Het is een regel die ondertussen bij het grootste gedeelte van de spelers bekend is. Wat ik doe als iemand kata'd van een kleinere stam is eerst pm'en, het kan zo zijn dat de kleinere spelers dit niet kenden. Wanneer het van een grotere stam is lijkt het me logisch dat er altijd mensen spelen die de algehele tendens van tribalwars kennen.
'Topaccounts' hebben een hekel aan interns, vv buiten de stam en kata's omdat het de echte oorlog in de weg zit.
- Interns binnen de stam zijn nadelig voor de groei omdat je een account verliest dat ook zou kunnen edelen, troepen verliest die eventueel nog in de dorpen staan en het tijd kost die je in een actieve oorlog beter kan gebruiken.
- Geen vv's buiten stam is een afspraak die op deze wereld gemaakt is. Wanneer een andere stam niets met de oorlog te maken heeft vind ik dat er sprake is van laag spel, mogen die spelers niet leren hoe zij zichzelf moeten verdedigen tegen grotere spelers? Simpelweg zeggen 'yo geef me je vv' is laag omdat de spelers die er spelen niks leren, als je ze wil betrekken in de oorlog ga dan een bg/nap met ze aan en leer ze hoe zij zichzelf moeten verdedigen, dan halen beide partijen er voordelen uit
- Simpelweg kata's gooien is juist wat ervoor zorgt dat spelers stoppen, kijk maar naar de oude werelden en de meer recente voorbeelden van de minst sympathieke stam die op dit moment actief is op tribalwars.nl
Laten we het houden bij de classic die we hier bespreken. Als je kijkt naar deze wereld is er 1 premade waar ~10 leden gestart zijn, dit is een stam die niet eens samengesteld is met tribalwars spelers, het zijn runescape spelers waarvan er voor deze wereld 1 tw-ervaring had. Respect dat ze zo ver komen, maar je gaat mij niet wijsmaken dat je bij de start al kon zeggen dat ze het ver gingen schoppen, mogelijk zelfs tot het einde.
De enige andere premade waar ik weet van heb is Class, een stam die begon met 3 accounts waar van tevoren verwacht werd dat er ~4 mensen actief zouden spelen verdeelt over drie accounts, vind je dat veel? Kun je dan direct zeggen dat we het wellicht helemaal tot aan het einde zouden schoppen?
Daarnaast, je zegt zelf dat je alleen mensen op je account toelaat die je al langer kent en vertrouwd. Deze mensen moet je ook nog mee kunnen praten over andere zaken dan tribalwars, wie ben jij om het verwijt te maken dat we met 'alle vriendjes' samen gaan spelen?
Ik denk dat het er alleen voor zorgt dat de wereld langer duurt, de goede spelers komen nog steeds bovendrijven, goede spelers worden namelijk voor een reden zo genoemd. Het zijn juist de mindere spelers die in het nadeel zijn als een wereld plots heel anders gaat dan normaal, mindere spelers zullen minder snel aangepast zijn op andere wereldomstandigheden. Dat het meer een oorlogsgevoel is vind ik drogredenatie, bij oorlogen in de echte wereld worden immers toch ook bepaalde afspraken gemaakt waaraan iedere partij zich dient te houden? Volgens jou redenatie kun je ook werken met spionnen die je bij de vijand plaatst, accounts hacken etc., dat is immers 'echt een oorlogsgevoel'?
Te veel regels?
- Geen cf's
- Geen kata's
Meer regels zijn er niet die iedere wereld weer naar voren komen, andere regels zijn wereldafhankelijk toch? Ik ken meer spelers die stoppen vanwege kata's dan spelers die stoppen vanwege het gebrek eraan, ooit gehoord van een stam genaamd Sangu?
Dat is nou wat ik bedoel, het is een regel die opgesteld is geweest door spelers zelf in het spel. Laten we dan eens een wereld krijgen, zonder die regels en met een maximum stamleden van 7-8.
Gaat er volgens mij veel meer gebeuren dan nu. Nu is het alleen maar kleine spelers/stammen wegedelen tot er een 2 of 3-strijd komt. Altijd hetzelfde liedje en komt ook mede door al deze regels. Nieuwe spelers, spelen nu eenmaal met kata's, omdat dat voor hen het enige of toch hetgene wat leuk is in het spel (noem het maar de anderen irriteren
).
Maar al die regeltjes, maken er van dat het spel niet meer als tribalWARS kan gezien worden. Alle middelen om wat WAR te maken, worden elke wereld weer teruggeschroefd.
Geen CF's --> Zou wel zorgen dat er een echt gevecht komt, zeker op korte afstand edel. Zou het een pak minder makkelijk maken om te verdedigen.
Geen kata --> Maakt het een pak makkelijker. Kan je veel makkelijker dodgen, aangezien er toch geen belangrijke gebouwen gesloopt worden (buiten muur, vp,...)
Wat betreft de VV buiten de stam, daar kan ik wel nog inkomen dat dit een regel is die op iedere wereld stand moet houden.
Deze classic startte met op het AF met de uitspraak dat Class hem zou gaan winnen. Schijnt inderdaad een premade stam te zijn met kennissen die elkaar hebben leren kennen de afgelopen jaren.
Dat is nou net het hele punt waar ik het ook over had. Meer en meer accounts starten met kennissen, puur om bovenaan de ranglijst te staan.
Tw mag dan nog zoveel moeite doen om nieuwe leden te betrekken tot het spel, telkens wanneer deze starten stuiten ze wel eens op een account waar 3-4, misschien zelf 5 man opzitten die al allen een wereld hebben overwonnen. Ze kunnen er niets tegen doen en stoppen dan maar weer... Tot daar de nieuwe aanwinsten binnen TW.
Naast die overvolle accounts, is er dan ook nog het PP gedoe die veel spelers heeft gekost, maar das weer een ander verhaal.
Een verhaal waar TW/inno zich bewust van is, maar er moet ergens winst uit gemaakt worden natuurlijk.
(al vind ik dan het inïatief dat ze nemen om terug oude bekenden te trachten overhalen een idioot concept. Net of de 'oude garde' gaat terug komen spelen op werelden waar het alleen maar draait om PP. Degene met de meeste centjes komen bovenaan te staan en meestal blijven ze dat wel een tijd).
Dus je moet trachten nieuwe aanwinsten te vinden door andere zaken toe te passen, misschien dus weer een oldschool wereld (geen regeltjes, geen pp)