Top/Flop stammen

Reactiescore
735
Uiteindelijk komt het gewoon erop neer dat een wereld met 4 continenten te klein is om op een natuurlijke manier te leiden tot iets anders dan een 2 strijd, vroeger kreeg je die 2 strijd pas na vele jaren en waren er in de tussentijd vaak al meer dan 5 stammen die kans maakte op wereldwinst, waar bg's veranderden, etc, etc. Dat allemaal op een natuurlijke manier, dus zonder dat men van tevoren collectief met elkaar afsprak het zo te doen om de wereld leuk te houden.

Anders zou je een ledenmaximum moeten instellen van 5 ofzo, dat je met een stam met meer dan 5 leden niet de wereld kan winnen. Misschien krijg je dan ondanks de grootte van de wereld alsnog complexere eindconfiguraties in werelden.
Max 5 al zo vaak geopperd bij het tw team ook..
 
Reactiescore
967
En waar haal je die onzin vandaan? Mijn pm naar het betreffende account begint als volgt:

Beste,

Na overleg binnen Gods is er besloten jullie helaas niet toe te laten om de volgende punten:

Dus nee, je kan Gods een dergelijk recruit beleid niet kwalijk nemen, want het is er niet.
Dus omdat Cube niet lekker loopt verenig je letterlijk de hele wereld tegen Gods? Wat is dat voor zielige zet, word je zo opgewonden van een simpele wereldwinst welke hoogstwaarschijnlijk gaat bestaan uit een bb zee edelen? Denk eens na man!

Ik was van mening dat destreffende spelers dat tegen mij gezegd hebben, kan het uiteraard fout hebben en breng ik bij deze alvast mijn excuses.
Mijn punt dat je goed kan overdrijven is met je laatste 2 zinnen enkel bevestigd.
 
Reactiescore
1.278
Heeft iemand nog een acc voor me? Het drama gehalte hier zou me goed doen :).

Je komt nu toch niet een wereld tegen ons spelen he :s. Al zoek je serieus iets kan je me altijd skype, neem gelijk hidde mee dan. :oops:
 

DeletedUser7072

Guest
Max 5 al zo vaak geopperd bij het tw team ook..

Hoe sta jij t.a.v. het eindscenario dat ik hieronder beschrijf trouwens?

Nah ik gaf wel aan een fusie zwak te vinden. Een situatie waarin je 3 stammen hebt met elk hun eigen identiteit maar waar je wel tijdelijke bondgenootschappen kan hebben tussen 2 stammen is nog steeds veel interessanter dan een 2 strijd, omdat hier de allianties nog kunnen veranderen als de verhoudingen tussen de stammen veranderen en je sws nog een oorlog Mp vs Cube krijgt mochten jullie Gods ooit samen verslaan. En dit is imo realistischer dan een situatie waarin alle 3 de stammen op elk moment tot aan het eind vijandig zijn tov de andere 2 stammen, ik zei inderdaad dat dat niet reeel was en speltheoretisch ook een absoluut onrealistische verwachting zou zijn.

Maar ik denk ook dat e.e.a. komt vanwege RL problemen binnen Cube, en in die context kan ik het niet veroordelen want als 1 of 2 spelers het gevoel hebben dat ze aan een dood paard trekken en buitenproportioneel veel vv's draaien kan ik me voorstellen dat ze daarmee willen stoppen en zich aansluiten bij Mp. Voor mijn scenario is wel motivatie nodig van alle leden in de 3 stammen. Jammer is het zeker wel, denk dat Gods nu ook makkelijk gaat winnen gezien accounts als Kurt en anderen gewoon wegvallen.
 
Reactiescore
735
Ik was van mening dat destreffende spelers dat tegen mij gezegd hebben, kan het uiteraard fout hebben en breng ik bij deze alvast mijn excuses.
Mijn punt dat je goed kan overdrijven is met je laatste 2 zinnen enkel bevestigd.

Simpel om te roepen dat ik kan overdrijven zonder inhoudelijk te reageren, waar ik jullie netjes een lijstje voorschotel met de kwantiteit die behaald zal worden met jullie huidige plannen ;)
 

DeletedUser73358

Guest
Simpel om te roepen dat ik kan overdrijven zonder inhoudelijk te reageren, waar ik jullie netjes een lijstje voorschotel met de kwantiteit die behaald zal worden met jullie huidige plannen ;)

Momenteel is Gods de enigste stam met een overmacht van 3m+. Er zijn nog helemaal geen spelers MP gejoined, dus het is voorbarig om er voortijdig uitspraken over te doen. Ik heb het volste vertrouwen dat de situatie relatief gebalanceerd blijft met blijvende opties voor Gods in de vorm van BG's en potentiële recruits. Tjah het is aan Gods om daar iets mee te doen en zo niet, dan zal op papier de situatie nadeliger worden.

Dat Cube i.v.m. de ligging (front Cactus/Gods), de activiteit en het ontbreken van een daadkrachtige leiding altijd in een groot nadeel geweest is gewoon een feit. Zoals Dirk aangeeft verliep het intern niet altijd even lekker. Op een gegeven moment ga je dan toch naar alternatieven kijken en gelukkig was er een hele goede optie voor ons en een aantal leden van Cube, namelijk een leuke 2-strijd. Waar niet 1 kant enorm benadeeld wordt, zoals bijvoorbeeld een BG tussen MP en Cube tegen Gods.

Voor ons persoonlijk heeft die op dit moment onze voorkeur, deels egocentrisch maar zeker niet volledig want anders was de kans vrij groot dat Cube onder de druk van MP en Gods vrij vlot weggespeeld zou worden, voornamelijk in het voordeel van Gods. Als Cactus niet direct op delete ging, dan hadden we de situatie nog een lange tijd aan kunnen kijken en had alles geleidelijk kunnen lopen. Nu kwam het spijtig heel erg snel naar voren en kwam alles vanuit derden naar voren, volledig te begrijpen dat een aantal niet betrokken spelers binnen Cube dit verkeerd hebben opgevat. Hopelijk komen er dus nog mogelijkheden voor deze spelers, zodat ze kunnen participeren in de twee-strijd met of tegen ons

Zoals Anton aangeeft is voor ons Gods altijd de favoriet geweest en die heeft al een kleine overmacht en zodoende komt er hopelijk nog een spannende eindstrijd waar alle kanten zich nog kunnen bewijzen en waar nog voldoende geanticipeerd kan worden.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser7072

Guest
Het is de herfst RL dip die hier de schuld heeft aan zowel het wegvallen van Cactus als Cube. Ik zeg altijd dat RL de grootste stabber is in tw, en dat blijkt ook hier weer. Ook het wegvallen van kwaliteit op acc's door vervanging met mindere spelers is hier een gevolg van.
 
Reactiescore
735
Hoe sta jij t.a.v. het eindscenario dat ik hieronder beschrijf trouwens?
Nouja ik ben het oneens met dat het makkelijk wordt voor Gods, er zijn 2 mogelijke keuzes straks, 1 is mass delete, de ander is gaan recruiten waar wij dat niet willen. Ons noord deel vd stam focuste hoofdzakelijk op Mp vooralsnog en het zuid deel op Cube, daar zag ik zo snel geen verandering in komen, als cube de zaken gewoon op orde gebracht had zie ik dus wel een mogelijkheid tot een 3 strijd hoor, deze optie wou Mp zogenaamd ook nog vorige week, wat dus nu dikke onzin blijkt gezien de huidige plannen.
Een 3 strijd kan nooit volledig eerlijk verdeeld zijn dat klopt, maar het nu bij voorbaat al geen kans geven en zo'n kwantiteit creëren is gewoon slap.
 

DeletedUser47575

Guest
Ik vind wereld 62 tot nu toe erg tam. Ben na 7 jaar weer gestart met spelen en in mijn continent zijn exact 64 spelers actief. Het is erg leuk om te zien dat ik het farmen en dergelijke niet ben verleerd, maar het bied weinig uitzicht voor de toekomst op deze manier. Ben benieuwd hoe LDE en Fix. elkaar gaan bespelen.
 
Reactiescore
735
Laat ik even duidelijk zijn dat ik het Mp het meest kwalijk neem om hierin mee te gaan, ik snap dat Cube voor zichzelf een oplossing zoekt als het niet werkt zo, al betreur ik de gekozen oplossing. Daarnaast zijn er cube spelers die zich waanzinnig genaaid voelen, iets dat ten allen tijde voorkomen moet worden in mijn ogen en allesbehalve netjes is tegenover je stammies.
 

DeletedUser7072

Guest
Nouja ik ben het oneens met dat het makkelijk wordt voor Gods, er zijn 2 mogelijke keuzes straks, 1 is mass delete, de ander is gaan recruiten waar wij dat niet willen. Ons noord deel vd stam focuste hoofdzakelijk op Mp vooralsnog en het zuid deel op Cube, daar zag ik zo snel geen verandering in komen, als cube de zaken gewoon op orde gebracht had zie ik dus wel een mogelijkheid tot een 3 strijd hoor, deze optie wou Mp zogenaamd ook nog vorige week, wat dus nu dikke onzin blijkt gezien de huidige plannen.
Een 3 strijd kan nooit volledig eerlijk verdeeld zijn dat klopt, maar het nu bij voorbaat al geen kans geven en zo'n kwantiteit creëren is gewoon slap.

Ik weet niet precies hoeveel Cube leden ernaar Mp gaan, zo te zien stoppen iig zowel Apog als Kurt en beide hebben front met Gods, dat betekent op korte termijn iniedergeval al heel wat gratis dorpen aan 1 kant van het front die makkelijk opgeedeld kunnen worden door jullie. Hoe moeilijk het gaat worden zal afhangen van hoeveel leden er meegaan in de fusie, maar dit betekent sws dat je een sterke intrede kan doen in C54. Aangezien je in de huidige situatie sowieso al vijandig was tov zowel Cube en Mp en ze praktisch niet met elkaar vochten, betekent het iniedergeval dat je collectief tegenover een kleinere vijand zal staan(minder totale vijandige dorpen in de wereld), al is het dan wel 1 grotere stam. Om eerlijk te zijn verwacht ik hier gewoon een Fide vs met UI steamroll winst voor Gods, gewoon omdat ik denk dat de interne cohesie van deze nieuwe stam niet sterk zal zijn en het moraal van de leden ook lijdt onder alles wat er nu gebeurt. Dusja op papier komen jullie misschien tegen een stam die kantitatief groter is dan jullie zijn, maar al met al is het denk ik ook een ontwikkeling waar jullie voordeel uit halen zoals beschreven.
 
Reactiescore
967
Laat ik even duidelijk zijn dat ik het Mp het meest kwalijk neem om hierin mee te gaan, ik snap dat Cube voor zichzelf een oplossing zoekt als het niet werkt zo, al betreur ik de gekozen oplossing. Daarnaast zijn er cube spelers die zich waanzinnig genaaid voelen, iets dat ten allen tijde voorkomen moet worden in mijn ogen en allesbehalve netjes is tegenover je stammies.

Ik denk dat als je de situatie binnen Cube. kon inzien je zelf ook al snel naar alternatieven zou zoeken. Het loopt gewoon niet zoals nodig voor een fatsoenlijke drie-strijd. Het wankelt aan meerdere kanten en wij zien het niet zitten om te wachten op de volgende nederlaag.

Het kiezen voor een andere stam en daarbij de sterke band die je opgebouwd hebt, weggooien blijft altijd lastig. Wij vonden het ook een erg lastige keuze om te maken. En hebben nog geprobeerd om er iets van te maken. Helaas kwamen de ontwikkelingen te snel naar buiten voordat er überhaupt iets duidelijk was. Daardoor escaleerde alles heel erg. Zoals Anton ook al aangaf hopen we dat desbetreffende spelers die er de dupe van zijn geworden wel onze goede intenties konden inzien. Het was een dubieuze handeling, daar geef ik ze zeker gelijk in.
 
Reactiescore
735
Ik weet niet precies hoeveel Cube leden ernaar Mp gaan, zo te zien stoppen iig zowel Apog als Kurt en beide hebben front met Gods, dat betekent op korte termijn iniedergeval al heel wat gratis dorpen aan 1 kant van het front die makkelijk opgeedeld kunnen worden door jullie. Hoe moeilijk het gaat worden zal afhangen van hoeveel leden er meegaan in de fusie, maar dit betekent sws dat je een sterke intrede kan doen in C54. Aangezien je in de huidige situatie sowieso al vijandig was tov zowel Cube en Mp en ze praktisch niet met elkaar vochten, betekent het iniedergeval dat je collectief tegenover een kleinere vijand zal staan(minder totale vijandige dorpen in de wereld), al is het dan wel 1 grotere stam. Om eerlijk te zijn verwacht ik hier gewoon een Fide vs met UI steamroll winst voor Gods, gewoon omdat ik denk dat de interne cohesie van deze nieuwe stam niet sterk zal zijn en het moraal van de leden ook lijdt onder alles wat er nu gebeurt. Dusja op papier komen jullie misschien tegen een stam die kantitatief groter is dan jullie zijn, maar al met al is het denk ik ook een ontwikkeling waar jullie voordeel uit halen zoals beschreven.
Ik heb alle namen genoemd een paar posts terug Dirk, komt Seiba bij die was ik vergeten..
 

DeletedUser73358

Guest
Laat ik even duidelijk zijn dat ik het Mp het meest kwalijk neem om hierin mee te gaan, ik snap dat Cube voor zichzelf een oplossing zoekt als het niet werkt zo, al betreur ik de gekozen oplossing.

Niet voor geheel Cube, spijtig was een groot deel van de stam nog niet betrokken kunnen worden of stond er totaal niet open voor. Het team van GK zijn hierin de boze iniatiefnemers en alle frustraties van spelers zoals Zlatan/APOG & Chuchu kan ik hierin volledig begrijpen. Maar iedereen wist dat we geen leuke 3-strijd meer zouden kunnen realiseren, tenzij we dus enorm veel problemen konden oplossen.

Gezien de val van Cactus en om op een sterke 2-strijd te kunnen anticiperen is deze knoop doorgehakt. De motivatie van Chuchu om het vooralsnog te proberen had zeker kunnen werken en die inzet wordt zeer gewaardeerd.maar binnen ons team was de knoop al doorgehakt. Ik neem het mijzelf zeker deels kwalijk en betreur het dan ook. Maar op een gegeven moment moet je realistisch blijven.

Vandaar dat ik ook werkelijk hoop dat alle spelers binnen huidig Cube toch nog kunnen participeren in een leuke eindstrijd.
 

DeletedUser79788

Guest
Fabian, jij bent echt de grootste drama-queen van dit forum. Just saying. Ik lees weer even mee en vermaak me kostelijk! Proost!
 
Reactiescore
3.540
Niet voor geheel Cube, spijtig was een groot deel van de stam nog niet betrokken kunnen worden of stond er totaal niet open voor. Het team van GK zijn hierin de boze iniatiefnemers en alle frustraties van spelers zoals Zlatan/APOG & Chuchu kan ik hierin volledig begrijpen. Maar iedereen wist dat we geen leuke 3-strijd meer zouden kunnen realiseren, tenzij we dus enorm veel problemen konden oplossen.

Gezien de val van Cactus en om op een sterke 2-strijd te kunnen anticiperen is deze knoop doorgehakt. De motivatie van Chuchu om het vooralsnog te proberen had zeker kunnen werken en die inzet wordt zeer gewaardeerd.maar binnen ons team was de knoop al doorgehakt. Ik neem het mijzelf zeker deels kwalijk en betreur het dan ook. Maar op een gegeven moment moet je realistisch blijven.

Vandaar dat ik ook werkelijk hoop dat alle spelers binnen huidig Cube toch nog kunnen participeren in een leuke eindstrijd.

Het is natuurlijk niet eerlijk om de stam te verlaten met de actievelingen om vervolgens tegen de rest "succes" te zeggen. Het is niet realistisch om te verwachten dat accounts zoals Kurt nog motivatie hebben na zo gedumpt te worden. Ik heb al voorbij zien komen dat je zegt dat CACTUS de reden is dat er geen driestrijd zal komen. Wij gaven ALLE mogelijkheid om er een driestrijd van te maken, en in plaats van dat je deze met beide armen aangrijpt kies je bewust voor de optie waarbij je eigen account, Gele Kanarie, er het beste uit komt ten koste van de wereld. Ook zou ik graag even uitleg omtrent Nidavellir willen horen. Is het een eigen keuze geweest van dit account om intern van Mp. te worden of is het waar dat het wachtwoord is veranderd en dat de bespelers met de gebakken peren zitten? Ik geloof namelijk niet dat het zo simpel ligt als hoe het omschreven wordt, maar ik heb wel het gevoel dat het niet helemaal netjes is gegaan aan alle gefrustreerde reacties te horen.
 

DeletedUser73358

Guest
Het is natuurlijk niet eerlijk om de stam te verlaten met de actievelingen om vervolgens tegen de rest "succes" te zeggen. Het is niet realistisch om te verwachten dat accounts zoals Kurt nog motivatie hebben na zo gedumpt te worden. Ik heb al voorbij zien komen dat je zegt dat CACTUS de reden is dat er geen driestrijd zal komen. Wij gaven ALLE mogelijkheid om er een driestrijd van te maken, en in plaats van dat je deze met beide armen aangrijpt kies je bewust voor de optie waarbij je eigen account, Gele Kanarie, er het beste uit komt ten koste van de wereld. Ook zou ik graag even uitleg omtrent Nidavellir willen horen. Is het een eigen keuze geweest van dit account om intern van Mp. te worden of is het waar dat het wachtwoord is veranderd en dat de bespelers met de gebakken peren zitten? Ik geloof namelijk niet dat het zo simpel ligt als hoe het omschreven wordt, maar ik heb wel het gevoel dat het niet helemaal netjes is gegaan aan alle gefrustreerde reacties te horen.

Wat is eerlijk en niet eerlijk, wanneer mag je een stam wel of niet verlaten. Wij hebben op een gegeven moment onze opties bekeken en hebben inderdaad voor ons eigen account gekozen. Voor meerdere accounts zoals Kurt zijn er naar alternatieven gekeken, is dit niet eerlijk?

Deze opties waren optioneel en Kurt heeft er bijvoorbeeld voor gekozen om niet tegen ons via Cube of met ons via de mogelijkheden te spelen. Is het zoeken naar mogelijkheden voor spelers waar je prettig mee samengewerkt hebt en voordat je die gesprekken aangaat met een desbetreffend akkoord niet eerlijk?

Als het binnen een stam niet helemaal lekker loopt en je bent na een lange periode de hoop kwijt, dan is het volstrekt logisch dat men naar alternatieven kijkt. Voor alle accounts/spelers waar wij prettig mee hebben samengewerkt voor een lange tijd hebben we gekeken naar mogelijkheden/opties. De overige spelers (oost Cube) zijn we niet eens aan toegekomen sinds alles direct al openbaar gemaakt is, terwijl we net met gesprekken bezig waren. De prioriteit lag eerst op onze buren en dit is vooralsnog niet rond.

Nee het is allemaal niet zo ingewikkeld en een reactie inclusief omtrent Nida sta je nog tegoed, eerst gaan we alles nog verder bespreken en daarna officieel maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

DeletedUser69389

Guest
Uiteindelijk komt het gewoon erop neer dat een wereld met 4 continenten te klein is om op een natuurlijke manier te leiden tot iets anders dan een 2 strijd, vroeger kreeg je die 2 strijd pas na vele jaren en waren er in de tussentijd vaak al meer dan 5 stammen die kans maakte op wereldwinst, waar bg's veranderden, etc, etc. Dat allemaal op een natuurlijke manier, dus zonder dat men van tevoren collectief met elkaar afsprak het zo te doen om de wereld leuk te houden.

Anders zou je een ledenmaximum moeten instellen van 5 ofzo, dat je met een stam met meer dan 5 leden niet de wereld kan winnen. Misschien krijg je dan ondanks de grootte van de wereld alsnog complexere eindconfiguraties in werelden.


Natuurlijke manier onzin. Gewoon te weinig spelers met karakter. Dat is het enige natuurlijke eraan.
 
Bovenaan