Golden Awards

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Om te beginnen is het je goed recht om mij hier te plaatsen, het blijft tenslotte jouw lijstje. Wel grappig dat er dan zo weinig mensen zijn die in staat zijn om deze ‘vele onwaarheden‘ te weerleggen. Geef eens een paar voorbeelden van onwaarheden die ik zou hebben verkondigd?

Waarschijnlijk heeft de man gewoon een voorkeur voor haatdragende oneliners of memes - sowieso populair in Spread. Jij en ik posten ''ouderwetser''. Tien jaar terug waren lange posts vol propaganda (datgeen wat mensen nu denigrerend noemen) gebruikelijk, iedereen deed het. We hadden/zijn niet eens opgevallen toen ter tijd. Jammer genoeg zit het niveau van het AF al jaren lang in dalende trend.

Je ziet het überhaupt overal hoor, doordat social media, internet en online gaming een steeds grotere rol heeft gekregen is het ook steeds gebruikelijker om zo kort en onzinnig mogelijk te reageren, scheldwoorden te gooien (zoals een barnie - iets waar je ons vrijwel nooit op zal betrappen), ragequits, trollen etcetera. Het zijn de new gens die onze propaganda posts als denigrerend en als boekwerken interpreteren, terwijl wij in mijn optiek juist een van de enige zijn die de oorspronkelijke fuctie (en oorspronkelijke titel) van het forum nog eer aan dragen: Politiek & Propaganda.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Zal de reactie hier vast voor spread invullen, dan hoeven ze de moeite niet meer te nemen: Je moeder Roald, ga ergens anders janken met je huilposten. Huillie huillie janknoob.

Gelukkig ontlopen jouw posts waarin je, uit gebrek aan verbale capaciteit, openlijk met kata’s dreigt dit niveau niet zoveel.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Waarschijnlijk heeft de man gewoon een voorkeur voor haatdragende oneliners of memes - sowieso populair in Spread. Jij en ik posten ''ouderwetser''. Tien jaar terug waren lange posts vol propaganda (datgeen wat mensen nu denigrerend noemen) gebruikelijk, iedereen deed het. We hadden/zijn niet eens opgevallen toen ter tijd. Jammer genoeg zit het niveau van het AF al jaren lang in dalende trend.

Je ziet het überhaupt overal hoor, doordat social media, internet en online gaming een steeds grotere rol heeft gekregen is het ook steeds gebruikelijker om zo kort en onzinnig mogelijk te reageren, scheldwoorden te gooien (zoals een barnie - iets waar je ons vrijwel nooit op zal betrappen), ragequits, trollen etcetera. Het zijn de new gens die onze propaganda posts als denigrerend en als boekwerken interpreteren, terwijl wij in mijn optiek juist een van de enige zijn die de oorspronkelijke fuctie (en oorspronkelijke titel) van het forum nog eer aan dragen: Politiek & Propaganda.

Ok boomer
 
Reactiescore
1.853
Waarschijnlijk heeft de man gewoon een voorkeur voor haatdragende oneliners of memes - sowieso populair in Spread. Jij en ik posten ''ouderwetser''. Tien jaar terug waren lange posts vol propaganda (datgeen wat mensen nu denigrerend noemen) gebruikelijk, iedereen deed het. We hadden/zijn niet eens opgevallen toen ter tijd. Jammer genoeg zit het niveau van het AF al jaren lang in dalende trend.

Je ziet het überhaupt overal hoor, doordat social media, internet en online gaming een steeds grotere rol heeft gekregen is het ook steeds gebruikelijker om zo kort en onzinnig mogelijk te reageren, scheldwoorden te gooien (zoals een barnie - iets waar je ons vrijwel nooit op zal betrappen), ragequits, trollen etcetera. Het zijn de new gens die onze propaganda posts als denigrerend en als boekwerken interpreteren, terwijl wij in mijn optiek juist een van de enige zijn die de oorspronkelijke fuctie (en oorspronkelijke titel) van het forum nog eer aan dragen: Politiek & Propaganda.
Juh, het postniveau van Spread is schrijnend laag. Dat er wordt getracht om die verbale incapabelheid te compenseren met slechte oneliners en scheldkanonnades is dan wel weer een ander uiterste en totaal niet nodig. Een beetje jammer ook, want daarmee wordt er in 99% van de gevallen niet bijgedragen aan een constructieve discussie. En zoals je al zei: onze poststijl hoeft je niet aan te staan, maar op dat soort zaken ga je ons niet betrappen.

Met dat laatste sla je ook de spijker op z’n kop. Dat is exact hetgeen ik hier laatst al toelichtte: er zit een verschil tussen scheldwoorden en goedgeplaatste sneren, dat laatste wordt door newgens opgevat als denigrerend. Mijn god, ze hadden eens op het AF actief moeten zijn in de tijd van een DoR of Krepox. 95% hier was huilend en gillend weggerend als ik zie waar nu al over geklaagd wordt.

Maar goed, ik wacht geduldig de ‘vele onwaarheden’ af die deze jongen zal gaan ontmantelen. Zou natuurlijk vrij ironisch zijn als blijkt dat z’n hele onderbouwing een onwaarheid was.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.039
Juh, het postniveau van Spread is schrijnend laag. Dat er wordt getracht om die verbale incapabelheid te compenseren met slechte oneliners en scheldkanonnades is dan wel weer een ander uiterste en totaal niet nodig. Een beetje jammer ook, want daarmee wordt er in 99% van de gevallen niet bijgedragen aan een constructieve discussie. En zoals je al zei: onze poststijl hoeft je niet aan te staan, maar op dat soort zaken ga je ons niet betrappen.

Met dat laatste sla je ook de spijker op z’n kop. Dat is exact hetgeen ik hier laatst al toelichtte: er zit een verschil tussen scheldwoorden en goedgeplaatste sneren, dat laatste wordt door newgens opgevat als denigrerend. Mijn god, ze hadden eens op het AF actief moeten zijn in de tijd van een DoR of Krepox. 95% hier was huilend en gillend weggerend als ik zie waar nu al over geklaagd wordt.

Maar goed, ik wacht geduldig af op de ‘vele onwaarheden’ die deze jongen zal gaan ontmantelen. Zou natuurlijk vrij ironisch zijn als blijkt dat z’n hele onderbouwing een onwaarheid was.
Niet dat krepox nou zo goed kon posten
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Vind het eerder cringe/schrijnend hoe Roald en Jonathan beetje elkaars posts beamen en kracht bijgeven om het signaal af te geven dat de rest er helemaal niet doe doet :biggrin:
 
Reactiescore
735
Je bent ook gewoon denigrerend gaan posten Jona :p Hoeft zeker niet hand in hand te gaan met propaganda in mijn ogen. Iemand op zijn plaats zetten zonder daarbij een denigrerende toon aan te nemen is juist de ultieme propaganda. Dat we tegenwoordig niks meer gewend zijn moet ik dan wel weer beamen, werd gisteren pijnlijk duidelijk toen "malloot" werd ingediend bij de support :')

Ps: ga lekker in de Colla of Imago chat babbelen met elkaar over hoe kut Spread is, cringe bedoeling :p

EDIT: Hmmmm dit is dan ook wel weer cringe dat wij tegelijk reageren Joa, shiiiiiit.
 
Reactiescore
1.278
De cirkle jerk is hier alweer begonnen lees ik.

@Roald denk dat het eerder komt doordat je op het W73 forum vaak je woorden niet nagekomen bent. Je hebt hier stellig dingen beweerd die je luttele dagen erna gewoon niet ben nagekomen. Al werd je hierop aangesproken volgde vaak een een denigrerende post die dan bij vele in het verkeerde keelgat schiet. Lees zelf maar terug op het forum dit is vaker herhaald.

Natuurlijk zet je sterke verhalen neer op het forum, maar het enorm van belang dat deze woorden ook waarde hebben. De geloofwaardigheid van je misschien dan erg sterke verhalen is dusdanig teruggeschroefd dat ik je ook op w73 geen sterk optreden vind hebben.
 
Reactiescore
2.303
Reactiescore
1.148
Niet dat krepox nou zo goed kon posten

Noob, je bent gewoon noob. Noob.

Zoiets is inderdaad niet heel goed. Al snap ik wel wat Jona bedoelt, hij wist het altijd op een leuke en vermakelijke manier te brengen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Juh, het postniveau van Spread is schrijnend laag. Dat er wordt getracht om die verbale incapabelheid te compenseren met slechte oneliners en scheldkanonnades is dan wel weer een ander uiterste en totaal niet nodig. Een beetje jammer ook, want daarmee wordt er in 99% van de gevallen niet bijgedragen aan een constructieve discussie. En zoals je al zei: onze poststijl hoeft je niet aan te staan, maar op dat soort zaken ga je ons niet betrappen.

Met dat laatste sla je ook de spijker op z’n kop. Dat is exact hetgeen ik hier laatst al toelichtte: er zit een verschil tussen scheldwoorden en goedgeplaatste sneren, dat laatste wordt door newgens opgevat als denigrerend. Mijn god, ze hadden eens op het AF actief moeten zijn in de tijd van een DoR of Krepox. 95% hier was huilend en gillend weggerend als ik zie waar nu al over geklaagd wordt.

Maar goed, ik wacht geduldig af op de ‘vele onwaarheden’ die deze jongen zal gaan ontmantelen. Zou natuurlijk vrij ironisch zijn als blijkt dat z’n hele onderbouwing een onwaarheid was.

Verslechtering van de kwaliteit van het AF is natuurlijk niet een trend die deze wereld is ingezet, maar dit is al van de laatste werelden. Zelf ben ik ook wel een fan van posts met een hoog propoganda niveau, maar sluit ik niet net als jullie mijn ogen voor de veranderingen die er in de community plaatsvinden. Zo zijn wereldchats op Skype steeds meer ‘gaande’, iets waar de gehele imago-clique geen deel aan wilt nemen.

Dat het niveau van Spread op het AF niet hoog is ben ik met je eens, maar op enkele gevestigde namen binnen Imago na vind ik dit niveau bij jullie ook niet om over naar huis te schrijven. Verder dan blindelings de grote leiders Jonathan en Roald volgen komt de gemiddelde Imago-cloudchaser namelijk ook niet.

Ook enig zelfkritisch vermogen binnen Imago is net zo ver te zoeken als de rimdominantie aan de westerlijke zijde van de wereld. Net zoals in de paardenrace worden de oogkleppen al snel opgezet en lopen alle ‘kontknalvrienden’ massaal achter de idealen aan die geschetst zijn door de 12 raadsleden.

Dat jullie meer oldskool spelers/AF-gebruikers hebben klopt als een bus! Voor wie hier nog aan twijfelt: één blik op de overnamestatistieken van Smashingone zal dit voor je bevestigen, barbs zijn er niet om te farmen immers.

Misschien is het een idee om het aanscherpen van de voorwaarden om een post op het AF te plaatsen weer op te pakken, zodra je aan de ingame voorwaarden voldoet. Wij zijn namelijk zeer benieuwd hoe jullie de 18 phalanxen die jullie samen met de grootste teleurstelling van de afgelopen 10 werelden (lees: Pit) willen neerleggen in één stammetje gaan proppen. Een ledenlijst met de zelfde lengte als een van jullie AF-boekwerken behoort helaas niet tot de mogelijkheden.
 
Reactiescore
1.226
Zo zijn wereldchats op Skype steeds meer ‘gaande’, iets waar de gehele imago-clique geen deel aan wilt nemen.

Toen Exitus nog bestond zat ik ook in die wereldchat, heb er ruim 2 weken in gezeten maar heb er letterlijk 0 meerwaarde van gezien persoonlijk. Vriendjes die mekaar continu bijvallen (dit gebeurt overigens ook wel op het AF), serieuze vragen/opmerkingen die verdwijnen in de spam. Nee doe mij dan maar het forum wat een openbare gelegenheid is en dus ook als zodanig voor iedereen te bereiken is.

Misschien is het een idee om het aanscherpen van de voorwaarden om een post op het AF te plaatsen weer op te pakken, zodra je aan de ingame voorwaarden voldoet.

Wat houdt dit precies in? een AF-censuur? :tongue:
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.740
Je bent ook gewoon denigrerend gaan posten Jona :p Hoeft zeker niet hand in hand te gaan met propaganda in mijn ogen. Iemand op zijn plaats zetten zonder daarbij een denigrerende toon aan te nemen is juist de ultieme propaganda.

Kijk naar de actualiteit, de historie en de rol van de huidige media. Propaganda heeft bijna altijd de functie enerzijds om de ene partij positief uit te lichten en anderzijds om een andere partij negatief neer te zetten. Het eerste scenario is zelfverheerlijking en zou je als subtiel kunnen opvatten, veel mensen zijn zich niet eens bewust van het feit dat Westerse media dit volop doen - zoals de amerikanen die denken dat ze de shit zijn maar economisch en demografisch weinig voorstellen bij Europa of China. De tweede vorm van propaganda waarbij je een andere partij negatief neer zet is wat traditioneler en zal men eerder als denigrerend beschouwen. China en Rusland zijn fan van deze methode. Voorbeeld: Bij de annexatie van de Krim schreven de russen verkiezingen uit waarbij de bewoners konden kiezen uit ''Join Russia'' en ''Join nazi-Europe''. Waarbij de optie 'blijf Oekraïne ' niet mogelijk was en waarbij de russen de Europese Unie en de Oekraïnse regering neerzette als nazi's omwille van banden tussen Oekraïne en nazi Duitsland gedurende de tweede wereld oorlog.

Je kunt uitgebreid bediscussiëren wat effectiever is, de eerste of de tweede aanpak. Feit blijft dat in de praktijk allebei de aanpakken tot breed draagvlak leiden in de verschillende partijen. Het is dus simpelweg een kwestie van smaak waarbij je niet kunt stellen dat er een ultieme methode is.

Ps: ga lekker in de Colla of Imago chat babbelen met elkaar over hoe kut Spread is, cringe bedoeling :p

Mijn eerste AF post in twaalf dagen en dit is jouw reactie - alsof het continu zo gaat. Voor het geval dat je het gemist hebt: Ik post hier niet om vrienden te maken en zie niet in waarom ik hier geen verklaring zou mogen geven waarbij ik alleen zeg dat veel Spread posters niet stroken met mijn stijl - nadat Spreaders mijn stijl als slechtste poster neerzetten. Ben ik dan de gene die de discussie start en Spread zou haten of andersom?

Verslechtering van de kwaliteit van het AF is natuurlijk niet een trend die deze wereld is ingezet, maar dit is al van de laatste werelden. Zelf ben ik ook wel een fan van posts met een hoog propoganda niveau, maar sluit ik niet net als jullie mijn ogen voor de veranderingen die er in de community plaatsvinden. Zo zijn wereldchats op Skype steeds meer ‘gaande’, iets waar de gehele imago-clique geen deel aan wilt nemen.

Dit ben ik met je eens. Tevens de reden dat ik zelf en mijn leden gestimuleerd heb om massaal de wereldskypechat te joinen. Dat zal veel van jullie niet ontgaan zijn. Echter is er een simpele reden waarom we hier ook weer uit zijn gegaan; zodra er even gekletst werd over iets als speciaalbiertjes kwam een Christiaan of Martijn weer met tw-gerelateerde sneren of beledigingen- iets waar skype in mijn optiek minder de plaats voor is. Daarnaast bestaat Imago toch vooral uit old gen spelers die wellicht ook zijn blijven hangen daarin en daarom ook niet van het spammen zijn op skype. Feit dat Colla een team van acht personen heeft is puur omdat we allemaal wel druk zijn met werk/studie maar samen wel een goede activiteit kunnen opbrengen. Het is dan krom om allemaal te gaan zitten spammen in onzinnige chats terwijl we beter een extra RT rondje doen.

Daarbij was de voornaamste reden om de wereldchat te joinen om er vertegenwoordigd te zijn. Spread zat daar in, Pit en andere rimstammen ook. Zonder vertegenwoordiging van Imago kon Spread daar allerlei kul verkondigen zonder het te hoeven verdedigen of staven en daarmee konden ze de publieke opinie beïnvloeden. Echter zijn alle neutrale partijen inmiddels niet meer neutraal of verdwenen en vervalt het enige interessante aan de wereldchat.

Dat het niveau van Spread op het AF niet hoog is ben ik met je eens, maar op enkele gevestigde namen binnen Imago na vind ik dit niveau bij jullie ook niet om over naar huis te schrijven. Verder dan blindelings de grote leiders Jonathan en Roald volgen komt de gemiddelde Imago-cloudchaser namelijk ook niet.

Ik denk dat Spread, net zoals Imago, genoeg posters heeft die wel uitgebreid kunnen posten maar het niet doen. Laten we wel wezen, ook van Warre, Vitalise en CbC weten we dat ze heel uitgebreid kunnen posten en dit voorheen ook deden. Ditzelfde ook voor sommige Spreaders. Wellicht selectief maar ik lijk toch vaker posts met een sneer van enkele woorden te zien vanuit kamp Spread dan Imago.

Misschien is het een idee om het aanscherpen van de voorwaarden om een post op het AF te plaatsen weer op te pakken, zodra je aan de ingame voorwaarden voldoet. Wij zijn namelijk zeer benieuwd hoe jullie de 18 phalanxen die jullie samen met de grootste teleurstelling van de afgelopen 10 werelden (lees: Pit) willen neerleggen in één stammetje gaan proppen. Een ledenlijst met de zelfde lengte als een van jullie AF-boekwerken behoort helaas niet tot de mogelijkheden.

Je zei iets over zelfreflectie toch? Dan heb je ook wel op de hoogte van hoe Spread continu spelers laat hoppen van Spread naar A.I.E. en de mb stam, om steeds nieuwe blikjes def open te trekken etcetera. Frontaccounts als Anachist zitten ook niet in Spread. Leg mij eens uit waarom een plan met 18 (??) phalanxen in een twee-stammen-structuur zoals Amen/Swift -> Spread/A.i.e. niet zou kunnen werken? Bestempel je dan de huidige werkwijze van Spread als onmogelijk?
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.853
Verslechtering van de kwaliteit van het AF is natuurlijk niet een trend die deze wereld is ingezet, maar dit is al van de laatste werelden. Zelf ben ik ook wel een fan van posts met een hoog propoganda niveau, maar sluit ik niet net als jullie mijn ogen voor de veranderingen die er in de community plaatsvinden. Zo zijn wereldchats op Skype steeds meer ‘gaande’, iets waar de gehele imago-clique geen deel aan wilt nemen.

Dat het niveau van Spread op het AF niet hoog is ben ik met je eens, maar op enkele gevestigde namen binnen Imago na vind ik dit niveau bij jullie ook niet om over naar huis te schrijven. Verder dan blindelings de grote leiders Jonathan en Roald volgen komt de gemiddelde Imago-cloudchaser namelijk ook niet.

Ook enig zelfkritisch vermogen binnen Imago is net zo ver te zoeken als de rimdominantie aan de westerlijke zijde van de wereld. Net zoals in de paardenrace worden de oogkleppen al snel opgezet en lopen alle ‘kontknalvrienden’ massaal achter de idealen aan die geschetst zijn door de 12 raadsleden.

Dat jullie meer oldskool spelers/AF-gebruikers hebben klopt als een bus! Voor wie hier nog aan twijfelt: één blik op de overnamestatistieken van Smashingone zal dit voor je bevestigen, barbs zijn er niet om te farmen immers.

Misschien is het een idee om het aanscherpen van de voorwaarden om een post op het AF te plaatsen weer op te pakken, zodra je aan de ingame voorwaarden voldoet. Wij zijn namelijk zeer benieuwd hoe jullie de 18 phalanxen die jullie samen met de grootste teleurstelling van de afgelopen 10 werelden (lees: Pit) willen neerleggen in één stammetje gaan proppen. Een ledenlijst met de zelfde lengte als een van jullie AF-boekwerken behoort helaas niet tot de mogelijkheden.
Dat het een trend is die al lang geleden is ingezet ben ik mij prima van bewust. Dat er verschuivingen plaatsvinden op het gebied van kanalen die worden gebruikt is mij ook niet ontgaan. Dat de wereldchat op Skype een medium is geworden waar Imago niet (meer) aan wil deelnemen heeft natuurlijk een logische oorzaak-gevolg relatie. Ik heb daar zelf vanaf de start een lange periode ingezeten en op een gegeven moment hebben we als Imago ook besloten om als collectief de wereldchat in te stappen - tot die tijd waren Mats en ik zo ongeveer de enige, actieve Imago'ers daar en dus zwaar ondervertegenwoordigd. Spijtig genoeg zat deze chat vol retards, uit voornamelijk Spread, waarbij het vocabluaire niet verder reikt dan 'kanker' dit, 'kanker' dat en overige scheldpartijen. Daar was Imago, waaronder ikzelf, vrij snel klaar mee. Die hand kun je dus enkel in je eigen boezem steken. Of ja, in die van je stam aangezien jij wel de enige was die er zich openlijk tegen uitsprak. Daarnaast is het gewoon een zeer onoverzichtelijke medium. Je comments worden ontzettend snel ondergespamed als er voldoende personen tegelijk online zijn en het biedt gewoon geen ruimte voor een goede, onhoudelijke discussie. Tevens kun je personen niet negeren zodat je hun berichten niet hoeft te lezen, iets wat hier wel kan (echt een uitkomst). Dit alles bij elkaar maakt de wereldchat geen aantrekkelijk medium en zeker niet als vervanger voor het AF. Alleszins niet voor deze wereld. Wellicht dat als er de volgende wereld een stam tegenover ons staat die bestaat uit personen met fatsoenlijke omgangsvormen en communicatievaardigheden dat we het eens kunnen heroverwegen.
 
Reactiescore
735
Mijn eerste AF post in twaalf dagen en dit is jouw reactie - alsof het continu zo gaat. Voor het geval dat je het gemist hebt: Ik post hier niet om vrienden te maken en zie niet in waarom ik hier sporadisch een verklaring zou mogen geven waarbij ik alleen zeg dat veel Spread posters niet stroken met mijn stijl - nadat Spreaders mijn stijl als slechtste poster neerzetten. Ben ik dan de gene die de discussie start en Spread zou haten of andersom?
Moet ik je de gedachtegang achter de emoticon " :p " uitleggen, lijkt me niet toch :)
Neem daarnaast nergens het woord haat in de mond, als dit is wat bij jou opkomt op het moment dat jij bestempeld wordt in een GA lijstje als slechte poster dan zegt dat denk ik vooral wat over jou zelf.
Als iemand woord nakomen hoog in het vaandel heeft staan, dan kan ik mij heel goed voorstellen dat jij als slechte poster wordt bestempeld.
 

Deleted User - 487957763

Guest
Waarschijnlijk heeft de man gewoon een voorkeur voor haatdragende oneliners of memes - sowieso populair in Spread. Jij en ik posten ''ouderwetser''. Tien jaar terug waren lange posts vol propaganda (datgeen wat mensen nu denigrerend noemen) gebruikelijk, iedereen deed het. We hadden/zijn niet eens opgevallen toen ter tijd. Jammer genoeg zit het niveau van het AF al jaren lang in dalende trend.

Je ziet het überhaupt overal hoor, doordat social media, internet en online gaming een steeds grotere rol heeft gekregen is het ook steeds gebruikelijker om zo kort en onzinnig mogelijk te reageren, scheldwoorden te gooien (zoals een barnie - iets waar je ons vrijwel nooit op zal betrappen), ragequits, trollen etcetera. Het zijn de new gens die onze propaganda posts als denigrerend en als boekwerken interpreteren, terwijl wij in mijn optiek juist een van de enige zijn die de oorspronkelijke fuctie (en oorspronkelijke titel) van het forum nog eer aan dragen: Politiek & Propaganda.
Tijden veranderen en dat komt inderdaad niet altijd ten goede van de kwaliteit. Al wordt het AF van vroeger nu ook wel geromantiseerd hier. Vroeger werd er simpelweg ook veel meer gepost. Dus waren er ook simpelweg meer goede posters die de mindere goden sneller van het AF drongen, maar destijds waren er ook genoeg niets/weinig bijdragende posters.

Dat je veel kritiek ontvangt op je post en deze weggezet worden als boekwerken komt misschien ook deels door de manier van profileren. Begin van de wereld hebben veel mensen de lange uitgebreide post met veel plezier gelezen, tot het moment dat op elke bewering/stelling waarmee jij Imago boven de rest als een soort Elite groep poseerde onwaar bleken of op teruggekomen diende te worden. Dat zet mensen aan het denken. Hierbij doel ik op het diplomatieke- en rekruteringsbeleid wat al uitgebreid besproken is dus zal er niet verder op inhaken.

De enige manier om het niveau weer omhoog te krijgen is door zelf constructief te blijven posten in een discussie en de trolls zoveel mogelijk te negeren. Al denk ik dat het verval zich nog wel even door zal zetten. Anderzijds gaan de memes die steeds populairder worden ook een steeds grotere rol spelen qua propaganda zowel op TW als daarbuiten. Een meme kan echt een leven gaan leiden en impact hebben hoe mensen kijken naar bepaalde statements.
Zal de reactie hier vast voor spread invullen, dan hoeven ze de moeite niet meer te nemen: Je moeder Roald, ga ergens anders janken met je huilposten. Huillie huillie janknoob.
Dit calimero gedrag voegt natuurlijk net zo weinig bij als de post van WLHC die je probeert te imiteren. Een betere wereld begint bij jezelf xx

Dat het een trend is die al lang geleden is ingezet ben ik mij prima van bewust. Dat er verschuivingen plaatsvinden op het gebied van kanalen die worden gebruikt is mij ook niet ontgaan. Dat de wereldchat op Skype een medium is geworden waar Imago niet (meer) aan wil deelnemen heeft natuurlijk een logische oorzaak-gevolg relatie. Ik heb daar zelf vanaf de start een lange periode ingezeten en op een gegeven moment hebben we als Imago ook besloten om als collectief de wereldchat in te stappen - tot die tijd waren Mats en ik zo ongeveer de enige, actieve Imago'ers daar en dus zwaar ondervertegenwoordigd. Spijtig genoeg zat deze chat vol retards, uit voornamelijk Spread, waarbij het vocabluaire niet verder reikt dan 'kanker' dit, 'kanker' dat en overige scheldpartijen. Daar was Imago, waaronder ikzelf, vrij snel klaar mee. Die hand kun je dus enkel in je eigen boezem steken. Of ja, in die van je stam aangezien jij wel de enige was die er zich openlijk tegen uitsprak. Daarnaast is het gewoon een zeer onoverzichtelijke medium. Je comments worden ontzettend snel ondergespamed als er voldoende personen tegelijk online zijn en het biedt gewoon geen ruimte voor ee goede, onhoudelijke discussie. Tevens kun je personen niet negeren zodat je hun berichten niet hoeft te lezen, zoals hier wel kan (echt een uitkomst). Dit alles bij elkaar maakt de wereldchat geen aantrekkelijk medium en zeker niet als vervanger voor het AF. Alleszins niet voor deze wereld. Wellicht dat als er de volgende wereld een stam tegenover ons staat die bestaat uit personen met fatsoenlijke omgangsvormen en communicatievaardigheden dat we het eens kunnen heroverwegen.
Erg makkelijk scoren op deze manier... De wereldchat is gedurende de hele wereld een plek geweest waar vrijwel enkel gegrapt en gegrold werd inderdaad. De "haat" jegens elkaar zijn pas later gekomen, waarbij het begin van de wereld vooral de start & roofstrategieën bediscussieerd werden. Dat de chat al snel toxic werd was met name door het gedrag van bepaalde personen die al langer mot met elkaar hadden. Zodra er gescholden werd in de wereldchat is er vrijwel altijd wel wat van gezegd ofwel in de spread chat, dan wel privé of in de wereldchat zelf. Dat je probeert over te komen dat Spread enkel vol zit met "retards" vind ik vrij triest. Dat wij spelers hebben met een gebruiksaanwijzing die je nog wel eens moet terug fluiten ben ik het zeker mee eens. Maar zodra het woord kanker eigenlijk passeert in welke Spread chat dan ook vervolgt er eigenlijk altijd wel een kick door @Erebos. want die is daar zeker niet van gediend. Verder denk ik zeker voor deze wereld dat een wereldchat geen goed medium is om te communiceren. Gezien de emoties regelmatig hoog oplopen prefereer ik ook het medium AF gezien hier onafhankelijk gemodereerd wordt.
 
Reactiescore
735
Wellicht dat als er de volgende wereld een stam tegenover ons staat die bestaat uit personen met fatsoenlijke omgangsvormen en communicatievaardigheden dat we het eens kunnen heroverwegen.
Hahaha, ja geheel Spread over 1 kam scheren en je er wederom denigrerend boven plaatsen komt de onderlinge verhoudingen vast ten goede. Geef dan gewoon toe dat je blij bent met die paar rotte appels zodat je in je propaganda de topper kan komen uithangen die boven het gedrag van het grote boze Spread staat ipv de fake moraalridder te spelen.
 
Bovenaan