Problemen MSI gaminglaptop

Reactiescore
241
Hopelijk heeft iedereen een fijne kerstgehad :)
Ik heb helaas een probleem met mijn laptop, ik weet niet of dit het juiste topic is om het aan te kaarten, maar ik hoop dat er iemand in deze mooie familie is die mij bij mijn probleem kan helpen.

Het probleem:
Sinds bijna twee week heb ik een probleem bij het spelen van zwaardere games. Als ik een zwaarder(PUBG, FC4, ROMEII) spel speel dan beweegt het beeld schokkerig het lijkt alsof het in slowmotion gaat. Dit probleem heb ik één keer eerder gehad en toen was het een paar dagen later weer opgelost. Dit keer duurt het me echter wat te lang. Denk zelf dat het aan de instellingen van de videokaart ligt, heb een aantal dagen geleden het nieuwste nvidia stuuringsprogramma gedownload in de hoop dat dat zou helpen, maar helaas. Met mijn hardware zou ik die games makkelijk zonder problemen moeten kunnen spelen.

Hopelijk kan iemand mij hier bij helpen, heb zelf niet zoveel verstand van computers.

specs: MSI GE 70 2QD Apache
Nieuwste windows 10 versie
Nvidia GeForce GTX 950M
Intel(R) core(TM) i7-4720HQ CPU 2.6GHz
8 GB ram
1920 x 1080, 60Hz
64-bit operating system, x64-basedprocessor

 
Reactiescore
182

Slim om mij hierin te taggen ;)

@GruttePi3r
Wat je eens zou moeten doen is de temperaturen van de graphics unit in de gaten houden.
Een tool als Intel Extreme Tuning Utility kan dit doen.
Ik denk namelijk dat je last hebt van het fenomeen "thermal throttling", waarbij het vermogen van je graphic unit gebottlenecked wordt door de warmte.
Als je die tool download en tegelijk een game opstart, zou je de temperaturen moeten zien stijgen. Dan moet je even de resultaten hier zetten!
 

DeletedUser78666

Guest
Slim om mij hierin te taggen ;)

@GruttePi3r
Wat je eens zou moeten doen is de temperaturen van de graphics unit in de gaten houden.
Een tool als Intel Extreme Tuning Utility kan dit doen.
Ik denk namelijk dat je last hebt van het fenomeen "thermal throttling", waarbij het vermogen van je graphic unit gebottlenecked wordt door de warmte.
Als je die tool download en tegelijk een game opstart, zou je de temperaturen moeten zien stijgen. Dan moet je even de resultaten hier zetten!

Yes :). Denk dat niemand betere tips hierover kan geven dan jij en zo te lezen had ik gelijk :)
 
Reactiescore
241
:D
 
Reactiescore
2.490
Er staat game Mod, niet forum mod ;)

Maar dit topic hoort in vrije forum.

Mocht er een serieus productieprobleem bij MSI gaming laptops zijn was het seriues vrije forum wel gepast :)
 
Reactiescore
182
Er staat game Mod, niet forum mod ;)

Maar dit topic hoort in vrije forum.

Mocht er een serieus productieprobleem bij MSI gaming laptops zijn was het seriues vrije forum wel gepast :)

Technisch gezien is dat dan ook zo omdat (veel) MSI laptops hun volle potentieel niet behalen vanwege thermo throttling ;)
 
Reactiescore
241
Bovenaan