Discussietopic Mods

  • Topicstarter Deleted User - 487694086
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DeletedUser76241

Guest
Nee joh. Hoe moet ik dat weten hahhaha?


Ahja die vond het ook tof om op 66 te vermelden waarom bepaalde accounts (o.a. Stuntman) bans hadden gekregen.... Dit terwijl die gewoon als speler speelde/speelt op die wereld en ook geen moderator is daarom.

Yep. Ik kan me nog vaag herinneren dat een voormalig mod recent vanwege dat soort beschuldigingen werd zwart gemaakt >_>.

Buurman heeft zich ook lelijk misdragen op W13, en was op de casual rustig aan het verkondigen dat hij de ME data wel even kon wijzigen.

#scriptmod
#ethics
#moraaltwteam
#wdf?
 

DeletedUser79858

Guest
Correct!

Een aantal updates geleden is er een backend wijziging uitgerold waarop de awards beschikbaar zijn op basis van wereldinstellingen. Zo zou in de toekomst bij een Limited Haul wereld de award niet meer actief mogen zijn. Echter sinds de update van gisteren die de beide awards opsplits is er blijkbaar ergens toch een bug geslopen. Ik heb het doorgegeven aan InnoGames die dit zo snel mogelijk zullen aanpassen. Tot die tijd (vermoedelijk in de loop van morgen). Zal je alsnog de award kunnen halen.

@Duckje Wereld 63 heeft hetzelfde issue. Rover van de dag worden op een LH wereld is niet mogelijk, echter plunderaar is ook haalbaar, slaat nergens op :D
 

DeletedUser1435

Guest
Er is een post v a n mij verwijderd. Gelieve terug te zetten of mij te berispen gr gr
 
Reactiescore
1.476
hja die vond het ook tof om op 66 te vermelden waarom bepaalde accounts (o.a. Stuntman) bans hadden gekregen.... Dit terwijl die gewoon als speler speelde/speelt op die wereld en ook geen moderator is daarom.
Stuntman ban (niet w66 though, negeer deze comment als het een w66 ban betreft.) was wel algemeen bekend, die had zichzelf gesnitched op het AF. Andere bans weet ik niks van.
 

DeletedUser69389

Guest
Stuntman ban (niet w66 though, negeer deze comment als het een w66 ban betreft.) was wel algemeen bekend, die had zichzelf gesnitched op het AF. Andere bans weet ik niks van.
De wereld waar jij op doelt klopt, maar dit was op 66 niet het geval.
 
Reactiescore
634
Bump

Tijdje geleden waren hier flinke discussies over mods die als speler een unfair speelstijl hadden en dat de CM hun alsnog wilde aannemen in zijn Mod Team.
(Verschillende spelers hadden bewijs ingeleverd, maar helaas mocht niks baten)

Vandaag lees ik toevallig
Wegens schending van de interne policy
weer eentje Mod af

@Duckje
Er is een spreekwoord:
  1. een ezel stoot zich geen tweemaal aan dezelfde steen (=men maakt geen twee keer dezelfde fout)
Lijkt erop dat jij steen wilt verbrijzelen met al dat stoten
 

Deleted User - 487694086

Guest
Niemand wil dan ook mod worden, dus de aanwas is zeer, zeer matig. Plus ook de oudgedienden rond duckje zijn niet van een hoog genoeg niveau, sommigen zelfs extreem laag. Om de positie als mod populair te hebben gemaakt had er 5-8 jaar geleden iets veranderd moeten zijn, nu wat te laat.
Klopt wel dat er nu nog steeds spelers mod zijn die extreem laag staan in de community pikorde en eigenlijk niet eens in de community moeten zitten, maar snap duckje ook weer wel dat hij de enige aanmeldingen voor mod zijn niet gaat afwijzen.
 
Reactiescore
1.468
Niemand wil dan ook mod worden, dus de aanwas is zeer, zeer matig. Plus ook de oudgedienden rond duckje zijn niet van een hoog genoeg niveau, sommigen zelfs extreem laag. Om de positie als mod populair te hebben gemaakt had er 5-8 jaar geleden iets veranderd moeten zijn, nu wat te laat.
Klopt wel dat er nu nog steeds spelers mod zijn die extreem laag staan in de community pikorde en eigenlijk niet eens in de community moeten zitten, maar snap duckje ook weer wel dat hij de enige aanmeldingen voor mod zijn niet gaat afwijzen.
Mja, deels waar, maar daarnaast is er nog steeds een verkeerd beeld bij de rol van moderator. Zeker bij gamemods is er bijna geen ruimte voor eigen interpretatie. Het grootste deel is gewoon vastgelegd in guides en richtlijnen, dus op zich maakt het niet veel uit wie het vervolgens uitvoert. Betrouwbaarheid is daarin dus belangrijker dan populariteit binnen de community/goede kwaliteit mod zijn.

Natuurlijk zijn er wel eens meetbare verschillen tussen mods, maar als je nu met terugwerkende kracht cases uit het verleden gaat vergelijken, zal je telkens die richtlijnen terug zien en niet de eigen interpretatie van een moderator.

Dat er te weinig aanwas is zal ongetwijfeld kloppen. Ik denk echter niet dat de populariteit van de moderators positie daar aan vast hangt, maar meer aan de stemming van de community.
Als je altijd een community negatief hoort doen over moderatoren, is er weinig motivatie voor een potentiele kandidaat om te solliciteren. Er zijn niet veel ex-moderatoren (denk ik) die gestopt zijn vanwege gebrek aan kwaliteit in het moderatieteam.
 
Reactiescore
2.478
Het is gewoon jammer dat we moeite hebben met een goede reputatie krijgen. Zonder mods zal tw niet kunnen bestaan. Jammer genoeg moeten er scheidsrechters blijven bestaan.

Het is jammer dat de negatieve incidenten van huidige- en ex-moderatoren het meest herinnert worden. Terwijl ik denk dat het twteam het afgelopen jaar goede stappen heeft gemaakt qua transparantie en meedenkendheid.

Vooral het zoeken van een acteive forummod blijkt de afgelopen jaren bijna onmogelijk. Het forum wordt de laatste tijd weer wat actiever en met de huidige (2) forummods is dit niet te doen in onze huidige/toekomstige privé situatie.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487694086

Guest
Mja, deels waar, maar daarnaast is er nog steeds een verkeerd beeld bij de rol van moderator. Zeker bij gamemods is er bijna geen ruimte voor eigen interpretatie. Het grootste deel is gewoon vastgelegd in guides en richtlijnen, dus op zich maakt het niet veel uit wie het vervolgens uitvoert. Betrouwbaarheid is daarin dus belangrijker dan populariteit binnen de community/goede kwaliteit mod zijn.
Ik weet wat de richtlijnen van inno zijn en ik weet ook dat bepaalde mods daar gewoon niet goed mee omgaan. Neem nu deze classic, we doen een support of er edelhalvering kan komen en fam reageert meteen met 'nee dat doen we nooit'. Via een omweg moeten we naar duckje die er dan wel moeite voor gaat doen en wat denk je: het kan wel. Klein voorbeeld van veel van zulke zaken dat het gewoon niet gaat interpretatie maar om luiheid, onkunde, of geen wil om iets voor de community te betekenen. (Moet wel zeggen, in veel gevallen het tweede)
Je zegt nu dat betrouwbaarheid heel belangrijk is, waarom denk je anders dat de spelers niet lekker liggen binnen de community? Omdat ze stabs hebben gedaan, gebot, gewoon hun eigen gang zijn gegaan en niks geven om de rest. We weten precies welke kwaliteiten mods nodig hebben en dat zijn de kwaliteiten dat zijn grotendeels de kwaliteiten van mensen die niet slecht liggen in de community.

Natuurlijk zijn er wel eens meetbare verschillen tussen mods, maar als je nu met terugwerkende kracht cases uit het verleden gaat vergelijken, zal je telkens die richtlijnen terug zien en niet de eigen interpretatie van een moderator.

Dat er te weinig aanwas is zal ongetwijfeld kloppen. Ik denk echter niet dat de populariteit van de moderators positie daar aan vast hangt, maar meer aan de stemming van de community.
Als je altijd een community negatief hoort doen over moderatoren, is er weinig motivatie voor een potentiele kandidaat om te solliciteren. Er zijn niet veel ex-moderatoren (denk ik) die gestopt zijn vanwege gebrek aan kwaliteit in het moderatieteam.
Er is niet lang terug nog een mod gestopt met potentie omdat hij het tw team een bende malloten vond. We moeten er inderdaad niet omheen draaien dat de community gewoon veel kleiner wordt en er steeds minder interesse is, maar daarom zeg ik ook dat de veranderingen al een tijd terug plaats hadden moeten vinden. Een goed draaiend team is toch een stuk aantrekkelijker voor de mensen om aan deel te nemen. Het is ook niet verwonderlijk dat de community negatief is over sommige mods, als je niet goed functioneert kan je verwachten dat dit op het AF terechtkomt, we zijn geen dictatuur.
 
Reactiescore
2.478
Ik denk dat ik weet op welke ex-mod je doelt, volgens mij hebben wij het daar samen toen ook over gehad.

Zowel hij als ik hadden de intentie om iets kunnen veranderen aan het TWTeam, wat op kleine schaal ook gelukt is. Ondanks dat hij snel weer weg was heeft hij het wel geprobeerd, iets wat ik waardeer.

Klagen is altijd makkelijk, maar het is nooit slecht om even in elkaars schoenen te lopen. Als je iets wilt veranderen kan dat het beste via een interne functie. Ik ontvang iedereen met open armen die deze uitdaging met ons aan wilt gaan: de repuatie van het TWTeam omzetten.
 

DeletedUser78605

Guest
Ik ga toch even reageren hier. Zal wel een hoop haat krijgen weer van het standaard groepje dat w43 niet achter zich kan laten.

Ik ben ook ooit begonnen op W8, waar de werelden toen nog enorm groot waren en je op dat moment niet zou kunnen bedenken dat de werelden zouden krimpen naar hoe het nu is. Het grote verschil wat mij opviel toen ik in het mod team zat, is hoe serieus een aantal het nemen terwijl ze zelf geen TW meer spelen.. Voor deze mods lijkt het alsof het hun taak is, of hun werk om dit te doen. En hoerin overdrijven ze enorm. De mods die hogerop zitten en dus meer te vertellen hebben dan elke nieuweling het eerste jaar, hebben zelf al voor geen jaren meer het spel zelf gespeeld. Ze vinden het ook belangrijker dat een ticket zo snel mogelijk wordt beantwoord in plaats van zo goed mogelijk. Ze zien liever een ticket 10 keer terug komen en telkens na 2 min beantwoord hebben, dan dat er een ticket voor 1 uur open staat maar wel direct is gesloten. Het gevoel wat zij dus hebben als er tickets worden behandeld is heel erg anders dan wanneer iemand het doet die zelf ook nog eens een wereld speelt en weet hoe vervelend sommige dingen kunnen zijn.

Er zijn wat kleine veranderingen doorgevoerd dat er iets verder wordt gekeken dan hun neus lang is, maar heel erg veranderen zal het niet. Ik ben eens dat het inderdaad al een paar jaar geleden veranderd had moeten worden, maar de grootste schuld ligt toch echt bij Inno zelf en niet bij het team. Zeker Duckje was echt wel in om aanpassingen te maken, maar hij krijgt gewoon een "no go" van Inno. Die zijn TW nu lekker nog aan het uitmelken en halen wat er te halen valt.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Ik ga toch even reageren hier. Zal wel een hoop haat krijgen weer van het standaard groepje dat w43 niet achter zich kan laten.

Ik ben ook ooit begonnen op W8, waar de werelden toen nog enorm groot waren en je op dat moment niet zou kunnen bedenken dat de werelden zouden krimpen naar hoe het nu is. Het grote verschil wat mij opviel toen ik in het mod team zat, is hoe serieus een aantal het nemen terwijl ze zelf geen TW meer spelen.. Voor deze mods lijkt het alsof het hun taak is, of hun werk om dit te doen. En hoerin overdrijven ze enorm. De mods die hogerop zitten en dus meer te vertellen hebben dan elke nieuweling het eerste jaar, hebben zelf al voor geen jaren meer het spel zelf gespeeld. Ze vinden het ook belangrijker dat een ticket zo snel mogelijk wordt beantwoord in plaats van zo goed mogelijk. Ze zien liever een ticket 10 keer terug komen en telkens na 2 min beantwoord hebben, dan dat er een ticket voor 1 uur open staat maar wel direct is gesloten. Het gevoel wat zij dus hebben als er tickets worden behandeld is heel erg anders dan wanneer iemand het doet die zelf ook nog eens een wereld speelt en weet hoe vervelend sommige dingen kunnen zijn.

Er zijn wat kleine veranderingen doorgevoerd dat er iets verder wordt gekeken dan hun neus lang is, maar heel erg veranderen zal het niet. Ik ben eens dat het inderdaad al een paar jaar geleden veranderd had moeten worden, maar de grootste schuld ligt toch echt bij Inno zelf en niet bij het team. Zeker Duckje was echt wel in om aanpassingen te maken, maar hij krijgt gewoon een "no go" van Inno. Die zijn TW nu lekker nog aan het uitmelken en halen wat er te halen valt.

WEEJOOH STABBEER!1!, etc, etc. Verder heb je wel een punt ja.
 
Reactiescore
634
Ik ga toch even reageren hier

Had je beter niet gedaan.
Het is namelijk niet enkel W43, maar ook W54 en W61 waar jouw account heeft zitten kloten.
Tijdens je Mod tijd heb je ook genoeg geflikt !

@The Minion

Het is jou nu al vaak genoeg verteld geworden.
Spelers respecteren de Mods die zich inzetten voor de community.
Dit laten ze meerdere keren duidelijk merken.

Zie maar laatst met de Rol back, hoe positief het onvangen is geworden in W69.
Terwijl er heel veel accounts flink benadeeld zijn geworden en een simpele vergoeding ervoor hebben gekregen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan