Praathoek W69

Reactiescore
2.386
Dag Warre,

Wij hopen helemaal niet om de verloren dorpen terug te krijgen, ik heb ook het gevoel dat dat gewoon geen optie is om over te babbelen. Daarnaast wil ik aangeven dat jullie ook genoeg interns hebben gekregen en de laatste tijd ook mooi bb'tjes aan het wegedelen zijn, dus die sneer mocht ook achterwege gelaten worden.

Eerst en vooral wil ik inpikken op je argument dat het voor jou niet duidelijk is 'indien de wereldafspraken nog gelden of niet'. Laat ons even stellen dat de wereldafspraken er voor ons nooit niet waren. Er was afgesproken om na de dorpenruil in het oosten de wereldafspraken te herzien, maar dat kwam er inderdaad niet van. Daarom wilt het niet zeggen dat de wereldafspraken opeens vernietigd worden of niet meer bestaan? Dat is zoals een regering zou zeggen de wetgeving over een bepaald onderwerp te herzien en dat de vorige wetgeving hierdoor wegvalt. In mijn ogen is dit voor jou gewoon weer een reden om weg te komen met iets waarvan je weet dat het eigenlijk niet mag. Een ridicule denkwijze dus.

Er staat nergens impliciet in de wereldafspraken dat dit niet mag, dat klopt. En toch kan ik ze expliciet bij een puntje plaatsen: '1.2 Betrokken partijen'. Je hebt gelijk hoor, dit is helemaal geen gecoördineerde aanval, maar het is een samenwerking. Beiden profiteren jullie van elkaar door op hetzelfde moment aanvallen te versturen. 'Dit is dezelfde situatie als Walk en Cave die samen op One vliegen', ik hoor het je al zeggen. Neen, aangezien jullie, lees Sick Minds, informatie heeft doorgegeven aan FEP waardoor deze al dan niet vroeger heeft aangevallen. Veel hypotheses, maar het begint natuurlijk pas bij Sick Minds die deze informatie doorgeeft, en daar bega je de fout.

Hoe de samenwerking tussen Robienjo en FEP is afgelopen, moet jij geen oordeel over hebben. Er waren afspraken omtrent die samenwerking en die zijn allemaal nageleefd, ook de opzegvoorwaarden. In mijn ogen is er hier niks verkeerd gelopen, als rimstam zijnde kun je er nagenoeg van uitgaan dat de grote stam je op termijn zal willen wegspelen (indien je zelf niet kiest om te gaan deffbunkeren of meehelpen). Over het jumpen om front te leggen en wat nog allemaal, ik denk dat er al lang besloten is dat beide kampen, zowel Walk als Cave, hier de randjes van hebben afgelopen. Het is dus niet nodig om hier weer te insinueren dat enkel Cave verkeerde dingen heeft uitgespookt.

We komen later vandaag nog bij je terug om deftige gesprekken te voeren, want het forum lijkt me hier niet de juiste plaats voor.
 

Deleted User - 24028

Guest
Dag Warre,

Wij hopen helemaal niet om de verloren dorpen terug te krijgen, ik heb ook het gevoel dat dat gewoon geen optie is om over te babbelen. Daarnaast wil ik aangeven dat jullie ook genoeg interns hebben gekregen en de laatste tijd ook mooi bb'tjes aan het wegedelen zijn, dus die sneer mocht ook achterwege gelaten worden.

Eerst en vooral wil ik inpikken op je argument dat het voor jou niet duidelijk is 'indien de wereldafspraken nog gelden of niet'. Laat ons even stellen dat de wereldafspraken er voor ons nooit niet waren. Er was afgesproken om na de dorpenruil in het oosten de wereldafspraken te herzien, maar dat kwam er inderdaad niet van. Daarom wilt het niet zeggen dat de wereldafspraken opeens vernietigd worden of niet meer bestaan? Dat is zoals een regering zou zeggen de wetgeving over een bepaald onderwerp te herzien en dat de vorige wetgeving hierdoor wegvalt. In mijn ogen is dit voor jou gewoon weer een reden om weg te komen met iets waarvan je weet dat het eigenlijk niet mag. Een ridicule denkwijze dus.

Er staat nergens impliciet in de wereldafspraken dat dit niet mag, dat klopt. En toch kan ik ze expliciet bij een puntje plaatsen: '1.2 Betrokken partijen'. Je hebt gelijk hoor, dit is helemaal geen gecoördineerde aanval, maar het is een samenwerking. Beiden profiteren jullie van elkaar door op hetzelfde moment aanvallen te versturen. 'Dit is dezelfde situatie als Walk en Cave die samen op One vliegen', ik hoor het je al zeggen. Neen, aangezien jullie, lees Sick Minds, informatie heeft doorgegeven aan FEP waardoor deze al dan niet vroeger heeft aangevallen. Veel hypotheses, maar het begint natuurlijk pas bij Sick Minds die deze informatie doorgeeft, en daar bega je de fout.

Hoe de samenwerking tussen Robienjo en FEP is afgelopen, moet jij geen oordeel over hebben. Er waren afspraken omtrent die samenwerking en die zijn allemaal nageleefd, ook de opzegvoorwaarden. In mijn ogen is er hier niks verkeerd gelopen, als rimstam zijnde kun je er nagenoeg van uitgaan dat de grote stam je op termijn zal willen wegspelen (indien je zelf niet kiest om te gaan deffbunkeren of meehelpen). Over het jumpen om front te leggen en wat nog allemaal, ik denk dat er al lang besloten is dat beide kampen, zowel Walk als Cave, hier de randjes van hebben afgelopen. Het is dus niet nodig om hier weer te insinueren dat enkel Cave verkeerde dingen heeft uitgespookt.

We komen later vandaag nog bij je terug om deftige gesprekken te voeren, want het forum lijkt me hier niet de juiste plaats voor.
Veel tekst wel, een simpele "Je hebt gelijk het staat niet in de afspraken en het is dus belachelijk dat wij om compensatie komen vragen" was voldoende geweest hoor.

En neen FEP is geen BG van Walk en heeft geen samenwerking met Walk dus ze horen niet onder 1.2 te staan. Ironisch dat je ons probeert te verwijten dat een stam daar zou moeten staan terwijl jullie zoals je net zelf toegeeft daar een samenwerking mee hebben afgesloten en dit nooit laten weten aan Walk...
 
Reactiescore
2.386
Ah dus ik moet het voor je samenvatten? Nooit geleerd om de essentie uit een grote lap tekst te halen?

Hier een samenvatting:
- De wereldafspraken stonden er nog.
- SM geeft informatie door (je heeft het zelf toe, het mag nog zo weinig zijn als je wilt, er is informatie doorgegeven)
- Jij moet je niet mengen met de diplomatie van Cave om zo de actie van SM goed te praten

Begrijp je het nu of moet ik het ietsje uitgebreider samenvatten?
 

Deleted User - 24028

Guest
Ah dus ik moet het voor je samenvatten? Nooit geleerd om de essentie uit een grote lap tekst te halen?

Hier een samenvatting:
- De wereldafspraken stonden er nog.
- SM geeft informatie door (je heeft het zelf toe, het mag nog zo weinig zijn als je wilt, er is informatie doorgegeven)
- Jij moet je niet mengen met de diplomatie van Cave om zo de actie van SM goed te praten

Begrijp je het nu of moet ik het ietsje uitgebreider samenvatten?
Ik haalde net de essentie er uit. Jullie verwachten compensatie voor iets dat helemaal niet tegen gemaakte afspraken is. En jullie blazen dat allemaal op omdat je geen poot hebt om op te staan...
 
Reactiescore
57
Het is natuurlijk maar net hoe je het wilt lezen, ik kan mij vaak goed verdiepen in meerdere meningen. Wat hierboven wordt geconcludeerd is zelfs voor mij een raadsel. Hoe kom je bij deze bizarre interpretatie? @Warre
 

Deleted User - 24028

Guest
Ach ik ga me er allemaal niet druk meer in maken. Als jullie denken dat er afspraken overtreden zijn komt je leiding maar ingame naar mij gestapt. Maar dan beter wel met een quote uit de regel waar in staat dat er iets gebeurd is dat niet mag...

Fijne dag nog!
 
Reactiescore
57
Eeuwige discussies hier als Cave iets gedaan zou hebben dat niet mag...
Maar als Walk iets doet dan stoppen we onze kop in het zand, daar gaan we natuurlijk niet op het AF over praten.
Ik vind het jammer, ik vind het laf, ik vind het zelfs gezichtsverlies voor zo'n grote speler.
 

Deleted User - 24028

Guest
Eeuwige discussies hier als Cave iets gedaan zou hebben dat niet mag...
Maar als Walk iets doet dan stoppen we onze kop in het zand, daar gaan we natuurlijk niet op het AF over praten.
Ik vind het jammer, ik vind het laf, ik vind het zelfs gezichtsverlies voor zo'n grote speler.
Ik heb nooit, maar dan ook nooit, discussie gevoerd op het AF betreffende zaken die volgens mij tegen de gemaakte afspraken gaan. Daarvoor ben ik altijd ingame naar de leiding van de tegenpartij gestapt zoals het zou moeten.

Voel je vrij om hier verder discussie te voeren of het moreel is of niet wat er gebeurd is, dat hoort op deze plaats thuis. Maar als die discussies leugens inhouden (zoals dat het een verbroken afspraak zou zijn terwijl dat niet is) dan haak ik af. Want dan ben je gewoon andere lezers aan het voorliegen om een andere partij zwart te maken.
 
Reactiescore
967
Ik heb niet op deze wereld gespeeld, maar heb wel zo veel toffe verhalen gehoord over walk, denk aan: sfeer, super massa's en hele goede time skills... Maar wat ik hier afgelopen dagen mee lees is toch wel echt een domper voor mijn indruk over walk... Ik zal ongetwijfeld niet over alle feiten beschikken, maar hoe Warre zich hier nu profileert, siert hem zeker niet.
 

Deleted User - 24028

Guest
Ik heb niet op deze wereld gespeeld, maar heb wel zo veel toffe verhalen gehoord over walk, denk aan: sfeer, super massa's en hele goede time skills... Maar wat ik hier afgelopen dagen mee lees is toch wel echt een domper voor mijn indruk over walk... Ik zal ongetwijfeld niet over alle feiten beschikken, maar hoe Warre zich hier nu profileert, siert hem zeker niet.
Kan je dan als neutrale lezer (evt privé) de zaken die ik doe hier die me niet sieren ook eens opsommen? Ben wel benieuwd :)
 
Reactiescore
2.386
Doe maar hier.
 
Reactiescore
967
Nogmaals, ik beschik niet over alle feiten. Het valt mij gewoon op, vooral bij de discussie die ik heb gelezen over de universiteitsdorpen (eindspel), dat er een weinig respect is te vinden voor de tegenstander en dat er met een nogal denigrerende toon gesproken wordt. Het lijkt alsof alle, naar mijn inziens redelijke argumenten van Cave, afgeslagen worden onder het mom dat ze ingame te slecht zijn. Wat je daar dus eigenlijk meezegt is dat je geen discussie aan wilt gaan met noobs, om het maar plat te zeggen. Of je inhoudelijk gelijk hebt, zal ik misschien niet weten daar ik niet over alle feiten beschik, maar ik vond de post van @maretan heel krachtig en die lijkt Cave gelijk te geven over de situatie.
 
Reactiescore
967
Wat mij even ontgaat is wat Cave met dergelijke posts nou precies wilt bereiken. Er is iets gevonden van Walk dat als niet netjes zou kunnen worden bestempeld, nou goed.. een reden om ons voor gek te zetten op het af. Die wordt aangepakt, wat jullie goed recht is natuurlijk gezien het al weken dan wel niet maandenlang omgekeerd gebeurd en spijtig genoeg dit nog het enige is op dit af wat gepost wordt. Maar het is toegegeven door Walk, er zijn de nodige excuses voor aangeboden en gemeld dat dit in het vervolg niet meer zal gebeuren. Nu wilt de helft van Cave een compensatie en de andere helft vindt diezelfde compensatie onnodig. Dus waar zijn we nu eigenlijk mee bezig heren?

Zou men binnen Cave zijn/haar aandacht niet beter op andere zaken gaan richten? Zoals het opzetten van een nieuwe massa? De laatste is volgens mij alweer meer dan 1 maand geleden en dat terwijl er van ons alweer 2 geland zijn :rolleyes2:. Hup hup, schijnt dat menig Walk lid zin heeft om te deffen:biggrin:
 

Deleted User - 24028

Guest
Nogmaals, ik beschik niet over alle feiten. Het valt mij gewoon op, vooral bij de discussie die ik heb gelezen over de universiteitsdorpen (eindspel), dat er een weinig respect is te vinden voor de tegenstander en dat er met een nogal denigrerende toon gesproken wordt. Het lijkt alsof alle, naar mijn inziens redelijke argumenten van Cave, afgeslagen worden onder het mom dat ze ingame te slecht zijn. Wat je daar dus eigenlijk meezegt is dat je geen discussie aan wilt gaan met noobs, om het maar plat te zeggen. Of je inhoudelijk gelijk hebt, zal ik misschien niet weten daar ik niet over alle feiten beschik, maar ik vond de post van @maretan heel krachtig en die lijkt Cave gelijk te geven over de situatie.
Dankjewel voor de feedback...

Wat de universiteiten betreft zal je ergens wel een punt hebben. Veruit het meest onethische dat ik/Walk gedaan hebben deze wereld. Onder de huidige omstandigheden (lees: cave die zich lijkt te herpakken, cave die een massa redelijk deft, cave leiding die zich terug toont en de afspraken wilt vernieuwen) zou dezelfde keuze (het uitbouwen) waarschijnlijk niet gebeurd zijn. Maar onder de omstandigheden op dat moment (lees: cave die opgegeven heeft, cave leiding die walk negeert en afspraken niet wilt herwerken, cave die uitspraken doet als "indien deze deal er niet komt dan is de fun in deze wereld gedaan" etc) vind ik de keuze nog steeds terecht. Respect staat er tevens los van, ik heb respect voor de meesten in Cave en ben er als 1 van de weinigen in Walk het meest van overtuigd dat Cave in staat is zich te herpakken en ik hoop ook dat dit gebeurd. Maar vertrouwen is iets anders, want vertrouwen dat heb ik niet in de spelers van Cave. Er zijn zeker een aantal goede punten gemaakt, waaronder ook door maretan, maar net zoals jij kent die de feiten niet en kan die al zeker niet weten hoe zaken zijn overgekomen bij Walk die tot dit geleid hebben.

In de tussentijd heb ik ook een stemming gedaan in Walk met een link naar die discussie met de vraag wie de levels terug gelijk wilt maken. Tot nog toe is er niemand die voor gestemd heeft. Als iedereen dus kwaad wilt zijn op mij omdat ik degene ben die op de "upgrade" knop heeft gedrukt of omdat ik leiding van van Walk prima, als je dat er niet bij wilt pakken hoor je geen leiding te zijn. Mijn belofte die eerder naar Cave gemaakt is blijft staan, van zodra zo kunnen aantonen dat ze zich herpakt hebben mag het level gelijk gemaakt worden. In mijn ogen is de massa op hun die ze relatief goed afgehandeld hebben (ondanks dorpverliezen op 4 accounts en het ontslaan van een speler als gevolg) en de aanval in het westen op een speler van ons met wat dorpswinsten zeker een begin. Het enige wat ik nog mis is een deftige massa richting Walk...

Die discussie achterwegen gelaten is het enige dat ik anders heb gedaan wat sneren uitgedeeld naar Cave, een resultaat van enerzijds dat ik wat meer tijd heb en dus gewoon meer post en dat Cave verschillende sneren uit deelt naar Walk de laatste tijd (lees bv deze post: https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/praathoek-w69.202960/page-110#post-6367459, https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/praathoek-w69.202960/page-109#post-6367102, https://forum.tribalwars.nl/index.php?threads/praathoek-w69.202960/page-110#post-6367294). En zo zijn er natuurlijk nog, ironisch genoeg is die laatste post ook nog van iemand die later beweert een neutrale partij te zijn maar duidelijk bevooroordeeld is...

Verder mooi gespeeld van Cave op het AF, met het universiteiten verhaal de harten voor je winnen en vervolgens andere zaken ook via het AF doen om de steun van die mensen te krijgen. Mooi stukje propaganda, men complimenten.
 
Reactiescore
2.181
Dus het is onze propaganda skills dat jij regels enkel hanteert als het jou goed uitkomt. Dan zijn we meester in propaganda.
 

DeletedUser78491

Guest
En zo zijn er natuurlijk nog, ironisch genoeg is die laatste post ook nog van iemand die later beweert een neutrale partij te zijn maar duidelijk bevooroordeeld is...
Hier bedoel je mij mee, ik snap echter niet dat je zegt dat dit een 'sneer' is naar Walk. Het is namelijk gewoon een feit dat dit eerder is gedaan. Ik geef geen oordeel in de post, ik geef alleen feiten aan. Dat dit niet een feit is waar je als Walk trots op kan zijn is natuurlijk niet mijn probleem.

De voorbeelden van 'sneren' naar Walk zijn trouwens letterlijk nadat jij zelf behoorlijk lullig post op het AF. Hoe kan je dan claimen dat je alleen maar sneren stuurt omdat Cave dit eerst deed?

Verder ben ik zeker een neutrale partij op deze wereld. Ik gun het de beste stam ( op dit moment Walk) van harte om de wereld te winnen. Alleen kan ik niks anders dan opmerken dat Walk (voornamelijk @Warre) zich enorm arrogant en denigrerend uit op het AF. Dit merk ik op en blijkbaar andere ook, doe ermee wat je wilt verder.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.478
Verder mooi gespeeld van Cave op het AF, met het universiteiten verhaal de harten voor je winnen en vervolgens andere zaken ook via het AF doen om de steun van die mensen te krijgen. Mooi stukje propaganda, men complimenten.
Het is meer de kinderachtige manier waarop walk reageert dat mensen hier hun kant kiezen. Je geeft de tegenstander een waardeloos compliment imo.
 
Reactiescore
431
ik ben de afgelopen dagen weggeweest (lees vriendenvakantie) waardoor er diverse dingen niet meteen besproken konden worden.
ik zal de komende dagen me gaan inlezen/inventariseren in wat er allemaal voor pijn puntjes zijn binnen de stam en dan zullen we met een goed woordje komen.

er mag hier van mij best verder geruziet/gediscussieerd/gepord/gevervelend zijn worden maar laten we wel netjes blijven tegen over elkaar, we hebben immers allemaal te maken met een spelletje dat we voor ons plezier spelen. niet een of andere death match spel voor een hoofdprijs van 1 miljoen waarin we elkaar om zeep moeten helpen.

en als speler wou ik zelf ook nog eventjes vervelend zijn,

Wat mij even ontgaat is wat Cave met dergelijke posts nou precies wilt bereiken. Er is iets gevonden van Walk dat als niet netjes zou kunnen worden bestempeld, nou goed.. een reden om ons voor gek te zetten op het af. Die wordt aangepakt, wat jullie goed recht is natuurlijk gezien het al weken dan wel niet maandenlang omgekeerd gebeurd en spijtig genoeg dit nog het enige is op dit af wat gepost wordt. Maar het is toegegeven door Walk, er zijn de nodige excuses voor aangeboden en gemeld dat dit in het vervolg niet meer zal gebeuren. Nu wilt de helft van Cave een compensatie en de andere helft vindt diezelfde compensatie onnodig. Dus waar zijn we nu eigenlijk mee bezig heren?

Zou men binnen Cave zijn/haar aandacht niet beter op andere zaken gaan richten? Zoals het opzetten van een nieuwe massa? De laatste is volgens mij alweer meer dan 1 maand geleden en dat terwijl er van ons alweer 2 geland zijn :rolleyes2:. Hup hup, schijnt dat menig Walk lid zin heeft om te deffen:biggrin:

log dan effies op jah lion, wie weet kan je daar effe helpen dodgen.


Fijne avond nog allen, en hopelijk tot snel.

Eric
Alexandria Morgan W69
 
Reactiescore
967
log dan effies op jah lion, wie weet kan je daar effe helpen dodgen.

Fijne avond nog allen, en hopelijk tot snel.

Eric
Alexandria Morgan W69

Haha ironisch dat je erover begint. Verder noem ik een sloopwave van 2 accounts enkele dagen geen massa, jij wel?
 
Bovenaan