Top/Flop spelers

DeletedUser75558

Guest
Maar de challenge is toch al veel eerder geweest imo? De meeste accounts hebben allemaal een individuele start gehad, en hebben pas relatief laat aansluiting gevonden. Alleen seventh en suiker niet, maar die hebben letterlijk een 2 mans stam gehad en staan al bijna sinds het begin van de wereld tegenover wat nu Space is (en voorheen -V- / DOGE was).

Maar dat nieuwe balans is compleet natte vingerwerk eerlijk gezegd. Kwalitatief valt gewoon niet makkelijk in cijfers uit te drukken, en als je dan vervolgens met 20+ accounts samen gaat spelen, met een overmacht van meer dan 1000 dorpen, tja, zoals mats en fred al zegt, hij gaat niet weken lang lopen nolifen omdat 20 accounts het grappig vinden elkaar proberen te internen naar de winst en alles op hun te dumpen.
Want zoals fred zegt ja, het is letterlijk 1c spam, en dat is natuurlijk lekker makkelijk als je zo'n overmacht hebt.

Ik snap overigens nog steeds niet hoe Pimsie, en nu jij erbij komen dat we makkelijk hadden kunnen winnen zonder die def? Als we RT niet als bondgenoot hadden genomen, had kamp Toptic een kwantitatieve overmacht van een kleine 1000 dorpen. Willen jullie even vertellen hoe we tegen een overmacht van 1000 dorpen met het bizar grote front van SoL 'het makkelijk hadden kunnen winnen'' ?

1x vv bij PN of leonpold en SoL had geen OS dan meer kunnen ontvangen van die accounts. Er waren zeker 4 misschien wel 5 accounts die edels konden sturen op SoL, juah ik denk echt dat jullie onze kracht daartegen of overschatten, of de eigen kwantiteit onderschatten.
Veel meer edels tot de beschikking van kamp Toptic. veel meer clears, veel meer vv mogelijkheden, veel meer deff. Nu is dat gelijk getrokken, misschien wat overdreven ja, maar dat is met 20 accounts spelen ook.
Ik denk dat dit best voor zich spreekt, sons of leon krijgt al dagenlang belachelijk veel edels en aanvallen en hoeveel dorpen zijn er nou verloren gegaan? Volgens mij hebben ze niet eens een handvol dorpen verloren. Dit komt gewoon omdat de front spelers zo belachelijk slecht waren wss want kom op kijk dat front, dat is normaal tegen redelijke spelers niet zo makkelijk te behouden. Intussen als al die mensen van taart hun edels zitten te verspillen aan sons zit de rest van jullie heel space even easy weg te vegen en zijn jullie straks al aan het fronten met optic accounts, natuurlijk hadden jullie dit dan makkelijk kunnen winnen zonder RT. Echter natuurlijk is het echt wel te begrijpen dat sons RT joined voor def, want je hebt inderdaad geen zin zoveel 1c aanvallen te moeten dodgen iedere dag (heb ik ook niet ontkent in mijn vorige post).

En je hebt gelijk, het is inderdaad door het joinen van RT weer gelijk getrokken. Maar nu is het wel weer 100% in jullie voordeel door kwaliteit.

Ik heb het zelf aangegeven aan Lukas dat als het zo door ging we het niet vol hielden en RT gingen joinen, heeft hij tegen marter gezegd en die maakte het niks uit blijkbaar.
Daarbuiten komt RT+Panda niet aan de kwantiteit die Taart, Optic en Space hadden, al is het aparte beleid van internen en Space die faalt wel een factor die de voorsprong doet krimpen.
Zeker waar ook, maar jullie hebben ook niet dezelfde kwantiteit nodig om dit easy te kunnen winnen. Jullie zijn echt heel veel beter dan taart optic en space. Ik bedoel letterlijk even een massa op bijvoorbeeld een eddy en die gast breekt letterlijk meteen.
 
Reactiescore
1.018
Naja wat Pim bedoeld volgens mij is dat op een echt eerlijke manier zoals jullie dat zien dus stam tegen stam never nooit te winnen is tegen een stam als panda als je het vergelijkt met enig andere stam uit de huidige classic. Ik bedoel tuurlijk Optic kan wel gewoon iets maar ze kunnen nooit echt het tegen panda opnemen, ze zullen 100% verliezen als ze niet samen spelen met taart en space. Dus eigenlijk wat Pim bedoeld is dat dat een zware kwantitatieve overmacht er een nieuw balans komt in de classic, dus dat jullie een soort van challenge nog krijgen deze classic. Die challenge is na het joinen van RT voor def volledig weg, dus in principe heeft @Pimsie. daar wel gelijk in, jullie hadden het ook wel kunnen winnen zonder die def. Maar goed natuurlijk is het niet raar dat sons wel RT om def vraagt aangezien je inderdaad niet zin hebt elke dag zoveel aanvallen te dodgen. Maar punt wat @Pimsie. probeerde te maken is volgens mij dus gewoon dat de challenge weer weg is door RT te joinen terwijl er eerst weer een kans was dat panda nog mogelijk kon verliezen (zelf denk ik van niet) maar er was wel weer een kans op verlies voor jullie.
Ooit gehoord van alinea's?
 
Reactiescore
460
Startpositie met enkele dorpen is anders dan de huidige positie met 350 dorpen waarin je gewoon zelfs als je 100% bezig met bent met dodgen, alsnog na een uur maar maximaal 10 minuten voor op schema loopt. Ga je koffie halen, moet je vervolgens weer tientallen aanvallen dodgen op 1 a 3 minuten. Krijg je edels, kan je überhaupt niet alles bijhouden met dodgen waarin dus we in situaties kwamen dat één uren via mobiel moest dodgen terwijl de andere zich met de edels bezighield. Met minder dorpen valt dit beter bij te houden, sinds je aandacht maar hoeft te vestigen op een stuk minder dorpen. Tevens hoeveel Optic accounts hebben nu echt succesvol verdedigt in zo'n situatie? Meen te herinneren dat Optic praktische 3 keer half gevallen is door wat aanvallen van Taart en V (+aanhangsels).

Maar betreffende SoL. Normale situaties regel je dat met iets meer vooruit werken, maar het vrij lang gestrekte front tegenover meerdere spelers, grotendeels van de stacks al weggebashed sinds het boerlimiet niet bijster hoog is, kan je het niet veroorloven om niet het merendeel van je troepen mobiel te laten verplaats ver en lang vooruit te dodgen. Nu is dat prima volgehouden, ondanks hoop gemiste dodges, de laatste dagen. Maar niemand heeft hier zin in om elke dag de hele dag bezig te zijn met dodgen. Dat terwijl er nu niet echt een reden voor was om dit te doen bij de tegenstanders, sinds het hele front open lag en leegstond.. Als er zo'n situatie voorkomt dat onze tegenstanders ons liever proberen uit te putten verplaats ons echt proberen te edelen met nette aanvallen, tja. Dan reageren wij er op deze manier op.

Deze overstap heeft eigenlijk maar één cruciaal verschil in de situatie gebracht waarin ons front niet voor 3 kwart leeg staat constant. Maar sinds het boerlimiet is, is het relatief hetzelfde als de situatie voor onze join. Het enige verschil is nu dat de (front)spelers tegen SoL kwalitatief moeten aanvallen om dorpen te edelen verplaats te blijven spammen van aanvallen tot we er genoeg van hebben of een halve dag offline zijn. Klagen over teveel deff op een boerlimiet wereld is tevens vrij grote bullshit, vooral met zo'n overmacht.
Taart en V en Space was dat in die tijd plus aanhangsels, waar we in die tijd ook amper tot geen safe hadden, maar ja uiteindelijk zouden we in die situatie allemaal weggespeeld worden. On melancholy is weggespeeld, bearer is deels weggespeeld, daar waren ze met 2 het deffen van 's morgens tot 's avonds beu, waar toen zelfs Steff nog elke dag vv draaide voor mani. Oostwest hield het nog vrij goed uit buiten een paar dorpen die ze verloren aan hun front met Taart, uiteindelijk geinternt door mani zodat alle spelers van deze 3 accounts daar konden gaan spelen. Misschien bestaat Optic dan ook niet meer uit dezelfde kern die eerst was gestart, ik ben wel vrij zeker dat andere stammen in diezelfde situatie het al wel hadden opgegeven, al dan niet eerder met de actievelingen die wij op dat moment hadden.

De aanvallen op SoL ja dat was gewoon to much en de edels die werden gegooid trok ook op niet veel van wat ik zag. Snap overigens ook dat jullie geen zin hebben 40 incs per front dorp te moeten dodgen en mobiel te moeten houden. Maar zoals Mats al zegt geraken jullie vrij makkelijk door Space en dit is iets wat je gewoon al zag aankomen, TUF en erik die veel eerder al liepen te anitsnipen met verkenners etc.
Ik denk dat een account als PN ook gewoon een overvloed aan deff heeft staan met de NAP die ze al langer hadden staan noord met hun front tegen RT.
Nu maak je er alleen een veel langere classic van om aan de dominantie te geraken, denk dat jullie nog geen enkele massa hebben uitgevoerd zonder minder dan 10 dorpen winst te nemen ? Waar massas op Panda gewoon telkens compleet flopte.
 
Reactiescore
1.089
Ik denk dat een account als PN ook gewoon een overvloed aan deff heeft staan met de NAP die ze al langer hadden staan noord met hun front tegen RT.

Inmiddels wel ja, maar dat komt omdat bloody en tijndijk een flinke rij dorpen zijn verloren.

Maar tijndijk stuurde geloof ik pas de 2e dag veel aanvallen, PN moest dus in eerste instantie ook rekening houden met eigen front, idem voor leonpold.

Het verschil tussen wel of geen RT is gewoon een ontzettend groot verschil. Vechten tegen 1000 dorpen meer of maar een paar honderd meer.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.089
heel space even easy weg te vegen en zijn jullie straks al aan het fronten met optic accounts, natuurlijk hadden jullie dit dan makkelijk kunnen winnen zonder RT.

Nouja het verschil hierin zit het in dat wij maar een beperkte hoeveelheid front accs hadden tegen space die konden edelen.
Terwijl tegen SoL grensden 5 spelers, en die hadden allemaal veel edels.

SoL moet dan veel resources stoppen in het afhouden van 5 spelers. En dan zijn 40 dooie edels op zo n dag leuk, maar dat wel over 4 of 5 accs, dus niet bijzonder veel. Dus ik denk dat je hier heel erg onderschat hoe erg SoL in groei (en daarbij dus ook mogelijkheden om te counteren) zou hebben als ze in Leon bleven.

Nu hebben ze de resources om genoeg te blocken, en goed te kunnen counteren
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
973
ik ben wel vrij zeker dat andere stammen in diezelfde situatie het al wel hadden opgegeven, al dan niet eerder met de actievelingen die wij op dat moment hadden.

Stammen op oude normale werelden met core positie hebben maanden lang onmogelijke posities uitgehouden. Tis nu niet echt dat Optic het onmogelijke heeft gedaan. Ze zaten core, kwamen in een kutpositie, werden weggespeeld. Door diplomatie is het enigszins gefixed, maar er is nu niet echt een situatie geweest dat je dacht van die optic speler heeft het onmogelijke gepresteerd. Optic was een premade met een hoeveelheid spelers dat andere normale stammen niet hadden, zeuren over actviteit is daardoor vrij misplaatst. Dat enkele niet meer logde als ze een incomings zagen of geen tijd aan de stam wouden besteden, is pure het falen van Optic.
 
Reactiescore
2.444
Stammen op oude normale werelden met core positie hebben maanden lang onmogelijke posities uitgehouden. Tis nu niet echt dat Optic het onmogelijke heeft gedaan. Ze zaten core, kwamen in een kutpositie, werden weggespeeld. Door diplomatie is het enigszins gefixed, maar er is nu niet echt een situatie geweest dat je dacht van die optic speler heeft het onmogelijke gepresteerd. Optic was een premade met een hoeveelheid spelers dat andere normale stammen niet hadden, zeuren over actviteit is daardoor vrij misplaatst. Dat enkele niet meer logde als ze een incomings zagen of geen tijd aan de stam wouden besteden, is pure het falen van Optic.

Door de snelheid is een classic eigenlijk ook niet te vergelijken met oude werelden, gek genoeg.. Het vereist een veel hogere mate van activiteit, al helemaal door overmatig 1c gebruik...
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Dat 1C gebruik is eigenlijk nooit populair geweest op classics. Vind het vreemd dat dit nu opeens helemaal in is, maarja. Als je dan spelers als marter en dechilled IG ziet, dan snap je het wel.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Mats bang om rekked te worden -> joint noobdeffstam omdat die niet wilt deffen
Mats geen tijd&zin om een constante 1c spam te deffen terwijl er verder amper aangevallen wordt -> Mats geeft aan Lukas aan dat dat hij t zat is, Lukas snapt dat -> Marter blijft nutteloze incs gooien, wat zonder capabele frontspelers niet heel veel nut heeft -> SoL joint RT -> de grootste memes van de afgelopen werelden zijn salty (Steff&Marter)
 

DeletedUser81386

Guest
Mats geen tijd&zin om een constante 1c spam te deffen terwijl er verder amper aangevallen wordt -> Mats geeft aan Lukas aan dat dat hij t zat is, Lukas snapt dat -> Marter blijft nutteloze incs gooien, wat zonder capabele frontspelers niet heel veel nut heeft -> SoL joint RT -> de grootste memes van de afgelopen werelden zijn salty (Steff&Marter)

Ik heb t denk zon 2 weken gedaan samen met joao en Peter, die continu 1c spams van taart te dodgen en mobiel te houden. Hoe kut t ook is, zo onmogelijk is het niet, vooral omdat er veel van hun atts op verre safe dorpen ging. Soms 70 incs op 1 dorp binnen de 15 min tijd, i mean come on. Als je dat niet kan dodgen ben je gewoon lui en dat komt van mij. Als je een jeetje dorpsnotities bijhoud druk je 90% van de incs meteen op ignore
 
Reactiescore
1.148
Ik denk dat een account als PN ook gewoon een overvloed aan deff heeft staan met de NAP die ze al langer hadden staan noord met hun front tegen RT.

Niet helemaal waar. PN had zelf ook een redelijk groot front met Bloody & tijndijk. Vanwege die NAP met Jens zorgde dat ervoor dat wij zelf ons front konden stacken, stukje diplomatiek. Dat Bloody uiteindelijk snel weg was scheelde ook weer, had niemand op voorhand verwacht. Die deff ging allemaal richting SoL, maar dat werd telkens gebashed. Tevens deed tijndijk ook verschillende pogingen om te edelen. Je kunt aan hem vragen of hij stacks tegen kwam, die waren er niet omdat die deff er ook niet was. Met de laatste beetjes mobiele deff toch zijn edels kunnen stoppen.

Je doet het nu wel erg makkelijk af dat het wel eventjes kan, maar jij hebt tot op heden niet zulke massa's hoeven deffen. Tenminste, op deze wereld dan.
 

DeletedUser81386

Guest
zeuren dat er grote massa's zijn, maar ze wel zelf veroorzaken door de halve wereld te internen of te nappen
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
wat
 
Bovenaan