Het grote stab beschuldigings en zeur topic

Reactiescore
173
Beste AF lezers.

Alweeeeeer (de zoveelste keer afgelopen maand, 4 x fzo ondertussen?) moeten we bij Fix. constateren dat Qua. niet vies is van smerig spel.
dit maal gaat het over regelrechte unlegit clusterfucks plaatsen.
afgelopen dagen was kurtroos al tot op het randje aan het gaan, maar bleef hier in principe wel legit mee, tot net niet over de linie te edelen van bb's
zoals deze :

e0in0xo6u.png

gexsocmb9j.png

echter heeft Qua, in de vorm van That What She Said. weer genadeloos toegeslagen in het smerige spelletje door een speler te edelen achter de vijandelijke linie dat geen MB of enige connectie met Fix. heeft genaamd MegaTigro van de stam FL (Flagcatcher) of dat was het plan toch. 2 minuten nadat Rage Parrot dit dorp overnam, werd dit namelijk gerecapped door TWSS. wat enkel kan betekenen dat ofwel TWSS samenwerkte met een kleine speler in RP zijn cluster om zo een cf te maken via recap of dat er al edels op liepen om via dat acc een CF te maken in RP, gelukkig heeft RP deze uiteindelijk toch nog in eigen handen kunnen krijgen.

37a09279fac4f8452b31a8fca0f568d7.png

c064733b651b8820617a50a0fe27b0cd.png

34av0zzlkj.png

t23uiyx9.png

ik hoop dat de geinige spelletjes van Qua. uiteindelijk toch eens gaan ophouden en dat Modus even in de spiegel mag gaan staan en bedenken of ze met een stam als Qua. willen geassocieerd worden terwijl men hier zelf dag en nacht de moraalridder blijft wezen tov. fix. terwijl hun eigen bondgenoot dezelfde fratsen en zelfs erger uithalen.

Met Vriendelijke Groeten
Waarnemer van Vieze Spelen Wereld 64 (WVS64)
Alex Lannon.
De leiding van Fix. mag mij hierover contacten. Dan zullen we er naar kijken en een standpunt maken. Met Alex ga ik het gesprek sowieso niet aan.

Verder zal je mij hier niet over horen op het AF.
 

DeletedUser77704

Guest
Ach zeggen dat er geen afspraken over gemaakt zijn is best kinderachtig..Je zou zelf ook wel moeten weten dat dit not done is,speel gewoon normaal en met enige waardigheid :) Dan zouden we hier niet moeten discussiëren.

Ach toen is gezegd dat not done is vanwege toren, wij bouwen er geen toren dus dan lijkt het me al geen probleem meer omdat dit grootste argument tegen was. Nu houden we ons aan de afspraken die sindsdien zijn opgesteld. Maar toen jullie als Prophecy die dopen pakte was er niks aan de hand en veel verschil zat er niet tussen die 2 situaties ;)

De leiding van Fix. mag mij hierover contacten. Dan zullen we er naar kijken en een standpunt maken. Met Alex ga ik het gesprek sowieso niet aan.

Verder zal je mij hier niet over horen op het AF.

Weet niet welk account je speelt maar @Alex Lannon. is al gezegd dat dit nergens op slaat om zo op het AF zijn gram te halen. Maar we laten hem zeker toe om zichzelf te uiten cq. voor gek te zetten :rolleyes:
 
Reactiescore
173
Ik speel bij Kurtroos. Pm mag daarheen als jullie het er niet mee eens zijn. Die recap van TWSS vind ik zelf ook erg jammer, maar volgens mij is dat dorp weer terug bij Fix.?
 

DeletedUser77704

Guest
Ik speel bij Kurtroos. Pm mag daarheen als jullie het er niet mee eens zijn. Die recap van TWSS vind ik zelf ook erg jammer, maar volgens mij is dat dorp weer terug bij Fix.?

Klopt is hard om gevochten om dit dorp terug te pakken. Ging Alex meer om principe en frustratie na al het eerdere gezeik ook vanuit Qua op kwestie bij Modus.
 
Reactiescore
1.278
Vind wel geinig dit,

Modus komt met voorstel voor hele wereld qua clusterfucks, wij gaan daarmee akkoord zeggen we om in toekomst niet meer dit soort problemen te hebben of dit soort situaties te krijgen. Zo houden we dan voor iedereen spelletje leuk.

Maar nieuwe CF's mogen dus wel van Qua? Nadat er zo hoog van de toren is geblazen en is gezegd dat we dit niet meer met mekaar doen? Als dit zo is zal Fix zich uit de afspraken trekken want kenbaar willen mensen niet de schone start die toen is geopperd en Fix mee akkoord ging. Want anders zou dit toch niet getolereerd worden na de gemaakte afspraken. Toen is namelijk gelijk gezegd dat niks aan konden doen omdat er geen afspraken waren, nu gebeurt het terwijl er afspraken zijn dus lijkt me nogal andere situatie.

Wij hebben niet afgestaan omdat o.a. door jullie zelf is gezegd dat er niks tegen te doen was aangezien er geen afspraken waren. Kregen paar mogelijkheden nog keer te doen bij jullie maar hebben we uit respect voor de afspraken niet gedaan.

De wereldafspraken zijn voor zover bij mij bekend nog in concept en alles behalve definitief, binnen het topic zelf is al te zien dat er genoeg meningsverschillen zijn en bijvoorbeeld geen leidinggevende van Modus is met de gemaakte afspraken daar akkoord gegaan. Evenals heeft Qua opmerkingen gehad aan de afspraken waar nog geen feedback op gekomen is. Dus even om de feiten correct te hebben momenteel hebben de stammen op W64 onderling geen afspraken, maar er is wel de mogelijkheid tot. Dus dat er afspraken zijn momenteel is natuurlijk onzin, ander zouden we ook geen kata's meer mogen sturen op torens en dorpen verder dan linie 5(? even uit mn hoofd) van de vijand zelf mogen edelen, omdat die punten ooit in dat topic geopperd zijn.

Door ons gezegd is dat er niks aan te doen is mocht een stam willen cf'en, behalve uiteraard werken met het principe 'wie de bal kaatst kan hem terug verwachten' en hetzelfde terug doen. Dit is iets wat W64 niet wil en daarom is er geopperd om afspraken te maken, maar dat er uberhaupt al afspraken nodig zijn is natuurlijk wel een schrijdend iets. Er wordt toch wel verlangt van een stam dat ze een beetje volwassenheid hebben en met fatsoen normen en waarden kunnen naleven, anders kunnen we bijvoorbeeld ook afspraken maken tegen stabben of tegen het gebruik van illegale scripts, misschien zelfs afspraken tegen het fuseren met vijandige accounts. Dit zijn natuurlijk punten die iedereen weet en waar ook geen afspraken voor nodig zijn evenals het volgens mij ook zo is bij het leggen van CF's. Het dus roepen van toen mocht het wel vind ik dan ook een slap excuus, een stam zelf hoort beter te weten en in de ideale wereld zijn de afspraken niet meer dan een formaliteit. Het zal dan ook de stam Fix sieren om met terugwerkende kracht alsnog de onrechtmatig verkregen CF's af te staan en laten we eerlijk zijn op het moment dat je dat doen heb je zeker een sterke case tegen QUA.

Op dit moment is het zo:
Fix pakt CF's, maar wijst op het hebben van geen afspraken en staat de dorpen niet af.
Qua pakt CF's, maar wijst op het hebben van geen afspraken en de vergelijkbare situatie van Fix.

Is fix nu niet erg hypocriet om Qua op dit feit aan te vallen, terwijl ze toch echt de toon zelf hebben gezet met betrekking tot gang van zaken met CF's? Moet nu echt alles vastgelegd worden in afspraken?


Dacht we wereld afspraken hadden erover, ging over Modus omdat hier boven voor zover bekend door Modus werd gereageerd erop in de persoon van Warre. Anders had ik jullie er niet bijgehaald.

Typisch dat posts van @Alex Lannon. niet representatief zijn volgens jou voor de visie van Fix, maar Warre de gehele stam Modus vertegenwoordigd. Binnen de stam Modus zijn verschillende opvattingen natuurlijk, maar wordt de richtlijn van de leidinggevende accounts gevolgd. Voor zover bij mij bekend is Warre geen leidinggevend persoon binnen Modus.
 

DeletedUser77704

Guest
De wereldafspraken zijn voor zover bij mij bekend nog in concept en alles behalve definitief, binnen het topic zelf is al te zien dat er genoeg meningsverschillen zijn en bijvoorbeeld geen leidinggevende van Modus is met de gemaakte afspraken daar akkoord gegaan. Evenals heeft Qua opmerkingen gehad aan de afspraken waar nog geen feedback op gekomen is. Dus even om de feiten correct te hebben momenteel hebben de stammen op W64 onderling geen afspraken, maar er is wel de mogelijkheid tot. Dus dat er afspraken zijn momenteel is natuurlijk onzin, ander zouden we ook geen kata's meer mogen sturen op torens en dorpen verder dan linie 5(? even uit mn hoofd) van de vijand zelf mogen edelen, omdat die punten ooit in dat topic geopperd zijn.

Door ons gezegd is dat er niks aan te doen is mocht een stam willen cf'en, behalve uiteraard werken met het principe 'wie de bal kaatst kan hem terug verwachten' en hetzelfde terug doen. Dit is iets wat W64 niet wil en daarom is er geopperd om afspraken te maken, maar dat er uberhaupt al afspraken nodig zijn is natuurlijk wel een schrijdend iets. Er wordt toch wel verlangt van een stam dat ze een beetje volwassenheid hebben en met fatsoen normen en waarden kunnen naleven, anders kunnen we bijvoorbeeld ook afspraken maken tegen stabben of tegen het gebruik van illegale scripts, misschien zelfs afspraken tegen het fuseren met vijandige accounts. Dit zijn natuurlijk punten die iedereen weet en waar ook geen afspraken voor nodig zijn evenals het volgens mij ook zo is bij het leggen van CF's. Het dus roepen van toen mocht het wel vind ik dan ook een slap excuus, een stam zelf hoort beter te weten en in de ideale wereld zijn de afspraken niet meer dan een formaliteit. Het zal dan ook de stam Fix sieren om met terugwerkende kracht alsnog de onrechtmatig verkregen CF's af te staan en laten we eerlijk zijn op het moment dat je dat doen heb je zeker een sterke case tegen QUA.

Op dit moment is het zo:
Fix pakt CF's, maar wijst op het hebben van geen afspraken en staat de dorpen niet af.
Qua pakt CF's, maar wijst op het hebben van geen afspraken en de vergelijkbare situatie van Fix.

Is fix nu niet erg hypocriet om Qua op dit feit aan te vallen, terwijl ze toch echt de toon zelf hebben gezet met betrekking tot gang van zaken met CF's? Moet nu echt alles vastgelegd worden in afspraken?




Typisch dat posts van @Alex Lannon. niet representatief zijn volgens jou voor de visie van Fix, maar Warre de gehele stam Modus vertegenwoordigd. Binnen de stam Modus zijn verschillende opvattingen natuurlijk, maar wordt de richtlijn van de leidinggevende accounts gevolgd. Voor zover bij mij bekend is Warre geen leidinggevend persoon binnen Modus.

Topic was voorstel Nova, wij hebben over ingame afspraken ;) Rest ga ik niet op in omdat ik al 10x heb gezegd en het slechte lezen en commentaar hebben beetje zat ben :) Want in die situatie waren het gewoon legit CF ;) Grootste argument waarom niet zou mogen hebben we al geëlimineerd en heb net voorstel gedaan om ze af te geven. Maar willen dan ook de in onze mening niet legit CF terug van Modus toen. Wat bijna identieke situatie was
 

DeletedUser77704

Guest
Zou je wel op mijn post willen reageren van gisternacht?

Heb al gezegd wat onze mening is over Lars binnen Fix. Mocht je exacte verhaal van hem willen weten mag je pm zenden. Maat ga hier niet openlijk en welles nietes spelletje van maken. Wij kennen de feiten en naar aanleiding gedrag bij ons intern heeft hij een 2e kans gekregen met voorwaarden.
 
Reactiescore
967
Heb al gezegd wat onze mening is over Lars binnen Fix. Mocht je exacte verhaal van hem willen weten mag je pm zenden. Maat ga hier niet openlijk en welles nietes spelletje van maken. Wij kennen de feiten en naar aanleiding gedrag bij ons intern heeft hij een 2e kans gekregen met voorwaarden.

Ik betwijfel juist of je de feiten kent, gezien je post van gisteravond te lezen waar Lars alsnog de zogenaamde co de schuld geeft van bepaalde zaken. Maargoed ik zal je een pm sturen om hier verder op in te gaan. Ik snap immers wel dat Fix deze case niet openlijk durft aan te kaarten want stel je voor dat er een leugenaar en stabber naar voor zou komen die Fix in slecht daglicht zet.
 

DeletedUser77704

Guest
Ik betwijfel juist of je de feiten kent, gezien je post van gisteravond te lezen waar Lars alsnog de zogenaamde co de schuld geeft van bepaalde zaken. Maargoed ik zal je een pm sturen om hier verder op in te gaan. Ik snap immers wel dat Fix deze case niet openlijk durft aan te kaarten want stel je voor dat er een leugenaar en stabber naar voor zou komen die Fix in slecht daglicht zet.

Als je zo begint kan je net zo goed geen pm sturen. Hebben allang erkend dat leugenachtige stabactie is. Word nergens ontkend en dat we hem 2e kans geven.
 
Reactiescore
1.278
Topic was voorstel Nova, wij hebben over ingame afspraken ;) Rest ga ik niet op in omdat ik al 10x heb gezegd en het slechte lezen en commentaar hebben beetje zat ben :) Want in die situatie waren het gewoon legit CF ;) Grootste argument waarom niet zou mogen hebben we al geëlimineerd en heb net voorstel gedaan om ze af te geven. Maar willen dan ook de in onze mening niet legit CF terug van Modus toen. Wat bijna identieke situatie was

Inderdaad makkelijk reageren met heb ik al 10 x gezegd, zo kan iedereen wel P & P voeren terwijl dat natuurlijk lariekoek is. Zo voorkom je natuurlijk dat je inhoudelijk moet reageren, want pfoeh dat is nu eenmaal lastig al sta je met je rug tegen de muur. De gesprekken over desbetreffende CF's van Fix heb je op het af om bovengenoemde redenen ook ineens afgekapt in plaats van duidelijk met je verhaal te komen. Selectief reageren is een tactiek, maar erg naïef om te denken dat de gemiddelde AF-lezer hier zomaar intrapt.

Probeer anders het verschil uit te leggen waarom toen der tijd die CF's legit waren bij jullie en nu niet bij QUA dat zou toch erg simpel moeten zijn? Het niet onderbouwd CF legit of niet noemen komt nu eerlijk gezegd wel een beetje mijn strot uit en ik denk niet dat ik de enige ben.
Of waarom het voor jouw idee om een 'bijna identieke situatie' gaat, zodat inhoudelijk ook nog over iets gesproken kan worden in plaats van maar met beweringen gooien waarvan absoluut niks onderbouwd is. Of ga je hier ook niet op in? Ik ben toch wel van mening dat wanneer je wat eist je ook antwoorden verschuldigd bent waarom je wat eist.
 

DeletedUser76765

Guest
Man, waar gaat dit spel naartoe? Ik hoor tegenwoordig alleen nog maar gezeik over CF's. Wat mij betreft schaffen we al die regels tussen stammen af en gaan we deze wereld gewoon spelen met katas en CF's.
 
Reactiescore
1.278
Man, waar gaat dit spel naartoe? Ik hoor tegenwoordig alleen nog maar gezeik over CF's. Wat mij betreft schaffen we al die regels tussen stammen af en gaan we deze wereld gewoon spelen met katas en CF's.

Normaal valt dit best mee hoor, althans op mijn voorgaande werelden was er wel eens gezeur maar niet zoveel als op w64. Ik denk dat betrokken stammen toch wel even achter de oren mogen krabben of het niet anders kan. Het zoeken van mazen en slinkse regeltjes maken het spel er absoluut niet leuker op.
 
Reactiescore
1.075
Is fix nu niet erg hypocriet om Qua op dit feit aan te vallen, terwijl ze toch echt de toon zelf hebben gezet met betrekking tot gang van zaken met CF's? Moet nu echt alles vastgelegd worden in afspraken?

je kan het ook anders bekijken natuurlijk.
zijn Modus en Qua nu niet extreem hypocriet om de actie van Fix destijds compleet af te keuren, waarna nu de compleet zelfde actie volgens jullie wel goed te keuren?
 
Reactiescore
1.278
je kan het ook anders bekijken natuurlijk.
zijn Modus en Qua nu niet extreem hypocriet om de actie van Fix destijds compleet af te keuren, waarna nu de compleet zelfde actie volgens jullie wel goed te keuren?

Ik denk dat er weinig in Modus zijn die deze actie goedkeuren, maar er is wel veel verbazing over het feit dat eerst het leggen van zulke CF's volledig werd goedgepraat en nu een andere stam zulke CF's legt is de mening van Fix volledig omgedraaid binnen een korte tijd. Wij hebben ons toen der tijd hard gemaakt voor ongeveer alles wat Fix nu oppert, waarom er toen geen gehoor aan gegeven is is mij dan ook een raadsel.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat er met meerdere maten gemeten wordt.
 
Reactiescore
853
Het zoeken van mazen en slinkse regeltjes maken het spel er absoluut niet leuker op.
Dit is het probleem met TW op dit moment. Het is toch belachelijk dat mensen overeenkomen geen kata's te gebruiken en geen CFs te leggen, maar dan wel de regels op dit gebied willen buigen. Ik snap dan niet goed waarom er afspraken gemaakt worden, als je er daadwerkelijk tegen bent zou je het ook niet legitiem doen. In mijn ogen zijn de afspraken die gemaakt worden dan ook meer symbolisch "kijk hoe goed en net wij zijn" dan dat ze echt effect hebben en iets moeten voorkomen waar mensen tegen zouden zijn.
 
Reactiescore
967
Als je zo begint kan je net zo goed geen pm sturen. Hebben allang erkend dat leugenachtige stabactie is. Word nergens ontkend en dat we hem 2e kans geven.

Waarom zeg je dan in pm er wel op in te willen gaan? Geef dan gewoon een duidelijke nee als je geen moeite wilt nemen om dergelijke kwesties te verhelderen en/of te bespreken.

je kan het ook anders bekijken natuurlijk.
zijn Modus en Qua nu niet extreem hypocriet om de actie van Fix destijds compleet af te keuren, waarna nu de compleet zelfde actie volgens jullie wel goed te keuren?

Volgens mij zie je niemand van Modus deze cf's goedkeuren, er valt zelfs nog te discussiëren over de term 'cf' en of dit bij deze casus van toepassing is, echter is het nog steeds het geval dat er geen duidelijke afspraken zwart op wit staan. Naar mijn weten is er buiten wat onderlinge afspraken tussen frontaccounts nog niets concreets en/of definitief afgesproken tussen stammen. Het begin is er, maar de final touch ontbreekt. Dus geen idee waarom dergelijke dorpen(net zoals bij Vetus & Wife) zogenaamd niet legitiem zouden zijn. Echter vind ik wel dat je dergelijke dorpen niet dient te pakken vanwege morele waarden, echter deelt niet iedereen die mening dus zou niet weten waarom diegene nu ineens fout zouden zitten.
 
Reactiescore
1.075
Ik denk dat er weinig in Modus zijn die deze actie goedkeuren, maar er is wel veel verbazing over het feit dat eerst het leggen van zulke CF's volledig werd goedgepraat en nu een andere stam zulke CF's legt is de mening van Fix volledig omgedraaid binnen een korte tijd. Wij hebben ons toen der tijd hard gemaakt voor ongeveer alles wat Fix nu oppert, waarom er toen geen gehoor aan gegeven is is mij dan ook een raadsel.
Je zou zelfs kunnen zeggen dat er met meerdere maten gemeten wordt.

wij bij fix hebben na het laatste incident gezegd open te staan voor gesprekken en afspraken, maar aangezien bepaalde leiders van Fix. gaan runnen zijn is dit beetje afgeweken natuurlijk.
zo'n afspraken zouden er idd niet moeten komen als je gewoon normen en waarden volgt, echter zijn er steeds spelers in je stam of mb stam die de dingen anders ziet, via deze afspraken kan je dus ook hun behoeden van cf's te maken en kata's te gebruiken.
het probleem bij de vorige keer ook was dat er geen constructief gesprek in verband met die dorpen gebeurd is, maar enkel met verwijten gegooid is, zoals er nu wel naar een constructieve actie gewezen werd ivm een dorpenruil.
 

DeletedUser80219

Guest
wij bij fix hebben na het laatste incident gezegd open te staan voor gesprekken en afspraken, maar aangezien bepaalde leiders van Fix. gaan runnen zijn is dit beetje afgeweken natuurlijk.
zo'n afspraken zouden er idd niet moeten komen als je gewoon normen en waarden volgt, echter zijn er steeds spelers in je stam of mb stam die de dingen anders ziet, via deze afspraken kan je dus ook hun behoeden van cf's te maken en kata's te gebruiken.
het probleem bij de vorige keer ook was dat er geen constructief gesprek in verband met die dorpen gebeurd is, maar enkel met verwijten gegooid is, zoals er nu wel naar een constructieve actie gewezen werd ivm een dorpenruil.

Denk dat het wel duidenlijk was dat TP niet geïnteresseerd is in een dorpenruil, omdat in onze ogen onze 2 "cf's" in een totaal ander scenario en andere periode vh spel genomen waren tov. jullie neutale-spelers-recappen scenario.

En voor de rest keuren wij Qua cf niet goed, net zoals we jullie cf van Wife niet goedkeuren.
 

DeletedUser79879

Guest
Hey jongens, ik ben zojuist wakker geworden van een winterslaapje.. heerlijke 16 uur slaap gepakt vanaf 00:00 tot 16:00. wauw, wist niet dat ik het kon.

Nu ik net wakker ben heb ik al berichtjes binnen van alle kanten over het feit dat ik een mb van mijzelf gerecapped zou hebben in het cluster van een fix speler. Tot mijn verbazing, want ik zag nog geen enkele speler van fix op het dorp waar ik een fix speler zag liggen..

wel lag het vlak boven (noordelijk) het front van pizza en daarvoor dus niet in zijn cluster, en lagen de dorpen voor (oostelijk) het cluster van Parrot. Verre van een cf lijkt mij, hooguit een dorp aan het front van fix. Echter lag het wel in het cluster van de stam: Not! aka Not Finished Yet. Maar ik neem aan dat we tegenwoordig geen rekening moeten gaan houden met mb stammen? of met BG of NAP 'stammetjes' ? want dan mogen we naast fix helemaal nergens meer edelen. woohoo massa ftw.

Ik zou je het dorp bieden puur om het gezeik te voorkomen in ruil voor dat alex lannon zijn af acc op delete zet. Maar zie dat het dorp al behoort tot fix. en dus zal deze deal tot teleurstelling van vele helaas niet door gaan.
 
Bovenaan