Golden Awards

Reactiescore
735
Waarom kruip je nu weer de slachtofferrol in vanwege zaken die jullie zelf ‘verknallen’? Het is niet dat wij die keuzes voor jullie maken, dat doen jullie toch echt zelf.
Weer de slachtofferrol in, och wat doe ik dat toch regelmatig. Ik beschrijf gewoon mijn gevoel Jona en het zou me echt nog aan de reet roesten wat voor waarde oordeel je daar nu over hebt. Kan me overigens eenzelfde soort statement herinneren van jullie kant toen de focus op Imago lag, dus lijkt me dat je je er best wat bij voor kan stellen. Ik trek me die shit meer aan dan ik denk zo'n 95% van de spelers hier, is mijn probleempje met TW denk ik en daar heb ik gewoon geen zin meer in ;)
Als Savior iets doet wat jullie niet aanstaat weet je me te vinden, zoek het verder lekker uit met de accounts waar je problemen mee hebt, want op deze manier is het mij de inspanningen niet meer waard extern.

Precies hetzelfde dus. Ja het is Melvin zijn schuld, wij kunnen daar niets aan doen. Opzich kan je er misschien weinig aan doen als je iedereen extern contact laat doen, maar doe dan geen uitlatingen zoals je eerder deed waarin je aangeeft dat er geen eerder contact was.

Ik heb nooit beweerd dat er geen eerder contact was? Volgens mij was het contact tussen Melvin en Kratje algemeen bekend (Melvin zat al vanaf het begin van de wereld te pushen dat die Kratje erbij wou), ook bij Pit accounts..
Ik spreek vanuit de leiding van Spread, nogmaals, als wij die intentie hadden gehad, was Kratje al eerder Spread gejoind, maar prima, je staat natuurlijk vrij om je mening erover te hebben :)
 
Reactiescore
1.476
Het welles nietus spelletje gaat weer door. Wel grappig dat mijn 'onafhankelijke' visie dat beide 'topstammen' het verkeerd aanpakken door beide 'topstammen' genegeerd word, terwijl ik allemaal likes krijg van 'neutrale' posters. Wat niet de eerste keer is deze wereld.

Ook grappig dat spread (de premade die de halve wereld beweerde NOOIT samen te gaan) de rekruuts waarbij hele stammen aan de kant gezet zijn afdoet als tactische zet en actie-reactie. Hoe dan???
 
Reactiescore
735
Het welles nietus spelletje gaat weer door. Wel grappig dat mijn 'onafhankelijke' visie dat beide 'topstammen' het verkeerd aanpakken door beide 'topstammen' genegeerd word, terwijl ik allemaal likes krijg van 'neutrale' posters. Wat niet de eerste keer is deze wereld.

Ook grappig dat spread (de premade die de halve wereld beweerde NOOIT samen te gaan) de rekruuts waarbij hele stammen aan de kant gezet zijn afdoet als tactische zet en actie-reactie. Hoe dan???
Volgens mij is er al meermaals door zowel Ezra als mij aangegeven dat we het niet altijd even handig hebben aangepakt. Het verband met dat wij zouden hebben aangegeven dat wij NOOIT samen zouden gaan snap ik overigens niet, dat zul je me moeten uitleggen.
 
Reactiescore
3.452
Alsjeblieft Fabian ga je alsjeblieft niet verontschuldigen tegenover de rest?

De grote hypocrieten met hun mooie verkondigingen en voornemens die keihard op hun smoeltje zijn gegaan menen het recht te hebben om de vijand te betichten van onethisch gedrag?
moet niet gekker worden
 
Reactiescore
1.853
Weer de slachtofferrol in, och wat doe ik dat toch regelmatig. Ik beschrijf gewoon mijn gevoel Jona en het zou me echt nog aan de reet roesten wat voor waarde oordeel je daar nu over hebt. Kan me overigens eenzelfde soort statement herinneren van jullie kant toen de focus op Imago lag, dus lijkt me dat je je er best wat bij voor kan stellen. Ik trek me die shit meer aan dan ik denk zo'n 95% van de spelers hier, is mijn probleempje met TW denk ik en daar heb ik gewoon geen zin meer in ;)
Als Savior iets doet wat jullie niet aanstaat weet je me te vinden, zoek het verder lekker uit met de accounts waar je problemen mee hebt, want op deze manier is het mij de inspanningen niet meer waard extern.
Ergens begrijp ik je wel hoor, is een beetje hetzelfde wat bij mij gebeurde in de start, remember? Maar volgens mij heb ik mij toen ook niet laten kennen.

Alsjeblieft Fabian ga je alsjeblieft niet verontschuldigen tegenover de rest?

De grote hypocrieten met hun mooie verkondigingen en voornemens die keihard op hun smoeltje zijn gegaan menen het recht te hebben om de vijand te betichten van onethisch gedrag?
moet niet gekker worden
Dus vanwege voornemens die we niet hebben kunnen waarmaken en waarvoor is verontschuldigd mogen we geen kritiek leveren op onethisch gedrag? (Wat overigens twee totaal verschillende dingen zijn). Neem nog een wijntje Inge!
 
Reactiescore
3.452
Dus vanwege voornemens die we niet hebben kunnen waarmaken en waarvoor is verontschuldigd mogen we geen kritiek leveren op onethisch gedrag? (Wat overigens twee totaal verschillende dingen zijn). Neem nog een wijntje Inge!
Zijn genoeg situaties geweest binnen Imago die ook niet geheel netjes waren.
Is stabber Prins pils Trouwens al ontheven uit zijn mb-schap na een aantal stabs op spelers?
Ik moest geduld hebben van Jordy op een rea vanuit Imago maar we zijn al 1,5 maand verder geloof ik?
Of geven jullie deze stabber ook een tweede kans?


feit dat ik jammer vind Jona,is dat jij alles zo weet te draaien alsof het alle-maal de schuld is van Spread,jammer ook dat je niet ingaat op mijn vorige stukje over jou btw. En dan gooi jij het weer op het stukje p&p ondanks dat ook jij je als een losgeslagen projectiel gedraagt.
Iets wat jij ooit verafschuwde,neem jij nu het voortouw in,en vind dat spijtig om te zien.
 
Reactiescore
972
Alsjeblieft Fabian ga je alsjeblieft niet verontschuldigen tegenover de rest?

De grote hypocrieten met hun mooie verkondigingen en voornemens die keihard op hun smoeltje zijn gegaan menen het recht te hebben om de vijand te betichten van onethisch gedrag?
moet niet gekker worden

Ik verwijs je terug naar Roald’s post. Hetgeen wij gedaan hebben als premade was gewaagd, en zoals al in den treure besproken is niet alles nagekomen. Echter hebben wij wel deze “moeilijke weg” bewandeld, hebben we geprobeerd van W73 een mooie wereld te maken. Spread kon uit niks opstappen, zonder idealen en zonder enige kritiek van de buitenwereld. Inmiddels zijn jullie je boekje te buiten gegaan, en wordt daar terecht door vele mensen kritiek opgegeven.

Pit was de meest neutrale en misschien wel de meest anti-Imago stam. Dat zij met ons in zee zijn gegaan ligt noch aan Imago, noch aan Pit. Daar zijn jullie, de Spreaders, de enige schuldige van.
 
Reactiescore
1.853
Zijn genoeg situaties geweest binnen Imago die ook niet geheel netjes waren.
Is stabber Prins pils Trouwens al ontheven uit zijn mb-schap na een aantal stabs op spelers?
Ik moest geduld hebben van Jordy op een rea vanuit Imago maar we zijn al 1,5 maand verder geloof ik?
Of geven jullie deze stabber ook een tweede kans?

feit dat ik jammer vind Jona,is dat jij alles zo weet te draaien alsof het alle-maal de schuld is van Spread,jammer ook dat je niet ingaat op mijn vorige stukje over jou btw. En dan gooi jij het weer op het stukje p&p ondanks dat ook jij je als een losgeslagen projectiel gedraagt.
Iets wat jij ooit verafschuwde,neem jij nu het voortouw in,en vind dat spijtig om te zien.
Noem eens voorbeelden van dergelijke situaties die niet goed zijn opgelost door Imago? Beetje kinderachtig trouwens, volgens mij heb ik vaak genoeg de hand in eigen boezem gestoken en recentelijk nog een opsomming gegeven van zaken waarin ik vond dat Spread goed heeft gehandeld.

Dan moet je me even herinneren: welk stukje over mij? Sta deze dagen zo vaak in de spotlights dat ik niet alles kan onthouden. Bij mijn weten had ik niks gemist in ieder geval.

Ik een ongeleid projectiel? Lol Inge, overdrijven is ook een kunst hè. :biggrin:
 
Reactiescore
1.476
Volgens mij is er al meermaals door zowel Ezra als mij aangegeven dat we het niet altijd even handig hebben aangepakt. Het verband met dat wij zouden hebben aangegeven dat wij NOOIT samen zouden gaan snap ik overigens niet, dat zul je me moeten uitleggen.
Beide partijen geven vaak genoeg toe dat ze het niet handig aanpakken, maar ik zie geen verbetering tot nu toe. :(

Nooit is wellicht een groot woord, dat is wat ik mij herinner. Het is een tijdje terug.
 

Deleted User - 487971571

Guest
vraagje, waarom word deze discussie in golden awards besproken?
 
Reactiescore
2.367
Wat betreft de nacht online checks, waarom doe je hier moeilijk over? Het is eerder lachwekkend hoe het in je voordeel kan zijn en je makkelijk kan blocken als je actief bent. Ben je niet actief dan is het een intern probleem, moet je niet klagen over ‘activiteits check’. Ze kunnen niet eens zien of je actief bent tenzij je het bericht opent. In plaats van zo triest daar over te klagen doe er je voordeel mee?
Gaan we ontkennen dat ze geen aanvallen hadden gestuurd als die PM was geopend geweest? Weldegelijk een online-check. Niet dat het veel voorstelde, maar het is gewoon sneu om zo te gaan spelen hoor.
 
Reactiescore
182
Na uitvoerig onderzoek circa 7:00 in de nacht/ochtend constateer ik dat een significant deel van imago zich over de top (onnodig) arrogant gedraagt. Verder zijn in Spread een aantal shitposters die het "Imago" van Spread goed weten te verneuken.

Ik kom tot de conclusie dat Spread moet winnen exclusief Too hot nogwat en Valar. Het ideale scenario wat mij betreft.

Daarnaast wil ik melden dat onnodig kleineren en steken vrij weinig te maken heeft met P&P. Leuk dat men zich erachter verschuilt, echter weet de gemiddelde forumgebruiker wel beter. Als we terugblikken naar de prominente teksten van de "goede oude tijd" mist deze wereld een stuk charme. Ik vind het dan ook op z'n minst frappant dat vaak wordt verwezen naar verleden. Een discussie werd niet gewonnen door degene die het grootste plassertje had, maar door degene die de beste teksten wist neer te pennen. Spelers werden vocabulair en charismatisch(voor zover dat kan op een forum) volkomen afgeslacht.Destijds werden spelers/stammen verbaal gewoonweg de grond in gedrukt.

Dit is niet te vergelijken met de gang van zaken op dit moment. Hoezeer ik zo nu en dan de posts van o.a Dream Team waardeer, wordt dit teniet gedaan door zijn stamgenoten. Teksten als "begrijpend lezen is moeilijk" e.d zijn dan ook totaal nietszeggend, vooral als je het zelf bij het verkeerde eind hebt *kuch* muerta *kuch*.

Teksten in de trand van: "ik had beter van je verwacht" en "dit is schrijnend" slaan de plank ook volledig mis. Leuke one-liners als je een debat voert met een twaalfjarige, maar dit "argument" is ondertussen zo vaak gebruikt dat de waarde hiervan compleet vervallen is. Daarnaast durf ik te stellen dat de gemiddelde tw'er minstens 20 jaar oud is en minimaal HBO volgt. Dit bewijst eigenlijk alleen de verbale onkunde die hier zo nu en dan heerst.

Overigens geldt het evengoed voor Spread. Kyaku(?), Ezra en Erebos kunnen prima mono- en dialogen houden, maar als een stel (...) het vervolgens volledig over de top neemt, komt dit ten laste van het oorspronkelijke argument.

Dat deze wereld ten opzichte van de afgelopen tijd een van de meest kwalitatieve werelden is, geloof ik zo. Het brede scala aan boosts, pp gebruik, interns en ga zo maar door draagt echter niet bij aan dit "Imago". Wellicht een puntje ter consideratie. Ook het feit dat wereldafspraken ontbreken(?) Lijkt een teken van ofwel onwelwillendheid, danwel onkunde. Tenzij de afspraken gemaakt zijn buiten het publieke oog uiteraard.

Het feit dat de onderstaande quote de beste post van het w73 forum is, bewijst mijn punt eigenlijk al voldoende.


Niet eens, het gaat niet over wederzijds respect. Ik heb het forum de afgelopen tijd nu en dan eens meegelezen. Onderwerp van gesprekken (posts) zijn te alle tijde het probleem geweest. De posts gingen over zaken als internen, recruiteren, zaken die jan en alleman doen. De echte oorlog is nog lang niet begonnen: dat is hetgeen waar je normaal P&P op kunt berusten. Spread is hun cluster nog aan het versterken voordat ze op Imago gaan, en Imago doet hetzelfde. De een probeert de ander een slechte naam aan te brengen door van een microscopische kleine mug een olifant te maken en vervolgens erachter te komen dat het iets zodanig banaals was, dat ze het zelf ook doen.

Het gebrek aan respect is een logisch gevolg hiervan: de inhoud slaat nergens op, dus gaat men op de persoon in.

And that's the bottom line, because I said so.

Ps. Woorden als "zou", "er" en "om"(tenzij een verklaring volgt) bewijzen eigenlijk alleen verbale onkunde.

Aju
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487957763

Guest
Feit blijft dat het wegtrekken van Furzlol uit Spread ertoe heeft geleid dat de spelers in Apex grootschalig opgestapt zijn. Sterker nog; je kunt de val van Apex ook nog herleiden op het de nek omdraaien van Exitus. Exitus en Apex hadden namelijk een bondgenootschap. Maarja we weten allemaal hoe Apex omzeep geholpen is - niet door middel van clears. Apex was hoe dan ook wel gevallen, Spread kon het makkelijk kraken. Jammer dat daar niet voor gekozen is. Imago had de keuze om Wow Who als soort clear-bom of mb aan te nemen op een zeker moment. We kozen ervoor om onze tanden langdurig stuk te bijten op zijn volharding. Onhandig en ongunstig voor Imago? Absoluut. Maarja, een beetje plezier houden en bieden heeft ook waarde.

De enige stam die een noemenswaardige stam gebroken hebben? POV dan toch? Je kunt prima stellen dat Imago de stam Pit heeft gebroken, maar het offensief heeft gestaakt om met Pit in gesprek te gaan. Om een simpele reden. We kunnen zuid pit wel in de pan hakken en daarmee noord pit in een kansloze positie brengen, maar wie wint daar precies mee? Spread evenveel als Imago, maar jullie zonder moeite. Dat we in gesprek zijn met Pit en Pit met ons is pure noodzaak om nog enige kans te houden tegen Spread. Spread heeft namelijk al een dikke 50% van het wereldoppervlakte in handen met haar rekruten aan alle kanten en uit Pit. In ieder geval fijn dat jullie je vriendje Kratje Grolsch nu ook tot jullie collectie kunnen voegen, had hem niet graag tot kamp Imago/Pit zien horen. Nog een diehard abuser in kamp spread, zal zich er wel thuis voelen. Zag al meer spreaders in die regio met al enkele duizenden pp's in het evenement dat niet eens effectief abuse baar is.



Niet gevraagd om gratis dorpen en Apex niet diplomatiek doodgemaakt of poging daartot gedaan, afgezien van Furzlol zeg je? Gezegd dat hij er goed over na moest denken ja?

Je eigen account had een ander bericht :redface: . Je adviseert hem om net als Furzlol de stam te verlaten. Verder regel je naderhand wel even dat zijn dorpen alsnog gratis bij jou komen. Hoe wil je dit noemen; aan de term gratis dorpen voor 'ons' ontkom je niet....

Bekijk bijlage 22298

De reden dat Spread de dorpen van Babe magnet niet ging internen ten koste van zijn stamgenoot rayret is een simpele; het zou namelijk precies hetzelfde zijn als Collationem die die diepe dorpen van stamgenoten van Wow Who zou pakken en daar wilde Spread zijn vingers niet aan branden aangezien ze er grote kritiek op hadden. Niet echt een heldendaad dus, meer een beperking om hypocrisie te voorkomen. Furzlol is na het verlaten van Apex wel snel ingezet om Spread doelwitten te bestrijden gelijktijdig in een Spread massa, ex bondgenoot Bouwman mocht ze koppen. Furzlol is gewoon tot kamp Spread gemaakt, hoe je het ook wend of keert.

Nu ik overigens toch Spread aanspreek op bepaald gedrag.. nachtelijke onlinechecks om direct daarna edels en clears te gooien samen met de buren zijn ook echt ontzettend triest. Vanochtend:

Bekijk bijlage 22299



En nog 200 van zulke. Jammer voor jullie was er bemanning tot redelijk laat en vanaf zes. Valar deed de onlinechecks waarop Valar, Semper en jawel; Noo-noo zijn gaan sturen. Niet iets om trots op te zijn. Misschien toch eens binnen Spread wat afspraken maken over hoe jullie het willen gaan spelen. Om nou collectief alle communicatie met alle spreadaccounts te gaan blokkeren is ook weer zowat.
Feit blijft dat het Vertrekken van Furz ertoe heeft geleid. Dit was een geheel eigen keuze van Furzlol. Leuk dat je een casual verband legt tussen Exitus en Apex, maar ten tijde van de BG tussen Exitus en Apex had NooNoo een NAP met Apex. Als ze die samenwerking met Exitus belangrijk vonden hadden ze die denk ik wel eerder opgezegd of een poging gedaan op een van de buurmannen van NooNoo die geen NAP hadden. Echter nam die hele stam geen initiatief wat ook de reden was voor de leave van Furz.

Zuid Pit was gekraakt, maar was zeker niet gebroken. Hoeveel dorpen gingen er verloren 30-40? Waarbij POV de eerste dag er al 60 verloor, tweede dag weeral 60. Vul maar in. Persoonlijk denk ik dat Zuid Pit m.u.v Wow Who het daar echt nog wel een tijd had volgehouden tegen Imago.

Nou mooi toch als jullie Kratje toch al niet graag gezien hadden. Win-Win situatie lijkt het mij zo alle partijen blij.

Mooi stukje selectief knippen uit een pm reeks die tig pagina's lang is. Babe gaf aan direct zijn dorpen naar Noo-Noo te willen geven als een impuls reactie op een ruzie die hij eerder had met Rayret. Anton raad het hem gewoon aan dan netjes af te sluiten en mocht die dan nog steeds willen afgeven. Ja why not bedoel jullie hebben ook geen nee tegen POV gezegd. Hell jullie maakten hele jumps om gebieden veilig te stellen. Dus nee wij hebben zeker niet om zijn dorpen gevraagd. Als je niet zo selectief zou knippen zou je dat lezen. Ze werden ons aangeboden. Volgende keer zeg ik wel gewoon direct ja tegen een aanbod.

Van die PM had ik geen weet. Zal Valar erop aanspreken en zag dat het in de stamchat vannacht al besproken is. Als je het dan toch zo graag wil weten waarom die blitz geflopt is. Speler van NooNoo zou doorhalen tot 6 en om 4/5 beginnen met sturen. Dit stond al 3 dagen gepland en Noo-Noo had de aanval opgezet. Helaas was iemand uit onze nachtcrew in slaap gevallen en werd ik wakker om 5:45 en zag dat er niets liep en direct weer gaan slapen. Later heeft iemand van Noo-Noo nog wat fakes gegooid, maar niks bijzonders eigenlijk.

Mocht je mij niet geloven dat het al gepland stond en hoe dan ook met of zonder check door zijn gegaan:
862174117fe202cc7bc5bdc4e84daa9d.png

Betreft Apex voel je vrij om nogmaals te reageren. Ik laat het hierbij, want dit draait toch uit op een welles-nietus verhaal. Mooi geanticipeerd met Colla op een dorpenruil tussen TAD en NTD. Besteed daar je focus aan levert je denk ik meer op.
 
Reactiescore
2.039
Na uitvoerig onderzoek circa 7:00 in de nacht/ochtend constateer ik dat een significant deel van imago zich over de top (onnodig) arrogant gedraagt. Verder zijn in Spread een aantal shitposters die het "Imago" van Spread goed weten te verneuken.

Ik kom tot de conclusie dat Spread moet winnen exclusief Too hot nogwat en Valar. Het ideale scenario wat mij betreft.

Daarnaast wil ik melden dat onnodig kleineren en steken vrij weinig te maken heeft met P&P. Leuk dat men zich erachter verschuilt, echter weet de gemiddelde forumgebruiker wel beter. Als we terugblikken naar de prominente teksten van de "goede oude tijd" mist deze wereld een stuk charme. Ik vind het dan ook op z'n minst frappant dat vaak wordt verwezen naar verleden. Een discussie werd niet gewonnen door degene die het grootste plassertje had, maar door degene die de beste teksten wist neer te pennen. Spelers werden vocabulair en charismatisch(voor zover dat kan op een forum) volkomen afgeslacht.Destijds werden spelers/stammen verbaal gewoonweg de grond in gedrukt.

Dit is niet te vergelijken met de gang van zaken op dit moment. Hoezeer ik zo nu en dan de posts van o.a Dream Team waardeer, wordt dit teniet gedaan door zijn stamgenoten. Teksten als "begrijpend lezen is moeilijk" e.d zijn dan ook totaal nietszeggend, vooral als je het zelf bij het verkeerde eind hebt *kuch* muerta *kuch*.

Teksten in de trand van: "ik had beter van je verwacht" en "dit is schrijnend" slaan de plank ook volledig mis. Leuke one-liners als je een debat voert met een twaalfjarige, maar dit "argument" is ondertussen zo vaak gebruikt dat de waarde hiervan compleet vervallen is. Daarnaast durf ik te stellen dat de gemiddelde tw'er minstens 20 jaar oud is en minimaal HBO volgt. Dit bewijst eigenlijk alleen de verbale onkunde die hier zo nu en dan heerst.

Overigens geldt het evengoed voor Spread. Kyaku(?), Ezra en Erebos kunnen prima mono- en dialogen houden, maar als een stel (...) het vervolgens volledig over de top neemt, komt dit ten laste van het oorspronkelijke argument.

Dat deze wereld ten opzichte van de afgelopen tijd een van de meest kwalitatieve werelden is, geloof ik zo. Het brede scala aan boosts, pp gebruik, interns en ga zo maar door draagt echter niet bij aan dit "Imago". Wellicht een puntje ter consideratie. Ook het feit dat wereldafspraken ontbreken(?) Lijkt een teken van ofwel onwelwillendheid, danwel onkunde. Tenzij de afspraken gemaakt zijn buiten het publieke oog uiteraard.

Het feit dat de onderstaande quote de beste post van het w73 forum is, bewijst mijn punt eigenlijk al voldoende.




And that's the bottom line, because I said so.

Ps. Woorden als "zou", "er" en "om"(tenzij een verklaring volgt) bewijzen eigenlijk alleen verbale onkunde.

Aju

Als je dan ook nog bedenkt dat er bijna elke pagina nog even benadrukt moet worden dat men 'propaganda aan het voeren is' weet je al helemaal dat het schrijnend is.
 
Reactiescore
1.853
Ik mag Jona heel graag als persoon maar knipperde ff wel een paar keer toen ik een stukje las dat de wereldchat all toxic was,ik meen mij heel veel momenten te herinneren ( wil ze best screenen) dat jij je subtiel gezegd als een rode lap gedroeg om Rea’s uit te lokken om vervolgens als “onschuldige” het gesprek te verlaten:)

jammer Jona,jij bent meermaals degene geweest die kolen op het vuur gooide om mensen te triggeren.
Erg jammer om te lezen dat uitgerekend jij de wereld chat moet aanhalen om de vinger naar Spread te wijzen om de kinderachtige reacties terwijl jij daar meermaals degene was die de chat deed ontploffen daar.
>>Spijtig genoeg zat deze chat vol retards, uit voornamelijk Spread, waarbij het vocabluaire niet verder reikt dan 'kanker' dit, 'kanker' dat en overige scheldpartijen. Daar was Imago, waaronder ikzelf, vrij snel klaar mee.<<
Beetje de heilige Harry uithangen ...
Sorry, lees dit bericht nu pas. Nu snap ik wat je bedoelde met ‘dat vorige bericht’. Inderdaad, op een gegeven moment ben ik die chat ook allemaal wat minder serieus gaan nemen. Neemt niet weg dat je mij daar niet random hebt zien vloeken/schelden op mensen en dat is voornamelijk hetgeen ik over viel. Provoceren deed iedereen daar namelijk, met King Anton als aanvoerder. Wereldchat was in het begin nog wel leuk trouwens hoor, ondanks dat ik de bakken met kritiek over me heen kreeg voor zaken waar mijn account niet eens iets mee te maken had. Daar zat ik niet zo mee, de trend die daarna is ingezet echter wel. Had misschien ook te maken met het feit dat Spread over- en Imago ondervertegenwoordigd was waardoor de kwantiteit van de provocerende berichten de kwaliteit overspoelden. Daarom geef ik de voorkeur aan het AF (dat was het punt wat ik ook probeerde te maken en waarom ik de wereldchat aanhaalde als reactie op Melvin). :)
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
De accounts van Spread zijn niet in één continent gestart zoals die van Imago. De oorzaak hiervan is, omdat deze groep niet als pre-made gestart is maar als enkele losse kleine groepjes. Hierdoor hadden ze al snel zicht op een groter deel van het wereldopervlakte dan 33%, iets wat een samenwerking Pit-Imago al snel in de kaart speelde.

Tel daarbij op dat Spread accounts gemiddeld gezien Imago accounts als maandenlang aan het ‘outgrowen’ zijn en je hebt een wereld % dat ten opzichte van de andere twee stammen enkel blijft toenemen. Op een gegeven moment zat je op 40% Potentieel wereldbezit, waar Imago 30% had, Pit 20% en POV wellicht 10%. Het gaat hier om potentieel wereldbezit, gebied wat relatief gemakkelijk te edelen is. Kansloze stammen tel ik dus niet mee bij de verdeling van de %.

Nadat POV door een goede massa is gebroken begon Spread ook hun 10% naar zich toe te halen, maar imago stak hier met interns een stokje voor. Spread zijn potentieel wereldbezit nam toe tot 45% en imago tot 35%, laten we het even erbij houden dat Pit bleef steken op 20%.

Hoe meer Spread bleef doorgroeien, imago bleef internen en Pit geen progressie bleef boeken, hoe groter de kans dat de twee laatstgenoemde een samenwerking aangingen werd. Echter had Spread nog altijd 45% potentieel wereldgebied, waardoor ze tegen een overmacht zouden moeten strijden.

Met de rekruut van Kratje Grolsch is het potentieel wereldbezit richting 50% getrokken, waardoor Spread niet meer afhankelijk is van andere stammen hun diplomatie om zicht te hebben op een halve wereld aan potentieel wereldbezit. Dat Imago met Pit ging samenwerken was al langer een noodzakelijke optie. Aan Spread was het de taak te zorgen dat deze diplomatische zet hun kans op de wereldwinst niet drastisch zou verkleinen.

Spread heeft deze wereld niet uit balans getrokken met hun recruits, zoals sommige hier proberen te opperen. Pit is door gebrek aan visie en goed rekruteringsbeleid, in voornamelijk de early’s, altijd al een te kleine stam geweest om deel te nemen aan een 3-strijd. Hun enige lot was zich (steeds maar weer) aansluiten bij de stam die in het nadeel was tot een van beide stammen zou vallen, waarna zij met enkele tactische recruits hun ondermacht zouden kunnen compenseren. Door het phalanx plan verviel echter de mogelijkheid om later van diplomatie te switchen, waardoor Spread heeft moeten handelen.

Door de recruits van Spread is nu echter een mooie 2-strijd mogelijk, circa 50% potentieel wereldbezit tegen 50% potentieel wereldbezit. Beter kan eigenlijk niet toch?

Dan lees ik soms dat Spread Kipkalkoentje, Vikanov en Cala niet moest rekruteren om meer balans te behouden. Als je echter de kaart erbij pakt, zie je dan dat Spread zowel de oost- als west-rim niet in eigen hand zou hebben. Dit is dodelijk voor een stam en zou Spread praktisch een core-stam maken.
 
Reactiescore
5.591
Als je dan ook nog bedenkt dat er bijna elke pagina nog even benadrukt moet worden dat men 'propaganda aan het voeren is' weet je al helemaal dat het schrijnend is.
Het woord schrijnend gebruiken is bij voorbaat ook schrijnend.
 
Bovenaan