Top- of Flopstam

  • Topicstarter Deleted User - 487776907
  • Startdatum

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Kleine update over de gang van zaken van de top 3 stammen op wereld 68.

Zijde 1:
Stammen: Vitare
Zijde 2:
Stammen: AX

Timeframe: Laatste week

Totale overnames:

Kant 1: 193
Kant 2: 198
Verschil: 5

chart


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 0
Kant 2: 1
Verschil: 1

Zijde 1:
Stammen: Maai
Zijde 2:
Stammen: AX

Timeframe: Laatste week

Totale overnames:

Kant 1: 185
Kant 2: 198
Verschil: 13

chart


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 1
Kant 2: 0
Verschil: 1

chart

Zijde 1:
Stammen: Maai
Zijde 2:
Stammen: Vitare

Timeframe: Laatste week

Totale overnames:

Kant 1: 185
Kant 2: 193
Verschil: 8

chart


Totale overnames van de vijandige kant:

Kant 1: 0
Kant 2: 0
Verschil: 0

chart

Als we hier kijken lijkt het dat zowel Ax en Maai hun edels aan het sparen zijn, normaal zouden zij veel meer dorpen moeten hebben geedeld dan de stam Vitare, doordat ze al ruim 2x zo groot zijn. Benieuwd wat daar gaat komen en of deze 2 titanen onderling snel verschil gaan maken want het blijft daar nog redelijk rustig.

Als we dan kijken naar gebied waar alle 3 de stammen overnemen:

Ax = Rood / Roze = Maai / Blauw = Vitare
conquer-nl68

Vergelijk deze dan met de huidige liggingen:
Ax = Rood / Roze = Maai / Blauw = Vitare
nl68

Zien we dat Ax vooral bezig is de cluster van Vitare onder druk te zetten door in de nog bestaande gaten te duiken. Hier tegenover staat Maai in core van de wereld flink front aan het maken is tegen Ax en het front met Vitare nog vorm aan het geven is.

Beloofd en spannende periode te worden, hopelijk volgen snel de eerste mooie veldslagen zonder runners.

Interessante analyse, al zou ik hem niet iets anders maken. Je neemt ten eerste de groei van de afgelopen week, terwijl Maai enkele weken terug een groei had die véél groter was dan die van AX. Je tijdspanne is dusdanig klein dat het niet echt representatief is voor stamactiviteit / sparen. Daarbij duurt de opbouw van een clear een dag of 8-9. Ik weet dat Maai dan ook een dag of 8 geleden talloze clears (met succes) heeft verloren op een paar doelwitten, wat een lagere groei in de afgelopen zeven dagen prima kan verklaren.

Wat ik in de edelkaart zie is eigenlijk ook anders. Ik zie namelijk AX overal edelen daar waar het makkelijk is, ik zie ze in hun eigen cluster edelen, mb's, du's, interns en vooral in de rim. Ook wat wederzijdse frontvorming tussen Vitare en AX. Echter zie je Maai wel stevig naar AX edelen maar geen enkele activiteit waarin AX naar Maai edelt. AX heeft haar prioriteit liggen op clustervorming en het snel wegspelen van partijen die niet ''maai'' heten. Sterker ze houden Maai het liefste op afstand en spannen defnoobs (XII, H.) voor hun karretje om clears te koppen om ze vervolgens te internen als hun accounts breken. Het enthousiasme ontbreekt.
 

DeletedUser77704

Guest
Interessante analyse, al zou ik hem niet iets anders maken. Je neemt ten eerste de groei van de afgelopen week, terwijl Maai enkele weken terug een groei had die véél groter was dan die van AX. Je tijdspanne is dusdanig klein dat het niet echt representatief is voor stamactiviteit / sparen. Daarbij duurt de opbouw van een clear een dag of 8-9. Ik weet dat Maai dan ook een dag of 8 geleden talloze clears (met succes) heeft verloren op een paar doelwitten, wat een lagere groei in de afgelopen zeven dagen prima kan verklaren.

Wat ik in de edelkaart zie is eigenlijk ook anders. Ik zie namelijk AX overal edelen daar waar het makkelijk is, ik zie ze in hun eigen cluster edelen, mb's, du's, interns en vooral in de rim. Ook wat wederzijdse frontvorming tussen Vitare en AX. Echter zie je Maai wel stevig naar AX edelen maar geen enkele activiteit waarin AX naar Maai edelt. AX heeft haar prioriteit liggen op clustervorming en het snel wegspelen van partijen die niet ''maai'' heten. Sterker ze houden Maai het liefste op afstand en spannen defnoobs (XII, H.) voor hun karretje om clears te koppen om ze vervolgens te internen als hun accounts breken. Het enthousiasme ontbreekt.

Vond de vergelijking wel typisch, Vitare zelfde tijd als Ax en Maai massa's gedaan en hebben evenveel bijna geëdeeld afgelopen week wat heel frappant is. Maai edelt front maar best wat veroveringen front zijn interns voor betere lijnen en wel mee tellen. Dus semi waar.

Vind eind conclusie wel nagenoeg gelijk van ons beide ;)
 

DeletedUser77704

Guest
Wel benieuwd naar de oorlogstats van vandaag na de massa van Ax op Stab en de counter die hierop volgde.
 
Reactiescore
116
Wel benieuwd naar de oorlogstats van vandaag na de massa van Ax op Stab en de counter die hierop volgde.
Was geen counter, heb geen edels LOL! Ben munten aant meppen!

Nuja als je met counter bedoelt enkele tegenaanvallen dan hebben we inderdaad "gecountered"! Maar was eerder om de druk wat te verlichten op Zuur dan effectief wat te bereiken op een tot op de nok gestackte wolvenroedel! ;) Als het mag van Wolf toon ik wel enkele rapporten waar ik op botste!
 
Reactiescore
983
Ikzelf vind het wel interessant hoe een wolven roedel is opgebouwd.

De drie vooraan zijn oud of ziek, zij bepalen het tempo groep, dit omdat ze dan nooit achtergelaten kunnen worden. De vijf wolven die erna komen zijn het sterkst, beschermen de wolven tegen aanvallen aan de voorkant. De wolven in het midden, ik denk kleintjes zijn beschermd tegen aanvallen van zowel noord en zuid omdat, de 5 achter het midden ook het sterkst zijn en die beschermen de achterkant. Achterin loopt de leider.
 

DeletedUser77704

Guest
Ikzelf vind het wel interessant hoe een wolven roedel is opgebouwd.

De drie vooraan zijn oud of ziek, zij bepalen het tempo groep, dit omdat ze dan nooit achtergelaten kunnen worden. De vijf wolven die erna komen zijn het sterkst, beschermen de wolven tegen aanvallen aan de voorkant. De wolven in het midden, ik denk kleintjes zijn beschermd tegen aanvallen van zowel noord en zuid omdat, de 5 achter het midden ook het sterkst zijn en die beschermen de achterkant. Achterin loopt de leider.

Leiders lopen idd altijd achter de feiten aan
 
Reactiescore
146
Ikzelf vind het wel interessant hoe een wolven roedel is opgebouwd.

De drie vooraan zijn oud of ziek, zij bepalen het tempo groep, dit omdat ze dan nooit achtergelaten kunnen worden. De vijf wolven die erna komen zijn het sterkst, beschermen de wolven tegen aanvallen aan de voorkant. De wolven in het midden, ik denk kleintjes zijn beschermd tegen aanvallen van zowel noord en zuid omdat, de 5 achter het midden ook het sterkst zijn en die beschermen de achterkant. Achterin loopt de leider.


Ben jij zeker roodkapje? :eek:
 
Reactiescore
301
Dit is maar een vreemde verandering. Gaat het echt een driestrijd worden zoals gezegd of wordt het vooralsnog een strijd tegen Maai?

Ik kan je vertellen dat er niet veel gediend waren met de leave. Onze bedoeling was in ieder geval vooral een drie-strijd creëren. Zoal eerder vermeld ;):p
 
Bovenaan