Golden Awards

Reactiescore
3.457
is onzin zoals gezegd hij kwam er pas op het einde bij ;) we hebben het als team gewoon goed gespeeld jij haalt alleen mensen die je niet mag graag naar beneden ;) maakt mij niks hij ;) maar mag gezegd worden
Klopt idd dat hij er later bij kwam,voor die tijd had je ook geen vrees aangezien je een nap had met je vijandelijke buren;-)
 

DeletedUser69389

Guest
Klopt idd dat hij er later bij kwam,voor die tijd had je ook geen vrees aangezien je een nap had met je vijandelijke buren;-)
Beetje zoals die tot nu op 59 heeft gespeeld dus? Totdat zijn stam de helft van de wereld in bezit kreeg....:rolleyes::eek::oops:o_O
 

DeletedUser79447

Guest
Beste speler:
Lemonpops, offensief en defensief hun mannetje. Verwacht nog veel van hen op deze wereld. Hebben al laten zien weinig moeite te hebben met de aanvallen van onder andere OgP en UFO. Offensief gezien zullen spoedig genoeg laten zien waarom zij deze benoeming krijgen.

Beste stam:
Kwalitatief de beste spelers en ook laten ze bij chess zien dat zij heel stabiel staan.

De beste stam speler:

Hier zet ik mijn eigen account neer. Ik denk dat de stats genoeg zeggen. Ook in benoemingen van andere is te lezen dat PoP zich inzet voor vv's, deff en off voor de stam. Op een 2e plek zet ik Rone. Niet zozeer omdat ik hem een super goede speler vindt. Maar wat ik zie wat hij doet bij incjes op zijn vrienden neemt hij genoeg risico om andere te deffen en dat met een front van ruim 250 graden.

Het grootste ego:

Thomas van Attempt. Neemt geen blad voor de mond hoe lekker zijn account draait en hoe goed het nu gaat. Nu nog ingame laten zien of je ook een speler zoals Rone en TBN in de mid-game kan wegspelen.

Beste leider:

Leiding van Chess, stabiel, netjes en juiste handelswijze. Hier waar sommige ex-leiders van NEO nog wat van kunnen leren.

Slechtste leider:

Leiding van UFO, hier hoef ik niet zoveel woorden aan vuil te maken. Onbetrouwbaar, leugens en zeer naïef.

Meest overschatte stam:

NEO, rang 1, kwantitatief een stuk groter. Het moet nog wel waargemaakt worden. Er komt nu een belangrijke fase aan waar chess en NEO elkaar zullen aftasten.

Meest onderschatte stam:

Angel, hierin zitten 2 accounts die nog veel voor de wereld kunnen betekenen. Om deze benoeming waar te maken zullen er in het noorden nog flinke klappen moeten worden gegeven aan Niels.

Meest overschatte speler:

Ted het Beertje. 99% intern is toch niet leuk?

Meest onderschatte speler:

Niels, Ik ken enkele bespelers van Niels al wat langer. Door de defftechnieken van Block OK en niet nadenken over CF's die zijn gevallen in zijn cluster werd al snel gezegd dat dit account een overschatte speler is met zijn interns. Ikzelf heb in de dagen veel vv gedraaid voor Niels, waar het door de timing van examens niet goed bezet was. Het is algemeen bekend dat de voornamelijk jongere spelers deze maand iets minder tijd heeft. Ik weet zeker dat Niels zich nog wel gaat laten zien.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:
Niels, Attempt, Lemon, Dab, Vic, Hardcore, Circus, Suicide, Babuschka, Solar en Alcoholic Dream. Allemaal accountjes die mij zeer aanspreken om daarmee samen te spelen.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:

Chuchu, We regret en heel UFO. Spelers van chuchu en we regret botsen te veel met mijzelf. Daarnaast de speelwijze van UFO, bah.

Mooiste spelers naam:

Ik vind mijn eigen naam de mooiste. Heeft ook lang geduurd voor ik erop was gekomen. Als nummer 2 vindt ik Babuschka een goede naam.

Mooiste stam naam:

Chess, mooie betekenis van de naam.

Dikste wannabe op het forum:
Martijn, geen twijfel over mogelijk.

Dikste wannabe in het spel:

We regret. Zit zo diep tussen de billen van Chess, nog erger dan Martijn bij Inge.

Mooiste profiel foto van spelers:

127447_large


Mooiste profiel foto van stammen:

130565_large


Mooiste actie van de wereld:
Ik denk dat er nog geen mooie actie is geweest. Alle weg gespeelde spelers zijn een fusie of intern geworden.
Als ik dan kijk naar gedane offensieven vind ik de offensieven op Zepi en op de stam H8 erg sterk. Vanuit Chess vind ik dat Circus het erg goed doet met wat ik hoor en zie. Ik kan niet wachten op de eerste echte clashes.

Meest belovende spelers voor de toekomst:
Ik ben heel erg benieuwd naar Solar, hoe hij zich met een beperkt aantal dorpen zal verdedigen. Verder ben ik heel benieuwd naar het werk van Lemon en Dab.

Meest belovende stam voor de toekomst:

De twee stammen die overblijven. Chess en NEO. De winnaar zal de meest belovende zijn.

Grootste blunder:

Met een VB naar het verkeerde dorp gs vragen, dat heeft z'n 1000 munten gekost :(

Voor wie heb je nu echt respect:

Ik heb respect voor iedereen die niet zomaar 1,2,3 de makkelijkste oplossing zoekt of runt. Ik denk dat daar heel chess en NEO onder valt.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:
Vervelende tegenstanders, dan zet ik graag mijn beste beentje voor^^
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Beste speler: Puur gekeken naar deze wereld ga ik hier een account neerzetten wat vooral een goede mix van vers bloed en ervaring heeft staan. I.m.o is dat immers wat je nodig hebt tegenwoordig: activiteit, leergierigheid, honger naar succes en een beetje ervaring om het te kunnen managen. Mijn keuze is gevallen op We Regret To Inform U. Mooi cluster met veel potentie, goede OD en staan toch hun mannetje. Met Martijn hebben ze voor nu, maar zeker in de toekomst, een garantie op uitdaging en toffe accounts. Goed om te zien hoe hij nieuwe spelers klaarstoomt om de community te versterken.

Beste stam: N.E.O heeft momenteel de beste kaarten toch? Goed cluster, liggen in een mooie phalanx en hebben de overmacht. Jammer van al die barbarendorpen die ze edelen, maar ieder z’n uitdaging toch?

De beste stam speler: Eigenlijk heb ik in Chess nog geen enkele speler gezien die geen stamspeler is. Over N.E.O kan ik niets zeggen. Speciale vernoeming naar Bolletje van Angels.

Het grootste ego: De gene die eerst snel heeft gekeken of hij z’n naam hiertussen zag staan voordat hij het lijstje ging lezen.

Beste leider: Ian ga ik hier neerzetten, rustige leider met overzicht en staat open voor inhoudelijke discussies. Ook Jason is een prima leider, maar daar speel ik niet mee samen dus ken ik minder goed.

Slechtste leider: Als je als N.E.O leiding zijnde je stamgenoten er niet van kan behoeden om al hun dodgemogelijkheden op te edelen mis je toch wat overzicht lijkt me. Verder ken ik ze niet en kan ik niet oordelen.

Meest overschatte stam: Chess, iedereen zet ze als beste neer puur op ervaring. Kwantiteit is tegenwoordig echter minimaal even belangrijk en op dat gebied delven we het onderspit. Ik denk dat de kaarten momenteel in het voordeel van N.E.O zijn, dus vandaar.

Meest onderschatte stam: N.E.O, zie vorige

Meest overschatte speler: Binnen Chess werd Qua Patet Orbis nogal overschat, nog voor de clears aankwamen hebben we hem zijn 3 frontdorpen ontnomen door handige timing.

Meest onderschatte speler: Niels5151, de cijfers spreken voor zich. Je account zo neerzetten en staande houden met zoveel front vereist tenminste één kwaliteit: Overzicht hebben. Weten waar de stacks staan, welke connecties je moet leggen en welke keuzes je moet maken. Een kwaliteit die menigeen op TW niet heeft. Niels zal er een stuk meer van kunnen als sommige denken/hopen.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Lemonpops, maar ook Tim van Timmieboy komt op mij over als een prima gozer en speler. Staat open voor een eerlijke strijd zonder fratsen, dat kan ik zeker waarderen. Dat de beste mogen winnen is een insteek die op TW helaas vaak ontbreekt, maar hij heeft deze insteek zeker.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Het is belangrijker dat jullie geen barbarendorpen meer edelen dan dat ik deze vraag beantwoord.

Dikste wannabe op het forum: Underground Tacticz, de afkeer tegen N.E.O is nu wel duidelijk.

Dikste wannabe in het spel: El Capitan, neem niet zo’n groot front kerel. Neem gewoon lekker zo’n beperkt strookje als Mr Vic en Timmieboy en verschuil je achter je stacks .

Mooiste actie van de wereld: Eerste massa met het team, direct een front account neerhalen. Ik heb me vermaakt ^^.

Meest belovende speler voor de toekomst: De leukste vraag, ik ga hier 3 accounts neerzetten:
- CircusOfInsanity, deze spelers kende ik nog niet van vorige werelden. Komen als prima spelers op me over en hebben een prima front gepakt waar ze hun kwaliteiten goed kunnen laten zien. Interdictum is een zelfde soort account, maar heeft zich voor mij in het verleden al bewezen dus ik weet wat te verwachten.
- Philosophy of Plato, dit is de award waar jullie thuis horen. Een rimmer die met veel geweld richting het front trekt, ik ben benieuwd naar jullie kwaliteiten!
- Mick, mijn eigen co. Een onervaren speler met veel motivatie en een heldere blik op het spelletje. Het soort speler die de potentie heeft om het ver te schoppen op Tribalwars. Eind deze wereld behoort Mick tot de betere spelers van Tribalwars.nl, daar ben ik van overtuigd.

Meest belovende stam voor de toekomst:
Chess, veel nieuw talent met de nodige ervaring. Ik ben benieuwd, maar ook van N.E.O verwacht ik meer dan prima weerstand.

Grootste blunder: BARBARENDORPEN EDELEN!

Voor wie heb je nu echt respect: ChuChu, ervaren team wat Chess zoveel op het gebied van communicatie/leiding als ingame op sleeptouw neemt. Je moet er maar zin in hebben en tijd voor maken, maar ze doen het meer dan prima. De meeste spelers heb ik al mee op een wereld gespeeld en ze hebben zich alle bewezen. Tof om te zien hoe ze zich inzetten voor de mindere goden en hun tips en tricks over het spel meegeven.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Alle beginners die vol enthousiasme dit spel spelen vind ik geweldig om te zien.

Alle onzinnige awards heb ik weggelaten, inhoudelijk commentaar is altijd leuk!
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
1.380
@Beast of Nation (Roy) nu moet je me toch een uitleggen waarom ik een wannabe ben en in de billen van chuchuu zit. Onderbouw het eens.
Kan zijn dat jij het woord Wannabe anders interpreteert. En op jou manier moet je wel heel diep in je eigen billen zitten. Is lekker makkelijk ovdd worden met nauwelijks tot niks front zelf te hebben. Dan kan je inderdaad alles os geven. Tevens vv draaien is niet zo bijster moeilijk als je voor de rest niks te doen heb in je leven :p:cool:
 

DeletedUser67275

Guest
@Beast of Nation (Roy) nu moet je me toch een uitleggen waarom ik een wannabe ben en in de billen van chuchuu zit. Onderbouw het eens.
Kan zijn dat jij het woord Wannabe anders interpreteert. En op jou manier moet je wel heel diep in je eigen billen zitten. Is lekker makkelijk ovdd worden met nauwelijks tot niks front zelf te hebben. Dan kan je inderdaad alles os geven. Tevens vv draaien is niet zo bijster moeilijk als je voor de rest niks te doen heb in je leven :p:cool:

In de billen van Chess stond er, niet specifiek een account. Ik gok, nee geen gok ik weet het zeker, dat dit gebaseerd is op je posts op dit AF account, welke allemaal uitsluitend pro-Chess en anti-NEO zijn, waarin je mensen napraat. En dat, terwijl je niet eens in Chess zit.

Nog even over het billen gedoe, ik denk dat we het er wel allebei mee eens zijn dat Roy ook behoorlijk in zijn eigen billen gaat
ik zie weinig mensen die zichzelf zóvaak benoemen in eigen lijstjes en zo vol van zichzelf zijn:p
 

DeletedUser65747

Guest
Beste speler: Puur gekeken naar deze wereld ga ik hier een account neerzetten wat vooral een goede mix van vers bloed en ervaring heeft staan. I.m.o is dat immers wat je nodig hebt tegenwoordig: activiteit, leergierigheid, honger naar succes en een beetje ervaring om het te kunnen managen. Mijn keuze is gevallen op We Regret To Inform U. Mooi cluster met veel potentie, goede OD en staan toch hun mannetje. Met Martijn hebben ze voor nu, maar zeker in de toekomst, een garantie op uitdaging en toffe accounts. Goed om te zien hoe hij nieuwe spelers klaarstoomt om de community te versterken.

Beste stam: N.E.O heeft momenteel de beste kaarten toch? Goed cluster, liggen in een mooie phalanx en hebben de overmacht. Jammer van al die barbarendorpen die ze edelen, maar ieder z’n uitdaging toch?

De beste stam speler: Eigenlijk heb ik in Chess nog geen enkele speler gezien die geen stamspeler is. Over N.E.O kan ik niets zeggen. Speciale vernoeming naar Bolletje van Angels.

Het grootste ego: De gene die eerst snel heeft gekeken of hij z’n naam hiertussen zag staan voordat hij het lijstje ging lezen.

Beste leider: Ian ga ik hier neerzetten, rustige leider met overzicht en staat open voor inhoudelijke discussies. Ook Jason is een prima leider, maar daar speel ik niet mee samen dus ken ik minder goed.

Slechtste leider: Als je als N.E.O leiding zijnde je stamgenoten er niet van kan behoeden om al hun dodgemogelijkheden op te edelen mis je toch wat overzicht lijkt me. Verder ken ik ze niet en kan ik niet oordelen.

Meest overschatte stam: Chess, iedereen zet ze als beste neer puur op ervaring. Kwantiteit is tegenwoordig echter minimaal even belangrijk en op dat gebied delven we het onderspit. Ik denk dat de kaarten momenteel in het voordeel van N.E.O zijn, dus vandaar.

Meest onderschatte stam: N.E.O, zie vorige

Meest overschatte speler: Binnen Chess werd Qua Patet Orbis nogal overschat, nog voor de clears aankwamen hebben we hem zijn 3 frontdorpen ontnomen door handige timing.

Meest onderschatte speler: Niels5151, de cijfers spreken voor zich. Je account zo neerzetten en staande houden met zoveel front vereist tenminste één kwaliteit: Overzicht hebben. Weten waar de stacks staan, welke connecties je moet leggen en welke keuzes je moet maken. Een kwaliteit die menigeen op TW niet heeft. Niels zal er een stuk meer van kunnen als sommige denken/hopen.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten: Lemonpops, maar ook Tim van Timmieboy komt op mij over als een prima gozer en speler. Staat open voor een eerlijke strijd zonder fratsen, dat kan ik zeker waarderen. Dat de beste mogen winnen is een insteek die op TW helaas vaak ontbreekt, maar hij heeft deze insteek zeker.

Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten: Het is belangrijker dat jullie geen barbarendorpen meer edelen dan dat ik deze vraag beantwoord.

Dikste wannabe op het forum: Underground Tacticz, de afkeer tegen N.E.O is nu wel duidelijk.

Dikste wannabe in het spel: El Capitan, neem niet zo’n groot front kerel. Neem gewoon lekker zo’n beperkt strookje als Mr Vic en Timmieboy en verschuil je achter je stacks .

Mooiste actie van de wereld: Eerste massa met het team, direct een front account neerhalen. Ik heb me vermaakt ^^.

Meest belovende speler voor de toekomst: De leukste vraag, ik ga hier 3 accounts neerzetten:
- CircusOfInsanity, deze spelers kende ik nog niet van vorige werelden. Komen als prima spelers op me over en hebben een prima front gepakt waar ze hun kwaliteiten goed kunnen laten zien. Interdictum is een zelfde soort account, maar heeft zich voor mij in het verleden al bewezen dus ik weet wat te verwachten.
- Philosophy of Plato, dit is de award waar jullie thuis horen. Een rimmer die met veel geweld richting het front trekt, ik ben benieuwd naar jullie kwaliteiten!
- Mick, mijn eigen co. Een onervaren speler met veel motivatie en een heldere blik op het spelletje. Het soort speler die de potentie heeft om het ver te schoppen op Tribalwars. Eind deze wereld behoort Mick tot de betere spelers van Tribalwars.nl, daar ben ik van overtuigd.

Meest belovende stam voor de toekomst:
Chess, veel nieuw talent met de nodige ervaring. Ik ben benieuwd, maar ook van N.E.O verwacht ik meer dan prima weerstand.

Grootste blunder: BARBARENDORPEN EDELEN!

Voor wie heb je nu echt respect: ChuChu, ervaren team wat Chess zoveel op het gebied van communicatie/leiding als ingame op sleeptouw neemt. Je moet er maar zin in hebben en tijd voor maken, maar ze doen het meer dan prima. De meeste spelers heb ik al mee op een wereld gespeeld en ze hebben zich alle bewezen. Tof om te zien hoe ze zich inzetten voor de mindere goden en hun tips en tricks over het spel meegeven.

Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen: Alle beginners die vol enthousiasme dit spel spelen vind ik geweldig om te zien.

Alle onzinnige awards heb ik weggelaten, inhoudelijk commentaar is altijd leuk!

Dit vind ik nou een mooi en objectief lijstje! Meer van deze! Leuk om te lezen en een nieuwe kijk op sommige accounts. Bedankt voor de vernoeming. Speel je op Solar toevallig?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.380
In de billen van Chess stond er, niet specifiek een account. Ik gok, nee geen gok ik weet het zeker, dat dit gebaseerd is op je posts op dit AF account, welke allemaal uitsluitend pro-Chess en anti-NEO zijn, waarin je mensen napraat. En dat, terwijl je niet eens in Chess zit.

Nog even over het billen gedoe, ik denk dat we het er wel allebei mee eens zijn dat Roy ook behoorlijk in zijn eigen billen gaat
ik zie weinig mensen die zichzelf zóvaak benoemen in eigen lijstjes en zo vol van zichzelf zijn:p

ten eerste ik praat niemand na het is puur gebasseerd op hoe ik het zie. Zoals ik al zei kan ik alleen oordelen over de spelers waar ik mee samenwerk en waar we veel mee praten enz. Daarbij oordeel ik alleen over hoe de leiding van neo omgaat met de situatie van el Cap en hoe alles maar gerecruit word en geinternd word meer niet. Persoonlijk ken ik de spelers niet dus is dat moeilijk oordelen he. Kan misschien pro Chess zijn maar zo zie ik het nou eenmaal en een wit voetje hoef ik echt niet te halen hoor die tijd is voor mij wel geweest. Het is gewoon zo hoe het is

het nadeel is alleen als iemand zijn mening geeft over hoe hij het spel ziet, mensen die er niet mee eens zijn er meteen hard op in gaan en dan zogenaamd het als slijmen zien. Maar het zegt toch wel genoeg dat de meeste hetzelfde zeggen en ook over die bepaalde spelers die graag schoppen. Dus kijk naar jezelf en respecteer een mening van een ander
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
3.457
Inge toch, 32m tegen 10m?

Jullie hebben meerdere spelers benaderd afgelopen week. Zowel in het westen, oosten en zuiden. Van oorlog met UFO naar samenwerken met UFO en de helft willen internen + een oplossing voor het zuiden.

Dat maakt het verschil misschien nog 6-7m?
Ufo plus Mb stammen sluiten zich aan bij Neo,tevens heeft Neo de rimstam Mowo benaderd :)
Wat een heerlijke wereld is het toch!
Hoop dat jullie er trots op zijn jongens,eerste interns worden al gepakt.
Maar zeg eens Neo,hebben jullie zo weinig vertrouwen in je eigen stam om steeds maar weer bij te blijven recruteren ?
Ook erg opmerkelijk aangezien de leiding van Chess is aangesproken om afspraken te maken voor een leukere wereld( neo was bang dat we Ufo/Hike zouden inlijven? )

Hypocrite much^^
 

DeletedUser77113

Guest
hoezo komen jullie bij Mowo dan?

verder wel erg jammer dat de kans op een derde kamp weg gerekruteerd wordt, ook al hadden wij never nooit UFO naabs bij ons opgenomen
 

DeletedUser79447

Guest
hoezo komen jullie bij Mowo dan?

verder wel erg jammer dat de kans op een derde kamp weg gerekruteerd wordt, ook al hadden wij never nooit UFO naabs bij ons opgenomen

Ik vind de toon 'UFO Naabs' een beetje raar uit jouw mond.
Het had niet veel gescheeld of deze 'UFO Naabs' hadden TUF kunnen breken, voordat Chem een ban kreeg, waar er keihard om VV en deff werd geschreeuwd toen je 80% off speelde.

Maar ik bemoei niet.
 

Kyuka

Beste Stamleider 20/21
Reactiescore
4.356
Jammer dat dit topic zo inactief is. Het is namelijk een van de weinige topics die vermakelijk is om te lezen.
 
Reactiescore
702
Jammer dat dit topic zo inactief is. Het is namelijk een van de weinige topics die vermakelijk is om te lezen.

Klopt, Maar het kost altijd best wat tijd om zo'n lijst te maken. Dat is ook wel een reden wat mij tegenhoud om 'vaker' een lijst te maken.
 

DeletedUser69389

Guest
88694453-onder-het-teken-van-de-achttien-jaarverbod-slechts-volwassenen-vectorillustratie-niet-toegestaan-voo.jpg

Mijn laatste lijstje dart alweer van 31 mei en in die periode is er veel gebeurd. Het algemeen forum is redelijk dood gevallen en daarom, mede omwille van aanvragen voor een nieuw lijstje via mijn inbox, een nieuw lijstje. Ik zal zoveel mogelijk proberen om de awards uit te delen op basis van de gebeurtenissen in de periode die tussen het laatste lijstje en dit lijst ligt, maar het kan gebeuren dat het ook gebaseerd is op een langere lijn.

Beste speler:
In de afgelopen periode vind ik dat er maar weinig accounts zijn die zich echt hebben bewezen. Op offensief vlak is er 0,0 bewezen door zowel de spelers van Chess als van N.E.O.. Wanneer men dorpen pakt dan is dat ofwel internwerk ofwel bb's ofwel dorpen pakken onder omstandigheden die apart te noemen zijn (denk aan Capi of TBN). Er zijn amper dorpen veroverd door een actie waarvan je denkt wow dat is een goede actie en daar zijn veel skills voor gebruikt....

Dan dien je dus vooral te kijken naar de defensieve prestaties en tsja dan blijkt dat er maar één account is dat hiervoor in aanmerking komt en dat is dan nog steeds Lemonpops. Naar mijn inziens is dit account het enige account dat met recht het predicaat beste speler mag dragen. Mooie ODA/ODD rang en amper interns. Komt telkens in lijstjes bovendrijven en het zijn gewoon leuke spelers.
Daarnaast doen, Cheqmate, Mr. Victorious, Circus en Drx. Dabb het goed. Ook van het nieuwe team van Philosophy of Plato en TimmieboyNL kunnen we naar mijn inziens veel van verwachten. Tevens laat TUF een goede tred zien. Tot slot toont Bolletje, afgezien van de schoonheidsfoutjes een goede ontwikkeling zien.

Beste stam:
De vorige keer was ik enorm kritisch op N.E.O.

Nu dien ik eerlijkheidshalve te stellen dat ik zowel Chess als N.E.O. geen nominatie kan geven. Waarom? Simpelweg omdat ik vind dat allebei de stammen momenteel weinig voor elkaar onderdoen. Weliswaar gaat Chess aan de leiding in de onderlinge oorlog. Maar hou je hier rekening mee met de stab van Stevie op zijn account en dat Chess op die manier ook goedkoop aan dorpen is gekomen dan valt het allemaal nog mee. Ook met de laatste winsten op TBN die deels ook kwamen door problemen waar het kantoor in Hamburg mee bezig is. De laatste blitz op Niels was weliswaar succes en ook de actie op Pancake en mijn eigen actie op Luckiswithus. Maar is dat voldoende argumentatie om Chess als beste stam te bestempelen? Terwijl er ook gigantische flops tegenover staan en er intern bij een aantal leden ook onvrede aanwezig is over de koers die gevolgd wordt? Dat lijkt mij niet. Zeker ook niet omwille van de recente verliezen bij Bolletje en Strange Clouds, Tevens dienen we de huidige doofpotcultuur niet te vergeten.

Maar N.E.O. kunnen we ook niet als beste stam benoemen, want hetgeen de vorige keer verteld is suddert nog een beetje door en de stam heeft nog steeds te maken gehad met vele wisselingen van de wacht op leidersvlak. Ook de stab van Stevie op zijn eigen acc en zijn stam heeft gevolgen gehad die resulteerde in fronten die verlegd dienden te worden en het herplaatsen van spelers, deff en andere zaken. Tevens is de manier waarop de incomings op Luck en Pancake is afgeslagen niet bijzonder goed te noemen. Weliswaar was de massa op Cheqmate goed afgestopt, maar door niet goed zo te deffen op die accounts hebben TeamBigNubz en mindere mate Stuntman wel een probleem gekregen. Daarnaast is de manier waarop N.E.O. heeft gehandeld met de problemen bij TBN ook niet bepaald professioneel te noemen. Had men hier transparant over gecommuniceerd hadden sommige verliezen misschien voorkomen kunnen worden. Ze mogen bij N.E.O. blij zijn dat Chess onvoldoende in staat bleek om door te drukken en verder te gaan met druk zetten. Dat bood de kans om de schade te beperken.

Ik ben benieuwd welke stam er uiteindelijk nu als beste stam uit de bus gaat komen. Tot op heden lijkt N.E.O. als stam de beste papieren te hebben, maar niets is wat het lijkt hier op 66. Volgende week kan het niet in 1x anders zijn. Daar waar Chess een aantal accounts hebben die nog steeds om versterkingen verlegen zitten en de leiding zelfs willen negeren daar wisselt bij N.E.O. misschien wekelijks wel de leiding :p maar ze weten wel spelers te werven die een serieuze aanwinst voor hen vormen. Dat kan het verschil zijn tussen verliezen of winnen. Zeker bij het huidige tribalwars draait het niet zozeer om skills maar veel meer nog om activiteit en dat lijkt bij N.E.O. zelf vooralsnog wel goed te zitten in tegenstelling tot bijvoorbeeld bij een Bolletje, getuige de laatste actie.


Het grootste ego: Die horen er een aantal hier te krijgen. Niet zozeer om ego, maar vooral de vibes die bij hen hangen.

De vorige keer benoemde ik hier Filip van TheBlackSwan, maar ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat die zich de afgelopen periode goed heeft gedragen en hier dan ook absoluut niet meer vermeld hoort te staan.
De laatste keer Roy a.k.a. @Beast of Nation a.k.a. @Philosophy of Plato genoemd en die blijft hier ook staan. Mee mogen samenspelen terwijl ik hem daarvoor alleen als vijand kende op een korte tijd op 62 na. Ik denk dat ik het voortaan maar liever ook bij vijand hou, want wat is dat een tikkende tijdbom met zijn opvliegerige daden. Tevens Jason a.k.a. @TheTrainGoesChuChuuu . Een haantje is het altijd al wel geweest. Of zoals ik hem liever noem. Little Roy. :oops::p:D Wel ego in positieve zin. Het is niet dat het vervelend is ofzo.

Tot slot Jannes a.k.a. @jokersbrain . De zelfverklaarde rechter van wereld 66 die zich doet voorkomen alsof hij het wiel heeft uitgevonden, maar ondertussen de ene fout na de andere maakt. Dat Strange Clouds nu opgeofferd dient te worden komt ook voort uit zijn eigen koppigheid, inschattingsfouten en zijn eigen deffvaardigheden of beter gezegd de niet aanwezige vaardigheden....

Ow en bijna vergeten. Bij het grootste ego hoort natuurlijk altijd mijn deffs..... Laurens a.k.a. @dragonshield3 .

De beste stam speler:
Jutlord, Bolletje, Solar Eclipse, Niels, Drx. Dabb, Lemonpops, Circus, Marvin.
Allen spelers die aantonen dat ze bereid zijn om te helpen. Stuk voor stuk spelers die je nodig hebt als stam om te kunnen winnen en dat is oh zo belangrijk.

Beste leider:

Vooralsnog niemand. Had ik dit lijstje een tweetal eerder gemaakt dan had ik hier Ian kunnen zetten, maar hij is helaas voor Chess geen leider meer. Ian was iemand die luisterde naar zijn leden en het beste deed en wilde doen voor zijn stam. Hart op de juiste plek en schaamt zich er niet voor om zaken waarin hij minder goed in is uit te besteden aan anderen. Betrok de spelers waarvan hij wist dat die feedback konden geven waar die iets aan had en waarvan hij ook wist dat zij dingen konden waar hij minder goed in is/was.

Slechtste leider:
Ik maak hier slechtste leiders van. Allereerst natuurlijk de oude leiding van N.E.O. die de stab van Capitan gedoogde:
300xsuh.png


Dan kan het niet anders dan dat je als leiding zijnde hier vermeld wordt. Het is een gotspe voor elk zelf respecterende stam om dit goed te keuren. De lijn die de leiding in deze heeft gekozen is er eentje die aan fatsoen en respect ontbreekt.

Daarnaast ook een vermelding voor het paar van Chess, Inge en Jannes. Eigenlijk hoef ik niet eens iets te zeggen. Ik hoef alleen maar te verwijzen naar de allegorie van goed en slecht bestuur om aan te geven hoe goed of beter gezegd hoe goed ze het doen.

Links zit de Gerechtigheid (Vrouwe Justitia), met boven haar hoofd de weegschaal, vastgehouden door de Wijsheid (Sapientia). Aan de weegschaal hangen, in balans, 2 schalen met een engel: de één beloont, de ander straft. Onder Gerechtigheid zit de Harmonie (met timmermansschaaf om misverstanden glad te strijken), die door linten verbonden is met de burgers, die deel uitmaken van het bestuur. De burgers zijn kleiner weergegeven dan de Deugden omdat zij aan de deugden onderworpen zijn. De burgers zijn onderling verbonden met een touw dat begint bij de rechter engel van Gerechtigheid en via Harmonie naar het Goede Bestuur (koning) loopt.
'Goed bestuur' zelf wordt gepersonifieerd in de grote, statige figuur die op de troon zit en de kleuren draagt van Siena (zwart en wit). Rond zijn hoofd staan de letters CSCV (‘’Commune Saenorum Civitatis Virginis’’, gemeente Siena, stad van de maagd). In de hemel, boven het hoofd, staan de goddelijke deugden: Geloof (Fides, met kruis), Liefde (Caritas, met vlammend hart) en Hoop (Spes), die kijkt naar een visioen van Christus in de hemel.

Midden tussen Gerechtigheid en Goed Bestuur in zit, op de bank een relaxte Vrede (Pax, met olijftak, draagt een olijfkrans en zit op een harnas). Rechts van Goed Bestuur zitten de kardinale deugden: Sterkte (Fortitudo) en Voorzichtigheid (Prudentia, wijst naar de 3 lampen van verleden, heden en toekomst). Links van Goed Bestuur zitten ook kardinale deugden: Grootmoedigheid (Magnanimitas, schaal met munten op haar schoot), Gematigdheid/Geduld (Temperantia, met zandloper) en Rechtvaardigheid (Justitia, voor de tweede maal).

Onder Goed Bestuur, in dienst van de gerechtigheid, waken ridders over de vrede en over geketende misdadigers.
800px-Ambrogio_Lorenzetti_-_Allegory_of_Good_Government_-_Google_Art_Project.jpg


De gevolgen van goed bestuur zien we hieronderin de zaal:

De hier geschetste stad, Siena in de 14e eeuw met zijn karakteristieke gebouwen, getuigt van wijsheid, moed, rechtvaardigheid en bezonnenheid. De gebouwen zien er goed onderhouden uit en edelen gaan te paard in mooie kleding. Ambachtslieden zijn volop aan het werk, kooplieden bieden hun waren aan, boeren brengen, op ezels, hun waren naar de markt en meisjes dansen op straat. De dans suggereert een eendracht, die onmisbaar is om vreedzaam samen te leven. Er wordt volopgebouwd (boven de school).

Er heerst vrede en harmonie.
800px-Ambrogio_Lorenzetti_-_Effects_of_Good_Government_in_the_city_-_Google_Art_Project.jpg


Rechts van de stad, buiten de stadsmuren, is het platteland afgebeeld.

Ook het platteland profiteert van goed bestuur: er is een komen en gaan van edellieden en van boeren met hun vee en graan. Er zijn villa's, kastelen, goede oogsten, goede infrastructuur (wegen en de brug rechtsonder), men is vrij om te reizen zonder bang te hoeven zijn.
800px-Ambrogio_Lorenzetti_-_Effects_of_Good_Government_in_the_countryside_-_Google_Art_Project.jpg



Maar dan zien we zoals het er nu in Chess aan toe gaat.

Rechts zetelt slecht bestuur: Gerechtigheid zit onderaan, helemaal ingebonden; de kapotte weegschaal ligt om haar heen. Boven haar, in het midden zit, als teken van ongerechtigheid: Tirannie (een duivel met hoorns en vleermuisvleugels), gekleed in cape met goudstiksel en edelstenen en in zijn hand, als teken van decadentie: een gouden beker. Boven hem zitten, als tegenhangers van Geloof, Hoop en Liefde: Hebzucht (Avaritia, met een kist met goud), Hoogmoed (Superbia, met zwaard en lelie) en IJdelheid (Vanitas, met spiegel en tak van vergane glorie).

Tirannie wordt geflankeerd door Wreedheid, Bedrog en Woede links van hem, en rechts: Tweedracht (met de zaag) en Oorlog (met het schild). Tweedracht is gekleed in de kleuren van Siena en zaagt haar eigen been door.

De gevolgen van slecht bestuur in de stad zijn: vervallen huizen, nauwelijks handel, geen bouwactiviteiten.
800px-Ambrogio_Lorenzetti_-_Bad_Government_and_the_Effects_of_Bad_Government_on_the_City_Life_-_WGA13499.jpg


Helemaal links gaan krijgers ten strijde op het platteland.

Op het platteland gaan twee legers op elkaar af in een grauw, verbrand landschap, met ruïnes, huizen die in brand staan en er is geen landbouw te zien. Er heerst terreur en angst.
800px-Ambrogio_Lorenzetti%2C_The_Effects_of_Bad_Government_on_the_Countryside_%28detail%29.JPG



Die laatste twee fresco's slaan op hoe de leiding van Chess te werk gaat. Lang is er niets gedaan aan een schaduwchat die ontstond omdat een deel van Chess klaar is/was met de huidige leiding omwille van de hele tijd het afsnauwen, beledigen en schofferen. Men is er klaar mee en hebben schijt aan de koers die leiding hanteert. Getuige bijvoorbeeld dat Suicide in eerste instantie bereid was om zulke misdaden te plegen of dat er verschillende accounts waren die schijt hadden aan het ontslag van mij omdat ze het daar niet mee eens waren/zijn.

Ik spreek uit ervaring van voor de klas staan en als leider zijn op tribalwars dat je een omgeving dient te creeeren waarin leerlingen of spelers zich veilig voelen om te zeggen wat ze willen,wel respectvol offcourse,waarin er dialoog kan plaatsvinden en men fouten durft te maken. Dat gevoel leefde en leeft niet. Daarom ook die chat die er in eerste instantie daarom kwam. Omdat de leiding van Chess (Lees Inge en Jannes) fatsoenlijk communiceren niet kennen/kenden. Veel van de irritaties en misstanden die er waren en/of zijn komt voor een groot gedeelte door de manier van communiceren of beter gezegd het gebrek daaraan van hen.

Wanneer spelers feedback gaven/geven over hoe het naar hun inziens beter kan/kon werden/worden ze uitgekafferd en voelt de leiding zich aangevallen en negeren ze de goede punten die ook genoemd werden/worden. Het is dan wel logisch dat verscheidene spelers hebben besloten om zich terug te trekken uit het stamgebeuren en liever te kiezen voor hun eigen account i.p.v. zelf een wezenlijke bijdrage te leveren aan de stam. Want waarom zou je dat doen als je je niet gehoord en gesteund voelt door de leiding? Zulke leiders kunnen dan ook per definitie niet als beste leiders genoemd worden, omdat ze geen omgeving weten te creëren waarin een stam zich kan ontwikkelen tot een stam waar spelers die niet zo ervaren zijn zich




Meest overschatte stam:

Naar mijn inziens worden zowel Chess als N.E.O. overschat. Allebei de stammen hebben problemen waar nog serieus aan gewerkt dient te worden. Vooralsnog is het allerminst zeker dat de winnaar uit één van deze twee stammen komt, want het kan nog goed zijn dat de boel ontploft en er nog een nieuwe stam ontstaat.
Meest onderschatte stam:

Meest overschatte speler:
Diegene die ik hier nu ga noemen is niet zozeer overschat door zijn stamgenoten en/of tegenstanders, want die kotsen hem evengoed uit. Laat ik wel voorop stellen dat als je gewoon met hem praat dat het een goede kerel is, maar dat zijn eigenwijzigheid, koppigheid en het overdreven, onterechte, zelfvertrouwen in zichzelf bij velen de keel uitkomt. Als je als medespelers zijnde apart van hem ook over hem klaagt is dat veelzeggend genoeg.

De meest overschatte speler en de grootste grap vind ik Martijn a.k.a. @We Regret To Inform U . Maakt/maakte de ene fout na de andere door zijn doorzichtige manier van aanvallen. Zegt steeds dat het account zoveel heeft moeten doorstaan en veel heeft laten zien. Maar de vraag die ik, en met mij velen, stel is wat dan? De paar speldenprikken in het begin? Offensief heeft het account afgezien van een blitzje afgelopen week niets maar dan ook niets laten zien en is het alleen maar gegroeid door het internen, internen en nog eens internen van dorpenuitbouwers, stamgenoten en andere goedkope targets.

Blaft anderen op dat ze telkens falen terwijl bij de vorige acties hijzelf de frontoff al had uitgeschakeld voordat de acties goed en wel waren begonnen. Dan vroeg die om feedback en kreeg die dezelfde tips als de vorige keren en de keer daarop maakte hij weer dezelfde fouten.

Dat tw meer is dan internen en duizenden premiumpunten spenderen (per week en zelfs per dag) is mag die eens gaan aantonen. Riep/roept weken dat er een massa diende/dient te komen, omdat blitzen niet zou werken tegen Niels. Terwijl ik met wat resterende offjes na één van zijn vele gefaalde blitzen bijna nog dorpen wist binnen te harken. Dat de actie van de week licht succesvol was bewijst ook wel zijn tegendeel. Al valt dat volgens mij vooral op het conto van Melvin (@aZemmel ) toe te schrijven die steeds zat te pushen om een blitz.

Al bij al vind ik gewoon dat Martijn een speler is met een enorm onterechte arrogantie die op niets gebaseerd is. Want hij verkondigt steeds dat hij wilt leren, maar als mensen echt willen leren dan dienen ze te luisteren naar de feedback die men krijgt en daar iets mee doen. Liever blijft hij eigenwijs steeds dezelfde fouten maken. Fouten maken is niet erg maar dan moet je wel bereid zijn om te leren van je fouten en niet steeds dezelfde fouten maken en de schuld daarvan bij anderen leggen

Meest onderschatte speler:
Justin van We Regret to Inform U, Mick van Solar Eclipse, Yoshi

Allen spelers die niet gekend zijn en nog niet zo ervaren. Maar in tegenstelling tot de speler die ik hierboven heb geroast zijn zij allemaal bereid om te leren van hun fouten en schromen zij zich niet om vragen te stellen als ze dingen willen weten. Ze maken enorm grote stappen en dat komt vooral omdat ze ook oprecht geïnteresseerd zijn om nieuwe dingen te leren. Op deze wereld kunnen ze nog veel bewijzen en leren. Maar dat gun ik hen ook van harte.

Met wie zou zeker graag in een stam zitten:

Team PoP minus Roy, Laurens, Tim (voor zijn huisgenote), Ritesh, Daan, Rick, Lemon, Dabb, Ruben, Justin en Sikko, Circus, Bol, Ted, Solar, Marvin, Ian, Kevin. Ook over die nieuwe leider van N.E.O. hoor ik goede verhalen, die Vetus speler? Dus dat wil ik ervaren. Ook Jonah graag.
 

DeletedUser69389

Guest
Met wie zou je zeker niet graag in een stam zitten:
Achteraf had ik gewoon moeten luisteren naar de mensen die mij vooraf waarschuwden van trap er toch niet (weer) in en zeker na de vele (potentiële) topspelers die ik voor Chess vroeg maar niet wilden komen omwille van het feit dat en @Serenity en @jokersbrain in de stam zaten en ook nog eens als leider fungeren/fungeerden. Veel spelers die 100% een wezenlijke bijdrage hadden kunnen leveren aan Chess en waarmee de wereld vermoedelijk vlotter zou gaan voor Chess dan dat het nu gaat. Maar allemaal zeiden ze hetzelfde. Ik kom niet, want ik ga niet met hem/haar/allebei in de stam zitten omwille van hun eigenwijsheid/gedrag/koppigheid/narcistisch zijn/et cetera. Ik had gewoon moeten luisteren naar al die spelers die mij vooraf hadden gewaarschuwd dat ik niet weer op diezelfde steen diende af te lopen ondanks de ook leuke spelers die er in Chess zaten/zitten waarvan ik vooraf wist dat ze er zaten zoals

Alleen omwille van mensen als Melvin, Harry, Rick, Marvin, Gert en nog een aantal besloot ik destijds om in te gaan op het voorstel om twee minder ervaren spelers op te leiden (Justin en Martijn). Dat was een blunder.
57efdeb771a5a69c677511dedcd7bb4c.jpg


Voor de rest hoef ik niet bij Stevie in de stam te zitten, niet bij de naaiers van HcA in de start en onze Roy.

Mooiste spelers naam:
Babuschka, *Suicide Consultant & Philosophy of Plato
. Want de filosofie van Plato is ongeëvenaard.

- De wijze spreekt omdat hij iets te zeggen heeft, de domme spreekt alleen om iets te zeggen te hebben.
- Goede mensen hebben geen wetten nodig om te weten waar hun verantwoordelijkheid ligt en slechte vinden wel een achterpoortje.

Mooiste stam naam:
Outclass your opponent omdat tw daar om draait.

Het tofste topic:
Topics waar er fatsoenlijk gediscussieerd wordt. Het P&P forum is ooit gestart voor de politiek en propaganda, maar dat soort posts zie je de laatste tijd nog maar weinig. Ik kan dan eigenlijk ook geen enkel topic op wereld 66 noemen waarvan ik echt kan zeggen nou dat is een tof topic. Het is vrijwel allleen maar bashen en moddergooien... Het respect voor de tegenstander lijkt ver te zoeken en wanneer men beschuldigd wordt van zaken dan gaan allebei de partijen liever de struisvogeltechniek toepassen of oude koeien die uit de sloot worden getrokken.

Het domste topic:
Gok de Top, Hoeveel gefarmd en meer van dat soort onzin topics.


Favoriete forum poster:
Ik weet dat ik hier tegen het zere been van de ego's van sommige 'topspelers' ga schoppen, maar ik vind het niveau op het AF tegenwoordig abominabel. Het is absoluut niet dat ik mijzelf als een P&P wonder wil bestempelen, maar ik probeer wel mijn best te doen voor het creëren van 'goede' posts tijdens discussies en in de hoop dat daarmee een mooie discussie ontstaat. Veel van de 'gevestigde' namen doen vooral aan zelfverheerlijking en cirkel redeneren. Er wordt naar mijn mening weinig inhoudelijk gereageerd op posts van andere partijen. . Dat vind ik betreurenswaardig. We klagen allemaal over het abominabele niveau van het algemeen forum en de neergang in kwaliteit en activiteit die het doormaakt. Echter ben ik van mening dat een goed en actief algemeen forum bij jezelf begint. Goed voorbeeld doet namelijk volgen en wanneer jij wel 'fatsoenlijk' post dan kun je die teloorgang misschien remmen of heel misschien wel weten om te draaien.

@The Pianist , @amonterrible , @maretan , @Kerouac .

Minst favoriete forum poster:
Al die ontzettend verschrikkelijke posters die alleen maar onzin kunnen spuien, haat zaaien, offtopic posten. Simpelweg niets tot weinig toevoegen aan het AF, omdat ze niet de moeite nemen om aandacht te besteden aan hun posts. Spelers die doen alsof hun stam en hun account heilig is en wanneer zij iets doen dan is het gerechtvaardigd. Doet de vijand iets dan is het huis te klein en zijn ze zielig, smerig, vies, arrogant, ego etc. Simpelweg de zagers die weinig toevoegen.

Dus dat geldt voor een @heer draggy , @We Regret To Inform U of een @jokersbrain . Daarnaast mensen die weigeren op te treden tegen smerig spel en weigeren verantwoording af te leggen. @Earth Terra postte in het verleden vaak goed, maar dat is nu toch wel een reden om hem hier neer te zetten, al is het de laatste weken wel wat beter en gaat die ook wat meer door het stof. Tevens vind ik dat @Serenity iets te vaak een Femke Halsema'tje doet wanneer het haar eigen stam betreft. Laten we het erop houden dat ze veel weg heeft van haar burgermoeder:https://www.telegraaf.nl/nieuws/977...-doofpot?utm_source=google&utm_medium=organic

Oftewel
07ca757823fc3015ced81c6a85507f85.png



Dikste wannabe in het spel:
Eerder al uitgelegd. Zonder twijfel Martijn van Regret. Ook Stevie van Capitan hoort daar bij.vind ik.

Mooiste actie van de wereld:
Beetje saai, maar er is te weinig gebeurd. Dus dan is dat toch de actie van Chess op Actionreaction waarmee het account gebroken werd. Dat Chess het account daarna kan/kon internen doets niet af aan de prestatie ervan. Van de twee topstammen is dit toch de eerste grootscheepse actie die er is geweest en die lukte. Daarnaast is de actie waarmee Virtues of My Supremacy is weggespeeld een mooie actie. Het leverde misschien niet onwijs veel op voor oGP/UFO, maar het is wel waar tw voor staat.

Overigens vind ik de actie van Stevie ergens wel mooi. Begrijp mij goed, want ik vind en vond de actie vervelend voor de bespelers van dat account en mindere mate de stam N.E.O.. Maar toen na de stab van Stevie op Actionreaction door mij en een aantal anderen werd gemeld dat Stevie op de achtergrond nog steeds meedraaide en N.E.O. daarom een risico liep werd dat afgewimpeld als fake news. Het is dan ook best ironisch dat het niet juist handelen bij de stab op Actionreaction als een boomerang is teruggekomen naar N.E.O. Al mag N.E.O. wel blij zijn dat ze de schade hebben weten te beperken.
Meest belovende speler voor de toekomst: Meest belovende stam voor de toekomst: Grootste blunder:
Als ik voor mijzelf mag spreken dan zeg ik het recruiten van VOMS in N.E.O. Waren beloftes gedaan en die zijn niet helemaal nagekomen. Ik persoonlijk had wat meer verwacht van dat account en dat is er niet uitgekomen. Of de schuld daarvan ligt bij hen of bij N.E.O wat ook ter sprake kwam destijds weet ik niet. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

De grootste blunder:
Natuurlijk was het kicken van Cheqmate een blunder. De kick opzichzelf niet, maar wel de manier waarop ik/we het heb/hebben gedaan. Achter die beslissing sta ik nog steeds, want een account dat op eigen houtje edellijnen gaat bepalen, besluit te fuseren met iemand die ook nog real-life contact heeft met mensen bij de vijand en ondanks alles en ondanks de kritiek van de leiding daarmee door gaat hoort niet in een stam van mij. Meerdere kansen zijn er geboden aan dat account om terug te komen op het besluit en uiteindelijk wilde die dan wel kappen met de fusie, maar de dorpen die die al had vergaar wilde hij dan niet teruggeven aan het bewuste account. Want de grondstoffen die dat account daardoor verloren was viel toch nooit meer te vergoeden en hoe moest hij het oplossen was zijn vraag. Wij als stam werden door hem opgezadeld met zijn problemen en hij wilde dan maar zijn fusiepartner gaan stabben door dorpen toch te behouden. Dat was de spreekwoordelijke druppel waarop ik besloot om hem te ontslaan. Uiteindelijk ben ik binnen N.E.O gequit omdat dat account terug kwam en vrolijk door mocht gaan met zijn fusie en omwille van Roy zijn praktijken. Maar achter die kick sta ik zoals ik al zei nog steeds achter. Ik zou het zo weer doen, want het is simpelweg lachwekkend dat een account als Cheqmate zijn eigen plan mag trekken over zijn edellijnen en zelf doodleuk gaat fuseren ondanks dat de leiding meermaals zei dat dat niet kon/mocht. Wat voor een figuur sla je dan als leiding als je het dan toch maar gedoogd?

Dat is bijna net zo lachwekkend als het gedogen wat N.E.O deed bij de stab van El Capitan...
Ik vraag mij echt wat de daadwerkelijke beweegredenen zijn geweest om er niet tegen op te treden. Ik denk dezelfde angst als dat er destijds was bij het kicken van Cheqmate. De angst voor wat komen gaat en of het account ergens anders toe naar zou gaan zoals een UFO zoals dat toen werd gedacht bij Cheqmate. Maar aan dat soort angstgevoelens moet je niet willen toegeven als je als stam ergens voor wilt staan. Maar zoals al vaker betoogd. Het enige waar N.E.O voor wilt staan als stam is een stam die internt, strijd uit de weg gaat en stabs en smerig spel door leden goedkeurt.

Daarnaast vind ik het een grote blunder hoe de huidige leiding van Chess de naam van de stam te grabbel wilt gooien. Je loopt al ontzettend veel goede spelers mis door het feit dat je mensen in de leiding hebt zitten die gemengde gevoelens opleveren bij een groot gedeelte van de community en de echte aanwinsten die nog eventueel geïnteresseerd waren ondanks hun bezwaren duw je daarmee alleen maar weg. De reden dat onze stam op 59 succesvol werd en bleef kwam door de contactenkring die @Roald97 , ikzelf en nog een aantal anderen hadden en gebruiken. We hebben daar uiteindelijk acht a negen accounts weten te bemannen en die spelers kwamen ook naar ons toe vanwege de speelstijl waar wij voor stonden als stam zijnde. Spelers van het kaliber Pim, Robin Bicky, Laurens, Bonaya, Jarl, Fred, Boris en velen anderen spreek ik dan over.

Maar het is wel zo dat onbekendere spelers of minder bekende spelers (lees bijv de spelers van Suicide, helft team Regret, Ted et cetera) kunnen alles maken. Ze kunnen falen, stabben, afspraken negeren, katapulteren en ga zo door. Want wat boeit het hen als ze vervolgens een lading modder over zich heen krijgen van de community? Spelers die 'goed zijn' en een reputatie hebben gaan die reputatie echt niet zomaar te grabbel gooien door zich aan zulke laagwaardige praktijken te vergrijpen en wanneer ze dat wel doen dan maken mensen zoals jullie dat ook keigroot op het AF. Als bekende / goede speler ervaar je doorgaans dus de druk om het juiste voorbeeld te geven om niet op een volgende wereld buiten de boot te vallen en buitengesloten te worden. Wanneer je je als stam wilt gedragen zoals jullie je nu gaan gedragen zorgt dat er dus voor dat je een flink deel van de community kunt afschrijven als potentiële aanwinsten.

Terwijl juist dat soort spelers het verschil kunnen maken. Wanneer je op elk account minimaal één actief en bekend persoon weet te plaatsen dan zorg je voor een betere communicatie en connectie met de stam. Juist die geworven spelers op een wereld als 59 hebben ons als stam er doorheen getrokken. Ik kan zo nog een aantal werelden noemen als het moet waar dat het verschil betekende. Niet met elk account van Chess is dat nu bijvoorbeeld het geval. Dat kan jullie op termijn gaan opbreken wanneer er spelers nodig zijn. Iets wat zeker opgaat voor de zomer, maar ook voor de periode die komen gaat met studies die weer beginnen et cetera. Er zijn in Chess nu nog maar weinig spelers over die over een grote contactenkring beschikken en welke verworven is met de jaren. Zulke spelers hebben is een grote kwaliteit, omdat een stam die zulke spelers heeft over een grote poel van spelers beschikt waaruit geput kan worden om spelers te werven en die vaak ook over kwaliteit beschikken.

Dat jullie je als stam niet meer beeldschoon gaan willen gedragen is een teken aan de wand van wat komen gaat en ook wat voor een problemen dat kan opleveren voor de stam Chess. Nog voordat jullie dat wilden gaan doen kreeg ik al veel spelers die niet wensten in te gaan op mijn pogingen om te joinen en dit zal alleen nog maar meer gaan gebeuren. Juist omdat de gekende, en daarmee vaak ook de goede, spelers niet geassocieerd willen worden met eerder genoemde soorten manieren van spelen. Die willen hun reputatie niet te grabbel gooien en dat is wel iets wat ze doen als ze in zee gaan/willen gaan met Chess door de koers die de laatste dagen/weken wordt ingezet door de leiding (lees Inge en Jannes).

Als verantwoording voor jullie huidige koers die is/wordt ingezet is dat jullie dit als een reactie doen op het doen en laten van N.E.O. en dat het niet jullie intentie is om vuil te spelen. Het edelen van clusterfucks om torens te zetten wordt als triest afgedaan, maar jullie doen het zelf ook evengoed. Dat er diepe clusterfucks werden geedeld wordt triester genoemd dan bijvoorbeeld het voorstellen van een samenwerking aan een rimstam. Maar wat heeft N.E.O. dan verkeerd gedaan buiten het gedogen van de stab van Capitan? Ja de nap die werd verbroken met Strange maar dit is opgelost en heeft evengoed ook plaatsgevonden bij Chess met de kata's op Capi bijv. De dorpen die bijvoorbeeld genomen zijn bij Capi verdiend niet direct de schoonheidsprijs. N.E.O. wordt gestabt en jullie claimen/eisen een deel op. Stel Maarten zou zijn team stabben zouden jullie dan N.E.O. ook een een flink aantal dorpen geven? Lijkt mij niet eerlijk gezegd. Jullie proberen de intenties van Suicide goed te praten en bleren alleen maar over het feit dat er daarna geen incomings meer zijn verzonden. Maar de os is niet voor piet snot gestuurd natuurlijk en alleen de intentie alleen al is wansmakelijk te noemen. In plaats van door het stof te gaan kiezen jullie er liever voor om de boel te bagatelliseren, want hetgeen Suicide deed kon al niet. Het is dan misschien niet uitgevoerd, maar dat die intentie er al was is kwalijk te noemen en dan moet je gewoon door het stof gaan. Iets wat jullie niet doen dus. Wanneer N.E.O. zaken onderneemt die niet kunnen of alleszins de schijn al tegen is dan gaan jullie er als een stelletje bloeddorstige honden eropaf. Dan moet je ook niet verbaasd zijn als zij hetzelfde doen wanneer er zaken (dreigen te) gebeuren bij jullie waar je je vraagtekens bij kunt zetten.




Voor wie heb je nu echt respect:

Spelers die karakter tonen. Niet bij het eerste zuchtje tegenwind neergaan en gewoon doorvechten. Die zich niet makkelijk laten passeren. Spelers die eerlijk spelen en gaan voor Fair-Play.


Welke speler(s) kunnen het beste in jou naar boven halen:

Leuke en toffe accgenoten, stamgenoten en andere contacten.
 
Bovenaan