Make Casual Great (again): Discussietopic

Reactiescore
21
Overstap naar een casual wereld.

Het was goed geregeld. Waarom laat men plots items en ridders mee nemen? Opmerkingen ideeën daar over worden genegeerd het is de bedoeling. Stop A.U.B. met de regels te veranderen. Blijkbaar had iemand 30k flamboyante opgespaard voor een vlotte start. Er al aan gedacht hoeveel items die persoon daarvoor gekocht heeft? Hoeveel tijd die speler daar aan besteed heeft? Dan ga je plots dat item verbannen net voor de start van casual 7. Als je dat van bij het begin bekend maakt dan zal die speler grondstof pakketjes aanschaffen in de plaats.
Ik lees ergens op een forum van een andere speelwereld iemand die +200 grondstof pakketjes opgespaard of gekocht heeft. Door opnieuw de regels te veranderen ga je hem niet blij maken. Terug iemand die zal opstappen. Maar wat maakt het uit? Zijn zakgeld zit ondertussen reeds in de zakken van de aandeelhouders. De aandeelhouder zijn onschuldig want het zijn de spelers zelf die de regels willen veranderen.
 
Reactiescore
273
Als het doel van een casual wereld is dat spelers het spel kunnen leren, dan hebben deze spelers nog niet de mogelijkheid gehad om enorm veel items te verzamelen.
Dus het volledig verbieden van item (waar ik een voorstander van ben) is vrijwel niet nadelig voor dit soort spelers waar de casual voor bedoeld is.
Het zijn de ervaren spelers die hier mee benadeeld worden. Waarom zouden die groep spelers de inventaris items nodig hebben?

Ik heb op w70 ook al een zeer mooie inventaris opgebouwd, in afwachting of dit mee genomen kan worden naar casual 9.
Maar zodra ze dit (hopelijk) verbieden/blokkeren dan zal je mij niet horen klagen dat ik nu een hoop tijd verspild heb om de events zo effectief mogelijk te spelen.
 
Reactiescore
545
inderdaad,
inventaris gewoon helemaal weg doen is beste oplossing om beginnende spelers evenveel kans te geven,

maar dan moet er ook nagedacht worden over effecten die al actief zijn op het dorp,
zoals versterkte connecties, groeiende gewassen,...

want met die effecten hebben spelers die met voorbedachte rade aan een casual starten anders nog steeds een significant voordeel (weliswaar klein tov de huidige toestand met 1000den items )
wat betreft het idee van met uitgebouwde dorpen allemaal te starten, of met meerdere ben ik wel voorstander, maar dan wel zonder uitgebouwde toren.
De wereld zou om zeep zijn als plots 20% van de dorpen toren 20 dorpen zouden zijn.

wat chantika zei ben ik ook mee akkoord,
als jullie wijzigingen willen doorvoeren, doe dat inderdaad dan pas in casual 10, zodat iedereen zich er op voorhand van bewust is dat wat ze in een andere wereld doen wel nut heeft. het is hypocriet om geïnvesteerd geld in tw gewoon af te nemen door de regels te veranderen
 
Reactiescore
21
inventaris gewoon helemaal weg doen is beste oplossing om beginnende spelers evenveel kans te geven,

maar dan moet er ook nagedacht worden over effecten die al actief zijn op het dorp,
zoals versterkte connecties, groeiende gewassen,...

want met die effecten hebben spelers die met voorbedachte rade aan een casual starten anders nog steeds een significant voordeel (weliswaar klein tov de huidige toestand met 1000den items )

De effecten die al actief zijn op het dorp worden nu al niet mee genomen. Je start met dat dorp maar zonder de effecten. Spelers met voorbedachte rade nemen nu al die item's mee. Rusten daarmee hun begin dorp uit.
Goede connecties Bruikbaar Dorpsitem
Verhoogt permanent de maximale opslagplaats van het huidige dorp met 25%
Mag slechts eenmaal per dorp worden gebruikt.

Voor elk grondstof pakketje krijg je dan 25% meer. (Leuk als je 1000% opslagplaats grondstof pakketjes hebt. )
Dit wil ik zeker mee naar een nieuwe casual. Ook later een goed dorpje om grondstoffen voor munten naar op te sturen.
 
Reactiescore
389
De effecten die al actief zijn op het dorp worden nu al niet mee genomen. Je start met dat dorp maar zonder de effecten. Spelers met voorbedachte rade nemen nu al die item's mee. Rusten daarmee hun begin dorp uit.
Goede connecties Bruikbaar Dorpsitem
Verhoogt permanent de maximale opslagplaats van het huidige dorp met 25%
Mag slechts eenmaal per dorp worden gebruikt.

Voor elk grondstof pakketje krijg je dan 25% meer. (Leuk als je 1000% opslagplaats grondstof pakketjes hebt. )
Dit wil ik zeker mee naar een nieuwe casual. Ook later een goed dorpje om grondstoffen voor munten naar op te sturen.

Dat kan je toch ook gewoon op de casual zelf weer gaan sparen? Als je het wilt voor een dorp om grondstoffen te slaan, gaat dat zeker wel een keer kunnen aangezien op de casual ook gewoon dezelfde events komen :)

Inventaris volledig uit is gewoon het beste. De 'ervaren' spelers zullen altijd nog sneller groeien dan de 'noobs' alleen het verschil is nu zo enorm groot dat het nergens op slaat.
 
Reactiescore
545
ké,
dat inventaris niet meer mee zou mogen naar casuals,
daar is nu wel 99% van de spelers het over eens.

dat werelden terug groter zouden moeten worden is ook wel 99% van de spelers het over eens,

er zijn nog een heleboel andere wijzigingen mogelijk,

maar stel dat inno nu al eens met die 2 begint,
dan zouden de zaken er al enorm op vooruit gaan.


wat mij betreft pas voor casual 10, zodat spelers die nu al hebben liggen abusen om mooi inventaris bijeen te sprokkelen niet bedrogen uitkomen.
 
Reactiescore
273
wat mij betreft pas voor casual 10, zodat spelers die nu al hebben liggen abusen om mooi inventaris bijeen te sprokkelen niet bedrogen uitkomen.

Voor casual 9 mag het ook al wel ingevoerd worden hoor.
Je gebruikt het woord "abusen" en dat doe je terecht. Het is misbruik maken van het systeem, dat nooit als bedoeling had zo veel invloed te hebben op het verloop van een casual wereld.
Dus dit door laten gaan op casual 9 zou innogames niet sieren.
 
Reactiescore
545
probleem is dat ze dan van hun beste klanten kunnen verliezen door ze ontevreden te maken,

en ze willen de grootste abusers natuurlijk niet wegpesten

ik zeg het dus vooral zodat het meer kans maakt op goedkeuring vanuit inno
 
Reactiescore
273
Goed punt. Maar denk je echt dat er zo veel mensen zijn die speciaal voor een casual duizenden aan PP's spenderen in de hoop dat ze deze mee kunnen nemen naar de volgende casual?
Misschien is het zo hoor, maar dat kan ik me nauwelijks voor stellen.
 
Reactiescore
693
Qua korte discussie çava nog. Er is onlangs gediscussieerd in een ander topic.

M.b.t mijn mening:
Voor mij moet de start voor iedereen gelijk zijn. Wat je daarna doet is voor iedereen anders.
-De inventaris
Inventaris volledig uitschakelen bij de overstap zorgt ervoor dat iedereen gelijk start, je hebt daardoor geen mensen die voorgaande werelden hebben gespeeld, inventaris opspaarden en met weinig moeite makkelijk de top ranglijst halen. Hierdoor komt een aspect van vroeger terug - het actief zijn (farmen en roven) wordt beloond -
-Ridders resetten hoeft niet helemaal, maar het moet wel gelijk zijn voor iedereen, (ridders naar lvl X of lvl 0 met X aantal boeken bvb). Zolang dat er ook hier gelijkheid is tussen iedereen bij de start.

-barbarendorpen per speler.
Dit aantal moet voor mij zeker en vast hoger. Liefst meer dan 8.
-het vast aantal barbaren moet er zeker komen als het aantal barbaren per persoon niet stijgt. Ik dacht er net aan. Waarom zou je niet het aantal laten afhangen van het aantal spelers. Bij 1000 spelers bvb 2000 barbaren en bij 500 spelers 1000 barbaren.

-uitgebouwd dorp.
Liefst om en bij de 10k punten zonder toren. Allesinds ervoor zorgen dat iedereen gelijk start. Tussen 6k en 9k is ook nog prima.

-meerdorpenstart?
Goh, hoeft niet voor mij, je hebt op casual al snel een 2de dorp. Het kan wel leuk zijn. Maar dan toch liever niet. Als het er eens door komt, dan leg ik me er bij neer. Hopen dat mijn tweede dorp niet in "tokio" gaat liggen

-van de afstand tussen de dorpen moeten ze afblijven.

-beginnersbescherming maakt me helemaal niet uit.

Momenteel heb ik geen verdere opmerkingen aangezien ik zelf de ideeën heb verzameld en het topic heb geschreven.

Mike
 
Reactiescore
323
Ik sluit me voor het grootste deel bij @miketijger aan. Er moeten inderdaad meer bbs bij speler zodat de rim niet binnen een paar maand al vol ligt, dan krijgen spelers die in de rim starten ook een kans en hoeven grotere spelers minder in de rim te edelen. Het inventaris moet ook voor iedereen gelijk. In ieder geval moeten de GSpakketten eruit, rest is van minder belang, zo is het voordeel weer verkleind.
 
Reactiescore
273
Ben het ook met Mike en Jimmy eens. Als de BB dorpen per speler niet meer dan 8 worden dan heeft het gewoon geen zin om nog verder te spelen.
En als je selectief items uit de inventaris haalt, haal dan niet alleen de grondstofpakketten er uit, maar ook de vlaggenboosters.
Dat is ook iets wat een enorm voordeel geeft i.c.m. een munt vlag. Bijna de helft van een muntkosten aan het begin van de wereld.
 
Reactiescore
2.478
Stel je met meer bb het probleem niet alleen maar uit? Persoonlijk zie ik niet in hoe meer bb een impact heeft over een wereld verloop. Buiten dat de wereld groter is en grotere spelers dus meer impact hebben.
 
Reactiescore
323
Stel je met meer bb het probleem niet alleen maar uit? Persoonlijk zie ik niet in hoe meer bb een impact heeft over een wereld verloop. Buiten dat de wereld groter is en grotere spelers dus meer impact hebben.
Er is wel een dudelijk verschil tussen cas 5 en cas6. Vanaf cas6 waren er minder bbs per speler waardoor spelers eerder 'vast' lagen en uitgebreider de rim gingen edelen. Als er 2x zoveel bbs zijn, wordt de rim minder snel geedeld en is het ook niet bij te houden voor grotere spelers. Dus dan hebben nieuwe spelers in de rim ook kans en blijven ze langer spelen. Als je nu op cas8 start ben je al redelijk kansloos, ook als je een groot inventaris hebt omdat de hele rim al dicht is geedeld, en zodra er een bb bijkomt wordt die ook meteen geedeld door een grote speler. Bijna elk bb dat ik op dit moment edel op cas8 loopt wel een treintje op van een andere speler.
 

DeletedUser75237

Guest
Aye ik begrijp hieruit dat het nutteloos is om een dorpje mee te nemen naar een casual wereld, dat is ook weer duidelijk. Dan ga ik er ook niet aan beginnen!
 
Bovenaan