Instellingen Classic #19

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.412
Snelheid 1 voor classic is wel vrij laag Rob :p

Enkel troepensnelheid, rob bedoelt dat rammen dus 30min per veld lopen, ongeacht op het 4x of 5x of wat dan ook voor snelheid is
 
Reactiescore
2.303
Jullie zijn gewoon te noob voor die instellingen.

Hebben jullie Pim trouwens al gezien?

Zyt3RhV.jpg
 

DeletedUser80397

Guest
Ik zou graag een klassieke farm-wereld willen hebben, dat wil zeggen een trage speed-wereld:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 300% (3) (2-4)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 66,7% (2) (60%-100%)
- Productiefactor: 30 (7.200/uur)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee
- Ridder/Standbeeld: Ja
- Bonusdorpen: Gedeactiveerd/Geactiveerd
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 2-3 per speler, groeien/breken af tot 300-500 punten
- Edelmanproductie: Goudmunten/Pakketjes, gunstig herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35
- Technologieën: 10lvl
- Beginnersbescherming: 2 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Uit

Instellingen:

- Nachtmodus: 00:00 tot 8:00
- Startdirectie kiezen: Nee
- Aanvalstiming: Volle seconden
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Edelmannen looplimiet: 20 velden

Extra (Anders dan anders):

- Overwinningsvoorwaarden: 20%, 14 dagen vasthouden, 5% meer dan de op een na beste stam
- Tribelock: Geactiveerd door how de beste stam 20% en 5% meer dan de op een na beste stam bezit.
Gedeactiveerd door how de beste stam minder 20% of minder 5% meer dan de op een na beste stam bezit.

- Ledenlimiet Stam: 3-5 leden
- Vlaggen: Nee
- Limited haul: constante limited haul (10 dorpen-productie: 7.200/uur x 24uur x 10 x 3 = 5.000.000 circa)
- Boerderijlimiet: Nee
- OS buiten de stam: Ondersteuning kan enkel binnen de stam verstuurd worden van leden die langer dan 3 dagen lid zijn.
  • Je kan wel ondersteuning ontvangen ook al ben je geen 3 dagen lid
  • Als je uit de stam gaat wordt jouw ondersteuning bij anderen en ondersteuning in jouw dorpen teruggetrokken.
- Katapult: Nee (Als katapulten je lastigvallen, verban ze dan gewoon uit het spel!)
- Start: 1 dorpen start
- Vakantievervanging: Alleen mogelijk binnen de eigen stam. Dit om boosters in het begin meer tegen te gaan / vv tegen de vijand draaien. Ik hoor graag of dit mogelijk is. Dit zorgt daarnaast ook hopelijk voor meer sterke Pmades in plaats van elk account in zijn eigen boost stam.

NLS §1: Eén account per computer
Het is tijdens deze ronde ten strengste verboden om via dezelfde computer op meerdere accounts in te loggen.
NLS §2: NLS §2: Eén account per ip
Het is tijdens deze ronde ten strengste verboden om via dezelfde internetverbinding (binnen hetzelfde huishouden) op meerdere accounts in te loggen. Per ip-adres mag er dus maar op één account ingelogd worden. Het is wel toegestaan om met meerdere spelers en verbindingen op één account in te loggen.

Premium-Functies

- Premium Account: Ja
- Account Manager: Nee
-
Farm-Assistent: Ja
- Bouwtijdhalveringen: Nee
- Direct afbouwen: Nee
- Bouwkostreductie: Nee
- +20% productie: Nee
- Ruilen met de handelaar: Nee
- Premium Beurs: Nee


Ik was in Classic 18 gestoord door het volgende:

Het was efficiënter om barbarendorpen te veroveren dan andere spelersdorpen, omdat:
1) duur herbouwen + MS
2) dubbele productie + halve prijs voor Pakketjes
3) Account Manager
4) no haul

Met deze instellingen is het erg duur om eedleman te verliezen en het is heel gemakkelijk om een barbarendorpen te bouwen. Ik stond lang op # 5, Vision is Key # 3. We hebben allebei precies dat gedaan. (Van Kerstmis speelde ik niet meer). Hood bereikte alleen maar dominantie omdat ze veel DU's hadden. Uiteindelijk wonnen ze natuurlijk omdat XXIV het opgeeft na 10 dagen vechten. Na het samensmelten(?) met de frontaccounts Hermich, Xyphon, die al heel lang goed spelen.

Ik zou graag een klassieke farm-wereld willen hebben, dat wil zeggen een trage speed-wereld:
1) Het is niet de moeite waard om barbarendorpen te veroveren/ uitbreiden
2) Het gaat niet alleen om het doden van eedlemans, maar ook om troepen.

Om te beginnen is de paladin belangrijk, aanvallen moeten niet te langzaam zijn. En geen duur herbouwen alstublieft!

edit:
Het kan me niet schelen hoeveel Barbarendorpen de wereld heeft, het was belangrijk voor mij dat elke speler in het begin goede kansen op een farm heeft. Mogelijkheden zouden zijn:
1) 0 Barbarendorpen + Rooftochten
2) Barbarendorpen kunnen niet worden veroveren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.094
Opzich vind ik uit welk oogpunt jij dit zegt het geen probleem om je gelijk te geven.

Alleen kan je jou argumenten ook omdraaien. Op het moment dat je bijv. goudmunten toepast worden edels veel en vele malen goedkoper dan met dure pakketjes. Aangezien er met jou instellingen 3x zoveel barbarendorpen op de wereld zullen zijn tov van de vorige classic die ook nog eens 3 tot 5x hogere punten gaan krijgen dan op de vorige classic, plus limited haul. Vermoed ik dat je echt niet mensen gaat ontmoedigen om barbarendorpen te edelen.

Met goedkoop herbouwen pakketjes ga je sowieso krijgen dat mensen barbaren gaan edelen. Elke keer als je front opschuift ga je namelijk ongetwijfeld edels overhouden die je dankzij het goedkoop herbouwen niet zomaar ergens anders kan zetten, en die goedkoop herbouwen edels moet je toch ergens aan opmaken.

Dus ik vind je visie nobel, maar ik ben bang dat het meer een mentaliteits issue is dan een daadwerkelijke instellings probleem. 1 per persoon en tot 100 punten klinkt naar mijn idee al vrij ontmoedigend om barbaren te edelen (CL18) . En nu ga je de instellingen alleen maar gunstiger maken
 

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.412
Met goedkoop herbouwen pakketjes ga je sowieso krijgen dat mensen barbaren gaan edelen. Elke keer als je front opschuift ga je namelijk ongetwijfeld edels overhouden die je dankzij het goedkoop herbouwen niet zomaar ergens anders kan zetten, en die goedkoop herbouwen edels moet je toch ergens aan opmaken.
Met goedkoop herbouwen pakketjes ga je sowieso krijgen dat mensen barbaren gaan edelen. Elke keer als je front opschuift ga je namelijk ongetwijfeld edels overhouden die je dankzij het goedkoop herbouwen niet zomaar ergens anders kan zetten, en die goedkoop h8erbouwen edels moet je toch ergens aan opmaken.

Met goedkoop herbouwen is verplaatsen van je edels toch juist heel goed te doen?
 
Reactiescore
1.094
Nee want op het moment dat je je edel dood loopt, zal hij in het dorp waar hij uitkomt weer verschijnen. Wat je dus krijgt is dat op het moment dat je front opschuift, bepaalde dorpen waar dooie edels in zaten, flink achter het front gaan liggen. Ze langer lopen, en daarmee ga je ze of moeten gebruiken als edel clears, of je moet treintjes die een boeljoen jaar lopen gaan sturen. Wat beide weer vrij makkelijke targets zijn als iemand zijn def werk gewoon goed doet.

Dus wat doe je dan met de edels die je niet weggewerkt krijgt, juist die flikker je op de barbs.

En je wil niet je eigen edels gaan clearen (wat dan ervoor zorgt dat hij niet meer in dat dorp terugkomt) want dan verlies je alle pakketjes die je aan die edel heb gespendeerd. En als het goudmunten waren zou ik nog zeggen oke, maar pakketjes zijn ietsiepietsie heel veel duurder.



Wat naar mijn idee een betere optie is, is om gewoon weer terug te gaan naar de originele barbarendorpen settings. Eigenlijk roep ik dat al tijden lang, maar men heeft hier heel sterk de neiging om én een boel barbarendorpen te kiezen in hun instelling, én om de punten van die barbs vrij hoog te doen.

De originele barbarendorpen settings zijn 0.2 per speler. Wat je dus gaat krijgen is dat classic werelden wel behoorlijk gaan slinken, maar anders denk ik dat je blijft houden dat barbarendorpen edelen voordelig blijft.
 
Laatst bewerkt:

maretan

The Sniper 19/20
Reactiescore
2.412
Nee want op het moment dat je je edel dood loopt, zal hij in het dorp waar hij uitkomt weer verschijnen. Wat je dus krijgt is dat op het moment dat je front opschuift, bepaalde dorpen waar dooie edels in zaten, flink achter het front gaan liggen. Ze langer lopen, en daarmee ga je ze of moeten gebruiken als edel clears, of je moet treintjes die een boeljoen jaar lopen gaan sturen. Wat beide weer vrij makkelijke targets zijn als iemand zijn def werk gewoon goed doet.

Dus wat doe je dan met de edels die je niet weggewerkt krijgt, juist die flikker je op de barbs.

En je wil niet je eigen edels gaan clearen (wat dan ervoor zorgt dat hij niet meer in dat dorp terugkomt) want dan verlies je alle pakketjes die je aan die edel heb gespendeerd. En als het goudmunten waren zou ik nog zeggen oke, maar pakketjes zijn ietsiepietsie heel veel duurder.



Wat naar mijn idee een betere optie is, is om gewoon weer terug te gaan naar de originele barbarendorpen settings. Eigenlijk roep ik dat al tijden lang, maar men heeft hier heel sterk de neiging om én een boel barbarendorpen te kiezen in hun instelling, én om de punten van die barbs vrij hoog te doen.

De originele barbarendorpen settings zijn 0.2 per speler. Wat je dus gaat krijgen is dat classic werelden wel behoorlijk gaan slinken, maar anders denk ik dat je blijft houden dat barbarendorpen edelen voordelig blijft.

Ah wist niet dat de edel dan weer in hetzelfde dorp weer tevoorschijn kwam. Had verwacht dat het hetzelfde werkt als in huidige werelden (goudmunt systeem), namelijk dat ze weer vrij inzetbaar waren.
 

DeletedUser80397

Guest
Ik bedoel de kosten van een eedelman:

een Babarendorp kost ongeveer 2,3 miljoen Leem uit te breiden tot 10.000 punten en doet een productieverlies tijdens de bouw van circa 2,3 miljoen (met dubbele productie van de mijnen. Aanname: 10 dagen voor de bouw bij Speed 4, productie tijdens de expansie linar toeneemt van 0 tot 100 %, dat is een goede benadering, denk ik, aangezien de bouwtijd toeneemt met 1,2 per level en de productie met circa 1,15 per level).

Dat betekent dat een Babarendorf nog eens 4,6kk Leem kost. Dat zijn 153 pakjes van 30.000, dat wil zeggen, als je meer dan 150 pakjes in de eedle verliest, bijvoorbeeld omdat een eedleman (duur herbouwen) sterft, dan zou het beter zijn geweest om in plaats daarvan een barbaar dorp te verovern.

Met Goudmunten / goedkope herbouwen maar je verliest slechts een bepaald bedrag en kunt altijd proberen de tegenstander aan te vallen, zolang je maar genoeg eenheden hebt.

Met normale productie en normale muntprijs kunt u slechts 1/4 van de dorpen veroveren zoals in de vorige Classic, dus 8 in plaats van 32 dorpen per dag bij snelheid 4: als alles dorpen zijn uitgebreid en de kosten 100% bedragen in pakketten (19200x24/15000 = 31). Realistisch zijn 4 dorpen per dag in plaats van 16.


Persoonlijk stopte ik omdat ik 30 Barbarendorpen om de andere dag niet wilde veroveren.

Het kan me niet schelen hoeveel barbaarse dorpen de wereld heeft, het was belangrijk voor mij dat elke speler in het begin goede kansen op een farm heeft. Mogelijkheden zouden zijn:
1) 0 Barbarendorpen + Rooftochten
2) Barbarendorpen kunnen niet worden veroveren.


Ik stelde de constante limiet voor omdat:
1) Farmen is een goede manier om het spel in het begin interessant te maken. Elke idioot kan een dorp met dubbele productie uitbreiden.
2) Farmen worden erg irritant in de loop van het spel. De gebruikelijke Farm-limiet is in het begin persoonlijk te laag voor mij. Ik zou graag een limiet hebben die niet met een dorp kan worden bereikt, maar is later gemakkelijk te bereiken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Reactiescore
1.094
ik snap dat zeker, maar het probleem ligt meer dan bij een mentaliteits issue en dat ga je helaas niet veranderen denk ik. In ieder geval niet door barbarendorpen te verdrievoudigen in punten en hoeveelheden.

Duckje heeft een aantal classics geleden barbarendorpen edelen manueel uitgezet. Zou misschien een idee zijn om dit ook te doen naar verloop van tijd, pak hem beet 15 % dominatie ofzo, of wanneer de tribelock in gaat
 
Reactiescore
2.490
ik snap dat zeker, maar het probleem ligt meer dan bij een mentaliteits issue en dat ga je helaas niet veranderen denk ik. In ieder geval niet door barbarendorpen te verdrievoudigen in punten en hoeveelheden.

Duckje heeft een aantal classics geleden barbarendorpen edelen manueel uitgezet. Zou misschien een idee zijn om dit ook te doen naar verloop van tijd, pak hem beet 15 % dominatie ofzo, of wanneer de tribelock in gaat

Krijg je dan geen grote lege (onoverkomelijke) vlakken als er spelers hun account wissen?

P.S. VV enkel limiteren binnen de stam is NIET mogelijk.
 
Reactiescore
1.094
Ja daar heb je een punt, niet aan gedacht.

Anyhow, zoals ik al zei het is een mentaliteitsissue, en ben bang dat we het met settings alleen niet gaan oplossen. Naar mijn idee is er niks mis met de beperkingen die CL18 aan het edelen van barbs heeft opgelegd. Dus als men het dan nog steeds heel erg blijft doen dan ben ik gewoon bang dat er weinig anders is wat we kunnen doen.
 

DeletedUser77704

Guest
Ik bedoel de kosten van een eedelman:

een Babarendorp kost ongeveer 2,3 miljoen Leem uit te breiden tot 10.000 punten en doet een productieverlies tijdens de bouw van circa 2,3 miljoen (met dubbele productie van de mijnen. Aanname: 10 dagen voor de bouw bij Speed 4, productie tijdens de expansie linar toeneemt van 0 tot 100 %, dat is een goede benadering, denk ik, aangezien de bouwtijd toeneemt met 1,2 per level en de productie met circa 1,15 per level).

Dat betekent dat een Babarendorf nog eens 4,6kk Leem kost. Dat zijn 153 pakjes van 30.000, dat wil zeggen, als je meer dan 150 pakjes in de eedle verliest, bijvoorbeeld omdat een eedleman (duur herbouwen) sterft, dan zou het beter zijn geweest om in plaats daarvan een barbaar dorp te verovern.

Met Goudmunten / goedkope herbouwen maar je verliest slechts een bepaald bedrag en kunt altijd proberen de tegenstander aan te vallen, zolang je maar genoeg eenheden hebt.

Met normale productie en normale muntprijs kunt u slechts 1/4 van de dorpen veroveren zoals in de vorige Classic, dus 8 in plaats van 32 dorpen per dag bij snelheid 4: als alles dorpen zijn uitgebreid en de kosten 100% bedragen in pakketten (19200x24/15000 = 31). Realistisch zijn 4 dorpen per dag in plaats van 16.


Persoonlijk stopte ik omdat ik 30 Barbarendorpen om de andere dag niet wilde veroveren.

Het kan me niet schelen hoeveel barbaarse dorpen de wereld heeft, het was belangrijk voor mij dat elke speler in het begin goede kansen op een farm heeft. Mogelijkheden zouden zijn:
1) 0 Barbarendorpen + Rooftochten
2) Barbarendorpen kunnen niet worden veroveren.


Ik stelde de constante limiet voor omdat:
1) Farmen is een goede manier om het spel in het begin interessant te maken. Elke idioot kan een dorp met dubbele productie uitbreiden.
2) Farmen worden erg irritant in de loop van het spel. De gebruikelijke Farm-limiet is in het begin persoonlijk te laag voor mij. Ik zou graag een limiet hebben die niet met een dorp kan worden bereikt, maar is later gemakkelijk te bereiken.

Vind die 2 opties wel interessant om te proberen, rooftochten of barb niet kunnen veroveren.

Je kan wel doen dat barb alsnog spawnen ivm ruimte en looptijden dus dat iedereen niet hutje mutje ligt. Maar dat ze niet geroofd/geedeld kunnen worden.
 
Reactiescore
1.094
Ik wil niet lullig doen maar als je twee posts terug had gelezen, had je gezien dat duckje terecht zegt dat er dan on/moeilijk overbrugbare gaten in de map komen, dus lijkt me optie 2 zeer onwaarschijnlijk
 

DeletedUser80024

Guest
Enjoy!

Snelheid:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij:
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren:

Spelsysteem:
- Boogschutters/bereden Boogschutters:
- Ridder/Standbeeld:
- Bonusdorpen:
- Kerk en geloof:
- Uitkijktoren
- Burgerwacht:
- Moraal:
- Prestaties:
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen):
- Edelmanproductie:
- Toestemmingsdaling per edelman:
- Technologieën:
- Beginnersbescherming:
- Beginnersbescherming ratio:

Instellingen:
- Nachtmodus:
- Startdirectie kiezen:
- Aanvalstiming:
- Minimum troepen per aanval:
- Edelmannen looplimiet:

Extra (Anders dan anders):
- Overwinningsvoorwaarden:
- Ledenlimiet Stam:
- Vlaggen:
- Limited haul:
- Stamlock actief van?
- OS Buiten stam:
- Boerlimiet:
- Meerdere dorpen start?


Premium-Functies
- Premium Account: Geactiveerd
- Account Manager: Geactiveerd
- Farm-Assistent: Geactiveerd
- Bouwtijdhalveringen: Inactief
- Direct afbouwen: Inactief
- Bouwkostreductie: Inactief
- +20% productie: Inactief
- Ruilen met de handelaar: Inactief
- Premium Beurs: Inactief

Classic 18 all over again
 

DeletedUser80024

Guest
Ik zou graag een klassieke farm-wereld willen hebben, dat wil zeggen een trage speed-wereld:

- Bouwen: Bouwen, grondstoffen, smederij: 300% (3) (2-4)
- Commando's: Aanvallen, ondersteunen, handelaren: 66,7% (2) (60%-100%)
- Productiefactor: 30 (7.200/uur)

Spelsysteem:

- Boogschutters/bereden Boogschutters: Nee
- Ridder/Standbeeld: Ja
- Bonusdorpen: Gedeactiveerd/Geactiveerd
- Kerk en geloof: Nee
- Uitkijktoren: Nee
- Burgerwacht: Nee
- Moraal: Nee
- Prestaties: Ja
- Verlaten dorpen (en barbarendorpen): Ja, 2-3 per speler, groeien/breken af tot 300-500 punten
- Edelmanproductie: Goudmunten/Pakketjes, gunstig herbouwen
- Toestemmingsdaling per edelman: 20-35
- Technologieën: 10lvl
- Beginnersbescherming: 2 dagen
- Beginnersbescherming ratio: Uit

Instellingen:

- Nachtmodus: 00:00 tot 8:00
- Startdirectie kiezen: Nee
- Aanvalstiming: Volle seconden
- Minimum troepen per aanval: 1%
- Edelmannen looplimiet: 20 velden

Extra (Anders dan anders):

- Overwinningsvoorwaarden: 20%, 14 dagen vasthouden, 5% meer dan de op een na beste stam
- Tribelock: Geactiveerd door how de beste stam 20% en 5% meer dan de op een na beste stam bezit.
Gedeactiveerd door how de beste stam minder 20% of minder 5% meer dan de op een na beste stam bezit.

- Ledenlimiet Stam: 3-5 leden
- Vlaggen: Nee
- Limited haul: constante limited haul (10 dorpen-productie: 7.200/uur x 24uur x 10 x 3 = 5.000.000 circa)
- Boerderijlimiet: Nee
- OS buiten de stam: Ondersteuning kan enkel binnen de stam verstuurd worden van leden die langer dan 3 dagen lid zijn.
  • Je kan wel ondersteuning ontvangen ook al ben je geen 3 dagen lid
  • Als je uit de stam gaat wordt jouw ondersteuning bij anderen en ondersteuning in jouw dorpen teruggetrokken.
- Katapult: Nee (Als katapulten je lastigvallen, verban ze dan gewoon uit het spel!)
- Start: 1 dorpen start
- Vakantievervanging: Alleen mogelijk binnen de eigen stam. Dit om boosters in het begin meer tegen te gaan / vv tegen de vijand draaien. Ik hoor graag of dit mogelijk is. Dit zorgt daarnaast ook hopelijk voor meer sterke Pmades in plaats van elk account in zijn eigen boost stam.

NLS §1: Eén account per computer
Het is tijdens deze ronde ten strengste verboden om via dezelfde computer op meerdere accounts in te loggen.
NLS §2: NLS §2: Eén account per ip
Het is tijdens deze ronde ten strengste verboden om via dezelfde internetverbinding (binnen hetzelfde huishouden) op meerdere accounts in te loggen. Per ip-adres mag er dus maar op één account ingelogd worden. Het is wel toegestaan om met meerdere spelers en verbindingen op één account in te loggen.

Premium-Functies

- Premium Account: Ja
- Account Manager: Nee
-
Farm-Assistent: Ja
- Bouwtijdhalveringen: Nee
- Direct afbouwen: Nee
- Bouwkostreductie: Nee
- +20% productie: Nee
- Ruilen met de handelaar: Nee
- Premium Beurs: Nee


Ik was in Classic 18 gestoord door het volgende:

Het was efficiënter om barbarendorpen te veroveren dan andere spelersdorpen, omdat:
1) duur herbouwen + MS
2) dubbele productie + halve prijs voor Pakketjes
3) Account Manager
4) no haul

Met deze instellingen is het erg duur om eedleman te verliezen en het is heel gemakkelijk om een barbarendorpen te bouwen. Ik stond lang op # 5, Vision is Key # 3. We hebben allebei precies dat gedaan. (Van Kerstmis speelde ik niet meer). Hood bereikte alleen maar dominantie omdat ze veel DU's hadden. Uiteindelijk wonnen ze natuurlijk omdat XXIV het opgeeft na 10 dagen vechten. Na het samensmelten(?) met de frontaccounts Hermich, Xyphon, die al heel lang goed spelen.

Ik zou graag een klassieke farm-wereld willen hebben, dat wil zeggen een trage speed-wereld:
1) Het is niet de moeite waard om barbarendorpen te veroveren/ uitbreiden
2) Het gaat niet alleen om het doden van eedlemans, maar ook om troepen.

Om te beginnen is de paladin belangrijk, aanvallen moeten niet te langzaam zijn. En geen duur herbouwen alstublieft!

edit:
Het kan me niet schelen hoeveel Barbarendorpen de wereld heeft, het was belangrijk voor mij dat elke speler in het begin goede kansen op een farm heeft. Mogelijkheden zouden zijn:
1) 0 Barbarendorpen + Rooftochten
2) Barbarendorpen kunnen niet worden veroveren.
Ik snap niet waarom dit account nog überhaupt wordt gebruikt. Het verbaast mij ook dat je opeens wel nederlands kunt?
 
Bovenaan