[Inschrijftopic] WvW Ronde 305+5=310 De PVV grijpt de macht!

  • Topicstarter Deleted User - 487970061
  • Startdatum

Deleted User - 487970061

Guest
Leden der staten-generaal,

Er zijn zojuist nieuwe verkiezingen geweest na de val van Rutte III. Er moet een nieuw kabinet gevormd worden. Het gaat er alleen vanaf nu in het parlement heel anders aan toe dan we gewend zijn. De PVV probeert de macht te grijpen! Zij werken iedere nacht iemand weg uit het parlement, deze stoel wordt niet meer opgevuld. Aan alle andere partijen de taak om alle PVV’ers uit het parlement te zetten en de orde te herstellen. Uiteraard hebben fractievoorzitters speciale mogelijkheden om dit te bewerkstelligen. Bij dezen wil ik eenieder succes wensen met het beschermen van onze democratische rechtsstaat.

Bij dezen schors ik de vergadering tot dinsdagavond.
Khadija Arib

Rollen
Goedjes

Jesse Klaver
is de ziener. Hij denkt wel alleen aan de verre toekomst en mag daarom tijdens iedere dag een spelersnaam doorgeven die hij tijdens de volgende nacht zal zien. Geeft hij bijvoorbeeld in de nacht van de BM stem een naam door, zal hij die de nacht erna, tijdens de eerste lunch pas te zien krijgen.

Farid Azarkan is de beul. Hij post een filmpje en maakt je hele carrière kapot! Mag 1 filmpje posten, waarna het doelwit uit het parlement gezet wordt.

Henk Krol is de dorpsoudste (wie anders). Overleeft 1 lunch

Kees van der Staaij is de beschermengel van de rechtsstaat en democratie. Mag 1 parlementslid beschermen tegen lunch, want een alleenheerschappij van de PVV past niet in de idealen van democratie en rechtsstaat. Heeft alleen krachten als de dorpsoudste nog in het parlement zit, want iemand moet ook opkomen voor zijn belangen (hij is immers al ouder dan 50).

Rob Jetten is de jager. Hij heeft nogal eens ruzie met PVV’ers. Helaas ook vaak genoeg anderen. Laten we hopen dat hij een PVV’er uit het parlement kan zetten zodra hij eruit gezet wordt.

Lilian Marijnissen is cupido. Heb je wel eens naar haar gekeken? Behoeft verder geen uitleg lijkt me. Kan een parlementslid verliefd op haar laten worden tijdens de BM nacht.

Esther Ouwehand is de heks. Zij heeft wat planten en dieren die zij gered heeft gebruikt om drankjes van te brouwen, nu heeft ze een doodsdrankje en een levensdrankje. Zij mag dus 1 iemand van de lunch redden en 1 iemand doden op een moment naar keuze.

Thierry Baudet is een nieuwe rol! Hij roept heel veel, maar eigenlijk neemt niemand hem serieus. Zijn stem telt dan ook niet mee in het parlement. Thierry is echter zo vol van zichzelf dat hij dit niet eens merkt. Thierry denkt zelf dat hij gewoon een parlementslid is en merkt pas bij het uit het parlement zetten dat hij niet meedeed (krijgt zelf de rol parlementslid toebedeeld, alleen de spelleiding weet dat deze speler niet meetelt!)

Parlementsleden zijn de burgers. Deze mensen houden onze democratie draaiende zoals het hoort, maar hebben geen speciale krachten.


Slechtjes

Geert Wilders
is de witte wolf. Hij is de enige leider van zijn partij en zal deze macht nooit afgeven. Mag iedere tweede nacht een PVV’er uit het parlement verwijderen. Hierbij telt de BM nacht als de eerste nacht!

PVV’ers zijn de wolven. Zij willen de macht terugbrengen naar het volk, maar wel alleen hun eigen volk. Mogen daarom iedere nacht een niet PVV’er uit het parlement zetten.


Speciale rol

Mark Rutte
is de burgemeester. Hij is de primus inter pares en zijn stem bepaalt dus bij een gelijk aantal stemmen.


Belangrijke andere mededelingen

Dat hier verschillende rollen staan, betekent niet dat alle rollen gebruikt zullen worden, dit is afhankelijk van het aantal inschrijvingen. Alle speciale rollen komen maximaal 1x voor.

Claimen staat aan. Je mag er best voor uitkomen wie je bent.

Netwerken staat uit. Achterkamertjespolitiek vindt niemand leuk en zou de PVV de volgende verkiezingen waarschijnlijk alleen maar meer stemmen opleveren, niet de bedoeling natuurlijk.

Deadline is om 22:00.

Eerste nacht is alleen BM, dit zal woensdag zijn. Rollen worden dinsdagavond naar iedereen verstuurd.

Inschrijvingen worden enkel meegeteld wanneer ze in de inschrijflijst staan met een nummer ervoor, anders worden deze niet meegeteld!
 
Reactiescore
421
1.dash
2. rukurt

ik weet niet of deze ronde de censuur doorkomt maar ik vind het een goed concept?

Uitgelezen kans ook voor het referendum trouwens!!!!!!!
 

Deleted User - 487970061

Guest
1.dash
2. rukurt

ik weet niet of deze ronde de censuur doorkomt maar ik vind het een goed concept?

Uitgelezen kans ook voor het referendum trouwens!!!!!!!
Over het referendum twijfel ik, zal sowieso wel in een ander format zitten dan het vorige potje.

Ik hoop dat het wel door de censuur komt, want ik heb mijn best gedaan om politieke meningen hierin niet te verwerken, immers heb ik op zowel goedjes als slechtjes iets aan te merken in de omschrijvingen en iedereen weet dat het scenario dat de PVV zoiets zou doen nogal onwaarschijnlijk is. Het is enkel een setting, geen statement.
 
Reactiescore
993
1.dash
2, rukurt
3; fam
4! MOHniels1
5. Candiu
 
Reactiescore
1.770
beetje de brave versie van mijn wolfprocessen van Nürnberg destijds. Deze zal onbegrijpelijkerwijs door de mazen van het net glippen. Vreselijk dat dit soort walgelijke spelletjes gewoon kan. Compleet ongepast.

1.dash
2, rukurt
3; fam
4! MOHniels1
5. Candiu
6. Siemieco
 
Reactiescore
3.536
1.dash
2, rukurt
3; fam
4! MOHniels1
5. Candiu
6. Siemieco
7. JokersBrain
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.368
Over het referendum twijfel ik, zal sowieso wel in een ander format zitten dan het vorige potje.

Ik hoop dat het wel door de censuur komt, want ik heb mijn best gedaan om politieke meningen hierin niet te verwerken, immers heb ik op zowel goedjes als slechtjes iets aan te merken in de omschrijvingen en iedereen weet dat het scenario dat de PVV zoiets zou doen nogal onwaarschijnlijk is. Het is enkel een setting, geen statement.
Referendum maar pas in te roepen vanaf na nacht 1?
 
Reactiescore
1.770
welke BM geeft nu zeggenschap aan zijn onderdanen?
compleet onrealistisch
 
Reactiescore
1.237
Ik dacht meer aan een bm kan hem uitschrijven en zo is de BM rol ook intressanter geworden.
dat wil niet zeggen dat de bm alle macht heeft, want hij is wel gekozen én hij moet wel verantwoording geven aan de rest van de spelers.
 

Deleted User - 487938569

Guest
1.dash
2, rukurt
3; fam
4! MOHniels1
5. Candiu
6. Siemieco
7. JokersBrain
8 materlotti
9 buurmanbolderbast

Wil graag mee doen. Alleen zit wel met doordeweeks pas om 15.00 zou kunnen antwoorden.
 
Reactiescore
2.368
Bovenaan