"Einde van de wereld?"

DeletedUser77689

Guest
Nou Joker,

Je hebt jezelf in mijn ogen ook direct gekroond als beste forum poster tot nu toe (mening geen discussie punt), ben het helemaal met je eens nu je het zo uiteenzet, vind het mooi hoe je dan alsnog word afkraakt op dat je gefaald zou hebben denk dat je een van de enige winnaars was, had half opgelet toen ik hoorde van steven dat jij zoonbeetje de enige waren die er nog echt even voor ging wat ik zeer bewonderingswaardig vind als de enige winst die dan nog te behalen is de belager vertragen is,

Het is niet omdat er in het dagdagelijkse leven altijd en overal moorden gebeuren dat men dit moet accepteren. Stabs gebeuren overal en hoe minder mensen er een groot probleem van maken hoe meer het aanwezig zal zijn op deze wereld. Leiders hebben voorbeeld functies en moeten daartegen gewoon hard intreden. In dat opzicht heeft Itdarky enorm zwaar gefaald.

De lijn tussen wat kan en niet kan is dun en daarover valt de discussiëren. Echter een officiële NAP aanvallen onder het motto 'ik had het gevoel hij mij ging aanvallen dus ik edelde hem alvast' is nu niet bepaald de manier waarop je een spel speelt. Wat voor signaal geeft je stam en leiding af aan de buitenwereld door dit te tolereren, zo wil je toch geen wereld winnen :p

Niks op in te brengen dit,

Klopt zeer zeker wat je hier zegt hoor zulke personen zijn er teveel en dat zaait verwarring. Proberen daar doorheen te zien natuurlijk maar dat is niet altijd zo eenvoudig nee.

Mijn account was naar Par gegaan moesten dergelijke stab situaties zich niet hebben voor gedaan. Voor mij was Par de beste stam maar wij hebben als team toch voor de 2de optie AMB gekozen om vast te houden aan onze principes.

Een Lord Ghost Whisperer/Leo heeft ook zijn enorme afkeur op het AF destijds meermaals getoond wegens Par omdat zijn stam daar toen vijand mee ging worden maar om later dan te gaan overlopen vind ik enorm hypocriet zoals jij aangeeft. Bij hem is dus van toepassing hij het gebruikt heeft voor enkel politieke doeleinden.

Zelf buit ik ook stabs uit op het AF van vijanden maar enkel en alleen het ook echt stabs waren. En ongeacht hoe de wereld zich vormt ik zal er niet meer mee gaan samenwerken op diezelfde wereld. Moest het in mijn eigen stam gebeuren zou ik ook daar een groot probleem van maken maar dan intern. Je mag dus best stabs als politiek doeleinde uitbuiten maar wel in alle eer en geweten. (als ik het duidelijk genoeg uitleg)

Klopt, zitten altijd wel spelers met een fout verleden in je stam. 2de kansen mogen op andere werelden zeker gegeven worden mits ze hun fouten erkennen. Maar als de stab op w55 gebeurd is het gewoon boeken toe. 2de kansen krijg je niet op diezelfde wereld.

Geen enkele stam is perfect maar zijn genoeg stammen die wel de juiste weg bewandelen, Par zat daar niet bij :p En nu je het zegt volgens mij hebben wij al eerder tegen elkaar gepost maar kan mij dat zo goed niet meer herinneren.

Dit is dan dus typisch een voorbeeld waar ik niet helemaal bij kan, en is dan ook precies weer waarom stabs in vorm van breken van geldende afspraken de onderste graadmeters zijn of een actie door de beugel kan doordat de grens bij stabben word gelegd bij het wel of niet breken van geldende afspraken(ondersteund door een heel oerwoud aan ongeschreven regels die elke malloot als jurisprudentie aan kan voeren om zn ''mogelijk'' foute actie te verdedigen waardoor het erop neer komt dat hoe je het ook wend of keert het vrijwel altijd een punt van discussie blijft waarbij heel het AF op zn kop gezet word door aan de ene kant de stam van de belager en de andere kant van de belaagde + iedereen die enkel gewoon iets wil zeggen omdat er iets gezegd kan worden of omdat het daadwerkelijk in je voordeel kan zijn (Voorbeeld: Amb die na 1 echte stab van par, daarna elke scheet probeert uit te vergroten tot nog een extra motivatie waarom je het eerste al niet vond kunnen, je vind dat amb en par niet vergeleken kunnen worden . Het feit dat zoiets uberhaupt onderwerp van gesprek word (op AF) wil dus al zeggen dat er gediscussierd kan worden of een actie nou wel of niet dusdanig naaiend is dat er sancties moeten komen , oftewel het is prima om te stabben behalve als in de al dan niet na elle lange gesprekken of gezamelijk afspraken hebt kunnen maken over wat wel en niet stabben is (waarbij de ongeschreven regel meestal de ondergrens aangeven, dus: op een classic wereld is een nap na stamleave ten minste 3 dagen,etc(geen idee hoe het precies in elkaar zit aangezien ik hier niet aan bij wil dragen), wat er gewoon weer overal voor wantrouwen zorgt omdat de veiligste manier van vrienden maken bijna is jo: wij worden vrienden en ga samen sabbelen, oja mocht 1 van ons ineens niet meer willen omdat hij toch liever de optie om jou te sabbelen openhoud dan zijn dit: de regels die we hanteren zodra het zover komt xD lekker begin van een goede verstandshouding,. Oftewel zulke regels zorgen helemaal niet per definitie voor een eerlijker spel.
Mijn eigen ervaring hiermee: Werd op nogal lullige wijze gestabt op classic waardoor ik n aantal weken werk verloor door voor de de keuze gezet te worden: je kan je of door ons laten internen of we leaven de stam (uiteraard naar de vijand) geven je een lullig classic napje (wantja regels stellen dat 3 dagen minimum is) terwijl ik daardoor in 1 klap van ongeveer 160 naar 320 graden front ging aangeboden door de gasten met wie ik vanaf het begin van de wereld in de stam zat. Idd was die week ervoor heel wat minder actief door prive redenen en ze konden nieteens even n beetje het account in de gaten houden. Ze wilden me maar al te graag gratis inlijven dus vandaar.
Uiteindelijk na een dagje ruzie maken over hoe ik mezelf genaaid voel krijg ik het aanbod: 2 dagen nap en dat was hem, nadat ik stampij maakte op het AF toch 3 dagen gekregen. Fijn 3 dagen nap, 3 dagen nap en 2x zo groot front terwijl mijn ''vrienden'' naar Golden vertrokken ik heb nieteens zin om te gaan checken wat voor accounts er in golden zijn maar onderandere fluffy, tbc en nog een paar maar ik wil hier iig mee stellen dat er heel wat ervaren spelers inzaten waarvan je gewoon zou verwachten dat eerlijk spel een grote positie inneemt.

Hoe reageert tw: ja is wel een naai actie maargoed ze hebben zich wel aan ongeschreven regels gehouden dus er is niet gestabt.

3 maanden later werd 1 van die gasten gewoon doodleuk in AMB gehaald, ik zeg hier wat van en krijg een argument als werelden gescheiden houden, en ja tuurlijk als hier een aantal werelden tussen zitten was het wel anders geweest maar het was nota bene 3 zielige maandjes,
Als Par zo iemand binnen had gehaald op dat moment was AMB weer ontploft.
En hier gaat het naar mijn idee fout, je kan stabben volgens mij helemaal niet indelen is wel of niet ernstig. Als ik een mondelinge afspraak met iemand maak moet ik me hieraan houden, als ik dubbele belangen heb dan ben ik moedwillig de ander aan net naaien, het feit dat je dan kan zeggen: MAAR KIJK ER ZIJN GEEN VOORWAARDEN AFGESPROKEN, dat is hetzelfde als dat je gaat pinnen bij de supermarkt en je ipv van 10 ineens 500 afrekent en de cassiere zegt hahahahah, hadden we maar moeten afspreken dat ik de prijs niet snel zou verhogen.(ja ik weet voorbeelden zijn niet mijn ding)


Vandaar ook dat ik zeg dat ik me niet gebonden voel aan welke ongeschreven regel dan ook, ik handel gewoon naar of ik iets wel of niet eerlijk vind.
 
Reactiescore
3.576
Dat is dan ook meteen het verschil tussen een zielige actie en een stab. Bij een stab overtreed je een officiële afspraak en bij een zielige actie is het tussen de lijntjes door genaaid worden. Stabs zijn nooit acceptabel, zielig spel kan in uitzonderlijke situaties wel toegepast worden. Als in mijn voorbeeld ik over w51 gaf. Iemand overtreed de NAP tegen mijn stam meermaals bewust waardoor ik hem bewust ging misleiden/naaien zonder ik mij niet houd aan de afspraken.

Wat ik iedereen altijd aanraad is om je afspraken zo duidelijk mogelijk te maken. Meestal stel ik een voorstel en word daarover onderhandeld, als we er beide uit zijn post ik de officiële afspraak met aanpassingen van je tegenstrever opnieuw in de PM waar hun vervolgens Ja ik ga akkoord moeten op antwoorden. Dan kan je echt zeker zijn dat hij je niet zal naaien of het is zwart op wit een duidelijk backstab.

Ook moet je de persoon waarmee je iets af gesproken hebt zijn gedrag in de gaten houden. Het kan er eerst vriendelijk en ontspannen aan toe gaan maar van zodra beide acc's elkaar korter naderen kan je spanningen en kortere pm's krijgen. Dat is meestal een teken dat je tegenstrever geen intenties heeft in harmonie te gaan blijven leven ^^ Dus als je ooit een mondelinge afspraak hebt en niet echt officieel een afspraak kan je zo verassingen zien aankomen.

Als je u aan je woorden houdt kan je eigenlijk nooit iets verkeerds doen :)
 

DeletedUser77130

Guest
Dat is dan ook meteen het verschil tussen een zielige actie en een stab. Bij een stab overtreed je een officiële afspraak en bij een zielige actie is het tussen de lijntjes door genaaid worden. Stabs zijn nooit acceptabel, zielig spel kan in uitzonderlijke situaties wel toegepast worden. Als in mijn voorbeeld ik over w51 gaf. Iemand overtreed de NAP tegen mijn stam meermaals bewust waardoor ik hem bewust ging misleiden/naaien zonder ik mij niet houd aan de afspraken.

Wat ik iedereen altijd aanraad is om je afspraken zo duidelijk mogelijk te maken. Meestal stel ik een voorstel en word daarover onderhandeld, als we er beide uit zijn post ik de officiële afspraak met aanpassingen van je tegenstrever opnieuw in de PM waar hun vervolgens Ja ik ga akkoord moeten op antwoorden. Dan kan je echt zeker zijn dat hij je niet zal naaien of het is zwart op wit een duidelijk backstab.

Ook moet je de persoon waarmee je iets af gesproken hebt zijn gedrag in de gaten houden. Het kan er eerst vriendelijk en ontspannen aan toe gaan maar van zodra beide acc's elkaar korter naderen kan je spanningen en kortere pm's krijgen. Dat is meestal een teken dat je tegenstrever geen intenties heeft in harmonie te gaan blijven leven ^^ Dus als je ooit een mondelinge afspraak hebt en niet echt officieel een afspraak kan je zo verassingen zien aankomen.

Als je u aan je woorden houdt kan je eigenlijk nooit iets verkeerds doen :)

Hurray, eindelijk op één lijn. Behalve dat ik het woord 'zielig' voor 'tactisch' of 'sluw' zou vervangen.
 
Reactiescore
1.094
Wil niet al te veel mengen, gefeliciteerd aan Par.
Maar vond me wel even genoodzaakt om hierop te reageren;

maar onderandere fluffy, tbc en nog een paar maar ik wil hier iig mee stellen dat er heel wat ervaren spelers inzaten waarvan je gewoon zou verwachten dat eerlijk spel een grote positie inneemt.

Dit valt heel erg te relativeren, want had jij oprecht van FBD had verwacht dat ze eerlijk spel zouden spelen? FBD heeft vanaf W34 alleen maar in stammen gespeeld waar je je vraagtekens bij kan zetten. W34 gestabt + smerig spel, CL9 gestabt, CL11 smerig spel en ban voor botten, en CL13 wederom stabs / smerig spel. Dus kom nou, om FBD als voorbeeld te nemen....

Ik weet heel goed dat jij op CL13 er absoluut niets aan kon doen. Maar dit is overdreven hoor... Ook op tbc speelde niet de minste naam wat betreft smerige spelletjes en stabs e.d. (paul). Daarnaast heeft die stam op cl13 uberhaupt een aantal dingen gedaan waar je je vraagtekens bij kan zetten, om het maar licht uit te drukken. Zij waren/ zijn absoluut geen leidraad voor de 'ervaren spelers', eerder gewoon uitschot.

Hoe reageert tw: ja is wel een naai actie maargoed ze hebben zich wel aan ongeschreven regels gehouden dus er is niet gestabt.

Zo werd helemaal niet gereageerd. Op Cl13 heb ik met mijn stam daar heel afkeurend op gereageerd, wij werden zelf ook al een aantal keer benadeeld door de stam van fluffy en TBC. Maar dit is gewoon een verzonnen zin, want zeker POEF heeft dit nooit gezegd. En naast de stam van de stabbers waren wij zo'n beetje de enige mensen op het forum. Dus je legt hier woorden in de mond van POEF die niet zijn gezegd.

Sterker nog, volgens mij heb ik nog een tijdje met jou gesproken en had je de zelfs de vv aan mij gegeven zodat we nog het e.e.a. tegen jou oude stamgenoten konden inbrengen. Er was zelfs een idee dat je naar onze kant van de wereld zou jumpen, maar jij brak opeens de vv na 2 dagen, reageerde niet meer op skype & op het AF, en ik heb mij laten vertellen dat je de vv uiteindelijk nog hebt gegeven aan de mensen die jou hebben gestabt. Dus zo erg vond je het blijkbaar ook niet.

Begrijp me verder niet verkeerd GOUD/|D| waren absoluut geen lieverdjes en die oude stamgenoten van jou ook niet. Smerig spel en/of stabs waren absoluut hun ding. Maar als jij van FBD en TBC had verwacht dat ze eerlijk spel zouden spelen tja...
En dat het afgewimpeld is door de rest is gewoon onzin.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan