Stelling van de dag

Reactiescore
1.018
Stelling van de dag: Als je denkt dat de wereld verloren is mag het als normaal gezien worden dat je Quit of inactief wordt.
 
Reactiescore
1.018
Ja, vind je het niet normaal om zo lang mogelijk het spel leuk te houden voor jezelf en er het maximale uit te halen?
Alleen omdat dit topic actief is hoor haha
 
Reactiescore
972
Stelling van de dag: Als je denkt dat de wereld verloren is mag het als normaal gezien worden dat je Quit of inactief wordt.

Of het als normaal gezien mag worden is een lastige vraag. Of het logisch is, ja zeker, tegenslagen zorgen immers gewoon voor demotivatie. Het getuigt van erg sterk doorzettingsvermogen als je in staat bent om door te gaan, terwijl de wereld al als verloren wordt beschouwd. Laat ik het zo zeggen: als je doorgaat, ben je een uitzonderlijke speler. Als je stopt, hoor je bij het gros van de groep.
 
Reactiescore
961
Stelling van de dag: Als je denkt dat de wereld verloren is mag het als normaal gezien worden dat je Quit of inactief wordt.
Eens.

Het wordt normaal als de meeste mensen zo denken of handelen, dat is in deze stelling ook het geval.

Een enkeling heeft nog het strijdersbloed om tot het "laatste dorpje" door te gaan, dan betwijfel ik wel of het daadwerkelijk strijdersbloed is of het feit niet onder ogen kunnen zien dat het gedaan is.

Echter ben ik wel van mening dat er nu veel sneller gedacht wordt dat een wereld gedaan is, terwijl vroeger beide stammen dit wel een aantal keer hadden per wereld, en dan van beide kanten gezien.
 
Reactiescore
1.018
Of het als normaal gezien mag worden is een lastige vraag. Of het logisch is, ja zeker, tegenslagen zorgen immers gewoon voor demotivatie. Het getuigt van erg sterk doorzettingsvermogen als je in staat bent om door te gaan, terwijl de wereld al als verloren wordt beschouwd. Laat ik het zo zeggen: als je doorgaat, ben je een uitzonderlijke speler. Als je stopt, hoor je bij het gros van de groep.
Maar wil dit dan zeggen dat je zodra je zelf geen kansen meer ziet om de wereld te winnen maar moet stoppen? Vind dat een beetje een zwakke instelling to be honest, al vind ik sowieso wel dat men tegenwoordig erg snel de handdoek in de ring gooit.
Echter ben ik wel van mening dat er nu veel sneller gedacht wordt dat een wereld gedaan is, terwijl vroeger beide stammen dit wel een aantal keer hadden per wereld, en dan van beide kanten gezien.

Ben het volledig eens met dit gedeelte van je post, weinig aan toe te voegen.
 
Reactiescore
1.476
zolang de wereld leuk is blijf ik doorspelen, maar over het algemeen zijn het vaak rimnoobs die door blijven spelen terwijl een wereld al lang gespeeld is. (w65 bv.) In dat geval heeft het niets met 'strijdlust' te maken.
 
Reactiescore
972
Maar wil dit dan zeggen dat je zodra je zelf geen kansen meer ziet om de wereld te winnen maar moet stoppen? Vind dat een beetje een zwakke instelling to be honest, al vind ik sowieso wel dat men tegenwoordig erg snel de handdoek in de ring gooit.

Waar je dat uit afleidt snap ik niet, ik doe enkel een constatering.

Ben het verder met je eens hoor, erg vervelend om te zien hoe snel mensen hun account in de steek laten. Vroeger werden VV's ook vaak nog tot in den treure gedraaid om accounts in leven te houden, dat zie je ook steeds minder. Erg jammer.
 
Reactiescore
476
Stelling van de dag: Als je denkt dat de wereld verloren is mag het als normaal gezien worden dat je Quit of inactief wordt.

Ik zie mezelf niet als een opgever en leef ook wel met het idee dat wanneer je ergens aan begint dat je het ook af moet maken. Daar moet wel nuance in aangebracht worden. Als je er plezier uit haalt om dag en nacht je dorpjes te verdedigen is dat prima. Ik vind het zelf niet vreemd dat mensen de handdoek in de ring gooien en besluiten de verloren race niet uit te lopen. Ik zou het zonde van mijn tijd vinden. Zeker met de lekkere temperaturen van laatste weken.
 
Reactiescore
1.018
Waar je dat uit afleidt snap ik niet, ik doe enkel een constatering.

Ben het verder met je eens hoor, erg vervelend om te zien hoe snel mensen hun account in de steek laten. Vroeger werden VV's ook vaak nog tot in den treure gedraaid om accounts in leven te houden, dat zie je ook steeds minder. Erg jammer.
Probeer het wat te overdrijven om de discussie te laten doorgaan, vind het forum zo doods als dit niet zo'n actief topic is:tongue:

Ja klopt inderdaad, maar als ik zie dat er nu op de wereld die ik speel 1 account gebroken word van de leiders van de wereld en ze vervolgens meteen in inactiviteit schieten vind ik het toch wel heel treurig. Dan breek je met 1 massa een account en vervolgens loop je erdoor ofzo? Weet nog niet hoe de wereld afloopt gezien hij nog bezig is maar ik hoop niet dat dit de tendens is die over heel tw heerst.

Ik zie mezelf niet als een opgever en leef ook wel met het idee dat wanneer je ergens aan begint dat je het ook af moet maken. Daar moet wel nuance in aangebracht worden. Als je er plezier uit haalt om dag en nacht je dorpjes te verdedigen is dat prima. Ik vind het zelf niet vreemd dat mensen de handdoek in de ring gooien en besluiten de verloren race niet uit te lopen. Ik zou het zonde van mijn tijd vinden. Zeker met de lekkere temperaturen van laatste weken.
Ja snap ik, maar ik ga deze discussie in met het idee van de wereld waar ik nu speel. Als je 1 account breekt hoort het naar mijn mening niet zo te zijn dat de hele stam meteen de handdoek in de ring gooit. Nogmaals, ik speel niet veel werelden (1) en dit is de eerste sinds meer dan een jaar (misschien wel twee) maar ik hoop dat dit niet is waar tw heen gaat. Een kakaka wereld en een nog saaiere wereld?
 
Reactiescore
476
Ja snap ik, maar ik ga deze discussie in met het idee van de wereld waar ik nu speel. Als je 1 account breekt hoort het naar mijn mening niet zo te zijn dat de hele stam meteen de handdoek in de ring gooit. Nogmaals, ik speel niet veel werelden (1) en dit is de eerste sinds meer dan een jaar (misschien wel twee) maar ik hoop dat dit niet is waar tw heen gaat. Een kakaka wereld en een nog saaiere wereld?

Nja, dat is wel een beetje het niveau geworden van tegenwoordig. Internen, fuseren, á la zo simpel en snel mogelijk de wereld winnen. Stukje mentaliteitsverschil met de spelers van nu en die van vroegâh, uitzonderingen daargelaten.

Laatste wereld die ik gespeeld heb, was wereld 59. En daar werden de stammen ook inactief en gaven ze op, nadat de key accounts gebroken waren.
 

DeletedUser77755

Guest
W59 is slecht voorbeeld aangezien die wereld ook wel door meerdere narigheden geteisterd werd ;)
 
Reactiescore
972
Probeer het wat te overdrijven om de discussie te laten doorgaan, vind het forum zo doods als dit niet zo'n actief topic is:tongue:

Ja klopt inderdaad, maar als ik zie dat er nu op de wereld die ik speel 1 account gebroken word van de leiders van de wereld en ze vervolgens meteen in inactiviteit schieten vind ik het toch wel heel treurig. Dan breek je met 1 massa een account en vervolgens loop je erdoor ofzo? Weet nog niet hoe de wereld afloopt gezien hij nog bezig is maar ik hoop niet dat dit de tendens is die over heel tw heerst.

Ik ben ook van de "oude garde" en speel pas weer sinds W67. Ik heb met stijgende verbazing gezien hoe makkelijk tegenstanders opgeven en hun account afgeven/op grijs zetten. Het probleem is alleen, wat doe je eraan? Als tegenpartij kan je moeilijk gaan zeggen: "We geven ze rustig de tijd om op te bouwen en ze nog een kans te geven". Dan gaat het doel van het spel totaal verloren.

Tof dat je een topic actief probeert te houden, ik wil je daar best bij helpen :)
 
Reactiescore
1.018
Ik heb voor deze classic denk ik voor het laatst echt actief gespeeld op W39, echt al wel een tijdje terug. Het lastige is om een goede balans te vinden tussen wanneer het normaal wordt gezien als quitten en wanneer niet. Als je de W67 bekijkt waar de nummer 1 stam even veel dorpen heeft als de 5 stammen daaronder snap ik dat het heel demotiverend is om als 6de stam mee te vechten in een oorlog waar je dik het onderspit delft. Het jammere is alleen dat dit nooit zal veranderen als iedereen zo denkt. Ik vind het wel jammer dat werelden zo veel kleiner zijn, maar dan heb je weer een andere discussie te pakken. Waar is de tijd gebleven dat je 2, 3 of zelfs 4+ stammen had die allemaal een grote rol van betekenis hadden op zichzelf. De tijd dat 1 account breken betekende dat er nog 20 a 30 waren die hierna doorstreden. Als je nu 1 account breekt van bijvoorbeeld kakaka heb je er nog 13 of 14 over.

Misschien makkelijker om een nieuwe stelling te poneren: Tribalwars wordt weer aantrekkelijker wanneer de werelden (kunstmatig) groter worden gemaakt door bijvoorbeeld met meer dorpen per speler te starten (denk groot, 5 dorpen start bijvoorbeeld) of meer bb's per wereld te plaatsen die tot minimaal 5k uitgebouwd worden op een relatief hoog tempo.
 
Reactiescore
961
Hoe ze het precies zouden moeten doen is altijd maar de vraag..

Ik ben zelf ook van mening dat ze de werelden groter moeten maken, eigenlijk zouden ze test werelden moeten lanceren met verschillende goed uitgedachte ideeën om het probleem van kleine werelden op te lossen.
 
Reactiescore
766
Hoe ze het precies zouden moeten doen is altijd maar de vraag..

Ik ben zelf ook van mening dat ze de werelden groter moeten maken, eigenlijk zouden ze test werelden moeten lanceren met verschillende goed uitgedachte ideeën om het probleem van kleine werelden op te lossen.
Aan de andere kant heeft het ook wel iets toch? Hoef je geen 3 jaar meer te spelen voor 1 wereld. Een keuze erin zou nog mooier zijn :p
 
Reactiescore
1.018
Hoe ze het precies zouden moeten doen is altijd maar de vraag..

Ik ben zelf ook van mening dat ze de werelden groter moeten maken, eigenlijk zouden ze test werelden moeten lanceren met verschillende goed uitgedachte ideeën om het probleem van kleine werelden op te lossen.
Ze hebben testwerelden, dat is de beta. Die is enkel wel in het engels haha. Ja klopt inderdaad, vind het hebben van wat meer volume toch wel een voordeel.
Aan de andere kant heeft het ook wel iets toch? Hoef je geen 3 jaar meer te spelen voor 1 wereld. Een keuze erin zou nog mooier zijn :p
Ja klopt, al ligt het natuurlijk ook enorm aan de settings van de wereld hoe lang deze duurt.
 

DeletedUser61134

Guest
Iedereen begint met 10 dorpen, 10x zoveel PP voor Inno en boosters moeten meer moeite doen niet op te vallen
 
Reactiescore
1.476
Nja, dat is wel een beetje het niveau geworden van tegenwoordig. Internen, fuseren, á la zo simpel en snel mogelijk de wereld winnen. Stukje mentaliteitsverschil met de spelers van nu en die van vroegâh, uitzonderingen daargelaten.

Laatste wereld die ik gespeeld heb, was wereld 59. En daar werden de stammen ook inactief en gaven ze op, nadat de key accounts gebroken waren.
W59 was er ook een duidelijk mentaliteitsverschil tussen vinage en chill. Voordat Chill suits rekruteerde was het een wereld die nog meerdere kanten op kon, en chill leden werden gedemotiveerd door ego's zoals sven van last whisper en roy van mugiwara.

En toen chill grijs ging had vinage al een meerderheid op Rose en die andere stam, ben even de naam kwijt.
 
Bovenaan