Mooie rapportjes

Reactiescore
1.165
Dit topic ook maar even wat leven in blazen dan?

Kleine massa gedaan op 12. Had er niet veel van verwacht, gezien hun defensieve speelstijl. Veel stond daarom ook al op BLOCK OK, voornamelijk bij Twisted Fate. Hij heeft denk ik redelijk wat defence opgeeist, hierdoor toch flink wat gaten gevonden bij stuntman. Zijn deffwerk was dan ook slecht en dus best wat leuke rapportjes. Zie spoiler.
9be6341c1ea2053978789b99a5ed2861.png

44cec55377ef76cca989c183a3b4024e.png

de117714ecfaed4a9d3112410b73e4c0.png

4ae0de7e59ce855bee89faba6aa5865a.png

768f3f3794cbf3515d12876772d820b9.png
 

DeletedUser81351

Guest
Niet dat ik het dorpenverlies wil goedpraten noch de actie van Ax wil minimaliseren, maar het dorpenverlies is mede door het gebrek aan een VV deze ochtend waardoor er cruciale DEF is gesneuveld :(

Komt wel goed, geen paniek^^

Denk dat hij het geluk bedoeld dat van -25% tot +25% kan gaan in je rapportje :)

Ja dat snap ik wel, maar zie niet het verschil dat heeft perzee bij deze rapportjes...
 
Reactiescore
983
Ik kan helaas niet vertellen hoe hoog de muur was bij het edelen, waarschijnlijk bij de 2e weergave 0. Daarnaast had ik het ook niet per se over deze aanvallen.

Maar om een voorbeeld te geven in een soortgelijke setting:
upload_2019-9-9_17-36-10.png
Dit is met een muur van 2, met de 35% boost van bijl, 3% aanvalsvlag en op geluk 0.

upload_2019-9-9_17-38-18.png
Dit is met dezelfde instelling als hierboven, behalve dat het geluk nu op -1 staat.

hierbij is het dus absurd hoe een kleine verandering in het procentuele getal impact heeft op de aanval.
 

Bijlagen

  • upload_2019-9-9_17-37-4.png
    upload_2019-9-9_17-37-4.png
    27,8 KB · Weergaven: 5
  • upload_2019-9-9_17-37-17.png
    upload_2019-9-9_17-37-17.png
    26,7 KB · Weergaven: 2

DeletedUser81351

Guest
Ik kan helaas niet vertellen hoe hoog de muur was bij het edelen, waarschijnlijk bij de 2e weergave 0. Daarnaast had ik het ook niet per se over deze aanvallen.

Maar om een voorbeeld te geven in een soortgelijke setting:
Bekijk bijlage 15482
Dit is met een muur van 2, met de 35% boost van bijl, 3% aanvalsvlag en op geluk 0.

Bekijk bijlage 15485
Dit is met dezelfde instelling als hierboven, behalve dat het geluk nu op -1 staat.

hierbij is het dus absurd hoe een kleine verandering in het procentuele getal impact heeft op de aanval.

Zulke edels (minder dan 10 troepen) werkt alleen bij muur 0 en 1, daar heeft geluk dan ook geen effect.
 
Reactiescore
1.165
Auw
 
Reactiescore
983
Zulke edels (minder dan 10 troepen) werkt alleen bij muur 0 en 1, daar heeft geluk dan ook geen effect.
Nogmaals, ik had het niet per se over die laatste aanvallen. En ja, dat kon ik zien toen ik de resultaten aan het berekenen was.

Ik maakte enkel een punt dat geluk veel impact kan hebben, zoals ik ook heb laten zien bij een geringe verandering.

Dus om te beginnen:

Hallo allemaal, vandaag gaat mijn presentatie over geluk binnen het spel Tribalwars. Ik heb het onderwerp gekozen omdat er kennelijk niet begrepen wordt dat geluk veel impact kan hebben op een succes of een zuur gezicht. Ik heb gekeken naar een soortgelijk scenario dat mijn collega Single Malt liet zien. Echter zijn de resultaten berekend zonder boosts, maar wel ogend op het verlies van 9 bijl zoals eerder weergegeven.

Muur 5
-5 tot en me -11 zorgt voor een bijl verlies van 9 (dat wat er kan gebeuren DOOR geluk).

Daar waarin een geluk van 14 juist ervoor zorgt dat diezelfde edel aanval geslaagd zou zijn, wat er kan gebeuren DOOR geluk.

Muur 4
Geluk -20 zorgt ervoor dat er 9 bijltjes sneuvelen. (dat wat er gebeurd zou kunnen zijn).

Daar waar een geluk van maximaal -3 er voor zorgt dat die edel vrolijk door zingt.

Muur 3 en daaronder maakt het voor geluk niet meer uit als er geen troepen meer in staan, mocht er in dat geval maar 1 zwaardje recruit in staan en het geluk een beetje tegenzit, (rond de -10) mis je nogmaals een edel aanval.

Dit was mijn presentatie over de invloeden van geluk in het spelletje Tribalwars.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan