Golden Awards

Reactiescore
2.369
Ik ben geen leiding, kan er weinig van zeggen. Maar dat Mike bij ons speelt, geeft Dick niet opeens een vrijgeleide om iemand te proberen plaatsen bij de vijand. Mike geeft vgm ook nog niks verkeerd gedaan deze wereld (steek ik mijn hand niet voor in het vuur).
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Ik ben geen leiding, kan er weinig van zeggen. Maar dat Mike bij ons speelt, geeft Dick niet opeens een vrijgeleide om iemand te proberen plaatsen bij de vijand. Mike geeft vgm ook nog niks verkeerd gedaan deze wereld (steek ik mijn hand niet voor in het vuur).

Indien jullie zwart op wit kunnen zetten dat Dick een spy bij de vijand heeft geplaatst, dan nodig ik jullie uit hiervoor een topic te maken. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
 
Reactiescore
1.049
Je begint dus eerst met in je GA lijst interessant te doen dat je bewijs hebt (neem ik aan?) dat het geprobeerd is bij je buren, blijkbaar ben je daar zo van overtuigd dat je dit argument gebruikt om Spread te nomineren als slechtste stam. Als er dan een beetje tegengas gegeven wordt kun je het ineens niet hard maken? Als je inderdaad je twijfels had bij de initiële bewijslast was het wellicht slim om een kleine nuance aan te brengen i.p.v. doen alsof je sluitend bewijs hebt dat Spread inderdaad spioneert. In je GA lijstje blijkt op geen enkele manier dat er ook maar twijfel over kan bestaan of Spread inderdaad iets geprobeerd heeft bij jouw buren (waar verder geen context, informatie of bewijs voor wordt gegeven), jammer.

ik heb het bewijs, evenals jullie dat zelf hebben. Enkel zat dit bewijs door beide anders geinterpreteerd worden! Want jullie willen Dick beschermen dus her is een grapje, ik zag her als gekscherend stoer doen over dat het hem bijna gelukt was. Zegt dys niks over de betrouwbaarheid of nuance die ik aan had moeten brengen volgens jou
Indien jullie zwart op wit kunnen zetten dat Dick een spy bij de vijand heeft geplaatst, dan nodig ik jullie uit hiervoor een topic te maken. Lijkt me zeer onwaarschijnlijk.
Dus een poging tot zou niet genoeg zijn?
 
Reactiescore
735
Vind het enkel grappig hoe dit 'niet serieus is' omdat ene Dick dit doet. Als Dick vraagt aan een vriend om bij de vijand te solliciteren, wat insinueert dit dan? Dat hij tegen zijn vriend wilt spelen?

Ja dit is weer een welles-nietes discussie, wat uitdraait op woord tegen woord, maar Dick zal mooi in Spread blijven spelen omdat zij deze poging niet serieus nemen 'omdat het Dick is'. Nouja, lekker hoor.

Anders sturen we een vriend van Mike even anoniem naar Spread en dan kunnen we later zeggen: 'Tgoh, kon je wel van hem verwachten maar hij had er verder geen bedoelingen mee hoor'.
Ah we maken het verhaal nog weer spannender, nu heeft Dick m zelfs naar Ho-Lee toegestuurd, nice! :eek:
Spread bestaat uit stabbers en cheaters, gooi de katas!
 

Deleted User - 487957763

Guest
Enkel een uitermate incompetent dom persoon zou stoer doen over het mislukken van het plaatse van een spion/stab. Dusja ik ga uit van een grapje aangezien ik Dick hoger heb zitten dan dat.
 
Reactiescore
467
Haha wat zijn we weer lekker allemaal aan het roddelen en speculeren als een stel middelbare pubers op een school plein.

Maar goed tis heel simpel een vriend die ik ken van mn studie werd gevraagd voor een account binnen POV. Hij heeft dit aanbod zelf afgewezen omdat die z'n focus op z'n master heeft. Daarbij heeft hij zelf ook nog vooraf aangegeven dat die mij persoonlijk kende. Waar ik achteraf een "grappig" bedoelde opmerking over maakte richting Maarten.

Verder is er natuurlijk nooit iemand bewust op accounts geplaatst met als doel spioneren.
 
Reactiescore
166
Ik speel ook al jaren met Dick samen, samen op een account of in stamverband. Ik kan bij deze ook beamen dat Dick dit niet doet en juist tegen dit soort acties is.
Moet zeggen buiten dat ik en Dick nu in de zelfde stam zitten heb ik ook al wat werelden met hem gespeeld. Hij is vaak de eerste die afstand neemt van praktijken die moralistisch niet door de beugel kunnen.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Dus een poging tot zou niet genoeg zijn?

Kom maar met bewijs over de brug, want ook hier zie ik niets van bewijs van terug. Zover ik weet heeft Spread geen spelers in Imago noch POV noch Pit geplaatst. Wat ik wel weet is dat een vv binnen imago is afgewezen, omdat dit not done is.
 
Reactiescore
972

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
ik heb het bewijs, evenals jullie dat zelf hebben. Enkel zat dit bewijs door beide anders geinterpreteerd worden! Want jullie willen Dick beschermen dus her is een grapje, ik zag her als gekscherend stoer doen over dat het hem bijna gelukt was. Zegt dys niks over de betrouwbaarheid of nuance die ik aan had moeten brengen volgens jou
1: Ik heb geen idee over welk bewijs je hebt, heb 't nog nooit gezien en kan er dus niet over oordelen.
2: Jij stelt, dus jij moet bewijzen.
3: Ik ken Dick niet, dus heb ook geen reden om 'm te willen beschermen.
 
Reactiescore
37
Ok jongens mijn lijstje is bijna klaar, maar dan wil ik deze discussie nu ergens anders gevoerd zien worden voordat het hele lijstje ondergesneeuwd gaat worden, en anders krijgen jullie hem morgen pas!!

Zeg er wat van papa <3
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.744
Wat ik wel weet is dat een vv binnen imago is afgewezen, omdat dit not done is.

Moest dat waar zijn versterkt dat mijn verdenkingen dat Spread ofwel gebruikt maak van een lek ofwel een spion/vriendje heeft in Imago enkel maar.
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.632
Beste speler:

Savior of the North had ik in mijn vorige lijstje staan. Hoezeer ik er nog van overtuigd ben dat dit het beste team is van deze wereld, hebben ze dat op individueel vlak nog niet veel kunnen bewijzen. Dit komt met name doordat ze in de rim grote MBs hebben die de ruimte voor ze opvullen (best wel overkill :tongue:) en de rim ook heel soepel gelopen is omdat er bijzonder weinig weerstand was. Op hun front hebben ze ook geen acties gedaan afgelopen tijd, dit kwam door de recruit van Fart waardoor er een hele dorpenruil vereist was om weer terug aan front te komen. Dit is een combinatie van gebeurtenissen bij Savior, waarbij ik tot de conclusie kom dat Savior relatief vrij soepel in de top is gekomen. Ik verwacht dat ze wel weer met vuurwerk zullen komen op hun front binnenkort. Als ik kijk naar het team horen ze hier beslist thuis, als ik kijk naar hoe ze hebben moeten knokken voor deze positie verdienen ze deze award nog niet.

Hiervoor zou ik graag de accounts Noo-Noo De Stofzuiger en Do Not Eat Yellow Snow nomineren. Noo-Noo is een zeer stabiele factor binnen Spread en heeft een goed verdeeld team. Ze nemen de offensieven op hun hand door het goede voorbeeld geven bij onder andere Apex sterk door te beuken. Ze liggen verder goed in de phalanx en hebben nog een mooie save in het verschiet. Dit kan ook over Yellow Snow gezegd worden, dit account oogt ook als één van de sterkhouders van Pit met een sterke front/save verdeling. Dit is extra knap vanwege hun oude positie waar ze een groot front hadden en verdedigend veel moeite hebben moeten doen. Mooi opgekrabbeld en een interessant front atm.

Beste stam:

De wereld is inmiddels gereduceerd tot drie noemenswaardige stammen; Spread, Imago en Pit. Alle drie deze stammen schat ik hoog in, in elke stam zullen topaccounts terug te vinden zijn en onderling is er nog weinig geknokt waardoor je moeilijk kunt opmaken welke van de drie stammen op vlak van kwaliteit beter presteren. Waar ik echter wel naar kan kijken is de positie en groei. Objectief gezien kan je dan niet om Spread heen. Voorheen stond Imago hier genomineerd bij mij, maar ik concludeer nu dat ze erg veel terrein verliezen op Spread door de keuze van Spread om breder te starten dan Imago. Dit is een verschil in keuzes.

Je kunt het vraagstuk opgooien (misschien een mooie voor stelling van de dag); Heeft Imago een structurele fout gemaakt door met zijn allen in één continent te starten, of is Spread een "fout" begaan door hun stam zo breed te vormen?

Als we kijken naar de directe gevolgen; het continent van Imago had geen schijn van kans meer omdat er de nodige kwantiteit werd gerecruit en alle kwaliteit in één continent is vol gebombardeerd. Spread op zijn beurt, heeft door het zodanig breed starten noodgedwongen Anarchist moeten recruiten om hun edellijnen in tact te houden. Ook is door deze aanpak hun bereik aanzienlijk groter waardoor er minder ruimte voor meer stammen is. De keuzes die beide stammen op diplomatiek vlak gemaakt hebben zijn interessant discussievoer, ik betreur echter wel dat hier niet over gediscussieerd wordt maar de kanonnen om de haverklap los bulderen aan beide kanten, en de kogels van modder zijn. Heb over beide stammen verder een vrij negatief oordeel als het aankomt op diplomatisch vlak.

Uiteindelijk heeft Imago zich teveel stukgebeten op de stam van Wow Who en bestrijken ze een veel kleiner gebied dan Spread, waardoor Spread op dit moment bij uitstek de beste stam is in mijn ogen. Maar tijden kunnen veranderen en ik verwacht dat het diplomatieke pad voor Spread zo goed als ten einde is maar bij Imago nog wel een tijdje voort zal duren. Spread groeit nu eenmaal verreweg het efficiëntste door rim/front beter te verdelen en ook beter door te klappen dan andere stammen.

De beste stam speler:

Voor Spread kan ik andermaal Noo-Noo De Stofzuiger en Savior of the North nomineren. Deze twee accounts stoppen de meeste energie in de stam, en dat zie je ook terug aan het feit dat de beide leiders van deze twee accounts komen. Hoezeer eigen groei soms best belangrijk gevonden kan worden (kuch Savior :redface:) is het verantwoordelijkheidsgevoel erg groot bij spelers op deze accounts. Er worden veel VV's gepakt en ze proberen de stam heel erg op het juiste pad te sturen. Ik hoop in de toekomst ook wat meer over de andere stammen te weten te komen (in de strijd) zodat die ook nominaties van mij kunnen krijgen op dit onderdeel.

Het grootste ego:

Melvin
@Kyuka heeft na W71 echt een ego gekregen waar je U tegen zegt. Schijnt dat de helft van zijn gewicht (140kg) uit zijn ego bestaat. Nu die op Anarchist zit weet die alleen maar lof aan zichzelf toe te kennen voor de groei die hij er waarmaakt. En hij denkt bovendien door zijn vieze diplomatieke spel op W71 ineens leiderskills gekregen te hebben en alles aan te kunnen. Maar ik weet wel beter natuurlijk!!

Oh en Jurrien @Vanquisher. schijnt ook zijn irl onzekere status erg te willen compenseren met het pochen over zijn PP gebruik waar hij maar al te trots op is! :biggrin:

Beste leider:

Kyle
(@Absurd. ) of wie de leiding in Pit ook pakt. Pit was eerst een enorme chaos, grote fronten overal en geen aaneengesloten clusters. Maar ik vind het toch knap hoe dit hersteld is met een goede verdeling (iedereen in de rim gegooid en relatief sterke phalanxen), hier zal de leiding ongetwijfeld een grote rol in hebben gehad. Ook ziet Pit er erg stabiel uit en komen ze nagenoeg niet in negatief daglicht, in tegenstelling tot Spread of Imago. Het is jammer dat ze uiteindelijk door hun ligging minder kwantiteit hebben, maar als het de goede kant opvalt kan het zomaar zijn dat ze niet in de sandwich komen omdat ze juist in de underdog rol zitten. Al vrees ik er wel voor.

Meest overschatte stam:

Imago had ik persoonlijk iets meer van verwacht op strategisch vlak. De achterstand op Spread neemt flink toe voor Imago, en dit is simpelweg te wijten aan de slechte verdeling bij Imago. Toen ze in één continent startten had ik wel verwacht dat ze iedereen snel zouden breken vanwege de hechte ligging. Het tegenovergestelde is eigenlijk gebeurd. Voor Imago was het lang ploeteren voordat Wow Who en co gebroken waren, wat hun een aanzienlijke tijd gekost heeft. Ook heb ik mijn vraagtekens staan bij de huidige edellijnen van Imago. Waarom heeft een Too Long zo'n enorme rim en blokkeert hij een mogelijkheid tot save voor zijn stamgenoten Guided, Act en Cabbage? Hetzelfde geldt voor smashingone, Interdictum en Schedel in het oosten die geen rim meer hebben. Sterker nog, bijna alle BB's zijn opgeëdeld wat vaak een belangrijke reserve is om op te groeien wanneer je vastligt. Het feit dat die nu al aan de lopende band overgenomen worden zie ik als een ontwikkeling dat heel erg aantoont dat er weinig rek is in groei daar. Persoonlijk had ik echt verwacht dat er een sterker brein achter de lijnen zou zitten. Ter compensatie van de kwantiteit die ze ermee verliezen moet Imago nu diplomatieke banden aangaan die sommige accounts helemaal stil kunnen laten liggen en moeten ze sterke offensieven uitoefenen die hun kracht zullen verliezen op termijn als de vijanden hun simpelweg outgrowen. Betreft die offensieven; volgens mij moet dat niveau ook heel erg opgeschroefd worden. De massa van vandaag op Honey leek natuurlijk nergens op. Of het nu een "aftast massa" genoemd wordt of niet, clears doodlopen doe je niet voor de lol. Een visitekaartje heeft Imago nog niet bepaald afgegeven. Ik hoop dat ze deze flater goedmaken met de volgende massa.

Meest onderschatte stam:

Pit
, ik moet eerlijk toegeven dat ik deze stam best wel onderschat heb. In mijn vorige lijstje stonden ze bij mij op overschat en heb ik er ook een flinke bak kritiek op gegooid. Ze hebben zich alleen keurig hersteld door de clusters aan elkaar te hechten en zich te positioneren als een echte outsider in plaats van een gedoemde stam. De leave van Fart bleek denk ik eigenlijk juist een verlossing voor Pit, aangezien ze daarmee hun lastigste core account kwijtraakten en daar ook een betere speler voor in de plaats kregen, namelijk Kratje. Hun lijnen hebben hiermee meer betekenis gekregen, en ligt het probleem account Fart nu juist bij Spread, wat een offensief voordeel betekent voor Pit. Ook bij Imago liggen ze allesbehalve slecht, gezien ze in aantal fronters Imago outnumberen. Ik ben heel erg benieuwd welke moves Pit binnenkort gaat maken.

Met wie zou je zeker graag in een stam zitten:

Pit
lijkt me vooral een leuke stam om in te zitten. Zitten net wat meer uit de wind wat betreft het AF, en hebben de moeilijkste positie. Ik realiseer me ook wel dat ik er zeker de kans voor heb gehad op deze wereld, en het is zeker overwogen. Maar bon, maybe next time :wink:

Favoriete forum poster:

Het P&P laat op dit moment wat wensen te over, alsook de onderwerpen. Voorheen had ik hier nog duidelijke namen neergezet, maar de meeste P&P'ers dragen nu ook hypocrisie mee door de acties van Imago/Spread. De Pit-posters komen voor mij nu wat geloofwaardiger over, en hiermee doel ik op @Absurd. en @thelightfighter . Ook al kom ik niet altijd overeen met de inhoud, het sluit bij mij wel het beste aan op hoe ik P&P graag zie.

@Global Knowledge waar blijven jouw memes overigens :(

Minst favoriete forum poster:

@.MortuaMemoria vind ik persoonlijk best fanatiek posten met een vrij agressieve schrijfstijl, maar ik stoor me wel aan het feit dat ik er weinig inhoud in zie. Veel overhaaste conclusies en stevige mening waar veel hypocrisie achter schuilt. Echter ben je hier ook niet de enige in. Maar ik vind het er bij jou gewoon wat meer uitspringen.

Mooiste profiel foto van spelers:

147181_large


Mooiste profiel foto van stammen:

147050_large


Meest belovende speler voor de toekomst:

Noire
is een account waar ik veel vuurwerk van verwacht. Als er natuurlijk geen coalitie tussen Pit en Imago komt natuurlijk, maar anders gaat dit account cruciaal zijn voor Imago om het oosten intact te houden. Vanaf zijn positie moet Imago oprukken naar het oosten, dat is iets wat schedel en Interdictum met hun ligging amper kunnen waarmaken. In ieder geval genoeg druk op dit account, maar ik geloof er wel in :wink:

Meest belovende stam voor de toekomst:

Ik denk dat alle kaarten nu op tafel gelegd zijn en iedereen bij elke stam zijn eigen verwachtingen schept. De ligging van Spread is het meest veelbelovend, maar elke stam belooft wat. En dat is een mooie strijd. En dat is waar het voor mij om draait.

Grootste blunder:

Mijn grootste blunder is geweest om in deze rim te starten. Ik merk dat dit rimmen al helemaal niets is voor mij, en ik kijk vooral uit naar het moment dat ik serieuze tegenstander(s) tegen mij heb. Volgende keer start ik maar gewoon vlak na de wereldstart :tongue:

Voor wie heb je nu echt respect:

Ik heb vooral respect voor de doorzettendheid van @Wow Who die zijn leefduur op de wereld uitzonderlijk lang rekt, en nu zelfs een betere positie heeft gekregen dan ooit. Nog steeds kwetsbaar, maar het uithoudingsvermogen dat het account uitstraalt verdient zeker een nominatie.

Ik wil graag meedelen dat:

Kevin (@noobteam ) erg trots is op zijn aankomend kindje maar hij wel wat liever moet zijn om een goed vaderfiguur te zijn!! #MaagdenMatter

2e5597a49a0f64d9aa99e50467f225ee.png

f6bfa4733a7289f6f5253e51bcf02b6a.png

5d34ce6ca948c2de8a977f402001d7bf.png

7eafbd0617c1112f98e2934f3fe52d99.png

als ik hierna nog meer berichten zie over dat spionage bullshit maak ik jullie allemaal af mvg xx
 

Deleted User - 487957763

Guest
Moest dat waar zijn versterkt dat mijn verdenkingen dat Spread ofwel gebruikt maak van een lek ofwel een spion/vriendje heeft in Imago enkel maar.
Je leest verkeerd. Iemand uit imago vroeg aan een Spreader of die vv kon draaien voor hem.
 
Bovenaan