Einde Wereld Awards

Reactiescore
972
Niet dat ik het niet met je eens ben omtrent dat er helemaal geen goede verdedigende acties hebben plaatsgevonden op deze wereld en je daarmee ook niet iemand specifiek zou kunnen benoemen, is dat untested ook niet helemaal waar. Het is duidelijk dat jullie de slaagkracht misten om een gelijkwaardige massa te gooien op Spread, waar dit andersom wel was. Het kwantiteitsvoordeel heeft denk ik vaak bij jullie de indruk gewekt dat er deff in overvloed was en wij zomaar overal konden stacken waar we maar wilden, maar dat is niet perse het geval geweest. Zoals op elke wereld heb je altijd wel accounts binnen je stam, die vrijwel nooit iets uitzetten qua deff en waar je je afvraagt waar alle deff gebleven is. Hoevaak de accounts als TAD en NTD wel niet gewoon niets hebben uitgezet uit angst voor weer een ronde dorpenverlies. Een paar 100 fakes was al genoeg en als ik bijv kijk naar de massa op Savior, was er niet eens heel veel externe deff aanwezig. Het ontbrak gewoon vaak aan degelijke aanvallen (niet dat Spread nou zo geweldig aanviel, integendeel). Het verschil in winsten heeft hem de hele wereld gezeten in het aantal edels dat beschikbaar was voor massa's en gewoon de kwaliteit aan snipes in korte tijd, niet het aantal deff. Ik heb 1 massa op Honey ook 800 edels gehad van 4/5 verschillende accounts en toen zat Anarch niet eens in Spread. Echter snipe ik gewoon 50 edels in 30 min en in jullie geval kregen we na 20 min al een pm met dat het opgegeven was. Overkill.. ja oke, maar er zaten ook gewoon niet de beste deffers op de plek van de massas (en voorop gesteld wisten we ook dat Guided ontzettend slecht was). Kom je weer terug op je punt dat de kwaliteit jammer genoeg alleen in de core zat.

En dat maakt het dan weer jammer dat Imago niet de juiste spelers op de juiste plekken had... De massa van gister op TAD, met een overvloed aan deff van Spread, kan nog steeds niet zonder dorpverlies gedeffed worden. Misschien is dat wel de wereldbepaler geworden: niet de phalanxen, niet de kwantiteitsdrang, niet de edelspam, maar simpel weg de juiste spelers op de juiste plek hebben heeft de doorslag gegeven.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Bekijk bijlage 23116

Ohja en remember this???! :oops:

Je doet mij eer aan om een bericht van 6 jaar terug te citeren. Things change. Zelfs het spotprenten niveau was vroeger beter, het tijdperk van de fokke en sukke prenten (let me guess, mijn geposte prent in het citaat was ook een fokke en sukke?) ipv de goedkope 9gags van tegenwoordig ;) Tja je mag ervan vinden wat je wilt; Fokke en sukke prentjes worden al tientallen jaren ingezet door commerciële partijen om politieke partijen satirisch neer te zetten, tegenwoordig is het gewoon lekker op de man spelen en veelal nietszeggende prentjes. Het is een kwestie van smaak. Doe vooral je ding, maar mijn waardering krijg jij, noch een Global (aangezien het niets met 'kant' te maken heeft) er niet voor.

Niet dat ik het niet met je eens ben omtrent dat er helemaal geen goede verdedigende acties hebben plaatsgevonden op deze wereld en je daarmee ook niet iemand specifiek zou kunnen benoemen, is dat untested ook niet helemaal waar. Het is duidelijk dat jullie de slaagkracht misten om een gelijkwaardige massa te gooien op Spread, waar dit andersom wel was. Het kwantiteitsvoordeel heeft denk ik vaak bij jullie de indruk gewekt dat er deff in overvloed was en wij zomaar overal konden stacken waar we maar wilden, maar dat is niet perse het geval geweest. Zoals op elke wereld heb je altijd wel accounts binnen je stam, die vrijwel nooit iets uitzetten qua deff en waar je je afvraagt waar alle deff gebleven is. Hoevaak de accounts als TAD en NTD wel niet gewoon niets hebben uitgezet uit angst voor weer een ronde dorpenverlies. Een paar 100 fakes was al genoeg en als ik bijv kijk naar de massa op Savior, was er niet eens heel veel externe deff aanwezig. Het ontbrak gewoon vaak aan degelijke aanvallen (niet dat Spread nou zo geweldig aanviel, integendeel). Het verschil in winsten heeft hem de hele wereld gezeten in het aantal edels dat beschikbaar was voor massa's en gewoon de kwaliteit aan snipes in korte tijd, niet het aantal deff. Ik heb 1 massa op Honey ook 800 edels gehad van 4/5 verschillende accounts en toen zat Anarch niet eens in Spread. Echter snipe ik gewoon 50 edels in 30 min en in jullie geval kregen we na 20 min al een pm met dat het opgegeven was. Overkill.. ja oke, maar er zaten ook gewoon niet de beste deffers op de plek van de massas (en voorop gesteld wisten we ook dat Guided ontzettend slecht was). Kom je weer terug op je punt dat de kwaliteit jammer genoeg alleen in de core zat.

Logisch dat savior geen externe def nodig had, aangezien het 2x zo groot was als welk account dan ook. Colla heeft al een overschot van 120 def (60%?) en slechts de helft van Saviors kwantiteit (en een kleiner front, ofcourse). Naar verhouding zou savior zich op eigen kracht even goed kunnen stacken als colla zich stacked en dat is best degelijk. Wat betreft het laatste; dat wijt ik toch vooral aan de verkeerde teams op specifieke plaatsen ofwel aan een Spread dat louter 'zwakke' doelwitten target. Slim, ofcourse, dat zal je mij nooit horen ontkennen.
 
Laatst bewerkt:

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Ik vind het een maybe overdreven een overtrokken reactie maar wat ik hier zie is dat Roald wel een beetje wat heeft van Adolf Hitler. Iemand die totaal blind is geworden door makkelijke wereldwinsten als W59 en W68. Zichzelf propageert als een zogenaamd super goede leider die een fake netwerk van elitair goede TW spelers heeft. Weet niet of mijn reactie verwijderd word door een vergelijking met een van de meeste schrikbarende dictators ooit maar jeminee wat Roald zich nog een keer van zijn allerslechtste kant zien.

Ik denk niet dat 'een vergelijking met een van de meest schrikbarende dictators ooit maar jeminee wat Roald zich nog een keer van zijn allerslechtste kant zien' je reactie verwijderd. Of hebben we eer een nieuwe mod?
 
Reactiescore
967
Ik vind het een maybe overdreven een overtrokken reactie maar wat ik hier zie is dat Roald wel een beetje wat heeft van Adolf Hitler. Iemand die totaal blind is geworden door makkelijke wereldwinsten als W59 en W68. Zichzelf propageert als een zogenaamd super goede leider die een fake netwerk van elitair goede TW spelers heeft. Weet niet of mijn reactie verwijderd word door een vergelijking met een van de meeste schrikbarende dictators ooit maar jeminee wat Roald zich nog een keer van zijn allerslechtste kant zien.

@MyPride is dit je alt?
 
Reactiescore
972
Ik vind het een maybe overdreven een overtrokken reactie maar wat ik hier zie is dat Roald wel een beetje wat heeft van Adolf Hitler. Iemand die totaal blind is geworden door makkelijke wereldwinsten als W59 en W68. Zichzelf propageert als een zogenaamd super goede leider die een fake netwerk van elitair goede TW spelers heeft. Weet niet of mijn reactie verwijderd word door een vergelijking met een van de meeste schrikbarende dictators ooit maar jeminee wat Roald zich nog een keer van zijn allerslechtste kant zien.

Maar hoe valt het behalen van enkele wereldwinsten op een online browser spelletje überhaupt te vergelijken met een dictator die miljoenen mensen heeft laten vermoorden?
 
Reactiescore
972
je snapt toch ergens de vergelijking wel? Roald die hier zichzelf loopt op te hemelen en dermate risico’s neemt (zoals Adolf Hitler ook heeft gedaan met Rusland aanvallen) totaal verkeerd heeft uitgepakt. De buffer tussen Spread en Imago is volledig verkeerd uitgepakt in de vorm van POV. De BG tussen Pit en Imago is ook volledig verkeerd uitgepakt door de arrogante houding van vele Imago leden en het goed aanvallen van Spread. En de leidersraad van Imago is er niet geslaagd om eigen leden gemotiveerd te krijgen om te strijden voor een wereldwinst.

Zoals ik ik al zei misschien is de vergelijking overtrokken maar hoeveel fouten de Imago leiding wel niet heeft gemaakt kun je wel een heel boekwerk over schrijven.

Je kan over alles een boekwerk schrijven. Ook over hoe Adolf Hitler miljoenen mensen liet vermoorden in vernietigingskampen. Nog steeds is de vergelijking totaal ongepast...
 
Reactiescore
967
je snapt toch ergens de vergelijking wel? Roald die hier zichzelf loopt op te hemelen en dermate risico’s neemt (zoals Adolf Hitler ook heeft gedaan met Rusland aanvallen) totaal verkeerd heeft uitgepakt. De buffer tussen Spread en Imago is volledig verkeerd uitgepakt in de vorm van POV. De BG tussen Pit en Imago is ook volledig verkeerd uitgepakt door de arrogante houding van vele Imago leden en het goed aanvallen van Spread. En de leidersraad van Imago is er niet geslaagd om eigen leden gemotiveerd te krijgen om te strijden voor een wereldwinst.

Zoals ik ik al zei misschien is de vergelijking overtrokken maar hoeveel fouten de Imago leiding wel niet heeft gemaakt kun je wel een heel boekwerk over schrijven.

Ik snap de vergelijking echt totaal niet? Wellicht had zowel hitler als Roald enige hoogmoed, maar dat kun je over zoveel mensen zeggen, waarom vergelijk je hem dan met hitler? Kon je niet beter iemand kiezen die ook hoogmoed had maar niet miljoenen mensen daarnaast heeft laten afslachten?
 

Calamus Incendium

Forum Personality 20/21
Reactiescore
6.133
Iemand heeft gisteren de wikipedia pagina van adolf hitler gelezen en wil even zijn nieuwe wijsheden met ons delen dmv deze ' treffende ' vergelijking.
 

DeletedUser79458

Guest
Oke ik zie dat de vergelijking verkeerd over komt. Ik zal mijn voorafgaande posts verwijderen aangezien het tot sommige leden tot teveel controverse leid.

Ben nogsteeds van mening dat Roald super gedesillusioneerd overkomt.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Wat een onzinnige en onnodige vergelijking. Dat alle diplomatiek gefaald heeft, dat is zo klaar als een klontje. Wellicht heb je het punt gemist; maar de insteek was om überhaupt geen diplomatiek te bedrijven. Dat dit nodig bleek is te wijten aan het veel grotere startanimo dan verwacht waarbij onze solidaire speelstijl; een drie-strijd-wereld creëren, andere partijen een kans geven, een interessante wereld, achterhaald was.

Verder moet je maar eens uitleggen wat precies het verband zou zijn tussen de 'arrogante houding van Imago' en het gefaalde bg tussen Pit en Imago. Je bent de eerste die dat verband legt en in mijn optiek is dat wel een van de laatste oorzaken Daarbij is het doorgaans gebruikelijk dat een speler intrinsiek gemotiveerd is om een wereld te winnen / de endgame te halen, de leiding blamen omdat ze hun leden niet motiveren is nonsens. Dat is hetzelfde als zeggen dat een professor op een willekeurige uni verantwoordelijk is voor het motiveren van alle studenten. In tegendeel, de professor is verantwoordelijk voor het aanreiken van lesstof op het juiste niveau op zo aantrekkelijk mogelijke wijze. Of de student lesstof en handvatten aanpakt of niet, is toch echt afhankelijk van de student (lid) zijn/haar motivatie en niet van de professor (leiding). De manier van aanreiken kan motiveren, maar is in het beginsel niet het doel. Over gepastere metaforen gesproken. :redface:

E: Negeer mijn berichten over je vergelijking maar, ik zag je nieuwe post.
 
Reactiescore
972
Oke ik zie dat de vergelijking verkeerd over komt. Ik zal mijn voorafgaande posts verwijderen aangezien het tot sommige leden tot teveel controverse leid.

Ik wil morgen prima een discussie met je aangaan over keuzes die de Imago leiding heeft gemaakt. Volgens mij ben je echter in de illusie dat de Imago leiding uit enkel Roald bestaat, terwijl dat nooit het geval (en ook niet in voorgaande werelden) is geweest. Ik zou je aanraden je wat beter te verdiepen, vooraleer je een discussie aangaat.
 
Reactiescore
603
De aanvallen vanuit Anarchist waren ronduit matig ten opzichte wat ik vanuit andere accounts heb gezien

Welke massa of wave heb je dan over? Als je het over de laatste massa hebt dan ben ik het zeker niet met je eens. We hadden 200+ edels gepland die we moesten versturen in een span van 2? 2.5? uur. Hierbij had ik 30 tabs per keer open en elke 30sec / minuut moest er een edel getimed worden, natuurlijk heb je dan niet allemaal even mooie times. Echter wilde we een "ondefbare" massa geven en dit is in mijn ogen ook gewoon gelukt ongeacht wat voor speler er op dat moment speelde. Wat Joachim zei kwa druk zetten ben ik volledig mee eens, we hadden veel meer druk kunnen zetten en veel meer kunnen pakken.
 
Reactiescore
1.853
Enkel vanwege deze: ''Wie had je graag in de stam gehad: Jonathan van Colla.'' Kan aan mijn interpretatie liggen natuurlijk
Juist.

Moest ik binnenkort ergens wat tijd hebben zal ik eens proberen een lijstje in elkaar te zetten. Maar pin me nergens op vast.
 
Reactiescore
1.367
Waarom zou hier geen uitleg benodigd zijn? Als je een fatsoenlijk lijstje maakt, beargumenteer deze ook maar eens. In mijn optiek heb ik alles wat ik kon besteden ook maar gegeven aan Imago en heb ik juist een beleid gevoerd omwille van de keuzes van mijn leden en niet op basis van mijn eigen visie. Voorbeeld hierin is dat ik nooit een oorlog met Pit wilde aangaan, omdat al lang duidelijk was dat een permanente samenwerking genoodzaakt was. Een tweede voorbeeld is dat ik onze idealen allang wilde laten varen, omdat het gewoon tot een regelrecht wereld-verlies zou leiden maar mijn leden wilde liever ''met proberen en falen ten onder gaan''. Dus ja; beargumenteer maar. Hoe je het ook wilt wenden of keren, binnen Imago/Pit zal het lastig zijn om iemand te vinden die er meer tijd / toewijding in heeft gestoken dan ik, en nog altijd.

Dus kom maar met uitleg, gaarne.
Mag ik een teiltje? Je hebt in de eerste maand direct al je idealen verloochend met alle recruits, boost accounts en weet ik veel wat...
Je hebt gewoon keihard gefaald terwijl je geen enkel ideaal en geen enkele belofte hebt gehouden, dat weet iedereen. Lijkt me dan niet nodig om uitleg te geven. Maar blijkbaar weet jij de waarheid niet, behalve dat alles de schuld is van anderen :D


Beste P&P'er:
In tegenstelling tot vele heb ik nog wel een voorkeur voor teksten boven memes, iets dat toch vooral bij kinderen en jonkies populair is (sorry). Ik kan er wel om lachen, maar het blijft onwennig om ze in relatie met tribal wars te zien. Vroeger was een beste P&P'er gebaseerd op de gene die discussies won. Tegenwoordig worden discussies amper gevoerd en vrijwel nooit meer gewonnen door wie dan ook. De gene die het het hardst probeert (including me?) is tegenwoordig een goede P&P'er? Simpele keuze voor mij dan; Sommenitus uit Spread en voorheen Dream team uit Imago. Objectivieve Absurd. Voorheen (schijn-)objectieve Calamity. Al moet ik eerlijk zijn dat Calamity zijn stijl, absoluut niet de mijne is. Het is te triomfantelijk de laatste tijd. ''Waar ging het allemaal fout'' komaan, het is behoorlijk arrogant om een topic te openen om je vijand nog eens even in te smeren op welke vlakken ze wel niet gefaald hebben - zelfs ik zou dat niet doen en ik zit al in een hoog spectrum qua arrogantie.

Dat PP uitsterft moet je bij gappies zoals je maks zijn. Enige wat ze kunnen doen is hard blaten en schelden. Dit is een trend die dan ook veel langer aan de gang is, zoals we beide wel weten.
Verder zeuren op joa om een AF topic waar er PP gevoerd word... Lol


Daarbij; ik speel altijd maar één wereld tegelijk (nog altijd), dat maakt dat ik elke wereld van de eerste tot de laatste dag speel, maar ook dat mijn contacten kring kleiner maar wel intensiever/hechter is.

Respect voor deze
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan