Golden Awards

Reactiescore
766
De accounts van Spread zijn niet in één continent gestart zoals die van Imago. De oorzaak hiervan is, omdat deze groep niet als pre-made gestart is maar als enkele losse kleine groepjes. Hierdoor hadden ze al snel zicht op een groter deel van het wereldopervlakte dan 33%, iets wat een samenwerking Pit-Imago al snel in de kaart speelde.

Tel daarbij op dat Spread accounts gemiddeld gezien Imago accounts als maandenlang aan het ‘outgrowen’ zijn en je hebt een wereld % dat ten opzichte van de andere twee stammen enkel blijft toenemen. Op een gegeven moment zat je op 40% Potentieel wereldbezit, waar Imago 30% had, Pit 20% en POV wellicht 10%. Het gaat hier om potentieel wereldbezit, gebied wat relatief gemakkelijk te edelen is. Kansloze stammen tel ik dus niet mee bij de verdeling van de %.

Nadat POV door een goede massa is gebroken begon Spread ook hun 10% naar zich toe te halen, maar imago stak hier met interns een stokje voor. Spread zijn potentieel wereldbezit nam toe tot 45% en imago tot 35%, laten we het even erbij houden dat Pit bleef steken op 20%.

Hoe meer Spread bleef doorgroeien, imago bleef internen en Pit geen progressie bleef boeken, hoe groter de kans dat de twee laatstgenoemde een samenwerking aangingen werd. Echter had Spread nog altijd 45% potentieel wereldgebied, waardoor ze tegen een overmacht zouden moeten strijden.

Met de rekruut van Kratje Grolsch is het potentieel wereldbezit richting 50% getrokken, waardoor Spread niet meer afhankelijk is van andere stammen hun diplomatie om zicht te hebben op een halve wereld aan potentieel wereldbezit. Dat Imago met Pit ging samenwerken was al langer een noodzakelijke optie. Aan Spread was het de taak te zorgen dat deze diplomatische zet hun kans op de wereldwinst niet drastisch zou verkleinen.

Spread heeft deze wereld niet uit balans getrokken met hun recruits, zoals sommige hier proberen te opperen. Pit is door gebrek aan visie en goed rekruteringsbeleid, in voornamelijk de early’s, altijd al een te kleine stam geweest om deel te nemen aan een 3-strijd. Hun enige lot was zich (steeds maar weer) aansluiten bij de stam die in het nadeel was tot een van beide stammen zou vallen, waarna zij met enkele tactische recruits hun ondermacht zouden kunnen compenseren. Door het phalanx plan verviel echter de mogelijkheid om later van diplomatie te switchen, waardoor Spread heeft moeten handelen.

Door de recruits van Spread is nu echter een mooie 2-strijd mogelijk, circa 50% potentieel wereldbezit tegen 50% potentieel wereldbezit. Beter kan eigenlijk niet toch?

Dan lees ik soms dat Spread Kipkalkoentje, Vikanov en Cala niet moest rekruteren om meer balans te behouden. Als je echter de kaart erbij pakt, zie je dan dat Spread zowel de oost- als west-rim niet in eigen hand zou hebben. Dit is dodelijk voor een stam en zou Spread praktisch een core-stam maken.
Als pit Vika, cala en kratje aangesloten had gekregen was het een noemenswaardige derde stam en was er zeker een 3-strijd geweest. Echter lag heel oost al in handen van spread, dat ging zelfs zover dat bepaalde spelers hun eigen stam niet gingen ondersteunen omdat er al een plekje beloofd was in spread, waardoor spread daar ook makkelijk terrein winst boekte.

Vervolgens ligt er gedurende de wereld dus al een lijntje bij kratje wat het nog minder fraai maakt.

De keuzes zijn enigszins logisch en te onderbouwen, maar verbloem het aub niet als tactisch/slim spelen, benoem het gewoon zoals het is; makkelijk kwantiteit vergaren door middel van een groot arsenaal aan kennissen en beloftes.

Kijk naar een qq, inmiddels ruim meer dan een half miljoen aan punten met een od van 156k. Wordt keihard geboost aan de westflank van imago. Is dat dan slim/tactisch of gewoon een hele simpele manier van tw spelen om zo snel mogelijk progressie te boeken?

Daarnaast mag je dat 18-phalanxen plan nog even toelichten waar jullie zogezegd echt niet tegen op hadden gekund? Ik tel er bij jullie namelijk ook binnen no-time 18? Spread + vanq + kratje + vika + cala + furz + kyuka. Waar zit dat verschil in? En hoe kom je er überhaupt bij dat er 18 phalanxen tegen spread aangelegd gaan worden?
 
Reactiescore
735
Als pit Vika, cala en kratje aangesloten had gekregen was het een noemenswaardige derde stam en was er zeker een 3-strijd geweest. Echter lag heel oost al in handen van spread, dat ging zelfs zover dat bepaalde spelers hun eigen stam niet gingen ondersteunen omdat er al een plekje beloofd was in spread, waardoor spread daar ook makkelijk terrein winst boekte.

Vervolgens ligt er gedurende de wereld dus al een lijntje bij kratje wat het nog minder fraai maakt.

De keuzes zijn enigszins logisch en te onderbouwen, maar verbloem het aub niet als tactisch/slim spelen, benoem het gewoon zoals het is; makkelijk kwantiteit vergaren door middel van een groot arsenaal aan kennissen en beloftes.

Kijk naar een qq, inmiddels ruim meer dan een half miljoen aan punten met een od van 156k. Wordt keihard geboost aan de westflank van imago. Is dat dan slim/tactisch of gewoon een hele simpele manier van tw spelen om zo snel mogelijk progressie te boeken?

Daarnaast mag je dat 18-phalanxen plan nog even toelichten waar jullie zogezegd echt niet tegen op hadden gekund? Ik tel er bij jullie namelijk ook binnen no-time 18? Spread + vanq + kratje + vika + cala + furz + kyuka. Waar zit dat verschil in? En hoe kom je er überhaupt bij dat er 18 phalanxen tegen spread aangelegd gaan worden?
De accounts die je noemt gaan natuurlijk bij langer na niet allemaal naar het front :)

Als we even puur naar het Pit/Imago plan kijken, hoe dit ook tot stand is gekomen actie reactie blabla, dan is dat toch echt het über plan om kwantiteit te vergaren, logisch dat daarop geanticipeerd wordt. Zelfs met Kratje aan onze kant ligt de kwantiteit aan jullie kant qua kwalitatieve teams en ik denk ook nog qua punten. Dit terwijl Spread gewoon stukken harder gegroeid is deze wereld, dus wat is dan makkelijk kwantiteit vergaren is de vraag.

"Vervolgens ligt er gedurende de wereld dus al een lijntje bij kratje wat het nog minder fraai maakt."

Moet dit contact dan maar verbroken worden omdat Kratje zich bij Pit heeft gevoegd?
Ik heb Kyle nota bene op het moment dat hij Pit is gejoind persoonlijk gemeld dat Kratje eigenlijk naar Spread wou, maar dat wij dat hebben afgewezen, gewaarschuwd mens telt voor 2 lijkt me.
Als jullie niet in zo'n kwantitatief overpowered plan waren meegegaan, was Kratje gewoon nog je stammie geweest, nu niet (waar men overigens maar wat blij mee is als ik het Imago kamp hoor, dus wat wil je nog meer).
 
Reactiescore
766
De accounts die je noemt gaan natuurlijk bij langer na niet allemaal naar het front :)

Als we even puur naar het Pit/Imago plan kijken, hoe dit ook tot stand is gekomen actie reactie blabla, dan is dat toch echt het über plan om kwantiteit te vergaren, logisch dat daarop geanticipeerd wordt. Zelfs met Kratje aan onze kant ligt de kwantiteit aan jullie kant qua kwalitatieve teams en ik denk ook nog qua punten. Dit terwijl Spread gewoon stukken harder gegroeid is deze wereld, dus wat is dan makkelijk kwantiteit vergaren is de vraag.

"Vervolgens ligt er gedurende de wereld dus al een lijntje bij kratje wat het nog minder fraai maakt."

Moet dit contact dan maar verbroken worden omdat Kratje zich bij Pit heeft gevoegd?
Ik heb Kyle nota bene op het moment dat hij Pit is gejoind persoonlijk gemeld dat Kratje eigenlijk naar Spread wou, maar dat wij dat hebben afgewezen, gewaarschuwd mens telt voor 2 lijkt me.
Als jullie niet in zo'n kwantitatief overpowered plan waren meegegaan, was Kratje gewoon nog je stammie geweest, nu niet (waar men overigens maar wat blij mee is als ik het Imago kamp hoor, dus wat wil je nog meer).
Kratje heeft direct bij het dorpenverlies van oost pit een een lijntje uitgegooid met een plan waarin zij zouden overstappen naar spread? Dus wat je hier aankaart klopt al totaal niet. Daarnaast heb je het de ene keer over een hele mooie balans op de wereld zoals die nu is, en de andere keer (nu dus) over een kwantitatief overpowered plan. Is kratje daarin voor jou echt de doorslaggevende factor? Als kratje bij pit/imago hoort is het overpowered, als die bij jullie hoort in evenwicht?

Inhakend over je stukje mbt het front? Er gaan dus wel 18 spelers van pit/imago naar het front toe? Benieuwd waar je dat vandaan haalt, want zover ik weet is dit totaal niet het geval en zoals meerdere malen door julliezelf aangegeven was dat toch echt de reden dat jullie actie MOESTEN ondernemen. Hoe kan je dat überhaupt als argument aanvoeren; “pit/imago heeft 18 accounts en die gaan allemaal naar het front, spread heeft er 18 maar die gaan echt niet allemaal fronten hoor. Maar jullie wel want dat weten wij dus daarom moeten we recruiten.”

Let iets beter op je uitspraken gebaseerd op je eigen aannames is mijn advies, want daar ga je toch bijzonder vaak de mist in de laatste tijd.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Als pit Vika, cala en kratje aangesloten had gekregen was het een noemenswaardige derde stam en was er zeker een 3-strijd geweest. Echter lag heel oost al in handen van spread, dat ging zelfs zover dat bepaalde spelers hun eigen stam niet gingen ondersteunen omdat er al een plekje beloofd was in spread, waardoor spread daar ook makkelijk terrein winst boekte.

Vervolgens ligt er gedurende de wereld dus al een lijntje bij kratje wat het nog minder fraai maakt.

De keuzes zijn enigszins logisch en te onderbouwen, maar verbloem het aub niet als tactisch/slim spelen, benoem het gewoon zoals het is; makkelijk kwantiteit vergaren door middel van een groot arsenaal aan kennissen en beloftes.

Kijk naar een qq, inmiddels ruim meer dan een half miljoen aan punten met een od van 156k. Wordt keihard geboost aan de westflank van imago. Is dat dan slim/tactisch of gewoon een hele simpele manier van tw spelen om zo snel mogelijk progressie te boeken?

Daarnaast mag je dat 18-phalanxen plan nog even toelichten waar jullie zogezegd echt niet tegen op hadden gekund? Ik tel er bij jullie namelijk ook binnen no-time 18? Spread + vanq + kratje + vika + cala + furz + kyuka. Waar zit dat verschil in? En hoe kom je er überhaupt bij dat er 18 phalanxen tegen spread aangelegd gaan worden?

Ik heb letterlijk in de laatste alinea van mijn post nog uitgelegd waarom Cala en Vika naar Pit dodelijk zou zijn voor Spread. Daarnaast ben ik de leider van het team van Kratje op W71, uiteraard spreken we elkaar wel eens dan. In het begin is er ooit eens over Spread gepraat en toen zij te kennen gaven het Imago plan niet te zien zitten is het balletje weer gaan rollen.

Verder QQ in de westflank van imago boosten? Het is niet dat QQ nou aanzienlijk veel dieper ligt dan Anarchist. Dat gebied behoort eerder aan ons toe dan Imago, maar je laat het nu overkomen of we een boostaccount in Imago rim hebben.


Kratje heeft direct bij het dorpenverlies van oost pit een een lijntje uitgegooid met een plan waarin zij zouden overstappen naar spread? Dus wat je hier aankaart klopt al totaal niet. Daarnaast heb je het de ene keer over een hele mooie balans op de wereld zoals die nu is, en de andere keer (nu dus) over een kwantitatief overpowered plan. Is kratje daarin voor jou echt de doorslaggevende factor? Als kratje bij pit/imago hoort is het overpowered, als die bij jullie hoort in evenwicht?

Ja, dit is precies wat ik in mijn post heb uitgelegd.
 
Reactiescore
766
Ik heb letterlijk in de laatste alinea van mijn post nog uitgelegd waarom Cala en Vika naar Pit dodelijk zou zijn voor Spread. Daarnaast ben ik de leider van het team van Kratje op W71, uiteraard spreken we elkaar wel eens dan. In het begin is er ooit eens over Spread gepraat en toen zij te kennen gaven het Imago plan niet te zien zitten is het balletje weer gaan rollen.

Verder QQ in de westflank van imago boosten? Het is niet dat QQ nou aanzienlijk veel dieper ligt dan Anarchist. Dat gebied behoort eerder aan ons toe dan Imago, maar je laat het nu overkomen of we een boostaccount in Imago rim hebben.




Ja, dit is precies wat ik in mijn post heb uitgelegd.
Dat is uiteraard misstap hè Melvin, kratje moet dat niet te kennen geven aan iemand van de vijandelijke stam, maar aan zijn eigen stam. Niet bij zijn eigen stam zeggen dat alles goed is en meedenken maar ondertussen met de vijandige stam plannen maken.

Ik vind het gebied eerder bij imago horen, maar daar kunnen we in verschillen van mening.

243C25A7-036C-406B-A5CE-506AE3E17854.jpeg
 
Reactiescore
735
Kratje heeft direct bij het dorpenverlies van oost pit een een lijntje uitgegooid met een plan waarin zij zouden overstappen naar spread? Dus wat je hier aankaart klopt al totaal niet.
Ik weet echt wel welke gesprekken ik als leider met Kratje heb gevoerd en welke niet, ik ben niet één of andere schizofreen, dat lukt dus prima op mijn eigen aannames. 18 juli zijn de gesprekken geopend met Kratje over een overstap vanuit de leiding van Spread, toen was het plan er al met Imago, nogmaals, anders was Kratje niet gerekruteerd, anders hadden we dit eerder al gedaan.

Die 18 phalanxen voer ik verder niet aan hoor, er is actie ondernomen op de kwantiteit opzich en niet op de mogelijk phalanxen. Kratje zorgt voor een verschil van zo'n 5 miljoen, dusja dat kan wel degelijk een kwantiteit rechttrekken.
 
Reactiescore
972
Ik weet echt wel welke gesprekken ik als leider met Kratje heb gevoerd en welke niet, ik ben niet één of andere schizofreen, dat lukt dus prima op mijn eigen aannames. 18 juli zijn de gesprekken geopend met Kratje over een overstap vanuit de leiding van Spread, toen was het plan er al met Imago, nogmaals, anders was Kratje niet gerekruteerd, anders hadden we dit eerder al gedaan.

Die 18 phalanxen voer ik verder niet aan hoor, er is actie ondernomen op de kwantiteit opzich en niet op de mogelijk phalanxen. Kratje zorgt voor een verschil van zo'n 5 miljoen, dusja dat kan wel degelijk een kwantiteit rechttrekken.

Maar kan je mij dan vertellen waarom Kratje überhaupt ooit zijn goedkeuring heeft uitgesproken over het plan met Imago, heeft meegedacht en geplanned aan het plan van Imago, om dan vervolgens in korte tijd 180 graden te draaien en maar een soort stab uit te voeren? Sowieso hoor ik niks meer van Kratje, maar toen ze kritiek kregen rondom hun CF's destijds bij Oelewapper, waren ze er als de kippen bij om te reageren.
 
Reactiescore
766
Ik weet echt wel welke gesprekken ik als leider met Kratje heb gevoerd en welke niet, ik ben niet één of andere schizofreen, dat lukt dus prima op mijn eigen aannames. 18 juli zijn de gesprekken geopend met Kratje over een overstap vanuit de leiding van Spread, toen was het plan er al met Imago, nogmaals, anders was Kratje niet gerekruteerd, anders hadden we dit eerder al gedaan.

Die 18 phalanxen voer ik verder niet aan hoor, er is actie ondernomen op de kwantiteit opzich en niet op de mogelijk phalanxen. Kratje zorgt voor een verschil van zo'n 5 miljoen, dusja dat kan wel degelijk een kwantiteit rechttrekken.
Dus op 18 juli is de spread leiding onafhankelijk naar kratje toegegaan zonder op de hoogte geweest te zijn van de gesprekken tussen Melvin en kratje? Dat verklaart inderdaad een hoop, ik ging ervan uit dat jullie kratje hebben benaderd op basis van vergaarde informatie, maar niet dus. Dit hebben jullie puur gedaan op basis van wat giswerk en diverse aannames, duidelijk.

Daarnaast is het 18-phalanxen plan meermaals aangehaald door ezra en Melvin (niet door jou nee) maar dat was wel de achterliggende reden volgens eerder genoemde, ik raad je aan dat terug te lezen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Maar kan je mij dan vertellen waarom Kratje überhaupt ooit zijn goedkeuring heeft uitgesproken over het plan met Imago, heeft meegedacht en geplanned aan het plan van Imago, om dan vervolgens in korte tijd 180 graden te draaien en maar een soort stab uit te voeren? Sowieso hoor ik niks meer van Kratje, maar toen ze kritiek kregen rondom hun CF's destijds bij Oelewapper, waren ze er als de kippen bij om te reageren.

Ze hebben flink wat dorpen afgestaan, ruimte gegeven om lijnen te wisselen en een nap uitgedeeld. Als dat niet genoeg is dan is elke speler die een stam verlaat een stabber.
 
Reactiescore
972
Ze hebben flink wat dorpen afgestaan, ruimte gegeven om dorpen te wisselen en een nap uitgedeeld. Als dat niet genoeg is dan is elke speler die een stam verlaat een stabber.

Je ontwijkt gewoon de helft van mijn vraag, Melvin. Waarom gaat hij dan in godsnaam akkoord in eerste instantie, helpt hij mee bij het realiseren van het plan en zit hij bij vele betrouwbare gesprekken aan de tafel om vervolgens gewoon 180 graden te draaien en de stam een mes in zijn rug te steken? Dat is namelijk nog steeds wat hij gedaan heeft, zeker gezien Pit de grootste benadeelde in dit alles is. Zij moesten hun phalanxen weer aanpassen en zich in bochten wringen die niemand daar verwacht had. Dus ja zeker, het komt in de buurt van een stab en alles wat gedaan is om Pit te compenseren doet niks af aan het feit dat het smerig is van Kratje om zo de stam die hem groot heeft gemaakt te benadelen.
 
Reactiescore
735
Dus op 18 juli is de spread leiding onafhankelijk naar kratje toegegaan zonder op de hoogte geweest te zijn van de gesprekken tussen Melvin en kratje? Dat verklaart inderdaad een hoop, ik ging ervan uit dat jullie kratje hebben benaderd op basis van vergaarde informatie, maar niet dus. Dit hebben jullie puur gedaan op basis van wat giswerk en diverse aannames, duidelijk.

Daarnaast is het 18-phalanxen plan meermaals aangehaald door ezra en Melvin (niet door jou nee) maar dat was wel de achterliggende reden volgens eerder genoemde, ik raad je aan dat terug te lezen.
Welk punt wil je nu maken? Ja er is altijd al contact tussen Melvin en Kratje, dat onderstreep ik alleen maar. Natuurlijk hebben wij geanticipeerd op het Imago/Pit plan en niet random Kratje aangesproken (de eerste keer dat wij over dit plan hoorden was overigens niet van Kratje maar van een ander acc).
Beiden veranderd niets aan het feit dat Kratje niet gehaald was, als jullie plan niet was doorgezet.
 
Reactiescore
735
Je ontwijkt gewoon de helft van mijn vraag, Melvin. Waarom gaat hij dan in godsnaam akkoord in eerste instantie, helpt hij mee bij het realiseren van het plan en zit hij bij vele betrouwbare gesprekken aan de tafel om vervolgens gewoon 180 graden te draaien en de stam een mes in zijn rug te steken? Dat is namelijk nog steeds wat hij gedaan heeft, zeker gezien Pit de grootste benadeelde in dit alles is. Zij moesten hun phalanxen weer aanpassen en zich in bochten wringen die niemand daar verwacht had. Dus ja zeker, het komt in de buurt van een stab en alles wat gedaan is om Pit te compenseren doet niks af aan het feit dat het smerig is van Kratje om zo de stam die hem groot heeft gemaakt te benadelen.
Omdat Kratje onze spion is, al sinds het moment dat die in Pit zit, werkte mooi!
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Je ontwijkt gewoon de helft van mijn vraag, Melvin. Waarom gaat hij dan in godsnaam akkoord in eerste instantie, helpt hij mee bij het realiseren van het plan en zit hij bij vele betrouwbare gesprekken aan de tafel om vervolgens gewoon 180 graden te draaien en de stam een mes in zijn rug te steken? Dat is namelijk nog steeds wat hij gedaan heeft, zeker gezien Pit de grootste benadeelde in dit alles is. Zij moesten hun phalanxen weer aanpassen en zich in bochten wringen die niemand daar verwacht had. Dus ja zeker, het komt in de buurt van een stab en alles wat gedaan is om Pit te compenseren doet niks af aan het feit dat het smerig is van Kratje om zo de stam die hem groot heeft gemaakt te benadelen.

Voor de echte reden zal je Kratje zelf moeten benaderen, maar ik denk zomaar dat het toekomstperspectief dat wij Kratje konden bieden beter was dan dat van Imago/Pit?

Als je als stam faalt en de onderkant van je stam neer gaat dan moet je naar andere opties gaan kijken. Kratje heeft dit gedaan en de optiegekozen die voor hen het beste is. Als hij nou een goedlopend geheel zou leaven had ik je punt nog enigszins begrepen, maar hij passt er gewoon voor om kontknalvriend van Imago te worden?

Verder durf ik eigenlijk wel te stellen dat Kratje meer voor Pit betekend heeft dan andersom, gezien de grootte van het account. Daarnaast wordt het vertrek netjes opgelost en Krijgt Pit de kans om er samen met imago iets van te maken.

Soms vergeten jullie volgensmij dat we hier Tribalwars aan het spelen zijn. We hebben niet dezelfde belangen als jullie en zullen dus ook in de meeste gevallen geen rekening houden met jullie belangen hé.
 
Reactiescore
2.444
Deze discussie gaat oprecht nergens over. Het ging er een paar pagina's terug om of Kratje een discutabele rekruit was, ik ben van mening dat dit door de manier waarop het gedaan is door Kratje een discutabele rekruit is. Kratje heeft zelf aangegeven dat het niet op een nette manier gedaan is, hoe dit gegaan is staat al meermaals beschreven. Verder begrijpt iedereen prima waarom de rekruut is gedaan, er wordt namelijk nergens anders beweerd dus er is geen enkele reden om dit tig keer aan te halen.
 
Reactiescore
972
Voor de echte reden zal je Kratje zelf moeten benaderen, maar ik denk zomaar dat het toekomstperspectief dat wij Kratje konden bieden beter was dan dat van Imago/Pit?

Als je als stam faalt en de onderkant van je stam neer gaat dan moet je naar andere opties gaan kijken. Kratje heeft dit gedaan en de optiegekozen die voor hen het beste is. Als hij nou een goedlopend geheel zou leaven had ik je punt nog enigszins begrepen, maar hij passt er gewoon voor om kontknalvriend van Imago te worden?

Verder durf ik eigenlijk wel te stellen dat Kratje meer voor Pit betekend heeft dan andersom, gezien de grootte van het account. Daarnaast wordt het vertrek netjes opgelost en Krijgt Pit de kans om er samen met imago iets van te maken.

Soms vergeten jullie volgensmij dat we hier Tribalwars aan het spelen zijn. We hebben niet dezelfde belangen als jullie en zullen dus ook in de meeste gevallen geen rekening houden met jullie belangen hé.

Lees mijn post eens. Ik verwijt Spread in die zin helemaal niet zoveel, echter is voor mij Kratje Grolsch de boosdoener. Hij heeft Pit gewoon zwaar genaaid, ondanks alle compensatie die dan wel niet gegeven is. Hij is niet open en eerlijk geweest, heeft alle informatie van Pit dan wel bewust, dan wel onbewust, meegenomen naar Spread. Ik stel vragen, als jij ze niet kan beantwoorden moet je niet op mijn posts reageren. Dan wacht ik met smart af wat Kratje daar zelf op te zeggen heeft. Het zegt namelijk genoeg dat zijn co's hem verlaten hebben en dat hij de enige is die de zo'n smerige actie door wilde zetten.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Als pit Vika, cala en kratje aangesloten had gekregen was het een noemenswaardige derde stam en was er zeker een 3-strijd geweest. Echter lag heel oost al in handen van spread, dat ging zelfs zover dat bepaalde spelers hun eigen stam niet gingen ondersteunen omdat er al een plekje beloofd was in spread, waardoor spread daar ook makkelijk terrein winst boekte.

Vervolgens ligt er gedurende de wereld dus al een lijntje bij kratje wat het nog minder fraai maakt.

De keuzes zijn enigszins logisch en te onderbouwen, maar verbloem het aub niet als tactisch/slim spelen, benoem het gewoon zoals het is; makkelijk kwantiteit vergaren door middel van een groot arsenaal aan kennissen en beloftes.

Kijk naar een qq, inmiddels ruim meer dan een half miljoen aan punten met een od van 156k. Wordt keihard geboost aan de westflank van imago. Is dat dan slim/tactisch of gewoon een hele simpele manier van tw spelen om zo snel mogelijk progressie te boeken?

Daarnaast mag je dat 18-phalanxen plan nog even toelichten waar jullie zogezegd echt niet tegen op hadden gekund? Ik tel er bij jullie namelijk ook binnen no-time 18? Spread + vanq + kratje + vika + cala + furz + kyuka. Waar zit dat verschil in? En hoe kom je er überhaupt bij dat er 18 phalanxen tegen spread aangelegd gaan worden?

Wij en Vika hebben hier ook onze keuze in gemaakt. De lijnen met Spread liepen in principe al heel vroeg, al stuk vroeger vóórdat Kipkalkoentje werd gerecruit of een Fart werd aangetrokken, een besluit dat ik persoonlijk betreurde. Dit is ook een van de weinige punten die je zou kunnen maken waar ik het ook mee eens zou zijn, dat een Fart hartstikke overbodig was. Al zou ik dat nog kunnen relativeren, dat het eigenlijk geen slechte uitkomst was voor Pit. De swap Fart-Kratje heeft Pit wel goed gedaan (Kratje had anders ongetwijfeld naar Spread gegaan in de tijd dat ze nog neutraal waren). Je zag dat Oele het al moeilijk had met Kratje alleen al, dus wij en Vika waren zeker nodig voor Spread. Dit soort recruits zie ik ook als noodzakelijk om simpelweg de lijnen te vullen. Dus ik denk persoonlijk dat Spread hier weinig voor aangerekend kan worden. De recruits van Fart en Kratje waren gewoon gedaan voor de kwantiteit, waarvan Fart ik dus overbodig vond en ik van Kratje heel goed kon begrijpen dat die werd aangetrokken. Natuurlijk begrijp ik dat Pit hier niet blij mee is, het is ook geen cleane recruit. Ik kan ook niet spreken over hoe Kratje het intern heeft afgehandeld, maar het feit dat ze wel weer de helft van hun dorpen afgeven laat voor mij wel zien dat ze zeer bereid waren om het zo netjes mogelijk achter te laten en Pit (Absurd met name) niet volledig te naaien door hem ineens een 180 graden front te geven. Dat had immers ook gekund.
 
Reactiescore
972
Deze discussie gaat oprecht nergens over. Het ging er een paar pagina's terug om of Kratje een discutabele rekruit was, ik ben van mening dat dit door de manier waarop het gedaan is door Kratje een discutabele rekruit is. Kratje heeft zelf aangegeven dat het niet op een nette manier gedaan is, hoe dit gegaan is staat al meermaals beschreven. Verder begrijpt iedereen prima waarom de rekruut is gedaan, er wordt namelijk nergens anders beweerd dus er is geen enkele reden om dit tig keer aan te halen.

Inderdaad, maar ik denk dat voor de volledigheid een reactie van Kratje wel op zijn plaats is. Vandaar dat ik toch maar even de kernpunten aanhaalde.
 
Bovenaan