De bende van Nijvel

DeletedUser51839

Guest
Besten ik ben een belg van 22 jaar en buiten tw om maak ik laatste dagen een "event" die al jaren aan het roken is eigenlijk. De bende van nijvel namelijk. Ik heb mijn eigen mening erover maa had graag iedere persoon die het "voorval" kent zijn opinie geweten. Het lijkt ver van je bed show maar in 1980 tot 1990 gebeurden er dingen die enkel overheid weet en wij niet. De "Bende van Nijvel" is een van de beruchtste van België, wat denken jullie van de huidige verloop?

Moet de overheid Vlaanderen terug alle informatie geven of moeten ze zelf eens spitten in het onderzoek. Is grootschalige doofpot operatie geweest zoals in de films of is het een opvlieging? Volgens mij is dit een "dossier" die al zeer lang sleept en voor de Belgische bevolking best eens opgelost word. Laat me duidelijk zijn, ik ben 22 jaar en zie gewoon 1 corrupt netwerk, de "Reus" was een rijkswachten (voor men tijd) en was enkel een soldaat, is de kolonel dan niet iemand zoals een premier mss? Iemand uit die tijde die niet enkel radicaal te werk ging maar ook de "nodige" machten had ivm functies? Ik ben zeer benieuwd naar de oudere tw leden hun meningen omdat ik 1995 ben en dus de hele soap niet meemaakte maar wel zeker ben dat ik deze "soap" wel degelijk wil zien aflopen zoals het moet, allemaal achter slot en grendel ;) Have fun Jef Vermassen, laat België eens zien hoe zuiver ons justitie is
 
Reactiescore
1.075
zullen zeker hoge koppen bij geweest zijn, ik denk niet dat je moet kijken naar 1 of andere premier, maar zeker hogere politie (of rijkswacht) leden, en vooral naar de destijds brigade diane.
 

DeletedUser70854

Guest
Wij woonden dus aan een belangrijk, groot kruispunt. En blijkbaar stonden ze indertijd altijd met hun geweer en spijkerband in onze portiek... Shit. Stel je voor, 24/7 soldaten aan je deur
 

DeletedUser51839

Guest
Ik denk dat er gewoon te veel machthebbers toen bewijzen konden wissen. Maarje laten we hopen op een opheldering voor al die families van de slachtoffers.
 
Reactiescore
91
Namen zullen er nog wel vrijkomen, motief niet
 
Bovenaan