- Reactiescore
- 524
Wereld 67 vorige week ook, maar dat was verspreid over de stam heen
Wat de instellingen ook zijn de meningen zullen altijd verdeeld zijn. Wat die uitkijktorens betreft is dit niet anders. Zelf ben ik van mening dat ze niet zozeer hoeven te verdwijnen maar eerder moeten worden gebalanceerd. Makkelijker neer te halen met kata’s, minder range, bepaald limiet dat je er kunt plaatsen, ...
Hierdoor blijft het een toevoeging tot het spel waar verdedigers hun voordeel uit kunnen halen maar ze wel goed moeten kijken waar en hoe ze te plaatsen. Nu kan je ze naar mijn mening gewoon overal gaan gooien zonder echt na te hoeven denken.
Misschien dat dit een oplossing kan zijn die zowel voor als tegenstanders kan verzoenen? Geen idee of dit mogelijk is of al besproken is geweest.
Uitkijktoren gaat gwn met een 300 katas van 20 naar 0,zou overdreven zijn om hem al met 5 katas kapot te krijgen tochWat de instellingen ook zijn de meningen zullen altijd verdeeld zijn. Wat die uitkijktorens betreft is dit niet anders. Zelf ben ik van mening dat ze niet zozeer hoeven te verdwijnen maar eerder moeten worden gebalanceerd. Makkelijker neer te halen met kata’s, minder range, bepaald limiet dat je er kunt plaatsen, ...
Hierdoor blijft het een toevoeging tot het spel waar verdedigers hun voordeel uit kunnen halen maar ze wel goed moeten kijken waar en hoe ze te plaatsen. Nu kan je ze naar mijn mening gewoon overal gaan gooien zonder echt na te hoeven denken.
Misschien dat dit een oplossing kan zijn die zowel voor als tegenstanders kan verzoenen? Geen idee of dit mogelijk is of al besproken is geweest.
Dus als er 400 clears aankomen, ga jij die blocken met 100 Def? Dus op 100 dorpen 4 clears en dan zet jij er overal 1 defje neer?Natuurlijk zijn er mogelijkheden, maar die zijn zwaar beperkt. Als er een massa met 400 clears perfect getimed wordt, kan deze nog steeds geblockt worden met 100 deff. Als er een massa komt van 1600 incs waarvan 400 clears, moet de deffer meer gaan nadenken welke nou clears zijn en welke niet. Aldus, het voordeel ligt bij het offen. Met de toren ligt het voordeel bij de deffer en dat is iets wat er in principe nooit moet zijn om de vooruitgang van het spel te laten vorderen.
Kort samengevat, kansloos ben je nooit, maar een ontiechelijk matige deffer kan een perfecte massa deffen en dat vind ik persoonlijk jammer.
Dat is dan ook mijn punt. Met de oude massas kon je het de deffer echt zwaar maken. Zoveel dat het gewoon kansloos begon te worden. Dan hoefde je niet per se de meerderheid te hebben, enkel een goed plan. Tegenwoordig moet je de meerderheid hebben en een perfect plan met perfecte uitvoering om nog steeds 9/10 alles als BLOCK OK terug te krijgen in je berichten lijstje.
Dus als er 400 clears aankomen, ga jij die blocken met 100 Def? Dus op 100 dorpen 4 clears en dan zet jij er overal 1 defje neer?
Na jullie feedback hebben we besloten het stamlimiet te verlagen naar 10.
Bedankt voor jullie feedback.
Is het wel echt een spoiler als het al jaren bekend is?Got spoilers in je naam, -1
JaIs het wel echt een spoiler als het al jaren bekend is?
@Duckje , wel zorgen dat de instellingen juist staan AUB. Niet zoals de "W1 Nabootsing"...
Zit nu al een fout in de linkKijk gerust zelf de instellingen na:
https://nl69.tribalwars.nl/interface.php?func=get_config
vragen/Fouten mag je altijd melden.
Het gaat er net om dat je door een uitkijktoren veel selectiever kan deffen waardoor het gewoon prima mogelijk is om met 100 defjes te deffen tegen 400 clears. Je zet wat stacks neer, en voor de rest dodge je rode bijltjes. Je kan perfect zien of een trein splitted is of niet dus je kan altijd snipen met weinig troepenverlies. Op een normale wereld kan de aanvaller zijn edelclear eender waar zitten en krijg je mindgames waarbij de deffer moet gokken waar hij best kan snipen. Dit maakt deffen veel uitdagender en ook veel moeilijker. Met toren is dit allemaal niet meer, je weet perfect waar je moet snipen en hoeveel troepen het ongeveer gaat kosten. Je hebt dan ook nog eens ridders en defboosts die er zijn bijgekomen om het voordeel nog meer richting de deffer te brengen. Want een off ridder helpt maar 1 clear, terwijl een defridder zoveel clears kan blocken als de stack toelaat.
De toren is gewoon belachelijk OP in de juiste handen. Echter is het niveau van de gemiddelde speler tegenwoordig zo slecht dat ze met een toren alsnog gaan runnen bij de eerste de beste incs. En aangezien het grootste deel van de mensen in deze categorie van gemiddelde speler vallen wordt het spel rond deze groep gebalanceerd. Door het spel te balanceren rond de gemiddelde runner ga je het spel voor andere spelerscategorieën net minder gebalanceerd maken. De betere spelers die zonder toren massa's kunnen deffen zijn in principe onverslaanbaar met een toren in een gelijke strijd of met een kleine overmacht voor de tegestander.
Maar of een casual speler dit zal begrijpen betwijfel ik want jij valt wss in de groep van gemiddelde spelers.
Fijn man. Stam limiet 10 is echt wel chill, zal de wereld meer richting een driestrijd sturen ipv tweestrijd
Beter autistisch doordrammen ipv het punt te snappen
Niet direct. Kan ook betekenen dat mensen hier omheen proberen te komen door gewoon meerdere stammen als 1 te laten functioneren.