Praathoek

Reactiescore
581
Nadelen
- Mensen die niet goed in Engels zijn haken mogelijk af

Voor zover ik weet, zouden er bij een Merge ook de NL moderatoren mee gaan, zodat een ieder in zijn of haar moerstaal een support kan maken.
 
Reactiescore
1.454
Nadelen
- Mensen die niet goed in Engels zijn haken mogelijk af

Voor zover ik weet, zouden er bij een Merge ook de NL moderatoren mee gaan, zodat een ieder in zijn of haar moerstaal een support kan maken.

Ingame communicatie met iemand uit Polen gaat wel een stuk moeilijker als je geen Engels kan :p

Ik denk dat het voor de Nederlanders niet zo’n groot probleem is (de meeste kunnen wel een beetje Engels), maar ga eens naar Frankrijk, Duitsland, Polen,etc. dan wordt het al een stuk lastiger.
 
Reactiescore
2.490
Om even wat licht te scheppen over het server-merge project:

  • Dit gebeurt enkel met heel kleine markten
  • Je krijgt de mogelijkheid je account te transferen naar .net. Al je progress (inclusief vlaggen) worden dan ook overgedragen
  • Je krijgt eveneens de mogelijkheid je account met een bestaande .net account samen te voegen
  • Het spel, het forum en de support blijven in het Nederlands. Wij blijven dus de mogelijkheid houden om aan community building te doen
  • In-game berichten met andere spelers, Politiek en propaganda en dergelijke meer zijn wat lastiger (Engels, op het .net forum oid. Daarover zijn nog gesprekken gaande.

.nl staat nog lang niet dichtbij een server merge en dat zal dus nog niet snel gebeuren.
 
Reactiescore
1.454
Om even wat licht te scheppen over het server-merge project:

  • Dit gebeurt enkel met heel kleine markten
  • Je krijgt de mogelijkheid je account te transferen naar .net. Al je progress (inclusief vlaggen) worden dan ook overgedragen
  • Je krijgt eveneens de mogelijkheid je account met een bestaande .net account samen te voegen
  • Het spel, het forum en de support blijven in het Nederlands. Wij blijven dus de mogelijkheid houden om aan community building te doen
  • In-game berichten met andere spelers, Politiek en propaganda en dergelijke meer zijn wat lastiger (Engels, op het .net forum oid. Daarover zijn nog gesprekken gaande.

.nl staat nog lang niet dichtbij een server merge en dat zal dus nog niet snel gebeuren.

Waarom alleen the kleine servers trouwens? Is het niet handiger om en voordeliger om 1 server voor de Europese gebieden te creeren net zoals 1 voor Azië en Amerika (Noord en Zuid)?

Hier door zijn de servers tenminste een stuk groter en is er volgens mij meer mogelijkheden.
 
Reactiescore
2.490
Dat zijn strategische beslissingen gemaakt door InnoGames. Ik kan zelf wel een aantal redenen verzinnen waarom het niet gebeurd (niet iedereen vind het leuk om in het engels te moeten communiceren, andere markten hebben volledige andere speelculturen, het is een aanval op de community as such (want P&P gaat heel lastig worden , etc ...)
 
Reactiescore
1.454
Dat zijn strategische beslissingen gemaakt door InnoGames. Ik kan zelf wel een aantal redenen verzinnen waarom het niet gebeurd (niet iedereen vind het leuk om in het engels te moeten communiceren, andere markten hebben volledige andere speelculturen, het is een aanval op de community as such (want P&P gaat heel lastig worden , etc ...)

Elk argument gaat ook op voor de kleinere servers die samengevoegd zullen worden though. P&p wordt dan moeilijk, er zullen extra spelers afhaken omdat ze geen Engels kunnen of willen spreken en daar worden ook verschillende speelculturen samengevoegd (de spel cultuur in Denemarken zal anders zijn dan onze schat ik zo in).
1 Europese server zou ik persoonlijk wel zien zitten. Jammer dat dit niet gaat gebeuren :(
 

Deleted User - 487871837

Guest
Elk argument gaat ook op voor de kleinere servers die samengevoegd zullen worden though. P&p wordt dan moeilijk, er zullen extra spelers afhaken omdat ze geen Engels kunnen of willen spreken en daar worden ook verschillende speelculturen samengevoegd (de spel cultuur in Denemarken zal anders zijn dan onze schat ik zo in).
1 Europese server zou ik persoonlijk wel zien zitten. Jammer dat dit niet gaat gebeuren :(

Het verschil zit hem in de aantallen nog actieve spelers; dat ligt in Nederland nog zodanig hoog dat werelden nog kunnen functioneren. Op andere markten lag dat nog veel lager en was een merge dus onvermijdbaar. Meer zeg ik er niet over, want ik weet niet wat ik wel en niet kan vertellen :p
 

DeletedUser79670

Guest
voeg al die engelstalige servers samen en laat de nl servers gewoon met rust!
 

Deleted User - 487957951

Guest
Elk argument gaat ook op voor de kleinere servers die samengevoegd zullen worden though. P&p wordt dan moeilijk, er zullen extra spelers afhaken omdat ze geen Engels kunnen of willen spreken en daar worden ook verschillende speelculturen samengevoegd (de spel cultuur in Denemarken zal anders zijn dan onze schat ik zo in).
1 Europese server zou ik persoonlijk wel zien zitten. Jammer dat dit niet gaat gebeuren :(

Op termijn wel denk ik maar voorlopig zal er financieel en structureel een voordeel zijn om NL apart te houden...
 
Reactiescore
581
Bedankt voor de opheldering Duckje en ik snap nu het verhaal erachter. Evengoed hoop ik het nog mee te maken, dat we ooit een merge krijgen en weer tenminste met vier of meer continenten Tribalwars kunnen spelen.
 
Reactiescore
1.367
Voordelen
- Grotere servers
- Mogelijkheid tot werelden zonder PP-beurs (het probleem was dat het niet uit kon, maar als alles op 1 grote server is, kan het misschien wel)
- Mogelijkheid tot alternatieve werelden (aangezien de werelden groter zijn zal het makkelijker zijn om eens een wat alternatievere wereld er door te gooien in verband met inkomsten)

Nadelen
- Mensen die niet goed in Engels zijn haken mogelijk af
- Er is een mogelijk verlies van gespaarde vlaggen en PP
- Mogelijk verlies van de accountsnamen
- Er zullen mensen herplaatst worden of ontslagen worden binnen InnoGames

Dit zijn wel de grootste voordelen en nadelen imo

Niet te vergeten dat we mogelijk het autonomie gedeelte kwijtraken, op gebied van scripts etc
 
Reactiescore
581
Niet te vergeten dat we mogelijk het autonomie gedeelte kwijtraken, op gebied van scripts etc
Daar ga ik blij mee zijn, weg met die zooi en gewoon keihard old skool TW spelen... in plaats van met scripts. Dat ik als verdediger niet dagenlang zit te taggen en dat de aanvaller met 1C in een klein uurtje klaar is.

En als ik heel eerlijk ben, stel dat InnoGames de optie zou bieden tegen zeg (voorbeeld): 50 -100 euro, om je account te verhuizen naar .Net... dan deed ik dat direct. We hebben hier een prachtige community, daar niet van... maar de mogelijkheid om weer met veel spelers een wereld te spelen... super zou ik dat vinden.
 
Reactiescore
1.367
Daar ga ik blij mee zijn, weg met die zooi en gewoon keihard old skool TW spelen... in plaats van met scripts. Dat ik als verdediger niet dagenlang zit te taggen en dat de aanvaller met 1C in een klein uurtje klaar is.

En als ik heel eerlijk ben, stel dat InnoGames de optie zou bieden tegen zeg (voorbeeld): 50 -100 euro, om je account te verhuizen naar .Net... dan deed ik dat direct. We hebben hier een prachtige community, daar niet van... maar de mogelijkheid om weer met veel spelers een wereld te spelen... super zou ik dat vinden.

Raak je de meeste .NL spelers kwijt en tegen taggen heb je uitkijktorens :D
 
Reactiescore
581
Ja, nu... maar die zijn er niet op elke wereld. En je moet die aanvallen ruim van te voren zien, zeker als het er weer tienduizend of meer worden.

Maar goed, het grootste probleem gaat de cultuur zijn. Hier kan je bijna alles zeggen of doen... op .net zeker niet. Geen discussies en zo... de wil van de Coma en de Moderators is wet. Protest heeft geen enkele zin en je gelijk halen op het AF levert je direct een straf op of een InGame ban als je te lang doorgaat. En laten we wat dat betreft eerlijk zijn... wij (de spelers op de NL servers) zijn een stelletje zagers/klagers... ik heb wel eens medelijden met de Mods... en ja, dan denk ik ook aan mezelf. Alles begint bij zelfkennis ;)
 

DeletedUser79670

Guest
Daar ga ik blij mee zijn, weg met die zooi en gewoon keihard old skool TW spelen... in plaats van met scripts. Dat ik als verdediger niet dagenlang zit te taggen en dat de aanvaller met 1C in een klein uurtje klaar is.

En als ik heel eerlijk ben, stel dat InnoGames de optie zou bieden tegen zeg (voorbeeld): 50 -100 euro, om je account te verhuizen naar .Net... dan deed ik dat direct. We hebben hier een prachtige community, daar niet van... maar de mogelijkheid om weer met veel spelers een wereld te spelen... super zou ik dat vinden.

Kan ook zijn dat de meeste nl spelers gestopt zijn omdat de werelden zo klein zijn geworden.
Ze zouden eens een test moeten doen met een grote wereld met oude instellingen zoals in het begin en ook zo aankondigen op de sociale media.
 
Reactiescore
2.508
Ik denk eerder dat je stopt omdat het spel zo tijdintensief is en we allemaal een leeftijd bereiken dat we wat beters te doen hebben met onze tijd ;)
 
Reactiescore
5.687
Ik denk eerder dat je stopt omdat het spel zo tijdintensief is en we allemaal een leeftijd bereiken dat we wat beters te doen hebben met onze tijd ;)
Ja is een kwestie van beide redenen inderdaad, los van het feit dat de grote werelden (gevuld van c5 tot c95 etc.) natuurlijk veel leuker waren. Ieder spel heeft een tijd van glorie, maar veel spellen blijven nieuwe spelers aantrekken, iets wat bij TW veel minder is.
Ik ben inderdaad gestopt vanwege het tijdrovende element en dat ik me liever op andere dingen concentreer. Nu denk ik terug aan bijv. 2010/2012 tijd, waarbij ook dit soort online browser games sowieso veel meer ''gewoon'' was. Nu zitten de kids van tegenwoordig fortnite, CoD, fifa etc. te spelen, iets wat vroeger minder was.

Back to @Duckje , ik zie het allemaal wel zitten en mocht het ooit zover komen, ben ik er zeker bij.
 
Reactiescore
1.478
Daar ga ik blij mee zijn, weg met die zooi en gewoon keihard old skool TW spelen... in plaats van met scripts. Dat ik als verdediger niet dagenlang zit te taggen en dat de aanvaller met 1C in een klein uurtje klaar is.
Dan gebruik jij verkeerde defscripts. Ik zou zelf niet goed meer zonder kunnen. Maar .net heeft ook weer scripts die op .nl niet toegestaan zijn. Het grootste probleem imo is dat je weer tegen spelers gaat zitten die het normaal vinden om te kataen en clusterfucken.
 
Reactiescore
581
Dan gebruik jij verkeerde defscripts. Ik zou zelf niet goed meer zonder kunnen. Maar .net heeft ook weer scripts die op .nl niet toegestaan zijn. Het grootste probleem imo is dat je weer tegen spelers gaat zitten die het normaal vinden om te kataen en clusterfucken.
Euh... scripts? Ik def gewoon zonder... en wat is er nu weer mis met kata's? Die zijn ook overal heel normaal en onderdeel van het spel, alleen op de NL servers zitten er watjes die er -oh, mijn dorpje wordt afgebroken- niet tegen kunnen.
 
Reactiescore
524
Euh... scripts? Ik def gewoon zonder... en wat is er nu weer mis met kata's? Die zijn ook overal heel normaal en onderdeel van het spel, alleen op de NL servers zitten er watjes die er -oh, mijn dorpje wordt afgebroken- niet tegen kunnen.

Hoor ik hier een potentiële KaKaKa'er?
 
Bovenaan