageren en niet op wakker werd met een lid en 3dorpen minder. :redface: Iets van normen & waarden.
 
Bovenaan