Spotprentjes

Reactiescore
206
Haha ach, wij gunnen jullie natuurlijk het meest objectieve beeld:wink:

Daarnaast is het voor ons geen verlies om dit te laten zien. Betreffende (uitkijk)dorpen zijn of zo geadeld of al dusdanig gescout/geveegd dat deze al bekend waren onder onze tegenstanders. Indien ze dit niet hadden gezien, lijkt me dit een machtig leuke wake-up call voor ze.

Gaan met deze (en komende) nieuwe dorpen toch eens moeten schuiven, dus lig hier niet wakker van :smile:
 

DeletedUser77704

Guest
Haha ach, wij gunnen jullie natuurlijk het meest objectieve beeld:wink:

Daarnaast is het voor ons geen verlies om dit te laten zien. Betreffende (uitkijk)dorpen zijn of zo geadeld of al dusdanig gescout/geveegd dat deze al bekend waren onder onze tegenstanders. Indien ze dit niet hadden gezien, lijkt me dit een machtig leuke wake-up call voor ze.

Gaan met deze (en komende) nieuwe dorpen toch eens moeten schuiven, dus lig hier niet wakker van :smile:

Idd ;)
 
Reactiescore
1.037
34rgp3.jpg

Geluk gehad met de mod als je toegeeft boostaccounts te gebruiken en 48u en 30% krijgt
 

DeletedUser59368

Guest
CF is toch in je cluster? :p

Een cf is in het cluster ja.
Cf = cluster fuck. (alle zo hebben ze het mij doen geloven,.. haha)

Deze is gewoon een jump. Best slim als je Def genoeg hebt en je kan zo een paar dorpjes bij elkaar houden. Kan je iemand langs beide zijde hitten met clears en edels.

Kan men zich nietmeer op 1 front richten en dient men de mobiele deff te spreiden.
 
Reactiescore
853
Wat een onzin, dat CFen als niet netjes beschouwd wordt is een principe kwestie, om dan om de standaard CF discussie heen te gaan door een dorp achter een speler te edelen, verandert dat niet het principe dat het laf is zo te spelen.
 
Reactiescore
1.278
Wat een onzin, dat CFen als niet netjes beschouwd wordt is een principe kwestie, om dan om de standaard CF discussie heen te gaan door een dorp achter een speler te edelen, verandert dat niet het principe dat het laf is zo te spelen.

Mweh laf is wel erg makkelijk gezegd... je zou dit ook slim kunnen noemen. Jumpen gebeurt altijd al op TW en ik denk niet dat rood nu al de hele rim mag en kan toe-eigenen. Het benutten van de wereld, binnen de afspraken, om een voordeel te krijgen over de vijand is lijkt me niet zo gek.

TW wordt een preuts gedoe alles is slecht en laf althans al past het niet in het straatje van bepaalde groepen.
 
Reactiescore
853
Mweh laf is wel erg makkelijk gezegd... je zou dit ook slim kunnen noemen. Jumpen gebeurt altijd al op TW en ik denk niet dat rood nu al de hele rim mag en kan toe-eigenen. Het benutten van de wereld, binnen de afspraken, om een voordeel te krijgen over de vijand is lijkt me niet zo gek.

TW wordt een preuts gedoe alles is slecht en laf althans al past het niet in het straatje van bepaalde groepen.
Je mist het punt, mensen maken CF afspraken omdat ze claimen tegen zulke acties te zijn, om vervolgens gewoon een manier te vinden om hetzelfde resultaat te bereiken. Waarom dan de CF afspraken aanhouden? Dan kan je daar ook net zo goed een streep doorzetten, je bent vóór of tegen zulke acties, dan moet je niet aan de ene kant afspraken gaan maken om aan de andere kant toch maniertjes te zoeken om toch een voordeel te kunnen halen.
 

DeletedUser59368

Guest
Een CF in iemand cluster maken, vind ik alleen maar netjes. Als je het dorp van de betreffende speler hebt kunnen veroveren. Via een BB bevoorbeeld vind ik absoluut niet kunnen.

Via een 3de speler kan ik nog inkomen. Je moet je cluster maar ontdoen van andere kleinere spelers. (cf vrij)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Deze is gewoon een jump. Best slim als je Def genoeg hebt en je kan zo een paar dorpjes bij elkaar houden. Kan je iemand langs beide zijde hitten met clears en edels.

Kan men zich nietmeer op 1 front richten en dient men de mobiele deff te spreiden.

Volgens mij moet je dit juist precies andersom zien. Hoe kan het slim zijn om als één individu in een core stam een paar losse dorpen achter een grotere rim stam te edelen? Desbetreffende speler MOET de rimdorpen direct stacken, gezien ze geen troepen bevatten en als ze dat wel doen - het er nooit genoeg zijn om een grotere spelers tegen te houden met korte looptijden. Stack je je jumpclustertje, vallen ze je maincluster aan en heb je je def niet thuis. Of andersom. Die verlaagde mobiliteit en het feit dat je MOET prestacken doet je direct de das al om.

Jij zegt; kun je beide zijde hitten met clears en edels, ook dit zie ik juist niet als een voordeel maar als een nadeel. Twee losse clustertjes zijn véél moeilijker te verdedigen dan één gestructureerd cluster met aan twee zijde front. Simpelweg door de hogere mobiliteit en meer schuifopties. Daarbij gaan de bovenste zinnen uit van een situatie waar het 1 speler tegen 1 speler is, maar dat is niet het geval. Dpschut treft op den duur juist andere spelers van Maai aan de rimkant, waardoor dat hele voordeel er niet is.

Ik snap niet zo goed waarom men denkt dat zo een rim-jump over een andere stam heen, verstandig kan zijn. Geef mij eens één concreet voorbeeld waarbij zoiets nou echt een verbetering is? negen van de tien keer faalt zo een rim-jump omdat het bijna altijd een ''weg-ren-actie'' naar een gemakkelijker (althans dat denken ze) gebied is.
 

DeletedUser77704

Guest
Volgens mij moet je dit juist precies andersom zien. Hoe kan het slim zijn om als één individu in een core stam een paar losse dorpen achter een grotere rim stam te edelen? Desbetreffende speler MOET de rimdorpen direct stacken, gezien ze geen troepen bevatten en als ze dat wel doen - het er nooit genoeg zijn om een grotere spelers tegen te houden met korte looptijden. Stack je je jumpclustertje, vallen ze je maincluster aan en heb je je def niet thuis. Of andersom. Die verlaagde mobiliteit en het feit dat je MOET prestacken doet je direct de das al om.

Jij zegt; kun je beide zijde hitten met clears en edels, ook dit zie ik juist niet als een voordeel maar als een nadeel. Twee losse clustertjes zijn véél moeilijker te verdedigen dan één gestructureerd cluster met aan twee zijde front. Simpelweg door de hogere mobiliteit en meer schuifopties. Daarbij gaan de bovenste zinnen uit van een situatie waar het 1 speler tegen 1 speler is, maar dat is niet het geval. Dpschut treft op den duur juist andere spelers van Maai aan de rimkant, waardoor dat hele voordeel er niet is.

Ik snap niet zo goed waarom men denkt dat zo een rim-jump over een andere stam heen, verstandig kan zijn. Geef mij eens één concreet voorbeeld waarbij zoiets nou echt een verbetering is? negen van de tien keer faalt zo een rim-jump omdat het bijna altijd een ''weg-ren-actie'' naar een gemakkelijker (althans dat denken ze) gebied is.

+1
 
Bovenaan