Page 3.5: De knap NAP

Reactiescore
1.278
Hahah heerlijk toch beetje leven erin. Betekend dus dat er ook toch wel wat lezers zonder account zijn. Laat ze maar komen :biggrin:

Die zijn er elke wereld voldoende. Iets wat veel posters hier vergeten.

Voor de rest weet ik niet zozeer wat ik van dit stab-verhaal moet vinden. Ik denk eerlijk gezegd dat hier alleen maar verliezers zijn. Buildawall wil deze reputatie niet krijgen en ik geloof hem erop dat er geen smerige intenties achter deze actie zaten. Alleen tegelijk tijd pakt hij wel flinke groei met deze actie en is it wasnt me nagenoeg klaar.

Was te voorkomen door elkaar niet aan het lijntje te houden, maar gewoon duidelijk te zijn over de intenties.
 

DeletedUser77632

Guest
NAP - Niet Aangekondigde Participatie

Deze afkorting voor NAP ken ik tenminste en vanuit deze betekenis zie ik geen stab?

Wat ik trouwens ook nog wel een discussie waard vind, wat is een NAP? Ik weet niet beter dan een Niet Aanvals Pact. Ik houd daarbij de uitleg aan van TMOMC & CbC.

NAP: Niet-AanvalsPact. Met een NAP spreken onderlinge partijen af dat ze voor een bepaalde tijd of onbepaalde tijd mekaar niet aanvallen. Bij een onbepaalde tijd is het wel slim om een opzeggingstermijn af te spreken omdat beide partijen op elk moment het Pact kunnen afbreken. Een opzeggingstermijn is een periode na opzeggen van de NAP waar nog niet mag aangevallen worden, bijvoorbeeld 3 dagen of zelfs 2 weken, al naargelang wat afgesproken is.

Te vinden hier: https://forum.tribalwars.nl/index.p...tribal-wars-by-tcomc-cbc.182185/#post-5443995

Mochten hier zoveel verschillende zienswijzes over zijn dan is dat voor mij ook een leerschool. En dus ook iets om goed vast te leggen bij het aan gaan van een NAP in de toekomst. Nooit te oud om te leren! :)
 
Reactiescore
392
Wat ik trouwens ook nog wel een discussie waard vind, wat is een NAP? Ik weet niet beter dan een Niet Aanvals Pact. Ik houd daarbij de uitleg aan van TMOMC & CbC.



Te vinden hier: https://forum.tribalwars.nl/index.p...tribal-wars-by-tcomc-cbc.182185/#post-5443995

Mochten hier zoveel verschillende zienswijzes over zijn dan is dat voor mij ook een leerschool. En dus ook iets om goed vast te leggen bij het aan gaan van een NAP in de toekomst. Nooit te oud om te leren! :)

Diplomatie
Op de pagina diplomatie van de stam worden de betrekkingen met andere stammen beheerd. Deze notaties zijn niet bindend voor de individuele spelers, dorpen op de kaart worden echter wel passend ingekleurd. De status is alleen voor stamleden zichtbaar en kan alleen door diplomaten en stamleiders worden veranderd.

Het is mogelijk om bondgenoten, Niet-Aanvals-Pacten en vijanden in te stellen in de diplomatie lijst. Met bondgenoten is het mogelijk een adelsplanner te delen en het stammenforum. Met vijanden is het mogelijk om ze de oorlog te verklaren


Aldus de TW Wiki

En volgens het officiele TW woordenboek:

1585143427711.png
 
Reactiescore
524
Wat ik trouwens ook nog wel een discussie waard vind, wat is een NAP? Ik weet niet beter dan een Niet Aanvals Pact. Ik houd daarbij de uitleg aan van TMOMC & CbC.
Ik denk dat iedereen er wel vanuit mag gaan dat het om een Niet-aanvals pact gaat, of zoals Fabian zegt:
Er zijn elke wereld weer mensen die grappig willen doen met andere definities van de zogenoemde NAP, maar dat is echt de discussie niet waard:p
Een NAP is een niet-aanvals pact, kloar :)
Echter kregen wij op W62 deze creatieve variatie naar ons hoofd geslingerd om onder een NAP uit te komen, daar weet je Co miss ook nog wel van ;)
 

DeletedUser80933

Guest
Dag It wasn't me of is't Shaggy?,

Eerst en vooral, sorry van je dorpje :(
Wij, de stam KNAP, waren niet op de hoogte van je persoonlijke NAP met Brambonator.
Indien er een algemene NAP met jou was, dan hadden we dit zeker geweten.

Brambonator heeft je persoonlijk voorgesteld om KNAP te joinen, ik denk eerder uit persoonlijk opzicht dan wat anders.
Ik vermoed dat Brambo toch een drolletje of 2 gelegd heeft toen hij zag wat voor 'n grote jongen jij werd/ was.
Toen Brambo ons dit zei, na jullie persoonlijk gesprek, hebben we ook aan Bram laten weten dat dit niet mogelijk was aangezien onze stam vol zit en enkel bestaat uit RL vrienden (Dus we kunnen niemand buiten smijten awéé weetwel len...)
Wel hebben we laten weten dat je eens kon polsen bij ELSA..

1585145930745.png


Bovenstaande allemaal goed en wel maar dan komt het:

1585146000690.png

Uit 1 van de vele bovenstaande gesprekken lees ik:
It wasn't me zegt tegen Brambo: "Ik heb je niet op het oog hoor"
It wasn't me zegt tegen build a wall: "Ik heb het dorp boven mij op het oog"
==> 't was dus met andere woorden backstabben of gebackstabtworden volgenst u.
#KIEZENISVERLIEZEN

Je zou beter wat van (thuis)werken, gras afrijden of u onkruid uit doen nu dat goe weer is.
Is iets nuttiger dan een (ween) topic te komen opendoen. (Sorry voor mijn woordkeuze)

Enfin seg, khebbet ook maar ne keer goe gezegd é seg!!

#TWISLIFE!!!! #BIJLTJESMAKEUUH #VERGEETGEENBITCOINSTEKOPEN #IETSKEMINDERFORMEELKANOOK

Groetjes,
Bndy

PS: veilig zijn é gasten alsde buiten komt!!
 

Bijlagen

  • Gesprekje.PNG
    Gesprekje.PNG
    153,8 KB · Weergaven: 13
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser80933

Guest
Het moment dat je met 1 zin al je waardigheid verliest. Hoe denk je in godsnaam dat iemand je nog serieus kan nemen na dit te verkondigen?

Aaaah w8, momentje! 'k zal 't verwijderen. Sorry chef
Edit: Done!krijgk nu mijn waardigheid terug?
 
Reactiescore
735
Ik denk dat iedereen er wel vanuit mag gaan dat het om een Niet-aanvals pact gaat, of zoals Fabian zegt:

Echter kregen wij op W62 deze creatieve variatie naar ons hoofd geslingerd om onder een NAP uit te komen, daar weet je Co miss ook nog wel van ;)
Pfff ja, triestige mensen zijn het..
 
Reactiescore
1.278
Dag It wasn't me of is't Shaggy?,

Eerst en vooral, sorry van je dorpje :(
Wij, de stam KNAP, waren niet op de hoogte van je persoonlijke NAP met Brambonator.
Indien er een algemene NAP met jou was, dan hadden we dit zeker geweten.
Verder heb ik ook geen weet dat wij jou aangevallen hebben, screenshotje of it didn't happen.

Brambonator heeft je persoonlijk voorgesteld om KNAP te joinen, ik denk eerder uit persoonlijk opzicht dan wat anders.
Ik vermoed dat Brambo toch een drolletje of 2 gelegd heeft toen hij zag wat voor 'n grote jongen jij werd/ was.
Toen Brambo ons dit zei, na jullie persoonlijk gesprek, hebben we ook aan Bram laten weten dat dit niet mogelijk was aangezien onze stam vol zit en enkel bestaat uit RL vrienden (Dus we kunnen niemand buiten smijten awéé weetwel len...)
Wel hebben we laten weten dat je eens kon polsen bij ELSA..

Bekijk bijlage 18376


Bovenstaande allemaal goed en wel maar dan komt het:

Bekijk bijlage 18377

Uit 1 van de vele bovenstaande gesprekken lees ik:
It wasn't me zegt tegen Brambo: "Ik heb je niet op het oog hoor"
It wasn't me zegt tegen build a wall: "Ik heb het dorp boven mij op het oog"
==> 't was dus met andere woorden backstabben of gebackstabtworden volgenst u.
#KIEZENISVERLIEZEN

Je zou beter wat van (thuis)werken, gras afrijden of u onkruid uit doen nu dat goe weer is.
Is iets nuttiger dan een (ween) topic te komen opendoen. (Sorry voor mijn woordkeuze)

Enfin seg, khebbet ook maar ne keer goe gezegd é seg!!

#TWISLIFE!!!! #BIJLTJESMAKEUUH #VERGEETGEENBITCOINSTEKOPEN #IETSKEMINDERFORMEELKANOOK

Groetjes,
Bndy

PS: veilig zijn é gasten alsde buiten komt!!

Voor de rest alles goed? Geen idee wat je met z'n post probeert te bewerkstelligen, maar je stamreputatie of deze zaak die besproken wordt doet het geen goeds.
 
Reactiescore
1.454
Aaaah w8, momentje! 'k zal 't verwijderen. Sorry chef
Edit: Done!krijgk nu mijn waardigheid terug?

Niet als je achter uitspraken zoals deze staat, nee...
 
Reactiescore
735
Dag It wasn't me of is't Shaggy?,

Eerst en vooral, sorry van je dorpje :(
Wij, de stam KNAP, waren niet op de hoogte van je persoonlijke NAP met Brambonator.
Indien er een algemene NAP met jou was, dan hadden we dit zeker geweten.
Verder heb ik ook geen weet dat wij jou aangevallen hebben, screenshotje of it didn't happen.

Brambonator heeft je persoonlijk voorgesteld om KNAP te joinen, ik denk eerder uit persoonlijk opzicht dan wat anders.
Ik vermoed dat Brambo toch een drolletje of 2 gelegd heeft toen hij zag wat voor 'n grote jongen jij werd/ was.
Toen Brambo ons dit zei, na jullie persoonlijk gesprek, hebben we ook aan Bram laten weten dat dit niet mogelijk was aangezien onze stam vol zit en enkel bestaat uit RL vrienden (Dus we kunnen niemand buiten smijten awéé weetwel len...)
Wel hebben we laten weten dat je eens kon polsen bij ELSA..

Bekijk bijlage 18376


Bovenstaande allemaal goed en wel maar dan komt het:

Bekijk bijlage 18377

Uit 1 van de vele bovenstaande gesprekken lees ik:
It wasn't me zegt tegen Brambo: "Ik heb je niet op het oog hoor"
It wasn't me zegt tegen build a wall: "Ik heb het dorp boven mij op het oog"
==> 't was dus met andere woorden backstabben of gebackstabtworden volgenst u.
#KIEZENISVERLIEZEN

Je zou beter wat van (thuis)werken, gras afrijden of u onkruid uit doen nu dat goe weer is.
Is iets nuttiger dan een (ween) topic te komen opendoen. (Sorry voor mijn woordkeuze)

Enfin seg, khebbet ook maar ne keer goe gezegd é seg!!

#TWISLIFE!!!! #BIJLTJESMAKEUUH #VERGEETGEENBITCOINSTEKOPEN #IETSKEMINDERFORMEELKANOOK

Groetjes,
Bndy

PS: veilig zijn é gasten alsde buiten komt!!
TIA?
 
Reactiescore
10
Dag iedereen,

Een rustig dagje op kantoor en de kindjes (lees mannen van 30 die beter moeten weten) binnen maken er een boeltje van, heerlijk werken zo..... :(
Ik wil graag nog 1 maal repliek geven en dan sluiten wij de communicatie ivm dit topic voorlopig af.

Ik kan jullie gelukkig zeggen dat niemand van ons een bloedklonter heeft gekregen. (@Erebos. )

Wat ik wel kan doen, is betreuren dat er weinig belang werd gehecht aan de stam rollen binnen KNAP en de warrige/cynische communicatie die hierdoor volgde. Het is niet de bedoeling dat iedereen vrij zijn zegje komt doen in de naam van de stam, net zoals het niet de bedoeling is dat er een NAP afgesproken wordt door 2 spelers zonder dat iemand van de stamleiding hiervan weet.
We zijn ons bewust van de te ondernemen stappen hiervoor en dit probleem zal asap aangepakt worden.

- KNAP ging zeker in de fout, wij hebben door slechte communicatie intern en extern niet correct gehandeld.
Dit zowel naar onze partners als onze conculega's.

- KNAP bestaat uit RL vrienden die na een zeer lange tijd TW terug ontdekt hebben, vergeef ons onze beginnersfouten.
We bespreken de foutgelopen zaken deze avond en zorgen dat dit niet meer zal voorvallen.

- Ik neem als stamleider de verantwoordelijkheid op mij, en zal alvast meer toezien op het naleven van onze interne regels/afspraken.

- Voor klachten, NAP, BG of andere gezelligheden, graag altijd de stamleiding contacteren.

Veel succes iedereen in deze interessante tijden,

Groeten,

Willy Wustenbek
Stamleider KNAP
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
10
Zou zorgen voor een compensatie voor @It Wasn*t Me mochten jullie echt berouw hebben,in de vorm van het clearen van een target/vooredelen etc
En zeker een ruime nap geven zodat hij zich kan herstellen.

Ik bekijk vanavond alle communicatie ivm deze 'NAP'.
Als er duidelijkheid is over wat er nu wel en niet is afgesproken zullen we de zaak verder opnemen.
Toch bedankt voor de feedback en advies.
 

DeletedUser77632

Guest
Bedankt voor deze uitleg vanuit de leiding van KNAP. Iemand die voor zijn beurt spreekt is altijd lastig. Succes met de onderste steen boven krijgen en, indien nodig, gepaste maatregelen te nemen!
 
Reactiescore
735
Dag iedereen,

Een rustig dagje op kantoor en de kindjes (lees mannen van 30 die beter moeten weten) binnen maken er een boeltje van, heerlijk werken zo..... :(
Ik wil graag nog 1 maal repliek geven en dan sluiten wij de communicatie ivm dit topic voorlopig af.

Ik kan jullie gelukkig zeggen dat niemand van ons een bloedklonter heeft gekregen. (@Erebos. )

Wat ik wel kan doen, is betreuren dat er weinig belang werd gehecht aan de stam rollen binnen KNAP en de warrige/cynische communicatie die hierdoor volgde. Het is niet de bedoeling dat iedereen vrij zijn zegje komt doen in de naam van de stam, net zoals het niet de bedoeling is dat er een NAP afgesproken wordt door 2 spelers zonder dat iemand van de stamleiding hiervan weet.
We zijn ons bewust van de te ondernemen stappen hiervoor en dit probleem zal asap aangepakt worden.

- KNAP ging zeker in de fout, wij hebben door slechte communicatie intern en extern niet correct gehandeld.
Dit zowel naar onze partners als onze conculega's.

- KNAP bestaat uit RL vrienden die na een zeer lange tijd TW terug ontdekt hebben, vergeef ons onze beginnersfouten.
We bespreken de foutgelopen zaken deze avond en zorgen dat dit niet meer zal voorvallen.

- Ik neem als stamleider de verantwoordelijkheid op mij, en zal alvast meer toezien op het naleven van onze interne regels/afspraken.

- Voor klachten, NAP, BG of andere gezelligheden, graag altijd de stamleiding contacteren.

Veel succes iedereen in deze interessante tijden,

Groeten,

Willy Wustenbek
Stamleider KNAP
Gelukkig maar:D
Denk dat ik namens het hele AF spreek als ik graag hoor wat de conclusie is van dit verhaal en de evt maatregelen, zodra dit voor jullie duidelijk is natuurlijk!
 
Reactiescore
768
Niet zo zeiken, wat extra activiteit kan geen kwaad. Jammer dat het eerste wat ze zien hier jouw achterlijke reacties zijn...

Zucht... Ik vind het best wonderbaarlijk dat jij de conclusie kan trekken uit mijn reactie dat die negatief zou zijn. Dat ik het interessant vind dat mensen een nieuw AF-account aanmaken betekent het niet dat ik dat vervelend vind. Integendeel zelfs, hoe meer zielen hoe meer vreugd toch :D! Maar gezien je reactie en de toon daarvan vind ik eerder dat jij een achterlijke reactie hebt geplaatst. Echter zullen de meningen hierover wel verdeeld zijn. Misschien toch maar even rustig een rondje lopen, dan raak je misschien minder geïrriteerd! Wel 1,5 tot 2 meter afstand houden! Een fijne avond :)
 
Bovenaan