De Golden Awards van het jaar 2018, W59.

DeletedUser79924

Guest
Hier heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Zou ook niet logisch zijn om mensen die je niet kent te nomineren!

@Trek , opzich logische reacties toch? Praktisch iedere speler speelt in Vix die een lijdtje maakte, en zullen daarmee altijd hun leider de beste vinden, simpelweg omdat ze andere leiders niet kennen.

Jammer is dan wel, dat als een GI speler een GA schrijft, er een onbenullig plaatje op gereageerd wordt. Zo motiveert het niet om tegen een overmacht Vix AF’ers te reageren ;)

Ten slotte, dikke shoutout naar de owner van @fansyboy02. Top kerel, die letterlijk alles geeft voor de stam!

Bedankt voor shoutout ik veronderstel dat deze naar mij is. Ik ben enkel een speler op @fansyboy02 en niet de owner. Dit is een goede vriend van me die zijn account enkele maanden geleden jammer genoeg heeft verlaten.

@Xavierbone , Ik weet niet op welk account je speelt of speelde maar als je mij niet kent en kent GI goed dan denk ik dat je niet goed hebt opgelet de afgelopen maanden.

Tenslotte wil ik zeggen dat ik respect heb voor @Trek hij is voor mij offensief de grootste volhouder en een harde speler.
Ik vindt het heel spijtig dat hij voor deze weg kiest hopelijk gaat hij zich nog bekeren hierin en wilt hij het nog een kans geven.

In beide gevallen zal ik hem met de volle 100% steunen in zijn beslissing. Echter zal dit niet op wereld te zien zijn wegens afspraken die er gemaakt geweest zijn.

Er is een prachtig spel gespeeld geweest en nog er liggen nog vele mogelijkheden op tafel.
Dit is een memorabele wereld. Wij (GI) en @Trek hebben aangetoond dat er wel valt terug te vechten tegen Vix-V.

Verder wens ik allen nog een prachtige avond toe.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
@LordoXx Echt heel leuk om die andere kant te lezen. Ook heel tof dat bij jou de gebeurtenissen omtrent Tiktak en Suits nog zo vers op het netvlies liggen. Zelf totaal niet meer aan Suits gedacht het afgelopen half jaar. Bedankt voor je lijstje!
 

DeletedUser77755

Guest
Hier dan ook mijn lijstje :D Beter late than never.
Ik ben Janos, gestart in het begin op Shia La Beouf daar is Joris dan bijgekomen en samen hebben we een hele poos in Rose gespeeld. Nadat het besluit was gekomen om de delete knop in te duwen zijn we een poos later door Vix-V gerecruit en spelen nu samen met Martijn en Jeremy op AoD.
Voila dit ter inleiding zijnde ziehier het lijstje:

1. Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?

1- Jordy @MindAgainst : Je zal hem nog zien terugkomen hier in de lijstjes, dit omdat het nu net zo'n topspeler is. Beste leider die ik ooit al gehad had, super stamspeler en verder een topgozer
2- Joris @KamikazeJohn : Super gast, we hebben veel fijns samen gedaan! Af en toe die wekker was pijnlijk, maar volledig waard om samen met jou toch zo ver te raken.
3-

2. Wie was dé flopspeler van 2018- Wie is jou het meeste tegengevallen?
1- Last Whisper: Wie anders? Redenen te veel om op te noemen...
2- Abbruzino: Opzich een toffe kerel om mee te spelen, maar had er veel meer van verwacht. Na wat hulp om zijn account goed te zetten en klaar te staan om inc's te krijgen was hij er toch in geslaagd om in 1 week tijd volledig te vallen.
3-

3. Verdediger van het Jaar - Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
1- FluffyDog: zijn prestatie ommet bijna 360 graden front een massa zonder 1 dorp verlies te overleven was lachen, enkel jammer dat het erna volledig foutgelopen is met het account.
2- Runner, Vlekje: Zij mogen nummer 2 delen van me, ze hebben alle twee lang en veel moeten deffen al
3- Omerta: niet echt een speler, maar een stam die met moeite weggespeeld kon worden (oh die begin dagen toch :D ) Onkruid vergaat niet en het zou me niet verbazen moest er nog een accountje van overschieten.

4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- Jordy: Voila hier is ie weer, deze keer om zijn superieure aanvalsplannen die volledig op maat en on tijden waren en dus (meestal) feilloos verliepen.
2- Bonaya:
3- Chicago: Niet het grootste meesterbrein, en met een eigen stijl maar heeft het sommigen wel serieus lastig gemaakt

5. Meest veelbelovende speler van 2018 - Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
Geen idee, mensen verlopen te veel van account tegenwoordig. "In mijn tijd hé.... ...."

6. Welke speler heeft jou in 2018 het meest verrast?
Ten opzichte van? Was ook alweer 4 jaar geleden voor deze wereld ...

7. Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018 / heeft jou het meeste geholpen en was je steun en toeverlaat?
1-Jordy: Nogmaals :D Stond altijd klaar voor vv's te draaien ookal moest hij zo op 2 accounts een massa deffen
2- CircusOfInsanity: Super account, super spelers met Gert sinds de GertFeyenoord account dagen toffe samenwerking mee gehad
3- FansyBoy: aan het begin van de wereld ook goede contacten mee gehad, jammer genoeg aan de andere zijde van de oorlog beland ;D

8. Stumper van het Jaar - Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
1- Abbruzino
2- Last whisper
3- Degenen die zich een hele tijd lang schuldig maakten aan vuil spel (looking at you old-vinage)

9. Leider van het Jaar - wie heeft zijn/haar stam dit jaar het beste weten te leiden?
1- Jordy ;)
2- Huidige Vix-V leiding, loopt ook wel lekker
3- FansyBoy: Hoor er niets als goed over, dus zullen we dat geloven zeker? :)

10. Slechtste leider van het Jaar- Welke leider blonk uit in onkunde volgens jou?
1- Oud-Vinage leiding konden hun eigen stamregels en afspraken niet laten nakomen keer op keer
2- Chill leiding: Wat een zootje ongeregelden was die stam ook, was eigenlijk een hoopje spelers die toevallig naast elkaar lagen precies nooit elkaar helpen of samen iets doen. Ook tijdens de samenwerking (tijdelijke) met rose blonken ze uit in onkunde
3- /

11. AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
1- Trek: sorry man, je hebt soms wel een punt maar zo moeilijk leesbaar
2- Martijn: Ja jij, je kraamt soms ook onzin uit hoor
3- P&P Machine van Vinage ;D Soms fun om te lezen maar ook niet altijd correct

12. Forumposter van het Jaar - Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?
/

13. Stam van het Jaar - Welke stam heeft/had dit jaar het meeste bereikt?
1- Rose, een stam uit een milioen
2- Vix-V
3- GI

14. Welke stam werkte volgens jou het beste samen?
1- Rose
2- Vix-V
3- GI

15. Welke stam was aanvallend het beste?
1- VInage
2- Vix-V
3- GI

16. Welke stam was defensief het beste?
1- GI
2- Omerta (hihi) (deffnoobs)
3-

17. Welke stam is volgens jou de beste bondgenoot geweest in 2018?
1- Above: super MB stam voor Vix-V en Vinage
2- Vinage: de tijdelijke samenwerking met Rose verliep goed en er waren toegevingen aan beide kanten
3-

18. Welke stam is dé flopstam van 2018?
1- Chill
2- Vinage
3-

19. Welke stam was dé vijand van 2018?
1- Chill
2- Vinage
3-

20. Meest Veelbelovende Stam van 2018 - Met welke stam moeten we in 2019 serieus rekening mee houden?
1- Vix-V
2- GI
3-

21. Beste moment van het Jaar - Wat is je het meeste bijgebleven van dit jaar?
/ Niet echt een moment

22. Blunder van het jaar - Wat was volgens jou de grootste blunder, faalactie etc van het jaar 2018?
1- Persoonlijk: Het op delete gaan van Rose, heb ik achteraf spijt van
2- Abrruzino zen belaberde deff actie
3- Trek/Chicago die eindelijk zen katas thuis houd na er zelf een paar op bezoek gekregen te hebben. Slim om verder te spelen, jammer dat ie niet harder achter zijn principes is blijven staan ;) (zie dit niet als een uitnodiging om terug te beginnen hé)
 

DeletedUser58290

Guest
@fansyboy02 Ik heb nooit gezegd dat ik GI ken. Ken ze van naam en heb met verschillende vv's ook tegen jullie (GI) gedeffed maar nog nooit tegen jou. Afgezien van dat ken ik een paar mensen van GI puur omdat ik daar over de gehele wereld gezien veel meer mee gesproken heb of gewoon van andere werelden zoals een JosjeT.

Het is ook niet dat er spontaan uit zulke gesprekken iets over jou naar voren is gekomen dus nee ik heb echt geen idee wie jij precies bent ondanks dat ik toch actief de hoofdspeler van Banana Soraka ben. Maar hee, wat niet is kan nog komen toch? Was niets negatiefs mee bedoelt hoor enkel en alleen dat ik zelf nog geen enkele ervaring heb hoe het is om tegen of met jou te spelen of überhaupt te praten.
 

DeletedUser79924

Guest
@fansyboy02 Ik heb nooit gezegd dat ik GI ken. Ken ze van naam en heb met verschillende vv's ook tegen jullie (GI) gedeffed maar nog nooit tegen jou. Afgezien van dat ken ik een paar mensen van GI puur omdat ik daar over de gehele wereld gezien veel meer mee gesproken heb of gewoon van andere werelden zoals een JosjeT.

Het is ook niet dat er spontaan uit zulke gesprekken iets over jou naar voren is gekomen dus nee ik heb echt geen idee wie jij precies bent ondanks dat ik toch actief de hoofdspeler van Banana Soraka ben. Maar hee, wat niet is kan nog komen toch? Was niets negatiefs mee bedoelt hoor enkel en alleen dat ik zelf nog geen enkele ervaring heb hoe het is om tegen of met jou te spelen of überhaupt te praten.

haha, bedankt voor je melding.

Nu snap ik je helemaal. Idd we hebben nog nooit contact gehad ik heb enkel hier en daar eens fakes over de vloer gekregen van jou maar dat was het.
Ik bedoelde ook niets slecht ik vond het enkel raar.
Alvast bedankt om jezelf te verduidelijken naar mij toe. :D
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
4. Aanvaller van het Jaar - Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
1- Jordy: Voila hier is ie weer, deze keer om zijn superieure aanvalsplannen die volledig op maat en on tijden waren en dus (meestal) feilloos verliepen.

Deze blijft terugkomen. Mag ik vragen op welk doelwit een massa van Rose - en dus Jordy - nou succesvol was? Naar mijn weten heeft Rose in de enige noemenswaardige oorlog (versus Vinage) op offensief vlak zo goed als niets laten zien? Kan ook zijn dat mijn geheugen mij in de steek laat.
 

DeletedUser79162

Guest
@Roald97 , zal voornamelijk bedoeld worden op die planningen op Omerta in de rim en dan die aanval op DBD vrij early on volgens mij. Die dan gevolgd werd met de val van Abbruzino de week erna jammer genoeg...

De planningen waren voornamelijk indrukwekkend, hebben niet altijd gewerkt maar waren zeker noemenswaardig voor leden van Rose zo te zien. Moesten ze meer effect hebben gehad had ik hem zelf ook vermeld in mijn lijstje.

Er stond ook een massa plan klaar op vinage maar werd keer op keer uitgesteld omdat de accounts gewoon heel ondermaats bemand waren waardoor we gewoon niet actief iets konden opzetten. Dat is ook één van de redenen die voor mij uiteindelijk de knop voor delete heeft bepaald, te weinig activiteit en het niet kunnen motiveren van nieuwe spelers om w59 een kans / nieuwe kans te geven door al die gebeurtenissen omtrent CHill bijvoorbeeld...
 

DeletedUser79162

Guest
Maar je hebt zeker een punt, Rose heeft aanvallend eigenlijk enorm weinig laten zien. Veel te weinig eigenlijk want we waren tot veel meer instaat, maar dat is natuurlijk achteraf makkelijk te zeggen.

Misschien nog een van de redenen waarom Jordy hier toch een aantal keren in voorkwam is omdat in het algemeen op W59 (toen ik nog speelde) echt enorm weinig grote aanvallen gedaan werden die ik van dichtbij (en andere leden van rose) gezien hebben. Door CHill zijn we gerustgelaten geweest en ook Vinage heeft niet enorm veel uitgestoken richting Rose behalve toen met Abbru, maar heb geen idee of die aanval goed was, heb persoonlijk eerder de indruk dat de verdediging enorm slecht was. Hierdoor herinneren de leden van Rose die hier een lijstje gezet hebben voornamelijk die grote plannen van Jordy ookal hebben ze misschien niet altijd het doel behaald. Was ook indrukwekkender dan een Fake Molen met hier en daar wat clears tussen want uiteindelijk kan dat iedereen doen, maar ja het is wel het meest efficiënt, vandaar dat ik bij mij Bonaya heb benoemd. Hopelijk verduidelijkt dit je vraag :)
 

DeletedUser69389

Guest
De uitslag

Categorie 6 is geschrapt vanwege zowel positieve als negatieve nominaties, wat het gebruik ervan lastig maakt. Categorie 9 en 10 niet gebruikt, omdat niet iedereen in de positie is geweest om leider te zijn. 11 en 12 staan er voor de leuk bij.

1) Speler van het Jaar - Wie heeft in 2018 het meeste van zichzelf laten zien?
Rank 1: Collationem met 27 punten.
Rank 2: De Sukke met 13 punten.
Rank 3: Mindagainst met 9 punten.

7 Punten: Noobstiaan.
6 Punten: Runner 5, Chicago5.
5 Punten: Perfection, Circusofinsanity.
3 Punten: Tijmoboy.
2 Punten: DeWitje, Fansyboy02, Smokin Aces, Flipping Pages.
1 Punt: Banana Soraka


2) Wie was dé flopspeler van 2018? Wie is jou het meeste tegengevallen?
Rank 1: Last Whisper met 24 punten.
Rank 2: .TheFluffydog met 22 punten.
Rank 3: Abbruzino met 10 punten.


7 Punten: Chicago5, Runner 5.
4 Punten: Das Romische Reich.
3 Punten: Drunken Org.
2 Punten: TheTrashcanman, Mr. Victorious, Act of Divinity, Perfection & Mugiwara no luffy.
1 Punt: Vlekje12, Essential Skills, Hyperactivity Disorder.& Tijmoboy .


3) Verdediger van het Jaar: Wie heeft dit jaar het beste standgehouden tijdens massa-aanvallen?
Rank 1: Runner 5 met 25 punten.
Rank 2: .TheFluffydog met 21 punten.
Rank 3: Noobstiaan met 9 punten.


7 Punten: Vlekje12.
6 Punten: Das Romische Reich.
5 Punten: Flipping Pages.
4 Punten: Zlatan
3 Punten: De Sukke
2 Punten: Savethewhalemarryanobese
1 Punt: Smokin Aces en Ajacied 413.


4) Aanvaller van het Jaar: Wie is dit jaar het aanvallende meesterbrein gebleken?
Rank 1: Collationem met 17 punten.
Rank 2: Smokin Aces met 11 punten.
Rank 3: Banana Soraka met 8 punten.


7 Punten: Perfection
6 Punten: Mindagainst.
5 Punten: Chicago5.
4 Punten: Das Romische Reich
3 Punten: King of PVM & Noobstiaan.
1 Punt: Circusofinsanity, Mr. Victorious, Dewitje, Fansyboy02 & Magellan.



5) Meest Veelbelovende Speler van 2018: Met welke speler moeten in 2019 serieus rekening mee houden?
Rank 1: Noobstiaan met 16 punten.
Rank 2: Collationem met 10 punten.
Rank 3: Runner 5, Death By Design & Boij met 4 punten.


3 Punten: Banana Soraka.
2 Punten: De Sukke, Vruchtenlimonade, & Fansyboy02.
1 Punt: Chicago5, The Trash Can Man, Buldok, Magellan & King of PVM.


7) Welke speler was volgens jou de beste stamspeler van 2018?
Rank 1: Collationem met 17 punten.
Rank 2: Mindagainst met 10 punten.
Rank 3: Runner 5 met 6 punten.

5 Punten: Perfection.
4 Punten: Circusofinsanity, De Sukke, Noobstiaan, Act of Divinity, Smokin Aces, Fancyboy02,
3 Punten: Banana Soraka, Kalm Met Die Vodka & Brucken.
2 Punten: Shia La Boeuf, Magellan, Roll Initiative, King Donkeykong & Kirretje.
1 Punt: Smokin Aces, Son of Azuma, JosjeT, Death By Design & Boij.



8) Stumper van het Jaar: Welke speler heeft het dit jaar, vanwege pech of gebrek aan skills, erg moeilijk gehad of was volgens jou nou een verschrikkelijke stabber?
Rank 1: Last Whisper met 16 punten.
Rank 2: Abbruzino & Drunken Org met 12 punten.
Rank 3: .TheFluffydog, Runner 5, White Angel 00, Hyperactivity Disorder met 9 punten.


6 Punten: Das Romsiche Reich.
5 Punten: Flipping Pages, Mr. Victorious & Tijmoboy.
4 Punten: Chicago5.
3 Punten: Goez & Mugiwara no Luffy.
1 Punt: Ajacied & Havelte.



11) AF wannabe van het jaar - Wie had dit jaar de meest onzinnige/idiote/gestoorde posts of was simpelweg een verschrikking voor ons als AF lezer?
Rank 1: @Trek met 13 punten.
Rank 2: @underground tacticz. met 9 punten.
Rank 3: @Goez & @Golden Strawberry. met 3 punten.

2 Punten: Chicago 5 & Jus Soli.
1 Punt: TheLightfighter.



12) Forumposter van het Jaar: Wie had dit jaar de beste/leuke/meeste onntopic posts of was simpelweg de beste?

Rank 1: @Roald97 met 14 punten.
Rank 2: @underground tacticz. met 10 punten.
Rank 3: @noobstiaan & @potje met 3 punten.

2 Punten: @thelightfighter , @Jus soli , @tijmoboy, @De Sukke , @Single Malt .
1 Punt: @maretan .



Overall Standing Beste speler van het jaar 2018.

Rank 1: Collationem met 71 punten.
Rank 2: Noobstiaan met 39 punten.
Rank 3: Mindagainst en Runner 5 met 25 punten.

Net naast het podium, de Sukke met 20 punten.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.739
Bedankt voor het organiseren Martijn, heeft toch wat interessante lijstjes teweeg gebracht :)

@Roald97 , zal voornamelijk bedoeld worden op die planningen op Omerta in de rim en dan die aanval op DBD vrij early on volgens mij. Die dan gevolgd werd met de val van Abbruzino de week erna jammer genoeg...

De planningen waren voornamelijk indrukwekkend, hebben niet altijd gewerkt maar waren zeker noemenswaardig voor leden van Rose zo te zien. Moesten ze meer effect hebben gehad had ik hem zelf ook vermeld in mijn lijstje.

Er stond ook een massa plan klaar op vinage maar werd keer op keer uitgesteld omdat de accounts gewoon heel ondermaats bemand waren waardoor we gewoon niet actief iets konden opzetten. Dat is ook één van de redenen die voor mij uiteindelijk de knop voor delete heeft bepaald, te weinig activiteit en het niet kunnen motiveren van nieuwe spelers om w59 een kans / nieuwe kans te geven door al die gebeurtenissen omtrent CHill bijvoorbeeld...

Ahja nou dan zitten we in ieder geval op één lijn. Ik geloof best dat Jordy wilde plannen had maar wij als Vinage hebben zeer weinig werk in de praktijk gezien. Echter is Jordy om één ding wel erg te prijzen. Jordy besloot om Chill als bondgenoot te dumpen toen Chill onze bondgenoot Tiktak naaide. Het was een uitgelezen kans voor Rose om een gedupeerd en verzwakt Vinage te pakken, een kans op gratis dorpen. Maar Jordy zette fair play op één en dat heeft Rose (na de eigen keuze om de nap op te zeggen) de kop gekost en het voortbestaan van Vinage-> Vix-V betekend. Onze huidige positie is te danken aan de fair play van Jordy.

Dit is mijn elfde speeljaar hier op tribal wars maar ik weet zeker dat maar héél weinig leiders die keuze ook gemaakt zouden hebben en vooral; de hele stam ervan weten te overtuigen. Natuurlijk willen veel leiders zo netjes spelen als mogelijk maar als je je zelf echt enorm dupeert om geheel fair play te blijven, zullen veel leiders een compromis zoeken. Moest ik daar gestaan hebben, zou ik Vinage een maand nap hebben toegezegd en ondertussen de diplomatiek met Chill op Time-out hebben gezet. Maar voor Jordy was het toen klaar en hij nam de, vanuit fair play gezien, beste keuze. Dat is het voornaamste punt waarop hij 'wereldwijd' heeft bewezen dat hij een capabele leider is geweest, voor mij dan.
 
Laatst bewerkt:

DeletedUser69389

Guest
Bedankt voor het organiseren Martijn, heeft toch wat interessante lijstjes teweeg gebracht :)



Ahja nou dan zitten we in ieder geval op één lijn. Ik geloof best dat Jordy wilde plannen had maar wij als Vinage hebben zeer weinig werk in de praktijk gezien. Echter is Jordy om één ding wel erg te prijzen. Jordy besloot om Chill als bondgenoot te dumpen toen Chill onze bondgenoot Tiktak naaide. Het was een uitgelezen kans voor Rose om een gedupeerd en verzwakt Vinage te pakken, een kans op gratis dorpen. Maar Jordy zette fair play op één en dat heeft Rose (na de eigen keuze om de nap op te zeggen) de kop gekost en het voortbestaan van Vinage-> Vix-V betekend. Onze huidige positie is te danken aan de fair play van Jordy.

Dit is mijn elfde speeljaar hier op tribal wars maar ik weet zeker dat maar héél weinig leiders die keuze ook gemaakt zouden hebben en vooral; de hele stam ervan weten te overtuigen. Natuurlijk willen veel leiders zo netjes spelen als mogelijk maar als je je zelf echt enorm dupeert om geheel fair play te blijven, zullen veel leiders een compromis zoeken. Moest ik daar gestaan hebben, zou ik Vinage een maand nap hebben toegezegd en ondertussen de diplomatiek met Chill op Time-out hebben gezet. Maar voor Jordy was het toen klaar en hij nam de, vanuit fair play gezien, beste keuze. Dat is het voornaamste punt waarop hij 'wereldwijd' heeft bewezen dat hij een capabele leider is geweest, voor mij dan.
Ik kan niet anders dan mij hierbij aansluiten. Heeft vanuit de ideale positie die die had als Rose. zijnde waarbij wij als Vinage ook flink moesten slikken gigantisch goed onderhandeld. Een onderhandeling waar hij er Rose. goed vanaf bracht en een account van Vinage liet slachtofferen en eentje volledig vastzetten (AoD). Simpelweg omdat wij als Vinage eigenlijk ook geen keuze hadden vanwege de anders ontstane meerderheid.
 
Bovenaan