Rate de speler!

Reactiescore
277
Rating @Discovered By Accident.

131933_large


Punten/Groei
index.php


Zoals in de afbeelding hierboven is te zien doet DBA het qua punten en groei zeer goed op deze wereld. Met een rang 5 en 160k punten draaien ze zeker mee in de huidige top.
index.php

index.php

Het account verzamelt redelijk wat grondstoffen door middel van rooftochten. Voor een rang 5 account met 22 dorpen zou er wel meer gs kunnen worden verzameld naar mijn mening.
index.php

index.php

Het account farmt zeer actief met een max van 7414 geplunderde dorpen en 1,46m grondstoffen op een dag. Dit zijn gratis boosters die de groei erg bevorderen en hier maakt DBA goed gebruik van.

Al met al heeft DBA een snelle stijgende groei dat mag resulteren in een rang 5. De farms zijn on point, rooftochten kunnen beter. Ik vind het dat account het zeer goed doet tot nu toe en het krijgt voor de punten/groei een 9.

Reputatie
Ik weet niet veel van de spelers van het account, maar ze komen op het AF over als chille gasten en zijn het gerespecteerde spelers die goed kunnen spelen en gevaarlijk zijn in early game en in het eindspel. Verder ziet 'Tribe Mate Of The Year 2019' er natuurlijk leuk uit op je profiel en ik ga er ook van uit dat die award verdiend is.

Score: 8

Ligging/Omgeving
Hieronder is een gedeelte van de kaart te zien. Blauw is de stam van DBA, One. Roze is DBA. DBA heeft een mooie ligging tussen dus stam in en kan in een rechte lijn naar het zuidoosten. een gevaar is wel dat hij wordt ingeklemd door andere leden van de stam. daarom is de ligging voor lange termijn nog niet erg optimaal.
index.php


index.php

index.php

De ligging krijgt een 6,5.

De stam
index.php

DBA zit in de stam One., de nummer 1 stam op het moment qua punten en ODA. Het is aan groei en het ODA te zien dat het een actieve stam die erg offensief speelt. Ook helpt de stam elkaar goed met deffen, gezien het odd, want alleen had Corus dat nooit kunnen blokken natuurlijk ;). Aangezien het een premade is vanaf wereld 65, en de leden dus goed op elkaar zijn ingespeeld, verwacht ik dat deze stam het ver zal schoppen. De stam heeft voorlopig genoeg edelruimte en een redelijke ligging.

De stam krijgt als score een 8,5.

OD
index.php

index.php


DBA heeft zijn OD voornamelijk te danken aan het ODA zoals hierboven te zien is. De speler heeft nog vrij weinig aanvallen binnengekregen, het heeft een een ODD van 28k. Dit is niet heel veel dus kan ik niet erg goed de kwaliteiten als verdediger opmaken. Het account heeft een keer ondersteuning gestuurd naar stamleden, gezien het ODS, en dankt hieraan een mooie 20k verslagen tegenstanders. DBA heeft veel gevochten voor de dorpen, wat resulteert in een 2e plek in de ODA ranglijst.

Het account heeft zichzelf aanvallend goed bewezen, wat de kwaliteiten in de verdediging zullen zijn, zullen we zien. Gezien het mooie ODA geef ik een score van 8,5.

Eindscore: (9+8+6,5+8,5+8,5)/5= 8,1
Het was me een waar genoegen om jullie te mogen raten.
 

Bijlagen

  • upload_2019-8-20_21-52-31.png
    upload_2019-8-20_21-52-31.png
    165,7 KB · Weergaven: 282
  • upload_2019-8-20_21-54-3.png
    upload_2019-8-20_21-54-3.png
    24,3 KB · Weergaven: 274
  • upload_2019-8-20_21-55-31.png
    upload_2019-8-20_21-55-31.png
    40 KB · Weergaven: 271
  • upload_2019-8-20_21-56-54.png
    upload_2019-8-20_21-56-54.png
    272,9 KB · Weergaven: 278
  • upload_2019-8-20_21-58-3.png
    upload_2019-8-20_21-58-3.png
    8,9 KB · Weergaven: 268
  • upload_2019-8-20_21-58-58.png
    upload_2019-8-20_21-58-58.png
    8,8 KB · Weergaven: 269

DeletedUser79415

Guest
@nk123 wauw prachtige rate, word hier enorm blij van! Bedankt, welk acc speel je zelf of hoef je geen rate back ?

Kussieknuff Jonah
 

Calamity.

Beste offer 20/21
Reactiescore
10.773
Degene die schedel doet rate ik dan? Graag wel beetje degelijk acc dan :p
 
Reactiescore
767
Schedel rate klinkt intressant ;>)
 
Reactiescore
277
Dank voor de compimenten :), ik speel zelf op ChickMagnet. Als je tijd hebt mag je een rate terug doen hoor, lijkt ons leuk!
 

DeletedUser73927

Guest

Bij deze:
*Disclaimer, ik ben natuurlijk stamgenoot van TAS en daarom ietwat bevooroordeeld, hou daar rekening mee.

De rate van: The American Sniper
Punten/groei:
c84f2e0aa703a106616cd9415ef3af54.png
132591_large
image.php

Op het moment van schrijven bekleed The American Sniper de 18de plaats in de ranglijst met net geen 100.000 punten en een 15 tal dorpen. Het gemiddeld puntenaantal van elk dorp ligt hierdoor rond de 6600, wat betekend dat de meeste dorpen dus (enigszins) uitgebouwd zullen zijn en over een significante hoeveelheid slagkracht beschikken. Het account begon enigszins traag op deze wereld, aangezien het begon als een PP farm. Het team heeft zich echter vlug herpakt toen ze besloten voor de wereldwinst te gaan spelen en draaien sindsdien keurig mee wat groeisnelheid betreft.

Het is niet helemaal duidelijk wat er bij het farmen precies fout gaat. Enerzijds staan ze op rang 14 met 8660 geplunderde dorpen, anderzijds staan ze rang 51 met daadwerkelijk geplunderde grondstoffen. Het lijkt erop dat TAS dus veel microfarmt, maar weinig rendement eruit haalt. Het hoge aantal gefarmde dorpen geeft echter wel een blijk van activiteit, wat absoluut onontbeerlijk is in deze fase van het spel.
4f4e456f4c4ff9620da3b52583685e2f.png

04fece0ec3bdc3a8aedd3bfa42ca875d.png


Voor de groei krijgen jullie een 7,5. Onderaan in de top 20 is een keurige positie om te verkeren. Gecombineerd met een hoog aantal farms (maar weinig plundering) lijkt een ruime voldoende ook alles te zeggen. Het is niet geweldig, maar ook zeker niet verkeerd.

Reputatie:

The American Sniper draait inmiddels lang mee en is bij de meeste teams wel bekend. Aanvallend staan ze erg goed bekend, zeker ook onderschreven door de resultaten die zijn neergezet op wereld 65, waar de rang 1 ODA toebehoorde aan The American Sniper. Naast laats genoemde wereld staat ook de winst van wereld 60 op naam van The American Sniper, waar het account de #1 positie bekleedde ten tijde van het sluiten van die wereld.
Van het gehele team is Wes de meest bekende. Naast zijn bijdrages hier op het algemeen forum is Wes ook makkelijk te porren voor een praatje en een babbeltje. Deze positiviteit straalt naar mijns inzien ook af op de rest van het account.


Voor de Reputatie krijgen jullie een 8. Meerdere wereldwinsten, actief op het algemeen forum en geen groot ego of andere kapsones zijn een vrij zeldzame combinatie op de .nl servers en dat mag beloont worden met een royaal cijfer.

Ligging/omgeving:
4aaf953c530aef2d3e8b34955206f59f.png

The American Sniper ligt gedeeltelijk omringt door zijn stamgenoten (One.) centraal gelegen in het stam cluster. Het account heeft inmiddels de vorm aangenomen van een account liggende in een semi-fatsoenlijke falanx. Stamleden flanken het account westelijk, noordelijk en oostelijk, waardoor The American Sniper enkel op zijn zuid flank hoeft te letten. Gezien hoe zijn oostelijk buur het account niet de pas afsnijd maar een zuidelijke richting aanhoud, geeft dit sterk de impressie dat The American Sniper zijn zuidelijke edelroute zal voortzetten. Dit betekend dat het account enerzijds al aardig wat safe heeft, maar anderzijds ook een interessant front zal gaan krijgen, gezien de centrale ligging in de falanx (het account kan immers de rim niet meer in, dus moet het wel zuidelijk gaan).

Voor de ligging krijgen jullie een 7. Het is geen geweldige ligging, aangezien de falanx nog niet rechtgetrokken is. Anderzijds is het ook geen belabberde ligging, want er is nog ruimte zat om naartoe uit te breiden.

Stam:

f95f5e387a4263a4e0a330ab876f4bf7.png


We Are One. (One.) is een premade, bestaande uit een kern van wereld 65 spelers uit het winnende Imagination. (Ima.) met een handjevol aanvulling en een paar opgeraapte wereld 65 spelers die later pas besloten mee te doen. The American Sniper valt in de laatste categorie.
One. is momenteel de enige stam die kan pretenderen een oorlog te hebben gewonnen met het wegspelen van Fear. Daarnaast staat One. al lange tijd in de top 3, enkel werden ze af en toe nog wel eens weggestoten door een samenraapsel andere spelers, maar op termijn groeide One. altijd sneller dan de concurrentie, waardoor ze hun #1 positie weer hebben heroverd. Met een voorsprong van 50.000 punten op Cave! lijkt One. de eerste stam te worden die de 1.000.000 zal passeren (Cave heeft echter wel één lid minder, dus hoe relevant dit is mag u zelf beslissen).
One. heeft zich zowel offensief als defensief bewezen en tot gisteren bekleedde ze zelfs de positie van #1 OD (totaal). Alhoewel ze die positie hebben moeten afstaan beschikken ze nog altijd tot de titel van #1 ODA, een teken van een actieve en snel groeiende stam.

Voor de stam krijgen jullie een 9. Dit is erg hoog, maar word gestaafd door het feit dat One. momenteel met enige geloofwaardigheid kan stellen "de beste stam te zijn." (in hoeverre men dit op dit moment zou moeten doen en er waarde uit zou moeten ontlenen, laat ik weer aan u over)

Verslagen tegenstanders:
6cffe4ccb99a65ae4df6c216dc9ebfed.png

Nu zijn we aangebroken bij het pièce de résistance van elke evaluatie, wat heeft de speler neergezet? In het geval van The American Sniper staat het op sommige fronten erg goed, maar op andere is het wat magertjes.
Wat ODA betreft maakt The American Sniper de eerder genoemde reputatie van sterke aanvaller goed waar. Met een rang 12 ODA is de rol van aanvallende speler zeker niet karig vervuld.
De ODD is erg laag, met nog geen 10.000 verslagen tegenstanders. Echter is dit iets waar weinig aan te doen valt en het feit dat de buren The American Sniper niet kunnen of willen lastigvallen is misschien een goed staaltje diplomatiek of preventief ruimen.
De ODS is ook weer erg laag, deze keer met een schamele 12.000 tegenstanders. De ligging van The American Sniper is erg veilig, dus dit is curieus laag. Echter is het niet ondenkbaar dat er wel degelijk troepen zijn gestuurd, maar dat de aanvallende partij besloot om niet door de stacks heen te bashen, maar er omheen aan te vallen.
De totale OD komt hierdoor uit op rang 37, compleet op sleeptouw genomen door de ODA.

Voor Verslagen tegenstanders krijgen jullie van mij een 6,5. Een hoge ODA is mooi, maar dusdanig weinig ODS, terwijl One. juist als een van de eerste stammen in oorlog was, is toch een gemis.

Na wat "Quick maths" komt de totale som van punten hiermee uit op een 7,6. Dit lijkt mij een kloppend cijfer, een ruime voldoende voor een ruim voldoende account. Jullie zijn hard op weg om je weer te laten gelden op deze wereld, maar de puntjes dienen nog gezet te worden op de I. Ga zo door heren!
xxx - Tim
 
Reactiescore
1.283
Heerlijk rate timmie! Super deftig uitgewerkt, genieten dit :cool:

Enkel puntje wilde ik aanhalen en bracht me direct op nieuwe ideeen.

Het stukje farmen wat terecht bekritiseerd word is te verklaren door ons roven.
Waar we met farmen tekort schieten compenseren we dat ruimschoots met een rang 5 roven.

Ik wil hiermee de bekritisering niet ontkrachten, maar wellicht is het leuk om bij de rates sinds de komst van de roof functie de farms te combineren met het roven en hier een totaalcijfer voor te geven.

Benieuwd hoe de community hierover denkt?!

We gaan werken aan de puntjes op de I zoals je noemde en ben erg te spreken over het feit dat er ook lagere cijfers gegeven zijn.

Thanx m8!
 

DeletedUser74418

Guest
Leuk om te zien dat dit topic weer beetje op gang komt :) overigens wil ik men er aan herinneren dat schedel ook verzocht is gerate te worden door een eerdere rater. Ik wil geen stammie raten en zou slechte p&p zijn (dikke noobs daar op schedel) dus als iemand schedel kan raten doe ik de volgende.
 

DeletedUser73927

Guest
Leuk om te zien dat dit topic weer beetje op gang komt :) overigens wil ik men er aan herinneren dat schedel ook verzocht is gerate te worden door een eerdere rater. Ik wil geen stammie raten en zou slechte p&p zijn (dikke noobs daar op schedel) dus als iemand schedel kan raten doe ik de volgende.

Als ik me van de week verveel zal ik me er wel aan wagen. Geef me over een paar dagen een reminder wil je? :)
 

DeletedUser73927

Guest
Bij deze:

De Rate van: Schedel

252bcc6c0acd8294f1eaa08e55a54e84.png


Punten/Groei:
Op het moment van schrijven staat Schedel op rang 9 met net iets meer als 170.000 punten. Met 21 dorpen brengt dit het gemiddelde puntental per dorp tot 8133, wat betekend dat elke dorpen ver is uitgebouwd en veel slagkracht herbergt, een belangrijk detail zo vroeg in de wereld. De geedelde dorpen gaan gepaard met ODA stijgingen en lijken dus geen interns te zijn, wat de grote van het account des te indrukwekkender maakt. Het account schijnt echter pas echt wanneer we de farmstatistieken erbij pakken.

b9e99e75f7e5549f79fc63427d9e8cdf.png

Respectievelijk rang 3,1 en 2 voor grondstoffen geplunderd, dorpen geplunderd en grondstoffen geroofd. Met name het feit dat het account onderaan de top 10 bungelt maakt dit extreem indrukwekkend, gezien het account met "beperkte" middelen ten opzichte van de absolute top alsnog meer grondstoffen winst maakt. Een teken van een actief team, maar ook een teken van effectief gebruik van de beschikbare middelen en een hoge mate van spelinzicht.

Groei: 9,5/10. De groei van Schedel is extreem indrukwekkend, met bijna 100.000 punten minder farmt hij de rang 1 speler er alsnog uit. Naast deze farm statistieken is ook de reguliere groei erg hoog. Een teken dat troepen niet enkel worden gebruikt om te farmen, maar ook om winsten te boeken. Verhoudingsgewijs waarschijnlijk een van de sterkste farmers, zo niet dé sterkste van wereld 69.

Reputatie:
Ondanks dat Schedel voor mij een onbekend account was met een onbekend team, blijkt het account helemaal niet zo onbekend. Naast een indrukwekkende curriculum vitae van eerdere gewonnen werelden houd de lofzang op het AF maar niet op. Een kort rondje Golden Awards lijstjes plunderen leverde het volgende op:
5ed422a6ce2f40ab4eb6f38b5f4289f5.png

2cbc3e598d06e49de47357767108334e.png


Duidelijk is dat Team Schedel veel vertrouwen heeft gewekt, zowel in een leidersschrappositie als in de rol van een reguliere speler. Nominaties voor beste speler, leider en stam speler zijn veelvuldig en ik denk dat dit dan ook getuigd van een goede reputatie voor team schedel.

Reputatie: 8,5/10. Een indrukwekkend curriculum vitae en een groot aantal positief sprekende spelers zijn een teken van een goede reputatie. Ik moet echter wel stellen dat ik schedel relatief weinig voorbij zie komen op het AF (mede daardoor mijn onbekendheid met het team), waardoor de reputatie natuurlijk niet is wat het had kunnen zijn. Het blijft echter niks anders dan goeds, dus een ruime voldoende.

Ligging:
76b07208c74f404a8cb66e86742a6b27.png


Schedel heeft een interessante ligging, net zoals de rest van Walk. Als geplande premade heeft walk ervoor gezorgd dat de ligging van de meeste leden vrijwel ideaal is. Eén gedeelte van de falanx groeit richting de rim, het andere gedeelte richting de core. Dit geeft de accounts een ruime hoeveelheid safe en verzekerd zowel makkelijke dorpen als uitdaging. Schedel is op deze regel geen uitzondering en heeft dan ook de verwachte ligging in het zuiden van Walk. Naar alle waarschijnlijkheid groeit het account richting het noordoosten en zal het op termijn botsen met One..

Ligging: 8/10. Het account heeft een leuke ligging met zowel rim als core mogelijkheden en op termijn waarschijnlijk een van de wereldbeslissende fronten. De enige, zeer minimale, kritiek is dat de noord oost flank ietwat blootligt, omdat de oostelijk falanx partner niet snel genoeg meegroeit.

Stam:
03088cd4fdd1a5368782d571ebeaa12d.png


Met de hakken boven de sloot haalt Walk. de 1.000.000 punten en is daarmee de 3de stam die de mijlpaal van één miljoen punten overschrijd. Toevallig staan ze ook 3de op de ranglijst, een klein stukje achter Cave! en een flink eind achter One. Met het maximum van 10 leden bevat Walk ongeveer 104k punten per speler. De punten in de stam zijn echter absoluut niet mooi verdeeld, met enkele spelers van onder de 50k en een uitschieter die goed is voor een kwart van alle punten. Dit kan op den duur lijden tot zwakke en sterke schakels, simpelweg door kwantitatieve overmacht. Gelukkig heeft Walk. momenteel nog weinig serieus front en daardoor alle tijd dit recht te trekken. Daarnaast kunnen die kleinere spelers evengoed als MB/DU fungeren, ik heb simpelweg te weinig kennis van Walk. om hier conclusief iets te kunnen stellen. Wat ik echter wel durf te stellen is dat Walk. als premade zijnde, gevuld met actieve en ervaren teams, een serieuze kans maakt op de wereldwinst (in hoeverre dat soort claims nu al nuttig zijn) indien ze hun huidige flow weten vol te houden.

Stam: 7,5/10. Walk. is niet de rang 1 stam, nog is de OD score indrukwekkend voor zo'n hooggeplaatste stam. Ook is Walk. nog niet getest met serieuze tegenstand, waar stammen als Cave (VS Fuifje) en One. (VS Fear!) dat wel hebben gehad. Dit neemt niet weg dat ik er persoonlijk wel vertrouwen in heb dat dit goedkomt, echter vind ik het te genereus om een "ongeteste" stam met een curieuze normaal verdeling en een zeer lage OD boven de "8" te plaatsen.*
*Voordat ik de hele rage crew van Walk over me heen krijg, ik denk oprecht dat Walk. een van de grote kanshebbers is, maar op basis van "objectieve" statistieken is dat niet te stellen, naast de meer dan ideale ligging.

Verslagen tegenstanders:
d393613d2348b0a827dac35ba6527c17.png

Met een kleine 260.000 verslagen tegenstanders staat Schedel op de 40ste plek in de ranglijst. Dit is een erg lage plek voor zo'n hooggeplaatst account, dus laten we eens kijken waardoor dit komt en of het vergefelijk is. Allereerst valt de extreem lage ODD op. Schedel heeft zijn buurt dusdanig gedomineerd dat niemand de kans had, of dusdanige goede diplomatiek bedreven dat ze nooit zijn verstuurd. Beide is een positief iets, een lage of hoge ODD ligt meestal buiten je macht, dus dit rekenen we het account niet aan.
Vervolgens wenden we onze blik tot de ODS. Ook hier worden we ongelukkig van, 28.500 eenheden is erg laag voor zo'n account als dit. Hierbij word schedel gered door de observatie die ik hierboven over Walk. maakte: het is een ongeteste stam. Het is een stam die nog geen noemenswaardige oorlogen heeft gevoerd en grotendeels is voortgebouwd op de voorsprong die Calamity had gecreëerd, waardoor grote veldslagen, met name in de rol van verdediger simpelweg niet zijn voorgekomen. Ook deze OD is dus vergefelijk.
Het beste voor het laatste, de ODA. Met 226.155 verslagen eenheden als aanvaller komt Schedel uit op rang 21 in de ODA ranglijst. Voor een account wat 9de staat is dit vrij laag, zeker gezien het uitblijven van verdedigende acties. Het kan echter ook een teken zijn van efficiënt aanvallen: weinig slopen maar veel winsten boeken. Voor mij als buitenstaander is het lastig te zeggen. Eveneens zou het ook een teken kunnen zijn van interns, maar opnieuw schiet mijn kennis me hier tekort.

Verslagen tegenstanders: 7/10. De ODD/ODS is erg laag maar vergefelijk, echter zien we hier graag een hogere ODA voor terug. De verwachte ODA verhoging ontbreekt, sterker nog, hij is zelfs ietwat lager dan verwacht, dus een 7 lijkt me hier gepast.

De totale eindscore komt hiermee uit op een 8.1. Ik denk dat deze score past bij het beeld van het account wat word gepresenteerd door de statistieken. Het cijfer zal echter dramatisch omhoog schieten zodra Walk. in oorlog komt, mede doordat de OD zal stijgen en Walk. beter op waarde geschat kan worden. Zie het dus vooral als een cijfer onder voorbehoud.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser74418

Guest
*Voordat ik de hele rage crew van Walk over me heen krijg, ik denk oprecht dat Walk. een van de grote kanshebbers is, maar op basis van "objectieve" statistieken is dat niet te stellen, naast de meer dan ideale ligging.

Allereerst heerlijke rate alweer, krijg er echt zin van om zelf ook weer een rate te schrijven (weinig tijd sorry af vrienden).

Daarnaast ingaand op het citaat, ik vind persoonlijk dat een 7,5 een zeer accuraat cijfer is voor Walk. Zoals je zegt valt er als buitenstaander weinig te zien en heeft de stam dan ook nog geen "echte" tegenstand gehad.
 
Reactiescore
5.686
Sterke reet!
 
Reactiescore
3.540
Allereerst heerlijke rate alweer, krijg er echt zin van om zelf ook weer een rate te schrijven (weinig tijd sorry af vrienden).

Daarnaast ingaand op het citaat, ik vind persoonlijk dat een 7,5 een zeer accuraat cijfer is voor Walk. Zoals je zegt valt er als buitenstaander weinig te zien en heeft de stam dan ook nog geen "echte" tegenstand gehad.

7.5 was accuraat geweest maar Cacturne zit in de stam dus dat verandert het direct naar 3.8 vanwege de 50% kans op het massa delete random event
 
Bovenaan