Het stabberlijstje van W68

Reactiescore
1
Deels eens, al ben ik hier zelf enigszins terughoudend in als ik zie wat voor lastercampagne hier wordt opgezet. Omdat we een stam aanvallen waarmee we al lang in oorlog zijn, zijn we backstabbers. Omdat onze woorden gigantisch verdraaid worden zijn we leugenaars.

Ik denk dat iedereen hier voor fair play is en ik hoop persoonlijk dat we dit goed kunnen oplossen. Maar op dit moment en met de huidige zure houding is er van mijn kant uit weinig goodwill om inhoudelijk te kijken, al is dat uiteraard aan onze stamleiding.
hahaha goeie! "Zure houding"
 

DeletedUser79193

Guest
Waar ik van opkijk is dat er gewoon constant om @Zuur wordt heengedraaid. Meerdere mensen hebben aangegeven dat het niet meer dan netjes is om een tijdelijke NAP op te stellen en om alle contact met LSD te verbreken, maar heb nog niemand van Star. hierop zien reageren.. hoe zit dat dan?
 
Reactiescore
1.367
Je hebt kakaka in je handtekening staan, waarom zou je dan stab's afkeuren?
 
Reactiescore
1.278

Deleted User - 487776907

Guest
Onrust stoken natuurlijk. Wat moet je hier anders?
 

DeletedUser79332

Guest
Ik hoor alleen maar als tegen reactie: omdat star. Fair wilt spelen en bla bla bla.

Handel er dan ook naar door hier met Zuur uit te komen of stop met dit soort termen hier in je waffel te nemen, neem voorlief dat je als profiteurs w68 doorgaat en veel plezier met LSD te internen.

Case closed.
 

DeletedUser43183

Guest
Kregen jullie al aanvallen binnen van Star voordat LSD jullie verliet? Ja? Er is juist niks gestabt want waarom zouden ze ineens moeten stoppen?
Nee? Er is juist niks gestabt want LSD is geen lid van star en als iedere stam niet mag aanvallen doordat er iemand leaved is ook heel het nut van het spel weg.

Ga gewoon je dorpen verdedigen ipv hier brand en moord te liggen roepen over iets wat grotendeels je eigen schuld is.
 

DeletedUser53428

Guest
Persoonlijk zou ik wel aanvallen verwachten, zeker als ik zojuist aangeef kom dan maar gelijk.

Je lijkt t niet eens te zijn met zijn aanbod van 5 dagen dus dan moet je ook niet moeilijk gaan doen als ze de volgende dag al komen.

Dus jij verwachten niet dat er dan aanvallen zouden binnenkomen?
 
Reactiescore
831
Niemand in Star. heeft iets van argumenten behalve deze nutteloze stuk conversatie te blijven posten en hopeloos blijven vast hangen dat het een geweigerde NAP is.

Daarom is dit de laatste keer dat ik reageer op deze onzin want buiten Star. members ziet iedereen dat dit verre van een NAP voorstel was.

Hiervoor heb ik berichten geplaatst (staan in dit topic) over het feit dat hiervoor ik constant gedreigd werd met verschillende punten en dat er geen onderhandeling mogelijk was buiten dat ik de stam 100% democratisch moest maken. Hierna volgden dan verschillende scheldwoorden en denigrerende, sarcastische opmerkingen.

Hierna gooit hij een inhoudsloze comment dat in meerdere contexten gezien kan worden. Afgaand van de comments hierboven kan elk logisch redenerende mens uitsluiten dat het niet serieus genomen moet worden.

LSD stelt hier dat als hij 5 dagen wacht het geen stab meer is. Hierna vraagt hij 'ik kan ook gewoon nu aanvallen'. Nog geen 24u na de leave.

Als ik hier ja op antwoord pleegt hij dus een duidelijke stab, hij zegt het letterlijk zelf?

Maar nee jullie gaan dit zien als een officiële vraag voor een 5 dagen NAP en als bewijs een stukje convo nemen waarin er letterlijk het woord NAP er niet eens in staat? Sterk bewijs hoor.

Ik ben klaar met Star. want ondertussen gooien ze nogsteeds maar incs terwijl ze vasthouden aan zogezegde fair play.
Accounts een PBG geven maar selectief zijn aan welke accs je een opzegtermijn geeft en bij welke je dit weigert is ook een dood normale zaak bij Star. Om zo vervolgens massas te voeren op bepaalde leden van stammen zonder een kans op reacties van hun. Jammer genoeg werkt het niet en stilletjes aan verliest Star. hun crediet als een 'fair play' stam.

Ondertussen worden er al een aantal leden wakker en reageren ze doormiddel van leaves. Niemand in Star. die het doorheeft of houden jullie je handen voor je ogen?
 

DeletedUser81014

Guest
het doet er niet toe of LSD een NAP heeft aangevraagd of niet.
Het hele punt is:

* Dat Star, Zuur aanvalt, nota bene samen met LSD (wat ze eerder zeiden dat ze het niet wisten).
=> Wat LSD doet is laag, lager dan het laagste niveau. Maar er was geen NAP, okéj! Dus is het een Stab? Tjaa vanuit LSD's kant niet, vanuit Star hun kant wel (aangezien star wist dat hij geleaved was + Star wist ook dat hij Zuur ging aanvallen --> Hebben zeg maar: geprofiteerd).

Alle andere verhaaltjes van of het nu een Stab is van LSD of dergelijke doen er eigenlijk niet toe. LSD zal zoals hij zelf zegt niet serieus meer verder gaan spelen (al moeten we dit afwachten).
Waar het hier wel om draait is dat Star mee de aanvallen heeft uitgestuurd, terwijl ze wisten van de situatie. Want LSD is met hen in contact gekomen, nog voor de aanvallen verstuurd zijn geweest. Jajaa Star-leden, jullie wisten het pas naar eigen zeggen toen de aanvallen van LSD al verstuurd werden, maar hij heeft jullie wel degelijk (volgens de screens) gecontacteerd voor dat hij de aanvallen verstuurde, dat hij Zuur zou gaan aanvallen, dus jullie wisten wel degelijk van zijn plannen af.

Aangezien dit van LSD laag is, maar van Star eigenlijk ook wel, om op zo'n manier trachten een vijand weg te werken, is dit hele topic eigenlijk een beetje aangemaakt.
Iedereen is het eens dat de actie van LSD laag was!
En iedereen is het eens dat Star hier ook laag spel heeft gespeeld.


We kunnen hier blijven discuteren tegenover elkaar, van wie of wat er weet van had en andersom.
Als Star een beetje zelfrespect heeft, stoppen ze onmiddelijk de contacten met LSD + geven ze Zuur gewoon een NAP om zich terug op te bouwen.
Als Star dit niet doet, dan keuren ze het gedrag en de manier van spelen van LSD goed (en we weten beiden dat niemand zo'n stempel op z'n naam wil krijgen).


Dus:

* Stop met te posten over het al dan niet Stab zijn van LSD
* Stop met het posten en bewijzen van het 'niet' weten van de actie vanuit Star
* En post een tekst, waarbij jullie een NAP geven, zodat dit achter de rug is.
 

Deleted User - 487776907

Guest
LSD stelt hier dat als hij 5 dagen wacht het geen stab meer is. Hierna vraagt hij 'ik kan ook gewoon nu aanvallen'. Nog geen 24u na de leave.

Als ik hier ja op antwoord pleegt hij dus een duidelijke stab, hij zegt het letterlijk zelf?

Nja als je zelf akkoord gaat met nu aanvallen ontvangen en zegt "ja liefst wel", is er geen reden om achteraf te gaan huilen natuurlijk :p

Dan nog heeft die stelling evenveel houvast als de zogenaamde aangeboden NAP. Die hele gesprekswisseling is in verhitte context gebeurd, waardoor je die afbeelding dus niet anders dan als een korrel zout kan nemen.

Laten we het hele NAP-verhaal links liggen zijn er twee feiten.
Feit één is dat hij de stam is geleaved en zijn oude stamgenoten aanvalt. Zoals eerder al gezegd is hier, buiten dat het respectloos is, in mijn ogen niets boeiends aan.
Als een Eat Sleep Farm Repeat of een Don Pablito nu Pink zou verlaten en Collationem zou gaan aanvallen, zou het voor mij rot zijn en een beetje respectloos vanuit hun kant. Meer niet. Lekker boeiend, dat is t spel :p

Feit twee. Star. valt tegelijkertijd met LSD een speler van Paint! aan. Dit is te bekijken vanuit twee simpele perspectieven. Je anticipeert als stam om je vijand makkelijk te verslaan en valt samen met de leaver zijn oude stam aan. Óf je gaat niet mee in dit verhaal en biedt de benadeelde stam een NAP aan om hun zaakjes op orde te krijgen vooraleer de leuke strijd verder voort te zetten.
Weeral is dit een kwestie van respect. Optie één is respectloos maar een vorm van "strategie", waarbij optie twee van meer eer en hoffelijkheid uitgaat (wat op zijn beurt ook als strategie gezien kan worden).

Het wordt pas een stab als blijkt dat er vóór de leave al plannen waren om gezamenlijk aan te vallen. Dan is het niet alleen respectloos, maar ook een stab vanuit zowel LSD (logischerwijs) als Star (daar zij ofwel enkel meewerken, ofwel dit plan in werking zetten). Nergens zie ik enige vorm van bewijs of dit het geval is geweest. Zijn er gesprekken gevoerd voor de leave van LSD?

Ergens zag ik een PM voorbijkomen welke erop duidt dat Star LSD als potentiële recruit zag. In dit topic is gezegd dat dit niet meer het geval is. Dit zegt alleen helaas niets over voorafgaande plannen om Paint aan te vallen.
Daarnaast zie ik nog een PM wisseling met Wolfpack, welke gestart is na de leave van LSD. Nota bene door LSD zelf. Het enige wat deze pm duidelijk maakt, is dat er geen vergaande gesprekken zijn geweest voor de leave van LSD.

Kortom, stab? Simpel gezegd nee. Zolang er geen gesprekken zijn geweest om dit allemaal voorafgaand te plannen. Star heeft (zonder toon van respect) geanticipeerd op het leaven van een impulsief lid uit Paint!, een stam welke zij hiervoor ook al aan het aanvallen waren. Respectloos? Ja. Het oogt van nog minder respect dat zij na dit hele gebeuren gewoon hersenloos blijven aanvallen, zeker nadat er leden van Star. aangeven liever een NAP te zien.

Wat er nu van Star. verwacht wordt is iets in de zin van een officieel statement. Gaan zij hun fairplay eens nakomen en stoppen met aanvallen, eventueel in combinatie met een NAP? Of blijven ze respectloos en in zekere zin triest doorgaan met het gebeurde. Zolang dit statement niet komt kunnen we er vanuit gaan dat Star officieel een zielige stam is en zou ik zeker niemand aanraden om binnen die stam, of met die stam, samen te spelen. Ik hoop dat de rest van W68 dit ook inziet ;)
 

DeletedUser80918

Guest
Dus, stel, fictief scenario:

AX en Star. komen later in de wereld in oorlog. AX valt Star. enkele weken aan en Star. valt AX een tijdje aan. Op het moment dat blijkt dat 'we' gaan verliezen, laten wij snel een stamlid onze stam leaven en een PM naar één individu uit AX sturen dat die ons gaat aanvallen. Dan is in één keer heel AX verplicht te stoppen met ons aan te vallen omdat ze anders aan het backstabben zijn.

Dat is namelijk precies wat hier gebeurd is. We waren al heel lang in oorlog met Paint!. Één lid heeft een eenzijdige mededeling ontvangen dat er aanvallen lopen en wij zijn backstabbers door daarop te anticiperen..
 

DeletedUser81014

Guest
Je verward hier wel degelijk enkele zaken.

Mede het feit, dat er blijkbaar antisnipes tussen de edels van LSD zijn gestuurd geweest, wijst er wel degelijk op dat er een afspraak is gemaakt alvorens de aanvallen zijn verstuurd. En dat dus zeker één speler in contact stond met LSD.
Wat overige leden en hun aanvallen betreft, zal moeten blijken uit rapportjes. Als blijkt dat er continue aanvallen zijn verstuurd geweest heb je een punt. Als blijkt dat er al een week geen aanvallen meer waren verstuurd, dan zijn die ook gewoon gelinkt aan die aanval van LSD en dus ook vervroegd.

Dus om in je scenario te gaan:
* speler A valt samen met LSD, speler Zuur aan --> Enkele speler A is in fout
* Er waren geen andere aanvallen bezig vanuit Star, voor de situatie --> Star is dus snel in z'n geheel gaan aanvallen

in geval 1 --> De speler in kwestie is in fout en daar zouden dan conclusies uit getrokken moeten worden
in geval 2 --> Is Star in de fout en is een NAP op z'n plaats wellicht.
 

Deleted User - 487776907

Guest
Dus, stel, fictief scenario:

AX en Star. komen later in de wereld in oorlog. AX valt Star. enkele weken aan en Star. valt AX een tijdje aan. Op het moment dat blijkt dat 'we' gaan verliezen, laten wij snel een stamlid onze stam leaven en een PM naar één individu uit AX sturen dat die ons gaat aanvallen. Dan is in één keer heel AX verplicht te stoppen met ons aan te vallen omdat ze anders aan het backstabben zijn.

Dat is namelijk precies wat hier gebeurd is. We waren al heel lang in oorlog met Paint!. Één lid heeft een eenzijdige mededeling ontvangen dat er aanvallen lopen en wij zijn backstabbers door daarop te anticiperen..

Je mist alleen even de feitjes dat hier "bewijs" ligt dat het om een serieus geval gaat. Ja, je kan dat allemaal nabootsen en een fake verhit gesprek voeren met elkaar, maar dan ben je even triest. Ik ken Zuur van meerdere werelden en hij oogt mij niet het persoon die zoiets doet. Maarja dat is subjectief.

Ja het is netjes om een vijandige stam iets van tijd te geven om op zo'n respectloze actie als deze van LSD te reageren en om zichzelf intern te reorganiseren. Al is het alleen Wolfpack die zich moet distantiëren van aanvallen. Geen must, maar wel netjes.

Dat jullie dat niet doen is jullie goed recht, maar toont niet bepaald hoffelijk.
 

DeletedUser80918

Guest
Je mist alleen even de feitjes dat hier "bewijs" ligt dat het om een serieus geval gaat. Ja, je kan dat allemaal nabootsen en een fake verhit gesprek voeren met elkaar, maar dan ben je even triest. Ik ken Zuur van meerdere werelden en hij oogt mij niet het persoon die zoiets doet. Maarja dat is subjectief.
.

Volledig eens. Ik wilde ook niet de indruk wekken dat Zuur dit in scene heeft gezet o.i.d., excuses als dat zo overkomt. Dit was echt en een lage actie van LSD. Ik geef enkel aan dat met hoe massaal het AF hier Star. aan het veroordelen is op deze actie, het wel heel makkelijk wordt een andere stam zwart te maken, omdat dit ook heel makkelijk in scene te zetten is en dan dus een hele stam blijkbaar tot een NAP verplicht kan worden.

Ja het is netjes om een vijandige stam iets van tijd te geven om op zo'n respectloze actie als deze van LSD te reageren en om zichzelf intern te reorganiseren. Al is het alleen Wolfpack die zich moet distantiëren van aanvallen. Geen must, maar wel netjes.

Dat jullie dat niet doen is jullie goed recht, maar toont niet bepaald hoffelijk.

Laat ik hier 100% namens mij persoonlijk op antwoorden en 0% vanuit mijn stam:
In principe ben ik het met je eens. Star. had hier heel hoffelijk kunnen zijn en een NAP kunnen aanbieden aan Paint! om hun de backstab-situatie te laten oplossen. Ik ben hier echter geen voorstander van puur en alleen hoe wij benaderd worden. Ik heb nooit een vriendelijk bericht gezien. Nooit een uitleg van 'hey dit en dit is gebeurd, kunnen we dit oplossen'? Nooit een verzoek om naar een NAP te kijken.

Het eerste en enige dat ik heb gezien zijn verwijten. Verwijten dat wij backstabbers zijn omdat we een enemy aanvallen. Verwijten dat wij leugenaars zijn omdat onze letterlijke woorden verdraaid worden. Als een andere partij wilt dat wij hoffelijk zijn, dan is het minste wat zij kunnen doen ons op een normale manier benaderen.

Nogmaals is dit deel van het antwoord van mij persoonlijk. Wellicht zijn andere individuen wel benaderd op normale wijze. Ik ben echter alleen uit het niets geconfronteerd met een lastercampagne en voelde daarin meer de neiging om mijn stam te verdedigen dan om een stam die sinds het begin enemy is en ons publiekelijk afmaakt de hand toe te steken met een hoffelijk aanbod.
 
Bovenaan