Golden Awards

Deleted User - 487970061

Guest
Voor de Quarantaine wereld snapte ik wel dat men niet de activiteit kon opbrengen, ik bedoel zo'n snelle wereld en zoveel edels.

Verder tja, Stay werd ook genaaid door een speler die niet toebehoorde tot een van beide stammen. Wij hebben alleen geantwoord door diegene gelijk helemaal op te edelen.
Ja precies, was verder geen waardeoordeel, snap het volledig
[
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Dit is een sentiment dat ik vaker voorbij zie komen en een waar ik het iets meer mee eens ben nu ik wat meer 'nieuwere' werelden heb bespeeld. Maar het is naar mijn mening ook enigszins een self-fulfilling prophecy doordat er bewust gekozen wordt de mid-game niet interessant te maken. Waar je vroeger grotere werelden had, een grotere spelersbasis en simpelweg veel meer kwalitatief sterke spelers had je automatisch een aantal interessante oorlogen en meerdere kans hebbende stammen voordat je de endgame inging. Nu de spelersbasis ontzettend afgenomen is de afgelopen jaren, is het enigszins logisch dat er maar een maximum van twee of drie sterke stammen op een wereld gezet kunnen worden.

Toch denk ik dat de community hier een aandeel in speelt en daarom vind ik het enigszins een self-fulfilling prophecy. Doordat er bewust gekozen wordt te starten met een gigantisch scala aan mb's, defbunkers en boosts. Deze samenwerkingen gedurende het spel nog veel verder uitgebreid worden totdat de samenwerkingen bijna de helft van een stam zijn. Hierdoor zijn er simpelweg de spelers niet om meer dan twee echt sterke stammen neer te zetten. Als iedereen zich bewust inzet om met enige moderatie een wereld te starten en te bespelen, denk ik dat je veel meer kans hebt om met met meer dan twee of drie sterke stammen een mid-game in te gaan. Dit zou naar mijn mening automatisch leiden tot een leukere mid-game omdat er simpelweg meer kwalitatieve stammen zijn die kanshebbers zijn om tot de end-game te komen. Dit is waarschijnlijk een naïef beeld want een overgroot deel van de spelersgroep zal een wereld niet starten en het zichzelf lastiger maken dan nodig is. Door de tijd die tw kost heb ik daar ook wel begrip voor en wellicht zijn er simpelweg de spelers niet meer om meer dan twee sterk bezetten stammen een wereld te laten bespelen. Toch lijkt het me ontzettend interessant om eens te kijken wat het zou doen voor een wereld als de stammenlimiet naar 6 of 8 ging en de gehele wereld met enige moderatie zou spelen.

Ik heb hier ook wel eens voor zitten pleiten, ook in prive berichten naar het TW team. Ze zijn langzaam in beweging wat betreft het stammenlimiet maar moderatie is er nog lang niet. Daarbij zal een stammenlimiet niet gaan helpen tegen het clusteren van veel spelers. Een premade begint dan gewoon met 3 kleine stammen met één forum en één bestuur. Vanuit instelling kun je dit vermijden door bijvoorbeeld vakantievervanging buiten de stam te verbieden en een account maar één keer per maand toestaan om een stam te joinen. Eventueel ook door spelers vv-uren te laten opbouwen. Per 24 uur dag er geen vv is gedraaid, mag een account xx minuten onder vv staan waarbij de vv'er de mogelijkheid heeft om te deffen/offen. Hiermee maak je het (langdurig) vv'en elders ook onmogelijk. Dit zul je moeten combineren met een account-overstaptijd langer dan 24 uur.

Echter zijn het niet de instellingen die ooit een leuke wereld gaan bewerkstelligen en zal het door de spelersbase zelf georganiseerd moeten worden. Echter gaat dat helaas nooit gebeuren, aangezien iedereen zich verstopt achter ''maar zij doen het ook, dus ik ook'' waardoor zulke idealen niet nageleefd kunnen worden. Ik hoopte door middel van het uitdagingstopics meer premades aan te trekken, er was ook sprake van 3 andere premades die de wereld zouden starten naast Imago - dat had deze mid-game wel interessanter gemaakt. Waarschijnlijk was het animo te laag en de spelersbase te klein om meerdere premades te vullen. Ik kan ook wel inzien dat de kwalitatieve start niveau van Imago ertoe heeft geleid dat de andere premades de spelers niet meer kon vinden om kwalitatief te tippen en dat Spread een flinke rekruterings/uitbreidingsdrang had om dit wel te kunnen doen - maar dat er geen plaats was voor een kwalitatief gelijkwaardige derde stam - tenzij je wellicht elke nog niet op wereld 73 spelende topper in de derde stam zou kunnen verenigen en een capabel leider gaat vinden om die wirwar aan spelers te organiseren.

Was inderdaad een OP event VB's kon ik oppikken voor 300pp en GS pakketten van 30% voor niet gek veel meer. Daarom was het vrij grappig dat Roald hier kwam vertellen dat dit event slecht te abusen was. Alle gefarmde PP van 74&75 zit er bij ons in ieder geval in :oops:

Simpele reden voor. Ik heb in 2012 nog wel eens met beltegoed een PA gekocht toen ter tijd, sindsdien nooit meer een cent uitgegeven aan tribal wars. Dat gezegd hebben, heb ik mij ook nooit verdiept in welk event dan ook en ben ik - persoonlijk - tegen het abusen van welke event dan ook. PP abuse is ook de enige reden dat ik zowel op wereld 59 als op wereld 68 niet eerste, maar tweede moest eindigen (beide LH - grote factor). Ik maak er dan ook geen geheim van dat ik ook het abusen van stamgenoten en colla absoluut niet leuk vind, maarja hoe krom het ook is; iedereen doet het en zoals hier al is besproken ontstaan er grote verschillen als sommige accounts het diehard doen, en andere niet. Het hebben van 400-500 extra edels over een paar accounts gaat enorme verschillen maken in de oorlogen. Gaat het leuker worden? Zeker niet, het gaat gewoon achterlijke edelspam worden. Als heel spread of imago alle pakketten zou inzetten, kunnen beide stammen per aanvalswave voor elke clear, één edel inzetten. Kansloze massa's, volledig uit verhouding en iets wat volstrekt onmogelijk was op de oudere wereld waar één edel gebacked werd door al gauw 10-15 clears.
 
Reactiescore
7.918
Precies, edels zouden een zeldzaam goed moeten zijn. Dat is de initiële intentie erachter ook. Het hebben van pakketjes en VB's zouden ze niet hoeven te verbieden maar doe het dan in combinatie met pakketjes wereld en zeker niet met goudmunten. Misschien duren werelden dan wel langer, maar het zou het er zeker wel leuker op maken. Helaas is het twteam/innogames daar te blind voor. Je blijft je inkomsten behouden maar voor een groot gross van de spelers is het dan ook leuk.
 
Reactiescore
735
Jep, het nieuwe TW is een zo groot mogelijke edelspam zetten om dorpen te pakken, erg jammer, of eigenlijk wel een goeie incentive om eindelijk eens echt weg te blijven hiero :')
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Volledig mee eens dat dit event de verhoudingen uit balans trekt. In principe vind ik het bij events doorgaans meevallen, er bestaat nu ook iets als GS doorsluizen naar stamleden en zodoende houd je meer balans. Maar dit event is vergelijkbaar met horde barbaren van W69. Daar kocht je voor 140 pp een 10% pakketje, hier nagenoeg dezelfde waarde. En als je een kleine spender was ging je value nog hoger zijn als je beetje actief was met het event. Events horen in mijn ogen gewoon oplopende PP prijzen te hebben en geen vaste prijs. Als ik zie hoe elk account op deze manier zo aan 1k GS pakketten kan komen (of zelfs meer) is dit voor de volle 100% broken.

PP farmen is om deze reden ook zo belangrijk, met een klein beetje moeite kun je gewoon op eigen kracht dit soort boosts bewerkstelligen.
 

DeletedUser81766

Guest
Ergens is het wellicht ook een kwestie van leren accepteren. De huidige spelers hebben zich bij de huidige tribalwars instellingen en mogelijkheden neer gelegd en vinden het nog steeds leuk.

Als je een spel niet leuk vind dan speel je het niet, simpel zat, bestaat geen excuus voor. Als je het nog speelt tegen je zin in dan zou je eerst eens bij jezelf moeten kijken en er gewoon mee moeten stoppen in plaats van proberen het spel (jaren) te veranderen naar jou persoonlijke voorkeuren.

Dit is bij lange na niet het enige spel wat in een vorm van ‘vaardigheden en kennis’ veranderd naar ‘pay 2 win’. En ja, we weten allemaal dat je het ook kan farmen en met veel activiteit kom je er ook wel. Maar het is en blijft een vorm van ‘pay 2 win’.

Logistiek er achter is ook helemaal niet zo ingewikkeld. Een spel start als free2play in overtuiging dat een grote hoeveelheid spelers het spel spelen, als het verouderd en mensen andere spellen gaan spelen halen ze niet genoeg inkomsten meer uit de vele verschillende inkomsten die je krijgt van een aanzienlijke hoeveelheid spelers activiteit. Dit zoek je dan ergens anders om te compenseren voor de verschillende uitgave posten. Denk aan PP, vrijwillige moderatoren, herhaling van bestaande vormen van het spel (dezelfde events, werelden). Uiteindelijk zijn er nog altijd uitgaven zoals bijvoorbeeld de servers en website zelf, het personeel/support, menige onderhoud. Normaal gesproken zou een spel een ‘make-over’ na verloop van tijd doen, nieuwe events en nieuwe spelvormen. Maar dan moet daar wel geld voor zijn of enige indicatie dat het er zal komen indien ze daarin investeren.

In het ergste geval zijn de “PP abusers” momenteel één van de weinige inkomst bronnen waarop ze waarschijnlijk het spel draaiende kunnen houden zo niet ze het spel bestaand houden met verlies puur voor de overige spelers. Helemaal niet zo gek dus. Ik denk dat een wijze les die vele uit deze wereld kunnen leren dat je er ook komt zonder hevige pp abuse of hulpmiddelen, zo zijn er wel wat rolmodellen deze wereld.
 
Reactiescore
7.918
Ergens is het wellicht ook een kwestie van leren accepteren. De huidige spelers hebben zich bij de huidige tribalwars instellingen en mogelijkheden neer gelegd en vinden het nog steeds leuk.

Deels waar deels niet waar. Ik denk dat je wel stellen kan dat dit even de overtreffende trap is geweest van al het voorgaande. Ik las ergens dat er op w49 zo'n event is geweest en het erna nooit meer is voorgekomen tot nu dus. Je kan je prima ergens bij neerleggen hoor, en dat hebben ik en een groot gross ook gedaan. Het stopt alleen niet, er komt steeds meer bij waardoor je op een gegeven moment toch wel de grens bereikt van wat een speler bespeelbaar acht of niet.

'Vroeger' kon je pp abusers nog prima inhalen, ze stonden in de start dik voor natuurlijk maar dat trok midgame vaak weer bij. Dat ga je nu steeds minder vaak zien denk ik. Wat tot resultaat heeft dat ook de 'gevestigde groep' oftewel de groep die het langst speelt stopt.
 
Reactiescore
1.089
Precies, edels zouden een zeldzaam goed moeten zijn. Dat is de initiële intentie erachter ook. Het hebben van pakketjes en VB's zouden ze niet hoeven te verbieden maar doe het dan in combinatie met pakketjes wereld en zeker niet met goudmunten. Misschien duren werelden dan wel langer, maar het zou het er zeker wel leuker op maken. Helaas is het twteam/innogames daar te blind voor. Je blijft je inkomsten behouden maar voor een groot gross van de spelers is het dan ook leuk.

Juh eens. Helaas is er gekozen door Inno om veel dynamiek uit het spel te halen door o.a. settings van de prehistorie niet meer te gebruiken op normale werelden. Het blijft dan alleen vreemd om ze wel terug te zien komen op werelden zoals speed quarantaine en classic.
Zeker met al die evenementen is die goudmunten edelspam zwaar eentonig
 
Reactiescore
1.363
Poging 2: LEER PP FARMEN!! En wees eens niet zo azijnzeikerig als jij zelf te lui bent om pp te farmen.. De knetter zeg, stelletje jankerts. Als je MOEITE doet, iets waar imago wss nog nooit van gehoord heeft, kun je makkelijk 20-150k pp per wereld pakken als je er moeite insteekt. en je geeft er 0 euro aan uit.. Is t nou zo moeilijk of zijn mensen nou echt zo oliedom.
 
Reactiescore
7.918
Je mist zoals altijd weer compleet het punt.

tenor.gif
 

Bijlagen

  • 1596461385506.png
    1596461385506.png
    29,2 KB · Weergaven: 3
Reactiescore
1.226
Poging 2: LEER PP FARMEN!! En wees eens niet zo azijnzeikerig als jij zelf te lui bent om pp te farmen.. De knetter zeg, stelletje jankerts. Als je MOEITE doet, iets waar imago wss nog nooit van gehoord heeft, kun je makkelijk 20-150k pp per wereld pakken als je er moeite insteekt. en je geeft er 0 euro aan uit.. Is t nou zo moeilijk of zijn mensen nou echt zo oliedom.

Het punt is meer dat je met goudmuntensysteem in combinatie met huidige events gewoon een scheefgetrokken verhouding krijgt en een heel ander spelelement. Het feit dat iedereen PP zou farmen veranderd daar niks aan, het zou het alleen meer in het extreme gaan brengen.

Hanteer je bijvoorbeeld een duur pakketjes systeem als setting dan krijg je een heel ander spel dynamiek en zijn de GS pakketten ook van minder permanent voordeel.
 
Reactiescore
1.363
Het punt is meer dat je met goudmuntensysteem in combinatie met huidige events gewoon een scheefgetrokken verhouding krijgt en een heel ander spelelement. Het feit dat iedereen PP zou farmen veranderd daar niks aan, het zou het alleen meer in het extreme gaan brengen.

Hanteer je bijvoorbeeld een duur pakketjes systeem als setting dan krijg je een heel ander spel dynamiek en zijn de GS pakketten ook van minder permanent voordeel.
Mee eens tbh, alleen merk ik teveel dat mensen nog steeds puur over pp janken, terwijl ze door pure andere redenen (niet farmen/rten, slecht starten/teveel puzz gedrag etc.) achter de feiten aanlopen, maarja die noobjes negeren mij wss, omdat ik toch achteraf gelijk blijk te hebben :p.
 
Reactiescore
244
Mee eens tbh, alleen merk ik teveel dat mensen nog steeds puur over pp janken, terwijl ze door pure andere redenen (niet farmen/rten, slecht starten/teveel puzz gedrag etc.) achter de feiten aanlopen, maarja die noobjes negeren mij wss, omdat ik toch achteraf gelijk blijk te hebben :p.

Ik denk dat men jou negeert omdat je gewoon verschrikkelijk vermoeiend bent en dat een discussie voeren jammer genoeg niet in je woordenboek staat.
 
Reactiescore
1.363
Ik denk dat men jou negeert omdat je gewoon verschrikkelijk vermoeiend bent en dat een discussie voeren jammer genoeg niet in je woordenboek staat.
Liever mijn manier van praten, dan er constant maar omheen draaien en bs vertellen toch?
 
Reactiescore
382
Liever mijn manier van praten, dan er constant maar omheen draaien en bs vertellen toch?
Een enigszins normale manier van communiceren zou toch wel zeer gewaardeerd worden. Al die scheldwoorden die je regelmatig plaatst kunnen prima achterwege gelaten worden. Jij wil direct zijn en er niet omheen draaien en dat kan prima zonder denigrerende/scheld woorden te gebruiken.
 
Reactiescore
1.363

DeletedUser79704

Guest
Weerleg t eens dan :p. Ipv "negeren". Zelfs als ik serieus doe schiet t niks op..
mij boeit het pp abuse/gebruik niet, ik speel geen startfase dus heeft geen invloed op wanneer ik wel speel. ik vind het enkel triest als ik zie hoeveel mensen er enorm veel geld er in tw steken
 
Bovenaan