Situatie Reor/Katagebruik

Unidentified Black Male.

Beste Designer 20/21
Reactiescore
2.208
Naar Sphere van voor de 'val' omdat dit is zijn ook één van de weinige reëele opties was.

Waarom zou je dan Bellum contacteren voor een ander heenkomen?o_O
Huh wat? Hij heeft bellum nooit gecontacteerd.

Ik bedoel alleen had hij ook zich buiten alle p&p van kakaka had kunnen houden of had kunnen zeggen dat hij t er niet mee eens is in t openbaar. Dat hoeft heen kick te forceren als je het netjes en discreet doet...
 

DeletedUser79858

Guest
Door de vele reacties van mijn stamgenoten voel ik me enigsinds gedwongen om te reageren op deze discussie.

Ik had me overigens voorgenomen om op de stoel van toeschouwer te blijven zitten. Dit is een gevecht tussen andere partijen waar Bellum als stam, en ik als persoon geen bal mee te maken hebben. Maar goed, komt hij.

Mijn vragen dus naar de community:

- Is dit een acceptabele reactie van Reor, een stam dat claimt anti kata te zijn? Of zijn ze hier toch te ver gegaan?

Op basis van de bij mij bekende informatie kan ik heel goed begrijpen dat Reor stevig wil reageren naar de stam kakaka. als stamleiding zou ik ook op vrijwillige basis een aanval in deze vorm opzetten.

- Maakt dit Reor nog geloofwaardig?
ik draai de vraag even om, hoe geloofwaardig ben je als een van de topstammen als je jezelf laat clusterfucken en katapulten zonder daar met kracht op te reageren.

- Is dit een terechte reactie voor het account Zuur? Ja het account zit in KaKaKa, maar heeft altijd respect getoond naar vijanden uit en nooit met kata's gegooid.
Ik zou dit aan de deelnemers van de aanvallen overlaten. We spelen een spelletje, iedereen zal hierin een eigen standpunt hebben waarbij de 1 zal kijken naar de stamnaam en de andere kijkt naar de manier van handelen. Terecht of onterecht is dus nogal subjectief in mijn ogen. Ik kom niet verder als "ik begrijp wel dat mensen je aanvallen"

- Zou het fair zijn moest het hier eindigen? Of mag KaKaKa of Reor nog kata massas verwachten?
Beetje hetzelfde als bovenstaande vraag. Iedereen zal hier op een andere manier naar kijken. Als ik deze aanval zou plannen vanuit het standpunt we geven ze een stevige reactie om ze te laten voelen dat ze het niet nogmaals moeten doen zou het klaar zijn, als mijn stamgenoten heel kakaka van de kaart willen schieten om gewoon van het gezijk af te zijn dan zullen er meer aanvallen komen. Aangezien ik niet weet vanuit welk oogpunt deze aanval komt en wat iedereen als Fair ziet.. Tja.. Ga met elkaar in gesprek om daar achter te komen en dan weet je het.

Ben benieuwd naar de reacties van neutralen hier. Ben zelf nog niet van plan om met katas te gooien. Ondanks alles.
 
Reactiescore
50
Voor zover ik weet zijn alle pogingen tot kata afspraken met kakaka stukgelopen en is er dus geen afspraak om geen kata's te gebruiken, vandaar dat in mijn ogen dit dus is gedaan, en er niet naar de individuele spelers van kakaka is gekeken, als er spelers in die stam zitten die wel kata afspraken willen, dan is het aan de leiding van kakaka om dat dialoog opnieuw te starten.

Ik heb zelf mijn kata's alleen gebruikt op de verzamelplaats, uit respect, maar ook omdat ik niet zoveel kata's had :p
 

DeletedUser73162

Guest
KaKaKa zal hier alleen maar sterkter uit komen, en Re-Or zal zichzelf alleen maar meer verzwakken. Hele domme actie dus :)
 
Reactiescore
1.454
Dit hele topic is gewoon een ophoping van hypocrisie. Het is duidelijk geweest dat @Zuur het beleid niet openlijk afgekeurd had. Als je dit op het forum had aangekondigd of naar Re-Or gecommuniceerd had dat jij het niet gaat doen en zij doen het wel is het inderdaad vies spel van Re-Or. Dit is echter niet gebeurd, dus moest Re-Or de aanname maken dat jij het eens was met dit beleid, vooral na de pro-kata propaganda.

Verder zit je in een stam die de eerste kata heeft gegooid en heeft lopen clusterfucken. Jij had je zelf kunnen distanceren van deze acties door de stam te verlaten. Dit heb je ook niet gedaan, want zolang het maar niet richting jouw gebeurd is het prima? Dat is gewoon hypocriet. In jouw situatie was ik de stam heel erg snel geleaved, want met dit soort acties wil ik niet geassocieerd worden.

Dit zijn keuzes die jij gemaakt hebt en dit zijn dus de consequenties.

Daarnaast zie ik inderdaad liever een wereld zonder doelloos gekata, maar soms moet je kwaad met kwaad bestrijden. Daardoor keur ik deze actie niet af.
 

DeletedUser73162

Guest
KaKaKa is het kwaad op deze wereld en Re-Or is de duivel hemzelf. :D
 
Reactiescore
831
@The Pianist Ik heb nooit officieel gevraagd voor een individueel kataafspraak maar er waren (100% zeker) members in Reor die wisten dat ik nooit een kata heb geworpen. Is trouwens op AF ook een paar keer gevallen.

Geen kataafspraak vragen was dan ook een grootte fout.
 
Reactiescore
1.367
ik heb de stats niet uitgerekend maar zou me niet verbazen moesten we op x10 de schaal geraakt zijn dan KaKaKa Reor heeft geraakt. Voor mij persoonlijk is dat geen dergelijke reactie. Daarnaast zaten er in onze laaste massas geen katas/CFs. Dus hun massa was vrij hard uit het niets. In mijn ogen zijn ze juist deels de aggressor. En het feit dat het zowat uit niets kwam terwijl KaKaKa niet meer met katas wierp laat me denken dat ze dit gebruiken als schild omdat ze onderdoen aan Bellum die constant safe kan nemen. Met katas kunnen ze hier veel sneller aan safedorpen komen.

Boeie wie beter doet, jou stam heeft het meermaals gedaan en heeft iedere vorm van afspraken afgewezen. Logisch dat reor het terug doet. Als je 4x CF/Kata acties doet en vervolgens tijdens een ban dit niet doet (Cfs konden Überhoud niet meer) en de dorpen niet terug geeft en vervolgens klaagt dat je katas krijgt... Tsja wat denk je er zelf van. Kak heeft meerdere kansen kansen gehad om eerlijk spel te hanteren en doet het niet. Kak krijgt nu terug waar iedere keer om gevraagd is...?

Persoonlijk vind ik dit wat kort door de bocht. Ik keur de acties juist af door niet mee te doen. Verder zijn er nu ook eenmaal geen andere stam opties in de buurt voor me. Ik speel nogsteeds competitief mee en denk aan mijn overwinningskansen. Daarnaast geld toch altijd de regel 'actie = reactie', waar is mijn actie dan?

Jij zit in de stam die openlijk pleit voor katas en dergelijke. Zolang je er in blijft zitten keur je de acties goed. Jij persoonlijk doet zelfs stoer er over op het AF...
Dat er geen andere keuzes zijn betekent niets. Delete gaan is ook een keuze, net als er blijven zitten. Jij hebt de keuze gemaakt om in de laffe stam te blijven zitten, dan moet je de consequenties er ook van accepteren.

Dus nogmaals:

Waarom niet gewoon katas gebruiken op accounts die katas gooien. Niet kataers erbij betrekken verergerd de situatie toch alleen maar?

De spelers die geen katas wilden konden leaven of zich er tegen uitspreken. Dit is niet gebeurd en de spelers blijven de laffe spelers helpen en profiteren er van...
 

DeletedUser78400

Guest
Ik zal ook maar eens reageren aangezien wij het account zijn dat in deze "achterland boertjes kapot knal massa :p" de meeste kataclears en kata fakes op het account zuur hebben gegooid.

Voor ons steun jij het Kakaka beleid. Het kakaka beleid is Kata alles wat los of vast zit. Wij zullen nooit als eerste kata's op een stam gooien als deze stam nooit kata's op ons gegooid heeft.

Zelfs nadat jullie al meerdere malen kata's op het account Lord-Michiel70 gegooid hadden probeerde we nog kata afspraken te maken. Waarop Hidde alleen maar zat te lachen en te trollen.

Dat was voor ons duidelijk, Kakaka gooit met kata's Nou dan moeten we laten zien dat het ook niet leuk is om zelf kata's te ontvangen.


Nu ik Toch op het AF aan het typen ben laat ik even de situatie met Sleepwell. uitleggen. Sleepwell was een van de accounts die begon met het vormen van een nieuwe stam wat later de naam Re-Or kreeg.

Toen het allemaal begon te vormen gaf sleepwell. aan eerst nog wat af te willen handelen binnen Sphere (wat erop leek was een bult interns die allemaal gingen stoppen door de vorming van Re-Or.)

Wij dachten, naja laat hem dan ff dat internen en dan kan hij over komen. Hij hield ons steeds langer aan het lijntje door steeds vager te reageren. Nu tijdens dat wij aanvallen gingen versturen kwamen wij erachter dat sleepwell. def had lopen naar Kakaka. Waaruit wij aan sleepwell gingen vragen waarom.
Argument: Het is zo saai als er een 2 stammen oorlog is het moet een 3 stammen oorlog worden.
Dus wij het idee van sleepwell. die misschien nog naar re-or zou komen uit het raam gegooid en komt hij nu proviteren van het feit dat wij op zijn komst aan het wachten waren en de def dus op andere plekken stond dan aan het front met sleepwell. Dit vind ik ook wel een rare wending.

Zelf denk ik dat we niet van een stab of iets dergelijks kunnen spreken maar eerder iets viezer spel. Iemand steeds aan het lijntje houden en dan op eens als je het goed uitkomt aanvallen.

Dit is de situatie en iedereen zal hier zijn eigen mening over hebben en iedereen mag dat natuurlijk laten horen.

-Koen
 

DeletedUser78931

Guest
Er is tot nu toe 1 speler die zijn rug gekeerd heeft tegen kakaka omdat hij het niet meer eens was met hun mindset en dat nummer kan nog steeds veranderen...
 

DeletedUser70476

Guest
Het is dat ik geen IG-mails mag posten maar @Zuur (ik mag geen Lewis zeggen) heeft wel dergelijk een poging gedaan om zich van Kakaka te distantiëren. In het huidige TW (met de kleine werelden) zijn de opties al rimspeler helaas beperkt waardoor @Zuur geen reëel alternatief had bij het verlaten van Kakaka.

Het niet actief deelnemen aan beleid van Kakaka is één van de weinige dingen die hij kon doen zonder dat het einde W63 zou worden hem.

Er zijn genoeg spelers op vorige werelden geweest die acc op del gooien of stam leaven en dan maar stamloos gaan omdat ze het met zulke praktijken niet eens waren die dachten daarom ook niet meer aan overwinningskansen etc...

Als je je echt ergens van wilt distantiëren doe je dat ook en blijf je niet zwijgend in de stam zitten want dat staat gelijk aan goedkeuren. Zo een beetje van ik stond erbij en keek erna ;)
 
Reactiescore
1.367
Nu ik Toch op het AF aan het typen ben laat ik even de situatie met Sleepwell. uitleggen. Sleepwell was een van de accounts die begon met het vormen van een nieuwe stam wat later de naam Re-Or kreeg.

Toen het allemaal begon te vormen gaf sleepwell. aan eerst nog wat af te willen handelen binnen Sphere (wat erop leek was een bult interns die allemaal gingen stoppen door de vorming van Re-Or.)

Wij dachten, naja laat hem dan ff dat internen en dan kan hij over komen. Hij hield ons steeds langer aan het lijntje door steeds vager te reageren. Nu tijdens dat wij aanvallen gingen versturen kwamen wij erachter dat sleepwell. def had lopen naar Kakaka. Waaruit wij aan sleepwell gingen vragen waarom.
Argument: Het is zo saai als er een 2 stammen oorlog is het moet een 3 stammen oorlog worden.
Dus wij het idee van sleepwell. die misschien nog naar re-or zou komen uit het raam gegooid en komt hij nu proviteren van het feit dat wij op zijn komst aan het wachten waren en de def dus op andere plekken stond dan aan het front met sleepwell. Dit vind ik ook wel een rare wending.

Zelf denk ik dat we niet van een stab of iets dergelijks kunnen spreken maar eerder iets viezer spel. Iemand steeds aan het lijntje houden en dan op eens als je het goed uitkomt aanvallen.

Dit is de situatie en iedereen zal hier zijn eigen mening over hebben en iedereen mag dat natuurlijk laten horen.

lijkt me toch wel een stab eigenlijk
 
Reactiescore
1.367
Reactiescore
1.367
Bellum is nog wel paar niveaus lager dan KaKaKa ;) Droom lekker verder

Kwa spel?

Dan ben ik van mening dat kak het laagste van het laagste is :)
 
Bovenaan