Top/Flop stammen

DeletedUser80886

Guest
Een NAP betekend elkaar niet aanvallen en meer niet, het is duidelijk dat Mastermark en Pawn frontspelers contact met elkaar hebben over de aanvallen op JokersBrain, ook is er een deal gemaakt betreft wie waar moet gaan edelen in de toekomst. Spreken we toch echt al meer van een BG dan een NAP.

Beste,

Je kan nog steeds afspreken waar je gaat edelen met een NAP, er ligt duidelijk een grijs gebied tussen 100% NAP zijn en 100% BG zijn. Persoonlijk maakt het mij niet meer zoveel uit of jullie het een BG noemen of niet. Want dit draait gewoon uit op een welles-nietes verhaal, en ik hoop dat we beiden oud genoeg zijn om het niet zo ver te laten komen?

En op het tweede gedeelte weet ik niet wat te reageren, omdat ik gewoon niet begrijp wat je bedoeld, maar zal aan mij liggen x.

Groeten,
Vaast
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser81014

Guest
deze jongen snapt het punt niet denk ik, het feit is dat Pawn. momenteel de stam is die met een bepaalde overmacht (hoewel dit naar Class toe gelijk op gaat.) op deze wereld nog steeds een samenwerking nodig heeft tegen een stam met 88 dorpjes.
een kleine berekening.

pawn, etern. en zusterstammen tov Devo met een overmacht van 634 dorpen speelt tegen die 88 dorpjes, op die manier word het ronduit belachelijk en best zielig.
ook tegen VIT heb je een overmacht van ruim 500 dorpen en hier reken ik zelfs de DU's van Pawn nog niet bij.
Ik snap de angst voor het grote Class, maar het word toch een beetje bizar.

Nogmaals?
Ja ik weet dat er een NAP is met Extern, verder heeft de stam geen banden met stammen.
Daarbij komt? Is dat verkeerd? Neen. Is het plezant? Neen
Niemand belet jullie ook een NAP of BG af te sluiten lijkt me, daar gaan wij ook geen dagen over zagen...

In TW worden er BG's/NAP's om de dag afgesloten bij wijze van spreken. In iedere andere wereld zie je het gebeuren. Dus het is onderdeel van het spel.
Weest blij dat het geen BG is! dat zou van langere duur zijn.


Snap ook niet de bedoeling van dit geheel? Wat willen jullie nou bereiken met het feit:
* Pawn heeft een NAP met extern. Ze kunnen het alleen niet halen?
Nouja, dat we een NAP hebben heeft een reden, so what?
 
Reactiescore
2.303
Nogmaals?
Ja ik weet dat er een NAP is met Extern, verder heeft de stam geen banden met stammen.
Daarbij komt? Is dat verkeerd? Neen. Is het plezant? Neen
Niemand belet jullie ook een NAP of BG af te sluiten lijkt me, daar gaan wij ook geen dagen over zagen...

In TW worden er BG's/NAP's om de dag afgesloten bij wijze van spreken. In iedere andere wereld zie je het gebeuren. Dus het is onderdeel van het spel.
Weest blij dat het geen BG is! dat zou van langere duur zijn.


Snap ook niet de bedoeling van dit geheel? Wat willen jullie nou bereiken met het feit:
* Pawn heeft een NAP met extern. Ze kunnen het alleen niet halen?
Nouja, dat we een NAP hebben heeft een reden, so what?

Aantonen dat jullie iedere vorm van uitdaging uit de weg gaan en alles makkelijk zonder enige vorm van spelen willen pakken...
 

DeletedUser81014

Guest
Aantonen dat jullie iedere vorm van uitdaging uit de weg gaan en alles makkelijk zonder enige vorm van spelen willen pakken...

Dat is jullie mening uiteraard!
En aangezien ik ervan uitga dat iedereen zijn eigen mening kan hebben en deze ook voor waar neemt, mag je dit dus gerust doen.
Al zal het niets uitmaken aan hetgene wat je wil bereiken.

Jullie zien het wellicht als een gezamenlijke aanval die gepland stond. Mogen jullie denken, ookal is het niet zo. We merken als wij nu A zeggen, dat jullie B zeggen, dus maakt ons eigenlijk niet veel meer uit wat hier wordt gezegd.
Gaat er ook niet om, om iets te weerleggen, aangezien jullie toch standhouden bij jullie eigen gedachte en mening.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487958296

Guest
Jullie zien het wellicht als een gezamenlijke aanval die gepland stond. Mogen jullie denken, ookal is het niet zo.
Dat is letterlijk gezegd.

Overigens gaat het meer om het feit dat jullie al een overmacht hebben tegen iedere stam behalve Class, en alsnog met de halve wereld in zee gaan. Wijst erop dat jullie eigenlijk gewoon zulke matige spelers zijn dat je een extreme overmacht nodig hebt om uberhaupt kans te maken om te winnen. Zoals het er nu uitziet is Pawn eigenlijk gewoon een gigantische massastam, alleen beperkt door het ledenlimiet.
Deze discussie wijst ook al duidelijk op het feit dat Pawn precies is wat het is, een zooitje bij elkaar geraapte spelers. Er is duidelijk weinig communicatie, waardoor jullie allemaal verschillende dingen roepen de hele tijd.

Als jullie nu de hele wereld konden rekruteren om instant te winnen, zouden jullie het nog doen ook.
 
Reactiescore
1.075
Nogmaals?
Ja ik weet dat er een NAP is met Extern, verder heeft de stam geen banden met stammen.
Daarbij komt? Is dat verkeerd? Neen. Is het plezant? Neen
Niemand belet jullie ook een NAP of BG af te sluiten lijkt me, daar gaan wij ook geen dagen over zagen...

In TW worden er BG's/NAP's om de dag afgesloten bij wijze van spreken. In iedere andere wereld zie je het gebeuren. Dus het is onderdeel van het spel.
Weest blij dat het geen BG is! dat zou van langere duur zijn.


Snap ook niet de bedoeling van dit geheel? Wat willen jullie nou bereiken met het feit:
* Pawn heeft een NAP met extern. Ze kunnen het alleen niet halen?
Nouja, dat we een NAP hebben heeft een reden, so what?

ik weet niet welke stam Extern is, maar naast Etern. kan je nog een 5 tal stammen rekenen die tot deze stam gehoren.
Ik weet niet hoeveel classics jij al gespeeld heb,maar op een classic is het niet logisch om met de hele wereld, zo early game bondgenoten te sluiten met de hele wereld om 1 partij tegen te gaan, dat wijst eerder op incompetentie vrees ik.


Beste,

Als ik eerlijk moet zijn stopt je bericht hier al een beetje: "het gaat erom dat deze dorpen gebruikt KUNNEN worden".

Als dat een argument is dan kan ik stellen: Class kan met al zijn dorpen de stam ... aanvallen. (Zelf in te vullen kleine stam). Hoe triest is dat, ze hebben een overmacht van zeker 150 dorpen tegenover deze kleine stam.

Begrijpt u dat dit nergens op slaat? Ja er zullen 1 of 2 leden deze stam aanvallen, maar hoezo wordt er dan gerekend op alle dorpen van je hele stam.

Wel net hetzelfde doet zich voor bij de "oorlog" tussen Pawn en Devo. Slechts 2 leden van ons vallen een lid van Devo aan.

Maar goed, verder zegt u dat wij wellicht 3/4 keer meer dorpen hebben dan een stam als VIT. Dan vermoed ik dat u het weer over zowel Etern, als zusterstammen, als Pawn heeft. Indien dit niet zo is, dan heeft u geen reden om hier een punt over te maken want dan is het gewoon Pawn tegen VIT. En ik denk dat het nog steeds etisch verantwoord is om als stam een andere stam aan te vallen ook al is deze kleiner.

En indien u het weer heeft over de "samenwerking" tussen de stammen; dan kan u inderdaad stellen dat wij 3/4 keer meer OFF dorpen hebben dan VIT. Maar daarmee is dan ook alles gezegd. Want Etern valt VIT niet aan voor zover ik weet en ik denk dat zij het wel druk genoeg hebben of zullen krijgen met Class om nu geen andere oorlog te beginnen. En volgens uw bijdehande redenering (mijn excuses als u zich hierdoor aangevallen voelt, maar ik vind dat uw redenering geen steek houdt), zou Etern en zusterstammen met ons KUNNEN samenwerken tegen VIT, om dan zelf helemaal geen OFF meer te hebben tegen Class.

Laat het me eenvoudig zeggen, je kan het gewoonweg niemand kwalijk nemen, laat staan als argument gebruiken, dat meerdere stammen een groter aantal OFF dorpen hebben dan een bepaalde stam. Zonder dat deze ook effectief gebruikt worden, aangezien de "mogelijkheid er is" dat het nu eenmaal zou KUNNEN dat elk dorp wordt gebruikt tegen die bepaalde stam.

Dan kan ik je bijdehande redenering (mijn excuses als die kwetsend overkomt, maar zo ziet de redenering er in mijn ogen werkelijk uit) verder zetten en stellen dat het belachelijk is dat Class meer OFF dorpen heeft dan bijvoorbeeld een stam als UC, want stel je voor, het zou zomaar eens KUNNEN dat Class hen zou aanvallen met die dorpen. Dit houdt werkelijk geen steek.

@chameleon ik zal straks proberen u te beantwoorden, maar het kan goed zijn dat mijn antwoord pas morgenochtend/middag op het forum verschijnt, ten gevolge van vermoeidheid. Maar ik zou er graag hier ook al eens over beginnen. Aangezien Alex Lannon het ook aanhaalde. Inderdaad, wij hebben een NAP met Etern. Dat is ook de enige vorm van samenwerking dat we met hen hebben. We zijn niet van plan hen te deffen/om deff te vragen.

Ja er zijn aanvallen gebeurd op dezelfde speler. Maar dit lijkt me geen maatstaaf om te spreken van een BG, wanneer je met een NAP eenzelfde speler aanvalt omdat deze toevallig aan beide stammen grenst. We hebben geen gedeeld forum. We sturen geen OS naar elkaar. Ik weet niet wat jullie precies verstaan onder een BG, maar hier hebben we duidelijk een andere mening over. En als jullie dit een BG willen noemen. Dan kunnen jullie dit doen, maar dan moeten wij ons niet verantwoorden waarom wij volgens jullie een BG zijn met Etern.

Om al even iets mee te pikken van de reactie van chameleon, die hier goed bij aansluit. Een NAP sluit ook precies aan bij de definitie die u gaf voor een alliantie of bondgenootschap. Want een NAP bestaat tussen 2 of meerdere staten/individuen/zakenpartners, omwille van een gemeenschappelijk voordeel. Als wij hier geen voordeel uit zouden halen hadden wij niet ingegaan op het voorstel en zouden we nu geen NAP zijn.

Groeten,
Vaast


dus jij gaat er vanuit dat er nooit een stammassa met de volledige stam (Pawn/Etern.) zal gedaan worden op 1 speler?
mag ik alvast zeggen dat je lulkoek spreekt dan?
ik weet even goed als jij dat er effectief sprake is van een gezamelijke aanval, wat ik niet eens een probleem vind, eerder dat er zo gek over gedaan word, jullie geven al toe dat jullie internen, fuseren, samenwerken met cf'ers etc , geef dan ook gewoon toe dat er een BG is en een effectieve samenwerking.
verder is het verschil met jullie overmacht en de onze , de manier waarop deze behaald is, en dat is dus zonder internen, fusies en met 10 stammen samenwerken, sterker nog, met geen enkele stam.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser61134

Guest
Wat Alex Lannon zegt!
En voeg daarbij toe dat je daarna het account probeert te edelen die dusdanig weinig gaf om Pawn of Class dat we beide partijen niet om een samenwerking vroegen.

Wel grapte ik graag naar Class dat we samenwerkten met Pawn om beetje met ze te kutten en omgekeerd naar Pawn dat we samenwerkten met Class om beetje met hun te kutten :oops:
En keb Jannes al 5x gestabbed deze wereld, is grappig joh :p Flipt ie helemaal, maar hij begint gewend te raken dat ik gewoon troll telkens en hem alle partijen die ik spam voor de gek hou :eek:
 

DeletedUser80886

Guest
dus jij gaat er vanuit dat er nooit een stammassa met de volledige stam (Pawn/Etern.) zal gedaan worden op 1 speler?
mag ik alvast zeggen dat je lulkoek spreekt dan?
ik weet even goed als jij dat er effectief sprake is van een gezamelijke aanval, wat ik niet eens een probleem vind, eerder dat er zo gek over gedaan word, jullie geven al toe dat jullie internen, fuseren, samenwerken met cf'ers etc , geef dan ook gewoon toe dat er een BG is en een effectieve samenwerking.
verder is het verschil met jullie overmacht en de onze , de manier waarop deze behaald is, en dat is dus zonder internen, fusies en met 10 stammen samenwerken, sterker nog, met geen enkele stam.

Ik ga men best niet meer doen om nog een discussie te voeren aangezien u toch niet wenst te luisteren. Etern en wij zijn geen BG, dus ik zie niet in dat beide volledige stammen op 1 speler een massa gaan plannen.
 

DeletedUser81014

Guest
Dat is letterlijk gezegd.

Overigens gaat het meer om het feit dat jullie al een overmacht hebben tegen iedere stam behalve Class, en alsnog met de halve wereld in zee gaan. Wijst erop dat jullie eigenlijk gewoon zulke matige spelers zijn dat je een extreme overmacht nodig hebt om uberhaupt kans te maken om te winnen. Zoals het er nu uitziet is Pawn eigenlijk gewoon een gigantische massastam, alleen beperkt door het ledenlimiet.
Deze discussie wijst ook al duidelijk op het feit dat Pawn precies is wat het is, een zooitje bij elkaar geraapte spelers. Er is duidelijk weinig communicatie, waardoor jullie allemaal verschillende dingen roepen de hele tijd.

Als jullie nu de hele wereld konden rekruteren om instant te winnen, zouden jullie het nog doen ook.

Het wijst nergens op lijkt me ^^
En de halve wereld is wel wat veel gezegd (enkel Etern), verder hebben wij met BG's van Etern of wie dan ook geen samenwerking. Dus van waar haal je de helft van de wereld dan vandaag?
ledenlimiet ligt op 10 dacht ik? We zitten nu aan 8 leden. Is dus niet echt sprake van een gigantische massastam. Enkel een NAP, maar die zoals eerder gezegd geen betrekking heeft op: Het vragen van OS/aanvallen of het sturen ervan.
Het is dus een gewoon NIET AANVALS PACT.

Deze discussie is niets meer dan een hoop weners die op het AF komen klagen als er iets gebeurd wat voor hen niet goed uit komt... Voor het overige is er op een AF heel weinig te bespeuren.
Zoals ik al eerder zei: Iedereen is vrij zijn mening te geven, maar of die dat nu 1x of 20x verteld... Het blijft hetzelfde.
Doe jezelf dus een LoL en doe iets anders dan uren op het AF te typen voor iets wat toch nooit veranderen zal. Of je er nu dagen over klaagt of weken.


ik weet niet welke stam Extern is, maar naast Etern. kan je nog een 5 tal stammen rekenen die tot deze stam gehoren.
Ik weet niet hoeveel classics jij al gespeeld heb,maar op een classic is het niet logisch om met de hele wereld, zo early game bondgenoten te sluiten met de hele wereld om 1 partij tegen te gaan, dat wijst eerder op incompetentie vrees ik.

Nogmaals, ik weet niet of je ene bril draagt of je IQ gewoon ondermaats is...
HET IS GEEN BG, HET IS EEN NAP!!
Een BG is als je elkaar helpt bij stammassa (hier gebeurd dat 1x, weliswaar 2 amper 2 spelers, op aanvraag van Etern). Er wordt tussen beide stammen ook geen OS gestuurd. HET IS DUS GEEN BG.
De volgende die het woord BG uitspreekt, kan beter terug onder z'n steen kruipen en zich bezighouden met de serieuze zaken in het leven. Want die kerel pakt het spel veel te serieus op! (je zou je moeten aanmelden om binnen Innogames of TW iets van job te doen, kan je iedere dag bezig zijn met dit geleuter en dit spel).

Als jullie het opvatten als incompetentie, dat is jullie goed recht. Maar verder gaan jullie gesprekken of meningen niets afdoen van de werkelijkheid. Dus al zeggen jullie 20x dat Pawn een stam is die enkel het kan redden met vriendjes... Tjaa so what? Dat is jullie mening, wij hebben een andere.
Daar is dus je antwoord en daar is je einde van de discussie ;)
 

DeletedUser80886

Guest
Wat Alex Lannon zegt!
En voeg daarbij toe dat je daarna het account probeert te edelen die dusdanig weinig gaf om Pawn of Class dat we beide partijen niet om een samenwerking vroegen.

Wel grapte ik graag naar Class dat we samenwerkten met Pawn om beetje met ze te kutten en omgekeerd naar Pawn dat we samenwerkten met Class om beetje met hun te kutten :oops:
En keb Jannes al 5x gestabbed deze wereld, is grappig joh :p Flipt ie helemaal, maar hij begint gewend te raken dat ik gewoon troll telkens en hem alle partijen die ik spam voor de gek hou :eek:

Nuja, vervelend voor jullie dat jullie het doel zijn geworden als gevolg van de NAP tussen Pawn en Etern, er lijkt me weinig andere keuze voor ons om jullie te proberen veroveren. Wat Etern daar doet kan me worst wezen :p
 

Deleted User - 487958296

Guest
Doe jezelf dus een LoL en doe iets anders dan uren op het AF te typen voor iets wat toch nooit veranderen zal. Of je er nu dagen over klaagt of weken.
Volgens mij post jij meer dan ik.
Enkel een NAP, maar die zoals eerder gezegd geen betrekking heeft op: Het vragen van OS/aanvallen of het sturen ervan.
Er wordt samen aangevallen, kun je al niet meer onderuit. Bewijzen dat dat afgesproken was liggen ook gewoon in ditzelfde topic. Daarnaast ook edellijnen besproken etc.
16Z2wca.png
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
Nogmaals?
Ja ik weet dat er een NAP is met Extern, verder heeft de stam geen banden met stammen.

Lees even de post van o.a. Jokersbrain, een NAP betekent slechts dat je elkaar niet aanvalt, zodra je gaat samenwerken lijkt het toch meer op een BG. Ben het wel met Sivir eens dat dit een welles-nietes verhaal wordt, dus als jullie voet bij stuk willen houden moet je dat zeker doen. Dit brengt mij tot jouw tweede, mijns inziens belachelijke, bewering. Je beweert namelijk dat Pawn. een NAP heeft met Etern, maar verder nul andere connecties met stammen? Evenals met de situatie Jokersbrain t.o.v. Wife is Life zijn dit aannames, maar je kunt er bijna niet onderuit dat er een samenwerking is tussen Pawn en UC.

Overnames VIT op UC en recaps van Pawn
Er zijn vanuit VIT al meerdere geruchten gekomen dat er actief wordt samengewerkt met UC en toen ik zelf besloot eens de stats in te duiken waren er toch wel wat opvallende dingen. Zo werd mij verteld dat Pawn wist wanneer edels van VIT op UC aan zouden komen en dat Pawn hier rustig een edeltje achter plakte.
bf790085be3e26af91bef1da81100b35.png

Best wel eigenaardig dat bij drie dorpen op rij er binnen een 1u15min een recap van Pawn binnen is toch? Ja, dat vond ik ook.

Oorlog VIT vs. UC en meesnoepen van Pawn
Tweede eigenaardige punt zijn de overnames van Pawn op UC, zonder dat Pawn hier significante verslagen tegenstanders mee behaalt. Zo zien we dat zowel de spelers Tankie074 als Jamesbont10 en predator1994 dorpen verliezen aan Pawn. Wat hier zo speciaal aan is? Geen van deze spelers behaalt welke vorm van ODD dan ook op de datum van deze overnames, is op z'n minst eigenaardig te noemen. Zal hier één voorbeeld geven:
0d57f1e311b2d7d8add2f00892101ea2.png


7043dffc222ad7ef5dd02fcf0517571d.png


De verslagen ondersteuners van UC
Het is vrij bekend dat er gisteren een aanval van VIT op Pawn (en dan in het speciaal Marter) is geweest. Nu was ik dan wel eens benieuwd naar hoeveel troepen er daadwerkelijk waren gesloopt aan beide kanten, en normaal gezien geven de OD stats daar een redelijk beeld van. Voor de lol keek ik ook even naar de 'in één dag' awards, en tot mijn (eigenlijk niet zo) stomme verbazing staan UC en Infin met twee persoonlijke records in die lijst! Ik vind het jammer dat er geen daadwerkelijke ranglijst is, dan hadden we wellicht nog wat scores gezien vanuit deze kampen. Besloot eerst even te kijken naar de verslagen tegenstanders als verdediger van UC, omdat die toch ook dorpen 'verloren' aan Pawn, maar dat ziet er allemaal niet uit alsof er daar iets serieus is gebeurd.
82f750852b93f531f751d487508adbfb.png

4336da44f3561620b5ec6a6f7330b7ff.png

190dc7857142d6415fb01f48680a4396.png

En dan nog dat eigenaardige 50k account in de rim van Marter, die zal de volgende score vast behaald hebben door het spiken van bb's of dergelijke ongein!
b3ce820d18ef02e3005a660ac6f74312.png


Laat ik deze post afsluiten met vermelden dat dit aannames zijn van mijn kant, maar met de geruchten uit kamp VIT erbij lijkt dit toch wel allemaal heel toevallig. Vind het tevens ook jammer dat Pawn deze enorme overmacht aanpakt maar dan hier op het AF alles komt goedpraten terwijl het er toch wel enorm op lijkt of ze overal bondjes hebben zitten.

Nu ik de aandacht toch heb zou ik graag ook nog een keer willen wijzen op de situatie van Dipsticklegend die nog steeds een CF heeft liggen in het cluster van Class. Dit is gewoon een smerige actie en om dat nou weg te wuiven omdat 'dipstick een beetje een rare vogel is' is iets dat kant noch wal slaat. Pawn zet zich voor de zoveelste keer alweer niet netjes neer t.o.v. de buitenwereld en lijkt oprecht elke uitdaging uit de weg te gaan, totdat een stam eigenlijk geen NAP of samenwerking wil, dan moet er maar echt gevochten worden.
 
Reactiescore
1.075
Het wijst nergens op lijkt me ^^
En de halve wereld is wel wat veel gezegd (enkel Etern), verder hebben wij met BG's van Etern of wie dan ook geen samenwerking. Dus van waar haal je de helft van de wereld dan vandaag?
ledenlimiet ligt op 10 dacht ik? We zitten nu aan 8 leden. Is dus niet echt sprake van een gigantische massastam. Enkel een NAP, maar die zoals eerder gezegd geen betrekking heeft op: Het vragen van OS/aanvallen of het sturen ervan.
Het is dus een gewoon NIET AANVALS PACT

wat dan met alle zusterstammen/intern stammen van Etern.? Infin.,flakes, Alpha, Realm? wat met UC waarmee jullie samenwerken?
dat zijn 6 top 10 stammen waarmee een """"nap""" is.

Nogmaals, ik weet niet of je ene bril draagt of je IQ gewoon ondermaats is...
HET IS GEEN BG, HET IS EEN NAP!!
Een BG is als je elkaar helpt bij stammassa (hier gebeurd dat 1x, weliswaar 2 amper 2 spelers, op aanvraag van Etern). Er wordt tussen beide stammen ook geen OS gestuurd. HET IS DUS GEEN BG.
De volgende die het woord BG uitspreekt, kan beter terug onder z'n steen kruipen en zich bezighouden met de serieuze zaken in het leven. Want die kerel pakt het spel veel te serieus op! (je zou je moeten aanmelden om binnen Innogames of TW iets van job te doen, kan je iedere dag bezig zijn met dit geleuter en dit spel).

Als jullie het opvatten als incompetentie, dat is jullie goed recht. Maar verder gaan jullie gesprekken of meningen niets afdoen van de werkelijkheid. Dus al zeggen jullie 20x dat Pawn een stam is die enkel het kan redden met vriendjes... Tjaa so what? Dat is jullie mening, wij hebben een andere.
Daar is dus je antwoord en daar is je einde van de discussie ;)

dit is de eerste massa sinds het bestaan van de NAP, natuurlijk is het nog maar 1x gebeurd, betekent dit dat jullie bij de volgende actie op devo en VIT geen communicatie meer gaan hebben?
elke vorm van communicatie mbt tot een offensief behoort niet meer tot het zijn van een NAP, zo eenvoudig is het.
dat er vooralsnog geen OS word gestuurd, is wellicht ook omdat we Etern. nog niet degelijk hebben aangevallen en ze dus ook geen OS komen vragen wellicht (hoop ik toch :rolleyes2:)

mij boeit het werkelijk echt heel weinig met wie jullie samenwerken en met hoeveel, op het einde van de rit sta je vooral bekend om de stam die met zoveel hulp nog steeds verloren is van het machtige Class.


Ik ga men best niet meer doen om nog een discussie te voeren aangezien u toch niet wenst te luisteren. Etern en wij zijn geen BG, dus ik zie niet in dat beide volledige stammen op 1 speler een massa gaan plannen.

daar hou ik je aan dan :biggrin:

De volgende die het woord BG uitspreekt, kan beter terug onder z'n steen kruipen en zich bezighouden met de serieuze zaken in het leven. Want die kerel pakt het spel veel te serieus op! (je zou je moeten aanmelden om binnen Innogames of TW iets van job te doen, kan je iedere dag bezig zijn met dit geleuter en dit spel).

BG
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
786
Beide Pawn leden waarvan partij 1 (Elias) beweerd de aanval geplanned is omdat mijn account amper troepen zou hebben door een stab, Etern redeneert hetzelfde en zou daarmee gelijk aanvallen met Pawn (zonder dat ze dit met elkaar besproken hebben) Partij 2 (Daen) beweerd dat de aanval al tijden geplanned stond voor de stab plaats vond.

1 van de 2 moet dan toch wel aan het liegen zijn,... Was de aanval al geplanned voor de stab of na de stab? Indien Elias de waarheid spreekt mag ik het dan ook vrij triestig vinden je een gestabt persoon gaat aanvallen met de reden die zwak staat, mensen met wat normen en waarden bieden dan een NAP aan voor enkele dagen.
In achting genomen er ook nooit een stab is geweest, wij zijn 0 troepen op onszelf verloren, neemt niet weg er wel werd aangevallen met de gedachte het wel zo was geweest.

Ondertussen al van verschillende partijen uit beide stammen vernomen ze samenwerken en aan de inc's te zien is het ook duidelijk dat de frontspelers contact met elkaar hebben, ze vallen immers nooit dezelfde dorpen met serieuze intenties aan.

Ik speel niet op de classic wereld maar aangezien het AF dood is volg ik de topics binnen de classic wel wat, aangezien hier tenminste wat leven is. Ben verder niet op de hoogte van op welke schaal de stab is en wat er precies gebeurd is. Ik vernam dat het te maken had met een medespeler van je en toen ik verder vroeg de persoon dit al meerdere keren heeft gedaan bij jou.
Als die informatie klopt, dan stel ik mij gewoon de vraag of de tegenpartij moet een massa uitstellen of zich moet weerhouden aan te vallen terwijl je dit al vaker hebt voorgehad en je duidelijk weet waar de oorzaak ligt. Je lijkt me slimmer dan dit Jannes om het probleem op te lossen en het niet bij de tegenpartij te schuiven terwijl je eigenlijk deze stab kan vermijden door betrouwbare medespelers te nemen die niet steeds te lopen kutten.

Indien deze informatie niet klopt, dan ben ik zeker bereidt mijn mening te herzien, maar zolang ik eigenlijk wat onwetend ben over de effectieve grote van de stab en het dus wel degelijk met een al bekende medespeler te maken heeft, lijkt het mij eerder jou fout te zijn dat dit voorval is gebeurd.

Moet de vijand dan een tijdelijke NAP aanbieden? Dat lijkt mij sterk. Ze moeten niks in deze situatie lijkt me. Als ze het doen, zou dit wel een teken van respect zijn maar ze zijn het in mijn ogen zeker niet verplicht.
 

Deleted User - 487694086

Guest
Ze zijn het ook niet verplicht, net als dat het ook mag dat ze overal bg's nemen. Gaat er hier ook om dat uit de screens blijkt dat met de stab Pawn juist sneller wilde aanvallen, wat vrij laag is imo. Sowieso is alles wat Pawn doet geoorloofd, net als dat kata's geoorloofd zijn in principe. Betekent niet dat dat betekent dat ze het niveau van een topstam halen.
 
Reactiescore
786
Ze zijn het ook niet verplicht, net als dat het ook mag dat ze overal bg's nemen. Gaat er hier ook om dat uit de screens blijkt dat met de stab Pawn juist sneller wilde aanvallen, wat vrij laag is imo. Sowieso is alles wat Pawn doet geoorloofd, net als dat kata's geoorloofd zijn in principe. Betekent niet dat dat betekent dat ze het niveau van een topstam halen.
Maar het was bij Jannes wel bekend dat zijn medespeler hem in het zak zet bij momenten? Want dan lijkt het probleem eerder bij hem te liggen die gewoon blijft vertrouwen geven aan een persoon die zijn account naar de afgrond brengt. Dat de vijand daar dan gebruik van maakt, lijkt mij eigenlijk logisch. Want naar volgens wat ik heb gehoord was het niet de eerste keer. Die dan steeds terug vertrouwen geven, blijf je om problemen vragen. Wat de reden ook mag zijn dat hij die co steeds terughaalt.

Denk dat we beiden de focus op een ander probleem leggen. Hier wordt voornamelijk de focus gelegd dat de aanval vervroegd/doorgegaan is ondanks een stab en er dan wordt geklaagd over vuil spel van een vijandelijke alliantie die dan in de aanval is gegaan en heeft proberen het voordeel halen uit de situatie.
Mij gaat het eerder om een al bekend probleem die hij niet heeft aangepakt en dus alweer gevolgen moet dragen. Maar daarna wel komt met een aanvallende post op de vijandige alliantie. Je kan het probleem moeilijk alleen bij hen leggen lijkt me?

Verder sta ik zeker open voor een verdere onderbouwde discussie :)
 

DeletedUser81014

Guest
allerlaatste post helaas dat ik hierover schrijf ;)

Dat er gezamenlijke aanvallen zijn gestuurd --> JA.
Hoe komt dit? Nou als Etern bij ons komt voor een NAP, wij die accepteren en vervolgens een speler of 2 van Etern op Devo willen gaan, en een speler van ons hieraan deelneemt. Dat zijn 3-4 spelers --> Dit wijst er niet op dat beide volledige stammen gezamenlijke aanvallen doen. (vb: Vitality --> die worden naar mijn geweten enkel door Pawn aangevallen).
Je hoeft het dus eerder te beschouwen als een samenwerking van verschillende accounts, die onderling een aanval uitvoeren, niet op geheel stambelang.

Dat er een NAP is is wel al meerdere keren aangegeven, dus hier hoef je niet verder op door te drammen. Wat wil je dat we zeggen? Meer dan zeggen dat er een NAP is kunnen we niet volgens mij...
Dat jullie dit onacceptabel vinden omdat de Classic het niet toelaat (naar jullie mening), dat is hoe jullie het zien nogmaals, niet hoe wij het bekijken. Dus of jullie nu akkoord gaan of niet met onze kijk.. dat is aan jullie. Het zal alleen GEEN hol uitmaken wat jullie vinden of zeggen, aangezien wij doen wat wij willen ofc ^^

Ik zeg het nogmaals. Dat onderlinge spelers zaken regelen met hun buren of dergelijke, nou dat is hun zaak. Het wil niet zeggen omdat speler A van de ene stam en speler B van de andere stam, samen iets doen, dat beide stammen hetzelfde doen en samenwerken.
Nooit van een PBG gehoord ofzo???

Dus ik stel voor, dat jullie denken wat jullie willen, en dat wij doen wat wij willen. Ieder krijgt zo zijn gelijk, en jullie kunnen nog wat ouwehoeren onder elkaar, met jullie nutteloze posten op het AF ;)

Lees even de post van o.a. Jokersbrain, een NAP betekent slechts dat je elkaar niet aanvalt, zodra je gaat samenwerken lijkt het toch meer op een BG. Ben het wel met Sivir eens dat dit een welles-nietes verhaal wordt, dus als jullie voet bij stuk willen houden moet je dat zeker doen. Dit brengt mij tot jouw tweede, mijns inziens belachelijke, bewering. Je beweert namelijk dat Pawn. een NAP heeft met Etern, maar verder nul andere connecties met stammen? Evenals met de situatie Jokersbrain t.o.v. Wife is Life zijn dit aannames, maar je kunt er bijna niet onderuit dat er een samenwerking is tussen Pawn en UC.

Overnames VIT op UC en recaps van Pawn
Er zijn vanuit VIT al meerdere geruchten gekomen dat er actief wordt samengewerkt met UC en toen ik zelf besloot eens de stats in te duiken waren er toch wel wat opvallende dingen. Zo werd mij verteld dat Pawn wist wanneer edels van VIT op UC aan zouden komen en dat Pawn hier rustig een edeltje achter plakte.
bf790085be3e26af91bef1da81100b35.png

Best wel eigenaardig dat bij drie dorpen op rij er binnen een 1u15min een recap van Pawn binnen is toch? Ja, dat vond ik ook.

Oorlog VIT vs. UC en meesnoepen van Pawn
Tweede eigenaardige punt zijn de overnames van Pawn op UC, zonder dat Pawn hier significante verslagen tegenstanders mee behaalt. Zo zien we dat zowel de spelers Tankie074 als Jamesbont10 en predator1994 dorpen verliezen aan Pawn. Wat hier zo speciaal aan is? Geen van deze spelers behaalt welke vorm van ODD dan ook op de datum van deze overnames, is op z'n minst eigenaardig te noemen. Zal hier één voorbeeld geven:
0d57f1e311b2d7d8add2f00892101ea2.png


7043dffc222ad7ef5dd02fcf0517571d.png


De verslagen ondersteuners van UC
Het is vrij bekend dat er gisteren een aanval van VIT op Pawn (en dan in het speciaal Marter) is geweest. Nu was ik dan wel eens benieuwd naar hoeveel troepen er daadwerkelijk waren gesloopt aan beide kanten, en normaal gezien geven de OD stats daar een redelijk beeld van. Voor de lol keek ik ook even naar de 'in één dag' awards, en tot mijn (eigenlijk niet zo) stomme verbazing staan UC en Infin met twee persoonlijke records in die lijst! Ik vind het jammer dat er geen daadwerkelijke ranglijst is, dan hadden we wellicht nog wat scores gezien vanuit deze kampen. Besloot eerst even te kijken naar de verslagen tegenstanders als verdediger van UC, omdat die toch ook dorpen 'verloren' aan Pawn, maar dat ziet er allemaal niet uit alsof er daar iets serieus is gebeurd.
82f750852b93f531f751d487508adbfb.png

4336da44f3561620b5ec6a6f7330b7ff.png

190dc7857142d6415fb01f48680a4396.png

En dan nog dat eigenaardige 50k account in de rim van Marter, die zal de volgende score vast behaald hebben door het spiken van bb's of dergelijke ongein!
b3ce820d18ef02e3005a660ac6f74312.png


Laat ik deze post afsluiten met vermelden dat dit aannames zijn van mijn kant, maar met de geruchten uit kamp VIT erbij lijkt dit toch wel allemaal heel toevallig. Vind het tevens ook jammer dat Pawn deze enorme overmacht aanpakt maar dan hier op het AF alles komt goedpraten terwijl het er toch wel enorm op lijkt of ze overal bondjes hebben zitten.

Nu ik de aandacht toch heb zou ik graag ook nog een keer willen wijzen op de situatie van Dipsticklegend die nog steeds een CF heeft liggen in het cluster van Class. Dit is gewoon een smerige actie en om dat nou weg te wuiven omdat 'dipstick een beetje een rare vogel is' is iets dat kant noch wal slaat. Pawn zet zich voor de zoveelste keer alweer niet netjes neer t.o.v. de buitenwereld en lijkt oprecht elke uitdaging uit de weg te gaan, totdat een stam eigenlijk geen NAP of samenwerking wil, dan moet er maar echt gevochten worden.

je punt van alles is....?
Dat Marter misschien, volgens jou conclusie def kreeg van een speler uit de RIM...?
Nou dan zou ik zeggen, stuur Marter even een PM, want enige wat ik weet is, dat Pawn OS heeft gestuurd ;) en dat er een hoop fakes tussen zaten.

wat dan met alle zusterstammen/intern stammen van Etern.? Infin.,flakes, Alpha, Realm? wat met UC waarmee jullie samenwerken?
dat zijn 6 top 10 stammen waarmee een """"nap""" is.



dit is de eerste massa sinds het bestaan van de NAP, natuurlijk is het nog maar 1x gebeurd, betekent dit dat jullie bij de volgende actie op devo en VIT geen communicatie meer gaan hebben?
elke vorm van communicatie mbt tot een offensief behoort niet meer tot het zijn van een NAP, zo eenvoudig is het.
dat er vooralsnog geen OS word gestuurd, is wellicht ook omdat we Etern. nog niet degelijk hebben aangevallen en ze dus ook geen OS komen vragen wellicht (hoop ik toch :rolleyes2:)

mij boeit het werkelijk echt heel weinig met wie jullie samenwerken en met hoeveel, op het einde van de rit sta je vooral bekend om de stam die met zoveel hulp nog steeds verloren is van het machtige Class.




daar hou ik je aan dan :biggrin:



BG

Tegenwoordig maakt niemand zich druk, over de manier waarop je een wereld wint hoor. Als jij dat wel doet, dan ben je nog ene van de oude stempel ;)
Ken genoeg werelden waar het R2W begint te worden, gelijk op welke manier ze aan de winst komen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.075
Tegenwoordig maakt niemand zich druk, over de manier waarop je een wereld wint hoor. Als jij dat wel doet, dan ben je nog ene van de oude stempel ;)
Ken genoeg werelden waar het R2W begint te worden, gelijk op welke manier ze aan de winst komen.

is dat niet net het probleem van deze hele nieuwe generatie spelers? dat het ze gewoon geen zak meer uitmaakt? Dat betekent niet dat wij ons daar ook zo naar moeten verlagen.

allerlaatste post helaas dat ik hierover schrijf ;)

Dat er gezamenlijke aanvallen zijn gestuurd --> JA.
Dat er een NAP is is wel al meerdere keren aangegeven, dus hier hoef je niet verder op door te drammen. Wat wil je dat we zeggen? Meer dan zeggen dat er een NAP is kunnen we niet volgens mij...
Dat jullie dit onacceptabel vinden omdat de Classic het niet toelaat (naar jullie mening), dat is hoe jullie het zien nogmaals, niet hoe wij het bekijken. Dus of jullie nu akkoord gaan of niet met onze kijk.. dat is aan jullie. Het zal alleen GEEN hol uitmaken wat jullie vinden of zeggen, aangezien wij doen wat wij willen ofc ^^
Ik zeg het nogmaals. Dat onderlinge spelers zaken regelen met hun buren of dergelijke, nou dat is hun zaak. Het wil niet zeggen omdat speler A van de ene stam en speler B van de andere stam, samen iets doen, dat beide stammen hetzelfde doen en samenwerken.
Nooit van een PBG gehoord ofzo???

Dus ik stel voor, dat jullie denken wat jullie willen, en dat wij doen wat wij willen. Ieder krijgt zo zijn gelijk, en jullie kunnen nog wat ouwehoeren onder elkaar, met jullie nutteloze posten op het AF ;)

En net zoals ikzelf al meermaals gezegd heb, maakt het ook voor ons echt niet zoveel uit, ik denk alleen dat het voor beiden partijen net iets fijner is om ofwel niet de stam te zijn die ondanks zo'n overmacht nog steeds van 1 partij te gaan verliezen, of de stam te zijn die enkel maar noobjes die met iedereen moesten samenwerken om een beetje weerstand te bieden heeft uitgeschakeld.

Verder is het handelen van 1 a 2 spelers in een stam met deze ledenlimiet gewoon gelijk aan het handelen van een stam, dat is ook zo met grotere stammen op grotere werelden, het lijkt me sterk dat leden zomaar yolo wat gaan doen zonder te overleggen met de rest van de stam, ofja zo zie ik het toch als stam.
 

Chameleon

Beste P&P'er 20/21
Reactiescore
3.559
je punt van alles is....?
Dat Marter misschien, volgens jou conclusie def kreeg van een speler uit de RIM...?
Nou dan zou ik zeggen, stuur Marter even een PM, want enige wat ik weet is, dat Pawn OS heeft gestuurd ;) en dat er een hoop fakes tussen zaten.

Begrijpend lezen is zo te zien niet jouw sterkste punt? Ik heb letterlijk gequote welk punt ik probeer te maken; dat Pawn buiten Etern nog meer verdragen heeft. Maar met jou discussieren is een beetje vergelijkbaar als tegen een muur praten. Jij bent volledig overtuigd van je eigen gelijk, laat bewijzen en ander soort feiten volledig links liggen en schreeuwt maar wat in het rond. Je lijkt een beetje op sommige politieke partijen met je geschreeuw. Ik heb in mijn post geprobeerd zo goed mogelijk te onderbouwen wat ik bedoel, kom jij aanzetten met "Het zal alleen GEEN hol uitmaken wat jullie vinden of zeggen, aangezien wij doen wat wij willen ofc ^^". Jij zet je hele stam voor schut op het AF nu met je totaal inhoudsloze posts, intens triest dat een topstam als Pawn zichzelf zo neerzet op het AF. Ik wacht nu geduldig tot een meer capabele speler een reactie komt geven op mijn post (@Sivir ), misschien dat hij wel in staat is om te vertellen wat er nou precies allemaal aan de hand is en wel de moeite neemt om ook maar enigszins proberen te begrijpen wat mijn post inhoudelijk nou betekent.
 

DeletedUser81014

Guest
is dat niet net het probleem van deze hele nieuwe generatie spelers? dat het ze gewoon geen zak meer uitmaakt? Dat betekent niet dat wij ons daar ook zo naar moeten verlagen.



En net zoals ikzelf al meermaals gezegd heb, maakt het ook voor ons echt niet zoveel uit, ik denk alleen dat het voor beiden partijen net iets fijner is om ofwel niet de stam te zijn die ondanks zo'n overmacht nog steeds van 1 partij te gaan verliezen, of de stam te zijn die enkel maar noobjes die met iedereen moesten samenwerken om een beetje weerstand te bieden heeft uitgeschakeld.

Verder is het handelen van 1 a 2 spelers in een stam met deze ledenlimiet gewoon gelijk aan het handelen van een stam, dat is ook zo met grotere stammen op grotere werelden, het lijkt me sterk dat leden zomaar yolo wat gaan doen zonder te overleggen met de rest van de stam, ofja zo zie ik het toch als stam.

Ik speel zelf al sinds w14. Ik weet ook dat het toen anders was. Maar ligt een beetje aan TW zelf natuurlijk, hoe ze doorheen de jaren zaken hebben aangepast, waardoor het niet meer zoals vroeger te werk gaat.
eerst en vooral heb je de PP die het hele spel eigenlijk manipuleert. Vervolgens zijn er de talrijke BG's die 'in' zijn tegenwoordig (zie je op iedere wereld wel)... 2 grote stammen om 1 stam weg te bashen.
Dus hoe je een wereldwinst pakt, doet er de dag van vandaag niet meer toe.
'De vraag die gesteld wordt: Hoe kunnen we zo snel mogelijk de wereldwinst behalen'

Nou daar zit het verschil dan in denkwijze. Wij vinden dat spelersaccounten onderling met elkaar een aanval kunnen uitvoeren, waar het niet op stambelang gezien kan worden.
Ieder kan een vriend naast hem liggen hebben, waar hij samen mee werkt. Maar dat wil nog niet zeggen dat dit geldt voor de volledige stam.

Begrijpend lezen is zo te zien niet jouw sterkste punt? Ik heb letterlijk gequote welk punt ik probeer te maken; dat Pawn buiten Etern nog meer verdragen heeft. Maar met jou discussieren is een beetje vergelijkbaar als tegen een muur praten. Jij bent volledig overtuigd van je eigen gelijk, laat bewijzen en ander soort feiten volledig links liggen en schreeuwt maar wat in het rond. Je lijkt een beetje op sommige politieke partijen met je geschreeuw. Ik heb in mijn post geprobeerd zo goed mogelijk te onderbouwen wat ik bedoel, kom jij aanzetten met "Het zal alleen GEEN hol uitmaken wat jullie vinden of zeggen, aangezien wij doen wat wij willen ofc ^^". Jij zet je hele stam voor schut op het AF nu met je totaal inhoudsloze posts, intens triest dat een topstam als Pawn zichzelf zo neerzet op het AF. Ik wacht nu geduldig tot een meer capabele speler een reactie komt geven op mijn post (@Sivir ), misschien dat hij wel in staat is om te vertellen wat er nou precies allemaal aan de hand is en wel de moeite neemt om ook maar enigszins proberen te begrijpen wat mijn post inhoudelijk nou betekent.

En ik ga nou weer hetzelfde zeggen als ik al zovaak gezegd heb ^^
Pawn heeft verder geen samenwerkingen/verbonden, wat dan ook. Een NAP met Etern, enige die er vaststaat. Dus als jij zo nodig je eigen ideetjes wil geloven, doe je ding. Maar kom er ons niet mee lastig vallen.

Ik geef je de raad, een daguitstap te maken met familie of gezin, je hoofd te ledigen en daarna terug op het AF te verschijnen, misschien zijn je bizarre ideeën en interpretaties dan gaan vliegen (wat ik betwijfel, want er staat bijzonder weinig wind)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bovenaan