Het moderne boosten. Slim of onsportief?

Wat vind jij ervan?

  • Slim

    Stemmen: 20 19,6%
  • Onsportief

    Stemmen: 58 56,9%
  • Raar dat hier een topic voor wordt gemaakt

    Stemmen: 24 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Reactiescore
766
"Je legt alles normaliter erg goed uit @Warre maar dit is geen misbruik2punt0 maar eerder oogklep2punt0. Jij moet ook echt wel in zien dat jullie manier minstens 2x zo effectief is."

Dan zal ik die verkeerd opgevat hebben...
Oogklep2punt0 is geen sneer.. inderdaad is ook niet helemaal jofel maar vond die van jou iets extremer. Perceptie.
 

Deleted User - 24028

Guest
Oogklep2punt0 is geen sneer.. inderdaad is ook niet helemaal jofel maar vond die van jou iets extremer. Perceptie.
Ik interpreteer het als "normaal ben je redelijk objectief maar nu heb je een stel oogkleppen voor je kop en post je bullshit"... Voor mij, iemand die in zijn redenering altijd objectief probeert te zijn, een hardere sneer dan een flut comment dat zegt dat je niet zo slim bent ;)
Perceptie it is.
 
Reactiescore
89
Zijn jullie daar nu nog steeds over bezig :$ Bij zowat elke post hier boven stel ik mij vragen of de persoon die hem schrijft de regels wel kent... Het verbaasd mij hoe veel mensen de regels eigenlijk niet kennen hoor!

Om te beginnen, de regel die hier constant aangehaald wordt van het pushen is hier pas sinds ze alle regels op alle servers van TW gelijk getrokken hebben. Daarvoor was die op zich beter en duidelijker beschreven, daarom snap ik wel dat new gens commentaar hebben hier op. De mensen die al langer spelen (en dat zijn er veel van degene die hier posten) zouden moeten weten dat er gewoonweg niks veranderd is met vroeger. Het komt er op neer dat vroeger elke server iets andere regels en beschrijvingen had, toen ze dit uniform wouden maken bij inno moesten ze dus op zoek naar een omschrijving van sommige regels waarbinnen de communitys zelf nog ruimte hebben voor eigen interpretatie. Daar komen meerdere, en ook deze, onduidelijke regel uit voort. Het is een regel die ze kunnen aanhalen wanneer de mods hier vinden dat er gepusht wordt, maar deze regel wordt niet letterlijk geïnterpreteerd, niet hier en niet op eender welke andere community van tribalwars.

Mensen hier vragen om die regel te herschrijven, en mensen hopen dat het topic bij Discussie daar voor kan zorgen. Maar dat gaat helemaal niet gebeuren als je tussen de lijntjes leest. Wat Duckje daarmee probeert te bereiken is om te polsen in deze community wat zij vinden dat een goede definitie zou zijn van pushen zodat ze voor onze server de interpretatie van die regel kunnen bijstellen en gelijk trekken over alle mods heen. Ze gaan dus niet de regel zelf veranderen, maar gewoon binnen het team een gelijke mening vormen en deze mogelijk communiceren naar de community toe.

Op dit moment wordt deze regel enkel gebruikt om bestraffingen uit te delen voor accounts die aangemaakt worden door iemand, vervolgens wat bouwen en vanaf dan constant GS naar iemand anders sturen of zich laten farmen. Vanaf de moment dat het account zelf edelt, er voor lange tijd iemand actief op speelt, etc etc valt het niet meer onder pushen.

Simpelweg zorgt deze regel er dus voor dat je geen account kan aanmaken puur om iemand te pushen, want volgende dingen gebeuren er als je dat probeert:
- Wanneer je niet meer inlogt en op BB gaat -> dorp wordt verwijderd van de kaart
- Wanneer je niet meer inlogt of slechts heeeeeel uitzonderlijk (als in loggen om niet op deleten te gaan maar niet echt spelen) -> dorp wordt verwijderd van de kaart
- Wanneer je actief speelt maar slechts 1 dorp houd en constant gefarmt wordt of GS stuurt door / naar dezelfde persoon -> ban voor pushing
- Wanneer je account aanmaakt en vv afgeeft zodat het als push account kan gebruikt worden -> ban / verwijdering van dorp

Wat bv @Triador dus zegt is nu al reeds van kracht...

Je kan enkel iemand "pushen" als je effectief voor lange tijd actief blijft spelen, en dan wordt het dus niet meer pushen genoemd. Zo wordt "pushen" automatisch beperkt tot een minimum want je vind gewoonweg gaan 100 spelers die voor jou actief weken tot maanden willen spelen ;)


Wat een onzin.. Er is toch geen enkel voordeel om je vriend dat voor je te laten doen tegenover het zelf te doen ? Als Walk het hier allemaal bewust gedaan had hadden ze toch gewoon die 30k PP aan Abuser gegeven en hem dat event laten abusen, dat heeft tal van voordelen en geen enkel nadeel... En dat zou voor jou geen probleem zijn, maar wanneer het op deze manier gebeurt (minder efficiënt dus) is het boosten en heb je er een probleem mee (facepalm)


Wat ik hier uit afleid is het dus als je een beetje boost word je gebannd, maar als je met een hele stam start met als enige doel 1 account of stam te pushen is het ok. Iemand die door omstandigheden niet kan verder spelen en zich laat farmen is dus een booster iemand die blijft spelen en zich laat internen en farmen is geen booster.
 

Deleted User - 24028

Guest
Wat ik hier uit afleid is het dus als je een beetje boost word je gebannd, maar als je met een hele stam start met als enige doel 1 account of stam te pushen is het ok. Iemand die door omstandigheden niet kan verder spelen en zich laat farmen is dus een booster iemand die blijft spelen en zich laat internen en farmen is geen booster.
Als die omstandigheden zich voordoen in de eerste paar dagen van een wereld.. dan jah.
 
Reactiescore
154
Als die omstandigheden zich voordoen in de eerste paar dagen van een wereld.. dan jah.

An sich niets mee te maken? Het 'klassieke' boosten gebeurt in de start, maar dit is toch een duidelijk geval van (vroege) midgame boosting als je het mij vraagt. Ik zie echt niet in wat dit geen boosten zou kunnen maken...
 

Deleted User - 24028

Guest
An sich niets mee te maken? Het 'klassieke' boosten gebeurt in de start, maar dit is toch een duidelijk geval van (vroege) midgame boosting als je het mij vraagt. Ik zie echt niet in wat dit geen boosten zou kunnen maken...
Je kan het wel boosten noemen maar ofdat echt de juiste omschrijving is ...

Het ging hier over de regels. In de regels is niks opgenomen over boosten. Er is enkel iets opgenomen over pushen en dat wordt dus enkel bekeken op basis van of er iemand actief speelt op een account of niet. Illegaal Pushen kan ik principe dus alleen als er geen actieve speler op het speelt of het account echt totaal voor niks anders gebruikt wordt
 
Reactiescore
634
Hele discussie begon over Boosten van accounts en een spelregel die niet meer up to date is, om dit aan te kunnen pakken.
Helaas hoor je daar nu niks meer over, terwijl er 2 topics zijn waar gestemd kan worden en duidelijk te zien is dat de Community tegen Moderne Boosten is.

Als er vanuit de CM geen duidelijke antwoord erop komt op aanpassingen in de spelregel.
Dan gaat de Community dit zelf oplossen.

Walk begin fase van W69 flink heeft zitten te Boosten, wordt nu door One terug gepakt.
Eigenlijk een actie = reactie verhaal.
Nu lees ik dat meerdere Walk accounts hier problemen mee hebben, maar zelf keihard aan het lachen waren toen o.a. deze topic gestart was :)
Maar wie als laatste lacht, lacht het beste zeggen ze :)

De kleinere accounts zijn hier de dupe van en eerst volgende discussie over het kleiner worden van de werelden kunnen we weer klagen de werelden alsmaar kleiner worden.
Maar niet zelf aankaarten dat "nieuwe" accounts geen enkele kans maken tegen de Garde die nu actief is in elke wereld en het eigenlijk zelf aan het verpesten is.
 

DeletedUser74418

Guest
Hele discussie begon over Boosten van accounts en een spelregel die niet meer up to date is, om dit aan te kunnen pakken.
Helaas hoor je daar nu niks meer over, terwijl er 2 topics zijn waar gestemd kan worden en duidelijk te zien is dat de Community tegen Moderne Boosten is.

Als er vanuit de CM geen duidelijke antwoord erop komt op aanpassingen in de spelregel.
Dan gaat de Community dit zelf oplossen.

Walk begin fase van W69 flink heeft zitten te Boosten, wordt nu door One terug gepakt.
Eigenlijk een actie = reactie verhaal.
Nu lees ik dat meerdere Walk accounts hier problemen mee hebben, maar zelf keihard aan het lachen waren toen o.a. deze topic gestart was :)
Maar wie als laatste lacht, lacht het beste zeggen ze :)

De kleinere accounts zijn hier de dupe van en eerst volgende discussie over het kleiner worden van de werelden kunnen we weer klagen de werelden alsmaar kleiner worden.
Maar niet zelf aankaarten dat "nieuwe" accounts geen enkele kans maken tegen de Garde die nu actief is in elke wereld en het eigenlijk zelf aan het verpesten is.

Je slaat de spijker weer is helemaal mis :)

Ik zie weinig mensen klagen over boosten maar wel over CF’en, VV’en bij vijanden, vijanden recruiten (zowel spelers als MB’s) etc etc etc
 
Reactiescore
634
Dan lezen wij niet zelfde posten :)
Walk heeft het duidelijk over de interns van One.

CF kan over gesproken worden, indien dit geen intern was ;)
Vijand van Walk hoeft geen vijand van One te zijn, snap dus even niet wie je bedoeld ?
 
Reactiescore
110
Je slaat de spijker weer is helemaal mis :)

Ik zie weinig mensen klagen over boosten maar wel over CF’en, VV’en bij vijanden, vijanden recruiten (zowel spelers als MB’s) etc etc etc

Hoe slaat hij de spijker mis?

De werelden worden niet kleiner door CF's etc.

De werelden worden kleiner door het boosten. Ik snap dat de spelers van Walk oogkleppen op hebben m.b.t. boosters. Maar dit is de realiteit. Ik heb liever een wereld met CF's dan een wereld vol met boosters.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
154
Je slaat de spijker weer is helemaal mis :)

Ik zie weinig mensen klagen over boosten maar wel over CF’en, VV’en bij vijanden, vijanden recruiten (zowel spelers als MB’s) etc etc etc

Slaat de nagel juist op de kop; je ontneemt elke later gestarte, laat staan nieuwe speler de kans om ook maar in de buurt van de groten te blijven. Zo wordt de instroom nog kleiner, en da's juist wat de Community zou moeten willen proberen vermijden.
 
Reactiescore
634
Als ik jou was, zou ik de hele discussie opnieuw lezen en dan pas oordelen.
Een ieder van Walk die nu post over Boosten van One is gewoonweg niet relevant aan het posten.

Begin fase had Walk wereld flink verneukt met al hun Boost gedoe en nu krijgen ze reactie van One, gaan ze massaal op AF janken over Boosten.
Mocht One geen reactie gegeven hebben, dan zou je nu niks van Walk horen.

Het is vooral leuk om te zien dat @Calamity. gaat likken, terwijl zijn account meeste Boost op zijn naam had staan.
Hoeveel nieuwe spelers waren daardoor niet benadeeld geworden ?
 
Reactiescore
154
Als ik jou was, zou ik de hele discussie opnieuw lezen en dan pas oordelen.
Een ieder van Walk die nu post over Boosten van One is gewoonweg niet relevant aan het posten.

Begin fase had Walk wereld flink verneukt met al hun Boost gedoe en nu krijgen ze reactie van One, gaan ze massaal op AF janken over Boosten.
Mocht One geen reactie gegeven hebben, dan zou je nu niks van Walk horen.

Het is vooral leuk om te zien dat @Calamity. gaat likken, terwijl zijn account meeste Boost op zijn naam had staan.
Hoeveel nieuwe spelers waren daardoor niet benadeeld geworden ?

Ik speel in Walk noch One, en heb de discussie gelezen.

Mijn mening is dat al deze schijt TW (nog harder dan paar w terug) verziekt. Iets op te zeggen? Nee? Dacht ik al.
 
Reactiescore
634
Juist daarom dat deze topic over een spelregel gaat, niet meer up to date is en er op een Moderne manier geboost wordt.
Ze kunnen de spelregel aanpassen of de wereld instellingen.

Anders kunnen wij allemaal gaan posten dat de werelden kleiner en kleiner worden.
Terwijl wij allemaal hieraan bijdrage door kleinere "nieuwe" spelers totaal geen kans te geven.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser74418

Guest
@Coruscant zou kunnen dat ik je verkeerd heb begrepen.. maar begrijp ik nu dat je nogsteeds bezig bent met dit boost gebeuren?

Ik weet dat dit het topic is dat gaat over boosten maar naar mijn beleving is dat een stuk minder relevant onderwerp dan de vele andere cases die nu voor conflict zorgen tussen one en walk...
 
Reactiescore
265
Het punt is gewoon dat iedereen het er niet mee eens is maar iedereen toch blijft boosten en die andere rotzooi. Als iedereen nou bijvoorbeeld gewoon afspreekt met elkaar niet te boosten, zijn er weinig boosters en heb je een leuke speelwereld voor iedereen. Om dit voor elkaar te krijgen wordt lastig, maar je krijgt zo wel een leuke wereld waar iedereen gelijke kansen heeft
 
Reactiescore
634
@Arrighi

Mijn punt gaat er enkel om, zoals vaak genoeg aangekaart:
Wij allemaal zitten te klagen dat werelden kleiner en kleiner worden. Terwijl dit mede door ons zelf komt.
(Natuurlijk heeft leeftijd van TW en commerciële doelstellingen van Inno hierin ook veel invloed)
Zie hele discussie over Boosten en zodoende dat kleine "nieuwe" spelers totaal geen kans meer maken en sneller afhaken.

Reden waarom ik Walk noem is, dat Walk Boosten tijdens hun Premade periode al hadden vastgesteld en eerste weken van W69 ook hebben toegepast.
Pas nadat er vanuit One zelfde manier antwoord op is gekomen, hebben enkele Walk accounts gezien hoe nadelig dit Boosten is.

Individuele onderwerpen kunnen via AF niet zo snel opgelost worden. Hiervoor hebben de stammen leiders voor.
Die moeten zich ook niet als 12 jarige gedragen en serieus problemen willen oplossen.

Neem nou eens de discussies van afgelopen paar weken

  • Space die One beschuldigde over aannemen van Marsch. Marsch die zijn ex stamgenoten aan het edelen was na valse beloftes. Zelfde Marsch zit nu in Space
  • Cave die kleine spelers in hun cluster bescherming had beloofd in ruil voor OS, alsnog die kleine spelers tegen hun zin in gaat edelen
  • Walk die nu over CF - OS en VV discussie wilt om W69 fair spel te kunnen spelen, terwijl Walk zelf W69 begin fase flink heeft zitten te verneuken.(hierbij keur ik hetgeen wat One heeft gedaan niet goed, maar ga ook niet zeggen dat One braafste van de klas moeten zijn en de rest wel mag rotzooien)
Mochten we serieus Fair Spel willen, dan moeten we dit allemaal ook doen en niet enkel op Af wat komen typen en IG juist andere dingen doen.
Niemand heeft er wat aan om op AF te komen aankondigen wie harder tegen de andere zijn schenen heeft getrapt en dan bij Juf gaan klagen hierover.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
389
Hoe slaat hij de spijker mis?

De werelden worden niet kleiner door CF's etc.

De werelden worden kleiner door het boosten. Ik snap dat de spelers van Walk oogkleppen op hebben m.b.t. boosters. Maar dit is de realiteit. Ik heb liever een wereld met CF's dan een wereld vol met boosters.

Amen.

Elke wereld loopt iedereen weer te huilen over kata's, cfen en vven buiten stam, maar overal wordt er zo dicht mogelijk tegen de regels van boosten aan gespeeld. En alle moraalridders komen dan met enorme lappen teksten op het af om dat kata'en en cfen te veroordelen, maar bij het boosten doet iedereen gewoon lekker mee, terwijl dat veel meer een impact heeft op het spelersaantal.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Goed op de hoogte precies waarom werelden kleiner worden. Kom je ook nog met gegevens of zag je dit in een glazen bol?
 
Bovenaan