Discussietopic: Boosten, waar ligt de grens?

Kan dit boosten, of moet het illegaal worden?

  • Dit kan echt niet!

    Stemmen: 52 63,4%
  • Dit is een fout van TW dus mag gewoon

    Stemmen: 26 31,7%
  • Mij maakt het niet uit

    Stemmen: 4 4,9%

  • Totaal aantal stemmers
    82
  • Enquête gesloten .

DeletedUser76932

Guest
Beste AF posters,

Wereld 69 zit op het moment met een probleem die we graag willen aankaarten. Nadat ik in gesprek ben gegaan met duckje kwam er niet meer uit dan een Discussietopic aanmaken om zo de community te laten stemmen. Het gaat zoals je wel al gelezen hebt over het boosten van een stam/speler die het event geabused heeft.

Het begon allemaal met een event dat uitkwam. Je moest hier de wapens raden om ten strijde te trekken tegen de barbaren en kon zo dukaten verdienen die je in kon leveren voor o.a GS pakketjes. Dit is op een speciale manier gedaan waardoor je pp kon uitgeven. Hieronder de uitleg:

Het horde event is een behoorlijk tijd kostend event voor spelers en de prijzen staan dan ook vrij goedkoop, zo ook de 10% / 20% grondstof items. Deze kun je kopen voor 4k en 8k event punten. Per horde ronde heb je aanvalsplannen nodig om te raden dit kost 1 aanvalsplan en een nieuwe ronde kost 2 aanvalsplannen. Een aanvalsplan kost 8 pp (10 voor 80 pp) Voor elke ronde krijg je gemiddeld 1250 event punten. Als je dit totaal met premium koopt ben je (5x10pp + 3 aanvalsplannen (8pp) = 74 pp). voor 1 item van 20% gs heb je 7x een spel gedaan (7x 74 = 518 pp). Nu gaan we er van uit dat de top speler 7 dorpen heeft met opslag lvl 26 (175.047) Dus het item zal (7 x 175.047 = 1.225.329 / 100 x 20 = 245.065) per grondstof geven. Als je dit door de huidige koers van de beurs rekent (735.195/ beurskoers 300 = 2450) of wel 2450 pp farm je er uit. (dit is op 300 berekend maar aangezien de beurs omhoog gaat maak ik van de 2450 pp 1700 pp Dat betekend dat een speler op het duurst mogelijk 518 pp betaald en er ongeveer 1700 pp uithaalt. Maar omdat de horde niet duurder wordt kun je dit grapje de gehele tijd doen. Een speler kan door deze techniek giga veel gs/pp verdienen en hier door "legaal" boosten. Dit lijkt me dan ook echt wel een stomme fout van uit Inno om een event die erg goedkoop is te gebruiken op een gloed nieuwe wereld.

het stukje hierboven is berekend / geschreven door mij en de voormalige moderator Boldebast.

Dat het event een flop is, is zeker niet de spelers hun fout. Deze spelers hebben hier gewoon gebruik van gemaakt en als ik de screens van verschillende kanalen en de verhalen moet geloven zitten ze makkelijk over de 1000% aan gs pakketjes. Nogmaals is dit gewoon een fout van innogames IMO.

Nu hebben spelers dus waarschijnlijk nog wel eens pp winst kunnen maken op dit event en een dikke boost over kunnen houden. Dan hebben we het natuurlijk nog steeds niet over de aantal % pakketjes dat dit account heeft bemachtigd.

Nu komt het hele eier eten:

Een speler gebruikt nu zijn gs pakketjes waarschijnlijk(of gs inkomsten van zijn 60 dorpen na het boosten van het event) om deze grondstoffen door te sturen naar vriendeb leden. Dit is boosten aangezien je hun gratis van grondstoffen voorziet die andere niet kunnen hebben. Het is dus een oneerlijke/illegale manier (imo) om zo de wereld te kunnen bepalen door het te boosten van niet eens stamgenoten. Voor zover ik weet is boosten ook iets wat niet mag vanuit TW aangezien er al meerdere accounts voor gebanned zijn.

bewijs hiervan:
(verwijderd door een mod ivm objectiviteit)


Ik vraag nu aan de community om hun mening te geven en te stemmen om te kijken of we dit kunnen stoppen en zeker voor in de toekomst tegen te houden zodat dit niet nogmaals gebeurd.

Met vriendelijke groetjes,

Sherwin
______________________________________________________________

Edit mod:

Het doel van dit topic is het bespreken van situaties omtrent boosten. Ik wil geen vingertje wijzen naar bepaalde spelers(groepen). Dat mag in het andere topic die voor de W69 spelers bekend is. Ik zal dus ook redelijk actief zijn met elke reverentie naar een spelersgroep. Hier wordt alleen de ethische normen en waarde besproken omtrent dit onderwerp; boosten. Uiteraard mogen er voorbeelden worden genoemd, als er maar geen namen worden gebruikt.
Dit is dus geen P&P topic, enkel een topic om de gebruikte boost methode te bespreken en over te discussiëren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser76932

Guest
Lol, gaat de hele discussie erover dat 1 account ervoor kiest zijn gs te sturen naar andere accounts?

Dat is toch geen boosten joh. Wat een idiote discussie.

Het gaat hier over zowel het event als de acties erna. :)
 
Reactiescore
2.486
Het doel van dit topic is het bespreken van situaties omtrent boosten. Ik wil geen vingertje wijzen naar bepaalde spelers(groepen). Dat mag in het andere topic die voor de W69 spelers bekend is. Ik zal dus ook redelijk actief zijn met elke reverentie naar een spelersgroep. Hier wordt alleen de ethische normen en waarde besproken omtrent dit onderwerp; boosten. Uiteraard mogen er voorbeelden worden genoemd, als er maar geen namen worden gebruikt.

Dit is dus geen P&P topic, enkel een topic om de gebruikte boost methode te bespreken en over te discussiëren.
 
Reactiescore
634
De hele discussie is begonnen en gaande, doordat er geen duidelijke antwoordt vanuit Mod Team gegeven wordt.

Ene Mod deelt wel een Ban uit en hanteert de spel regel als.

Het is niet toegelaten dat andere accounts aangemaakt worden als intentie om 1 account verder mee te boosten. Ongeacht het een ander IP adres is.

En een andere Mod bekijkt de situatie.
Dus of er een MB/DU of Fusie gaande is.
Daar vanuit gaande wordt er een Ban gegeven of niet.

Nu de Spel regel niet duidelijk is, wat de screens van Duckje ook laat zien.
Is het voor de Community niet meer duidelijk wat nu wel onder Boosten met Ban valt en wat als "legaal" Boosten gezien gaat worden.

Gaat dit Boosten nog steeds per Game Mod afhankelijk zijn.
Of 1 duidelijke regel die helder gaat zijn voor Game Mod en Community
 
Reactiescore
2.489
Om even wat duidelijkheid op te scheppen:

Boosten/Pushen heeft altijd met een grijze zone te maken gehad waarin de mods kunnen interpreteren. We hebben deze discussie intern heel regelmatig en komen doorlopend tot de conclusie dat er case by case besloten moet worden. In het algemeen vallen er ontzettend weinig (tot geen) bans voor pushen op Tribal Wars.nl en is de minimale maatstaaf die we verwachten dat een account groeit op zichzelf (hoe langzaam dan ook). Als een account dus niet groeit en enkel bestaat om een ander account te laten groeien is het echt pushen.

Echter volgens de definitie hierboven is een account die geinternd wordt ook pushen (oude account groeit niet meer, nieuwe account groeit exponentieel).

Het zal uiteindelijk een regel zijn die voor interpretatie vatbaar blijft waarin elke individuele mod een beslissing kan maken (en waarin CM laatste zeg heeft). Dit is bijvoorbeeld nog meer het geval bij ongepaste mededelingen. Hiervoor hebben we begin dit jaar een enquête gedaan en het met de community besproken waarop onze interne richtlijnen zijn aangepast. De bedoeling van dit topic is hetzelfde (interne richtlijnen bijspijkeren naar de wensen / input / verwachtingen van de community)
 
Laatst bewerkt:

Kulta Lakko

Speedkampioen '16+ '20 (Goud) '17+'18 (Zilver)
Reactiescore
226
Duckje wil gewoon de overstap naar .net versnellen. Dit is gewoon boosten.

Staat dit op de planning ja? :eek:
Wanneer dat gebeurt stop ik met dit spel en met mij vele anderen.
 
Reactiescore
634
Als een account dus niet groeit en enkel bestaat om een ander account te laten groeien is het echt pushen.

Zou je dit nog willen uitbreiden aub.

Een DU wordt huidige werelden vaak ingezet. (dus een account die voor zijn MH dorp uitbouwt en later deze afstaat).
Afhankelijk van de omgeving kan DU meerdere dorpen bezitten, veelal edelen ze gemakkelijke dorpen (bb's) en bouwen deze uit.

Hoe ik het begrijp zou een DU dus in sommige gevallen grijze zone vallen, is dit correct ?

Daarnaast heb je spelers die in ruil van een dienst een andere account boosten.
Ze sluiten een deal af met de "grotere spelers in de omgeving" farmen PP en zodra Beurs vol zit geven ze hun dorp af.
Of Speler biedt een dienst aan en laat zijn dorpen farmen (OS - Nap - BG)

Doordat de dorpen van een speler zijn, kunnen we er eigenlijk vanuit gaan dat de groeven hogere lvl dan een BB dorp zullen hebben.
Doordat speler in kwestie zijn dorpen laat farmen, gaat er dus grotere hoeveelheid gefarmt kunnen worden.
Dit zal de overige accounts in de omgeving benadelen. Vooral de nieuwe spelers, die niet vanuit eerdere werelden een lading connecties meenemen om tegen zulke overmacht stand te kunnen houden.

Is het dan geen averechts houding, om aan ene kant nieuwe spelers willen beschermen door middel van spelinstellingen en andere kant blootstellen aan een Boost.

Het zal uiteindelijk een regel zijn die voor interpretatie vatbaar blijft waarin elke individuele mod een beslissing kan maken (en waarin CM laatste zeg heeft)

Een Game Mod is zelf niet als speler aanwezig in de wereld en kan enkel vanuit de ingediende Ticket een conclusie trekken.
Ervan uitgaande dat Game Mod zelf als speler (in een andere wereld) Tw aan het spelen is en op de hoogte is van hoe de nieuwe werelden zich ontwikkelen.
Hierbij kan de Game Mod mijn inziens onvoldoende inzicht hebben hoe wereld zich heeft ontwikkeld en waarom er geklaagd wordt over een Boost.

Kortom.
Zodra je een spelregel laat afhangen van interpretatie, dan ga je geheid gevallen hebben waar voor hetzelfde wel een Ban uitgedeeld zal worden en zelfde gevallen juist niet.

Zelfde als dat er iemand op AF Ouwe Kut/Gay enzo... zou typen.
Forum Mod die Topic niet zou volgen, zou dit kunnen berispen. Terwijl een Forum Mod die Topic wel aan het volgen is, kunnen lezen bv dat er totaal geen kwade bedoeling achter zit.

Aangezien er geen voorbeeld mochten geven worden over de kwestie die in W69 afspeelt en ook geen Tickets op Af mogen posten, heb ik het maar zo even verwoord.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
2.486
@Coruscant wellicht gaat we in de uitslag van dit topic wat doen, maar met die op W69 niet. Dat is gewoon een wereldgerelateerde discussie, ofwel bash topic.

Als je iets wilt bereiken omtrent boosten nodig ik je dus hier wat te betogen.
 

DeletedUser68184

Guest
vroeger ging het om de ervaring die je hebt,
nu is het de speler die het meeste geld heeft wint gewoon,

die pp markt is slecht, spelers kopen nu gs om toch ma zo snel mogelijk te kunnen groeien..
andere spelers die dat niet doen zijn daar de dupe van..
gekunt daar blijven over discuseren,

ofwel ergens een regeling maken van zoveel gs kan je kopen per dag, voor elke speler,
dan wordt het misschien weer evenwichtig..
 
Reactiescore
389
Boosten verpest het gewoon voor alle spelers die solo wat willen doen en nieuwkomers / noobs en dan een paar dagen later wordt er weer gezeurd dat de player base afneemt en de werelden te klein zijn.
Geen boosten meer, keihard aanpakken.
 
Bovenaan