Jouw favoriete instellingen

Reactiescore
534
Dit zijn een aantal ideeën voor instellingen van rondes om het wat gevarieerder te maken. Ik merk dat ze dit de laatste tijd op andere servers veel doen en dit pakt ontzettend goed uit. Mensen vinden het leuk en het brengt weer verschillende tactieken met zich mee. Normaal is in een ronde bijna vooraf al bepaald wie er wint, en met deze extreme settings pakt het vaak anders uit.

- Degene die aan het einde van de speed het dorp op coords 500-500 bezit wint.
- Mijnen produceren 3-10x zoveel
- Goudmunten/pakketjes kosten 3-10x zoveel
- Goudmunten/pakketjes zijn gratis
- Toestemming verlaagt maar met 5-10 per edel, of juist 100. (kan eventueel gecombineerd met gevarieerde kosten zoals hierboven staat)
- Speed zonder bouwtijden
- Speed met super veel barbarendorpen (edelen niet mogelijk)
- Meerdere dorpen start

Ik kan me voorstellen dat een aantal spelers dit niet ziet zitten en liever bij het oude blijven. Wellicht als dat zo is kan er bijvoorbeeld 1 vaste doordeweekse dag gepakt worden waarin dit soort extreme-settings rondes gehouden worden. Zo blijven er voldoende normale rondes over.
 
Reactiescore
534
Hier dan maar, ik zou graag eens een startronde spelen met 2 dorpen op niveau 1. In de avond, met genoeg barbs zodat je niet benadeeld wordt door een dorp buiten de core te krijgen. (10/speler bijvoorbeeld)

Lijkt me zeer nice!
 

Korjakskaja Sopka

Speedkampioen 2018 (Goud)
Reactiescore
314
Dit zijn een aantal ideeën voor instellingen van rondes om het wat gevarieerder te maken. Ik merk dat ze dit de laatste tijd op andere servers veel doen en dit pakt ontzettend goed uit. Mensen vinden het leuk en het brengt weer verschillende tactieken met zich mee. Normaal is in een ronde bijna vooraf al bepaald wie er wint, en met deze extreme settings pakt het vaak anders uit.

- Degene die aan het einde van de speed het dorp op coords 500-500 bezit wint.
- Mijnen produceren 3-10x zoveel
- Goudmunten/pakketjes kosten 3-10x zoveel
- Goudmunten/pakketjes zijn gratis
- Toestemming verlaagt maar met 5-10 per edel, of juist 100. (kan eventueel gecombineerd met gevarieerde kosten zoals hierboven staat)
- Speed zonder bouwtijden
- Speed met super veel barbarendorpen (edelen niet mogelijk)
- Meerdere dorpen start

Ik kan me voorstellen dat een aantal spelers dit niet ziet zitten en liever bij het oude blijven. Wellicht als dat zo is kan er bijvoorbeeld 1 vaste doordeweekse dag gepakt worden waarin dit soort extreme-settings rondes gehouden worden. Zo blijven er voldoende normale rondes over.

Leuke ideeën, echter lijkt een speed zonder bouwtijden mij te overrated. En het 100 toestemming per edel idee lijkt mij ook niets, dan heb je niets meer aan skills zoals cancelsnipen en gewoon snipen. Dan wordt het een “rush je hoeve en heb geluk met troepen” speed en dat lijkt mij niet de bedoeling :p

Het idee van een extra hoge GS productie is leuk, echter is het allemaal te berekenen wat je in een tijd kan bouwen en wat het effectiefste is qua punten, dit is wat er op de .fr server gebeurt of kan gebeuren, een veredelde no haul start ronde (de beste in hoofdrekenen wint).

En met gratis pakketjes/edels krijg je vele “noobs” die enkel barbs edelen en ze braindead full deff bouwen, dat haalt het plezier weg uit het spel tribal wars.

Een speed met veel barbarendorpen lijkt mij dan wel weer uitdagend/leuk. Zeg eens 8 barbarendorpen op een uitgebouwd dorp aan start, halve muntprijs en een hoog boerlimiet, hiermee zijn leuke fights gegarandeerd :)

Heb je een idee wat voor jou een “perfecte en gekke” ronde is qua instellingen? :)
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
echter lijkt een speed zonder bouwtijden mij te overrated

Gisteren speelden we zo 1 op fr, was best grappig en uniek, alleen was het aantal barbs niet goed gezet waardoor het te traag ging. Op zich wel fijne ronde hoor, wennen dat je HQ niet constant loopt.

En het 100 toestemming per edel idee lijkt mij ook niets, dan heb je niets meer aan skills zoals cancelsnipen en gewoon snipen

Eens, dit zijn trash rondes

Het idee van een extra hoge GS productie is leuk, echter is het allemaal te berekenen wat je in een tijd kan bouwen en wat het effectiefste is qua punten, dit is wat er op de .fr server gebeurt of kan gebeuren, een veredelde no haul start ronde (de beste in hoofdrekenen wint).

Gaat toch niet om een startronde? We hebben idd gemerkt dat dat op nietveel trok. Maar een normale ronde op verhoogde gs is iets helemaal anders. Je units rekruteren gaat alsnog langzaam. Het versnelt gewoon het eerste uur van de ronde.

En met gratis pakketjes/edels krijg je vele “noobs” die enkel barbs edelen en ze braindead full deff bouwen, dat haalt het plezier weg uit het spel tribal wars.

Barbaren edelen afzetten en probleem opgelost

Een speed met veel barbarendorpen lijkt mij dan wel weer uitdagend/leuk. Zeg eens 8 barbarendorpen op een uitgebouwd dorp aan start, halve muntprijs en een hoog boerlimiet, hiermee zijn leuke fights gegarandeerd :)

Oh kijk 1 zin later en je bent zelf een barbarenedelende noob, Contradictie sopka strikes again ;)






Ik ben het vooral eens met het eerste voorstel van @Sule Silmad, scenario rondes met een uniek doel lijken me een leuke afwisseling.
 
Reactiescore
534
Leuke ideeën, echter lijkt een speed zonder bouwtijden mij te overrated. En het 100 toestemming per edel idee lijkt mij ook niets, dan heb je niets meer aan skills zoals cancelsnipen en gewoon snipen. Dan wordt het een “rush je hoeve en heb geluk met troepen” speed en dat lijkt mij niet de bedoeling :p

Het idee van een extra hoge GS productie is leuk, echter is het allemaal te berekenen wat je in een tijd kan bouwen en wat het effectiefste is qua punten, dit is wat er op de .fr server gebeurt of kan gebeuren, een veredelde no haul start ronde (de beste in hoofdrekenen wint).

En met gratis pakketjes/edels krijg je vele “noobs” die enkel barbs edelen en ze braindead full deff bouwen, dat haalt het plezier weg uit het spel tribal wars.

Een speed met veel barbarendorpen lijkt mij dan wel weer uitdagend/leuk. Zeg eens 8 barbarendorpen op een uitgebouwd dorp aan start, halve muntprijs en een hoog boerlimiet, hiermee zijn leuke fights gegarandeerd :)

Heb je een idee wat voor jou een “perfecte en gekke” ronde is qua instellingen? :)

Uitgebreid hierop reageren lijkt me niet meer nodig gezien ik het bijna volledig eens ben met de reactie van Tim hierop. De meeste dingen die je noemt zijn allemaal te voorkomen door de ronde op een bepaalde manier in te stellen.

´Leuke ideeën, echter lijkt een speed zonder bouwtijden mij te overrated. En het 100 toestemming per edel idee lijkt mij ook niets, dan heb je niets meer aan skills zoals cancelsnipen en gewoon snipen. Dan wordt het een “rush je hoeve en heb geluk met troepen” speed en dat lijkt mij niet de bedoeling :p´
Klopt. Om te variëren kun je een edel 10, of zelfs 20 keer zo duur maken, en dan met pakketjes duur herbouwen. Zie maar zuinig met je edel om te gaan ookal is toestemming 100 per keer. Snipen vind ik overrated en geen skill. Elke simpele kan dat leren.

´Het idee van een extra hoge GS productie is leuk, echter is het allemaal te berekenen wat je in een tijd kan bouwen en wat het effectiefste is qua punten, dit is wat er op de .fr server gebeurt of kan gebeuren, een veredelde no haul start ronde (de beste in hoofdrekenen wint).´
Zoals Tim zegt: dit kan ook zonder dat het een startronde is. Dan geeft het weer totaal andere tactieken.

´En met gratis pakketjes/edels krijg je vele “noobs” die enkel barbs edelen en ze braindead full deff bouwen´
Op een N0 tm N2 lijkt het me niet rendabel barbs te edelen ookal zijn deze goedkoop, en anders kun je deze ronde zonder barbs spelen.

´Een speed met veel barbarendorpen lijkt mij dan wel weer uitdagend/leuk. Zeg eens 8 barbarendorpen op een uitgebouwd dorp aan start, halve muntprijs en een hoog boerlimiet, hiermee zijn leuke fights gegarandeerd :)´
Ook dat lijkt me eens nice.

´Heb je een idee wat voor jou een “perfecte en gekke” ronde is qua instellingen? :)´
Heb zelf niet echt een favoriet. Ik vind het gewoon gaaf om af en toe met extreme settings (zo noemen we het voor het gemak maar even) te spelen in plaats van altijd de standaard settings die al 10 jaar hetzelfde zijn. En de laatste tijd zien we de mogelijkheden hierin op andere servers. Vaak als hier GS productie verhoogd word gaat het om 0,5 tot 1 keer zo hoog, maar het is dus ook mogelijk om met 10 keer zo hoog te spelen. Of 10 keer zo laag. Het maakt het spel direct heel anders. Hou ik van.
 
Reactiescore
534
Dank voor jullie suggesties, ik hoop hier uiterlijk aankomend weekend even naar te kunnen kijken. Wordt vervolgd. :)

Thanks voor de reactie! Ben benieuwd wat er mogelijk is. Fijn dat er in ieder geval naar gekeken word.
 
Reactiescore
4
Ik zeg een 4 stammen dingetje ^^
 
Reactiescore
534
Idd, gewoon random in een stam gegooit worden, mag wel al eens in de week gebeuren en niet enkel zondagmiddag 14u :p

Ook dat idd! Vaak zijn speciale rondes (en dan bedoel ik niet de special rounds) in het weekend. Mag ook doordeweeks! :)
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ja heb ik ook al eens voorgesteld int verleden, laat spelers het maar uitvogelen, gewoon 4 stammen aanmaken met mod accounts en dan niet meer naar om kijken.

Zal niet voor iedereen even leuk zijn, maar tis eens een variatie
 
Reactiescore
534
Kom het zojuist op .RO tegen, en het lijkt me ook wel zeer interessant. Geen no-haul, maar een farm-limit (van een vast aantal). Dan kan je dus aan het begin van de speed gewoon farmen, maar zul je het later op je mijnen moeten doen.
 
Reactiescore
260
Mischien een keer een ronde met een hele lage eenhedensnelheid (0,1 oid). Zo hebben beginnende speeders de kans om hun timing/backtiming/cancelsnipes te oefenen. Vind het hoge tempo van speeds heerlijk, maar eerlijk gezegd vind ik attacks die binnen 5-6 sec binnen komen iets teveel van het goeie. En daarnaast meer no haul speeds, evt icm met bashronde, het constante geklik in mijn farm assistent tijdens speed gaat me op een dag een muisarm geven

Het idee van de verplichte stammen lijkt me ook heel tof!

Edit het farm limit idee wat Sule hier boven oppert lijkt me echt fantastisch!
 

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
0.1 is wel erg langzaam, 0.2 of 0.3 zou af en toe gehouden kunnen worden daarentegen. No Haul ook leuk voor beginnende spelers, zou dan wel opperen voor 2 of 3 keer grondstoffenproductie omdat het anders erg traag zal gaan voor degenen die niet weten welk gebouw wanneer te upgraden.
 
Reactiescore
260
0,1 ben je mal xD

Je kan altijd snipes oefenen op normale werelden door faketreintjes naar jezelf te sturen, en dodgen kan je in 2 sec doen met een goede dodgeknop :)

Ofcourse, ik ben me bewust van dodgeknopje en hoe te cancelsnipen ;) Ookal ben ik zeker nog een beginnende n00b (zeker in het spelen van Speed servers), doelde ik meer op spelers met minder ervaring die willen beginnen met speeden en eens rustig oefenen. Langzamere eenhedensnelheid zou ook wat meer skill/nadenk werk voor de aanvaller betekenen, nu kun je mindere spelers (lees IzanMetNootjes) al wegspelen door random attacks te spammen. De helft van de mensen backtimed je simpelweg niet omdat ze niet snel genoeg zijn met hoofdrekenen. En ja ik zou het zelf ook wel eens fijn vinden om iets langer na te kunnen denken of ik wil backtimen of juist niet :p Def/mixed spelers die je baiten met een fake/kleine clear blijft zuur :p
 

tim010

Speed Kampioen 2017 (Goud) & Skilled Soldier 2017
Reactiescore
2.405
Ofcourse, ik ben me bewust van dodgeknopje en hoe te cancelsnipen ;) Ookal ben ik zeker nog een beginnende n00b (zeker in het spelen van Speed servers), doelde ik meer op spelers met minder ervaring die willen beginnen met speeden en eens rustig oefenen. Langzamere eenhedensnelheid zou ook wat meer skill/nadenk werk voor de aanvaller betekenen, nu kun je mindere spelers (lees IzanMetNootjes) al wegspelen door random attacks te spammen. De helft van de mensen backtimed je simpelweg niet omdat ze niet snel genoeg zijn met hoofdrekenen. En ja ik zou het zelf ook wel eens fijn vinden om iets langer na te kunnen denken of ik wil backtimen of juist niet :p Def/mixed spelers die je baiten met een fake/kleine clear blijft zuur :p

Hoewel het een nobel idee is, werkt dit gewoon niet. Ten eerste werkt aanvalssnelheid als een percentage dus 0.1 is zo'n 5x langere looptijden dan wat je gewend bent. Wat een overkill is. Ten tweede mag je de realiteit van de standaard rondes niet teveel gaan wijzigen want anders leer je er alsnog niets uit, de tijdsdruk hoort bij het speeden en als je nooit moet berekenen met die tijdsdruk zal het daarna niet ineens wel lukken. Ten 3e hoef je niet snel te rekenen, kijk naar het mentorforum en er staat een methode om te backtimen zonder dat je moet rekenenen.

Tot slot en dit is de belangrijkste reden waarom het niet werkt. Het zijn niet alleen de aanvallen naar spelers die langer lopen, maar ook elke farm. Effect van looptijdswijziging krijg je sws al dubbel aangezien er heen- en terugloop tijden zijn. Aan 0.1 farm je dus 10x trager, wat elke ronde zal laten resulteren in de no haul strategie. En het heeft weinig zin om een beginnende speler te leren snel hoofdrekenen als het ten koste gaat van het principe 'farmen is winnen'.

Enige manier waar het dus enigzins te overwegen valt is op een no haul. Maar daar zit je aantal aties per minuut al onder de 5, als je dan nog eens zorgt dat elke aanval 3-4 minuten loopt dan valt iedereen in slaap voor het eind van de ronde.



Om snel met tijden te leren hoofdrekenen vind je heus wel wat op het internet, wss kan een scripter wel een programmatje maken met wat aftelklokjes om je stress te bezorgen.
 
Reactiescore
575
Bovenaan