Het moderne boosten. Slim of onsportief?

Wat vind jij ervan?

  • Slim

    Stemmen: 20 19,6%
  • Onsportief

    Stemmen: 58 56,9%
  • Raar dat hier een topic voor wordt gemaakt

    Stemmen: 24 23,5%

  • Totaal aantal stemmers
    102
Reactiescore
5.686
Speel het spelletje gewoon zonder al deze poespas? Gewoon een stel mbs als je er vrolijk van wordt en voor de rest leef en laat leven. Blijft onnodig al die dingen die er nu gebeuren. Als een iemand het doet, snap ik wel dat de rest het ook moet doen om bij te blijven.
Raar dat er niet tegen opgetreden kan worden, want het verziekt het spelletje gewoon. Of het kan gezien worden als extra tactieken, maar waarom? Alsof het zonder niet leuk genoeg is?

Doet de een iets, dat brengt een boost bij de ander tot gevolg, in wat voor manier dan ook. Ach mannen, speel lekker met 20 mbs en 5 MB/du stammen. Gebruik een groot account ter compensatie, blijf lekker internen. Zo gaat TW sneller de gracht in en kunnen we ons sneller opmaken voor een grote server op .net. Helemaal mooi!

Oh btw boosten is slim en normaal gesproken onsportief. Echter, als zoveel mensen het doen is het meer een norm geworden en dus een stuk minder onsportief.
 
Reactiescore
634
Doet de grote coruscant werkelijk zo hard in zijn broek voor Walk

Het is trouwens Coruscant :)
En nee, niemand van Team Coruscant is onder de indruk van Walk.

Mijn vraag gaat er meer om hoe de spel regel "Het is verboden om één of meer accounts aan te maken en/of te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen")." gehanteerd wordt..

  • Betekent dit enkel dat er niet geboost mag worden door meerdere accounts te hebben onder zelfde IP
  • Of een account onder vv nemen en andere accounts laten boosten
  • Of, zoals het nu blijkt. Account die zijn beurs heeft gevuld met PP en nu zijn dorpen laat farmen.
Deze hele discussie is trouwens niet ontstaan door mij, maar door de posten van Walk leden.
Wat ik mij wel kan herinneren is dat er W67 een account in begin fase -50% had gekregen. Toen hij op AF gaf dat hij andere accounts mocht farmen in ruil dat zij PP mochten farmen.

@The Minion
De keuze of het onsportief gedrag is, is dus eigenlijk niet van toepassing, omdat mijn vraag puur om gaat wat de spel regel betekent.
Dus wanneer wel een -50% en wanneer niet wordt toegepast.
 
Reactiescore
581
Dit fenomeen, dat je beschrijft... voor het eerst meegemaakt op W52.

Startte in een stam, bleken vriendjes van de twee van de grootste spelers, een TW account te hebben aangemaakt. Die zij (de twee grootste spelers) vervolgens in VV kregen.

Die VV's gaven ze daarna aan elkaar... en toen na 24 uur, konden ze de dorpjes op afgesproken tijden farmen...en de def die -buiten die uren- erin werd aangemaakt, stond in hun eerste dorpen (zodat ze full off konden spelen zonder risico).

Onnodig om te zeggen, dat ik ze eerst gezegd heb, dat ze ermee moesten kappen en toen ze aangaven, dat ze dit niet deden, ze direct heb aangegeven bij support.

En voordat iemand vragen stelt: Ja, dat kon support ook constateren en ja, ze zijn flink gestraft hiervoor. Het is ten strengste verboden en een global ban, kan hierdoor je straf zijn.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
389
Er wordt altijd geklaagd over te kleine werelden, maar daar is dit ook wel een hele grote oorzaak van. Spelers die een gooi doen naar wereldwinst komen met 10 accounts om uiteindelijk zsm te fuseren, waardoor mensen die gewoon een wereld willen spelen solo geen enkele kans ooit gaan hebben om leuk mee te draaien in de top. Iedereen die competitief mee zou willen spelen moet meteen zorgen dat hij met een groep van 5 of meer mensen is, waardoor alle potentiele solo spelers of groepjes van 2 snel afhaken. Maar goed schijnbaar is het belangrijk om maar zo hard mogelijk te boosten in het begin, dus zullen de werelden nog wel kleiner worden.
 
Reactiescore
634
Spelers die een gooi doen naar wereldwinst komen met 10 accounts om uiteindelijk zsm te fuseren

Punt hier is niet dat er een MB wordt ge-interd of een fusie gaande is.
Daarvoor moet je bericht van Misbruik2punt0 lezen, hoe zij een Event hadden geboost en nu hun account aan Walk ter Boost hebben overgedragen.

Walk leden geven openlijk toe dat ze een account aan het farmen zijn, dus hun eigen accounts aan het boosten zijn.
Dit is dus hele verschil.
 
Reactiescore
389
Punt hier is niet dat er een MB wordt ge-interd of een fusie gaande is.
Daarvoor moet je bericht van Misbruik2punt0 lezen, hoe zij een Event hadden geboost en nu hun account aan Walk ter Boost hebben overgedragen.

Walk leden geven openlijk toe dat ze een account aan het farmen zijn, dus hun eigen accounts aan het boosten zijn.
Dit is dus hele verschil.

Ik reageerde ook eigenlijk meer op de algemene stelling, of het onsportief is of niet, niet specifiek op een speler. Het gebeurd gewoon en bijna iedereen die in de top mee wil doen, doet het helaas. Als je mee wil doen in de top kan het ook bijna niet anders, dus ik begrijp het ook wel. Aangezien het ook totaal niet aan te pakken is met regelgeving. Maar ik denk gewoon dat het ook weer een stap zou zijn naar grotere werelden, als er minder wordt geboost en accounts met minder spelers / boost accounts starten. Dan komen er weer meer accounts en hebben 'noobs' meer kans om wat verder te komen.
 
Reactiescore
634
Maar ik denk gewoon dat het ook weer een stap zou zijn naar grotere werelden, als er minder wordt geboost en accounts met minder spelers / boost accounts starten. Dan komen er weer meer accounts en hebben 'noobs' meer kans om wat verder te komen.

Hier sta ik dus volledig achter.
Vind het daarom ook vreemd, dat Moraal ridders in andere Topics hier even hun Boost gedrag willen laten goedkeuren.

Terwijl dit nog niet eens vast staat, of dit überhaupt wel binnen de spelregels valt.
Geldt trouwens niet enkel over Walk.
Mocht er binnen One ook gebruik worden gemaakt van zulke zaakjes, dan doen zij er ook even hard aan mee.
 
Reactiescore
389
Hier sta ik dus volledig achter.
Vind het daarom ook vreemd, dat Moraal ridders in andere Topics hier even hun Boost gedrag willen laten goedkeuren.

Terwijl dit nog niet eens vast staat, of dit überhaupt wel binnen de spelregels valt

Nuja een boost account mag volgens mij officieel niet, maar ja laat iemand een account boosten voor je en zeg dat hij gwn stopt en je bent van die regel af, denk dat je daar nooit echt omheen gaat kunnen.
 
Reactiescore
634
Nuja een boost account mag volgens mij officieel niet, maar ja laat iemand een account boosten voor je en zeg dat hij gwn stopt en je bent van die regel af, denk dat je daar nooit echt omheen gaat kunnen.

Het gaat dus juist daarom, speler in kwestie is geen MB of DU.
Ook wordt er via de AF posten (die je terug kan zoeken/lezen) nergens vermeld dat account ermee is gestopt.

Wordt nadrukkelijk aangegeven dat ze account Misbruik2punt0 aan het farmen zijn, ter compensatie
 

DeletedUser79458

Guest
Aan de ene kant Walk die openlijk toegeeft te boosten.

Aan de andere kant One. die te graag bans wil nu.

Wat een kutwereld.

Niemand van One vraagt om bans?

Maar dit soort geboost hoort gewoon niet op een spel dat al aardig aan het doodgaan is. Snap dat Walk dit soort praktijken doet omdat het Abuser en Cacturne gewoon erg helpt maar sportief is het zeker niet.

Moet gewoon tegengehouden worden deze wereld anders gaan deze en andere spelers het weer doen op aankomende werelden.
 
Reactiescore
634
Mijn vraag over de spelregel "Het is verboden om één of meer accounts aan te maken en/of te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen")."
Hoe wordt dit dus toegepast.

Als Compensatie vragen niet onder de regel valt, dan zullen eerst volgende werelden verneukt worden.
Stel je eens voor. In ruil voor weekje Nap, dat je iemand mag farmen :)
 
Reactiescore
2.181
Niemand van One vraagt om bans?

Maar dit soort geboost hoort gewoon niet op een spel dat al aardig aan het doodgaan is. Snap dat Walk dit soort praktijken doet omdat het Abuser en Cacturne gewoon erg helpt maar sportief is het zeker niet.

Moet gewoon tegengehouden worden deze wereld anders gaan deze en andere spelers het weer doen op aankomende werelden.

Ben ik het ook mee eens, alleen stel deze situatie voor:

Support pakt walk aan en er gaan accs bb of 50 procent. De motivatie gaat daar dan zo kapot dat ik me kan voorstellen dat walk dan valt. Daarmee is de wereld eigenlijk al klaar.

Is ook niet ideaal.
 

DeletedUser79415

Guest
Ben ik het ook mee eens, alleen stel deze situatie voor:

Support pakt walk aan en er gaan accs bb of 50 procent. De motivatie gaat daar dan zo kapot dat ik me kan voorstellen dat walk dan valt. Daarmee is de wereld eigenlijk al klaar.

Is ook niet ideaal.

dan moeten ze toch realiseren hoe het voor kleine spelers is in omgeving walk die 0kans krijgen of niet alleen voor die kleinere spelers maar ook de gehele wereld die gewoon simpel weg niet bij kan blijven met boosters. het hoort gewoon niet zo, niemand vraagt om bans maar zou het niet meer dan normaal vinden als ze wel zouden komen.

overigens mocht walk dan geen doorzettings vermogen hebben dan zullen er echt wel andere dingen gebeuren op w69 dat interessant genoeg is.
 

DeletedUser74418

Guest
Ik hoop dat jullie doorhebben dat alles wat jullie zeggen speculatie is.

Edit: Aan iedereen van one die hier post: vinden jullie dat ruai ook gebanned moet worden? Waarom wel/niet? Verschilt die situatie met de situatie omtrent misbruik? Waarom wel/niet?
 
Reactiescore
634
Nu wordt het serieus lachen.
4 accounts van Walk, waaronder de leider geeft toe dat het Boosten uit de hand is gelopen.

One accounts die erop reageren via AF, zijn nu opeens de zeikerds :(
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.787
Het pp boosten van een account, niet het boosten van dat account naar andere accounts toe. Klein verschil
 
Reactiescore
634
Het pp boosten van een account, niet het boosten van dat account naar andere accounts toe. Klein verschil

Het is trouwens Coruscant :)
En nee, niemand van Team Coruscant is onder de indruk van Walk.

Mijn vraag gaat er meer om hoe de spel regel "Het is verboden om één of meer accounts aan te maken en/of te gebruiken om een andere account te onderhouden ("pushen")." gehanteerd wordt..

  • Betekent dit enkel dat er niet geboost mag worden door meerdere accounts te hebben onder zelfde IP
  • Of een account onder vv nemen en andere accounts laten boosten
  • Of, zoals het nu blijkt. Account die zijn beurs heeft gevuld met PP en nu zijn dorpen laat farmen.
Deze hele discussie is trouwens niet ontstaan door mij, maar door de posten van Walk leden.
Wat ik mij wel kan herinneren is dat er W67 een account in begin fase -50% had gekregen. Toen hij op AF gaf dat hij andere accounts mocht farmen in ruil dat zij PP mochten farmen.

@The Minion
De keuze of het onsportief gedrag is, is dus eigenlijk niet van toepassing, omdat mijn vraag puur om gaat wat de spel regel betekent.
Dus wanneer wel een -50% en wanneer niet wordt toegepast.

Denk dat mijn vraag omtrent de regel duidelijk is.
Boosten is Boosten.
Als ter compensatie van iets een speler gefarmt mag worden, dat valt dit in mijn inziens onder Boosten.
Zo niet, dan mag je straks ook in ruil voor Nap accounts gaan farmen
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.144
In plaats van te zeiken over boosten, waarom gaan jullie niet eens deftige fronten vormen samen? Mijn god zeg, One doet alsof ze de wereld al hebben verloren vanwege het boosten.
 
Bovenaan