Top/Flop stammen

  • Topicstarter Deleted User - 487871837
  • Startdatum

DeletedUser68843

Guest
Naar mijn mening zijn er de laatste 10 werelden verdomd weinig top stammen :p Ken bij lange na niet alle, ben hier pas net begonnen. Maar de meeste oude top spelers zijn ook allemaal gestopt en wil je daar weer aan kunnen tippen, moet je eerst TW verbeteren :D
Volledig mee eens :D neem W2 maar als voorbeeld waar er hard geknokt werd zonder premium functies :p
 
Reactiescore
179
Hier kan ik me gedeeltelijk in vinden Angel.

Casual is een langzame wereld die veelal door beginners gespeeld word maar door een groep ervaren spelers die geen tijd hebben/hadden voor nog een reguliere wereld. Casual is dan de place to be voor ervaren spelers met minder tijd.

Op een of andere manier weten deze spelers elkaar te vinden en vormen dan ook hun stam. Zo waren er op casual 2 meerdere stammen met ervaren spelers en leiders die uiteindelijk de strijd aan gaan met elkaar. De beginners hebben uiteindelijk niets te vertellen op een casual, althans, dat is mijn ervaring van casual 2. Een ‘top’ stam kom je dus wel degelijk tegen op een casual.

Ik kom veel namen op casual 1 tot 5 tegen die een goede reputatie hebben en meerdere jaren tw spelen met een mooi opgebouwd cv. Dus dat casual alleen voor noobs is.... onzin in mijn ogen.

Casual is zeker een langzame wereld zal ik ook geheel niet ontkennen. En voor ervaren spelers is dit zeker een mooie wereld, als ze eens rustig aan zouden willen doen zal ook niet ontkennen. En met de 120% regel heb je gewoon nog vele malen minder te doen dan een reguliere wereld, dus het is voor zowel mensen die net beginnen als ervaren spelers die minder tijd willen doden in dit spel een prima optie om hier te gaan spelen.

Ik heb ook gezegd dat mijn mening vooral gebaseerd was mijn eigen Casual waar ik leider ben geweest;). Natuurlijk zijn er stammen die het zo nodige kwaliteit spelers bevatten met een leuk cv van ervaring van verleden werelden. Toen ik leider was in de stam hadden wij zeker wel een aantal goede spelers in de stam zitten, maar er waren ook spelers die werkelijk geen enkel inzicht hadden in dit spelletje. Er heerste inactiviteit onder een aantal spelers dat kun je gewoon geen goede stam creëren. Wat ik toen veel heb gemaakt werd de stam vooral gedragen werd door 2/3 personen die alles plande, uitvoerde, veelvuldig vv's draaide(Dat waren ook veel zelfde personen die dat deden). Tja dan is de samenwerking al gewoon minder en wat volgens mij bij een top stam hoort is zeker een goede samenwerking en niet steeds dezelfde personen mogen opdraaien om de vuile werkjes op te knappen.

Dit is hoe ik heb het meegemaakt, dus kan niet echt meepraten met andere werelden en in jou geval dan Cas2 daar kan de situatie wel wat anders zijn dan Cas1. Maar de situatie die ik daarboven nu schets komt toch veel voor bij stammen. Daarom ben ik niet zo snel geneigd om een stam een top stam te noemen.

En dat Casual zeker niet voor noobs is dat bestempel ik vooral als onzin. Dat wordt altijd heel snel geroepen door de buitenstaanders die niet Casual hebben gespeeld. Ik zie Casual meer als een leerwereld voor spelers die minder verstand van dit spel snappen. En voor ervaren spelers die rustig aan willen doen met het spelletje.


Ik denk dat ik het voor een deel met je eens ben Angel. Ik ben hier begonnen op Weedish met het idee om weer te gaan spelen na een moeilijke periode op W55 met volle inzet. Maar dit was dan wel met de insteek dat het iets minder actief kon dan op normale werelden, door de range die er geldt.
Maar heb nu wel naast me studie de volledige bezetting over het account goed voor elkaar en ben weer redelijk verslaafd.

Ben tevens van mening dat je zonder ervaring redelijk ver kan komen op zulke werelden (al dan niet met mindere inzet). Maar dat je nadat de range weg valt of als er spelers in de dezelfde range vallen deze spelers snel ten onder gaan.

Over topstammen kan ik niet echt een mening geven omdat dit mijn eerste Casual wereld is, des al niet te min vind ik wel dat wij als Ket er redelijk goed voor staan en zeker voor een goed resultaat gaan op deze wereld met een klein select groepje.

Tja TW werkt verslavend je denkt dat je op Casual wat minder tijd hebt om dat spelletje te spelen. Dan heb je het wel een beetje mis, daar had ik zelf ook last van ik dacht ook dat veel minder tijd zou besteden aan Casual maar ik moet toch zeggen dat is mij ook niet gelukt. Ik ging toch elke dag loggen, om toch voor de stam actief te blijven.

Deze mening deel ik met je mee. Zonder ervaring kan je zeker met de regel nog een behoorlijk eindje komen. Ik heb zelf ook altijd een co-speler op Casual gehad die kon in het begin er echt weinig van, maar in de loop van de tijd ontwikkelde het bij hem steeds meer. Dus zeker als minder ervaren speler kom je echt wel op de recht. En zoals jij al juist weergeeft als de range wegvalt zal het voor de minder ervaren spelers een ietwat moeilijkere taak hebben om een account in leven te blijven houden.

Ik speel niet hier. En het kan zeker dat Ket positieve resultaten blijft halen ik zou zeggen blijf zo door doen;)
 

DeletedUser78605

Guest
Volledig mee eens :D neem W2 maar als voorbeeld waar er hard geknokt werd zonder premium functies :p
Nu weet ik zelf niet zo veel van W2 af. Geen idee hoe de stam was en alle spelers die er speelde. Maar TW.nl kent een aantal stammen maar mensen echt graag in wilde spelen, omdat ze een "naam" hadden. Stammen dat als je die hier noemt, dat oude spelers vanuit die stam hier komen reageren en veel mensen weten over welke stam je het heb. Nou die stammen noem ik over het algemeen top stammen.

Alles wat er nu wordt opgericht, kan je eigenlijk geen top stam noemen.. Werelden zijn eigenlijk al te klein om meerdere gelijkaardige stammen te hebben. Er is geen echte late game meer. Je hebt je niet echt te bewijzen en dat vind ik zo jammer. Wij zien graag allemaal de werelden groter worden (wat heel lastig is om nog te laten lukken) en het bedrijf inno ziet graag nog zo veel mogelijk geld binnenkomen voordat het spel helemaal is leeg gezogen..
 

DeletedUser76198

Guest
Ben ik het niet mee eens. Juist deze kleinere werelden zijn leuk, fronten verschuiven sneller. Een goede massa kan een grote klap zijn voor je tegenstander.

Op die lelijke oude veel te drukke werelden lagen fronten vaak veel meer vast en was het stacken tot je niet meer stacken kon :eek: ik vind het huidige spel een stuk aantrekkelijker, het grote nadeel is dat er steeds minder mensen spelen en je steefs weer met/tegen dezelfde flapdrollen komt te spelen en dat de motivatie zo slecht is dat je tegenstander vaak al na 1-2 massa's begint te rennen.
 

DeletedUser77892

Guest
Ben ik het niet mee eens. Juist deze kleinere werelden zijn leuk, fronten verschuiven sneller. Een goede massa kan een grote klap zijn voor je tegenstander.

Op die lelijke oude veel te drukke werelden lagen fronten vaak veel meer vast en was het stacken tot je niet meer stacken kon :eek: ik vind het huidige spel een stuk aantrekkelijker, het grote nadeel is dat er steeds minder mensen spelen en je steefs weer met/tegen dezelfde flapdrollen komt te spelen en dat de motivatie zo slecht is dat je tegenstander vaak al na 1-2 massa's begint te rennen.

Juist hierom vind ik de nieuwe kleinere werelden echt verrot. Daarbij kan een goede massa op een grote wereld ook een flinke klap zijn hoor. Leuke aan een grote wereld is dat hij niet zo snel voorbij is, je veel meer diplomatie hebt. En oorlogen veel dynamischer zijn naar mijn ervaring. Kleine werelden is het toch al snel duidelijk welke kampen er zijn, en zoals je zegt, je zit telkens tegen dezelfde flapdrollen en de helft van de spelers rent bij de 1e massa.
 

DeletedUser61134

Guest
Juist hierom vind ik de nieuwe kleinere werelden echt verrot. Daarbij kan een goede massa op een grote wereld ook een flinke klap zijn hoor. Leuke aan een grote wereld is dat hij niet zo snel voorbij is, je veel meer diplomatie hebt. En oorlogen veel dynamischer zijn naar mijn ervaring. Kleine werelden is het toch al snel duidelijk welke kampen er zijn, en zoals je zegt, je zit telkens tegen dezelfde flapdrollen en de helft van de spelers rent bij de 1e massa.

Als ze beweren dat ze goed kunnen deffen zijn het altijd runners.
Gewoon meteen kicken dan :eek:
 

DeletedUser76198

Guest
Juist hierom vind ik de nieuwe kleinere werelden echt verrot. Daarbij kan een goede massa op een grote wereld ook een flinke klap zijn hoor. Leuke aan een grote wereld is dat hij niet zo snel voorbij is, je veel meer diplomatie hebt. En oorlogen veel dynamischer zijn naar mijn ervaring. Kleine werelden is het toch al snel duidelijk welke kampen er zijn, en zoals je zegt, je zit telkens tegen dezelfde flapdrollen en de helft van de spelers rent bij de 1e massa.

Ik vind het juist minder dynamisch, denk dat het iets is waar we niet uit zullen komen :D (ieder zijn mening)

Ik heb een vrij lange tijd (ik geloof?) w11 gespeeld, als ik dat vergelijk met de nieuwe werelden waar ik gespeeld heb is het voor mij een verbetering omdat er nu meer bij komt kijken. En het sneller gaat, ik heb geen zin om jaren over een wereld te doen :D

W1-10 was ik een van die spelers die 1-2 gebouwlevels per dag bouwde en wat oorlog maakte met vrienden :$ dus kan niet echt uit ervaring spreken als ik iets over die werelden zeg. Als ik kijk naar de stats van wereldwinnaars (oude werelden) is er wel een grote vooruitgang geboekt tegenover het BB-edelen.
 

DeletedUser73968

Guest
Ik heb een vrij lange tijd (ik geloof?) w11 gespeeld, als ik dat vergelijk met de nieuwe werelden waar ik gespeeld heb is het voor mij een verbetering omdat er nu meer bij komt kijken. En het sneller gaat, ik heb geen zin om jaren over een wereld te doen :D

Denk wat een Casual wereld opzichzelf vrij lang duurt? Ik laat me hierbij dan even uit over Cas5 waar het pas eind volgend jaar echt los zal gaan, is toch alweer een goede ander half jaar. Geen idee hoelang Cas3 al draait :p Maar denk ookal een mooi tijdje.
Toch ga ik Cas5 mocht er privé niks gaan veranderen uitspelen ook al duurt het nog lang maar dat is nu eenmaal de verslaving :D
 

DeletedUser78773

Guest
Denk wat een Casual wereld opzichzelf vrij lang duurt? Ik laat me hierbij dan even uit over Cas5 waar het pas eind volgend jaar echt los zal gaan, is toch alweer een goede ander half jaar. Geen idee hoelang Cas3 al draait :p Maar denk ookal een mooi tijdje.
Toch ga ik Cas5 mocht er privé niks gaan veranderen uitspelen ook al duurt het nog lang maar dat is nu eenmaal de verslaving :D


Junk :cool: je lijk mij wel
 

DeletedUser78605

Guest
Top, we willen heel de top 60 gaan rekruteren uiteindelijk :)
Maar eerst even vorm geven
 

DeletedUser58227

Guest
882: Wordt ie top ? Of wordt ie flop ?

En waarom?

Zonder enige twijfel flop op dit moment.
Buiten het feit dat het een stam is die puur groot is geworden dmv recruiten, die erg slecht is georganiseerd en waar veel ontevredenheid heerst.
Is er ook een incapabele leiding aan het roer, dus ik zie het nog niet zo snel verbeteren. Of er moet heel wat veranderen in de mentaliteit daar
 

DeletedUser45137

Guest
Zonder enige twijfel flop op dit moment.
Buiten het feit dat het een stam is die puur groot is geworden dmv recruiten, die erg slecht is georganiseerd en waar veel ontevredenheid heerst.
Is er ook een incapabele leiding aan het roer, dus ik zie het nog niet zo snel verbeteren. Of er moet heel wat veranderen in de mentaliteit daar

Je zegt dit alleen om dat je niet bent toegelaten in de stam. Dus jammer dat jij onvrede zonder onderbouwing, en op deze manier, uit op het AF. Naar mijn weten is er geen ontevredenheid en is de leiding prima capabel. En wat bedoel je qua mentaliteit?
 

DeletedUser58227

Guest
Geen idee wie jij bent, maar je bent duidelijk niet goed op de hoogte of probeert bepaalde acties te verbloemen.
Ik ben inderdaad niet toegelaten in 882, de vraag is of ik dat überhaupt ook wel had gewild. Doet er verder niet toe, het gaat erom op welke manier het is gebeurt dat ik niet in 882 ben toegelaten.
Iedereen, inclusief mij werd beloofd te mogen overstappen naar 882. Toen het uiteindelijk zo ver was, en iedereen overstapte werd mijn invite ineens teruggetrokken en hoefde ik ook geen nieuwe invite meer te verwachten.
De reden? Ik heb te weinig punten, maar 2 dagen daarvoor waren die punten nog helemaal geen probleem.
Ik heb verschillende keren geprobeerd met de leiding in gesprek te gaan, maar dat is erg lastig tot vrijwel onmogelijk. Want de leiding negeert je, of valt simpelweg in herhaling met opmerkingen als 'bied excuses aan' (niemand heeft ook een idee waarvoor, zal wel een machtsspelletje zijn ofzo), en zet spelers buitenspel.
En ja ik heb met meerdere spelers uit 882 contact, en als ik hoor hoe het er aan toe gaat baart mij dat toch wel zorgen. Daarom dat ik ook durf te zeggen dat de leiding niet alleen met mij zo om gaat.
Een leiding hoort een luisterend oor te hebben naar andermans verhalen, visie en dergelijke. Hoe het er in 882 werkt simpelweg niet. Wat de leiding wil gebeurt ook, heeft iemand een andere mening wordt die simpelweg buitenspel gezet. Overleg is dan ook niet mogelijk.
Uiteraard zul je dit hier allemaal komen ontkennen en beweren dat overleg met de leiding wel mogelijk is, maar nah. Ze zullen in eerste instantie inderdaad reageren, maar ze zullen er niets mee doen. Ze zullen het niet eens in overweging nemen en iemand voorliegen zijn ze ook niet zo vies van. Daarmee kijk ik naar de oud Cenos, als zowel Droid leiding.

De acties van de leiding in 882 zijn mijn inziens uitgelopen tot een stab richting mij. Door loze beloftes te doen en mij en daarmee indirect ook andere flink te naaien. Erg spijtig hoe het is gelopen, een excuses zou op zijn plaats staan. Maar dat verwacht ik niet, er wordt enkel excuses verwacht van de 'slachtoffers', ja zo erg is het zelfs ( :biggrin: ).
Keep it up, ga zo door en met mij zullen meerdere spelers volgen die 882 niet meer zien zitten. Zo zijn er naast mij nu al 3 spelers vertrokken uit 882, omdat ze zulk beleid niet tolereren.

Dus zonder onderbouwing zeggen dat er onvrede heerst? Naah, ja ik heb inderdaad geen bewijs materiaal getoond in mijn vorige post. Onder andere omdat topics op het gedeelde forum binnen no-time werden verplaatst naar een niet toegankelijk archief, of er werden bepaalde reacties uit het niets verwijderd waardoor bewijs materiaal ook onmogelijk is.
Mijn gesprekken met leden is voor mij voldoende bewijs, en gesprekken met een lid van de leiding waarin duidelijk wordt dat bepaalde leiders informatie opzettelijk achterhouden, of verkeerd overbrengen.
95f69ace2f52b22dbf7e166e82960e99.png

Gesprekken met (oud)stamleden laat ik voor het liefst achterwegen. Ik wil hen niet benadelen, want wanneer ik gesprekken met hen openbaar maak vliegen jullie geheid boven op ze en ik wil niet op mijn geweten hebben dat ze door mijn openbaring van gesprekken gekickt worden. We weten allemaal goed dat er ontevredenheid hangt, bij wie precies mogen jullie zelf uitzoeken.

Mentaliteit, de mentaliteit hoe een stam te leiden. Hoe met spelers om te gaan, normen & waarden. Er werd zo ontzettend veel waarde gehecht aan de uitstraling van de stam. Dan lijkt mij dit toch ook wel iets belangrijks om daarin mee te nemen, als die uitstraling zo zwaar weegt.
Naar jou weten een capabele leiding, hierna misschien toch nog maar eens opnieuw over nadenken dan. ;)
 
Bovenaan