Casual 9 is gestart. Je zal zien dat
geen van de resultaten van de enquête is opgenomen in deze casual. Ik licht jullie graag toe waarom:
- Volledige Inventaris niet meenemen
- Dit is een wijziging die opgegooid en besproken is binnen InnoGames maar waar er noch vanuit andere communities noch vanuit het development team echte ondersteuning voor is. Wel zal nogmaals bekeken worden of er niet een verdere limiet moet komen op welke items wel en niet mee mogen om het competitief voordeel te verminderen. Echter blijft het originele standpunt zo dat een casual bedoeld is voor minder ervaren spelers, spelers die mogelijk wel hard gewerkt hebben voor items. Het is daar waar een balans gezocht moet worden.
Een stukje van je bericht, waarin staat dat er opnieuw gekeken gaat worden of er een verdere limiet op de inventaris moet komen.
Het is heel jammer dat de inventaris niet gewoon uitgeschakeld gaat worden en er dus nog steeds mensen zijn die nu actief aan het sparen zijn voor de volgende casual 10.
Om eventuele teleurstellingen te voorkomen onder deze
abusers spelers, kunnen we op de hoogte gehouden worden van nieuwe ontwikkelingen omtrent het verder limiteren van de items die meegenomen kunnen worden?
De items die geblokkeerd zouden moeten worden zijn de volgende:
- X% grondstofpakketten
- Vlagbooster (verdubbeld het effect van een vlag gedurende 48 uur)
- Edelcreet
- Alle vormen van oorlogsbuit (muntkisten)
- Alle vormen van oorlogsinspanning (30% grondstof boost gedurende X aantal uur)
De bovengenoemde items hebben een zeer grote invloed op de negatieve impact van actieve en ervaren spelers op de casuals.
De bovenste drie worden nu het meest gebruikt en zorgen er voor dat er nu al speler zijn die een edel limiet hebben van meer dan 100.
Om te voorkomen dat er andere items verzameld gaan worden is het noodzakelijk dat al de items in de lijst aangepakt gaan worden.
Het aanpakken van deze items, afhankelijk van wat er technisch gezien mogelijk is door innogames, kun je op twee manieren doen.
1. Een maximum van (x) per item instellen.
Een voorbeeld hier van is maximaal 5 grondstofpakketten van elk item. Dus 5x 30%, 5x 20%, 5x 15% ect.
Zo kunnen de beginnende spelers die vanuit een nieuwe wereld komen toch nog hun inventaris meenemen met eventuele goede bonussen.
Maar ook worden de echte abusers aanzienlijk beperkt in hoeveel schade ze kunnen aanrichten op de casual wereld.
2. Het volledig verbieden van de items op de lijst.
Net zoals de 50% Flamboyante grondstoffenpakket volledig verboden zijn geworden om mee te nemen, zullen deze items ook verboden worden.
Dit zorgt er voor dat je nog wel alle andere items mee kunt nemen zoals oorlogsboosters en groeiende gewassen voor een 10% permanente boost in je boerderijcapiciteit.
Maar het gaan dan ten koste van de mogelijkheid om je grondstofpakketten te kunnen gebruiken op een strategische manier, bijvoorbeeld door te wachten tot je zelf wat meer dorpen hebt overgenomen, daar de opslag op level 30 hebt staan en zo véél meer grondstoffen uit die pakketten te kunnen halen.
Optie 1 lijkt een goede compromis voor alle partijen, aangezien de abusers nog steeds een voorsprong kunnen behalen door van álle items het maximum te verkrijgen, iets wat voor een beginnende speler minder waarschijnlijk is om voor elkaar te krijgen.
Omdat het totaal verbieden van het meenemen van de inventaris al keihard afgewezen is, zal het fijn zijn als optie 1 toch eens opnieuw bekeken kan worden.
Ik wil dan ook aan
@Duckje vragen om dit serieus te nemen en zijn best voor te doen om dit voor te stellen aan innogames.
Daarbij zou het fijn zijn als er dan één keer per maand een (korte) update over de stand van zaken omtrent dit voorstel.
Misschien kunnen we casual 10 dan toch nog redden.
Excuus voor de chaotische manier van schrijven, ik ben hier totaal niet goed in.
Als iemand dit beter wilt doen, graag! Zolang we maar proberen dit probleem op te lossen.