Praathoek #20

Start jij deze classic?


  • Totaal aantal stemmers
    66
Reactiescore
38
Tjah, toch vreemd dat er een zekere correlatie lijkt te bestaan tussen mensen die "regeltjes opleggen" en mensen die reeds bewezen hebben dat ze goed zijn in dit spel.
 
Reactiescore
3.583
Dr is nog geneens een fatsoenlijke strijd tussen pawn + hun 5 bondgenoten en class geweest, waarom nu al de handdoek in de ring gooien? (zover het wordt gedaan, prove me wrong). PAWN/DEVO/ETERN vs CLASS/VIT = 5.2miljoen vs 3.9miljoen, bijna 1.5x kwanitatief overmacht. Volgens mij moet daar genoeg uit te halen zijn. Nu steek je veel tijd in TW om accounts op te bouwen en als het erop aan gaat komen dan is het over... zonde van de ingestoken tijd in tw toch?

Als je niets van dit spel kent kan je dit wel stellen ja. Moet Pawn 90% van zijn accounts vastleggen om met Devo en Etern verplicht te gaan samenwerken om maar kwantitatief een voordeel te hebben? In acht genomen die kwantiteit enorm snel zal kelderen wegens zowel Devo als Etern 0 potentieel hebben, kwestie van tijd tot deze stammen er niet meer zijn. Dat mensen überhaupt deze stammen durven op te sommen zegt al genoeg.

VIT alleen is al 2x zo goed als Devo en Etern samen. Class is 2x zo goed als Pawn. Mag je nog met leuke statistieken komen maar die zeggen helemaal niets. In acht genomen de liggingen praktisch gezien haalbaar zijn voor Class en VIT om samen te werken maar helemaal niet voor Pawn, Etern en Devo.

Als je dit echt meent kan ik niet anders dan vaststellen je niets van dit spel kent of niet weet waarover je praat.



Jannes zal het nooit toegeven, maar hij is een vd grootste redenen dat Pawn de handdoek in de ring gooit, plus een hele slechte leiding. Class wordt zo ziek opgehemeld, terwijl nog niemand er serieus front mee heeft gehad. En dan is er front bij marter en gaat hij meteen runnen. Er wordt op een of andere manier verwacht dat Class overal simpel overheen loopt, maar het is door mensen als Jannes echt ziek erg overdreven. Je kan het ook uittesten en kijken wanneer je front hebt hoe het gaat. Het Pawn kamp heeft nog steeds een kwantitatief overwicht, zeker met Phoenix die nu (volgens mij) ook geen zin meer heeft Etern aan te vallen. Als je een paar doorzetters zou hebben, niet per se hele goeie spelers, kan je het tenminste uittesten, maar de wereld was schijnbaar al verloren voor er front was.
Is ook de schuld vd leiding, kwaliteit in de stam is lastig omhoog te krijgen, maar een beetje stamgevoel en doorzettingsvermogen valt toch wel wat aan te doen.

Het is door mensen als Class die de hele tijd Pawn hoop geven door te zeggen ze niet favoriet zijn ze nog fel in hun eigen kansen gaan geloven en dan krijg je gevolgen zoals account Marter die gemakzuchtig omgaan met de ernst van de situatie die zich helemaal geweldig gaat vinden. Beter druk je iedereen met zijn neus op de feiten zodat ze hun best gaan doen en de feiten zijn dat Class nu eenmaal 2x zo goed is als Pawn en Pawn nog eens tegen VIT en account JokersBrain moet spelen en buiten die 2 partijen is er niets meer wat serieus valt te nemen.


De situatie is wat het is, heel Classic mag op zijn knieën gaan zitten en de heer in hemel bedanken dat Blaze of Glory een ban gekregen heeft, stel je voor er nog zo'n reusachtig acc in Class bijzat nu. Situatie is hopeloos, er is onmogelijk een evenwaardige stam aan Class te brengen als je alle beste spelers in 1 stam brengt nu is dat nog veel te zwak.


Het is trouwens enorm hypocriet commentaar te geven opdat mensen de handdoek in de ring gooien en strijd ontlopen, als de Class speler zo graag strijd wou moesten ze niet allemaal bij elkaar in de stam gaan en keertje voor een uitdaging gaan ipv altijd voor de makkelijkste weg te gaan kiezen. Het is sws al zonde dat mijn account door de wereldomstangheden verplicht is om met Pawn samen te werken willen ze het verschil verkleinen terwijl wij eigenlijk gewoon solo in noob stam Devo willen yolo'n.


Ik kan het niet anders verwoorden dan dat dit pure tijdverspilling is voor mij en iedereen op deze classic. Dus nogmaals een oproep, Class krijgt de winst en nu dat jullie gewonnen zijn kunnen we onderling allemaal nog even gaan tw'n zoals het hoort, ik zie graag een splitsing in Class komen. Neem aan niemand hier iets op tegen heeft want why zou je geen spannende oorlog willen voeren?
 

DeletedUser61134

Guest
Dr is nog geneens een fatsoenlijke strijd tussen pawn + hun 5 bondgenoten en class geweest, waarom nu al de handdoek in de ring gooien? (zover het wordt gedaan, prove me wrong). PAWN/DEVO/ETERN vs CLASS/VIT = 5.2miljoen vs 3.9miljoen, bijna 1.5x kwanitatief overmacht. Volgens mij moet daar genoeg uit te halen zijn. Nu steek je veel tijd in TW om accounts op te bouwen en als het erop aan gaat komen dan is het over... zonde van de ingestoken tijd in tw toch?

Jannes vergat te melden dat er een Acc in Devo de reden is dat 2 accs volledig stilliggen binnen Pawn.
Denk dat je Devo beter bij Class kan rekenen. Class kan gratis internen op oost-devo terwijl Pawn volledig vast ligt op ons.
Hell we kunnen Phoenix kapotstacken met al onze def en class is nog goedkoper uit dan Pawn

Also last I checked hadden Pawn en Devo nog oorlog.

De enige stam die door devo wordt weggespeeld is devo zelf, 26/35 dorpen van phoenix waren intern btw.

Weet jij meer dan ik, zover ik zie 31/35 waren interns!
Zijn wel logisch, want op Phoenix na loggen Jannes en ik het meest met zo'n 30 minuten actief spelen voor de rest dom chatten. Premium was 4de actiefst met een reactietijd van 24 uur.

De rest heeft phoenix contact mee gezocht bij rode bolletjes, atm op 5 leden nog 2 gele bolletjes, maar die zijn wel bereikbaar via app dus boeit ons weinig
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487694086

Guest
Hoezo hypocriet lol, wij spelen met een paar mensen die we vertrouwen, meer niet. Een andere partij moet tenminste ervoor kunnen zorgen dat ze niet allemaal runnen, maar ik ga niet met een retard als draggy spelen om ze dat duidelijk te maken.
En tuurlijk zie jij graag een splitsing in Class Jannes, maar zo werkt het niet he.
 
Reactiescore
3.583
Hoezo hypocriet lol, wij spelen met een paar mensen die we vertrouwen, meer niet. Een andere partij moet tenminste ervoor kunnen zorgen dat ze niet allemaal runnen, maar ik ga niet met een retard als draggy spelen om ze dat duidelijk te maken.
En tuurlijk zie jij graag een splitsing in Class Jannes, maar zo werkt het niet he.

En als je iemand vertrouwd is het verplicht om daar mee te gaan samenspelen? Weet ook wel het zo niet werkt, mijn punt is meer dat als iedereen o zo graag strijd wilt mag je uzelf ook wat uitdagen en dat is een punt vele al jaren missen op dit spel, jezelf uitdagen is iets wat je nergens meer ziet op uitzonderingen na (mezelf), Class is daar een exponent van op deze Classic door het weghalen van de betere spelers in vijandelijke stammen Beelze, Blaze waardoor die ipv voor een uitdaging ook beide voor de makkelijke weg kozen want waarom zou je tegen goeie spelers willen spelen als je ook makkelijke spelers kan edelen? Dat is het denkvermogen van de TW speler 'zo zegt iemand tegen mij ik ben weggespeeld ergens, dat zou een ramp zijn voor mijn immago, laat ik risicoloos TW spelen'.


Een account dat zijn best gedaan heeft en word weggespeeld heb ik 5x zo hoog zitten dan het gemiddeld Class account dat deze classic zal winnen. Al sta ik vrij alleen in deze redenering.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Laat me niet lachen Jannes, jij wordt gewoon nergens toegelaten dus dan wordt een wereld winnen idd een grote uitdaging. Als je tw speelt moet je tenminste een paar mensen hebben in de stam waarmee je normaal kan praten en kan spelen, tw speel je immers voor de stam. Class heeft geen bg's genomen, met 7 (nu 6 dan) accs wilde het de wereld uitspelen en jij komt praten over uitdaging uit de weg gaan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
974
Überhaupt, 3 accounts zijn samen gestart. Is nu niet bepaald veel te noemen. Het was in eerste instantie zelfs nog niet eens duidelijk hoe serieus dit zou zijn en of we door zouden spelen. Het is echt niet dat we vooraf zaten te kijken naar dat we alle beste spelers van de wereld direct moeten hebben. Drie accounts met spelers die elkaar al wat langer kennen, en daardoor goed kunnen samenspelen en een gezellige chat maken. is nu niet bepaald de makkelijke weg kiezen.

Mocht Pawn niet vanaf het aller eerste moment al met 3 stammen met meeste top gestarte spelers fuseren en al direct bg'tjes neer te zetten hadden we waarschijnlijk ook niet een halve fusie gedaan en zaten we hoogstwaarschijnlijk nu nog steeds met 3 a 4 leden in een stam verplaats deze steady 6 leden. 6 leden met een stamlimiet van 10 is alsnog mager daarbij, dat de rest al in hun broek schijt bij de gedachte tegen ons te moeten strijden zegt meer iets over hun dan ons.

En als je iemand vertrouwd is het verplicht om daar mee te gaan samenspelen? Weet ook wel het zo niet werkt, mijn punt is meer dat als iedereen o zo graag strijd wilt mag je uzelf ook wat uitdagen en dat is een punt vele al jaren missen op dit spel, jezelf uitdagen is iets wat je nergens meer ziet op uitzonderingen na (mezelf), Class is daar een exponent van op deze Classic door het weghalen van de betere spelers in vijandelijke stammen Beelze, Blaze waardoor die ipv voor een uitdaging ook beide voor de makkelijke weg kozen want waarom zou je tegen goeie spelers willen spelen als je ook makkelijke spelers kan edelen? Dat is het denkvermogen van de TW speler 'zo zegt iemand tegen mij ik ben weggespeeld ergens, dat zou een ramp zijn voor mijn immago, laat ik risicoloos TW spelen'.

Dit is me eerste classic waar ik geen langdurige tijd rank 1 odd en od heb gestaan.
 

DeletedUser61134

Guest
Kuch we zijn geinvite door meerdere stammen en hebben dat afgewezen kuch

Also Jannes speelt gewoon W66 maar oke, geef maar niet toe dat deze Classic top 3 werelden ooit komt te staan waar het minst strijd gevoerd is en geen win te noemen is.
@The Minion en co zijn aanval (letterlijk gewoon full sloopsmijten) voordat ze op delete gingen is al van hoger kwaliteit dan alle gevechten samen op deze wereld als voorbeeld.

@jokersbrain je niet zo drukmaken joh, ik heb keelpijn van het lachen altijd op dit forum.
Gewoon genieten van de hive mind :p
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
3.583
Laat me niet lachen Jannes, jij wordt gewoon nergens toegelaten dus dan wordt een wereld winnen idd een grote uitdaging. Als je tw speelt moet je tenminste een paar mensen hebben in de stam waarmee je normaal kan praten en kan spelen, tw speel je immers voor de stam. Class heeft geen bg's genomen, met 7 (nu 6 dan) accs wilde het de wereld uitspelen en jij komt praten over uitdaging uit de weg gaan?

Voor alle duidelijkheid, wij hebben Pawn destijds afgewezen, Etern meermaals afgewezen (in een periode ze samen met Pawn op acc JokersBrain gingen) dus niet gaan doen alsof wij geen veel betere opties hadden want deze waren er wel. Toch kozen we voor de uitdaging, dit is iets wat niet te ontkennen valt.

En fijn je weinig leden hebt in je stam, komen we nog eens bij het punt ik totaal geen waarde hecht aan hoeveelheden en statistieken maar aan IG situaties en daaruit stel ik vast dat die 7 en nu 6 accounts te sterk zijn om te kloppen of er moeten nog bans vallen of dergelijke gingen. Een totaal irrelevant argument het aantal leden aan te halen.

Überhaupt, 3 accounts zijn samen gestart. Is nu niet bepaald veel te noemen. Het was in eerste instantie zelfs nog niet eens duidelijk hoe serieus dit zou zijn en of we door zouden spelen. Het is echt niet dat we vooraf zaten te kijken naar dat we alle beste spelers van de wereld direct moeten hebben. Drie accounts met spelers die elkaar al wat langer kennen, en daardoor goed kunnen samenspelen en een gezellige chat maken. is nu niet bepaald de makkelijke weg kiezen.

Mocht Pawn niet vanaf het aller eerste moment al met 3 stammen met meeste top gestarte spelers fuseren en al direct bg'tjes neer te zetten hadden we waarschijnlijk ook niet een halve fusie gedaan en zaten we hoogstwaarschijnlijk nu nog steeds met 3 a 4 leden in een stam verplaats deze steady 6 leden. 6 leden met een stamlimiet van 10 is alsnog mager daarbij, dat de rest al in hun broek schijt bij de gedachte tegen ons te moeten strijden zegt meer iets over hun dan ons.

Als account JokersBrain met een kansloos cluster het al solo durft op te nemen tegen het Pawn jij hier schetst stel ik mij de vraag waarom Class wel de nood zag zich fors te gaan verstreken? Ik snap de redenatie maar ben toch van mening jullie foute inschattingen hebben gemaakt over de sterktes van bepaalde accounts en stammen.


Dit is me eerste classic waar ik geen langdurige tijd rank 1 odd en od heb gestaan.

Het account met de meeste ODD heeft meestal ook het meeste BLOCK OK kunnen zetten :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
974
Het account met de meeste ODD heeft meestal ook het meeste BLOCK OK kunnen zetten :D

Jammer genoeg waren we nooit de stam met de meeste deff of überhaupt dicht bij dat.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.583
Jammer genoeg waren we nooit de stam met de meeste deff of überhaupt dicht bij dat.

Mijn reactie daarop was maar een grapje, zo kan ik alles als niets af doen natuurlijk. Ik heb geen weet van andere classic's dit is de eerste die ik actief volg. Ik stel vast er geen verschil is met een gewone TW wereld en had persoonlijk veel hoger niveau verwacht en veel meer spanning.

Na w66 doe ik geen gewone wereld meer en wellicht ook enkel nog Classics met een 5 ledenlimiet. Het niet pp abussen en het het feit alles goed voorruit gaat (alsnog te traag) is wel een pluspunt.
 
Reactiescore
974
Als account JokersBrain met een kansloos cluster het al solo durft op te nemen tegen het Pawn jij hier schetst stel ik mij de vraag waarom Class wel de nood zag zich fors te gaan verstreken? Ik snap de redenatie maar ben toch van mening jullie foute inschattingen hebben gemaakt over de sterktes van bepaalde accounts en stammen.

Kunnen lastig inschatten dat Pawn zo snel zou opgeven en inactief zou geraken zo vroeg in de classic, gebeurd meeste classics die ik heb gespeeld ook niet. Vind imo nog steeds dat het echt verreweg rare keuzes zijn gemaakt door ons of zo erg is gespeeld op de makkelijke weg te winnen. 6 leden is echt niet zo veel, vooral als je hoort dat de hele top al vroegtijdig aan het fuseren is met elkaar.

De 3 gerekrute accounts was één account een redelijke (al wel zeer enthousiaste) beginner. Alle 3 de accounts die we rekruten stonden, vooral vergeleken de alliantie Pawn, ook niet super hoog geranked stonden destijds.


Lijkt me persoonlijk meer een mentaliteitsprobleem dat er gaande is bij de concurrentie van Class dan een kwaliteitsprobleem. Ook wel reden dat bepaalde spelers, zoals bij ons, liever met elkaar spelen. We hebben een wat hardere visie dat elk account moet fronten en geen gezoek en gejammer over interns of spelerfusies moet komen tenzij het echt niet anders gaat.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser61134

Guest
Een goede compromis zou zijn: Defgod Laurens vs heel Class
Even inplannen dan wanneer hij online is anders kan hij zijn skills niet showen
 
Reactiescore
3.583
Lijkt me persoonlijk meer een mentaliteitsprobleem dat er gaande is bij de concurrentie van Class dan een kwaliteitsprobleem. Ook wel reden dat bepaalde spelers, zoals bij ons, liever met elkaar spelen. We hebben een wat hardere visie dat elk account moet fronten en geen gezoek en gejammer over interns of spelerfusies moet komen tenzij het echt niet anders gaat.

Mij lijkt het beide (niet op al hun acc's). Is dat niet de visie van zowat iedereen overigens? Verder volg ik je tekst wel al is het vooral achteraf gebleken het allemaal erg makkelijk is uitgedraaid.
 
Reactiescore
2.508
Kuch we zijn geinvite door meerdere stammen en hebben dat afgewezen kuch

Also Jannes speelt gewoon W66 maar oke, geef maar niet toe dat deze Classic top 3 werelden ooit komt te staan waar het minst strijd gevoerd is en geen win te noemen is.
@The Minion en co zijn aanval (letterlijk gewoon full sloopsmijten) voordat ze op delete gingen is al van hoger kwaliteit dan alle gevechten samen op deze wereld als voorbeeld.

@jokersbrain je niet zo drukmaken joh, ik heb keelpijn van het lachen altijd op dit forum.
Gewoon genieten van de hive mind :p

Hoezo tag je me in dit bericht. Snap de context niet
 

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.147
Jij denkt, wanneer je een wereld hebt waar iedereen elkaar stabt, kata'd en cf't, er meer mensen gaan spelen?

upload_2019-7-8_10-38-45.png
 
Reactiescore
1.075
nouja dat is het punt... hoeven al die regels dan elke wereld toegepast worden als blijkt dat er een hoop speler van de wereld het er niet eens mee zijn.
Het zou misschien weer eens noemenswaardig worden als er 1 wereld, met goede instellingen wordt gespeeld zonder al de extra regels erbij. Krijgen we eindelijk weer eens een wereld waar alles mag en kan, zou misschien ook de duur van de wereld vergroten.

Tegenwoordig is de gang van zaken toch altijd hetzelfde:
* Er vormen zich 2-3 stammen
* Er komt een NAP/BG tussen 2 van de 3 stammen.
* Ze werken de ene stam weg, waarvan er dan wellicht een paar spelers een overstap maken, om zo een 2-strijd op te starten.

Begint steeds hetzelfde verhaal te worden.

ik opteer wel eens voor een lager ledenlimiet + alles mag en kan. Zal je veel meer stammen hebben volgens mij en ook veel minder overgang van spelers

dan komen er gewoon meer interne fusies en bondgenootschappen om ruimte en dominantie te creeëren, wat je deze classic bijvoorbeeld hebt kunnen zien bij Etern., uiteindelijk zal er elke keer een 2 of 3 strijd komen, ook op de oudere werelden waar bovenstaande dingen allemaal gedaan werden, het gaat erom dat de huidige werelden zo klein zijn dat die strijd binnen de 2 maanden er al staat itt vroeger waar dat jaaaren kon duren.
 

DeletedUser81014

Guest
Die hebben we al, w67, waar 1 stam al je bovengenoemde regeltjes doet en al de rest gewoon gequit is of op del staat door die regeltjes.
Mss ben je toch niet zo slim als je denkt hm

nouja dat is het punt... hoeven al die regels dan elke wereld toegepast worden als blijkt dat er een hoop speler van de wereld het er niet eens mee zijn.
Het zou misschien weer eens noemenswaardig worden als er 1 wereld, met goede instellingen wordt gespeeld zonder al de extra regels erbij. Krijgen we eindelijk weer eens een wereld waar alles mag en kan, zou misschien ook de duur van de wereld vergroten.

Tegenwoordig is de gang van zaken toch altijd hetzelfde:
* Er vormen zich 2-3 stammen
* Er komt een NAP/BG tussen 2 van de 3 stammen.
* Ze werken de ene stam weg, waarvan er dan wellicht een paar spelers een overstap maken, om zo een 2-strijd op te starten.

Begint steeds hetzelfde verhaal te worden.

ik opteer wel eens voor een lager ledenlimiet + alles mag en kan. Zal je veel meer stammen hebben volgens mij en ook veel minder overgang van spelers

Heb even alle onjuistheden (imo) dikgedrukt, zou je deze nog eens willen lezen en dan willen aangeven welke gedeeltes je niet snapt?

Weet niet wat je aan m'n uitleg niet snapt, ik zal het even verduidelijken:

* Op het AF zie je het één en ander tevoorschijn komen, van spelers die een wereld spelen en het met niets eens zijn. Er wordt eens kata's gegooid door een onbekende speler, en gelijk op het AF wordt er gezegd dat er kata-noobs zijn. Vervolgens gaan ze gelijk door, om mensen op te trommelen om er een regel van te maken dat kata's niet gebruikt mogen worden. Dus er worden wetten/regels opgesteld, omdat spelers zelf het slachtoffer zijn geworden van deze acties.
Ofwel ga je gelijk van start met het maken van deze regels van bij de start van de wereld, ofwel maak je er gewoon geen regel van. Maar pas erover beginnen zeuren, wanneer je zelf slachtoffer bent geweest van deze daad,...

* Het is algemeen bekend dat de 'topaccounts' een hekel hebben aan: Interns, vv buiten de stam en kata's tegen hun. Als je van een andere mening bent dan raad ik je aan even de voorgaande werelden te bekijken. Als je teveel interns hebt, dan ben je in hun ogen een noob... Ookal zijn die interns ofwel verkregen door een buitenstaander, ofwel van een eventuele MB/DU, maarja wordt als intern bekijken ofc.
VV buiten de stam wordt ook al niet meer geaccepteerd. Want dan zien ze het als extra verliezen op de vijand, door toedoen van een 3de in de oorlog. Zogezegd ga je dan teveel defence neerhalen, zonder zelf troepen te verspillen. Dus dat wordt in de meeste werelden ook al een regeltje.

* Kata gebruik heb ik hier al aangegeven, dus lijkt me overbodig dit opnieuw te vermelden.

* JE ziet het bij meer en meer werelden... Een stam van 8-10 spelers die al telkens een wereld hebben gewonnen. Ze komen allen samen, zitten dan nog met een team op het account van minstens 3 spelers. Van bij de start kan je al zeggen dat ze het ver zullen schoppen en misschien wel tot aan het einde. Er zit dus totaal geen verrassing meer in een wereld tegenwoordig, aangezien alle vriendjes met elkaar gaan samenspelen, waardoor er al op voorhand kan bepaald worden welke stam ver kan geraken en welke niet.

* Ik denk persoonlijk, dat een wereld zonder extra regels misschien nieuw leven kan brengen. Een wereld misschien langer duurt en er meer mogelijk is tegen de betere spelers. Door alle regeltjes, maakt het spel het juist makkelijker om een massa te deffen etc. Als er VV buiten de stam mag, er mogen CF's en er mogen kata's gebruikt worden, dan gaat dat al een pak minder goed (Def slopen met vv account, CF pakken, om op korte afstand iets te doen en kata's in fakes zullen ook meer en meer moeten gedefd worden --> Het wordt dus een meer oorlogsgevoel).

* Ikzelf heb al een aantal spelers het spel zien verlaten, omdat ze er gewoon geen behoefte meer aan hadden, omdat er telkens teveel regels na het begin van een wereld komen. Hun argumenten waren vooral dat het de wereld saai maakt en dat op voorhand al kan geraden worden welke accounts en stammen tot het einde gaan.
 
Bovenaan