Praathoek #20

Start jij deze classic?


  • Totaal aantal stemmers
    66
Reactiescore
151
Dat is nou wat ik bedoel, het is een regel die opgesteld is geweest door spelers zelf in het spel. Laten we dan eens een wereld krijgen, zonder die regels en met een maximum stamleden van 7-8.
Gaat er volgens mij veel meer gebeuren dan nu. Nu is het alleen maar kleine spelers/stammen wegedelen tot er een 2 of 3-strijd komt. Altijd hetzelfde liedje en komt ook mede door al deze regels. Nieuwe spelers, spelen nu eenmaal met kata's, omdat dat voor hen het enige of toch hetgene wat leuk is in het spel (noem het maar de anderen irriteren ;) ).

Maar al die regeltjes, maken er van dat het spel niet meer als tribalWARS kan gezien worden. Alle middelen om wat WAR te maken, worden elke wereld weer teruggeschroefd.
Geen CF's --> Zou wel zorgen dat er een echt gevecht komt, zeker op korte afstand edel. Zou het een pak minder makkelijk maken om te verdedigen.
Geen kata --> Maakt het een pak makkelijker. Kan je veel makkelijker dodgen, aangezien er toch geen belangrijke gebouwen gesloopt worden (buiten muur, vp,...)
Wat betreft de VV buiten de stam, daar kan ik wel nog inkomen dat dit een regel is die op iedere wereld stand moet houden.


Deze classic startte met op het AF met de uitspraak dat Class hem zou gaan winnen. Schijnt inderdaad een premade stam te zijn met kennissen die elkaar hebben leren kennen de afgelopen jaren.
Dat is nou net het hele punt waar ik het ook over had. Meer en meer accounts starten met kennissen, puur om bovenaan de ranglijst te staan.
Tw mag dan nog zoveel moeite doen om nieuwe leden te betrekken tot het spel, telkens wanneer deze starten stuiten ze wel eens op een account waar 3-4, misschien zelf 5 man opzitten die al allen een wereld hebben overwonnen. Ze kunnen er niets tegen doen en stoppen dan maar weer... Tot daar de nieuwe aanwinsten binnen TW.
Naast die overvolle accounts, is er dan ook nog het PP gedoe die veel spelers heeft gekost, maar das weer een ander verhaal.
Een verhaal waar TW/inno zich bewust van is, maar er moet ergens winst uit gemaakt worden natuurlijk.
(al vind ik dan het inïatief dat ze nemen om terug oude bekenden te trachten overhalen een idioot concept. Net of de 'oude garde' gaat terug komen spelen op werelden waar het alleen maar draait om PP. Degene met de meeste centjes komen bovenaan te staan en meestal blijven ze dat wel een tijd).
Dus je moet trachten nieuwe aanwinsten te vinden door andere zaken toe te passen, misschien dus weer een oldschool wereld (geen regeltjes, geen pp)


Het is wel duidelijk dat je niet begrijpt waarom er die regels zijn. Om even je relaas van de afgelopen pagina's in twee delen te splitsen:

Interns, vriendjes maken met de halve wereld en vv's buiten de stam zijn allemaal niet tegen ongeschreven regels. Uiteraard wordt je niet als heel heldhaftig gezien als je hoog staat enkel omdat je iedereen kon internen, maar niemand zegt dat het geen fair play is. Met veel bg's sluiten hetzelfde verhaal. Al kun je deze classic zien dat het overmatig doen niet altijd helpt, gezien Pawn erin slaagde zich compleet vast te zetten tussen de ''nap'' die ze hebben en daardoor nooit konden uitbreiden. Dus je relaas dat dit allemaal niet mag klopt gewoon niet.

Dan heb je nog een verhaal dat zogenaamd cf's en kata's zorgen voor een 'echte oorlog'. Hier blijkt gewoon duidelijk dat je er gewoon verstand van hebt. Je roept hier al een paar keer dat dit de aanvaller helpt en het moeilijker maakt om te verdedigen. Tot zover correct. Maakt dat dan meer oorlog? Hebben aanvallende stammen het nu gewoon steeds veel te moeilijk, waardoor ze defensief moeten spelen omdat ze anders niet door een vijand heen komen? Nee totaal niet. In pakweg 90% van de gevallen is als eerste een goede aanval opzetten een groot voordeel, voor een voorbeeld zie de massa op marter.
Maar wat doen kata's en cf's nog meer? Ze zorgen ervoor dat aanvallen en verdedigen op kunde niet goed kan. Als wij tegen elkaar liggen en jij bent iets beter, maar ik katapulteer je hele achterland, kun je na een tijdje gewoon niets meer. Dan kan ik je simpelweg overnemen. Het enige belangrijke wat er in een kata-oorlog is (als je ze op capabele manier gebruikt) is dat je gewoon meer massa hebt dan je tegenstander. Meer dorpjes voor random achterland blocks, meer katas en clears om terug te gooien. Je haalt de afgelopen pagina's een paar keer aan dat je het stom vindt dat er na een tijdje maar 2 kampen zijn en alleen die het uitvechten. Met kata's en cf's is dat alleen meer zo. Als dat de gebruikelijke manier van oorlogvoeren was hadden we nooit geprobeerd met 6 accounts tegen de rest te spelen. Dan hadden we gewoon etern/devo enzo als nap of bg genomen en pawn helemaal de pleuris in gegooid. Succes met oorlogvoeren als 0 van je dorpen leem produceren.

Naast dat kata's en cf's de aanvaller nog meer in het voordeel brengen (in een spel waar de aanvaller meestal al het voordeel heeft) en de invloed van kwantiteit verhogen (wat weer massaal vriendjes en 2 kampen werelden in de hand werkt), is het ook nog eens een intens vervelende en saaie manier van spelen. Het lijkt me niet dat je ooit een echte katapultoorlog hebt gehad. In tegenstelling tot een normale wereld waar je gewoon gaat vechten aan je front en je tegenstanders eruit probeert te spelen, gooi je gewoon kata's op afstand. Je roept nu dat het echte 'tribalWARS' is, maar je zou dat niet roepen als deze hele wereld bestond uit wij die gewoon al jullie gebouwtjes kwamen ingooien op een afstandje, tot al je accounts stoppen omdat ze geen dorpen meer hadden die troepen konden maken. Terwijl wij gezellig onze rim overnemen en geen enkele poging doen jullie op te zoeken.

Dus ja, wat heb je liever? Echte oorlog waarbij je een beetje mag nadenken waar je de massa's houdt, hoe, en hoe je de vijand eruit kan spelen? Of een oorlog die bestaat uit iedereen actief laten 1commanden tot een kamp instort vanwege de gebroken accounts, en er daarna nooit meer een kans is terug te komen, omdat elke keer als je opkomt al je gebouwtjes snel weer naar 0 zijn?
 
Reactiescore
1.019
jongens de laatste classics gaan eigelijk toch altijd zo. hoezo is men verbaast nog
 

DeletedUser81014

Guest
Het is wel duidelijk dat je niet begrijpt waarom er die regels zijn. Om even je relaas van de afgelopen pagina's in twee delen te splitsen:

Interns, vriendjes maken met de halve wereld en vv's buiten de stam zijn allemaal niet tegen ongeschreven regels. Uiteraard wordt je niet als heel heldhaftig gezien als je hoog staat enkel omdat je iedereen kon internen, maar niemand zegt dat het geen fair play is. Met veel bg's sluiten hetzelfde verhaal. Al kun je deze classic zien dat het overmatig doen niet altijd helpt, gezien Pawn erin slaagde zich compleet vast te zetten tussen de ''nap'' die ze hebben en daardoor nooit konden uitbreiden. Dus je relaas dat dit allemaal niet mag klopt gewoon niet.

Dan heb je nog een verhaal dat zogenaamd cf's en kata's zorgen voor een 'echte oorlog'. Hier blijkt gewoon duidelijk dat je er gewoon verstand van hebt. Je roept hier al een paar keer dat dit de aanvaller helpt en het moeilijker maakt om te verdedigen. Tot zover correct. Maakt dat dan meer oorlog? Hebben aanvallende stammen het nu gewoon steeds veel te moeilijk, waardoor ze defensief moeten spelen omdat ze anders niet door een vijand heen komen? Nee totaal niet. In pakweg 90% van de gevallen is als eerste een goede aanval opzetten een groot voordeel, voor een voorbeeld zie de massa op marter.
Maar wat doen kata's en cf's nog meer? Ze zorgen ervoor dat aanvallen en verdedigen op kunde niet goed kan. Als wij tegen elkaar liggen en jij bent iets beter, maar ik katapulteer je hele achterland, kun je na een tijdje gewoon niets meer. Dan kan ik je simpelweg overnemen. Het enige belangrijke wat er in een kata-oorlog is (als je ze op capabele manier gebruikt) is dat je gewoon meer massa hebt dan je tegenstander. Meer dorpjes voor random achterland blocks, meer katas en clears om terug te gooien. Je haalt de afgelopen pagina's een paar keer aan dat je het stom vindt dat er na een tijdje maar 2 kampen zijn en alleen die het uitvechten. Met kata's en cf's is dat alleen meer zo. Als dat de gebruikelijke manier van oorlogvoeren was hadden we nooit geprobeerd met 6 accounts tegen de rest te spelen. Dan hadden we gewoon etern/devo enzo als nap of bg genomen en pawn helemaal de pleuris in gegooid. Succes met oorlogvoeren als 0 van je dorpen leem produceren.

Naast dat kata's en cf's de aanvaller nog meer in het voordeel brengen (in een spel waar de aanvaller meestal al het voordeel heeft) en de invloed van kwantiteit verhogen (wat weer massaal vriendjes en 2 kampen werelden in de hand werkt), is het ook nog eens een intens vervelende en saaie manier van spelen. Het lijkt me niet dat je ooit een echte katapultoorlog hebt gehad. In tegenstelling tot een normale wereld waar je gewoon gaat vechten aan je front en je tegenstanders eruit probeert te spelen, gooi je gewoon kata's op afstand. Je roept nu dat het echte 'tribalWARS' is, maar je zou dat niet roepen als deze hele wereld bestond uit wij die gewoon al jullie gebouwtjes kwamen ingooien op een afstandje, tot al je accounts stoppen omdat ze geen dorpen meer hadden die troepen konden maken. Terwijl wij gezellig onze rim overnemen en geen enkele poging doen jullie op te zoeken.

Dus ja, wat heb je liever? Echte oorlog waarbij je een beetje mag nadenken waar je de massa's houdt, hoe, en hoe je de vijand eruit kan spelen? Of een oorlog die bestaat uit iedereen actief laten 1commanden tot een kamp instort vanwege de gebroken accounts, en er daarna nooit meer een kans is terug te komen, omdat elke keer als je opkomt al je gebouwtjes snel weer naar 0 zijn?

mag je even op iedere wereld gaan bekijken, zijn er altijd spelers die die regeltjes overdreven vinden, enkel de 'top'spelers stellen die regeltjes voor en willen die gelijk wereldwijd maken. Ook alleen omdat het hen overkomen is.
Start de wereld dan en maak gelijk werk van die afspraken. Dan hoeft er ook nooit op het forum reactie te komen op een kata-aanval of CF...
Maar om nu enkel de regels officieel te maken, enkel en alleen wanneer het iemand overkomt....
Als het niet officieel hoeft zolang je niet aangevallen wordt, maak er dan geen regel van.

In mijn ogen is het voor de meerderheid gewoon:
* Wij worden aangevallen en krijgen kata's, dat vinden we niet leuk/niet kunnen. We gaan maar eens praten over wereldregel hieromtrent.
Maar als het bij anderen voorvalt ervoor, dan kan er jammerlijk niets worden aan gedaan.


Mijn visie:
* Of je begint van bij het begin van de wereld wereldafspraken te maken (met de stammen die noemenswaardig zijn)
* Of je laat gewoon die regels buiten de wereld.

* Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat als je met CF's en met kata's gaat spelen, er veel minder spelers na enkele weken stoppen. Het wordt allemaal maar meer tactisch en de samenwerking met stamleden zal des te meer beslissend zijn.
Eigenlijk is het spel geëvolueerd in een spelletje, waar je enkel clears mag sturen en def mag gestuurd worden. Verder zit er 0 tactiek in hoe je gaat verdedigen of aanvallen.
CF's zouden aanvallen en verdedigen juist de tactiek die je zal moeten trachten te vinden om eronderuit te komen verhogen.


Btw, ik opteer niet voor alle werelden geen regels, maar ik wil wel graag eens een wereld zien waar die regels niet worden toegepast en zien hoe het verloop van de wereld gaat. Wat het doet met het spelersaantal en hoe stammen zich dan ontwikkelen (met maximum 7).
Zal er geen 2 of 3-strijd zijn en zal zoals gezegd de tactiek en uitbouw van een stam des te bepalender zijn.
 
Reactiescore
259
Volgens mij hebben genoeg mensen hiervoor voorbeelden gegeven van werelden waar kata's etc. niet voor een leukere wereld hebben gezorgd. En spelen zonder kata's en stacks met daarbij een boerlimiet maakt het spel juist wel tactischer dan door lomp alles plat te leggen. Ik denk zelf dat een situatie met cf's en kata's enkel verliezers oplevert.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.786
Wat een zuivere troll is die kerel ook gewoon. Krijgt voorbeelden van recente wereld, zegt heel nieuwsgierig dat hij eens zo een wereld wilt zien voor verloop ervan
 
Reactiescore
151
mag je even op iedere wereld gaan bekijken, zijn er altijd spelers die die regeltjes overdreven vinden, enkel de 'top'spelers stellen die regeltjes voor en willen die gelijk wereldwijd maken. Ook alleen omdat het hen overkomen is.
Start de wereld dan en maak gelijk werk van die afspraken. Dan hoeft er ook nooit op het forum reactie te komen op een kata-aanval of CF...
Maar om nu enkel de regels officieel te maken, enkel en alleen wanneer het iemand overkomt....
Als het niet officieel hoeft zolang je niet aangevallen wordt, maak er dan geen regel van.

In mijn ogen is het voor de meerderheid gewoon:
* Wij worden aangevallen en krijgen kata's, dat vinden we niet leuk/niet kunnen. We gaan maar eens praten over wereldregel hieromtrent.
Maar als het bij anderen voorvalt ervoor, dan kan er jammerlijk niets worden aan gedaan.


Mijn visie:
* Of je begint van bij het begin van de wereld wereldafspraken te maken (met de stammen die noemenswaardig zijn)
* Of je laat gewoon die regels buiten de wereld.

* Ik ben er ook nog steeds van overtuigd dat als je met CF's en met kata's gaat spelen, er veel minder spelers na enkele weken stoppen. Het wordt allemaal maar meer tactisch en de samenwerking met stamleden zal des te meer beslissend zijn.
Eigenlijk is het spel geëvolueerd in een spelletje, waar je enkel clears mag sturen en def mag gestuurd worden. Verder zit er 0 tactiek in hoe je gaat verdedigen of aanvallen.
CF's zouden aanvallen en verdedigen juist de tactiek die je zal moeten trachten te vinden om eronderuit te komen verhogen.


Btw, ik opteer niet voor alle werelden geen regels, maar ik wil wel graag eens een wereld zien waar die regels niet worden toegepast en zien hoe het verloop van de wereld gaat. Wat het doet met het spelersaantal en hoe stammen zich dan ontwikkelen (met maximum 7).
Zal er geen 2 of 3-strijd zijn en zal zoals gezegd de tactiek en uitbouw van een stam des te bepalender zijn.

Dus je denkt dat op werelden zonder kata's er geen tactiek zit in aanvallen en verdedigen buiten clears en deff sturen? Sorry, maar je snapt gewoon duidelijk niet hoe je kunt spelen. Prima als dat het enige is dat jij ervan volgt, maar ga niet beweren dat dat het enige is dat kan.

Wat wel tactiekloos is is gewoon kata's op het achterland. Enige wat de verdediger kan doen is doelloos terug 1cen en random gaan blokken op z'n achterland. Je roept dat dit samenwerking tussen stamleden bevorderd, maar het enige wat je kunt afspreken is wie welk gedeelte van de tegenstander kapotgooit en defflijstjes met elkaar delen. Als je denkt dat dat tactiek is begrijp je niet wat dat woord betekent.

En je leest duidelijk mijn posts niet goed. Je komt hier alsnog beweren dat dit gaat leiden tot een wereld waarin er niet direct 2 kampen ontstaan, terwijl ik je net heb uitgelegd dat in een kata-oorlog, het enige wat uitmaakt is hoeveel dorpen je bij elkaar hebt, en of je elke dag zin hebt om 1c te spammen. Juist dan wil je bondjes met iedereen en z'n oma om maar meer massa te hebben, terwijl je op een normale wereld in een kleine stam relevant kan zijn.

Maargoed logisch dat je mijn posts niet leest, je kunt het al niet opbrengen de posts van 2 zinnen te lezen die zeggen dat er al zulke werelden zijn, en daar nog steeds mensen quitten en er nog steeds maar 2 kampen waren.
 

DeletedUser81014

Guest
Volgens mij hebben genoeg mensen hiervoor voorbeelden gegeven van werelden waar kata's etc. niet voor een leukere wereld hebben gezorgd. En spelen zonder kata's en stacks met daarbij een boerlimiet maakt het spel juist wel tactischer dan door lomp alles plat te leggen. Ik denk zelf dat een situatie met cf's en kata's enkel verliezers oplevert.

De enigen die zullen verloren gaan zijn effectief degene die het zonder de regeltjes moeilijker krijgen/hebben. Vroeger werd er ook niet geopteerd voor geen kata of geen CF, of ga je me wijsmaken dat het doorheen de jaren, vanaf wereld 1 een regel is geworden?
Zoals ik zei: Oldskool wereld opstellen, en zien wat het effect daarvan is, kan nooit kwaad.

Dus je denkt dat op werelden zonder kata's er geen tactiek zit in aanvallen en verdedigen buiten clears en deff sturen? Sorry, maar je snapt gewoon duidelijk niet hoe je kunt spelen. Prima als dat het enige is dat jij ervan volgt, maar ga niet beweren dat dat het enige is dat kan.

Wat wel tactiekloos is is gewoon kata's op het achterland. Enige wat de verdediger kan doen is doelloos terug 1cen en random gaan blokken op z'n achterland. Je roept dat dit samenwerking tussen stamleden bevorderd, maar het enige wat je kunt afspreken is wie welk gedeelte van de tegenstander kapotgooit en defflijstjes met elkaar delen. Als je denkt dat dat tactiek is begrijp je niet wat dat woord betekent.

En je leest duidelijk mijn posts niet goed. Je komt hier alsnog beweren dat dit gaat leiden tot een wereld waarin er niet direct 2 kampen ontstaan, terwijl ik je net heb uitgelegd dat in een kata-oorlog, het enige wat uitmaakt is hoeveel dorpen je bij elkaar hebt, en of je elke dag zin hebt om 1c te spammen. Juist dan wil je bondjes met iedereen en z'n oma om maar meer massa te hebben, terwijl je op een normale wereld in een kleine stam relevant kan zijn.

Maargoed logisch dat je mijn posts niet leest, je kunt het al niet opbrengen de posts van 2 zinnen te lezen die zeggen dat er al zulke werelden zijn, en daar nog steeds mensen quitten en er nog steeds maar 2 kampen waren.

heb niet beweerd dat er geen tactiek is, heb wel gezegd dat er misschien meer tactiek bij te pas komt. Maar om dat te weten te komen, moet het natuurlijk uitgetest worden.
Wat ik bedoel met meer tactiek is, dat er meer schade kan berokkend worden, zowel op front, als achterland. Ook het feit dat er CF's zouden kunnen toegestaan worden, maakt het spel dan ook weer wat meer spannend, maar de keerzijde is dat het best irritant wordt (dat weet ik zelf ook).
Maar stel je voor, dat je een beginneling bent, en je ligt naast een account waar 5 spelers opzitten die al allen een wereld hebben geworden. Wat wil je dan zelf liever dan die spelers het moeilijk maken. Ga je toch gewoon kata's en CF's als dat mogelijk is gaan opteren.
Daarna worden ze zwartgemaakt op het AF en is hun TW-carrière al voorbij, en weg nieuw lid voor TW ;)

Zelfde met stammen. Veel kleine stammen, waar nieuwe spelers in zitten. Laag moraal helpt hen al, maar ervaring gaat het wellicht meestal wel halen, dus willen ze alleen hun tijd op TW verlengen.
één wereld zonder regels kan misschien voor hen de vonk doen overslaan en kan er misschien toe lijden dat ze een wereld langer kunnen spelen en het spel dan zoals zovelen, verslavend werkt.

--> Nieuwe spelers wellicht tevreden
--> TW/Inno tevreden
--> Oude garde is wellicht minder tevreden door de kata's en CF's, maarja het is 1 wereld om te testen,... Je moet het eens zien naar de toekomst gericht, als er geen nieuwe leden bijkomen, is het spel over x-aantal jaar klaar en dan kan je het geheel niet meer spelen ;)


Over mensen/spelers die quitten, heb ik al gezegd dat dat vaak degene zijn die het irritant vinden, zo zullen er velen zijn. Maar denk je nou echt dat al die spelers die al jaren spelen, het spel blijven spelen?
Hoeveel zijn er al niet gestopt, en als je ziet bij de start van een wereld wat een kleine wereld het is geworden.
En hoe je het nu draait of keert, er zijn er al velen die gewoon stoppen door die tal van regeltjes die worden opgesteld, omdat in hun ogen niets meer mag gebruikt worden.

Velen zeggen dat kata's part of the game zijn, ik ben er zelf ook geen voorstander van, maar aan de ene zijde, kan ik hen wel ook begrijpen.
 
Reactiescore
259
Als je moeite hebt met het niveau van classic dan ga je toch (eerst) casual spelen?

Net als ik
 

DeletedUser81014

Guest
hmm niet zozeer hoor :D
Ik spreek ook niet enkel over classic, maar over normale werelden ook (gaande dan uit van ledenlimiet stam, moraal, al dat riddergedoe en kerk en vp,...)
Velen zijn er tegen, maar het is wel iets om de 'minderen' te helpen.
Maar daarnaast heb je dan de PP, die een account die meerdere jaren speelt wel heeft verzameld. Daardoor zal je, als je niets onderneemt in het spel zelf, de beginnelingen en misschien de toekomst dus nooit een kans geven. Want wie wil nu effectief betalen voor een pc-game...?

Casual is in mijn ogen niet echt een optie. Vind het vooral een saaie wereld, met dat systeem van aanvallen of niet + het niet kunnen overnemen van een hoofddorp van een speler (heb ik zelf nog ondervonden, dus gelijk gestopt :D)

Er moet op één of andere manier, naast de community die er nu zit, ook een nieuwe, verjongende community aangesproken worden. En op de manier dat dit nu gebeurd of het spel nu ontwikkeld is lukt dit naar mijn inziens niet.
Ik vind persoonlijk ook dat TW/inno teveel focus legt op het PP-gedeelte en te weinig op in game zaken die het spel beter en aanvaardbaarder kunnen maken voor nieuwelingen.


Maar zoals ik zei, kan ik me wel vinden in die regels, maar spreek dan ook niet voor mezelf ;)
 
Reactiescore
151
Er is je nu al een zooi keer verteld dat er zulke werelden zijn waarin mensen vrolijk met kata's en cf's spelen, en alles wat je hier roept gaat daar niet op? Ben je blind, kun je niet lezen of beide??
 

DeletedUser81014

Guest
Er is je nu al een zooi keer verteld dat er zulke werelden zijn waarin mensen vrolijk met kata's en cf's spelen, en alles wat je hier roept gaat daar niet op? Ben je blind, kun je niet lezen of beide??

welke werelden dan? pp
 
Reactiescore
786
De enigen die zullen verloren gaan zijn effectief degene die het zonder de regeltjes moeilijker krijgen/hebben. Vroeger werd er ook niet geopteerd voor geen kata of geen CF, of ga je me wijsmaken dat het doorheen de jaren, vanaf wereld 1 een regel is geworden?
Zoals ik zei: Oldskool wereld opstellen, en zien wat het effect daarvan is, kan nooit kwaad.
Je kan het ook van de andere kant gaan bekijken en namelijk het feit aanhalen dat de meeste meer ervaren spelers in hun carrière al één of meerdere werelden hebben meegemaakt waar er wel effectief gebruik werd gemaakt van katapulten en clusterfucks en deze dus ook in het verleden nog gehanteerd hebben in hun aanvalsstrategieën. Waardoor de meeste ervaren spelers dus ook maar al te goed weten hoe ze te gebruiken. De meeste spelers die jou steeds zeggen dat dit geen cadeau is hebben wel degelijk al een aantal kata werelden achter de rug.

Om maar een voorbeeld te geven: Ik heb nog samen met Howlin in de stam Dei gezeten en daar werd de tactiek 'verschroeide aarde' vaak toegepast. Dit hield in het plat kata'en net achter het front en vervolgens edelclears spammen. Resultaat: na maximum een week stopten de meesten van de toen ook ervaren en beginnende spelers doordat hun account helemaal omzeep geschoten werd.
Wil je dan dat een wereld start en de ervaren spelers gewoon naar kata's gaan en steeds je kazerne/leem/hq en dergelijke platgooien. Daarmee hou jij dan de beginnende spelers op Tribalwars terwijl ze nog niet eens weten hoe ze snel een werkplaats kunnen opbouwen?

Ik begrijp je manier van denken om Tribalwars terug aantrekkelijk te maken en een actieve en nieuwe groep spelers aan te trekken. Maar net zoals merendeel van de community denk ik niet dat dit de juiste manier is om dit te doen.
 
Reactiescore
38
Uiteindelijk komt het altijd weer neer op hetzelfde. Iedereen met een half werkend brein kan kata's en cf's zo gebruiken dat zelfs de beste tw speler zich er onmogelijk tegen kan verdedigen. Als we ervan uitgaan dat die speler verder doet met de wereld dan heeft hij 2 keuzes:

1) Verder spelen zonder kata's/cf's. Als die speler stand kan houden, dan heeft de speler met kata's/cf's geen half werkend brein en heeft hij ze op een uitermate inefficiënte manier gebruikt.
2) Verder spelen met kata's/cf's. Als beide spelers kata's/cf's gebruiken op een effectieve manier, dan wint de speler die er het meeste van heeft. Skills worden hierdoor grotendeels overbodig gemaakt.

Als ik moet kiezen tussen een wereld met of zonder kata's/cf's, dan is de keuze voor mij in ieder geval duidelijk.
 
Reactiescore
1.037
De enigen die zullen verloren gaan zijn effectief degene die het zonder de regeltjes moeilijker krijgen/hebben.
En de noobs die op hun eerste wereld geluk hebben en wat sneller groeien dan de rest van hun omgeving dan? Die worden dan ook simpelweg gekata'd, omdat ze groter zijn en het verschil niet te zien is.

heb niet beweerd dat er geen tactiek is, heb wel gezegd dat er misschien meer tactiek bij te pas komt. Maar om dat te weten te komen, moet het natuurlijk uitgetest worden.
soundsgood.jpg


Maar stel je voor, dat je een beginneling bent, en je ligt naast een account waar 5 spelers opzitten die al allen een wereld hebben geworden. Wat wil je dan zelf liever dan die spelers het moeilijk maken. Ga je toch gewoon kata's en CF's als dat mogelijk is gaan opteren.
Daarna worden ze zwartgemaakt op het AF en is hun TW-carrière al voorbij, en weg nieuw lid voor TW ;)
Ja, de wereld is zwart-wit, net als in de films! Daarnaast zeggen wereldwinsten niet zo veel over spelers

Zelfde met stammen. Veel kleine stammen, waar nieuwe spelers in zitten. Laag moraal helpt hen al, maar ervaring gaat het wellicht meestal wel halen, dus willen ze alleen hun tijd op TW verlengen.
één wereld zonder regels kan misschien voor hen de vonk doen overslaan en kan er misschien toe lijden dat ze een wereld langer kunnen spelen en het spel dan zoals zovelen, verslavend werkt.
Ervaring halen, inderdaad door zelf te spelen en niet vv's te geven aan 'betere' of in ieder geval grotere spelers die het voor hun doen dus? Daarnaast kan één wereld zonder regels er ook toe 'lijden' dat ze het een kutspel vinden en direct weer stoppen

Je moet het eens zien naar de toekomst gericht, als er geen nieuwe leden bijkomen, is het spel over x-aantal jaar klaar en dan kan je het geheel niet meer spelen ;)
Tribalwars is al jaren een langzaam maar gestaag kleiner wordende browsergame, het kan niet meer meedoen met de beste games op het internet en daar hebben we mee te leven.
 
Bovenaan