Top & Flopstammen

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Dat eerste dorp is gewoon een overtreding van de regels, zo simpel is het. Het tweede dorp ligt echter in mijn cluster, en dat heeft niets met Hi Ho's cluster te maken. Jullie laten MB's ook jumpen om vanaf die nieuwe dorpen aan te vallen, dat is in principe wat Hrieps met dat tweede dorp probeert te bereiken, denk ik? Het tweede dorp ligt binnen geen enkele maatstaf in HiHo's cluster.
 

DeletedUser81773

Guest
Dat eerste dorp is gewoon een overtreding van de regels, zo simpel is het. Het tweede dorp ligt echter in mijn cluster, en dat heeft niets met Hi Ho's cluster te maken. Jullie laten MB's ook jumpen om vanaf die nieuwe dorpen aan te vallen, dat is in principe wat Hrieps met dat tweede dorp probeert te bereiken, denk ik? Het tweede dorp ligt binnen geen enkele maatstaf in HiHo's cluster.
Dat dorp had hij nooit gehad als hij die eerste cf niet deed en zich daarna aan de afspraken hield en het dorp terug gegeven had.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Dat dorp had hij nooit gehad als hij die eerste cf niet deed en zich daarna aan de afspraken hield en het dorp terug gegeven had.
Klopt, haal dat argument dan aan? De argumenten die ik zie over dat tweede dorp slaan kant noch wal.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Echter eerst een CF maken midden in het stamcluster d.m.v. een BB dorp om daarna dat BB dorp te gebruiken om vol in de rim van de tegenstander te gaan edelen met als vermoedelijke doel een cluster achter Hi Ho te maken om tegen te werken.
Dit bedoel ik.
 

Deleted User - 487710895

Guest
Hier geeft ie toch direct een weerwoord op zijn eigen zin? Of kan jij zelf niet lezen Rudy?
Hij geeft in de regel erna een tegenstelling waarin je kan zien dat hij deze situatie niet hetzelfde vind als de zin die jij quote. Tuurlijk spreek je jezelf in zekere zin tegen wanneer je een tegenstelling gebruikt, maar hier doet hij dat om nuances te leggen, niet om zichzelf te weerleggen.
 

Deleted User - 487710895

Guest
["Echter eerst een CF maken midden in het stamcluster d.m.v. een BB dorp om daarna dat BB dorp te gebruiken om vol in de rim van de tegenstander te gaan edelen met als vermoedelijke doel een cluster achter Hi Ho te maken om tegen te werken. "]

Dit bedoel ik.
Dus jij snapt niet dat edels maar een bepaalde lengte kunnen lopen en dat zij daarom een jump BB in het cluster van Hiho nodig hadden, om vervolgens achter het cluster van hiho te jumpen?
 
Reactiescore
1.365
Dus jij snapt niet dat edels maar een bepaalde lengte kunnen lopen en dat zij daarom een jump BB in het cluster van Hiho nodig hadden, om vervolgens achter het cluster van hiho te jumpen?

Nee man ik snap er niks van, kun je er een leuke uitleg over geven hoe het precies in werking gaat? Ben nogal n noob :$
 

DeletedUser81758

Guest
Dus als wij nu 50 bbs in alea pakken is er niks aan het handje? Ipv dat we katas gooien

Helaas hou alea van bbs want ze hebben er geen:(
Kan misschien ook zijn dat alea de spelers die bb's edelen weg hebben geedeld hé?
 
Reactiescore
3.582
Ik snap Hiho voor een keer wel in deze. Moest een stam een bb dorp pakken in het cluster van Fier met de intentie te jumpen in onze rug om daar in de rim verder te gaan edelen zou ik dat ook niet accepteren.

Het is niet verboden in de rim van een grote stam te gaan edelen dmv een cf jumpdorp. Maar het is wel redelijk naaiend. Kata's smijten is opzicht ook niet verboden maar wel naaiend (al was het in kleine mate in deze). Dus opzicht hebben beide partijen een morele overtreding gemaakt met het verschil Alea wel begon.

Die speler in kwestie had maar een omweg moeten maken zonder in het cluster van Hiho te komen of dit diplomatisch moeten regelen.
 

Deleted User - 482364

Guest
Hij geeft in de regel erna een tegenstelling waarin je kan zien dat hij deze situatie niet hetzelfde vind als de zin die jij quote. Tuurlijk spreek je jezelf in zekere zin tegen wanneer je een tegenstelling gebruikt, maar hier doet hij dat om nuances te leggen, niet om zichzelf te weerleggen.
Pfff je snapt het blijkbaar niet... hij quote eerst iets van mij, noemt dat niet slim, maar vervolgens mag het natuurlijk wel... dus waarom zou het dan niet slim zijn wat ik zei? Denk daar eens over na?
 

Deleted User - 482364

Guest
wtf is er tegenwoordig met met kata’s ze zitten verdomme in de game...

vanaf nu mag geen PA en AM meer gebruiken viespeuken en als je dat wel doet kata ik je de moer stelletje pannenkoeken....
Mooie reactie! Een 10+ voor het kinderlijke gedrag van je!
 

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
wtf is er tegenwoordig met met kata’s ze zitten verdomme in de game...

vanaf nu mag geen PA en AM meer gebruiken viespeuken en als je dat wel doet kata ik je de moer stelletje pannenkoeken....

Stabben zit ook in de game, Fijn om te weten wat voor 1 jij bent.
 

DeletedUser81773

Guest
Ik snap Hiho voor een keer wel in deze. Moest een stam een bb dorp pakken in het cluster van Fier met de intentie te jumpen in onze rug om daar in de rim verder te gaan edelen zou ik dat ook niet accepteren.
Het is niet verboden in de rim van een grote stam te gaan edelen dmv een cf jumpdorp. Maar het is wel redelijk naaiend. Kata's smijten is opzicht ook niet verboden maar wel naaiend (al was het in kleine mate in deze). Dus opzicht hebben beide partijen een morele overtreding gemaakt met het verschil Alea wel begon.

Die speler in kwestie had maar een omweg moeten maken zonder in het cluster van Hiho te komen of dit diplomatisch moeten regelen.

Bedankt!
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.402
Tijd gaat rap, het is alweer 1 februari, alweer een maand in het nieuwe jaar, en ik heb weer wat likes nodig het is weer tijd om eens te kijken hoe de stammen ervoor staan op deze geweldig positieve wereld.

Voor wie het gemist heeft:

In een maand tijd is er redelijk wat veranderd, en is er al wat meer duidelijkheid op de wereld gekomen, en kunnen we nu onderhand gaan spreken van 4 grote kampen, en nog een aantal significante losse stammen. Voor we daar naar gaan kijken, eerst even een lijstje wat de belangrijkste gebeurtenissen van de afgelopen maand zijn geweest:

De ban van no ban no glory voor boosten.
Het rekruteren van AORTA en Dododo door Fier
samenwerkingen door hi ho kamp
de val van tjoek!
de val van resist en fusie met seba

1580571664156.png1580571686820.png


Het belangrijkste verschil met vorige maand is dat samenwerkingen en mb's al een stuk duidelijker in beeld zijn, daar nog niet volledig. (corrigeer me graag als ik ergens fout zit)

Laten we beginnen met de grote partijen op de wereld:

1. Kamp Hi ho, 14.35 miljoen, geel op de kaart
Hi ho, TM, Lada, NBNG., Seven, Ho hi, Out, Tjoek! en Jo ho
Momenteel bij ver het grootste kamp op de wereld, ondanks de slechte reputatie door handelen en enkele bans houden ze tot nu toe goed stand en groeit men goed door (Hi ho zelf is ten opzichte van mijn vorige post 5.8 miljoen gegroeid afgelopen maand). De rim wordt aangepakt wat leidde tot de van van resist al vrij snel, en daarna de vorming van Seba, die ook hun dorpen in rap tempo verliezen. als Seba, IV en DBG uit de rim zijn heeft hi ho alle tijd voor focus op de andere 3 grote kampen. Bg tjoek is echter wel gevallen onder de druk in de afgelopen maand, en zal verder geen rol meer gaan spelen.

2. Kamp Fier, 11.25 miljoen, groen op de kaart
Fier, Dododo
Zoals verwacht en voorspeld zou er gerekruteerd gaan worden, en voila, Dododo joined Fier en tot verbazing van meerderen, voornamelijk TaoW joinde ook Aorta, die tot vlak daarvoor nog TaoW zouden joinen. Fier weet hiermee een mooie positie te pakken, maar heeft langs hun gehele rim front nog wel 2 grotere stammen, FFS en NS, liggen die hun safe-positie nog in gevaar brengen. Deze stammen vormen evt nog een mooie toevoeging voor fier, maar zouden ook niet bizar veel weerstand moeten geven bij het wegspelen, maar dat zal ten koste gaan van focus op de andere grote kampen.

3. Kamp TaoW, 7.92 miljoen, rood op de kaart
TaoW, TaoW2
Op het moment de partij met de beste rim beheersing, geen grote stammen die belemmering opwerpen, enkel 2 a 3 kleinere niet significante stammen. Wel de kleinste van alle partijen, en wat ze hebben laten zien tot nu toe stelt niet veel voor. Nog wel 1 van de grote partijen, maar verliezen langzaam hun plek als 1 van de favorieten en zakken meer af naar een outsider.

4. Kamp Alea, 8.16 miljoen, blauw op de kaart
Alea., -Hike-, WZ, Time
De laatste grote partij op de wereld, mooi core gelegen met een soort van samenwerking in de rim, maar een compleet gebrek aan rim en safe-zone. Ondanks recent succes tegen tjoek ziet hun toekomst er nog somber uit, eerste verliezen tegen hi ho zijn al geleden. Het is niet zo zeer de vraag of alea ooit gaat bezwijken, maar weer wanneer ze gaan verdwijnen. De komst van laurens naar alea zal er allicht voro zorgen dat het een stuk langer zal zijn dan men zal gaan vermoeden

Significante andere partijen:
Er zijn op de wereld nog 4 onpartijdige partijen, allen gelegen in de rim, groter dan 1 miljoen, die evt nog een rol van betekenis kunnen spelen door zich aan te sluiten bij 1 van de grote kampen, of door Fier of Hi Ho zodanig te vertragen dat er een omslag in de wereld kan komen.

Seba
Liggend in de rim van Hi Ho heeft deze stam het al zwaar te verduren gehad, maar houd op 1 of andere manier toch nog stand. De ban NBNG heeft hun zeker geholpen nu nog te bestaan, maar langzaam verliezen te stukje bij beetje terrein.

DGB
Kleinere rimstam naast SeBa, maar heeft nog niet onder vuur gelegen. nu ze gaan fronten met een van de sterkere leden van Hi Ho kunnen ze het zwaar gaan krijgen, of kunnen

NS
Liggen in de rim van fier maar hebben een vrij langgerekte clustervorm. Dit betekend dat ze heel fier kunnen lastig vallen, maar ook dat fier met de hele stam NS kunne targetten om ze snel te kunnen wegvagen om zo hun rim te securen. Beste kans voor NS is o zich bij fier aan te sluiten, maar dit lijkt tot nu toe iets waar fier als stam absoluut niet voor wilt gaan.

FFS
Ook gelegen in de rim van fier, meer tegen il leone aan. Voornaamste speler is Firefox, maar 1 blik op de kaart maakt duidelijk dat ze geen kans maken, Google was ze al te snel af.
1580573223696.png
Door een evt samenwerking met NS (en misschien zelfs TaoW) aan te gaan kunnen ze het fier nog lastig maken door hun rim volledig te beheersen. ook wisselen van browser en zich bij fier aansluiten kan hun nog toekomst bieden.

Voor de nabije toekomst verwacht ik dat de strijd gaat losbarsten tussen 4 grote partijen, aangevoerd door respectievelijk Hi Ho, Alea, TAoW en Fier, waarbij fier en TAoW kans hebben op de sterkste rekruuts/fusies, Alea het moet gaan hebben van een goede diplomatie en Hi Ho van hun huidige kwantitatieve overmacht, en een beetje diplomatie.
Zoals te zien is, is dit op zich allemaal al gebeurd, en de eerste schermutselingen zijn al gebeurd. Komende maand verwacht ik dat de focus voornamelijk op de rim wordt gericht door alle grote partijen, met hier en daar een extra schermutseling tussen de grote partijen. Van groot belang gaat zijn welke richting Alea offensief op gaat, al vrees ik dat ze puur gaan turtlen en er offensief niet veel zal gebeuren. Buiten de Rim zal er ook focus op Alea gaan komen, de partij de hierop de meeste winst gaat pakken gaat door het centrum te beheersen het meeste voordeel behalen voor het eindspel.
 
Reactiescore
5.686
Jullie grap qua Google en Firefox.. werd zeer gewaardeerd. Hebben er om kunnen lachen! Leuke analyse, lekker man ouwe reus, niks mis mee.
 
Bovenaan