Genderidentiteit

Reactiescore
976
Dit is juist het grote probleem van onze samenleving. Je wordt geboren als mens, dan maakt het geen reet uit als je man/vrouw of zwart/wit bent. Jij vindt een onderscheid van een wc voor donker getinte en wit getinte mensen? Dat er geen onderscheid wordt gemaakt tussen zwart/wit is gelukkig geaccepteerd, nu de mannen/vrouwen nog.

Ik stoor me wel een beetje aan die politieke correctheid. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig. Binnenkort roepen die gendermoraalridders dat urinoirs het onderscheid tussen mannen en vrouwen in stand houden. En zo gaat het maar door. Er is altijd wel iemand op zijn pik getrapt ;) (pun)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Heey schoonheid, kan het niet via skype sturen, maar alleen via whapp. Wat is jouw 06, dan stuur ik het zo ;)

@Hopeful jij hebt al pikantere foto's gehad dan dat tijdens de late uren via Snapchat;)

Ja maar via whatsapp worden ze opgeslagen en snapchat niet :(
 

DeletedUser72524

Guest
Ik stoor me wel een beetje aan die politieke correctheid. Mannen en vrouwen zijn niet gelijk, maar wel gelijkwaardig. Binnenkort roepen die gendermoraalridders dat urinoirs het onderscheid tussen mannen en vrouwen in stand houden. En zo gaat het maar door. Er is altijd wel iemand op zijn pik getrapt ;) (pun)

De reden waarom veel kinderen een transgender operatie willen is omdat zij niet zichzelf kunnen zijn vanwege het afgebakend gedrag dat bij ieder geslacht hoort. Als voorbeeld, mijn zusje mocht niet op voetbal omdat dat niet vrouwelijk was. Van zulke details moeten wij af. Als ik morgen een jurk wil dragen dan moet ik dat gwn kunnen doen zonder kans te hebben in elkaar geslagen te worden of nagekeken te worden.

Ja maar via whatsapp worden ze opgeslagen en snapchat niet :(

Dat is jouw eigen fout, zat mogelijkheden om dit te verwezenlijken.
 
Reactiescore
976
De reden waarom veel kinderen een transgender operatie willen is omdat zij niet zichzelf kunnen zijn vanwege het afgebakend gedrag dat bij ieder geslacht hoort. Als voorbeeld, mijn zusje mocht niet op voetbal omdat dat niet vrouwelijk was.

Als je ouders zo denken dan zijn zij het probleem want ik ken ontzettend veel meisjes die voetballen. Is het probleem niet gewoon dat je ouders een bepaald droombeeld voor hun dochter hebben en dat ze dat proberen op te dringen net zoals ouders vaak een bepaalde studierichting opdringen? Elke ouder moet ermee leren leven dat het kind eigen keuzes maakt. Genderonderscheid kan weliswaar bijdragen tot het droombeeld van ouders, maar dat is zeker niet het enige dat er invloed op heeft. En dan nog, is het niet normaal dat ouders een droombeeld voor hun kinderen hebben? Elke ouder wil toch dat zijn kind het droombeeld volgt en het later met een dokter trouwt en voor kleinkinderen zorgt, maar dat gebeurt ook niet per se en daar leren ze ook mee leven. Je zusje moet gewoon zoals de meeste kinderen blijven zagen en dan mag ze wel gaan voetballen. Een vader die zot is van voetbal zal niets liever hebben dan dat hij met zijn dochter elke week naar de voetbal kan. Mijn inziens is dit niet een genderprobleem, maar een acceptatieprobleem van ouders tegenover de keuzes van kinderen.

Als ik morgen een jurk wil dragen dan moet ik dat gwn kunnen doen zonder kans te hebben in elkaar geslagen te worden of nagekeken te worden.

Ik denk niet dat mensen er een probleem mee hebben moest jij morgen in een jurk over straat lopen. Dat ze eens kijken is normaal want ze komen niet elke dag een man met jurk tegen. Een vrouw met een dikke poep wordt ook nagekeken, iemand met heel veel puistjes in zijn gezicht wordt ook nagekeken, iemand met één arm wordt ook nagekeken. Is dat leuk? Nee, maar die leven daar ook mee. ;)
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik zag vandaag nog iemand die online helemaal afgemaakt werd omdat hij een jongen is die het leuk vindt om makeup te dragen. Niet heel lang geleden zag ik het verhaal van iemand die kinderen schminkt en bij een jongen geen vlinder mocht schminken van zijn moeder. Dat was te "meisjesachtig" - een doodshoofd mocht wel.

Feit is gewoon dat er nog steeds heel veel dingen als mannelijke en heel veel dingen als vrouwelijke norm worden gezien en een groot deel van de maatechappij helemaal hysterisch wordt als die twee normen gemixt worden door mensen.
 
Reactiescore
976
Ik zag vandaag nog iemand die online helemaal afgemaakt werd omdat hij een jongen is die het leuk vindt om makeup te dragen.

Hoezo afgemaakt? Hij poste gewoon een foto van zichzelf met make-up en vervolgens begint iedereen hem af te maken? Daar geloof ik geen kut van. Misschien wel als hij roept 'IK BEN EEN JONGEN EN IK DRAAG MAKE-UP' maar dan zoek je de confrontatie gewoon op. En dan nog geloof ik enkel dat hij wordt afgemaakt omdat hij zich aanstelt en niet omdat hij make-up draagt.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Hoezo afgemaakt? Hij poste gewoon een foto van zichzelf met make-up en vervolgens begint iedereen hem af te maken? Daar geloof ik geen kut van. Misschien wel als hij roept 'IK BEN EEN JONGEN EN IK DRAAG MAKE-UP' maar dan zoek je de confrontatie gewoon op. En dan nog geloof ik enkel dat hij wordt afgemaakt omdat hij zich aanstelt en niet omdat hij make-up draagt.

Ja, dat gebeurde wel.

Die foto's hadden een normale caption, niet hij die van de daken schreeuwde dat hij een makeupdragende jongen was, (al deed hij het wel, who cares?) en mensen zeiden dat dat "genderneutrale ding dood moest" en het woord faggot werd ook vaak gebruikt.

Overigens wel grappig dat je reageert op een situatie die ik beschrijf, waar je geen info over hebt en dan de aangevallen persoon de schuld geeft omdat hij zich "waarschijnlijk aanstelde".
 
Reactiescore
976
Ja, dat gebeurde wel.

Die foto's hadden een normale caption, niet hij die van de daken schreeuwde dat hij een makeupdragende jongen was, (al deed hij het wel, who cares?) en mensen zeiden dat dat "genderneutrale ding dood moest" en het woord faggot werd ook vaak gebruikt.

Overigens wel grappig dat je reageert op een situatie die ik beschrijf, waar je geen info over hebt en dan de aangevallen persoon de schuld geeft omdat hij zich "waarschijnlijk aanstelde".

Als je van de draken schreeuwt dat je een makeupdragende jongen bent, dan moet je ermee leren leven dat andere commentaar geven. Commentaar geven mag, want niet iedereen moet make-up mooi of nodig vinden. Zelf heb ik al ooit een meisje erop attent gemaakt dat ze eigenlijk geen make-up zou moeten dragen. Als ik dat tegen een jongen zeg dan schiet je me af zeker? Wie houdt er nu het genderonderscheid in stand? ;)

Verder geloof ik niet dat mensen op sociale media bij een random foto waarop ze zien dat iemand make-up draagt en dat voor hen niet kan, hun tijd gaan verdoen. Mag ik eens een linkje naar die persoon?
 

Deleted User - 487871837

Guest
Als je van de draken schreeuwt dat je een makeupdragende jongen bent, dan moet je ermee leren leven dat andere commentaar geven. Commentaar geven mag, want niet iedereen moet make-up mooi of nodig vinden. Zelf heb ik al ooit een meisje erop attent gemaakt dat ze eigenlijk geen make-up zou moeten dragen. Als ik dat tegen een jongen zeg dan schiet je me af zeker? Wie houdt er nu het genderonderscheid in stand? ;)

Verder geloof ik niet dat mensen op sociale media bij een random foto waarop ze zien dat iemand make-up draagt en dat voor hen niet kan, hun tijd gaan verdoen. Mag ik eens een linkje naar die persoon?

Tuurlijk moet je met commentaar kunnen leven als je zo open bent. Alleen kunnen mensen hun commentaar ook voor zich houden. Wat is het nut van negatief commentaar leveren op iemand die je niet kent?

Nee, als jij tegen een jongen zegt dat hij beter geen makeup kan dragen dan schiet ik je niet af. Dat heb ik nooit gezegd. Ik schiet je wel af als je zou zeggen dat een jongen geen makeup zou moeten dragen omdat dat gay is.

En jawel, mensen op social media zijn zo. Misschien niet op Facebook of een forum als dit, maar op Twitter, waar dit gebeurde toch zeker wel. Ik zal een screenshotje van de tweet met de door mij bedoelde foto's skypen. Het commentaar waar ik het over had kan ik niet meer zien, omdat de mensen het of verwijderd hebben of hun account op privé hebben gezet, waardoor ik er niet meer op kan kijken.
 
Reactiescore
976
Tuurlijk moet je met commentaar kunnen leven als je zo open bent. Alleen kunnen mensen hun commentaar ook voor zich houden. Wat is het nut van negatief commentaar leveren op iemand die je niet kent?

Als de jongen in kwestie riep dat hij als jongen make-up wil dragen, dan zoekt hij de confrontatie op en mag er ook negatieve commentaar gegeven worden.

Verder wil ik je nog iets duidelijk maken. Stel ik zet op twitter: "Hmmm, kattenvlees is toch zo lekker! Jammie Jammie!". Denk je niet dat ik een stortvloed aan negatieve reacties ga krijgen van kattenliefhebbers waaronder talloze doodverwensingen? Dit is een probleem van ongeremd gedrag op sociale media en dus niet per se een genderprobleem.
 
Laatst bewerkt:

Deleted User - 487871837

Guest
Als de jongen in kwestie riep dat hij als jongen make-up wil dragen, dan zoekt hij de confrontatie op en mag er ook negatieve commentaar gegeven worden.

Maar als makeup dragende jongen doe je niemand iets kwaad. Hoezo confrontatie opzoeken? Als ik met makeup en een jurk door de stad loop, zoek ik dan ook de confrontatie op terwijl ik gewoon mezelf uit hoe ik me fijn voel?

Verder wil ik je nog iets duidelijk maken. Stel ik zet op twitter: "Hmmm, kattenvlees is toch zo lekker! Jammie Jammie!". Denk je niet dat ik een stortvloed aan negatieve reacties ga krijgen van kattenliefhebbers waaronder talloze doodverwensingen? Dit is eerder een probleem van ongeremd gedrag en dus niet per se een genderprobleem.

Er zit wel een verschil he.

Zoals ik al zei, door makeup te dragen doe je niemand kwaad. Als je zoiets zou tweeten dan worden mensen boos ja, omdat je katten hebt vermoord/laten vermoorden om op te eten en dat vinden mensen niet leuk omdat katten natuurlijk dé huisdieren van Nederland zijn.

Maar, alsnog, als jij kattenvlees lekker vindt, dan moet je dat vooral kunnen zeggen. Leven en laten leven toch?

Ik zou het je trouwens niet aanraden zulke uitspraken te doen, dan krijg je waarschijnlijk een hele golf aan radicale veganisten over je heen en dat wil je niet.
 

DeletedUser73204

Guest
Tuurlijk moet je met commentaar kunnen leven als je zo open bent. Alleen kunnen mensen hun commentaar ook voor zich houden. Wat is het nut van negatief commentaar leveren op iemand die je niet kent?
.

zegt hij..............

als iemand foto's deelt op een socialmedia weet je gewoon dat je positief/negatief reacties krijgt.
En als je daar niet van houdt, moet je gewoon foto's lekker zelf privé houden.

Aah joh, het is wel heel toevallig. Haar visie en haar afkomst.
Mijn visie had geloof ik niet iets te maken met Blank/Zwart. Dat je er van maakt ze komt uit SA dus ze zal wel racistisch zijn is ook een vooroordeel...............
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Deleted User - 487871837

Guest
zegt hij..............

als iemand foto's deelt op een socialmedia weet je gewoon dat je positief/negatief reacties krijgt.
En als je daar niet van houdt, moet je gewoon foto's lekker zelf privé houden.

Dus mensen moeten maar geen foto's plaatsen omdat een stel randdebielen hun homofobe meningen niet voor zich kunnen houden?
 

DeletedUser73204

Guest
Dus mensen moeten maar geen foto's plaatsen omdat een stel randdebielen hun homofobe meningen niet voor zich kunnen houden?

Als je daar niet tegen kunt moet je ze niet plaatsen. Deel ze dan gewoon met je vrienden. Die weten hoe je echt bent en zullen ook anders reageren. Op het moment dat je foto's openbaar plaatst zoek je gewoon reakties. positief of negatief
 

Deleted User - 487871837

Guest
Als je daar niet tegen kunt moet je ze niet plaatsen. Deel ze dan gewoon met je vrienden. Die weten hoe je echt bent en zullen ook anders reageren. Op het moment dat je foto's openbaar plaatst zoek je gewoon reakties. positief of negatief

Ik kan best tegen iemand die zegt dat ik lelijk ben, kan mij het verrotten. Maar dit zijn opmerkingen in het kader van "makeup dragende flikkers mogen rotten in de hel". Wat is het nut om dat te zeggen?

En waarom moeten de mensen die aangevallen worden zich aanpassen terwijl de mensen die de haat zaaien het probleem zijn?

Alsof ik hier op het AF lekker vrouwontvriendelijk ga zijn en jij maar weg moet gaan als je daar niet tegen kan. Beetje krom he?
 
Reactiescore
976
Maar als makeup dragende jongen doe je niemand iets kwaad. Hoezo confrontatie opzoeken? Als ik met makeup en een jurk door de stad loop, zoek ik dan ook de confrontatie op terwijl ik gewoon mezelf uit hoe ik me fijn voel?

Er staat duidelijk dat ik een makeupdragende jongen bedoel die het rondroept. Dan zoek je de confrontatie op en dan moet je niet beginnen wenen omdat er negatieve commentaar wordt gegeven.

Als jij morgen met makeup en een jurk over het straat loopt dan zal je enkel een paar rare blikken ontvangen, maar diezelfde blikken krijgt iemand met één been.
Er zit wel een verschil he.

Zoals ik al zei, door makeup te dragen doe je niemand kwaad. Als je zoiets zou tweeten dan worden mensen boos ja, omdat je katten hebt vermoord/laten vermoorden om op te eten en dat vinden mensen niet leuk omdat katten natuurlijk dé huisdieren van Nederland zijn.

Ik wou gewoon aantonen dat verhitte reacties op sociale media niet enkel op gender gericht zijn. Bij een filmpje waarin een vrouw borstvoeding geeft op straat, komen gegarandeerd ook verhitte reacties.
 

Deleted User - 487871837

Guest
Ik wou gewoon aantonen dat verhitte reacties op sociale media niet enkel op gender gericht zijn. Bij een filmpje waarin een vrouw borstvoeding geeft op straat, komen gegarandeerd ook verhitte reacties.

Ah nee dat snap ik ;)

Als jij mij zou bekritiseren op iets zou ik ook niet van de daken schreeuwen dat je meteen een homohater bent. Don't worry ;)
 
Reactiescore
976
Eigenlijk is voor de twee situaties die ik behandeld heb in mijn posts maar één conclusie. Sorry voor de bewoording, maar eigenlijk stoort mij dit echt. Gendermoraalridders zijn dramaqueens. Zoveel mensen krijgen rare blikken op straat, maar bij hen is het ineens een groot probleem.
 

DeletedUser72524

Guest
@korp beer jij hebt vergelijkingsmateriaal, ga mij niet zeggen dat er anno 2017 geen zichtbaar verschil is tussen het racisme gehalte in zuid Afrika en bijvoorbeeld Nederland.
 

DeletedUser72524

Guest
Ooit een geweldige discussie gehad over het transgender probleem. Voor die discussie zou ik dezelfde mening vormen als Hopeful en ook semi-haat gevoelens kweken voor iedereen die dit probleem zal ontkennen. Maar op het eind van deze discussie vroeg iemand: Erken je ook transracials?

Destijds werd hij aangevallen voor deze vraag omdat het een onmenselijke vraag zou zijn en totaal anders/niet relevant. Maar voor mij was dit een vraag waar ik flink over heb na gedacht. En ik denk dat dit de meest perfecte vraag is die wij ons moeten stellen.

Dus: Erkennen wij ook transracials en wellicht zelfs transanimals?
 
Bovenaan