Praathoek #20

Start jij deze classic?


  • Totaal aantal stemmers
    66
Reactiescore
2.303
Vele oudere spelers zijn het ook gewend om met en tegen kata's te spelen.
Weinig herinneren zich nog de dikke kata oorlogen van vroeger. Ik denk dan ook dat als je een oldgen speler zich weer laat bezig houden met kata's dat je toch al snel door zult hebben dat er niets tof aan is...
 
Reactiescore
2.303
ALDO ******NUUB
 

DeletedUser81014

Guest
Ik denk vooral aan de tijdsduur van een wereld. Ik heb zelf een tijdje w65 gespeeld, en om eerlijk te zijn... Hoelang heeft die wereld echt wat strijd gehad?
En dat is niet de enige wereld natuurlijk, ook wereld 66 was er zo eentje (weliswaar door rekrutering), maar daar is nu weer het één en ander veranderd, waardoor de wereld toch weer wat langer kan aanslepen.

Ik bedoel maar, een wereld waar je met maxium 7-8 spelers in een stam kan, en daarbij wat extra regels achterwege laten. Dat zou volgens mij zorgen voor een langere duur van de wereld, meer strijd tussen stammen en zou er ook misschien voor zorgen dat onbekende spelers wat langer kunnen blijven (ze vinden CF's en kata-gebruik wel tof).
TW is de laatste jaren in een diep dal gevallen (dat is mijn persoonlijke mening). Als je ziet hoe een wereld gevormd is bij een start, dan kom je aan 4 continenten... Vroeger was het minstens het dubbele.
Ik geef toe, het komt ook gewoon door alle pp-functies, maar dat is volgens mij niet de enige reden.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Kata's waren op W5 &W10 echt vreselijk. Ik ben net blij dat niemand ze nog gebruikt :p
 
Reactiescore
2.478
ALDO *****NUUB

Zal ik je maar een ban geven voor een dubbelpost, of meteen perma wegens belachelijk kleuter gedrag?

v21i56s7ab.png
 

DeletedUser61134

Guest
Snapte ik idd, maar gisteren had ik alleen tel. en dan is verplaatsen te lastig.

Rottelefoon, tijd voor een Refurbished laptop!
Goedkoper dan de meeste telefoons, kan zo in de tas en de mogelijkheid p*rn* kijken waar je maar wil in full HD met een groot scherm!

Gister ook mooi filmpje voor Jannes opgezet, kon ie mooi zien op zijn nieuwe laptop
 
Reactiescore
2.303
JE ZIT ZELF TE DUBBELPOSTEN WTFOK ALDO
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
mond houden noob
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487958296

Guest
Kan ik nou wel of niet kata's beginnen te maken
 
Reactiescore
1.018
* Op het AF zie je het één en ander tevoorschijn komen, van spelers die een wereld spelen en het met niets eens zijn. Er wordt eens kata's gegooid door een onbekende speler, en gelijk op het AF wordt er gezegd dat er kata-noobs zijn. Vervolgens gaan ze gelijk door, om mensen op te trommelen om er een regel van te maken dat kata's niet gebruikt mogen worden. Dus er worden wetten/regels opgesteld, omdat spelers zelf het slachtoffer zijn geworden van deze acties.
Ofwel ga je gelijk van start met het maken van deze regels van bij de start van de wereld, ofwel maak je er gewoon geen regel van. Maar pas erover beginnen zeuren, wanneer je zelf slachtoffer bent geweest van deze daad,...
Het is een regel die ondertussen bij het grootste gedeelte van de spelers bekend is. Wat ik doe als iemand kata'd van een kleinere stam is eerst pm'en, het kan zo zijn dat de kleinere spelers dit niet kenden. Wanneer het van een grotere stam is lijkt het me logisch dat er altijd mensen spelen die de algehele tendens van tribalwars kennen.

* Het is algemeen bekend dat de 'topaccounts' een hekel hebben aan: Interns, vv buiten de stam en kata's tegen hun. Als je van een andere mening bent dan raad ik je aan even de voorgaande werelden te bekijken. Als je teveel interns hebt, dan ben je in hun ogen een noob... Ookal zijn die interns ofwel verkregen door een buitenstaander, ofwel van een eventuele MB/DU, maarja wordt als intern bekijken ofc.
VV buiten de stam wordt ook al niet meer geaccepteerd. Want dan zien ze het als extra verliezen op de vijand, door toedoen van een 3de in de oorlog. Zogezegd ga je dan teveel defence neerhalen, zonder zelf troepen te verspillen. Dus dat wordt in de meeste werelden ook al een regeltje.
'Topaccounts' hebben een hekel aan interns, vv buiten de stam en kata's omdat het de echte oorlog in de weg zit.
- Interns binnen de stam zijn nadelig voor de groei omdat je een account verliest dat ook zou kunnen edelen, troepen verliest die eventueel nog in de dorpen staan en het tijd kost die je in een actieve oorlog beter kan gebruiken.
- Geen vv's buiten stam is een afspraak die op deze wereld gemaakt is. Wanneer een andere stam niets met de oorlog te maken heeft vind ik dat er sprake is van laag spel, mogen die spelers niet leren hoe zij zichzelf moeten verdedigen tegen grotere spelers? Simpelweg zeggen 'yo geef me je vv' is laag omdat de spelers die er spelen niks leren, als je ze wil betrekken in de oorlog ga dan een bg/nap met ze aan en leer ze hoe zij zichzelf moeten verdedigen, dan halen beide partijen er voordelen uit
- Simpelweg kata's gooien is juist wat ervoor zorgt dat spelers stoppen, kijk maar naar de oude werelden en de meer recente voorbeelden van de minst sympathieke stam die op dit moment actief is op tribalwars.nl


* JE ziet het bij meer en meer werelden... Een stam van 8-10 spelers die al telkens een wereld hebben gewonnen. Ze komen allen samen, zitten dan nog met een team op het account van minstens 3 spelers. Van bij de start kan je al zeggen dat ze het ver zullen schoppen en misschien wel tot aan het einde. Er zit dus totaal geen verrassing meer in een wereld tegenwoordig, aangezien alle vriendjes met elkaar gaan samenspelen, waardoor er al op voorhand kan bepaald worden welke stam ver kan geraken en welke niet.
Laten we het houden bij de classic die we hier bespreken. Als je kijkt naar deze wereld is er 1 premade waar ~10 leden gestart zijn, dit is een stam die niet eens samengesteld is met tribalwars spelers, het zijn runescape spelers waarvan er voor deze wereld 1 tw-ervaring had. Respect dat ze zo ver komen, maar je gaat mij niet wijsmaken dat je bij de start al kon zeggen dat ze het ver gingen schoppen, mogelijk zelfs tot het einde.
De enige andere premade waar ik weet van heb is Class, een stam die begon met 3 accounts waar van tevoren verwacht werd dat er ~4 mensen actief zouden spelen verdeelt over drie accounts, vind je dat veel? Kun je dan direct zeggen dat we het wellicht helemaal tot aan het einde zouden schoppen?
Daarnaast, je zegt zelf dat je alleen mensen op je account toelaat die je al langer kent en vertrouwd. Deze mensen moet je ook nog mee kunnen praten over andere zaken dan tribalwars, wie ben jij om het verwijt te maken dat we met 'alle vriendjes' samen gaan spelen?

* Ik denk persoonlijk, dat een wereld zonder extra regels misschien nieuw leven kan brengen. Een wereld misschien langer duurt en er meer mogelijk is tegen de betere spelers. Door alle regeltjes, maakt het spel het juist makkelijker om een massa te deffen etc. Als er VV buiten de stam mag, er mogen CF's en er mogen kata's gebruikt worden, dan gaat dat al een pak minder goed (Def slopen met vv account, CF pakken, om op korte afstand iets te doen en kata's in fakes zullen ook meer en meer moeten gedefd worden --> Het wordt dus een meer oorlogsgevoel).
Ik denk dat het er alleen voor zorgt dat de wereld langer duurt, de goede spelers komen nog steeds bovendrijven, goede spelers worden namelijk voor een reden zo genoemd. Het zijn juist de mindere spelers die in het nadeel zijn als een wereld plots heel anders gaat dan normaal, mindere spelers zullen minder snel aangepast zijn op andere wereldomstandigheden. Dat het meer een oorlogsgevoel is vind ik drogredenatie, bij oorlogen in de echte wereld worden immers toch ook bepaalde afspraken gemaakt waaraan iedere partij zich dient te houden? Volgens jou redenatie kun je ook werken met spionnen die je bij de vijand plaatst, accounts hacken etc., dat is immers 'echt een oorlogsgevoel'?

* Ikzelf heb al een aantal spelers het spel zien verlaten, omdat ze er gewoon geen behoefte meer aan hadden, omdat er telkens teveel regels na het begin van een wereld komen. Hun argumenten waren vooral dat het de wereld saai maakt en dat op voorhand al kan geraden worden welke accounts en stammen tot het einde gaan.
Te veel regels?
- Geen cf's
- Geen kata's
Meer regels zijn er niet die iedere wereld weer naar voren komen, andere regels zijn wereldafhankelijk toch? Ik ken meer spelers die stoppen vanwege kata's dan spelers die stoppen vanwege het gebrek eraan, ooit gehoord van een stam genaamd Sangu?
 

DeletedUser81014

Guest
Het is een regel die ondertussen bij het grootste gedeelte van de spelers bekend is. Wat ik doe als iemand kata'd van een kleinere stam is eerst pm'en, het kan zo zijn dat de kleinere spelers dit niet kenden. Wanneer het van een grotere stam is lijkt het me logisch dat er altijd mensen spelen die de algehele tendens van tribalwars kennen.


'Topaccounts' hebben een hekel aan interns, vv buiten de stam en kata's omdat het de echte oorlog in de weg zit.
- Interns binnen de stam zijn nadelig voor de groei omdat je een account verliest dat ook zou kunnen edelen, troepen verliest die eventueel nog in de dorpen staan en het tijd kost die je in een actieve oorlog beter kan gebruiken.
- Geen vv's buiten stam is een afspraak die op deze wereld gemaakt is. Wanneer een andere stam niets met de oorlog te maken heeft vind ik dat er sprake is van laag spel, mogen die spelers niet leren hoe zij zichzelf moeten verdedigen tegen grotere spelers? Simpelweg zeggen 'yo geef me je vv' is laag omdat de spelers die er spelen niks leren, als je ze wil betrekken in de oorlog ga dan een bg/nap met ze aan en leer ze hoe zij zichzelf moeten verdedigen, dan halen beide partijen er voordelen uit
- Simpelweg kata's gooien is juist wat ervoor zorgt dat spelers stoppen, kijk maar naar de oude werelden en de meer recente voorbeelden van de minst sympathieke stam die op dit moment actief is op tribalwars.nl



Laten we het houden bij de classic die we hier bespreken. Als je kijkt naar deze wereld is er 1 premade waar ~10 leden gestart zijn, dit is een stam die niet eens samengesteld is met tribalwars spelers, het zijn runescape spelers waarvan er voor deze wereld 1 tw-ervaring had. Respect dat ze zo ver komen, maar je gaat mij niet wijsmaken dat je bij de start al kon zeggen dat ze het ver gingen schoppen, mogelijk zelfs tot het einde.
De enige andere premade waar ik weet van heb is Class, een stam die begon met 3 accounts waar van tevoren verwacht werd dat er ~4 mensen actief zouden spelen verdeelt over drie accounts, vind je dat veel? Kun je dan direct zeggen dat we het wellicht helemaal tot aan het einde zouden schoppen?
Daarnaast, je zegt zelf dat je alleen mensen op je account toelaat die je al langer kent en vertrouwd. Deze mensen moet je ook nog mee kunnen praten over andere zaken dan tribalwars, wie ben jij om het verwijt te maken dat we met 'alle vriendjes' samen gaan spelen?


Ik denk dat het er alleen voor zorgt dat de wereld langer duurt, de goede spelers komen nog steeds bovendrijven, goede spelers worden namelijk voor een reden zo genoemd. Het zijn juist de mindere spelers die in het nadeel zijn als een wereld plots heel anders gaat dan normaal, mindere spelers zullen minder snel aangepast zijn op andere wereldomstandigheden. Dat het meer een oorlogsgevoel is vind ik drogredenatie, bij oorlogen in de echte wereld worden immers toch ook bepaalde afspraken gemaakt waaraan iedere partij zich dient te houden? Volgens jou redenatie kun je ook werken met spionnen die je bij de vijand plaatst, accounts hacken etc., dat is immers 'echt een oorlogsgevoel'?


Te veel regels?
- Geen cf's
- Geen kata's
Meer regels zijn er niet die iedere wereld weer naar voren komen, andere regels zijn wereldafhankelijk toch? Ik ken meer spelers die stoppen vanwege kata's dan spelers die stoppen vanwege het gebrek eraan, ooit gehoord van een stam genaamd Sangu?

Dat is nou wat ik bedoel, het is een regel die opgesteld is geweest door spelers zelf in het spel. Laten we dan eens een wereld krijgen, zonder die regels en met een maximum stamleden van 7-8.
Gaat er volgens mij veel meer gebeuren dan nu. Nu is het alleen maar kleine spelers/stammen wegedelen tot er een 2 of 3-strijd komt. Altijd hetzelfde liedje en komt ook mede door al deze regels. Nieuwe spelers, spelen nu eenmaal met kata's, omdat dat voor hen het enige of toch hetgene wat leuk is in het spel (noem het maar de anderen irriteren ;) ).

Maar al die regeltjes, maken er van dat het spel niet meer als tribalWARS kan gezien worden. Alle middelen om wat WAR te maken, worden elke wereld weer teruggeschroefd.
Geen CF's --> Zou wel zorgen dat er een echt gevecht komt, zeker op korte afstand edel. Zou het een pak minder makkelijk maken om te verdedigen.
Geen kata --> Maakt het een pak makkelijker. Kan je veel makkelijker dodgen, aangezien er toch geen belangrijke gebouwen gesloopt worden (buiten muur, vp,...)
Wat betreft de VV buiten de stam, daar kan ik wel nog inkomen dat dit een regel is die op iedere wereld stand moet houden.


Deze classic startte met op het AF met de uitspraak dat Class hem zou gaan winnen. Schijnt inderdaad een premade stam te zijn met kennissen die elkaar hebben leren kennen de afgelopen jaren.
Dat is nou net het hele punt waar ik het ook over had. Meer en meer accounts starten met kennissen, puur om bovenaan de ranglijst te staan.
Tw mag dan nog zoveel moeite doen om nieuwe leden te betrekken tot het spel, telkens wanneer deze starten stuiten ze wel eens op een account waar 3-4, misschien zelf 5 man opzitten die al allen een wereld hebben overwonnen. Ze kunnen er niets tegen doen en stoppen dan maar weer... Tot daar de nieuwe aanwinsten binnen TW.
Naast die overvolle accounts, is er dan ook nog het PP gedoe die veel spelers heeft gekost, maar das weer een ander verhaal.
Een verhaal waar TW/inno zich bewust van is, maar er moet ergens winst uit gemaakt worden natuurlijk.
(al vind ik dan het inïatief dat ze nemen om terug oude bekenden te trachten overhalen een idioot concept. Net of de 'oude garde' gaat terug komen spelen op werelden waar het alleen maar draait om PP. Degene met de meeste centjes komen bovenaan te staan en meestal blijven ze dat wel een tijd).
Dus je moet trachten nieuwe aanwinsten te vinden door andere zaken toe te passen, misschien dus weer een oldschool wereld (geen regeltjes, geen pp)
 

DeletedUser61134

Guest
Er is ook gewoon IRL een verbod afgesproken op atoomwapens en napalm. ( en genoeg andere dingen zoals hoe Japan dacht de bevolking van veroverde gebieden in de hand te houden, als in de volgende generatie 50% vd kinderen Japans zijn dan blijven ze wel gehoorzamen)
Oorlog is oorlog, maar sommige middelen zijn natuurlijk overkill en zorgen alleen voor massamoord en vernietiging.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.761
Wat is je punt nu eigenlijk? Kijk w67 ranglijsten, KaKaKa gebruikt geen cf en kata regels, en elke tegenstander quit. De wereld is nu al quasi gewonnen, en jij denkt dat net die dingen voor langere werelden zorgen? Je bent blind voor de feiten. Laat ik je nu al vertellen dat en kata's en cf's de gap nog meer vergroten tussen nieuwe spelers en spelers die al een tijdje meegaan, afgaande op recente ervaringen.
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Heer Draggy is gewoon Jannes is disguise. Ongelofelijk die onzin
 

DeletedUser61134

Guest
Jannes is nog wel tegen katas en voor fair play om indruk te maken op vrouwen
 

Deleted User - 487958296

Guest
Oh boehoe mensen starten samen en winnen de wereld
Miss een idee om zelf een keertje iets te presteren ipv te janken over anderen
clown-huren.jpg
 
Bovenaan