Classic 24 - Stemming

Deleted User - 487694086

Guest
Wat een opties zeg. Kan me echt totaal niet inbeelden waarom je een van deze twee per se op een classic wil implementeren.
 
Reactiescore
298
Als je het vergelijkt met de best passieve vorige classic die zelfde edelsettings, 7% fakelimiet en 19k gs productie had. Dan wordt dit dus nog extremer. Dus nog passiever. Ik zou deze wereld ook goudmunten maken, heb je tenminste nog een beetje offensief wat je overhoud ja. Anders wordt dit echt niks.
De passiviteit van vorige classic lag niet enkel aan instellingen, had ook met timing te maken. Veel starters door de lockdown, die zich na een maand lieten internen, en weinig vaste classicspelers door de kater van cl22, waardoor alle intern noobs zo groot konden worden.


Ik ben t verder wel met je eens dat je instellingen behoorlijk goed moet aanpassen op een randomizer, anders is de balans redelijk zoek, en kan je weer een Intern wereld verwachten.
 
Reactiescore
2.489
Voor optie 1 geld hier het zelfde als aanvallen neem ik aan?



Maar deze ben ik wel echt benieuwd naar iemand die dit toevallig weet?
@Duckje

1 : Een bevel = elk commando, dus ook ondersteuningsbevelen

2: Ik ben bang dat zelfs ik het antwoord niet weet op deze vraag. Deze instelling wordt zelden gebruikt.

Over het algemeen wil ik wel reageren dat ik open sta om enkele instellingen nu nog te tweaken maar niet na het eindigen van de poll.
Een klassieke wereld is een wereld voor meer ervaren spelers, Als je kijkt naar afgelopen werelden wordt er quasi niet geëxperimenteerd en worden jullie nergens uit jullie comfort zone gehaald. Deze 2 instellingen zal daar voor (moeten) zorgen.

Groeten
 

Deleted User - 487957763

Guest
Ben van mening dat optie 1 enkel interessant is voor een millie seconden wereld. Op die manier kan je mislukte timings harder afstraffen.
 
Reactiescore
2.489
Ben van mening dat optie 1 enkel interessant is voor een millie seconden wereld. Op die manier kan je mislukte timings harder afstraffen.

Volledig mee eens, maar ik denk dat deze alleenstaande instelling al voldoende is om jullie een beetje uit de comfort zone te trekken mbt instellingen.
 
Reactiescore
1.089
UIt een comfortzone halen is prima, maar ik vind een 10% fakelimiet op een secondenwereld met relatief lage no haul, pakketjes en een redelijk hoge boer limiet niet echt bepaald uitnodigen tot een actieve wereld, als je dan ook nog eens rekening moet houden met kerk en een randomizer op bevelen of het niet kunnen cancellen.

Ik zou dan zelf voorstellen om of minder barbarendorpen te doen, dat mensen daarmee wat geforceerd worden elkaar echt aan te vallen.
Een lager boerlimiet kan ook uitnodigen tot meer aanvallende impulsen, maar dan lijkt de wereld wel heel erg op de vorige cl.
Of misschien toch goudmunten overwegen, maar dan zou ik niet ook nog eens een verlaging van het boerlimiet doen.

Als gekozen wordt voor het behoud van pakketjes zou ik wel op het moment van de tribelock een halvering doorvoeren. Denk namelijk dat je anders echt een jaar bezig bent.
 

Deleted User - 487849361

Guest
Tribalwars is sws al steeds meer een spel voor internen, afgelopen classic hadden de interners al veel voordelen. Op deze wereld zijn die voordelen alleen maar groter.
Ik ben wel voorstander van een keer een kerk op een classic omdat een andere manier van aanvallen/verdedigen meebrengt
Aanvallen niet kunnen cancelen is zoals eerder al benoemd is vooral leuk op MS werelden. Random 2 sec erbij of eraf, is enkel leuk voor spelers die internen, omdat het voor hun niks boeit.
10% fake limiet zorgt ervoor dat je niet als een gek aanvallen kan timen om je edels meer kans te geven als ze in een tijdsbestek van 5 sec kunnen aankomen.

Ik denk dat met een paar instellingen aan te passen het nog steeds een classic is die te veel in het voordeel van de interners is.
Verder maakt het mij eigenlijk ook niks uit, aangezien ik toch geen tw meer speel.
 
Reactiescore
417
Ik vrees dat met duur herbouwen je als interner altijd een groot voordeel hebt.
Zaak aan de rest van de wereld om der gezamenlijk op te klappen.
Dat kan mits de interners in de minderheid zijn. Kijkend naar de vorige classic was het merendeel interners waardoor gezamenlijk erop klappen er niet echt in zit... Voor de rest ben ik het wel aardig met Martijn en Christiaan eens, zij geven wel redelijk goed aan wat voor veranderingen goed zouden zijn.
 
Reactiescore
973
Ik vrees dat met duur herbouwen je als interner altijd een groot voordeel hebt.
Zaak aan de rest van de wereld om der gezamenlijk op te klappen.

Besef wel even dat het met secondes en deze snelheid, het extreme edelspam wordt als het goedkoop herbouwen is. Goedkoop herbouwen werkt op een normale wereld sinds alles anders wel erg sloom gaat, maar deze snelheid op een classic is goedkoop herbouwen in de endgame echt een nachtmerrie. Beseffend dat ik op cl5 per dag constant dezelfde edels op me kreeg gesmeten die dezelfde dag al meermalen waren geblocked, en dat was nog met milli en dus te snipen. Met secondes ben je gewoon fucked als je in een lastige situatie zit tegenover meerdere frontspelers.

Heb imo liever dat interners een klein voordeel hebben met duur herbouwen dan dat een overmacht extreem veel voordeel heeft met goedkoop herbouwen.
 
Reactiescore
1.139
Ow ik pleit ook niet voor goedkoop herbouwen maar tis gewoon wel een feit dat internen altijd erg veel winst op levert in verhouding tot iemand die gewoon aanvalt met duur herbouwen.

Dat van minder bb's lijkt me opzich wel een degelijke oplossing ondanks dat ik voor de grote van de wereld wel fijn vind als er veel bb's spawnen maar het speelt passive spelen wel erg in de hand inderdaad.
 
Reactiescore
942
Hoe je het ook draait of keert, iemand die zijn dorpen gratis krijgt zal altijd een enorm voordeel hebben tegenover iemand die er effectief voor moet strijden. Dit voordeel wordt door een no haul al een beetje verminderd, maar duur herbouwen zal altijd interners meer bevoordelen dan goudmunten.

Maar goed, op een snelle wereld zoals Classic ben ik hoe dan ook voorstander van duur herbouwen en als andere mensen al hun dorpen willen internen dan is dat maar zo. We hebben afgelopen classic gezien dat internen ook nadelen met zich meebrengt, namelijk meestal een luiere mentaliteit in een (intern) stam of minder activiteit in het algemeen omdat het toch allemaal vanzelf gaat zonder veel moeite. Als er dan eens een deftige aanval op je komt en echt getest wordt vliegen de mensen die "per ongeluk" groot geworden zijn er toch onverbiddelijk uit of gaan ze lopen.
 

Deleted User - 487974942

Guest
Mijn ervaring op speedrondes waar de random aankomsttijden is dat het grappig en bewonderenswaardig is voor 5 minuten dat TW dit kan. En voor de rest is het een grote frustrerende zaak. Voor mij is het spelen en rekenen met tijden een zeer groot deel van Tribalwars, natuurlijk vanuit het speeders aspect. Verder ga ik niet stemmen aangezien ik toch maar 1 week zal spelen en ik dus niet echt iets te zoeken heb in settings bepalen
liar liar pants on fire
 
Reactiescore
4
Die optie 2 is wel wat voor te zeggen. Het kan irritant zijn maar je bent van alle time bots af. En het verschil tussen de "pro's" en "noobs" is gelijk een stuk kleiner doordat snipen dan echt geluk is ipv een beetje concentratie. Volgens mij gebruiken ze het op de DE server vaker, ik weet niet hoe de ervaringen er daar mee zijn.
 
Reactiescore
500
Die optie 2 is wel wat voor te zeggen. Het kan irritant zijn maar je bent van alle time bots af. En het verschil tussen de "pro's" en "noobs" is gelijk een stuk kleiner doordat snipen dan echt geluk is ipv een beetje concentratie. Volgens mij gebruiken ze het op de DE server vaker, ik weet niet hoe de ervaringen er daar mee zijn.
Of het verschil tussen noobs en pro wordt alleen maar groter, omdat de pro's beter met deze verandering om weten te gaan. Timen is niet wat iemand pro maakt. Timen is sws zwaar overrated...
 
Bovenaan