- Reactiescore
- 151
Dat is nou wat ik bedoel, het is een regel die opgesteld is geweest door spelers zelf in het spel. Laten we dan eens een wereld krijgen, zonder die regels en met een maximum stamleden van 7-8.
Gaat er volgens mij veel meer gebeuren dan nu. Nu is het alleen maar kleine spelers/stammen wegedelen tot er een 2 of 3-strijd komt. Altijd hetzelfde liedje en komt ook mede door al deze regels. Nieuwe spelers, spelen nu eenmaal met kata's, omdat dat voor hen het enige of toch hetgene wat leuk is in het spel (noem het maar de anderen irriteren ).
Maar al die regeltjes, maken er van dat het spel niet meer als tribalWARS kan gezien worden. Alle middelen om wat WAR te maken, worden elke wereld weer teruggeschroefd.
Geen CF's --> Zou wel zorgen dat er een echt gevecht komt, zeker op korte afstand edel. Zou het een pak minder makkelijk maken om te verdedigen.
Geen kata --> Maakt het een pak makkelijker. Kan je veel makkelijker dodgen, aangezien er toch geen belangrijke gebouwen gesloopt worden (buiten muur, vp,...)
Wat betreft de VV buiten de stam, daar kan ik wel nog inkomen dat dit een regel is die op iedere wereld stand moet houden.
Deze classic startte met op het AF met de uitspraak dat Class hem zou gaan winnen. Schijnt inderdaad een premade stam te zijn met kennissen die elkaar hebben leren kennen de afgelopen jaren.
Dat is nou net het hele punt waar ik het ook over had. Meer en meer accounts starten met kennissen, puur om bovenaan de ranglijst te staan.
Tw mag dan nog zoveel moeite doen om nieuwe leden te betrekken tot het spel, telkens wanneer deze starten stuiten ze wel eens op een account waar 3-4, misschien zelf 5 man opzitten die al allen een wereld hebben overwonnen. Ze kunnen er niets tegen doen en stoppen dan maar weer... Tot daar de nieuwe aanwinsten binnen TW.
Naast die overvolle accounts, is er dan ook nog het PP gedoe die veel spelers heeft gekost, maar das weer een ander verhaal.
Een verhaal waar TW/inno zich bewust van is, maar er moet ergens winst uit gemaakt worden natuurlijk.
(al vind ik dan het inïatief dat ze nemen om terug oude bekenden te trachten overhalen een idioot concept. Net of de 'oude garde' gaat terug komen spelen op werelden waar het alleen maar draait om PP. Degene met de meeste centjes komen bovenaan te staan en meestal blijven ze dat wel een tijd).
Dus je moet trachten nieuwe aanwinsten te vinden door andere zaken toe te passen, misschien dus weer een oldschool wereld (geen regeltjes, geen pp)
Het is wel duidelijk dat je niet begrijpt waarom er die regels zijn. Om even je relaas van de afgelopen pagina's in twee delen te splitsen:
Interns, vriendjes maken met de halve wereld en vv's buiten de stam zijn allemaal niet tegen ongeschreven regels. Uiteraard wordt je niet als heel heldhaftig gezien als je hoog staat enkel omdat je iedereen kon internen, maar niemand zegt dat het geen fair play is. Met veel bg's sluiten hetzelfde verhaal. Al kun je deze classic zien dat het overmatig doen niet altijd helpt, gezien Pawn erin slaagde zich compleet vast te zetten tussen de ''nap'' die ze hebben en daardoor nooit konden uitbreiden. Dus je relaas dat dit allemaal niet mag klopt gewoon niet.
Dan heb je nog een verhaal dat zogenaamd cf's en kata's zorgen voor een 'echte oorlog'. Hier blijkt gewoon duidelijk dat je er gewoon verstand van hebt. Je roept hier al een paar keer dat dit de aanvaller helpt en het moeilijker maakt om te verdedigen. Tot zover correct. Maakt dat dan meer oorlog? Hebben aanvallende stammen het nu gewoon steeds veel te moeilijk, waardoor ze defensief moeten spelen omdat ze anders niet door een vijand heen komen? Nee totaal niet. In pakweg 90% van de gevallen is als eerste een goede aanval opzetten een groot voordeel, voor een voorbeeld zie de massa op marter.
Maar wat doen kata's en cf's nog meer? Ze zorgen ervoor dat aanvallen en verdedigen op kunde niet goed kan. Als wij tegen elkaar liggen en jij bent iets beter, maar ik katapulteer je hele achterland, kun je na een tijdje gewoon niets meer. Dan kan ik je simpelweg overnemen. Het enige belangrijke wat er in een kata-oorlog is (als je ze op capabele manier gebruikt) is dat je gewoon meer massa hebt dan je tegenstander. Meer dorpjes voor random achterland blocks, meer katas en clears om terug te gooien. Je haalt de afgelopen pagina's een paar keer aan dat je het stom vindt dat er na een tijdje maar 2 kampen zijn en alleen die het uitvechten. Met kata's en cf's is dat alleen meer zo. Als dat de gebruikelijke manier van oorlogvoeren was hadden we nooit geprobeerd met 6 accounts tegen de rest te spelen. Dan hadden we gewoon etern/devo enzo als nap of bg genomen en pawn helemaal de pleuris in gegooid. Succes met oorlogvoeren als 0 van je dorpen leem produceren.
Naast dat kata's en cf's de aanvaller nog meer in het voordeel brengen (in een spel waar de aanvaller meestal al het voordeel heeft) en de invloed van kwantiteit verhogen (wat weer massaal vriendjes en 2 kampen werelden in de hand werkt), is het ook nog eens een intens vervelende en saaie manier van spelen. Het lijkt me niet dat je ooit een echte katapultoorlog hebt gehad. In tegenstelling tot een normale wereld waar je gewoon gaat vechten aan je front en je tegenstanders eruit probeert te spelen, gooi je gewoon kata's op afstand. Je roept nu dat het echte 'tribalWARS' is, maar je zou dat niet roepen als deze hele wereld bestond uit wij die gewoon al jullie gebouwtjes kwamen ingooien op een afstandje, tot al je accounts stoppen omdat ze geen dorpen meer hadden die troepen konden maken. Terwijl wij gezellig onze rim overnemen en geen enkele poging doen jullie op te zoeken.
Dus ja, wat heb je liever? Echte oorlog waarbij je een beetje mag nadenken waar je de massa's houdt, hoe, en hoe je de vijand eruit kan spelen? Of een oorlog die bestaat uit iedereen actief laten 1commanden tot een kamp instort vanwege de gebroken accounts, en er daarna nooit meer een kans is terug te komen, omdat elke keer als je opkomt al je gebouwtjes snel weer naar 0 zijn?