Top/Flop Spelers

Reactiescore
3.536
De 3 accounts die hij 'wegspeelde' waren inactief en als er nog iemand op speelde noob. Dat is dus totaal geen maatstaaf.

Hij heeft zoveel pp uitgegeven en zoveel free dorpen gekregen dat hij gewoon een enorme voorsprong gemaakt heeft op de andere spelers, dat een speler met veel meer dorpen veel meer ODA heeft tegen tegenstanders die de helft van de tijd nog niet eens dodgen is niet verwonderlijk.

Conclusie: Hij heeft op deze wereld helemaal niets positiefs laten zien.
 

DeletedUser73162

Guest
Ik wil graag licht laten schijnen op 2 accounts:

Nozemoil: In het begin overschat, fusies en interns waardoor hij rang 1 stond. Heeft op dit moment 3 accounts compleet solo weggebeukt. Lees Tim, Korja en nu ook HK. ODA steevast op #1 en in punten op #2.

Mysteriousone: 60% intern, rang #1 , ODA van een laag geplaatst top 20 account en niemand die hier wat over zegt. Heeft in het begin shitloads PP gehaald. Heb nog in de tijd dat ik daar vv draaide gezien hoeveel PP er werd doorheen gesmeten. Escalation had 30k gebruikt tot die op delete ging. Mysterious gebruikte dit per 1,5-2 maanden waar Nozem op dit moment nog niet eens op de 20k PP zit. Ook nog geen grote dingen laten zien. Benieuwd waarom niemand eens eerlijk over de huidige #1 kan spreken:)

Nu ben ik benieuwd naar jullie meningen en onderbouwingen

Dat Nozem 3 accounts heeft weggespeeld, is nieteens zo bijzonder. Met die PP boost die hij heeft gehad, volgens jou 20k (20k teveel imo), had het account gewoon een grote voorsprong. Dat je dan clears kan smijten op inactieve accounts en die daarom 'wegspeelt' betekend niet dat je direct heel goed bent, dat duidt er gewoon op dat het account zeer actief bespeeld wordt, en daarom die grote voorsprong kan benutten.
Wat betreft M1, ook zij zullen met PP hebben gesmeten, en het niveau zal ook daar misschien niet top zijn, maar om direct te zeggen dat nozem zo veel beter is vind ik te kort door de bocht.
 

DeletedUser78434

Guest
Dat Nozem 3 accounts heeft weggespeeld, is nieteens zo bijzonder. Met die PP boost die hij heeft gehad, volgens jou 20k (20k teveel imo), had het account gewoon een grote voorsprong. Dat je dan clears kan smijten op inactieve accounts en die daarom 'wegspeelt' betekend niet dat je direct heel goed bent, dat duidt er gewoon op dat het account zeer actief bespeeld wordt, en daarom die grote voorsprong kan benutten.
Wat betreft M1, ook zij zullen met PP hebben gesmeten, en het niveau zal ook daar misschien niet top zijn, maar om direct te zeggen dat nozem zo veel beter is vind ik te kort door de bocht.

Ik noem Nozem niet beter dan Mysterious. Ik leg alleen wat feiten op tafel.
Nozem had in het begin meer profijt van zijn fusie, dat ben ik met alles en iedereen eens. Mysterious is groot geworden door vriendjes van THGM te internen in de rim en daarnaast heel de buurt als DU te nemen. Daarnaast heeft hij op 1 vies opgezet plan op een destijds stamgenoot nog niets laten zien.

@Jannes nozem heeft niet zoveel pp uitgegeven als je denkt. Dus het is bullshit om zo kort door de bocht het op PP te gooien.
 

DeletedUser77130

Guest
De top 5 ODA heeft minder dan 10mio ODA per account.

Allen nog ruim onder de 25 mio. Vanaf 25 mio ODA gaan we nog een keer kijken wie wel of niet wat te betekenen heeft gehad met blitzen.
 
Reactiescore
3.536
@Jannes nozem heeft niet zoveel pp uitgegeven als je denkt. Dus het is bullshit om zo kort door de bocht het op PP te gooien.

Ik ken redelijk wat pp abusers op verschillende werelden in de startfases. En ik kan wel stellen dat Noze met 20K pp onmogelijk zijn boost in verhouding met zijn dagelijkse farms destijds kon hebben. En ja ik lette erg fel op zijn farmrecords elke dag aangezien het mijn buur was of toekomstig snel ging worden. Durf zeker te stellen dat mijn 80k pp veel dichter in de buurt komt dat de jouw gestelde 20k al dan niet ging hij er zelfs nog over.
 

DeletedUser73162

Guest
Het 'falen' van Haranu Kozakura heeft behalve veel dorpenwinst voor Nozem ook voor andere dingen gezorgd, namelijk een groot misverstand op het account Millitant Atheïst.

Met het vertrek van Millitant Atheïst (MA) naar -DR- zijn er nette afspraken gekomen, ze hebben ons (Exp) een NAP geboden, deze is vanuit de kant van Exp gerespecteerd, en we hebben dan ook geen aanvallen richting het adres van MA gestuurd. Omdat het voor mij (en andere Exp spelers) niet helemaal duidelijk was tot wanneer de NAP liep, heb ik donderdag contact met MA opgenomen om hier duidelijkheid over te verschaffen;
kCCaRW9jRwiA3R7TjCeyaQ.png

Nu Nozem afgelopen weekend door Haranu is gebroken en het account geen weerstand meer bied, dacht MA vannacht mee te kunnen snoepen en de NAP te breken, dit werd dan ook gedaan, vanuit MA zijn er meerdere edels verstuurd afgelopen nacht op het account Haranu Kozakura, met hetvolgende als resultaat.
yrO99JQjTgSctwaR7d6WIA.png

Nu hadden wij (I Burried my Soul) al edels lopen op 069, waardoor deze teruggepakt kon worden, de andere dorpen lagen zeer ver van ons cluster, we hebben hier vanochtend en vannacht nog een goed gesprek over gehad, wat ertoe leidde dat wij (IBMS) niet zo moeilijk zouden doen om deze 'kleine' fout, vooral omdat wij ook wel klaar waren met dat stab gezeik van afgelopen maanden. Ik heb vannacht een goed gesprek gehad met Conor van MA, hierin hebben we een aantal dingen besproken, waaronder dat MA de lopende aanvallen die nog geannuleerd konden worden, zou annuleren, en tot 12:00 niks meer bij zou sturen. Vooral omdat ik het gesprek kort wilde houden, en het de vandaag wilde afhandelen hebben we het er vannacht daarbij gelaten.
6ociVsQIS_6svCzjF9Kcpg.png

Toen ik, na een lekker nachtje geslapen te hebben, vanochtend wakker werd heb ik direct MA aangesproken om dit proberen te regelen.
P-DCk0-rQkmyFdaNOK4f3g.png

0LmFeocXRgur3xaqXcXs-A.png
tFag7O3gQ-S8pUELINTMYQ.png
Hierboven een aantal delen van het gesprek waaruit duidelijk blijkt dat wij graag willen onderhandelen over een oplossing, en MA dit ook wilt. Het dorp waarover gesproken wordt is 518|575, en is rond 12:20 opnieuw gerecapt door MA, dit met een edel die blijkbaar die nacht al verstuurd was. Na deze gesprekken heeft het account IBMS nog een recap hierop verstuurd, omdat we volgens de gesprekken recht hadden op dat dorp. Deze edel kwam rond 16:03 aan, en hier begon het probleem pas, want dit dorp werd voorgeëdeld (voor zover dat nog mogelijk was), en erna gerecapt, terwijl we dus naar mijn mening tot een duidelijke overeenkomst waren gekomen betreft dit dorp.

3bZPcnW3QYWaz0UjtMr-yg.png


Om het nog erger te maken (helaas), heb ik ook skype berichten ontvangen van het gesprek tussen de bespelers van MA, namelijk het volgende.
H0fKOTXGR1q4ALK1jSHQzg.png
Uit dit stukje blijkt dat er onderling contact is geweest, en dus beide bespelers (Conor en Caspar) hadden kunnen weten van de afspraken, waarom dit niet onderling is gecommuniceerd is voor mij een groot raadsel, wat voor mij wel duidelijk is, is dat de onderlinge communicatie alles behalve goed is, waardoor er zulke grote misverstanden kunnen ontstaan.
 
Reactiescore
967
Gewoon smerige actie, respectloos in mijn ogen, en in feite een stab. Niet echt nodig om het verhaal te gaan opblazen.. Dorp is voor de NAP overgenomen wat al niet netjes is, en dan praten we nog niet eens over die andere 3 dorpen. Gewoon afstaan, lijkt mij vrij vanzelfsprekend. Al helemaal als jullie edellijnen hebben afgesproken.

Verder moet ik zeggen dat ik niet verbaasd ben dat MA als ex-exp lid hen aanvalt, maar zo sympathiek en meelevend zoals ze op skype proberen over te komen, laten ze ingame nergens terugzien. En pas dan komt hun ware persoonlijkheid naar boven. Namelijk een stel bange muizen.
 

DeletedUser78087

Guest
Als speler van MA vind ik het wel zo netjes hier op te reageren.
Voor mij valt er niet veel over te zeggen, Hidde heeft totaal gelijk, en zie geen reden ons hier uit te praten. Wel zou ik graag even mijn kant van het verhaal willen vertellen, hoewel ik overigens voor elke actie van het account verantwoordelijkheid neem, het is immers ook mijn account.

Sinds zaterdag avond ben ik tot nu niet meer echt actief geweest op MA, omdat mijn vriendin eindelijk terugkwam en ik zondag jarig was. Ik heb alle verantwoordelijkheden bij de andere spelers gelaten, met de gevolgen van dien. Zoals jullie zagen was Hidde vooral in gesprek met Conor, die het account deze dagen op zou vangen. Jammer genoeg is niet alles overlegd. Van het gesprek over wanneer de aanvalsdatum was, wist ik bijvoorbeeld niet. Voor mij was 12.00 sowieso logisch. Toen ik van Hidde een berichtje kreeg met de vraag wat we in hemelsnaam nou aan het doen waren (en terecht), hoorde ik dat we voor 12.00 al hadden aangevallen.. Conor is af en toe wat ongeduldig, dit was ook met het leaven van Exp, maar ook hier kan ik hem niet helemaal de schuld van geven, het is ook gewoon mijn verantwoordelijkheid.

Die recap valt zo ook te verklaren voor mij (dus niet onschuldig te praten, maar te verklaren): Ik werd wakker, vorige avond was laat geworden, en zag een inc komen op een dorp met laag toestemming. Zonder alle info die ik had, en het was al over 12en, ging ik er van uit dat IBMS een aanval wilde plannen op het dorp. Er liep alleen een edel maar ik dacht dat er nog meer bij zou komen, vandaar dat ik tegen Conor zei: ''Er komt een edel binnen op 069... etc etc (zie screen post Hidde)'' Ik wilde gewoon het dorp vooredelen en dan recappen, geen seconde bij stilgestaan dat er misschien afspraken over zouden zijn etc, ik wist ook niet dat Conor en IBMS in gesprek waren over een NAP oid.

Ik moet er nu bij zeggen dat ik net een berichtje kreeg van Conor dat het weer goed is met hem en Hidde (die gesprekken liepen soms een beetje uit de hand). Ik ben blij dat dat in ieder geval goed is.

Dus voor de duidelijkheid, de post van Hidde is totaal logisch, ik heb hem ook toestemming gegeven hem te plaatsen, omdat ik hem volledig begrijp. Er is gewoon slecht gecommuniceerd over deze dingen, en zal hier met Conor ook nog over praten hoe we dit beter kunnen en moeten doen. Ik neem dus ook, nogmaals, alle verantwoordelijkheden. Het was dus geen opzettelijke stab, maar wel een stab (in ieder geval in mijn perspectief). Moge dat duidelijk zijn.

/Cas
 
Reactiescore
967
Goed bericht Casper, fijn dat er een verklaring of in ieder geval een reactie op kwam! Het dorp wordt dus afgegeven neem ik aan?
 

DeletedUser78087

Guest
We laten Hidde en Conor even stoppen met discussieren over hoe en wat, Steven en ik zullen vandaag bespreken wat er wordt afgesproken. Daarbij zou het dorp dus afgegeven kunnen worden.

/Cas
 

DeletedUser76203

Guest
We laten Hidde en Conor even stoppen met discussieren over hoe en wat, Steven en ik zullen vandaag bespreken wat er wordt afgesproken. Daarbij zou het dorp dus afgegeven kunnen worden.

/Cas

Beetje laat, maar hier op inspringend. Is allemaal weer goedgepraat en geregeld tussen MA en IBMS, zijn tot een goede oplossing gekomen en ben zeer te spreken over het verdere handelen van team MA na het incident. Eerst goed gebabbeld en zo begripvol als Caspar hier spreekt, is een oplossing niet ver weg.

Wil de hele situatie niet weg doen alsof het niets is, maar een stab vind ik een veel te groot woord voor iets als dit. Een misverstand, wat uiteindelijk netjes opgelost is dus.
 

DeletedUser61134

Guest
Jannes speelde al op .de voordat er een .nl versie was.
Jannes is Elite :eek:
 
Bovenaan