Instellingen Classic #19

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

DeletedUser79017

Guest
alle noobs die lekker zijn gerunned, gaan nu bepalen wat de instellingen voor de volgende classic word:)
Raphael, ik heb in al die jaren nog nooit een spelend account zo ten onder zien gaan:)
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.320
Als je enkel de winnende noobs suggesties laat geven is dat niet eerlijk tegenover de rest, of ze nou verloren of niet speelden.

Inno blijft nog altijd degene die bepaald, maar wel kan kijken wat hun playerbase wou.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
alle noobs die lekker zijn gerunned, gaan nu bepalen wat de instellingen voor de volgende classic word:)
Raphael, ik heb in al die jaren nog nooit een spelend account zo ten onder zien gaan:)
Best komisch lezen dat alleen aan de manier van overkomen ik je in een bepaalde stam kan onderverdelen! Verder, op Raphael is prima gespeeld, scheelt dat hij zoveel clears kreeg + edelspam van een account dat 2 weken edels spaarde - zonder (of met quasi geen) stamdef en enorm front. Dus lekker irrelevante opmerking :confused2:

Mij is verder geleerd dat de beste zelfverdediging gaan lopen is als iemand je wil vermoorden, dus in dat opzicht heb je zeker wel gelijk ja!
 
Reactiescore
1.089
Raphael zijn in-game situatie daar gelaten, zijn insteek om de wereld oninteressanter te maken voor barb edelaars vind ik heel mooi. Maar alleen is zijn voorstel voor settings daarin niet per se meer ontmoedigend dan wat het op CL18 was.
 

DeletedUser80235

Guest
Raphael zijn in-game situatie daar gelaten, zijn insteek om de wereld oninteressanter te maken voor barb edelaars vind ik heel mooi. Maar alleen is zijn voorstel voor settings daarin niet per se meer ontmoedigend dan wat het op CL18 was.

Ik vraag me af of dit niet juist averechts werkt. Wat je nu krijgt is dat niemand de barbs pakt early game. Waardoor je late game een map krijgt met allemaal gaten aan bb en gestopte spelers, die je vanwege clustervorming zult moeten opedelen.

Volgens mij kan je beter de barbs juist interessanter maken voor de normale speler/noob, zodat early game elke barb van de kaart verdwijnt. Dan krijg je een vollere wereld en late game geen barb edelende stammen. Als je ze bijvoorbeeld in rap tempo naar 3k laat uitbouwen zullen ze midgame wel verdwenen zijn, heb je late game dat gezeik niet meer.
 
Reactiescore
1.089
Hebben we helaas ook het nodige misbruik mee gezien. Wat je dan krijgt is dat er heel vroeg in het spel al mbs en mb achtige stammen werden opgericht. Waarbij de hoofdstam spelers/ tegenstanders ging edelen, en vervolgens de nodige deff buffers en intern gerij achter de hand heeft liggen.
CL13 was daar een heel goed voorbeeld van. Daar werd door de stam GOUD wel een stuk of 8 stammen gebruikt als deff buffers en interns. Er was op die wereld zelfs een instelling waarbij spelers buiten de stam geen OS naar jou konden sturen, alleen werd dat simpelweg ongedaan gemaakt door even van stam te hoppen.


Niet per se van die wereld maar wel nav dit soort acties werd juist getracht om barbaren edelen te ontmoedigen.
 

Rob.

Forum Personality 19/20
Reactiescore
5.762
Geen idee of dit mogelijk is, maar als je het barb edelen volledig uit zet, en je ontneemt de functie van opnieuw te beginnen/ acc te deleten zodat er geen onaangename barbs ontstaan. Hiermee ontneem je ook een stuk de intern/fusie doordat het niet meer toegelaten is elders te gaan spelen van zolang je acc niet op delete staat of er een andere speler overblijft
 
Reactiescore
7.918
alle noobs die lekker zijn gerunned, gaan nu bepalen wat de instellingen voor de volgende classic word:)
Raphael, ik heb in al die jaren nog nooit een spelend account zo ten onder zien gaan:)

Laten we het inderdaad aan jou overlaten. Elk dorp dat je dan ingame verliest staat gelijk aan een mes in je rug in real life!
 

Deleted User - 487960736

Guest
Hebben we helaas ook het nodige misbruik mee gezien. Wat je dan krijgt is dat er heel vroeg in het spel al mbs en mb achtige stammen werden opgericht. Waarbij de hoofdstam spelers/ tegenstanders ging edelen, en vervolgens de nodige deff buffers en intern gerij achter de hand heeft liggen.
CL13 was daar een heel goed voorbeeld van. Daar werd door de stam GOUD wel een stuk of 8 stammen gebruikt als deff buffers en interns. Er was op die wereld zelfs een instelling waarbij spelers buiten de stam geen OS naar jou konden sturen, alleen werd dat simpelweg ongedaan gemaakt door even van stam te hoppen.


Niet per se van die wereld maar wel nav dit soort acties werd juist getracht om barbaren edelen te ontmoedigen.

Wat als we een combi doen? 3k uitbouwende bb-dorpen, maar volledig gesloten stammen?
Dan heb je sowieso geen stamhop, en spelers moeten echt keuzes maken in de stam waarvoor ze kiezen.
Waardoor je ook het geval krijgt dat (hopelijk) earlygame meer spelers zonder stam zitten en het dus 1op1 is (katanoobs en slaafjes daargelaten) en je midgame echt een overwogen keuze moet maken tot welke stam je wilt behoren. In de midgame zijn idd alle barbs weg, en in de lategame heb je enkel skillvolle spelers over die echt weten wat ze doen, geen os-slaafjes hebben maar echt als stam moeten werken. Denk dat CL18 instelling redelijk goed kunnen werken mits dus BB's tot 3k gaan en je gesloten stammen hebt?
Ben benieuwd wat de rest denkt. (Ik ben trouwens voorstander van gesloten stammen omdat ik veelal Speeds gespeeld heb waar dit op langdurende speeds vaakvoorkomend was)
 
Reactiescore
81
- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 400% (4)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 100% (0.4)
- Productiefactor: 60 (19.200/uur)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters:Geactiveerd
- Ridder/Standbeeld: Gedeactiveerd
- Bonusdorpen: Gedeactiveerd (Geactiveerd, 10 in 10 barbarendorpen, aangepast vanwege de meerdere protesten)
- Kerk en geloof: Gedeactiveerd
- Uitkijktoren: Gedeactiveerd
- Burgerwacht: Geactiveerd, 30 per level max 300
- Moraal: Gedeactiveerd
- Prestaties: Geactiveerd
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen):Ja, 0,2 per speler, groeien/breken niet af
- Edelmanproductie: Pakketjes, duur herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 25-26
- Technologieën: 10 tech systeem
- Beginnersbescherming: 3 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Uit

Instellingen:

- Nachtmodus: 00:00 tot 8:00
- Startdirectie kiezen: Ja
- Aanvalstiming: Sec.
- Minimum troepen per aanval: 10% (wereld zonder vele fake massa's)
- Edelmannen looplimiet: 20 velden

Extra (Anders dan anders):

- Overwinningsvoorwaarden: 40%, 7 dagen vasthouden. Minimaal 5% verschil met nummer 2.
- Tribelock: Geactiveerd zodra één stam 10% bezit
- Ledenlimiet Stam: 3 leden ( meerdere kleine elite stammen, minder kans op 2 stammen in de top zoals afgelopen classics)
- Vlaggen: Gedeactiveerd
- Limited haul: Farmen niet mogelijk.
- Boerderijlimiet: Per level van de boerderij worden 2.000 eenheden ondersteund.
- OS buiten de stam: Ondersteuning kan enkel binnen de stam verstuurd worden van leden die langer dan 3 dagen lid zijn.
  • Je kan wel ondersteuning ontvangen ook al ben je geen 3 dagen lid
  • Als je uit de stam gaat wordt jouw ondersteuning bij anderen enondersteuning in jouw dorpen teruggetrokken.
- Burgerwacht: Actief, 30 per level max 300
- Meerdere dorpen start: 2 dorpen

Premium-Functies

- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
-
Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Gedeactiveerd
- Direct afbouwen: Gedeactiveerd
- Bouwkostreductie: Gedeactiveerd
- +20% productie: Gedeactiveerd
- Ruilen met de handelaar: Gedeactiveerd
- Premium Beurs: Gedeactiveerd
 
Laatst bewerkt:

DragonShield3

Beste Deffer 20/21
Reactiescore
3.141
Die bonusdorpen bullshit promoot enkel het bb nobelen. Ik zeg dus sowieso nee, anders krijgen we al die verrekte newgens die het hier komen overnemen.
 
Reactiescore
81
Je hebt maar 0,2 bb per speler. 2 dorpen start. Dus eigenlijk heb je 1 bonus dorp per 10 spelers dorpen.

Afgelopen classic had je 1 bb per spelersdorp. Dus met toen 2 bonus per 10 bb dorpen. Kun je dat vergelijken met 2 bonusdorpen per 10 spelersdorpen.

Dus dat is al de helft minder bonusdorpen in het spel en al geen barbarendorpen meer.

Dus er zullen met de 0,2 bonusdorp 5 spelers 1 malig gaan strijden om het bonusdorp bij hun.

Met deze instellingen is in tegenstelling tot afgelopen classic 10 keer (1:0,2x2 dorpen start) minder bb/bonus aanwezig in het spel. Dat noem ik toch al wel een verandering en is het niet mogelijk dat spelers massaal bb gaan edelen.

Maar als de rest ook minder bonus dorpen wil in de bb dorpen, maakt het mij niet zoveel uit. Dit was het minst belangrijk puntje wat anders is dan anders :p
 
Reactiescore
2.489
Als ik nu willekeurig 1 van de instellingen zou moeten kiezen, dewelke zijn dan de favoriet?
 
Reactiescore
1.019
Die van peter idd met iets lager dominatie want ik denk dat 3 mensen 40% dominatie wel erg veel van goede is maarja dan heb je wel dat het beslist is en niet elke x moet worden verlengt de classic
 

DeletedUser69389

Guest
Die van peter idd met iets lager dominatie want ik denk dat 3 mensen 40% dominatie wel erg veel van goede is maarja dan heb je wel dat het beslist is en niet elke x moet worden verlengt de classic
Dat is toch een grap mag ik hopen? Want dit is idioot: Bonusdorpen: Geactiveerd, 10 in 10 barbarendorpen . Ook het idee van burgerwacht vind ik nou niet bepaald iets wat op een classic thuis hoort. Voor de rest goede instellingen ja, maar deze zaken horen er echt niet in. Ook vind ik drie accounts wel erg weinig. Wat mij betreft is vier toch echt een minimum. Op deze manier zorg je er juist voor dat er minder spelers komen, omdat je gewoon echt zoveel mogelijk mensen op één account moet proppen. Want je kunt met drie accounts gewoon niet vv'en zonder in de problemen te komen. Ook gaat dit een erg lange classic worden als je met drie accounts naar de 40% moet edelen... Vooral ook omdat je niet kunt farmen bij zijn instellingen.
 
Bovenaan