Kunnen de Goden de Manipulatie overkomen?

Reactiescore
967
Ik denk dat bij iedereen wel duidelijk is dat de deff die er uiteindelijk gestuurd werd, veelste weinig was. Dit lag deels aan de mentaliteit van frontspelers die toch het risico niet aandurfden henzelf leeg te zetten met 1k+ incs(begrijpelijk), maar ook deels aan de vv restricties die enorm tegenwerkten.

Echter moet ik wel toegeven, wat ik overigens al eerder aangekaart heb, dat je communicatie ronduit belabberd was. Een fatsoenlijke defflijst opstellen was al te veel gevraagd. Daarnaast post je nogal kinderlijk en pessimistisch wat hier en daar veel irritaties opwekt. Al met al wel respect voor de energie die je alsnog in probeerde te stoppen. Spijtig dat het verlopen is zoals het verlopen is, maar kan niet zeggen dat ik het niet aan zag komen.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Zo zie je maar dat je geen helderziende hoeft te zijn om de uitslag van deze tweestrijd te 'voorspellen'. Nu met het verlies van Doske krijgt MP. (die al zwaar de onderliggende partij was) nog een extra dreun. De wereldwinst lijkt me voor Gods slechts een formaliteit.

Is dat niet al een wereld of 10 het geval, dat de winnaar al snel bekend is?

Echter hoeft niet te betekenen dat Gods in deze samenstelling gaat winnen. Ook winnende topstammen vallen wel eens uitéén. Maar dat de kans groot is dat een gedeelte van Gods de eindstreep haalt, lijkt me duidelijk.
 

DeletedUser78975

Guest
maar kan niet zeggen dat ik het niet aan zag komen.
Nogal vreemd dat het dan toch gebeurt. Je erkent nu dat jij zelf ook nalatig bent geweest. Ik weet niet of je de leiding van MP. vormt, mocht dat niet zo zijn dan hebt jij als lid alsnog ook de plicht dit bij de leiding aan te kaarten. Maar de leiding had hier dus bovenop moeten zitten. Een account met een dergelijke front behoort nu eenmaal voorrang te krijgen. D.w.z. dat er tijdig preventieve maatregelen worden getroffen om dat account klaar te krijgen voor een eventuele massa. Als je front met Savior, Beil en repel dan weet je dat een offensief vanuit Gods slechts een kwestie van tijd is. De restricties vanwege de vv is overigens ook een faal van MP. Als Doske zelf niet actief genoeg kon zijn, hadden jullie er verstandig aan gedaan om of een nieuwe co erop te zetten of een speler van een safeaccount over te plaatsen naar doske.

Is dat niet al een wereld of 10 het geval, dat de winnaar al snel bekend is?

Echter hoeft niet te betekenen dat Gods in deze samenstelling gaat winnen. Ook winnende topstammen vallen wel eens uitéén. Maar dat de kans groot is dat een gedeelte van Gods de eindstreep haalt, lijkt me duidelijk.
Uiteraard met je eens, helaas is het inderdaad vaak al vroeg duidelijke welke stam hoogstwaarschijnlijk zal winnen. Maar die citaat haalde ik aan, omdat sommigen zeggen op een uitdagende wereld/tegenstand(er) e.d. te hopen maar telkens weer op werelden een stam vormen met de topspelers. Men ontloopt daardoor juist de kans om er een uitdagende wereld van te maken en kiest daarmee voor de makkelijke route.
 

DeletedUser73358

Guest
Je erkent nu dat jij zelf ook nalatig bent geweest. Ik weet niet of je de leiding van MP. vormt, mocht dat niet zo zijn dan hebt jij als lid alsnog ook de plicht dit bij de leiding aan te kaarten. Maar de leiding had hier dus bovenop moeten zitten.

GK is geen leiding, maar heeft het meermaals benadrukt en daarnaast ook nu tweemaal ODS award. Nogmaals kon veel van de def niet verstuurd worden i.v.m. VV restricties en daarnaast hielden accounts simpelweg te lang en te veel def thuis.

Er stond onmdanks dat zeker wel een 100-tal + def dorpjes en Doske speelde ook vrij defensief. De 1e dag was er daarnaast ook redelijk verdedigd en de houding van Doske zelf motiveerde niemand ook om echt te helpen. Doske gaf het zelf al 2 dagen van te voren op in de chat en liep doorgaans pessimistisch te zijn, daarnaast was er een VV nodig het hele weekend en daar ging het al mis omdat dat nou precies de mobiliteit van accounts zoals Cali en Get High.

Kortom een groot deel is te verwijten zelf aan Doske, zoals reeds ook aangegeven. Het account had uiteraard wel op aandringen van de stam beter neergezet kunnen worden en meer def/vv's aanbieden, maar uiteindelijk heeft de stam in alle opzichten geholpen. De andere accounts kregen ook allemaal 1000+ incs en het is altijd lastig om mensen te forceren zichzelf leeg te zetten in zulke gevallen.
 
Reactiescore
853
Ben toch heel benieuwd wie je nu bedoeld?
Wat maakt dat überhaupt uit, als mensen het fijn vinden samen te spelen moeten ze dat doen :p

Mensen gaan niet spelen met andere spelers die ze niet mogen om de wereld maar spannend te houden, spelplezier komt namelijk ook deels uit de spelersgroep waarmee je zit en dat de betere spelers vaak naar elkaar toetrekken is dan ook enkel logisch.
 
Reactiescore
735
Het is vrij simpel, Savior stond al even stil, er was eigenlijk op geen enkele wijze te verbloemen dat Doske clears zou gaan krijgen. Dat Doske zelf tekort schiet mag niks nieuws zijn, maar een gevalletje speler aannemen zonder enigszins na te denken over hoe de uitwerking zal zijn is ook duidelijk aan de orde. Doske had bakken met def moeten krijgen, een duidelijk vv plan en het account had volledig goed gezet moeten worden, voooordat er überhaupt maar een aanval gelanceerd was..
Jammer dat Mp zich toch heeft laten verleiden tot zo'n recruit, imo een hele domme keuze met een zeer voorspelbare verkeerde afloop.
 
Laatst bewerkt:
Reactiescore
362
Het is vrij simpel, Savior stond al even stil, er was eigenlijk op geen enkele wijze te verbloemen dat Doske clears zou gaan krijgen. Dat Doske zelf tekort schiet mag niks nieuws zijn, maar een gevalletje speler aannemen zonder enigszins na te denken over hoe de uitwerking zal zijn is ook duidelijk aan de orde. Doske had bakken met def moeten krijgen, een duidelijk vv plan en het account had volledig goed gezet moet worden, voooordat er überhaupt maar een aanval gelanceerd was..
Jammer dat Mp zich toch heeft laten verleiden tot zo'n recruit, imo een hele domme keuze met een zeer voorspelbare verkeerde afloop.

Precies dit. Had toch echt veel beter aangepakt kunnen worden. Alsof er pas een stacklijst gemaakt kan worden wanneer er aanvallen aankomen. Zucht...


ze hadden het allemaal zien aan komen maar eigen belangen eerst toch? veel succes dames

Dat je dit überhaupt durft te posten. Met die pessimistische houding mag je blij zijn dat er zelfs vandaag nog geprobeerd is te redden wat er te redden valt. Hoop dat je ook een beetje eigen kennis hebt om in te zien dat het ook vanuit jouw kant totaal niet goed zat.


Hoop echt dat Mp. zich nog kan herpakken en er nog iets van gaat maken, zou zonde zijn als het hiermee moet eindigen.
 

DeletedUser79168

Guest
Ik zie niet echt in wat MP hieraan verliest doske werd gebruikt als defmuur tegen gods. Ze konden kiezen Doske gaat tegen hen of met hen. Hij werd dus gewoon gebruikt als tijdrekking. Het was tenslotte nog geen maand geleden dat doske soliciteerde voor gods. Als ze Doske als een serieuze recruit zagen , dan hadden ze hem wel volgestackt.
 

DeletedUser78434

Guest
Ik zie niet echt in wat MP hieraan verliest doske werd gebruikt als defmuur tegen gods. Ze konden kiezen Doske gaat tegen hen of met hen. Hij werd dus gewoon gebruikt als tijdrekking. Het was tenslotte nog geen maand geleden dat doske soliciteerde voor gods. Als ze Doske als een serieuze recruit zagen , dan hadden ze hem wel volgestackt.

Deels eens, deels oneens.
MP heeft de verkeerde accounts te stacked staan tijdens de aanvallen op oa sophia en nu op doske:)

Ze hebben zelfs deffnood van mb's en bg's om überhaupt een deel stacked te krijgen.

Ook wij hopen dat MP zichzelf hersteld om de wereld leuk te maken:)
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Uiteraard met je eens, helaas is het inderdaad vaak al vroeg duidelijke welke stam hoogstwaarschijnlijk zal winnen. Maar die citaat haalde ik aan, omdat sommigen zeggen op een uitdagende wereld/tegenstand(er) e.d. te hopen maar telkens weer op werelden een stam vormen met de topspelers. Men ontloopt daardoor juist de kans om er een uitdagende wereld van te maken en kiest daarmee voor de makkelijke route.

Absoluut! En daar ben ik het wel mee eens, met dat laatste. Alleen zal het toch elke keer zo blijven, dat merk ik ook aan mijzelf. Op wereld 59 beheer ik een stam en op het moment dat er ergens kwaliteit nodig is, werf ik dat uit mijn eigen kring werven (zoals Bonaya en Aldo). Op het moment dat zij ook weer contacten uit hun kringen halen, krijg je vanzelf een collectie ''top-spelers''.

Desalniettemin lijkt het mij best top als er een keer een spannende wereld vooraf in elkaar gezet wordt door 2, of 3 sterke teams te vormen. Een wereld waar alleen pre-mades mogelijk zijn, eventueel met de vrijheid om maximaal 5x iemand te rekruteren bijvoorbeeld, mochten er stamgenoten verloren gaan. Zoiets is ook best haalbaar. Haal bijvoorbeeld ''de classic groep'' en een leider naar een reguliere wereld en splits en verdeel de kwaliteit van gods / mp wat beter. Of nouja, moest ik met de overigen van w59 die nog geen 62 spelen naar Mp toegaan, zou er wel weer balans zijn. Alleen gaat dat niet gebeuren gezien die wereld nog lang niet af is.
 

DeletedUser7072

Guest
Gods kan ook na de onvermijdelijke ondergang van Mp. ervoor kiezen om te splitten in 2 stammen en daarmee de leeftijd van de wereld te rekken, een noord en zuid gedeelte. Dat zou wel interessant zijn: Beil, Alw, APOG & chuchu vs savior, repel, sick minds & phoenix. Ik weet oprecht niet wie dat zou winnen, zeker als de oorspronkelijke spelers van alw en beil terug komen.
 
Reactiescore
1.075
Gods kan ook na de onvermijdelijke ondergang van Mp. ervoor kiezen om te splitten in 2 stammen en daarmee de leeftijd van de wereld te rekken, een noord en zuid gedeelte. Dat zou wel interessant zijn: Beil, Alw, APOG & chuchu vs savior, repel, sick minds & phoenix. Ik weet oprecht niet wie dat zou winnen, zeker als de oorspronkelijke spelers van alw en beil terug komen.

lijkt me, gezien de huidige clustervorming, niet perse een doenbaar idee :p
 

DeletedUser78975

Guest
Absoluut! En daar ben ik het wel mee eens, met dat laatste. Alleen zal het toch elke keer zo blijven, dat merk ik ook aan mijzelf. Op wereld 59 beheer ik een stam en op het moment dat er ergens kwaliteit nodig is, werf ik dat uit mijn eigen kring werven (zoals Bonaya en Aldo). Op het moment dat zij ook weer contacten uit hun kringen halen, krijg je vanzelf een collectie ''top-spelers''.

Desalniettemin lijkt het mij best top als er een keer een spannende wereld vooraf in elkaar gezet wordt door 2, of 3 sterke teams te vormen. Een wereld waar alleen pre-mades mogelijk zijn, eventueel met de vrijheid om maximaal 5x iemand te rekruteren bijvoorbeeld, mochten er stamgenoten verloren gaan. Zoiets is ook best haalbaar. Haal bijvoorbeeld ''de classic groep'' en een leider naar een reguliere wereld en splits en verdeel de kwaliteit van gods / mp wat beter. Of nouja, moest ik met de overigen van w59 die nog geen 62 spelen naar Mp toegaan, zou er wel weer balans zijn. Alleen gaat dat niet gebeuren gezien die wereld nog lang niet af is.

Ja, precies dat dus! Ik snap jouw punt en het klinkt ook logisch dat je werft in je eigen kring (met die mensen heb eerder gespeeld en je wat wat je aan ze hebt). Mijn reactie was dus ook, weliswaar anders verwoord, maar vrij identiek aan jouw tweede alinea (zie betreffende reactie: clicky . Alleen werd daarop door menig Gods leden met een persoonlijke aanval gereageerd. Beetje triest als je het mij vraagt, maar goed...
 

DeletedUser75778

Guest
Het idee van @Roald97 is al eens geprobeerd, maar in een andere mal gegoten. @Conceived by Communism heeft tot twee maal toe getracht een wereld vooraf te vormen. Men kon zich bij voorbaat aanmelden en premades werden daardoor aangemoedigd. Naar mijn weten waren dit 47 en 56. Volgens mij heeft Roald beide werelden van dichtbij meegemaakt, weet niet hoe jij dit hebt ervaren? En wat zou je veranderen aan het concept van Jordi?
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
f36bfab5ae0aec5484455dda4acf4266.png



In mijn ogen is Doske puur een rekruut geweest gekeken met een ontzettend grote korte termijn blik. De gedachte dat ze met Doske, Repel wel even konden wegspelen zal het voortouw hebben gehad. Niet nagedacht over de consequenties en een grote kans gemist om STMAO en GH goed front te laten maken.

Cya.
 
Reactiescore
967
f36bfab5ae0aec5484455dda4acf4266.png



In mijn ogen is Doske puur een rekruut geweest gekeken met een ontzettend grote korte termijn blik. De gedachte dat ze met Doske, Repel wel even konden wegspelen zal het voortouw hebben gehad. Niet nagedacht over de consequenties en een grote kans gemist om STMAO en GH goed front te laten maken.

Cya.

Die gedachte is er zeker wel geweest, maar wij waren van mening dat we op deze manier het beste een blok tegen de core van Gods konden opzetten. Tevens waren de edels van GH elders nodig en als we doske niet hadden opgenomen, was de druk nog minder geweest.

Er is overigens ook een stemming geweest die erg naar een gelijkspel neigde, dus die twijfel is er zeker wel geweest. Uiteindelijk heeft de leiding die knoop doorgehakt. In het achterhoofd houdende dat we een drastische maatregel moesten nemen tegen het kwantitatieve verschil. Achteraf toch niet de beste oplossing gebleken lijkt mij zo.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Op wereld 47 heeft Jordi dat inderdaad middels dit topic gedaan, dat was wel een succes voor de kwaliteit op de wereld. Echter bevond een groot deel van de kwaliteit, bijna alle hoog aangeschreven accounts, zich in het oosten. Diplomatiek deed de rest. Vrienden wilde niet tegen elkaar spelen maar vormden één stam, waardoor we Fire! gemakkelijk naar de overwinning konden leiden.

Wereld 56 heb ik daar minder van gemerkt, minder succes ook. Het was vooral de mindset van onder andere mijn team en Prins Pils (met 2, of 3 accounts de wereld winnen) die de wereld verziekt hebben toen bleek dat de andere kansmakers samen een oneindig bondgenootschap aangingen (spared en euh hoe heette die stam linksboven ookalweer?). Beetje de combinatie van die twee factoren die die wereld hebben doodgeslagen.

Het concept van Jordi is leuk, maar bovenstaand dus 2 voorbeelden hoe het spelersbestand het zelf nog heeft verneukt. Het concept is leuk voor spelerswerving, alleen moet er vanuit tw iets komen anders zal het nergens toe leiden. Dat iets kun je definiëren op talloze manieren. Paar voorbeelden: Stamlock, een maximum aantal stamwisselingen, niet meer dan 5 tot 7 leden per stam of geen os buiten de stam. Dat zou het al veel interessanter maken. Ik hoor je denken; hey dat klinkt als Classic -> Ja absoluut. Dat wil zeggen dat het technisch gemakkelijk haalbaar is om zoiets op een reguliere wereld te doen. Waarom ik daar voor pleit? Een classic vind ik veel te intensief, en vele met mij. Ik heb helemaal geen zin om elke 3 dagen mijn clears weer opgebouwd te hebben en dat een week stilstand mij 40 edels oplevert en een wereld in een half jaar klaar is. Juist als er wat meer tijd is, zijn de genoemde aanpassingen interessant. Met maar 5 mensen per stam heb je zelfs op huidige werelden een dik jaar nodig om een beeld te krijgen van een potentiële winnaar. Men zou gek zijn om samen te gaan werken met een potentiele winnaar, gezien fusies niet mogelijk zijn. Ook is het hebben van defslaven of rimstammen niet meer mogelijk.

Overigens pleit ik hier al jaren voor maar krijg ik nooit gehoor.
 
Bovenaan