Rate de Speler - W59 Special

Reactiescore
1.165
Dat is een optie, maar, met splitedels en muur 0-5 is vaak een hoeveelheid van 400 sp/zw zeker niet meer toereikend.
Dan blijft de optie van recappen goedkoper;)

Zelfs met muur 0-5 is 400sp/zw meer dan genoeg om te csnipen. In dit stadium zullen er echt nog weinig splits gebruikt worden, dat zou echt enorm zonde zijn.
 

DeletedUser78434

Guest
Zelfs met muur 0-5 is 400sp/zw meer dan genoeg om te csnipen. In dit stadium zullen er echt nog weinig splits gebruikt worden, dat zou echt enorm zonde zijn.

Jij hebt dus niet gezien wat ik heb gezien.
Bij Rota werden 3 clears voor splitedelels gegooid. Ja, er is niet altijd een split gebruikt. Maar wel degelijk meerdere keren. Das Romische heeft bijvoorbeeld geprobeerd te edelen met 1,1k bijl-800 lc splits. Dan is 400-400 niet genoeg op muur 0;) Andere kwamen met 1e edel amper troepen en 2e en 4e edel met 40% clear. Havelte was trouwens al wel begonnen met 33% en 50% edelclears.

Je hoeft mij hier niet wijs te gaan maken wat wel en niet hoeft qua deffen aangezien ik daarin zeker mijn mannetje sta;)
 

DeletedUser8174

Guest
ben benieuwd, misschien en iets kleinere speler? tussen rang 50-60?
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Je slaat de spijker hier echt compleet mee mis. Tuurlijk stack je belangrijke dorpen. Dorpen die het kunnen hebben dat ze recapped worden of als er meer winst uit een recap kan worden gehaald hanteer je die strategie. We zijn nu 58 dagen bezig. De eerste volle deffdorpen zijn een feit bij de grotere spelers. Maar, het is ook een feit dat de grote accounts veelal offensiever zijn (tenzij je full rim bent) dan de kleinere en vaak wat defensievere accounts. Als je alles wilt blocken raak je op den duur meer kwijt dan dat de schade is bij de offensieve partij. Als je op slimme dorpen een recapstrategie toepast, sloop je ten alle tijden een (volle) clear van de tegenstander zonder zelf al te grote verliezen te hebben.

Dat is dus wat er bij KDK gedaan is, 3 dorpen tacisch (kleine en/of nieuwe dorpen) als bait gebruiken om een groot aantal off uit te schakelen. Ik lose liever 400sp en zwaard en sloop een full nuke/split edels/edelclears dan dat ik in dit stadium al 3-5k sp/zw lose:)

Ik draai al jaren, bijna een decennia zelfs, mee en de enige keer dat de tactiek die jij beschreef echt succesvol was, was op een wereld waar alle dorpen hopeloos gekatapulteerd werden aan beide kanten. Toen was het verstandig om een paar enkele dorpen zeer dik te stacken om daarvanuit de omgeving te behouden door middel van recappen vanuit de stackdorpen, snipen kon niet want er werd enkel met edelclears gewerkt. Al was dat meer noodzaak dan strategie.

Overigens kent elke wereld wel grote spelers die defensiever zijn, al helemaal op LH werelden. Hoe offensief of defensief een account speelt is meer afhankelijk van hoe stam-minded ze zijn en of de toekomst er rooskleurig of niet uit ziet. Heeft niet per definitie te maken met de grote. Het account op wereld 56 waar ik speelde was ook lange tijd met afstand (20% verschil?) het grootste, toch speelde wij uiteindelijk defensiever dan offensiever. Op wereld 38 speelde bijna elke stamgenoot defensief, sommige zelfs 90%, die wereld hebben we wel gewonnen.

Dat is een optie, maar, met splitedels en muur 0-5 is vaak een hoeveelheid van 400 sp/zw zeker niet meer toereikend.
Dan blijft de optie van recappen goedkoper;)

Zelfs met muur 0-5 is 400sp/zw meer dan genoeg om te csnipen. In dit stadium zullen er echt nog weinig splits gebruikt worden, dat zou echt enorm zonde zijn.

Wat Dialgaman al zegt. Daarnaast herhaal ik het nog maar een keer; recappen is gelimiteerd en op een goedkoop herbouwen wereld (ookwel goudmunten wereld...) is het niet echt effectief. Trouwens, wat jij suggereert dat je vanuit een paar gestackte dorpen gaat recappen en de rest troeploos laat (doordat je je steeds laten edelen) is ook erg risicovol. Ik wed dat ik gemakkelijk mijn def dichter achter mijn edels krijg dan jij je recap - alleen al om het feit dat ik met mijn def zo een 10 - 20 misschien wel 30 kansen heb (dus een goede kans heb om er iets van 5 ms na te zitten) en jij met je recap maar 1 per gestacked off dorp ;) Aanvaller trekt altijd aan het langste eind met jou strategie.
 
Reactiescore
1.165
Jij hebt dus niet gezien wat ik heb gezien.
Bij Rota werden 3 clears voor splitedelels gegooid. Ja, er is niet altijd een split gebruikt. Maar wel degelijk meerdere keren. Das Romische heeft bijvoorbeeld geprobeerd te edelen met 1,1k bijl-800 lc splits. Dan is 400-400 niet genoeg op muur 0;) Andere kwamen met 1e edel amper troepen en 2e en 4e edel met 40% clear. Havelte was trouwens al wel begonnen met 33% en 50% edelclears.

Ja, dat is dus met een enorm risico gedaan. Geeft dan direct ook weer het niveau van Rota aan. De aanval op Sukke was bv ook om te huilen. Zelf zou ik namelijk niet zulk risico nemen.

Je hoeft mij hier niet wijs te gaan maken wat wel en niet hoeft qua deffen aangezien ik daarin zeker mijn mannetje sta;)

Je hoeft je niet zo aangevallen te voelen hoor, ik beweer namelijk nergens dat jij een slechte deffer bent..
 

DeletedUser78434

Guest
Ik draai al jaren, bijna een decennia zelfs, mee en de enige keer dat de tactiek die jij beschreef echt succesvol was, was op een wereld waar alle dorpen hopeloos gekatapulteerd werden aan beide kanten. Toen was het verstandig om een paar enkele dorpen zeer dik te stacken om daarvanuit de omgeving te behouden door middel van recappen vanuit de stackdorpen, snipen kon niet want er werd enkel met edelclears gewerkt. Al was dat meer noodzaak dan strategie.

Overigens kent elke wereld wel grote spelers die defensiever zijn, al helemaal op LH werelden. Hoe offensief of defensief een account speelt is meer afhankelijk van hoe stam-minded ze zijn en of de toekomst er rooskleurig of niet uit ziet. Heeft niet per definitie te maken met de grote. Het account op wereld 56 waar ik speelde was ook lange tijd met afstand (20% verschil?) het grootste, toch speelde wij uiteindelijk defensiever dan offensiever. Op wereld 38 speelde bijna elke stamgenoot defensief, sommige zelfs 90%, die wereld hebben we wel gewonnen.





Wat Dialgaman al zegt. Daarnaast herhaal ik het nog maar een keer; recappen is gelimiteerd en op een goedkoop herbouwen wereld (ookwel goudmunten wereld...) is het niet echt effectief. Trouwens, wat jij suggereert dat je vanuit een paar gestackte dorpen gaat recappen en de rest troeploos laat (doordat je je steeds laten edelen) is ook erg risicovol. Ik wed dat ik gemakkelijk mijn def dichter achter mijn edels krijg dan jij je recap - alleen al om het feit dat ik met mijn def zo een 10 - 20 misschien wel 30 kansen heb (dus een goede kans heb om er iets van 5 ms na te zitten) en jij met je recap maar 1 per gestacked off dorp ;) Aanvaller trekt altijd aan het langste eind met jou strategie.

Hier geef ik je gelijk in. Ik zeg ook niet dat ik een wereld lang deze tactiek houdt. Ik zeg enkel dat ik hem bij het deffen van KDK heb gedaan. ROTA is door deze tactiek al hun off kwijt geraakt waardoor KDK weer wat lucht heeft. Op den duur is het inderdaad niet zo goedkoop meer. In startfase recappen heeft voor mij elke wereld nog steeds meer voordelen dan nadelen. Vanaf een dorp of 50 en 3-4 maanden een draaiende wereld krijg je de stacks die je benodigd hebt om goed genoeg te kunnen stacken in plaats van recappen. In de fase van 50 dagen is er gewoon nog te weinig stam OS beschikbaar om een 6-7 tal dorpen volledig te stacken om de verliezen te beperken. De fase dat het kan zal binnen nu en 3-4 weken aanbreken.

Nu dus afwachten hoe de wereld loopt:)
 
Reactiescore
2.303
Ik ben totaal geen newgen;)
Mijn excuses. Echter een recapstrategie is iets voor newgens.
Overigens aangezien je w30 speelt en die ook won, neem ik aan dat je iets van TW kent. Leg mij eens uit waarom een recapstrategie goed is? :)

Zoals Roald al reeds aangehaald heeft, is dat gewoon je laatste redmiddel, net als Csnipen het is. Het is totaal geen strategie, gewoon 1 aanval sturen die totaal niks van inzicht van de mens verwacht. Uiteindelijk vertraag je weer je dorp door alle troepen opnieuw te moeten bouwen. Een dodgefout die gelukkig een trein stopt doet maakt al meer schade dan een recap.

Edit: Had de rest nog niet gelezen, :p
 
Reactiescore
510
Csnipen is bij mij niet mijn laatste redmiddel hoor Emile :D
Csnipe lukt gwn altijd whaha
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Toch is het fijner als je een tiental treinen een paar uur van te voren netjes kunt snipen dan dat je tien c-snipes moet gaan doen kort voor de aankomst (allemaal tegelijkertijd). Ik ken mezelf; ik wil nog wel eens vergeten dat het tijd is voor een snipe of iets. Natuurlijk time je een c-snipe altijd correct (lukt ie dus altijd) maar te risicovol voor chaoten als ik die vast en zeker druk zijn met iets onzinnigs als skype of hier posten en vervolgens zien dat de snipe een paar minuten geleden gedaan moest worden of de c-snipe gecanceld haha. :D
 

DeletedUser78434

Guest
Mijn excuses. Echter een recapstrategie is iets voor newgens.
Overigens aangezien je w30 speelt en die ook won, neem ik aan dat je iets van TW kent. Leg mij eens uit waarom een recapstrategie goed is? :)

Zoals Roald al reeds aangehaald heeft, is dat gewoon je laatste redmiddel, net als Csnipen het is. Het is totaal geen strategie, gewoon 1 aanval sturen die totaal niks van inzicht van de mens verwacht. Uiteindelijk vertraag je weer je dorp door alle troepen opnieuw te moeten bouwen. Een dodgefout die gelukkig een trein stopt doet maakt al meer schade dan een recap.

Edit: Had de rest nog niet gelezen, :p

Een recapstrategie is in de Startfase in mijn ogen (ligt ook aan de omvang van aanvallers/verdedigende partij) een fijne strategie voor de Start.

Waarom?
1)
(Defensieve) troepen zijn in de startfase kostbaar. Om zomaar te gaan dodgen/snipen moet je al bijna zeker zijn dat het geen splits zijn. Veelal is dit in de eerste weken nog niet het geval en werken snipen.
2) Krijg je een grote geplande aanval waar veel gedoneerd wordt qua off/edels is een recapstrategie uit eigen ervaring een goede strategie om de eerste nukes te verslaan met je eigen offensieve troepen. Om zo, met minimale verliezen een complete nuke, of meerdere nukes te pakken.
3) Edels op een LH wereld zijn duur, dit houden ze dus niet zo super lang vol.
4) Dorpjes met weinig troepen/lager punten aantal zijn de grote startverliezen (nog) niet waard.

En ja, ik ben het eens dat op den duur stacks beter werken en dat een recap dan uit pure nood moet worden gedaan. Ik keek ook meer naar de situatie die ik voor me had. Het is natuurlijk per situatie verschillend.

Door deze strategie te hanteren had ik sneller de angel uit hun aanval en heeft KDK lucht gehad, zelfde geld voor Chill om met hun deff te kunnen schuiven.

Ik hoop een beetje opheldering te hebben gegeven, niet dat het een wereld voortdurende strategie is die ik zou hanteren.

Fijn weekend.
 
Reactiescore
535
Waarom is recappen stom?
1 op de zoveel keer blijft je recap hangen, ga je het later nog eens proberen, recapt je tegenstander jou en ben je je clear kwijt.
Besluit je het niet nog eens te proberen, ben je je dorp kwijt.
 
Reactiescore
2.303
Een recapstrategie is in de Startfase in mijn ogen (ligt ook aan de omvang van aanvallers/verdedigende partij) een fijne strategie voor de Start.

Waarom?
1)
(Defensieve) troepen zijn in de startfase kostbaar. Om zomaar te gaan dodgen/snipen moet je al bijna zeker zijn dat het geen splits zijn. Veelal is dit in de eerste weken nog niet het geval en werken snipen.
2) Krijg je een grote geplande aanval waar veel gedoneerd wordt qua off/edels is een recapstrategie uit eigen ervaring een goede strategie om de eerste nukes te verslaan met je eigen offensieve troepen. Om zo, met minimale verliezen een complete nuke, of meerdere nukes te pakken.
3) Edels op een LH wereld zijn duur, dit houden ze dus niet zo super lang vol.
4) Dorpjes met weinig troepen/lager punten aantal zijn de grote startverliezen (nog) niet waard.

En ja, ik ben het eens dat op den duur stacks beter werken en dat een recap dan uit pure nood moet worden gedaan. Ik keek ook meer naar de situatie die ik voor me had. Het is natuurlijk per situatie verschillend.

Door deze strategie te hanteren had ik sneller de angel uit hun aanval en heeft KDK lucht gehad, zelfde geld voor Chill om met hun deff te kunnen schuiven.

Ik hoop een beetje opheldering te hebben gegeven, niet dat het een wereld voortdurende strategie is die ik zou hanteren.

Fijn weekend.

Dus wanneer je tegen een overmacht loopt te recappen heb je jezelf zojuist volledig onderuit gehaald.

Zoals ik al zei, recappen is duurder dan duur deffen. Je verliest je volledig inhoud van het dorp qua troepen. Die je makkelijk kan laten C-snipen/snipen/duur deffen.
Deze drie vormen zijn al beter dan een recap, je haalt met een recap 0 troepen neer van de vijand en je verliest je volledig dorp.

Fijne werkweek.
 
Reactiescore
2.506
Als een dorp al geen troepen meer heeft dan recap ik graag hoor. Maar als ik recap is de aanvaller altijd zijn clear kwijt. Ofwel door een backdraft ofwel door de recap zelf. Zolang je het dorp wat je recapt binnen een paar sec terug hebt behoud je het initiatief en is recappen een leuke en makkelijke manier van deffen en je tegenstanders zijn front off te lopen. Ben het wel met Emile eens, dat je pas moet recappen als je niks meer in het dorp hebt.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Recappen is in elke mogelijkheid de laatste optie voor een deffer. Wat jij zegt Aldo, met een recap sloop je niet de clear. Hoe vaak komt het voor dat iemand zijn full clear bij de 4e edel heeft zitten? Precies nooit. En zelfs al staat er helemaal niets in het dorp, snipen en de tst op 75 zetten is vele malen verstandiger dan recappen de tst op 25 zetten.

Komaan jongens, wat een discussie :p
 
Reactiescore
2.506
Ik zat al in de recap war hé @Pimsie. Als je in 1 dorp de toestemming laag zet gaan 80% van je tegenstanders pushen op dat dorp. Dan kun je het of stacken of recappen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar recappen, zodat mijn mobiel def beschikbaar blijft om te kunnen snipe.
En ja, ik zorg altijd dat ik op 1/2 dorpen de toestemming laag heb, want dan weet ik waar mijn tegenstander komt. Daarom dat voor mij persoonlijk recappen een groot onderdeel van deffen is. Als je weet waar je tegenstander komt kun je anticiperen. Als je er overal even goed voorstaat kan je tegenstander je nog verrassen. Maar als je een zwakpunt creëert vergeten ze vaak de rest en bashen ze daarop. Tenminste dit is mijn praktijk ervaring. Weet waar je tegenstander (echt) toeslaat en je hebt het initiatief en je tegenstander verliest moraal, doordat het steeds net niet lukt. En zodra die def gaat time wordt het enkel leuker voor mij, aangezien ik niet snipe met off, maar juist wacht op deze situatie; een recap war, waarin ik het initiatief heb.

Maar goed ik heb een eigenstijl en voor mij werkt het. Ik zeg niet dat ik de beste ben, enkel dat ik weet wat ik doe en dat het tegen 80/90% van de spelers werkt.
 

Pimsie.

Tribe Mate Of The Year 2017
Reactiescore
2.525
Ik zat al in de recap war hé @Pimsie. Als je in 1 dorp de toestemming laag zet gaan 80% van je tegenstanders pushen op dat dorp. Dan kun je het of stacken of recappen. Mijn voorkeur gaat dan uit naar recappen, zodat mijn mobiel def beschikbaar blijft om te kunnen snipe.
En ja, ik zorg altijd dat ik op 1/2 dorpen de toestemming laag heb, want dan weet ik waar mijn tegenstander komt. Daarom dat voor mij persoonlijk recappen een groot onderdeel van deffen is. Als je weet waar je tegenstander komt kun je anticiperen. Als je er overal even goed voorstaat kan je tegenstander je nog verrassen. Maar als je een zwakpunt creëert vergeten ze vaak de rest en bashen ze daarop. Tenminste dit is mijn praktijk ervaring. Weet waar je tegenstander (echt) toeslaat en je hebt het initiatief en je tegenstander verliest moraal, doordat het steeds net niet lukt. En zodra die def gaat time wordt het enkel leuker voor mij, aangezien ik niet snipe met off, maar juist wacht op deze situatie; een recap war, waarin ik het initiatief heb.

Maar goed ik heb een eigenstijl en voor mij werkt het. Ik zeg niet dat ik de beste ben, enkel dat ik weet wat ik doe en dat het tegen 80/90% van de spelers werkt.

Ja wel, laatste optie dus.
 

Roald97

Master Commander & Forum Personality 2019
Reactiescore
2.785
Aldo doelt met het altijd slopen van de clear waarschijnlijk op vooredelen en vervolgens recappen, maar dat gaat in deze situatie totaal niet op. Immers betreft het één afgelegen account met 16 dorpen die van vele spelers incommings kreeg. Het verdedigende account kan onmogelijk genoeg edels hebben om bij elke trein (van al die spelers) maar te gaan zitten vooredelen en recappen. Daarbij zei ik het al eerder; je kunt dit recap grapje één keer uithalen per dorp en daarna niet meer. Als aanvaller verzend je dan gewoon nog een 5e edel (+ edelbooster/ridderitem) en ga je 30 x wat def erachter timen (4 looptijden per def dorp) en de beste time annuleer je niet. Ik geef je op een briefje dat jij met die 30 times je def strakker achter je 5e edel krijgt dan de verdediger zijn recap achter de jouwe (alleen al omdat hij maar een enkele kansen heeft.)

Wat betreft een zwakke zone tonen zodat je weet waar ze gaan aanvallen.. waarom zou je dat in godsnaam met dorpen met lage toestemming doen? Je kunt toch gewoon je stacks tactisch plaatsen zodat je op die manier een open zone laat vallen. Het grote verschil? Je behoud de optie om te snipen/c-snipen en de troepen. Daarbij heb ik in de mid/late-game altijd niet uitsluitend treinen maar ook 5-6 edelclears voor ts-hangers. Jij zou dan zeer zeker het haasje zijn met die tactiek.
 
Bovenaan